Новият филм на Мартин Скорсезе - "Злокобен остров" очаквано оглави американския бокс офис.
Четвъртият съвместен проект на култовия режисьор и любимеца му Леонардо ди Каприо предизвика сериозен интерес сред киноманите в САЩ, след като само в дебютния си уикенд заработи впечатляващите 40,2 млн. долара. По този начин той успя да избие и половината бюджет от вложените за реализацията му общо 80 млн.
Лентата, разказваща за детектив, разследващ изчезването на пациентка от психиатрична клиника на самотен остров, остави далеч зад себе си лидера от миналата седмица "Денят на влюбените".
Въпреки звездния си каст в лицето на Джулия Робъртс, Аштън Кътчър, Джесика Алба, Джесика Бийл, Джейми Фокс и редица други доказани имена, романтичната комедия на ветерана в този жанр Гари Маршал успя да заработи далеч по-скромните 17,1 млн. на фона на рекордните 52,4 млн. от миналия уикенд.
Третата позиция е отново за хита на Джеймс Камерън - "Аватар", който в десетата си седмица в класацията успя да се изкачи с едно място в сравнение с миналото издание, с приходи от 16,1 млн.
Сериозен спад регистрира хорър римейкът "Човекът-вълк", който след като дебютира на второто място през миналия уикенд, сега се е смъкнал с цели три позиции до едва петото място с 9,8 млн. долара.
На шестата и седмата позиция са романтичната драма "С дъх на канела" (7,3 млн.) и комедията "Феята на зъбките" (4,5 млн.), която напук на скептиците вече пета седмица продължава да е част от десетте най-гледани филма в САЩ.
С една позиция се е изкачила драмата на FOX "Crazy Heart" с участието на ветерана Джеф Бриджес (номинирана за 3 награди Оскар) с 3 млн. долара, а последните две места са за новия филм на триото "Люк Бесон - Пиер Морел - Джон Траволта" - "От Париж с любов" с 2,5 млн. и филма на Мартин Кембъл с участието на Мел Гибсън - "Edge of Darkness" с 2,2 млн.
Предвид сериозния бюджет и на двете продукции, вече можем тотално да ги заклеймим като финансов провал, поне в рамките на Северна Америка.
САЩ: Обобщение
На фона на големите очаквания, лидерската позиция на "Злокобен остров" не е изненада за никого. И трите предишни филма на Ди Каприо и Скорсезе - "Авиаторът", "Бандите на Ню Йорк" и "От другата страна" бяха приети с безпорен интерес от публиката в САЩ, така че ситуацията очаквано се повтаря.
Психо трилърът разказва историята на федералния шериф Теди Даниелс, който поема разследването на случай с изчезнал пациент от лудница на самотен остров. След едва няколко дни в психиатрията обаче, той започва да се съмнява в буквално всичко - както в партньора си, така и в собствените си спомени и разсъдък.
Както може да се предположи, филмът разчита главно на безспорните актьорски умения на Ди Каприо, умело подпомаган от другите имена в каста - Марк Ръфало, Емили Мортимър, ветеранът Сър Бен Кингсли и бившата съпруга на Хийт Леджър - Мишел Уилямс, която очевидно се завръща към големия екран.
Втората позиция за "Денят на влюбените" също е за отбелязване, макар че според нас продукцията разчита най-вече на името на Гари Маршал, който е създател на класически заглавия като "Хубава жена" и "Дневниците на принцесата", както и на безспорно много силния си актьорски състав.
Колкото до "Аватар", очевидно е, че вече няма да броим рекордите откъм приходи, а тези откъм постоянно присъствие в класацията на най-гледаните филми - до момента революционният блокбъстър кара вече десета седмица в нея.
Световен бокс офис
В световен мащаб вече дори е излишно да споменаваме думата "предимство", когато говорим за "Аватар". Филмът на Джеймс Камерън няма абсолютно никаква конкуренция на върха, след като е регистрирал приходи от 2,46 милиарда долара.
Прогноза за 26-28 февруари
През следващата седмица в САЩ излизат няколко заглавия, които трудно могат да предизвикат сериозен ентусиазъм у средностатистическия киноман. Като че ли на фона на всички, най-заслужаваща внимание е крими комедията "Скатавки", в която главната роля е поверена на Брус Уилис. Филмът разказва за две ченгета от полицейско управление в Ню Йорк, които са по следите на откраднат бейзболен уникат.
Брус безспорно е имал доста по-впечатляващи участия и това тук е предимно, за да напомни за себе си. Режисьор е Кевин Смит, когото помним от заглавия като "Догма" и "Зак и Мири правят порно", което само по себе си говори и какво да очаквате от новото му творение.
Второто предложение е още една комедия - "Defendor", в която Уди Харелсън се превъплъщава в ролята на супергерой, защитаващ невинните.
Като имаме предвид, че лентата е твърде далеч като бюджет от всякакъв блокбъстър, а и е режисьорски дебют на актьора Питър Стебингс, познат предимно от TV сериали, едва ли очакванията ни може да са твърде високи.
Лично нашето предпочитание е насочено към френскo-италианската продукция "Пророк", но от опит знаем, че американците не са особено благоразположени към чужди филми. Иначе лентата, дело на режисьора Жак Одиар, разказва за млад арабин, който успява да развие своя собствена мафиотска мрежа в затвора и е номинирана за Оскар за чуждо-езичен филм. У нас я очакваме на София Филм Фест 2010.
от Митко Попов
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 19 февруари - 21 февруари Заглавие / Уикенд / Общо 1 Shutter Island - $40.2M / $40.2M 2 Valentine's Day - $17.2M / $87.4M 3 Avatar - $16.1M / $688M 4 Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief - $15.3M / $58.8M 5 The Wolfman - $9.85M / $50.3M 6 Dear John - $7.3M / $66M 7 Tooth Fairy - $4.5M / $49.9M 8 Crazy Heart - $3.02M / $21.6M 9 From Paris with Love - $2.5M / $21.2M 10 Edge of Darkness - $2.21M / $40.3M
Люк Бесон и екшън-трилър - комбинация, доказвала се неведнъж през годините, водейки до рафинирано адреналиново удоволствие. И макар и участието на фронтмена на френското кино в конкретната лента да е по-ограничено, бидейки само автор на изначалния кратък разказ, формулата както обикновено сработва.
Още повече, че на режисьорския пулт е Пиер Морел, а общите заглавия на двамата далеч не са едно или две, в това число "Транспортьорът", "Дани Кучето", "Предградие 13" или "Твърде лично".
С други думи, идеално знаете какво да очаквате, и поне в случая предчувствието изобщо няма да ви изневери, като остават единствено дребните детайли. Джеймс Рийс (Джонатан Рис Майърс) е служител към американското посолство в Париж и уонаби-таен агент, от време на време получаващ по някоя дребна задачка от типа на подмяна на автомобилни номера - като не може да се каже, че изпълнението им е сред най-силните му черти.
Нещата обаче вземат рязък завой, щом на сцената излиза старата хрътка Чарли Уекс (Джон Траволта) - врял, кипял и силно налудничав същински агент, към който Рийс бива набързо прикрепен. И така, след кратка прелюдия, голямата патаклама започва, а сред гилзите падат наркотрафиканти, улични бандашори, терористи и въобще всичко, което има неблагоразумието да се изправи насреща и може да поеме нужното количество олово.
Разбира се, това не значи, че "От Париж с любов" е напълно лишен от сюжет, дори взема някой друг обрат, колкото действието да не тече праволинейно от точка А до точка Б, но балансът му съвсем определено е изтеглен в посока екшъна, в съчетание с откосите от лафове, пускани от Уекс, и спорадичните комични сцени. И точно в тази насока е доволно добре изпълнен - без да предлага нещо категорично ново, може да те накара да се подсмихнеш, докато действените моменти се отличават с експлозивност и съвсем прилична хореография.
Последното дори идва малко изненадващо - французите нерядко посягат към ефекти, размиващи границите на законите на физиката, а им се случва и да създават чисто визуален хаос, така че по-класическите екшън-сцени са като че ли приятно разнообразие.
Актьорското представяне на свой ред е на прилично ниво, колкото и персонажите да не получават особена дълбочина - но от тях това не се и очаква. Тандемът Траволта-Майерс се оказва доста сполучлив избор, особено за контрастираща си двойка, а някакви забележки не може да има и към поддържащия състав, като се има предвид, че отделните роли там са съвсем минорни.
Естествено, не бива да се пропуска, че "От Париж с любов" е един от онези филми, пред които сядаш с една едничка цел - да изпразниш съзнанието си от всякаква разумна мисъл за час и нещо. Друго от него не бива да се очаква, и поне в този ред на мисли все пак е сравнително далеч от най-доброто, което Люк Бесон някога ни е предлагал. Но пък ако сте в настроение именно за класически екшън, нищо не ви пречи да му отделите малко свободно време, след финала едва ли ще съжалявате.
След седем поредни седмици на върха, революционният блокбъстър на Джеймс Камерън - "Аватар" най-сетне отстъпи лидерската си позиция в американския бокс офис.
Изненадата обаче е не толкова детронирането му от челото, колкото факта, че това успя да стори най-малко очаканият кандидат - романтичната драма "С дъх на канела".
Лентата, разказваща за невъзможната любов между войник и млада колежанка се оказа абсолютен финансов хит, заработвайки само в дебютния си уикенд на екран сумата от 32,4 млн. долара срещу 23,6 за "Аватар".
По статистически данни именно нежната част от тийн аудиторията в САЩ е спомогнала за този факт - оказва се, че 84% от зрителите са жени, а 2/3 от тях са под 21 години.
Едва на трета позиция е новият филм на триото Люк Бесон - Пиер Морел - Джон Траволта - "От Париж с любов".
Въпреки сериозните имена, стоящи зад него, публиката очевидно не бе очарована и той събра приходи от едва 8,1 млн. - доста скромно представяне на фона на бюджета от 52 млн.
Четвъртата позиция е за revenge драмата на Мел Гибсън - "Edge of Darkness", разказваща за баща, търсещ отмъщение за убитата си дъщеря. Лентата на режисьора Мартин Кембъл загуби две позиции спрямо миналия уикенд и завърши с постъпления от 7 млн. долара.
Изненадващо добри показатели продължава да поддържа комедията "Феята на зъбките", в която кеч звездата Скалата е феята на зъбчетата.
Въпреки прогнозите, че филмът бързо бързо ще изпадне от класацията, той дори задържа петата позиция с приходи от 6,5 млн.
Шестата и седмата позиция са за романтичната комедия "Когато си в Рим" и апокалиптичния блокбъстър "Книгата на Илай", заработили съответно 5,5 и 4,8 млн. долара.
Следва драмата на Fox - "Crazy Heart", която влиза в класацията още в дебютния си уикенд с постъпления от 3,6 млн. - постижение, което съвсем не е толкова слабо, ако се вземе предвид, че целият й бюджет е 7 милиона долара.
Интересът към филма вероятно се дължи освен на поредната добра роля на Джеф Бриджес, изпълняващ ролята на кънтри музикант с прекалени пристрастия към брака, и на факта, че бе номинира за цели 3 награди Оскар.
Топ 10 завършват Legion с 3,4 млн. и "Шерлок Холмс", който след солиден престой от цели 7 седмици в класацията е на път да приключи участието си в нея.
Гай Ричи обаче едва ли може да се оплаче - след приходите от този уикенд, възлизащи на 2,6 млн. филмът е заработил общо 201,5 млн. долара при бюджет от 90 млн. и то само в САЩ.
САЩ: Обобщение
Изненадата е факт - в уикенда преди Свети Валентин, романтичните сърца в САЩ се оказаха достатъчно, за да спомогнат за детронирането на "Аватар" oт върха. "С дъх на канела" е реализиран едва с 25 млн. долара - сума, в пъти по-малка от тази на "Аватар", която успя да избие още в дебютния си уикенд на екран. Филмът е екранизация по едноименния бетселър на писателя Никълъс Спаркс, който съвсем не е непознато име - именно по негови творби са реализирани такива заглавия в този жанр като "Tетрадката", "Писмо в бутилка" и др.
Режисурата също е на любопитно име - това на шведа Ласе Халстрьом, познат от работата си над такива хитове като "Защо тъгува Гилбърт Грейп", "Казанова" и "Шоколад". Лентата пробива и със сравнително неизвестен актьорски състав - младият Чанинг Тейтъм, който е бивш фотомодел, е познат предимно от блокбъстъра "G.I. Joe: Изгревът на Кобра", докато за Аманда Сейфрид това е първата сериозна роля въобще. В по-далечен мащаб обаче "Аватар" все още продължава да регистрира рекорди - той натрупа сума от вече 630 млн. долара в класацията по приходи за всички времена в САЩ и дръпна още повече пред "Титаник", който е на втора позиция с 600 млн.
Световен бокс офис
В световен мащаб първият 3D филм в историята вече е на още по-сериозна дистанция. Лентата е регистрирала общо 2,2 млрд. приходи до момента срещу 1,8 млрд. за "Титаник". При това очевидно интересът към него не продължава да спада и той продължава да затвърждава лидерската си позиция в бокс офиса, подобрявайки касовите рекорди с всеки изминал ден.
Прогноза за 12-14 февруари
През следващия уикенд на екран в САЩ излизат няколко силни заглавия, сред които безспорно най-очакваното е това на новият блокбъстър "Човекът-вълк", сочен за един от хитовете на годината. Лентата на Universal е с участието на Бенисио дел Торо, Антъни Хопкинс и Емили Блънт и ако се доверим на прогнозите и собственото си усещане, няма да има особени проблеми да оглави класацията по приходи.
От друга страна, след като именно романтиката се оказа най-силният коз за "С дъх на канела", не бива да се подценява и премиерата на новата романтична комедия на Гари Маршал - "Денят на влюбените" и то точно на 14 февруари. В актьорския състав отново ще видим любимците на режисьора на "Хубава жена" в лицето на Джулия Робъртс и Ан Хатауей, допълвани от такива имена като Брадли Купър, Джесика Алба, Аштън Къчър, Ема Робъртс, Дженифър Гарнър, Топър Грийс, Шърли Маклейн и др.
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 05 февруари - 07 февруари Заглавие / Уикенд / Общо 1 Dear John - $32.4M / $32.4M 2 Avatar - $23.6M / $630M 3 From Paris with Love - $8.12M / $8.12M 4 Edge of Darkness - $7M / $29.1M 5 Tooth Fairy - $6.5M / $34.3M 6 When in Rome - $5.5M / $20.9M 7 The Book of Eli - $4.83M / $82.2M 8 Crazy Heart - $3.65M / $11.2M 9 Legion - $3.4M / $34.6M 10 Sherlock Holmes - $2.63M / $202M
Експлозивният екшън-трилър с участието на Джонатан Рис-Майърс и Джон Траволта ще се прожектира в Арена Запад, Арена Младост, Cinema City и Cineplex с прожекции на всеки час.
„От Париж с любов” е продуциран и написан от Люк Бесон, а режисурата е поверена на дългогодишния му колега - Пиер Морел, режисирал екшъните „Предградие 13” и суперуспешния „Твърде лично”, и работил като оператор по „Транпортер”, „Дани Кучето”, „Любов и други Катастрофи” и „Единакът”.
Филмът разказва за Джеймс Рийс (Джонатан Рис-Майърс), млад асистент на американския посланик в Париж и новоизпратения му колега, специалният агент на ФБР Чарли Уакс (Джон Траволта). Двамата трябва да предотвратят терористичен акт в Париж.
Американският актьор ще прекара 11 седмици в парижкото предградие Сена-Сен Дени, където ще се снима екшънът „From Paris With Love”, в който участва и Джонатан Рис-Майерс („Мач пойнт”).
Джон Траволта ще участва в третия филм на френския режисьор Пиер Морел („Твърде лично”, „Предградие 13”), който разказва мрачна история за внедрени тайни агенти, и разполага с приличен бюджет от 38 млн. евро. „From Paris With Love” ще бъде продуциран изцяло от компанията на Люк Бесон „Europacorp.”, а зрелищните екшън сцени ще се снима в нарочно закупена сграда, която се подготвяла за разрушаване.
Тази псевдохоливудска продукция обаче разчита на местен технически екип и масовка, с цел „подпомагане на френската икономика”. Премиерата е предвидена за края на 2009 г.