Всички заглавия от фестивала остават достъпни още 10 дни
Тазгодишното издание на фестивала Sofia MENAR продължава с изключителен успех на платформата Neterra TV+. До 31 януари почитателите на киното от Близкия изток, Централна Азия и Северна Африка ще имат възможността да се насладят на 30 пълнометражни и 12 късометражни филма включени в програмата му.
Сред акцентите в документалната селекция на фестивала са филмите на Ян Артюс-Бертран „Човек”, „Алжир отвисоко” и „Земя”, които са включени по повод предстоящия 75-годишен юбилей на прочутия фотограф. През 2016 г. Бертран лично дойде в София, за да представи режисьорската версия на „Човек” и до ден днешен е един от верните приятели на фестивала, чиито филми винаги намират място в селекцията на Sofia MENAR.
Като един от фаворитите на зрителите до момента се очертава „Крилете на Киргизстан” на Софи Диа Пегръм и Джен Милър, които прекарват повече от година сред безкрайната шир на Киргизстан, изследвайки живота на номадите и техните най-добри приятели – конете.
Друг любим филм от тазгодишната селекция е „Между стената и света” на режисьора Самир Кумсие, който решава да приеме предизвикателството да обиколи света с един от най-ограничаващите паспорти – палестинския. За период от три години и безброй издадени визи, той поема от Палестина към Европа и оттам към джунглата на Амазонка. По пътя си среща десетки интересни личности, които му помагат да премине през стените, които съвременното общество издига пред жителите на определени райони по света.
Най-провокативният филм в документалната селекция на Sofia MENAR тази година е „Пънк завинаги” на французойката Доминик Кобе, която изследва пънк сцената в Мароко. В продължение на 8 години тя следва своя главен герой Стоф, едно от лицата на ъндърграунд културата в Казабланка. Снима го навсякъде: от музикалните фестивали, през срещите му с приятели до посещенията в затвора, след като Стоф е осъден по време на снимките на филма.
Домакин на Sofia MENAR тази година е Neterra TV+, където могат да бъдат гледани всички филми от селекцията. Зрителите имат възможността да изберат между три варианта за достъп: 3 филма за 10 лв., 10 филма за 20 лв. или абонамент от 30 лв., с който могат да се гледат всички филми от фестивала.
Абонаментите са налични на https://neterra.tv/festival/menarfest
Sofia MENAR Film Festival се организира от “Позор” и запознава българската публика с културата и традициите на ислямския свят. Програмата на Sofia MENAR Film Festival представя най-доброто от игралното, документалното и късометражното кино на Близкия изток, Централна Азия и Северна Африка, като традиционно включва и специално подбрани тематични събития, свързани с държавите от този регион, както и с обичаите на етническите групи, които обитават земите им. Фестивалът е основан през 2009 година. Neterra TV+ е нова българска онлайн платформа, в която всички киномани могат да наемат или да закупят за гледане най-новите и качествени български филми, чужди заглавия, събития на живо и друго авторско съдържание. Платформата е част от Neterra.TV, която вече 15 години предоставя на сънародниците в чужбина достъп до най-гледаните български телевизионни канали, филми, предавания и музикални клипове във високо качество за целия свят. Каталогът на https://neterra.tv/plus е достъпен без необходимост от абонамент и се обновява непрекъснато.
В Холивуд с пълна сила важи една максима – ако нещо не е счупено, не го поправяй. Разбира се, че това се отнася и за телевизионните сериали, които след като веднъж нацелят правилния формат и точната аудитория, трудно биха променили курса си на развитие. Това в никакъв случай не ги прави скучни или маловажни. Те просто имат свой стил, който ние много харесваме. Ето някои от тях….Д-р Хаус Структура:- Д-р Хаус е мрънкащ гадняр и непукист.- Пристига пациент с ужасно заболяване- Хаус и екипът му не могат да разберат какво му е и пациентът започва да се влошава.- Отхвърлят лупус, а някой от екипа допуска грешка.- Опитват второ лечение, а роднините на болния искат да освободят Хаус от случая- Къди и Хаус се карат, Хаус не слуша Уилсън- Точно 37 минути след началото на епизода, Хаус магически открива лек в момент, който не е свързан с болния- Хаус е мрънкащ гадняр, но работата му дава резултатиТеория за големия взрив Структура:- Шелдън прави живота на Леонард много труден- Пени и Леонард се карат, защото тяхната връзка е винаги на ръба- Групата им е разделена на подгрупи, за да може да има няколко сюжетни линии- Всички сюжетни перипетии са игнорирани в края на епизода- Четиримата другари пускат много поп културни референции- Много записан смяхОт местопрестъплението: Маями Структура:- Лазурени небеса и фънк музика- Някой е убит- Карузо открива тялото, вкарва яка реплика и слага очилата- Песента на групата „The Who“- Екип от супер секси следователи започват да нищят престъплението- Използват технология, която ще бъде измислена през 2058 г.- Мислят, че са хванали убиеца, но се оказва, че не е така- Намират истинския убиец- От време на време виждаме наченки на лични взаимоотношенияЖивите мъртви (по средата на сезона) Структура:- Всички са окаяни и отчаяни- Каръл преживява криза и иска да се отдели от групата- По-голямата част от групата просто обикалят по едни и същи отегчителни пътища- Рик казва: „Вече не знам кои сме!“- Пак обикаляне по изоставени шосета- Малко странна романтична драма между двама герои, които сме забравили, че съществуват- Вълнуващ и експлозивен момент в последните няколко секунди, който ни кара да гледаме сериала следващата седмица Модерно семейство Структура:- Семейството се разделя на четири или пет различни групи- Повечето от тях се опитват да скрият от другите някакво временно нещастие, лошия си късмет или избуял недостатък- Поредица от обстоятелствени недоразумения, изразени чрез употребата на много слепстик хореография- Изведнъж всички едновременно разбират за настоящите проблеми на останалите роднини- Всички са щастливи и проявяват разбиране- Трогателна реч към камерата, направена най-често от ДжейФрейзър Структура:- Фрейзър се дърля нещо с баща си- Найлс и Фрейзър се срещат в кафето и незабавно започват да се дрънкат- Лекото недоразумение между Фрейзър и някой друг от останалите герои бързо излиза извън контрол- Фрейзър е много изнервен и започва да се паникьосва- Фрейзър разбира, че всичко е било едно голямо объркване и всички започват да се смеят- „О, скъпа, чувам, че блусът ни зове…“Смолвил Структура:- Лекс Лутър си е чисто и просто гадняр- Кларк нахлува в неговото имение- Обвинява го, че е извършил нещо чудовищно и градът е в беда (което е истина)- Лекс гледа втренчено в пламтящата камина и заявява самодоволно:„Преиграваш, Кларк!“- След трийсет минути, опасността е сложена на пауза по някакъв начин и вече можем да се фокусираме върху сапунените взаимоотношенияУбийство по сценарийСтруктура:- Двама човека се карат, единият заплашва другият- Джесика се появява в първата сцена и демонстрира, че познава шерифа много добре- Един от спорещите хора от началната сцена бива убит- Шерифът разрешава на Джесика прекалено много да се намеси в разследването- Джесика продължава да си вре носа навсякъде, за да примами убиеца и така да разреши случая- Тя е вкъщи пред пишещата си машина сякаш нищо не се е случилоДАС ... още »
Джоел Дейвид Мур отново ще се превъплъти в учения Норм Спелман в очакваните продължения на „Аватар”. Актьорът се присъединява към вече обявените Зоуи Салдана, Сам Уортингтън, Сигърни Уивър и Клиф Къртис. Снимките на „Аватар 2” се очаква да стартират следващата година, премиерата по последни данни ще е на 18 декември 2020г. Единственото, което се знае около втората част на най-доходоносния филм в историята на киното е, че действието ще се развива под водата. Трите следващи продължения на сагата трябва да се появят около Коледа през 2021г., 2024г. и 2025г.В момента Джоел Дейвид Мур работи по „Да убиеш Уинстън Джоунс” („Killing Winston Jones”), в който освен че участва е и режисьор. Сред другите имена в каста са Ричард Драйфус, Дани Мастерсън, Дани Глоувър и Лесли-Ан Бранд. ... още »
След като засне впечатляващия биографичен портрет на „Бийтълс” “The Beatles: Eight Days A Week” и получи номинация за БАФТА за най-добър документален филм, Рон Хауърд има намерение да работи по проект за живота на легендата Лучано Павароти, който почина на 71 години през 2007г.Режисьорът ще има пълен достъп до семейния архив на оперната звезда, както и до всички концертни изяви на Павароти, част от каталога на „Юнивърсъл”, които ще се включат като партньор към продукцията. Очаква се премиерата на филма да бъде следващата година.В плановете на Хауърд е да заснеме и биографичен филм за Зелда Фицджералд, като в ролята на съпругата на прочутия писател ще се превъплъти носителката на „Оскар” Дженифър Лоурънс. ... още »
Звездата от сериала „Странни неща” Чарли Хитън ще се присъедини към „Х-Мен: Новите мутанти” (“X-Men: New Mutants”) редом до вече обявения дамски каст включващ Росарио Доусън, Мейзи Уилямс и Аня Тейлър-Джой. Хитън ще е в ролята на тийнейджъра Сам Гутри, познат и като Кенънбол, който безпроблемно се носи из въздуха. Хенри Зага от ТВ сериала „Младият върколак” пък ще се превъплъти в Сънспот.С „Х-Мен: Новите мутанти” от „Фокс” ще се опитат да придадат нов облик на филмите със супергерои, както направиха с „Дедпул” и „Логан” и ще се фокусират върху хорър и трилър елементите в продукцията.На режисьорския стол е Джош Бун („Вината в нашите звезди”), който работи и по сценария заедно с Нейт Лий. Очаква се снимките да стартират през юли в Бостън, а премиерата на филма е заложена на 13 април 2018г. ... още »
Номинираната за „Оскар” Кери Мълиган („Съзряване”) ще участва във филма “On the Other Side”, адаптация по едноименната книга, която представя историята на Кейт Уеб, която е държава в плен в Южен Виетнам в продължение на 23 дни. Уеб е сред първите жени-журналисти изпратени да отразяват Виетнамската война. След като прекарва 23 дни в плен, тя успява да оцелее из джунглата на Камбоджа и Виетнам и да напише една от най-вълнуващите истории. Мълиган ще бъде и продуцент на филма, чийто снимки ще стартират през пролетта на 2018г.До края на годината по екраните трябва да се появи режисьорския дебют на Пол Дейно („Ще се лее кръв”, „Мис Слънчице”) “Wildlife”, където Кери Мълиган си партнира с Джейк Джиленхол и Бил Камп. ... още »
Ливанските власти забраниха показа на „Жената чудо” в страната. Като основна причина за това решение е посочена актрисата Гал Гадот и конкретно фактът, че тя е служила в армията на Израел, където своята военна служба са задължени да отбиват не само мъжете, но и жените. Актрисата е била в армията по време на израелската офанзива в сектора Газа през 2014г.Гал Гадот, Крис Пайн и Робин Райт се присъединиха към режисьорката Пати Дженкинс за изненадваща поява по време на предварителна прожекция на филма в Ню Йорк, където зрителите приеха изцяло положително продукцията. Критиците също се изказаха ласкаво за „Жената чудо”, а този уикенд се очаква филмът да оправдае очакванията и на продуцентите за висок боксофис. ... още »
Очакванията на „Парамаунт” за добър премиерен боксофис на „Спасители на плажа” останаха неоправдани. Първоначално от студиото бяха заложили приходи от 40 милиона, след което сумата намаля на 30 милиона, но никой не е заложил на сума от 18 милиона премиерен боксофис.Като изключим отрицателните рецензии на критиката, се оказа, че има и още няколко фактора, които сериозно са повлияли за този резултат. Зрителите под 25 години, които са една основна част от аудиторията, не са запознати със сериала „Спасители на плажа” и по никакъв начин версията му за голям екран не ги привлича.Друг проблем е, че от „Парамаунт” залагат на звездния мъжки актьорски състав – Дуейн Джонсън и Зак Ефрон, което да привлече женската публика в салоните, а самият сериал винаги се е свързвал с Памела Андерсън и мъжете пред телевизора. Това разминаване в таргета води до по-нисък брой мъже сред посетителите – 48%, който процент би бил много по-висок, ако сред дамите в червени костюми фигурираше и голяма звезда. ... още »
Ниските приходи от премиерните прожекции на „Карибски пирати: Отмъщението на Салазар” и „Спасители на плажа”, накараха разпространителите да търсят вина за това у кинокритиците и конкретно в сайта Rotten Tomatoes, където рейтингът на двата филма е съответно 31% и 19%.Това поставя под въпрос предварителните прожекции за журналисти, които изначално са предвидени, за да се направи добра реклама на продукциите и така да се привлекат повече зрители. Но все по-често критиците са на различно мнение от очакваното и така влияят негативно на резултатите в боксофиса.Има идея и предварителните прожекции за специалисти да се провеждат в деня на премиерата на филма, за да окажат минимално влияние върху потенциалните зрители. ... още »