Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Ќачало ї

Ќовини

ї

»нтервюта »нтервю с √инка јндреева Ц директор Д иноразпространениеФ в Д–адивижънФ

»нтервю с √инка јндреева Ц директор Д иноразпространениеФ в Д–адивижънФ
»нтервю с √инка јндреева Ц директор Д иноразпространениеФ в Д–адивижънФ
Cinefish.bg

»нтервюта
»нтервю с √инка јндреева Ц директор Д иноразпространениеФ в Д–адивижънФ

25.09.2009, 18:59  |   ¬ид€на: 5008  |   синефиш.бг  |   »Ќ“≈–¬ё“ј

¬ поредицата „ƒа показваш световното кино у нас. ўастлив ужас или ужасно щастие?” ще ви срещнем с хората, които прав€т възможно идването на чуждите филми в Ѕългари€, както и с представители на синеплексите, които осигур€ват техни€ показ.

ўе разберете с какво са свързани основните проблеми, големите радости и (не)удовлетворението от работата им. Ќад€ваме се тези разговори да ви помогнат да научите повече подробности за път€ на любимите ви филми до българските киносалони.

≈то мнението на √инка јндреева – директор „ иноразпространение” в „–адивижън”


ќткога сте част от екипа на „–адивижън”? –азкажете ни как започнахте работа в него?

√инка јндреева: ѕрисъединих се към екипа на „–адивижън” в кра€ на март тази година. ўастлива съм, че мога отново да работ€ в сферата на киноразпространението. » колкото и да е трудно, н€ма друга работа ко€то да ми дава такова удоволствие. ‘илмовото разпространение е маги€ и мо€та гол€ма любов за ц€л живот.

Ѕългарите гледат ли независимо кино?

√.ј.:  огато говорим за „независимо” кино, все пак тр€бва да разграничаваме, че има филми и филми от „независимото” кино. »ма много стойностни „независими” филми, както и такива, за които се чудиш защо изобщо са вложени пари и усили€ в т€х. Ѕългарски€т зрител се интересува и знае за добри€ „независим” филм преди да е дошъл на екран у нас. ћного често, дори е усп€л и да го изгледа от интернет, а това се €в€ва огромен проблем за нас филмовите разпространители. » когато филмът дойде на екран у нас, български€т зрител не винаги отива да го гледа в киното.



–адивижън” отдавна се занимава с дистрибуци€ на европейски филми. »ма ли си в€рна аудитори€ европейското (независимото) кино у нас и става ли по-лесно разпространението му?

√.ј.: ≈вропейското кино си има в€рна аудитори€, но за съжаление т€ е твърде малка и ограничена. “радиционно в „ƒом на киното” и „≈вро синема” се прожектират европейски филми и нашата публика е там. Ќикак не е лесно разпространението на европейско кино, особено в кината извън —офи€, които и без друго не са много на брой. —обствениците на тези кина в повечето случаи не жела€т да постав€т на екран европейски филми, защото зрителите за т€х са по-малко.

 ак налагате вашите филми – знаем, че не разполагате с големи бюджети?

√.ј.: ѕравим рекламни кампании с малко средства и за кратък период от време, което разбира се не е достатъчно. Ќо не можем да си позволим повече. » за съжаление, докато рекламата достигне до ушите и очите на потенциални€ зрител, обикновено филмът вече е свален от екран. “акъв е случа€т с последни€ ни филм – „‘ренска любов”, за който организирахме много добра рекламна кампани€ и PR  - радиоклип в 5 радиа, рекламни листовки в метрото, разлепване на плакати, участие в специализирани културни предавани€ в радиа и телевизии, материали в печатните медии и в интернет. » когато филмът доби попул€рност и вече всеки знаеше за него, се оказа че н€ма къде да бъде гледан, защото бе свален от екран.



¬същност зрителите не се ли интересуват повече от актьорски€ състав отколкото от това, дали филмът е продуциран от гол€м мейджър?

√.ј.: «рителите се интересуват от всичко за филма. “ехни€т интерес се запалва от презокеанската реклама на големите високобюджетни американски филми. «а направата на тези филми се изсипват купища пари, за рекламата им също. Ќо при европейските филми не винаги е така. “е н€мат толкова големи рекламни кампании и зрителите не са достатъчно информирани за тези филми.  огато н€кой филм е спечелил награди на големи филмови фестивали, тогава се и пише и показва повече за филма. ¬ обратни€ случай не се знае много за филма и тук идва нашата работа – да направим така, че да събудим интереса на български€ зрител и той да поиска да го изгледа.



 акви филми предпочитат българските зрители? »ма ли категорично печеливши жанрове?

√.ј.: Ќе е толкова трудно да се каже какви са предпочитани€та на български€ зрител, те са такива каквито са на всички зрители по света. јко се погледне бокс офис класаци€та за Ѕългари€ може много бързо да се разбере – високобюджетни продукции с добър актьорски състав, направени от добър и гол€м режисьор, а също и скъпи екранизации по известни романи. ¬ последните години с€каш най-гледани и съответно най-печеливши жанрове са филмите на ужасите, катастрофичните, приключенските екшъни и изобщо зрелищни продукции с много специални ефекти. ≈кшънът в чистата му форма с€каш вече не е толкова привлекателен, както беше в миналото. ƒрамите и романтичните истории отдавна са изместени на заден план. ў€х да пропусна, че много гледани са и колежанските комедии, напоени с много алкохол и плосък хумор. Ќо за съжаление това се гледа!

»здайте ни н€колко предсто€щи заглави€ от ваши€ репертоар?


√.ј.: ќт 9 октомври ще разпространим филма на корейски€ режисьор  им ƒжи-”он – „ƒобри€т, лоши€т и странни€т”. “алантливи€т корейски режисьор се е вдъхновил от „спагети” уестърна „ƒобри€т, лоши€т и зли€т” на —ерджо Ћеоне и е направил този „кимчи” уестърн от ƒиви€ »зток, както го наричат западните критици!:) „ имчи” препратката е свързана с името на традиционното корейско €стие – „кимчи”. —ами€т  им ƒжи -”он казва, че му харесва негови€ филм да бъде наричан „кимчи” уестърн, защото също като „кимчи-то”, корейски€ народ и култура, филмът е пикантен и вибриращ! ¬
ƒобри€т, лоши€т и странни€т наистина има от всичко – престрелки във влакове, бой с ножове, оргии с опиум, битки в пустин€та и всичко това гарнирано с много хумор! „ƒобри€т, лоши€т и странни€т” е най-добри€т филм от азиатското кино за 2008 година, има 2 награди и 8 номинации!

¬ наши€ репертоар до кра€ на годината сме заложили на още едно френско заглавие – „‘ренско жиголо”, любовна истори€ с участието на Ќатали Ѕай и ≈рик  араваца. ‘илмът  е номиниран на кинофестивала в —ънданс тази година в категори€та драма – —ветовно кино. Ќатали Ѕай в рол€та на ƒжудит е клиентка, ко€то често заплаща на по-млади мъже, за да € придружават. ј ≈рик  араваца е в рол€та на ћарко, който изкарва допълнителни доходи, за да попълни семейни€ бюджет, извършвайки сексуални услуги. „‘ренско жиголо” е на гол€м екран от 27 ноември.

 ое е заглавието на „–адивижън”, което ще реализира най-високи приходи до кра€ на 2009 г., според ¬ас?

√.ј.: ќчакваме уестърн комеди€та  „ƒобри€т, лоши€т и странни€т” да направи високи приходи!



ќт какви съображени€ се ръковод€т според ¬ас програматорите на синеплексите? »ма ли дискриминаци€ при програмирането на независими заглави€?

√.ј.: “р€бва да зададете този въпрос на т€х!;) ясни са съображени€та – финансови. ѕовече екрани и седмици се дават на филми, които нос€т по-големи приходи от продажбите на билети. ј вече говорихме кои са тези филми.

ќправдават ли се рискът и усили€та да правите независими филми, достъпни за български€ зрител?

√.ј.:
Ќашата работа е трудна миси€, да не кажа невъзможна! Ќо н€ма да се откажем и ще продължим да разпростран€ваме стойностни филми, въпреки малки€ брой ценители на такова кино. ўе го правим заради т€х!

Ѕлагодар€ ¬и за отделеното време.
»нтервюто взе ћариана »ванова

ќще интервюта:
ѕетър “одоров, мениджър „ѕрограмаци€” в „—инеплекс”
Ќина Ѕлагоева, мениджър в „јлександра филмс”
ћарко ћарков, маркетинг мениджър на ѕрооптики Ѕългари€
√инка јндреева – директор „ иноразпространение” в „–адивижън”
Ћюдмила Ѕаровска "—ъни филмс"
ƒафи ѕетрова, маркетинг координатор във „‘орум ‘илм Ѕългари€”
—поделете:

Cinefish.bg ќў≈ Ќќ¬»Ќ»
Cinefish.bg - ¬сичко за киното ћЌ≈Ќ»я Cinefish.bg - ¬сичко за киното


«а да напишете коментар, е нужно да влезете с ¬ашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg