Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
Хитовото комедийно шоу „Пълна лудница“ се завръща на екран тази есен. Ефирът на Нова ТВ отново ще стане арена на култовите образи Ники Пънчев, Венета Знайкова, Грабовски, Николай Знойнов, скечове като Митницата на Спарта и още много други, добре познати и популярни от стария и обичан от зрителите формат на шоуто, защото „Пълна лудница“ се възражда именно в телевизията, в чийто ефир стартира за първи път. Зрителите ще се забавляват с пародии на най-популярните БГ сериали, телевизионни предавания и новинарски емисии, както и още една от запазените марки на шоуто – пародии на музикални клипове. Жоро Бекъма, Мама Божка, Марчето, Карфиол Петров и компания, също няма да липсват на почитателите си, защото ще продължат да бъдат част от наистина „пълната лудница“.За да припомни на феновете „Хвани Богат“, „Зловещо“, „На шкембе“ и много други, от 12-ти юли телевизията започва излъчването на десет от най-добрите издания на „Пълна лудница”, която стартира през 2009 г. по Нова ТВ.Продуцентите от „Глобал вижън“ подготвят и още много други промени в шоуто. Част от тях ще разкрият Джуди и Маги Халваджиян, които ще гостуват в „На кафе“ в понеделник, 2-ри юли. ... още »
Актрисата Ким Катрал, позната повече като Саманта от сериала "Сексът и градът", призна, че именно прочутата й героиня е причина за краха на сексуалния й живот.55-годишната звезда споделя, че имиджът на месомелачка от екрана е довел да прогонването на повечето мъже в реалния й живот. "Освободената Саманта Джоунс, готова винаги за еротични приключения, се различава коренно от мен", казва Катрал.След три неуспешни брака в момента Ким плаче, че е самотна. Тя издава, че се е разделила с последния си съпруг, защото бил обсебен от секса.Същият проблем е имала и Рита Хейуърт, една от най-известните холивудски звезди на 40-те, превърнали се в секссимвол на своето време. ... още »
Въпреки че скоро ще навърши 60 години и независимо от появилите се наскоро слухове за планирано пенсиониране, звездата Джаки Чан изглежда няма намерение да се отказва напълно от изпълнените с опасни каскади и преследвания екшън-филми. През изминалите почти две десетилетия Чан успяваше успешно да комбинира участията си както в хонконгски, така и в холивудски филми, като “Шанхайски рицари”, “Смокинг” и поредицата “Час пик”. Последният за момента англоезичен игрален филм, в който актьора се появи беше продуцирания от Уил Смит изненадващ хит от 2010-та година “Карате кид”. След тази продукция, Джаки Чан се завърна в Хонг Конг където през изминалите две години засне общо три мащабни приключенски филма – “Шаолин”, “Китайски зодиак” и “1911”. Сега обаче, Чан отново обръща поглед към света на англоезичните екшън-комедии.Малко по-рано днес, от продуцентската компания JC Group International съобщиха, че Джаки Чан ще продуцира и изпълни главната мъжка роля във все още неозаглавена екшън-комедия, която е описвана като комбинация между “Медальонът” и “Среднощно препускане”. По идея на самия Чан сюжета на филма ще разказва за детектив, който е нает да открие американски хазартаджия, който не е изплатил дълга си към могъщ китайски синдикат, притежаващ едни от най-големите и успешни казина в страната. Джаки Чан ще изпълни ролята на детектива, а действието на лентата ще се развива както в Китай, така и в САЩ, източна Европа и Хонг Конг.За написването на сценария на неозаглавената продукция e нает сценариста на “Ергенско парти 2: Последното изкушение” Джей Лонджино, за когото това ще бъде първи мащабен студиен проект.“Джаки Чан е неуморим. Това е изпълнител за когото няма граници и за когото няма прекалено трудна каскада. Не случайно е една от най-големите екшън-звезди на всички времена – той винаги иска всичко да бъде възможно най-реалистично и не иска да мами публиката си. Ще бъде чест да работим с него по този проект, който ще съдържа голямо количество екшън и комедийни елементи”, заяви продуцента на предстоящия филм, Дейвид Герсън (“Семейно проклятие”).За момента, единствено Джаки Чан е потвърден за участие в екшън-комедията. Смята се, че кастингите да останалите роли ще стартират в края на това лято. Дотогава се очаква Джей Лонджино де приключи с работата си по сценария, а продуцентите да разкрият заглавието на филма.В най-добрия случай, снимките на продукцията ще започнат в края на тази година. ... още »
Филмовата адаптация на романа "Мъжете са от Марс, жените са от Венера" най-после намери своя режисьор в лицето на Брайън Бъкли.От Summit Entertainment са поверили сценария на Хари Елфънт и Дебора Каплан, които са работили заедно по "Високосна година".Единствената потвърдила участие в актьорския състав на филма засега, е спечелилата "Оскар" през 2006 г. – Рийз Уидърспуун, която ще видим в главната женска роля.Филмът ще се базира на изключително популярната едноименна книга на американския писател Джон Грей, излязла през 1992 г. Очаква се снимките но филма да започнат през януари 2013 г., като дотогава, макар и бременна, Уидърспуун ще участва в драмата "Mud" с Матю Макконахи. ... още »
Грегор Шмидингер завършва дигитална телевизия в Университета за приложни изкуства в Залцбург. В момента посещава курсове за сценаристи в Университета на Калифорния в Лос Анджелис (UCLA). Той е в София заради първата международна прожекция на неговия трети късометражен филм като режисьор – „Хомофобия”, в рамките на София Прайд Филм Фест.Какво ви вдъхнови, за да заснемете „Хомофобия” – някакво определено събитие от вашия живот, или на ваш приятел, или е реакция срещу нещо, случило се в Австрия?Грегор Шмидингер: Всъщност, нито едно от тези три неща. По принцип, при мен всичко започва с определени герои или тема, които бих искал да развия в дълбочина, както например се случи в първия ми филм „The Boy Nextdoor”. Друг път откривам идея, за която самият аз бих искал да науча повече и затова я разглеждам от няколко гледни точки. Така се роди „Хомофобия”. Първото нещо, което ми хрумна за филма, беше сцената, в която единият герой е насочил пушката си към другия, защото иска вторият да го целуне. И тогава се замислих какво би се случило, ако един човек използва насилието, за да получи обич. След това започнах да размишлявам върху проблема с това, което аз наричам авто-хомофобия, защото основната тема във филма е за себеприемането. Всеки хомосексуален човек преминава през тази фаза – когато осъзнае какви чувства изпитва, първоначално му е трудно да приеме себе си. Вашият герой започна да приема себе си на финала на филма, може би защото намери опора и в друг, който успя да го приеме такъв, какъвто е.Грегор Шмидингер: Това е началото на процеса по себеприемане. Моментът, в който героят ми насочи пушката към себе си, изразяваше неспособността му да приеме себе си. Но когато свали пушката, това вече беше знак, че нещата започват да се променят. Предпочитах да оставя финала отворен, без нещата да бъдат категорично разрешени, защото в живота не става така. На мен, например, ми бяха необходими няколко години, за да свикна с мисълта, че съм такъв, какъвто съм. В началото човек се самоотрича напълно, после започва да си мисли, че може би е бисексуален, докато накрая си признава, че е хомосексуален.Показван ли е филмът по други фестивали? Как реагират зрителите на него?Грегор Шмидингер: Премиерата ни беше във Виена пред 600 зрители. В по-голямата си част беше възприет много положително. Отвореният финал не се хареса на всички, защото хората са свикнали на готови отговори. Ние обаче много държахме да представим нещата по начин, който ще ги накара да се замислят след финала. И доколкото разбрах от реакциите сме успели в това. Интересно е, че имаше реакции от страна на жени, че не съм постъпил политически коректно в сцената, в която двамата герои говорят и единият описва най-желаната жена – която трябва да има големи гърди. Някои се бяха обидили. Но аз просто казах: „Ако можете да чуете за какво си говорят мъжете, когато са в чисто мъжка компания, няма да ми се сърдите.” И според мен политическата коректност не бива на всяка цена да бъда налагана в изкуството, защото тогава то се превръща в пропаганда.Обвинявал ли ви е някой, че филмът ви е прогей пропаганда?Грегор Шмидингер: Националистическата партия в Австрия се занимава с това да проучва кой филм с какви пари е финансиран. Моят има държавна субсидия, освен това може да бъде показван и в училища, за да бъде илюстриран проблемът с хомофобията. Та, националистите се притесняват, че филмът ми може да убеди някого да стане хомосексуален! Трудно ми е да се сетя за български филм, в който централна да е темата за хомосексуалността. Дори да присъства в наши филми, тя е някоя от второстепенните сюжетни линии. Какво е положението в австрийското кино?Грегор Шмидингер: Бих казал същото. Разполагаме с нови закони, които третират хомосексуалността по един модерен и толерантен начин, без да са перфектни. Но в нашето общество съществува пасивна хомофобия. Хората не крещят срещу теб, но пък говорят зад гърба ти. Разбира се, има голяма разлика между отношението в града и в провинцията. Нещата се променят към по-добро, си мисля. Една лесбийка, например, спечели телевизионно състезание, подобно на Американ айдъл, което е голяма крачка напред. Но все още има много публични фигури, за които е обществена тайна, че са хомосексуални. Аз си мисля, че ако го заявят открито, това ще помогне много. А във филмите в повечето случаи хомосексуалните герои са комични образи, използват се за разведряване на атмосферата и много хора си мислят, че да си гей е само това – един комедиен елемент от пейзажа. Преди две седмици имаше гей парад във Виена и снимките в медиите публикуваха само полуголи, полудели от купона хора, което не показва цялата картина. Самият аз никога не съм пострадвал от хомофобия, слава Богу, но това не значи, че много други хора не са.Имате ли намерение да творите само в тази посока – да режисирате филми, посветени на теми, които засягат и интересуват хомосексуалните?Грегор Шмидингер: И друг път са ме питали дали съм „хомосексуален режисьор на филми за хомосексуални”. Мисля си, че в момента все още приемам себе си и затова и филмите ми изразяват това – то ме вълнува най-силно в момента. С времето ще дойдат други теми, което ще ме интересуват. Дори настоящият ми проект, който е за игрален филм, и който аз наричам „пост-гей проект”, се надявам да ми помогне да направя крачката от ориентиран към хомосексуалните филм към ориентиран към останалата част от публиката филм. В него става дума за една хомосексуална двойка, но основната идея е тази да пораснеш и намериш своето място в света. За първата голяма любов и за това как ежедневието постепенно измества силните чувства. За това как да запазим връзката си в свят, който ни създава илюзията, че всичко може да бъде заменено много бързо с нещо по-ново, ярко и добро. Онлайн можеш да намериш 50 човека, които се намират в радиус от 2 км от теб и всички да изглеждат много добре, но това не значи, че ще бъдеш по-щастлив, ако постоянно прескачаш от един на друг. И докато нашето общество насърчава подобно отношение, аз се интересувам от запазването на връзката.Филмът чисто австрийска продукция ли ще е?Грегор Шмидингер: Нямам представа, но искаме да поканим бъдещите ни зрители да ни помогнат, така, както направихме и с „Хомофобия”. Ще разчитаме на тях при написването на сценария – ще им зададем въпроси за най-лошия момент в тяхната връзка, например, и може би ще получа интересни идеи, които да използвам в сценария.Що се отнася до „Хомофобия”, благодарение на зрителите събрахме 10 хил. долара от дарения. В зависимост от сумата на дарението си хората получиха различни неща: възможност да си свалят филма в HD, или да получат дигиталния дневник на продукцията, достъп до затворена група във фейсбук, в която обсъждахме всякакви въпроси, свързани с продукцията – там те можеха да дават идеи и да коментират всичко, което правим. Така, например, ми помогнаха за избора на имидж за плаката, защото благодарение на тях осъзнах, че първият плакат не изразява ясно идеята на филма. Помогнаха ми и в избора на актьори – странното е, че подкрепиха първоначалния ми интуитивен избор, от който аз се отказах, защото започнах твърде много да анализирам нещата.В началото приемаш зрителските идеи като критика, насочена лично срещу теб, но след това свикваш и се научаваш да извличаш най-доброто. Сега съзнавам колко полезно може да е това за който и да е творец, особено в наше време. Не само от чисто творческа гледна точка, но и като маркетинг – преди още филмът ти да излезе, вече имаш лоялни зрители.Доколко такъв подход помага в Австрия?Грегор Шмидингер: Ние направихме всичко това на английски, за да не се ограничаваме само с австрийската публика. Но бях изненадан, че около 45 % от даренията бяха именно от австрийци. Като цяло австрийският пазар не е голям и е предвидим. Авангардното кино, тип Михаел Ханеке, има своята ниша, има и много успешни черни комедии, макар и с ограничен брой зрители. Основно присъстват американските филми, които се гледат повсеместно. За игралния си филм се надявам да бъде копродукция с Германия, защото така ще имаме потенциално 10 пъти повече публика.от Лора ТрайковаМожете да гледате филма онлайн http://www.youtube.com/watch?v=NAxEw58AY8c ... още »
Българският режисьор Явор Гърдев ще снима високобюджетния холивудски филм "Тезей" по мотиви от гръцката митология. Мащабният епос ще изобилства от сложни специални ефекти, за които ще се погрижат хора от екипа на "Аватар" и "Спайдърмен 2".„Тезей” ще бъде вторият филм на Гърдев след дебютния „Дзифт” (2008), спечелил куп международни награди, сред които и за най-добра режисура на престижния Московски кинофестивал. Тази година българинът отново присъстваше на форума, но като член на конкурсното жури. Продуцентите на "Тезей" са амбицирани да съберат впечатляващ екип за снимките. В момента текат кастинги за избор на изпълнител за ролята на главния герой.Новината за избора на нашия режисьор веднага обиколи световните медии и от проекта се заинтересуваха сайтове като Screendaily и Imdb. Според тях проектът ще бъде с бюджет от близо 50 милиона долара. Освен историята за Тезей и Минотавъра в сюжета ще бъдат преплетени и елементи от други древногръцки митове. Част от парите са осигурени благодарение на филмовия пазар на фестивала в Кан. Очаква се снимките да започнат догодина, като все още не се знае къде Явор Гърдев ще претвори митичния дворец Кносос.„Харесва ми фактът, че филмът съчетава историята за Тезей с толкова много събития и дори с цели разклонения от древногръцкия канон. Това е почти цял компендиум”, обяснява самият Гърдев пред Screendaily. Той вече се похвали във Фейсбук с добрата новина. Пред западния сайт режисьорът споделя още: „Когато бях дете, мечтаех да играя в епичен филм с мечове. Сега, когато получих невероятната възможност да режисирам подобна продукция, смятам да се потопя в нея и да активирам цялото си въображение, да създам един вълнуващ пир за зрението и да превърна този филм в изключително приключение”.Явор Гърдев привлече вниманието на Холивуд със своя филм "Дзифт", който беше показан в САЩ и дори имаше вероятност да бъде сниман наново на английски език.Според Imdb сценарист на продукцията ще бъде Кира Мадало Сесаи – продуцентка и актриса от Kalliope Films, която стои и зад другата мащабна продукция на компанията – 3D филм по приказката за Хензел и Гретел. Той ще бъде създаден в Германия и ще има бюджет от близо 80 милиона долара. ... още »
Световно известната актриса Мерилин Монро оглави класация за най-красиво деколте, направена във Великобритания.Актрисата, която игра в комедии от 50-те години на миналия век, сред които "Някои го предпочитат горещо" и "Джентълмените предпочитат блондинки", победи в класацията телевизионната водеща Холи Уилоуби. Британската актриса Лиз Хърли остана на трето място, следвана от манекенката Кели Брук.Италианската кино легенда София Лорен е поставена на пето място, а звездата от "Вики, Кристина, Барселона" Скарлет Йохансон е шеста, предава БГНЕС.Актрисата Кристина Хендрикс и певицата Бионсе са съответно на седмо и осмо място. Ким Кардашян и Дита фон Тийз допълват първата десетка.Допитването било осъществено от веригата магазини Дебенхамс сред 1000 клиенти, както мъже, така и жени. ... още »
Холивудският актьор Джон Траволта отново е обвинен в сексуално посегателство. Този път се е оплакал служител в круизна компания. Това е поредният иск срещу звездата, след като подобни обвинения срещу него отправиха и няколко масажисти, съобщава Си Ен Ен.Ищецът Фабиан Занзи сподели по-рано пред чилийска телевизия, че по време на пътешествие в Карибско море през 2009 Траволта му е предлагал 12 хиляди долара за секс.Според официалния иск, заведен в съда на Лос Анджелис, Занзи е бил назначен за личен стюард на актьора по време на плаването. Една вечер, когато занесъл храната в каютата на звездата, Траволта се оплакал от болка в шията и го помолил за масаж, след което напълно се съблякъл. Ищецът твърди, че филмовата звезда се опитала да го накара да правят секс и се е държал доста грубо. Стюардът е изпитал болка, шок, страх и объркване от неприятния инцидент.Стюардът се опитал да напусне каютата, но актьорът здраво и болно го хванал за ръката, като не му позволявал да си тръгне. След като успял да се отскубне Траволта му предложил 12 хиляди долара, за да запази в тайна случилото се. Все пак Занзи разказал за злощастното събитие на командира на кораба.Адвокатът на Траволта Мартин Сингър отново заяви, че обвиненията към неговия клиент са пълна измислица."Това е още един абсурден иск, съдържащ неверни обвинения. Очевидно, Занзи и неговите адвокати се стремят към своите 15 минути слава", коментира той.Редактор: Десислава Симова ... още »