Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Ќачало ї

Ќовини

ї

»нтервюта »нтервю с ƒафи ѕетрова, маркетинг координатор във Д‘орум ‘илм Ѕългари€Ф

»нтервю с ƒафи ѕетрова, маркетинг координатор във Д‘орум ‘илм Ѕългари€Ф
Cinefish.bg

»нтервюта
»нтервю с ƒафи ѕетрова, маркетинг координатор във Д‘орум ‘илм Ѕългари€Ф

03.10.2009, 12:45  |   ¬ид€на: 5017  |   синефиш.бг  |   »Ќ“≈–¬ё“ј
¬ поредицата „ƒа показваш световното кино у нас. ўастлив ужас или ужасно щастие?” ще ви срещнем с хората, които прав€т възможно идването на чуждите филми в Ѕългари€, както и с представители на синеплексите, които осигур€ват техни€ показ. ўе разберете с какво са свързани основните проблеми, големите радости и (не)удовлетворението от работата им. Ќад€ваме се тези разговори да ви помогнат да научите повече подробности за път€ на любимите ви филми до българските киносалони.

≈то и мнението на ƒафи ѕетрова, маркетинг координатор във „‘орум ‘илм Ѕългари€”:

ќткога сте част от екипа на „‘орум ‘илм Ѕългари€”? –азкажете ни как започнахте работа в него?

ƒафи ѕетрова: ќт май 2009 г. ѕозици€та във „‘орум ‘илм Ѕългари€” беше повече от предизвикателсто за мен. » за тези н€колко месеца продължава да бъде такова.



„‘орум ‘илм Ѕългари€” се занимава отскоро с дистрибуци€ на филми на независими компании. ¬ъпреки това, имате ли представа дали има в€рна аудитори€ европейското/независимото кино у нас?

ƒ.ѕ.: Ќезависимото кино е много обширно пон€тие. “о е и жанрово различно. —поред мен, неговата аудитори€ не се различава принципно от тази, ко€то гледа блокбастъри. ≈вропейското кино е по-специфичен случай, то определено има в€рна аудитори€ и аз съм част от не€.  ƒоколкото тези зрители са по-малко, то и подходът тр€бва да е по-различен, както на разпространителите, така и кината. јкцентът тр€бва да е поставен на точното м€сто. јудитори€та е по-образована и за не€ това не е само развлечение, но и запълване на културна потребност.  онцепци€та „‘орум ‘илм” е да разпростран€ва широк мащаб от филми – както големи, така и малки.

 ак налагате вашите филми – знаем, че не разполагате с големи бюджети?

ƒ.ѕ.: “ака е, бюджетите са доста ограничени. ќпитваме се да разчитаме повече на възможностите, които дават филмите. ќпитваме се да представим т€хната културна и развлекателна стойност пред евентуалните партньори и медии. ƒаваме си сметка, че филмите са специфичен продукт и тр€бва към всеки да се подхожда различно.

¬същност, зрителите не се ли интересуват повече от актьорски€ състав отколкото от това, дали филмът е продуциран от гол€м мейджър?

ƒ.ѕ.: —ъс сигурност звездни€т състав привлича внимание. –азликата е, че зад всеки филм, подкрепен от мейджър студио, стои гол€ма машина и промотирането му започва много силно още в —јў. » дори на местно ниво това да не е така, добре смазаната машина работи добре по всички краища на света. ѕри независимите заглави€ това по-трудно се получава. Ќо, примерно, филм като „«драч 2: Ќоволуние”  се чака с гол€мо нетърпение и има същото ниво на познатост, както при мейджърските заглави€.

 ое е заглавието на „‘орум ‘илм Ѕългари€”, което ще реализира най-високи приходи до кра€ на 2009 г., според ¬ас?

ƒ.ѕ.: —поред мен това ще бъде анимаци€та „ѕланета 51”. ѕродукци€та е испанска, в —јў ще се разпростран€ва от Universal Pictures, които още през л€тото започнаха активна маркетингова кампани€. »де€та е много интересна – стъпването на човек на чужда планета, преобърнато през погледа на малките зелени човечета. Ќа т€хната планета каца един горд астронавт, който забива американското знаме. ѕротивно на очаквани€та му, вместо сред ледена пустош, той попада в процъфт€ващ град, чиито жителите го посрещат като извънземно.

ќправдават ли се рискът и усили€та да правите независими филми, достъпни за български€ зрител?

ƒ.ѕ.: —ъс сигурност при независимите заглави€ рискът е гол€м, при т€х има и много повече изненади. ≈дин съвсем малък филм може да се направи големи приходи, както и обратното. Ќо ние сме отскоро на пазара и затова е твърде рано да правим равносметка. ћоже би в кра€ на година, ще можем да направим по-дълбок анализ, но засега сме се заредили с огромно количество ентусиазъм.



ќт какви съображени€ се ръковод€т според вас програматорите на синеплексите? »ма ли дискриминаци€ при програмирането на независими заглави€?

ƒ.ѕ.: ќсновното съображение са очакваните приходи. »ма значение и капацитетът, с който разполага вс€ко кино. ќбщата настройка е да се даде шанс на независимите филми, както и на мейджърските заглави€, и после на базата на резултатите се програмира през следващите седмици.

»здайте ни н€колко предсто€щи заглави€ от ваши€ репертоар?


ƒ.ѕ.: ƒнес е премиерата на „ око преди Ўанел” с ќдри “оту. —м€таше се, че този филм ще е с ограничен потенциал, но това не е така, той ще се хареса на доста широка аудитори€, предимно от дами. —лед като вид€хме предпремиерните резултати, мислим че „ око” ще се представи доста по-добре от средностатичстически€ френски филми, показван на големи€ екран у нас. Ќа 6 ноември е премиерата на музикални€ „Fame”, който е римейк на едноименни€ филм на јлън ѕаркър от 1980-та г. “ой разказва за борбата на млади артистични таланти да реализират мечтите си. ѕремиерата на „ѕланета 51” е на 11 декември, а за  оледа имаме един необичаен подарък за публиката – новата абсурдна комеди€ на ƒжордж  луни „The Men Who Stare At Goats”, във връзка с ко€то се обърнахме към потребителите на Facebook да ни помогнат да намерим най-доброто българско заглавие.

»нтервюто взе ћариана »ванова
ќще интервюта:
ѕетър “одоров, мениджър „ѕрограмаци€” в „—инеплекс”
Ќина Ѕлагоева, мениджър в „јлександра филмс”
ћарко ћарков, маркетинг мениджър на ѕрооптики Ѕългари€
√инка јндреева – директор „ иноразпространение” в „–адивижън”
Ћюдмила Ѕаровска "—ъни филмс"
ƒафи ѕетрова, маркетинг координатор във „‘орум ‘илм Ѕългари€”
—поделете:

Cinefish.bg ќў≈ Ќќ¬»Ќ»
Cinefish.bg - ¬сичко за киното ћЌ≈Ќ»я Cinefish.bg - ¬сичко за киното

1  оментара подреди по:  нови  стари  рейтинг 
 
behwolf Ќеутрално
1 24.11.2010, 08:11
ќценка: 0
0 гласа

искам да имаповече такива интервюта

 
 

«а да напишете коментар, е нужно да влезете с ¬ашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg