Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
Звездата от хита “300”, Джерард Бътлър, подписа договор за участие в криминалния екшън-трилър “Brilliant”. Снимките на предстоящия филм ще стартират след малко повече от два месеца под режисурата на създателя на “Професия блондинка” Робърт Лукетич, а екранна партньорка на Бътлър най-вероятно ще бъде Камерън Диас. В края на месец септември, миналата година, бе оповестено, че актьора Ерик Бана (“Троя”) ще изпълни главната мъжка роля в “Brilliant”, но малко по-рано днес от студиото Lakeshore заявиха, че несъответствия в графиците са принудили Бана да се оттегли от проекта, и в последствие неговото място е било заето от Джерард Бътлър.Действието на криминалната лента ще се развива в наши дни, а сюжета ще се фокусира върху дребен мошеник (Бътлър), който се присъединява към група от известни крадци, планиращи да извършат дързък обир на изключително скъпи и редки диаманти.Джерард Бътлър е единствения актьор, чието участие в “Brilliant” е потвърдено, и в момента се чака информация относно това дали Камерън Диас ще изпълни ролята на един от членовете на престъпната група. Името на Диас се свързваше с “Brilliant” в продължение на няколко месеца, и според източници от студиото Lakeshore, единствено натоварения график на актрисата може да й попречи да вземе участие в криминалната лента.За режисьора Робърт Лукетич и Джерард Бътлър, предстоящия филм ще бъде втори общ проект, след комедията от 2009-та година, “Грозната истина”. По думите на Лукетич, “Brilliant” ще бъде “напрегнато и скоростно приключение с интересни персонажи и обрати.”Лукетич: “Като зрител мога да кажа, че обирджийските филми са едни от най-интересните за гледане. Чарът на този род филми не е в това дали планът ще бъде успешен, а как е представена подготовката за самия обир. Как подхождат персонажите и какви са отношенията им? Сценарият на “Brilliant” представлява поклон пред едни от най-известните образци на този жанр – има страхотни герои, обрати и действие, което не те оставя да си поемеш дъх. Със сигурност мога да кажа, че за мен като режисьор това е проект-мечта.”Сценарият на “Brilliant” е написан от дебютантката Джилиан Горфил, а режисьора Робърт Лукетич ще бъде и продуцент на филма, в партньорство със Сидни Кимъл (“Блокада”) и Том Розенбърг (“Послания от мрака”).До един месец се очаква да бъдат обявени и имената на актьорите, които ще делят екрана с Джерард Бътлър. Снимките на “Brilliant” започват през месец май в град Бостън, а филмовия екип ще разполага с бюджет от около 45 милиона долара.Световната премира на криминалния екшън-трилър ще се състои в началото на следващата година. ... още »
Новият комедиен телевизионен сериал на Чарли Шийн "Психотерапия" ще дебютира на 28 юни 2012 по телевизионния канал ЕФ Екс на компанията "Фокс", съобщи Контактмюзик.Поредицата свободно интерпретира темите от едноименния филм с Джак Никълсън и Адам Сандлър, пуснат на екран през 2003 година.Със сериала Еф Екс ще стартира своя летен комедиен сезон. Актьорът Чарли Шийн изглежда малко е поулегнал и поведението му е станало по-предвидимо, пише сайтът. Той беше изгонен от предишния си сериал "Двама мъже и половина" заради скандални прояви.Но Шийн не изневери на опърничавия си нрав, като заяви преди време пред сайта TMZ, че му било писнало да се преструва, че заместникът му Аштън Къчър добре се справя в продължението на "Двама мъже и половина". Според него шоуто вече не струвало. ... още »
от Стефан Димов2000 – Последната година на миналия век изпраща любимото ми филмово десетилетие в историята с изключителни произведения, които се превръщат в неразделна част от света на големите ленти, считани за велики днес – „Матрицата”, „Американски прелести”, „Боен клуб”, „Магнолия”, „Шесто чувство”, „Вътрешен човек” и др., но Академията, праволинейна както винаги, не обръща нужното внимание на две заглавия, които поставят нов начин на филмово мислене и стават вдъхновение за хиляди творци по-късно.„Матрицата” чисто и просто е най-великия филмов свят, създаван някога! Уашовски издухват всичко и всички със своята пост-апокалиптична реалност, вдъхновена от много философски, религиозни и киберпънк идеи, манга и аниме творби, които са оформени в една органична цялост от братята. Това, което те сътворяват, е един критерий, който все още не може да бъде достигнат. Почти всяка добра бойна сцена, масова престрелка, компютърен визуален ефект, забавен кадър и дори счупване на стъкло, във филмите след 1999 се сравняват с предхождащата ги „Матрица”, но постигането на същия цялостен ефект върху зрителя е меко казано невъзможен. Поне за сега.Филмът печели всичките си номинации – 4 общо (монтаж, визуални ефекти, звук и звукови ефекти), но в тях отсъстват най-важните – най-добър сценарий, филм, режисура и операторско майсторство.„Боен клуб” е приет крайно противоречиво на премиерата си и не се представя добре в бокс офиса, но мълвата за него тръгва от уста на уста и постепенно филма се издига до култ, а DVD изданието му в 2 диска се превръща в едно от най-продаваните и наемани DVD-та в историята на 20th Century Fox. Брат Пит и Едуард Нортън признават, че до момента не са виждали нещо толкова провокативно. „Боен клуб” е номиниран единствено за звукови ефекти, а обезателно трябваше да присъства и в категориите за режисура, сценарий и най-добър филм.2001 – Въпреки че бях едва дванадесетгодишен, когато гледах церемонията по награждаването, с цялото си сърце се надявах и знаех, че Ридли Скот просто трябва да спечели "Оскар" за своя „Гладиатор” – филм, които преобърна представите ми за изкуство, внушителност, въздействие и кино! Уви, наградата отиде в ръцете на Стивън Содърбърг за своя „Трафик” (номиниран също така и за „Ерин Брокович”) – брилянтна режисура, която обезателно заслужава наградата през всяка друга година, но не и в тази на „Гладиатор”.При приемането на своя "Оскар" за най-добра мъжка роля, Ръсел Кроу изказва редица благодарности към колегите, екипа, родителите си и завършва с това, че всъщност дължи тази награда на един човек – Ридли Скот. „Гладиатор” печели 5 награди на академията (от 12 номинации) и поставя началото на една вълна от епични исторически епоси, които идват след него.2005 – „Важно е визуалните клишета да не се бъркат с артистичното снимане. Ако трябва да избирам, определено бих заснел добър филм, отколкото добре изглеждащ филм.” – казва Робърт Ричардсън, един от гигантите, рисуващи със светлина и заснема филми като „Взвод”, „Убийци по рождение”, „Повелителят на конете”, „Убий Бил”, „Гадни копилета” и много други, но въпреки това, академията решава да връчи два от трите му "Оскара", точно когато останалите претенденти заснемат далеч по-визуално поразяващи филми.През 2005, Ричардсън взима вторият "Оскар" в кариерата си, за „Авиаторът”, ограбвайки оператора Жао Хиаодинг за незабравимия „Летящи кинжали” на Жан Имоу – китайски любовен вуксия филм, чийто история и визия несъмнено оставят много по-жегващи спомени от „Авиаторът”. Освен Хиаодинг, академията обира и друг по-заслужаващ наградата оператор – Бруно Делбонел от „Най-дългият годеж” на Жан-Пиер Жоне, който за втори път е брутално пренебрегнат, след като през 2002 не спечелва приза за „Невероятната съдба на Амели Пулен”, за сметка на Андю Лесни („Задругата на пръстена”).2007 – След кариера като оператор и режисьор на телевизионни реклами, Зак Снайдър има желание на адаптира графичния роман на Франк Милър „300”. Вместо това, той прави римейк на класиката „Зората на мъртвите”, който е приет добре от критика и публика и дори е показан в Кан. След като разбира, че филм по „300” ще се прави, Снайдър и екипа му сканират всяка страница от комикса, премахват текста и добавят проста анимация към изображението (като пламтящ огън, движещи се облаци, блясък в очите и т.н.), след което ги монтират и наемат приятеля на Зак, актьора Скот Глен, за да запише дикторски текст към анимацията. Снайдър носи готовото филмче на Уорнър Брос, за да ги убеди, че той е правилния човек за режисурата на филма, но те „се нуждаят от повече, за да са сигурни, че филмът ще проработи”. Тогава Снайдър решава да заснеме 90-секунден кадър, в който един спартанец убива няколко персийци, заснет от 360 градусова гледна точка. В резултат на анимацийката и заснетия тест, студиото поверява режисурата на „300” на Зак Снайдър.Заснет в студио на зелен и син екран за 60 дни, филмът се сглобява и украсява повече от година, за да бъде посрещат на крака с бурни овации на Берлинале 2007 и да се превърне в повратен момент за новия век по отношение на сценография, батални сцени и използване на забавен каданс. Много хора обаче забиват нокти в „историческата недостоверност”, неосъзнавайки, че филмът не е исторически, а напълно въображаемо преразказване на Битката при Термопилите. „300” не получава нито една номинация за "Оскар", докато в раздела за визуални ефекти се борят нескопосаните и смехотворно филмчета (най-вече по отношение на визуалните ефекти) като „Супермен се завръща” и „Посейдон” ...2008 – Като цяло, едни от най-справедливите награди, като изключим цялостното отсъствие на „Зодиак” на Финчър и наградата на „Златният компас” – 180 милиона долара (една от най-скъпите продукции на New Line Cinema) за тотално ненужна адаптация по приказка, единствено петняща имената на Даниел Крейг, Ева Грийн и Йън Маккелън. По-важното обаче е, че детското филмче отмъква "Оскара" за визуални ефекти от „Трансформърс”, което без никакво по-нататъшно обяснение, за всеки човек, гледал „Трансформърс”, е абсолютна проява на пълен абсурд.2009 – Въпреки "Златният си лъв" от Венеция, „Кечистът” отсъства в категориите за най-добър филм и режисура както на "Глобусите", така и на "Оскарите" (и Мики Рурк за жалост губи номинацията си от Шон Пен за „Милк”). „Черният рицар” пък получава 8 номинации (печели две от тях), но Академията отново показва невъзможността си да номинира екшън за най-добър филм или режисура.2010 – Втората двойна номинация на Тарантино за „Гадни копилета” (за сценарий и режисура, след „Криминале”) е венчана с неуспех за сметка на Катрин Бигълоу и нейния „Войната е опиат”, който обра цели шест статуетки. „Имало едно време в окупираната от нацисти Франция” се казва първата част от „Гадни копилета” – епизод, който съвсем спокойно може да служи за учебник по писане, режисиране, актьорска игра, ескалиране и игра със зрителя – сякаш човекът, който го е направил е създал самото кино или да го кажа с други думи – най-великата част от филм, която съм гледал някога! Сякаш всеки един елемент, всяка една прашинка, попаднала в полезрението на обектива е жива и те въвлича в историята по такъв начин, сякаш се отнася за собствения ти живот. Но Катрин Бигълоу направи един много добър филм за Ирак и трябваше да стане „първата жена, спечелила "Оскар" за режисура”.2011 – „Речта на краля” спечелва "Оскар" за най-добър оригинален сценарий, при положение, че в същата категория стои съня на Кристофър Нолан – „Генезис”, чиято сложност на сценария е определяна като това, „да играеш шах, докато минаваш по тънко въже с лента на очите”, но въпреки това, геният на Крис Нолан успява да приведе тази сложност в необъркващ зрителя краен вид и един епохален филм.2012 – Положението при тазгодишните "Оскари" беше доста ясно още преди самите награди. Просто нямаше начин гигантския трибют на „Артистът” да не бъде оценен подобаващо. Въпреки това, лично аз смятам, че общата стойност на „Дървото на живота” е в пъти по-голяма от всички останали претенденти взети заедно, но както през 1969 академията не оцени „2001” на Кубрик, така и през 2012 не оцени неговия събрат „Дървото на живота” на Терънс Малик, използвал същите непривични за съвремието си методи. За жалост, много пренебрегнат остана и приковаващия „Drive: Живот на скорост”, който получи номинация единствено за звуков монтаж. ... още »
Кучето Уги, което игра една от централните роли в удостоения с "Оскар" чернобял ням филм "Артистът", е вече на 10 години и ще сложи край на кариерата си в киностудиите на Холивуд, съобщи неговият стопанин и дресьор."Това момче не може да стане по-младо. То не е на прага на смъртта, но е работило през целия си живот.Дало ми е толкова много и мисля, че е време да спре с дългите часове на снимачната площадка", обясни Омар фон Мюлер.В неделя, в нощта на "Оскарите", при получаването на заветната статуетка френският режисьор на "Артистът" Мишел Aзанависиюс благодари на много хора, но не забрави и Уги. "Той, разбира се, пет пари не дава за това, едва ли ме разбира", заяви режисьорът. ... още »
Неочакван жест направи Дженифър Анистън към открадналата сърцето на Брад Пит красавица Анджелина Джоли.Анистън реши да демонстрира характер и достойнство за пореден път и изпрати цветя на половинката на бившия си съпруг по повод режисьорския дебют на Джоли с лентата "В земя на кръв и мед".Холивудските хроникьори са особено впечатление от жеста, имайки предвид не особено добрите отношения между двете.Според близки до Анистън това е поредното доказателство, че тя е преодоляла Брад Пит и се е отдала напълно на новата си любов Джъстин Теру.От своя страна Брад и Анджелина изпратили копие от филма до Дженифър. ... още »
В рамките на тазгодишния 16-и „София Филм Фест”, ще се проведе предизвикателството за късометражно кино „Sofia Short Challenge 4”.В това издание, екипите ще имат възможност да работят както по обявената тема, така и по музикален видео клип. На всеки екип ще бъдат предоставени: тема за филм и 3 парчета на 3 различни банди. Всеки екип има право да си избере една от песните и да работи по нея.Всеки Екип запазва правото си да участва само с филм по темата, която “CINEMAFIA” обявява, без да прави музикален клип !Темата и музикалните парчета: Ще бъдат обявени на 01.03.12 от 19:30 ч. в кино „Дом на Киното”. Ще има безплатна прожекция на два късометражни филма: „Фугата” „Глухарче”. След прожекцията, екипите ще разполагат с 14 дни или 336 часа ,за да заснемат, монтират и предадат своите филми.Филмите: Няма да бъдат допуснати филми с нецензурен кино език с обидно, пропагандно и/или дискриминационно съдържание, на расов, религиозен, полов или политически принцип.както и филми с по-голяма дължина от 4 мин. заедно с надписите. Eкипите сами ще изберат жанра на своя филм, дали ще е комедия, хорор, драма, фантастика и т.н.ФИЛМИТЕ ТРЯБВА ДА ИМАТ АНГЛИЙСКИ СУБТИТРИ!Филмовото жури: Ще оцени уменията на екипите и ще определи победителите след предварителна селекция, направена спрямо гореспоменатите изисквания към филмите.Музикалните клипове: Няма да бъдат приети клипове с дължина по-голяма от дължината на песента по която всеки екип е работил. Всяка от бандите ще избере своя фаворит. Избранникът ще отиде на един от фестивалите, които София Филм Фест урежда и ще има възможността по взаимно съгласие между бандата и екипа да стане официално видео за песента на банда.Предаването на клиповете и филмите: Във фоайето на кино „Люмиер” на 15.03.12 от 19:30 до 21:30 ч.Закъснелите филми и клипове няма да бъдат приети ! ! !Прожекцията: На 18.03.12 от 12:00 в кино „Люмиер”.Наградите: Една за анимация или игрален филм, и една за музикален видео клип. Другите избрани, но неспечелилите видео-клипове, ще имат възможността да станат официални видео клипове на бандите, по взаимно съгласие. Филмът и клипът-Победители ще бъдат показани на международните фестивали „КЛУШ” „САРАЕВО ФИЛМ ФЕСТИВАЛ” в рамките на операция “Кино”.Видео формат: PAL DV, 720/576 или 720p HD в H.264*кодек МP4 или MOV!*познаването на видео форматите е строго специфично и ако нямате опит в тази област, консултирайте се или работете с видео монтажист, за да бъдете сигурни, че филма ви ще бъде излъчени! АVI, MPEG, VOB и др. не се приемат! Можете да погледнете картинковото обяснение в този линк: http://www.myfilmchallenge.com/?p=951#more-951 ... още »
В началото на месец март звездният актьорски състав от филма „Корпус за бързо реагиране“ потегля на турне, за да представи най-новата българска комедия. Ясни са датите на специалните прожекции в трите града – Благоевград, Стара Загора и Пловдив, като се очаква скоро да посетят и други.На 2-ри март на премиерата на „Корпус за бързо реагиране“ в кино „Синемакс" в Благоевград ще присъстват Ивелин Найденов, Васко Мавриков, Башар Рахал и Златка Димитрова. Веднага след прожекцията на филма те ще зарадват своите почитатели с автографи.Звездното турне продължава на 3-ти март в Стара Загора в кино „Синема сити“. На следващия ден шестимата главни актьори – „добрите” Васко Мавриков, Евгени Будинов, Ивелин Найденов и „лошите” Башар Рахал, Мариан Вълев и Диана Любенова, заедно със Златка Димитрова, ще посетят Пловдив.2 март – Благоевград, кино Синемакс, от 19:15 ч. 3 март – Стара Загора, кино Синема сити, от 18:30 ч.4 март – Пловдив, кино Синема сити, от 16:40 ч. Очаквайте „Корпус за бързо реагиране” в киносалоните от 2 март.За филма:Сюжетът ни запознава с тримата агенти от Корпуса за бързо реагиране – Васко (Васко Мавриков), Гецата (Евгени Будинов) и Борето (Ивелин Найденов), които основават фирма за всякакви поръчки - от сваляне на котката ви от дърво до промишлен шпионаж – за тях всеки случай е еднакво важен.Те са три обикновени безработни момчета, които са готови да извършат всичко, за да изкарят някой лев. Първата им поръчка е да проследят съпруга на г-жа Георгиева (Диана Любенова), която подозира мъжа си (Мариан Вълев) в изневяра. Васко, Гецата и Борето тръгват по петите му и хващат неверния съпруг, но се оказва, че се забъркват неволно в схема за фалшиви пари, в основата на която стои героят на Мариан Вълев.Смешните ситуации ги срещат с Кутрум (Башар Рахал), Карла Рахал, Стойко Пеев, Фахрадин Фахрадинов, Латинка Петрова и други. Роли във филма имат и скандалната плеймейтка Златка Димитрова и професионалният боксьор Коко Тайсъна. ... още »
И тази година Гала ще влезе в ролята на Баба Марта с помощта на своите верни помощници – Пижо и Пенда.Традицията в шоуто повелява до сега в тази роля да влизат Супер Бианка и телевизионният водещ Наско Михайлов, които сме свикнали да виждаме през последните години да раздават мартенички на столичани. Тази година обаче традицията няма да бъде спазена по обективни и независещи от Гала причини. Както е известно, Бианка отиде чак в САЩ да преследва мечтата си да стане актриса. Затова Гала реши днес нейното място да бъде заето от любимата репортерка Зейнеб Маджурова. Новата Пенда и нейният Пижо – тв водещият Наско, ще влязат в парламента, за да закичат държавните мъже с мартеници. На тази Баба Марта Гала ще изненада зрителите си и с още един екип на едно ново място – Пижо и Пенда ще бъдат в село Държава. За целта тя праща ководещия Пейо Филипов и репортерката Виктория Тодорова до старозагорското село Държава. Кой от двата екипа ще раздаде повече мартеници, ще стане ясно утре в „На кафе“. ... още »