Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Ќачало ї

Ќовини

ї

»нтервюта »нтервю с Ћюдмила Ѕаровска, мениджър Дћеждународни връзки и кинопрограмаци€Ф в Д—ъни филмсФ

»нтервю с Ћюдмила Ѕаровска, мениджър Дћеждународни връзки и кинопрограмаци€Ф в Д—ъни филмсФ
¬ поредицата Дƒа показваш световното кино у нас. ўастлив ужас или ужасно щастие?Ф ще ви срещнем с Ћюдмила Ѕаровска, мениджър Дћуждународни връзки и кинопрограмаци€Ф в Д—ъни филмсФ
Cinefish.bg

»нтервюта
»нтервю с Ћюдмила Ѕаровска, мениджър Дћеждународни връзки и кинопрограмаци€Ф в Д—ъни филмсФ

18.09.2009, 19:20  |   ¬ид€на: 4876  |   синефиш.бг  |   »Ќ“≈–¬ё“ј

¬ поредицата „ƒа показваш световното кино у нас. ўастлив ужас или ужасно щастие?” ще ви срещнем с хората, които прав€т възможно идването на чуждите филми в Ѕългари€, както и с представители на синеплексите, които осигур€ват техни€ показ. ўе разберете с какво са свързани основните проблеми, големите радости и (не)удовлетворението от работата им. Ќад€ваме се тези разговори да ви помогнат да научите повече подробности за път€ на любимите ви филми до българските киносалони.

Eто мнението на Ћюдмила Ѕаровска, мениджър „ћеждународни връзки и кинопрограмаци€” в „—ъни филмс”

ќткога работите в „—ъни филмс”, разкажете ни как станахте част от т€х?

Ћюдмила Ѕаровска: –абот€ в „—ъни филмс” от август 2005 г. ѕопаднах в  компани€та по канални€ ред, кандидатствах за свободно м€сто в международни€ отдел на „—ъни филмс”. ѕостепенно започнах да поемам нови ангажиментии и в момента отговар€м почти изц€ло за киноразпространението.



ќтраз€ва ли се кризата и при вас?

Ћ.Ѕ.: –азглеждайки цифрите се оказа, че в киното н€ма криза. Ќапротив, даже има повишаващ се брой зрители в сравнение с предишни години. »ма н€колко об€снени€ за това. ќт една страна - 3D-то, което наблиза с по-високата си цена и като нов продукт привлича нови хора на кино. ƒоказателство за това са феноменалните резултати, на „Ћедена ≈поха 3”. ќт друга - откриват се нови мултиплекси, което води до осезателно покачване на бокс офиса. ѕримерно, през 2004/2005 г., когато западнаха малките кина, б€хме стигнали до един много нисък процент на посещаемост в киносалоните. ѕостепенно той започна да се покачва и сега има доста осезаема разлика в сравнение с предишните години. “ака че би тр€бвало при нас криза да н€ма. јко има, то т€ е по-скоро предполагаема - тоест ако н€маше криза този бокс офис щеше да бъде още по-гол€м, но това е нещо което н€ма как да разберем.

Ќа какво се дължи продължаващото теглене на филми от торенти  според ¬ас? ƒали причината е само в това, че така е по-евтино?

Ћ.Ѕ.: ћоето лично мнение малко се различава от общото в киногилди€та. —поред мен, торентите не са най-гол€мото зло и тегленето от т€х не ощет€ва страшно много пазара. јко става въпрос за DVD, то тр€бва да признаем, че разликата от това да си купиш нещо на DVD или да си го изтеглиш, не е чак толкова гол€ма. ƒокато в това да гледаш нещо на компютъра и да го гледаш на кино, определено има разлика. ƒоказани€т процент, в международен аспект, с който пиратството ощет€ва бизнеса е около 20 %. “оест тези хора, които тегл€т от интернет, не биха отишли на кино. «атова тр€бва да съсредоточим усили€та си върху тази аудитори€, ко€то обича да ходи на кино. “€ ни е целевата група. —поред мен, това, че тегленето е по-евтино е мотив, защото цената на билета е висока. ќт друга страна - не всички филми можем да доведем на премиера в Ѕългари€ и не всички филми въобще бихме могли да покажем на кино. “ъжно е, но това не е проблем на разпространителите, на кината още по-малко. ѕросто сме малък пазар. ƒоста заглави€ имат ограничена публика, ко€то може да донесе един ограничен бокс офис и напълно недостатъчен, за да покрие разходите. ћного хора търс€т филмите в интернет, защото не са сигурни дали въобще ще ги вид€т на кино. «а нас - разпространителите е важно в дадени€ момент да отговорим на очаквани€та им. јко им осигурим даден филм веднага, за нас ще е по-добре, защото така ще успеем да хванем тази вълна, ко€то ако не го види в кината веднага ще го потърси в торентите и това е нормална реакци€.



Ќаблюдавате ли криза в качеството на холивудските филми - като изключим продължени€та и проектите с много ефекти? ƒоста хора се оплакват, че на н€колко месеца излизат максимум два - три добри филма, затова предпочитат да гледат нещо по-старо, вместо да рискуват с ново заглавие?

Ћ.Ѕ.: ћоето лично впечатление от работата със студиата е, че те залагат на нещо изпитано. Ќай-печеливши са поредиците, които се превръщат в един момент в киносериали (смее се).  оето неминуемо понижава качеството и на филма му липсва му оригиналност. Ќе е въпрос на изчерпване, а на това какво продава. ѕримерно романтичната комеди€, в ко€то двамата се срещат, сблъскват се н€колко пъти в смешни случки и най-накра€ зажив€ват щастливо продава страшно добре. јко н€кой направи и малка крачка встрани, има опасност този филм да н€ма успех, хората ще си чакат хепиенда. ≈кшън филмите също имат предначертан канал, по който се движат, доказан през годините. ¬ключени са и специални ефекти, в зависимост от бюджета. ѕроизвеждат се по света и качествени филми, но тр€бва да признаем, че малко разпространители се изкушават да ги дистрибутират. ѕри нас има и проблем с възприемането на различните филми, произведени извън ’оливуд.

 акви филми предпочитат българските зрители и кои са любимите им жанрове? ¬ие споменахте роматичната комеди€?

Ћ.Ѕ.: ƒа, т€ е предпочитан жанр, но не прави толкова добри бокс офис резултати като екшън комеди€та например. √ледат се филми от типа на „¬ластелинът на пръстените”, поредицата за ’ари ѕотър  „ћеждузвездни войни” и др. Ќе можем да не споменем и култовата „Ћедена епоха 3”, въпреки че традиционно анимациите н€мат чак толкова зашемет€ващ успех.  олкото един филм е изпълнен с динамика,  забавен е и има сериозен каст, толкова по-добре за български€ пазар.  ато ц€ло, хората не обичат твърде много сериозните филми. “е ход€т на кино, за да се отпуснат, да се развесел€т, да вид€т любимите си актьори. ѕубликата много р€дко може да възприеме филм, ако в него н€ма поне една звезда, ко€то да ги грабне.



 ой филм от ваши€ репертоар ви разочарова и кой ви изненада тази година?

Ћ.Ѕ.: –азочароваха ме резултатите на „—ъмнени€” с ћерил —трийп и ‘илип —иймур ’офман. «а мен това е страхотен филм. Ќо звездите не можаха да привлекат хората да го гледат. ¬еро€тно тематиката ги спр€, въпреки че не беше тежък. ¬ този случай ме разочарова нашата арт публика, от ко€то само една пета отиде да го види. „ѕредложението” ме изненада, очаквах той да е тъповата, романтична комеди€, в ко€то да паднат и станат н€колко пъти. ўе видим „¬ небето” как ще се представи, по света постигна много добри резултати.

ј каква е причината на забав€нето на премиерата му в Ѕългари€?

јми за това тр€бва да обвин€ „ƒисни”. »скахме да го пуснем в началото на юни, но те не ни разрешиха, поради н€какви техни географски съображени€. ¬одихме дълга кореспонденци€, но без успех.



 ое заглавие очаквате с най-гол€мо нетърпение през 2009 г.?

Ћ.Ѕ.: ќчаквам „ƒвойници”, интересно ми е какви ще са неговите резултати. Ќа пръв поглед негови€т сюжет изглежда по-различен от заглави€та в жанра. ƒруг филм, който чакам е „ оледна песен”, ще е интересен, дори само заради ƒжим  ери, който усп€ва да се превъплъти в седем различни духа. “ой е един от любимите комици на българската публика.

 ак усп€хте да се задържите толкова дълго време като основен кинодистрибутор в Ѕългари€? ¬ъпрос на политика ли е, на професионален екип, на късмет или на всичко заедно?

Ћ.Ѕ.: ћоже би на всичко заедно. ¬инаги се е подхождало професионално към нещата, за да може да се постигне възможно най-доброто. ¬ъпреки че у нас професионализмът не е непременно гаранци€ за успех. –азбира се, основното е подкрепата на големите студиа, изключително важно е за един разпространител да има зад гърба си поне едно гол€мо студио. “о предостав€ ако не добро, то поне касово съдържание. Ќашата публика търси информаци€ от интернет и следи заглави€та, които се разпростран€ват от мейджърите, които имат пари да попул€ризират филмите си. ƒокато независимите филми, с малки изключени€, остават н€къде в перифери€та. ѕри т€х н€ма силно централизирана рекламна стратеги€. ј това е много важно за дистрибутирането на един филм. »двайки тук, заглави€та на големите студи€ вече са събитие и не се очаква от теб тепърва да ги превръщаме в събитие. Ќе с всички филми е така, но ако разпростран€ваш само независими проекти, в общи линии н€маш такъв „филм”. ѕри т€х и финансовите услови€ са различни от тези на студиата. » едното и другото си има предимства, но като ц€ло с независимите е по-трудно.

Ѕлагодар€ ¬и за отделеното време.
»нтервюто взе ћариана »ванова

ќще интервюта:
ѕетър “одоров, мениджър „ѕрограмаци€” в „—инеплекс”
Ќина Ѕлагоева, мениджър в „јлександра филмс”
ћарко ћарков, маркетинг мениджър на ѕрооптики Ѕългари€
√инка јндреева – директор „ иноразпространение” в „–адивижън”
Ћюдмила Ѕаровска "—ъни филмс"
ƒафи ѕетрова, маркетинг координатор във „‘орум ‘илм Ѕългари€”
—поделете:

Cinefish.bg ќў≈ Ќќ¬»Ќ»
Cinefish.bg - ¬сичко за киното ћЌ≈Ќ»я Cinefish.bg - ¬сичко за киното


«а да напишете коментар, е нужно да влезете с ¬ашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg