Топлото време през миналия уикенд определено оказа въздействие върху посещаемостта на киносалоните и допринесе за голям спад в бокс офиса на филмите. Този уикенд ни очакват два нови слънчеви и горещи дни, така че едва ли може да очакваме значително по-високи резултати, въпреки наличието на цели три нови премиери, които на пръв поглед са насочени към детско-юношеската аудитория.
За първи път имаме и особено интересен казус по отношение разпространението на премиерните заглавия, защото два от новите филми ще бъдат показани в две различни вериги мултиплекси.
Така, желаещите да гледат „Лоракс“ трябва да посетят най-близкото кино Арена, а феновете на „Игрите на глада“ да се насочат към Синема сити, стига да има такова кино в техния град. Едва ли такава схема е в полза на обикновения зрител и от нея по-скоро може да загуби чисто имиджово и едната, и другата верига киносалони, а със сигурност ще пострада и цялостния бокс офис на двете премиери.
„Лоракс“ е изключително сладка и пъстра 3D анимация, която гарантирано ще привлече детските погледи и ще бъде семеен избор номер 1 за предстоящия уикенд. Филмчето е поредната екранизация по книжка на прочутия в САЩ д-р Зюс, който обаче тук не е особено разпознаваема марка, така че приходи от порядъка на 70-80 хиляди изглеждат напълно нормална цел.
„Игрите на глада“ от своя страна е поредната екранизация по тийнейджърска поредица романи, която в България също едва ли е много популярна на този етап. В действителност филмът е изключително качествен холивудски блокбастър, който би се харесал на широка аудитория, но не е ясно дали рекламната кампания ще успее да привлече и по-възрастни зрители, а не само младежи, които малко или много са наясно за какво става въпрос. Дългото времетраене (съответно по-малко прожекции) и отсъствието на филма от екраните на водещата верига киносалони гарантирано ще лиши „Игрите на глада“ от възможност за силен дебют.
За сметка на споменатите дотук две премиери, „Огледалце, огледалце“ има шанса да се прожектира навсякъде, а успя да се възползва и от цяла седмица предпремиерни прожекции, при които отчитаме по-висока цена на билета. Първата за тази година нова версия по приказката за Снежанка определено е издържана в комедийно-пародиен стил и залага на по-лековато забавление, което може да се похвали с пищна визия с марката Тарсем – режисьор на пожъналия успех в българския бокс офис „Войната на боговете“.
В „Огледалце, огледалце“ основната притегателна сила за зрителския интерес е неотразимата Джулия Робъртс, която е в ролята на злата мащеха. Ако беше и озвучен на български филмът щеше наистина да хвърли в размисъл родителите дали да заведат децата си на него или на „Лоракс“, като нуждата и те да присъстват на прожекцията можеше да ги насочи по-скоро към игралния „Огледалце, огледалце“. В субтитрираната си версия филмът ще трябва да разчита по-скоро на малко по-възрастна аудитория, която не е загубила детското в себе си и желанието за хубави приказки.
От филмите, които продължават да се прожектират на голям екран, „Джон Картър: Между два свята“ има най-голям шанс да се задържи в челните места, защото продължава да се възползва от еднолично присъствие на единствения IMAX екран в страната. След сравнително приличен дебют, „Чужденецът“ би трябвало да се задържи на последното място в топ 5, защото иначе рекламната му кампания и шумна премиера ще да са били напразно.
Ето я и нашата прогноза:
1. Лоракс – 80 000 2. Джон Картър: Между два свята– 70 000 3. Огледалце, огледалце – 60 000 4. Игрите на глада – 55 000 5. Чужденецът – 30 000
01. Игрите на глада - 120 хиляди лева
02. Джон Картър - 75 хиляди лева
03. Лоракс - 50 хиляди лева
04. Огледалце огледалце - 37 хиляди
05. Внедрени в час - 35 хиляди лева
Ако Игрите на глада във Варна се прожектират само във Фестивален комплекс отсега е ясно, че няма да допринесем много към приходите. А в програмата на Арена заглавието въобще го няма.... Никой не ходи на кино във ФК вече, което е жалко, но е факт...
Според мен "Игрите на глада" е филмът с най-усилена рекламна кампания от премиерите, а и е от типа филми, които вкарват много хора в салоните и макар да го има само в едната от големите вериги ще се пребори за първото място тази седмица. Лоракс от друга страна не е никак познат герой и приходите му едва ли ще надминат тези на "Аз, проклетникът" (58912 лв). "Огледалце, огледалце" пък ми изглежда като филм, който трудно ще си намери зрители - прекалено детски за порастналите и не достатъчно детски за децата. Ето я и прогнозата:
1. Игрите на глада - 85 000
2. Джон Картър: Между два свята - 70 000
3. Лоракс - 45 000
4. Чужденецът - 37 000
5. Огледалце, огледалце - 23 000
1 гласа
Аз пък всичко съм надценил