Всички заглавия от фестивала остават достъпни още 10 дни
Тазгодишното издание на фестивала Sofia MENAR продължава с изключителен успех на платформата Neterra TV+. До 31 януари почитателите на киното от Близкия изток, Централна Азия и Северна Африка ще имат възможността да се насладят на 30 пълнометражни и 12 късометражни филма включени в програмата му.
Сред акцентите в документалната селекция на фестивала са филмите на Ян Артюс-Бертран „Човек”, „Алжир отвисоко” и „Земя”, които са включени по повод предстоящия 75-годишен юбилей на прочутия фотограф. През 2016 г. Бертран лично дойде в София, за да представи режисьорската версия на „Човек” и до ден днешен е един от верните приятели на фестивала, чиито филми винаги намират място в селекцията на Sofia MENAR.
Като един от фаворитите на зрителите до момента се очертава „Крилете на Киргизстан” на Софи Диа Пегръм и Джен Милър, които прекарват повече от година сред безкрайната шир на Киргизстан, изследвайки живота на номадите и техните най-добри приятели – конете.
Друг любим филм от тазгодишната селекция е „Между стената и света” на режисьора Самир Кумсие, който решава да приеме предизвикателството да обиколи света с един от най-ограничаващите паспорти – палестинския. За период от три години и безброй издадени визи, той поема от Палестина към Европа и оттам към джунглата на Амазонка. По пътя си среща десетки интересни личности, които му помагат да премине през стените, които съвременното общество издига пред жителите на определени райони по света.
Най-провокативният филм в документалната селекция на Sofia MENAR тази година е „Пънк завинаги” на французойката Доминик Кобе, която изследва пънк сцената в Мароко. В продължение на 8 години тя следва своя главен герой Стоф, едно от лицата на ъндърграунд културата в Казабланка. Снима го навсякъде: от музикалните фестивали, през срещите му с приятели до посещенията в затвора, след като Стоф е осъден по време на снимките на филма.
Домакин на Sofia MENAR тази година е Neterra TV+, където могат да бъдат гледани всички филми от селекцията. Зрителите имат възможността да изберат между три варианта за достъп: 3 филма за 10 лв., 10 филма за 20 лв. или абонамент от 30 лв., с който могат да се гледат всички филми от фестивала.
Абонаментите са налични на https://neterra.tv/festival/menarfest
Sofia MENAR Film Festival се организира от “Позор” и запознава българската публика с културата и традициите на ислямския свят. Програмата на Sofia MENAR Film Festival представя най-доброто от игралното, документалното и късометражното кино на Близкия изток, Централна Азия и Северна Африка, като традиционно включва и специално подбрани тематични събития, свързани с държавите от този регион, както и с обичаите на етническите групи, които обитават земите им. Фестивалът е основан през 2009 година. Neterra TV+ е нова българска онлайн платформа, в която всички киномани могат да наемат или да закупят за гледане най-новите и качествени български филми, чужди заглавия, събития на живо и друго авторско съдържание. Платформата е част от Neterra.TV, която вече 15 години предоставя на сънародниците в чужбина достъп до най-гледаните български телевизионни канали, филми, предавания и музикални клипове във високо качество за целия свят. Каталогът на https://neterra.tv/plus е достъпен без необходимост от абонамент и се обновява непрекъснато.
Драмата на сръбската актриса и режисьорка Миряна Каранович – „Добра съпруга“ (“A Good Wife”), спечели Наградата на публиката и 50 000 евро от първото издание на онлайн фестивала за европейско кино Артекино. Той протече между 30 септември и 9 октомври и в неговите рамки бяха показани 10 европейски игрални филма, както вече сме ви информирали. Организаторите пуснаха 50 000 безплатни онлайн билета в 44 европейски страни. „Добра съпруга“ разказва историята на щастливо омъжена сръбкиня, която живее в луксозно предградие на Белград, докато неочаквано не открива тъмното минало на съпруга си. Парите от наградата ще подпомогнат международното разпространение на филма. ... още »
Както се случва с всеки касов филм, преди да разберем от новините кой е избран да изиграе главната роля в поредния сигурен кино хит, в Холивуд се случват много прослушвания и уговорки. Понякога знаменитостта, която виждаме да размахва юмруци от екрана, не е първото име, за което са се сетили режисьорите, продуцентите и шефовете на студията. Така че нека да разберем кои са актьорите и актрисите, които са отказали по една или друга причина от роли, които са се оказали в последствие част от историята на киното…Индиана Джоунс и храмът на обречените (1984) Ролята на Индиана Джоунс първоначално е била предложена на Том Селек, който е на върха на славата по онова време, играейки централната роля в сериала „Magnum, P.I. „. Продуцентите на шоуто обаче не били сигурни, че биха разрешили на главния си актьор да участва във филм, който изглежда, че ще е сигурен мега хит. Селек трябвало да избира между това да спази договора си или да се включи в лудото приключение на Индиана. Направил неправилен избор.Форест Гъмп (1994) Класическата роля на Форест Гъмп била първоначално предложена на Джон Траволта. Той небрежно отхвърля ролята и в последствие признава, че това е една от най-големите грешки в кариерата му.Междузвездни войни (1977) Бърт Рейнолдс също прави една от най-големите грешки в кариерата си, отказвайки се от ролята на Хан Соло от „Междузвездни войни“. Всички знаем, че ролята отива при Харисън Форд. А Рейнолдс веднъж в едно интервю дори си признава: „Мисля, че това е една от най-големите грешки в кариерата ми. За това виня агента ми, той не ми представи нещата както трябва!“Кръстникът (1974) Джак Никълсън отклонява ролята на Дон Корлеоне в трилогията „Кръстникът“. По-късно той обяснява защо не се е снимал в класиката: „Знаех, че „Кръстникът“ ще стане велик филм, но по онова време вярвах, че индианците трябва да играят индиански роли, а също така и италианците, ако ме разбирате…“Хобит: Неочаквано пътешествие (2012) Шон Конъри е бил първият избор за ролята на Гандалф. Той отказал, защото никога не бил чел книгите на Толкин и даже въобще не разбрал сценария. Ако Конъри бе приел култовата роля, той би заработил четиристотин милиона долара за поредицата, което би била най-високата актьорска заплата за изиграването на една роля. Казино Роял (2006) Хю Джакман отказва ролята да бъде следващия Джеймс Бонд точно по времето, когато излиза първия „Х-Мен“. По-късно актьорът споделя, че той отхвърлил ролята, защото се страхувал това да не го превърне в стереотипен актьор и да така да ограничи изборите си в бъдещата си кариера.Матрицата (2003) Уил Смит пък е първият избор за ролята на Нио в безумно успешния научнофантастичен франчайз „Матрицата“. Той споделя, че е отказал ролята, защото въобще не е разбрал историята и знаел, че няма да може да изиграе този персонаж по начина, по който той заслужава да бъде представен на публиката. Вместо това се снима в друг кинохит – „Този див, див запад“.Полет над кукувиче гнездо (1975) Джеймс Каан отхвърля ролята на Рандъл Патрик Макмърфи в „Полет над кукувиче гнездо“ – великата кино адаптация по романа на Кен Киси. Каан искрено споделя: „По онова време си помислих (защото съм гений), че тоя филм няма да е много визуален, все пак действието се случва между четири стени. Не знаех, че Милош Форман е толкова добър. Да, правил съм някои лоши избори в кариерата си.“Изкуплението Шоушенк (1994) На Кевин Костнър е предложена ролята на главния герой Анди Дюфрейн в един от най-обичаните филми на всички времена. По това време той искал да работи по „Воден свят“. Оттогава Костнър често споделя, че силно съжалява, че е отстъпил тази роля на Тим Робинс.Мълчанието на агнетата (1991) Режисьорът на „Мълчанието на агнетата“ Джонатан Деми много държал ролята на Кларис Старлинг да бъде изиграна от Мишел Пфайфър. Актрисата обаче предпочела да оттегли интереса си към историята, която била твърде тъмна и кървава за нейния вкус.ДАС ... още »
За първи път в България, по време на Седмия София Индипендънт Филм Фестивал ще има виртуален кино хъб!Със сигурност една от най-хитовите тенденции в технологиите, за която се не спира да се говори през 2016 г., е виртуалната реалност (VR). Но когато става дума за срещата между киното и виртуалната реалност, ето една възможност за първа среща с виртуално кино – Седмото издание на София Индипендънт Филм Фестивал ( 27.10-06.11).Именно на тазгодишния Со Индипендънт Филм Фест ще заработи първият в България виртуален кино хъб. Благодарение на специалните очила за виртуална реалност и слушалките към тях, зрителите на фестивала ще имат възможност да гледат абслютно безплатно селекция от филми, произведени от водещите в света компании и представени на Трайбека Филм Фестивал, както и едни от първите български VR филми .Между филмите, които ще могат да се гледат във виртуалния ни кино хъб са: “INVASION” – от режисьора на анимационния хит „Мадагаскар”- Ерик Дарнел. Този виртуален филм следва страховити извънземни, които идват да завладеят Земята и да унищожат всичко по пътя си. Гражданите на Земята, естествено се надигат срещу злите нашественици, но изненадващо тези земни граждани не са хора, а двойка от най-смирените същества на планетата – две пухкави, бели зайчета. Проектът “ASHES” е игра с движение, пространство и време,която разказва трагичната история на двама влюбени. Режисьор и продуцент е Джесика Кантор, която създава този уникален филм, вдъхновена от легендарната Пина Бауш, известна с умението са да разказва завладяващи истории чрез танц. Хорър комедията “KILLER DEAL” на режисьора Антъни С. Феранте проследява историята на един продавач на мачете, който се забърква в големи неприятности, когато в евтината му хотелска стая се появява нежелан гост. Следва неочаквана хорър история с изненадващи обрати.Сред заглавията за виртуалния кино хъб, е и българският филм „КУЧЕ” на режисьора Владимир Петев. Филмът е разказ за един ден заедно на двама напълно непознати. Боян е около тридесет годишен и е с насинено око. Спешно трябва да си вземе хонорара. Албена е недружелюбната служителка на средна възраст, отговорна за плащането. Кучето й е много болно. Налага се да реши дали да го приспи. И единственият човек, на когото може да разчита се оказва този непознат.За актуална информация за предстоящия Седми Со Индипендънт Филм Фест, можете да посещавате нашия уебсайт: http://soindependentfilmfest.com/films/ ... още »
Режисьорът на „Джурасик свят 2“ Х. А. Байона се заканва, че има с какво да ни изненада в него. „Той ще бъде по-мрачен и страшен от предишния филм. Но, очевидно, след като разполагаме и с Крис Прат, ще бъде и смешен. Тъй като е втора стъпка от една трилогия, тя е винаги по-мрачна. Спомнете си „Империята отвръща на удара“. Лично мен сценарият ме изненада със завоя, който прави с новата история. От една страна отдаваме почит на франчайза, но от друга – отиваме там, където той никога досега не е бил. Хората ще бъдат едновременно шокирани и изненадани.“ Снимките се очаква да стартират в Хавай и Лондон през февруари 2017. ... още »
Телевизионният филм „Да убиеш Рейгън“ (“Killing Reagan”) e по бестселъра на Бил O’Райли и Мартин Дюгар за опита за покушение срещу президента на САЩ от Джон Хинкли Мл. през 1981 г. Двамата са и автори на сценария. Филмът представя добре есенцията на Рейгън – роден изпълнител, чийто обществен и личен живот са били в такава хармония, че в един момент става трудно да бъдат разграничени един от друг. В главните роли на Рейгън и съпругата му Нанси ще видим Тим Мейтсън и Синтия Никсън. Режисьор е Роб Лъри. ... още »
Том Холанд споделя, че костюмът на Спайдърмен е малко тесничък, но той му намерил цаката. „Костюмът не е най-удобното нещо на света, но когато ме постегне, се замислям за всички актьори, които биха искали да са на мое място и си казвам: „По дяволите костюмът! Аз съм най-големият щастливец на света!“ Заслужавам да съм в него и ще дам най-доброто от себе си.” Холанд страда не само като Питър Паркър на снимачната площадка – той е направил сам и голяма част от каскадите. „Направих толкова, колкото ми беше възможно, а трябва да знаете, че част от нещата дори са ми забранени от закона. Имахме няколко много талантливи дубльори, които ме подкрепяха и даваха безценни съвети.“ ... още »
От известно време насам от Марвел се опитват да вкарат в киновселената си по-малко известния персонаж Нощната сестра Клеър Темпъл. Росарио Доусън я изигра в „Деърдевил“, но шоурънърът на сериала Стивън Д. Найт не я включи във втория сезон, защото го предупредили, че ще присъства в други проекти. Носеха се слухове, че тя ще се появи в „Доктор Стрейндж“ – в изпълнението на Рейчъл Макадамс. Но Кевин Фийдж отрече: „Сюжетната линия с нея няма да бъде включена във филма.“ Що се отнася до това дали ще я видим в бъдеще, той допълва: „И за нас, а както изглежда и за феновете, е голяма забава да се спекулира по този въпрос.“ ... още »
„Уличният котарак Боб“ е екранизация по едноименната книга на Джеймс Боуен за времето, по което е уличен музикант в Лондон и този, който го спасява от самотата и наркотиците, е риж котарак на име Боб. Люк Тредауей играе ролята на Боуен във филма и твърди, че заради нея се изправил пред няколко предизвикателства: „Често, когато играете действителна личност, тя е покойник от поне 50 години. В този случай обаче, не само че ставаше дума за действителна личност и действителен котарак, но и те бяха през цялото време на снимачната площадка с нас.“ Котаракът бил игран от няколко рижковци, включително реалния Боб. „Присъствието му добавя допълнителна дълбочина – казва Тредауей. – Приготвях се старателно за сцените си по начина, по който нормално се приготвям и тъкмо преди да стъпя сред декорите: „А, ето го и Боб.“ Снимаме определена сцена и докато си мисля, че съм се справил добре с нея, режисьорът казва: „Котката изглеждаше сърдита.“ И правехме още един дубъл, защото можехме да използваме само тези, на които Боб изглежда добре.“ ... още »