🎥 От 26 април, в кината – филмът, удостоен със „Сребърен лъв“ за режисура от фестивала във Венция, както и с наградата за изгряващ актьор на Сейду Сар. Не пропускайте „Аз, Капитан” на режисьора Матео Гароне!
Филмът се разпространява в България с подкрепата на Национален филмов център / Bulgarian National Film Center и програма Creative EuropeТворческа Европа" – подпрограма Медиа на ЕС.
На 18 декември 2013 от 21:00 ч. Discovery Channel ще излъчи първия епизод от шест-серийната нова поредица „Бягство в бъдещето с Джеймс Уудс“. Ще се отправим на пътешествие с известния актьор, за да видим откритията, които променят света и тяхното влияние върху бъдещето. Във всеки епизод ще разглеждаме една идея или откритие, които ще взривят съзнанието ви и коренно ще променят живота такъв, какъвто го познаваме.Какво се случва в сферата на иновациите? Какво означава това за нас? Джеймс ще зададе важните въпроси, ще разпали спорове и ще разкрие поразителната картина на бъдещето. Как изглежда бъдещето? Това е въпрос, който вълнува писатели, философи и учени от хиляди години. Но бъдещето, което някога е съществувало само в човешкото въображение вече е факт.Всеки ден учени из целия свят правят радикални открития, които променят начина по който възприемаме света. Думите „живот“ и „човек“ имат напълно различен смисъл. Идеята за далечно пътуване в космоса и телепатия са в рамките на нашите възможности. Неща, които някога са били по силите само на боговете – четене на мисли, създаване на живот от нищото, пътуване през времето и пространството дори безсмъртие-сега са в ръцете на всеки един от нас.Технологиите, създадени в лаборатории и университети вече водят до радикални промени в състоянието на човека, но ще имаме ли предвидливостта да използваме мъдро тези сили? Или ще станем жертви на технологичното си невежество? Бъдещето може да бъде едновременно невероятно и невероятно страшно.„Бягство в бъдещето” е нов проект, в шест части, който ще разкрие тези забележителни открития. Всеки епизод изследва различен хоризонт на събитията, който критично ще промени живота такъв, какъвто го познаваме. Телепатия. Колонизиране в пространството. Вечен живот. Жители роботи.Дали новините са добри или лоши, дали това е вълнуващо или ужасяващо, едно е сигурно- всичко е на път да се промени. ... още »
Въпреки факта, че са попаднали в пълна безизходица, Славка и Йордан продължават да разчитат на евентуално съдействие от страна на сина си Андрей. За тяхно голямо съжаление, той посещава Татяна Михайлова, подбуден от своя собствен интерес и напълно игнорира рисковете, които крие неговата самоцелна инициатива. Животът на Славка и Йордан е оставен на произвола на съдбата. В крайна сметка, обаче, съдбата се оказва благосклонна и им предоставя сумата от 100 000 евро.Появилите се съмнения, че Спас е биологичният баща на Кипър, го карат да проумее истината един път завинаги. С помощта на Яна, двамата измислят план, който включва отвличане на бебето, размяна и много актьорска игра. Тайната им „операция” завършва с пълен успех и с резултат, предопределящ кардинални промени и развръзки.Взаимоотношенията между Рангел и Гълъбина изумяват околните и най-вече тях самите. Рангел се държи с нея като с принцеса, а тя черпи информация за личния му живот от баба Марийка. Колкото до Пацо, той е напълно съкрушен от категоричното решение на Гълъбина да прекрати връзката им.Цялата си негативна енергия той насочва срещу брат си Константин и в опити да го унищожи. Разчитайки на идентичните им образи, Пацо злоупотребява и се представя за брат си с цел да изтегли голяма сума пари от банковата сметка на Константин Цеков. Ще успее ли Пацо да отмъсти на брат си, ще се задълбочат ли отношенията между Рангел и Гълъбина, какъв обрат настъпва в живота на Спас и в този на семейство Чеканови, ще успеят ли Славка и Рангел да си спечелят място в депутатската листа, зрителите на bTV ще разберат в последния за сезона епизод на „Столичани в повече” от 21.00 часа по bTV. ... още »
През есента на 1998-ма година Мат Деймън и Едуард Нортън се появиха заедно на екран в криминалната драма “Комарджии”. Режисираният от Джон Дал филм не успя да привлече голям брой зрители в кината, но за сметка но това се превърна в изненадващ хит на DVD пазара и популярността му сред киноманите и почитателите на покера се увеличи значително в годините след премиерата. Именно поради тази причина не бе изненадващо когато през 2011-та година небеизвестния продуцент и студиен шеф Харви Уайнстийн оповести, че “Комарджии” ще се сдобие с директно продължение.Първоначално не се знаеше дали Мат Деймън ще се завърне отново в главната роля на Майк Макдърмът и Уайнстийн не уточни дали проекта разполага с готов сценарий. Малко по-рано днес обаче от студиото The Weinstein Company разкриха, че подготвителната работа по “Комарджии 2” продължава и едновременно с това заявиха, че Деймън е потвърдил желанието си да участва в лентата. По думите на самия Харви Уайнстийн действието на втората част ще се развива в Париж и Лас Вегас, а надеждата на продуцентите е, че носителя на “Оскар” Робърт Де Ниро ще се превъплъти в главната отрицателна роля.Уайнстийн: “Вече обсъдих “Комарджии 2” с Мат Деймън и желанието ни е да направим филма възможно най-скоро. Сценаристите имат страхотна идея за сюжета, но в момента единственото, което мога да кажа е, че историята ще започне с игра на карти в Париж и после ще се пренесем в Лас Вегас. Ще има и съвсем нов злодей, който ще бъде също толкова опасен колкото Кагебиста (героят на Джон Малкович от първата част).”Уайнстийн заяви, че Едуард Нортън също ще участва в лентата и допълни, че в момента текат преговори с Робърт Де Ниро. По сценария на продукцията вече работят Дейвид Левиен и Брайън Копелман (“Рекетьори”), но за момента все още не се знае дали създателя на оригиналния филм Джон Дал ще се завърне отново на режисьорския стол.Бюджетът за направата на “Комарджии 2” ще бъде отпуснат от The Weinstein Company и компанията Miramax Films, а очакванията са, че в най-добрия случай филма ще бъде напълно завършен до края на 2015-та година. Повече детайли за актьорския състав и снимачния екип на продължението ще бъдат разкрити през следващите няколко месеца. ... още »
С приходите си в световен мащаб от около половин милиард долара “Как да си дресираш дракон” се превърна в един от най-големите анимационни хитове на студиото DreamWorks Animation. Само няколко седмици след премиерата на филма продуцентите оповестиха, че се подготвя продължение, което отново ще се фокусира върху преживяванията на младия викинг Хикъп Хадък и неговия доверен дракон. Работата по “Как да си дресираш дракон 2” започна в края на 2010-та година, а режисурата на лентата беше поверена отново на създателя на първата част Дийн Деблоа. По думите на Деблоа предстоящото продължение “ще разшири още повече света на Хикъп” и ще представи няколко напълно нови персонажи.Българската премиера на “Как да си дресираш дракон 2” ще се състои в края на месец юни, 2014-та година, а рекламната кампания на лентата в интернет вече стартира. Първият официален трейлър беше разпространен преди около пет месеца, а сега от студиото разкриха и нова снимка от продукцията, на която се вижда озвучената от Кейт Бланшет героиня Валка. Валка е един от основните персонажи в “Как да си дресираш дракон 2” и с развитието на историята тя се превръща в ментор и партньор на главния герой Хикъп Хадък.Режисьорът Дийн Деблоа: “Валка е много важен персонаж. Тя живее в изолация и се опитва да комуникира с животните без да използва думи. Доверява се много трудно и се съмнява във всяко едно действие на хората. Срещата й с Хикъп се превръща в една от основните сюжетни линии. Хикъп иска хората и драконите да живеят заедно, но Валка е убедена, че драконите трябва да стоят възможно най-далеч от представителите на човешкия род.”Деблоа потвърди, че вече се подготвя и трети филм от поредицата, но не разкри какъв е точния статут на проекта:“Има няколко персонажи, които ще бъдат представени за кратко в продължението и които ще играят важна роля в третия филм. Не искам да правим филми със същите пет или шест герои, а искам да създадем усещането за една по-голяма история и един по-мащабен свят.”Освен режисьор на “Как да си дресираш дракон 2” Дийн Деблоа е сценарист и продуцент в партньорство с Бони Арнолд (“Играта на играчките 3”) и Майкъл Конъли (“Шрек”).Анимационната лента ще се прожектира в триизмерен формат, а българската й премиера е насрочена за 20 юни, 2014-та година. ... още »
20-ото издание на Фестивала за българско документално и анимационно кино „Златен ритон” се провежда в Пловдив в периода от 16 до 22.12.2013 г. Фестивалът се организира от Изпълнителна агенция „Национален филмов център” съвместно с Министерството на културата и община Пловдив.Юбилейното издание на Фестивала се открива официално на 16 декември в кино Лъки Синема с прожекция на анимационния филм „Веселякът” на Анри Кулев, 1987 г. и на документалния филм „Броени дни” на режисьора Георги Стоев – Джеки, 1977 г. – носители на голямата награда „Златен ритон“.Най-значителното събитие на българското документално и анимационно кино за годината предвижда конкурсна, информационна и ретроспективни програми. В конкурсната надпревара ще се включат 41 документални и 13 анимационни продукции, 23 от тях са реализирани с финансовата подкрепа на Изпълнителна агенция “Национален филмов център” – 16 документални и 7 анимационни филма. Общо 27 филма ще бъдат представени като част от информационната програма. Филмите са финансирани освен от НФЦ, от частни и национални телевизии, продуцентски къщи и независими спонсори. За много от филмите, включени в двете основни програми, това ще бъде първа публична прожекция.Тази година организаторите на фестивала са предвидили и три ретроспективни програми – 2 филма в памет на Рангел Вълчанов, 8 анимационни филма в памет на Пенчо Богданов, както и 13 филма, носители на голямата награда „Златен ритон”от първото издание на фестивала през 1975 г. досега.Темите, вдъхновили авторите тази година, са социални и провокативни. Сред героите на филмовите ленти са загиналият при англо-американските бомбардировки над София летец Димитър Списаревски и разстреляният поет Никола Вапцаров. Животът на ромската общност в България, борбата за оцеляване на българите в условията на резки преходи от монархия през комунизъм до демокрация, обърканата съдба на голобърдците след Балканската война, трафикът на български жени и кое превръща България в една от малкото страни в ЕС, които са донори на деца за осиновяване в чужбина – това са само част от темите, които интересуват българските документалисти.По традиция, фестивалната програма включва два конкурса, в които се връчва наградата “Златен ритон” - за документални и за анимационни филми. Режисьорът Михаил Мелтев ще бъде председател на петчленното жури, което ще оценява филмите, включени в конкурсите на 20-ия Фестивал на българското документално и анимационно кино “Златен ритон”. Той е режисьор на над 14 документални филма, преподавател по “Мениджмънт в екранните изкуства” в НАТФИЗ. Най-новият филм над който работи е “Пожарища”, свързан с българската история и Балканските войни от 20-те години на миналия век.Останалите членове на журито са: композиторът на редица симфонични творби, на камерна и солова музика, на театрална и филмова музика Георги Арнаудов, Весела Данчева - художник, аниматор и режисьор на анимационни филми, носител на награда “Златен ритон”, 2012 за „Баща”, сценаристът Влади Киров, с над 30 документални и телевизионни игрални филма, носител на награда “Златен ритон”, 2009 за ,„Европолис, градът на делтата”, и Весела Статкова, специалист в областта на сценографията, видеографията, мултимедията, преподавател по “Мултимедия и визуална реалност” в Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство в Пловдив.Журито ще връчи следните награди:• Награда “ЗЛАТЕН РИТОН” за най-добър документален филм• Награда “ЗЛАТЕН РИТОН” за най-добър анимационен филм• Специална награда на журито• Награда за режисьор на документален филм • Награда за художник-постановчик на анимационен филм• Награда за дебют• Награда на Община Пловдив• до 2 почетни грамоти в двете главни категорииФилмите се излъчват всеки ден в периода 16-22.12.2013 г. в кино „Лъки Синема” в Дом на науката и техниката, с допълнителни прожекции в галерия „Тракарт” и клуб „Петното на Роршах”, при свободен вход. ... още »
Здравейте, скъпи приятели,Участвайте в новата ни игра, която организираме по повод премиерата на новият български филм ''Вила Роза''.Отговорете правилно на въпроса, изпратете ни отговора на посочения имейл VilaRozaMovie@mail.bg, и може да сте сред късметлиите, които ще спечелят две от четирите единични покани за премиерата на филма.ВЪПРОС:Филма е базиран на събития предсказани от: А) ДжунаБ) ВангаВ) Нострадамус- Изпращайте своите отговори и градът в който живеете на имейл VilaRozaMovie@mail.bg- Играта е активна в периода 16.12 – 19.12.2013г.- Имената на печелившите ще бъдат обявени в страницата на играта на 19.12.2013г.. ... още »
Заснемането на филми е много нестабилна и променлива професия, а факторите свързани със създаването на всеки един пълнометражен игрален филм са много и нито един от тях не ти гарантира успех. Шансът да си суперзвезда и да се провалиш като актьор или режисьор е голям. В тази класация ще видим осем артиста, които са режисирали само по един пълнометражен игрален филм в живота си. Творбите на повечето от тях не са донесли достатъчно приходи и/или са били разбити от критиката и това е причината, която ги е отказала от следващ филм зад камерата. Други пък не са се чувствали комфортно на това място, след като години поред са били от отсрещната страна. Нека разгледаме по-подробно някои от тези еднократни режисьори и ценните им произведения.1. Чарлс Лотън – Нощта на ловецаЛотън е широко уважаван английски филмов и театрален актьор / режисьор, който играе еднакво добре в драматични и комедийни роли. През 1936 година става първият англичанин, който участва във Френския държавен театър в Париж (Comedie-Francaise), където изпълнява ролята си на френски и получава бурни аплодисменти. Лотън печели „Оскар“ за главна мъжка роля във филма от 1933 – „Личният живот на Хенри VIII”, а по-късно получава още две номинации за „Оскар“ (главни мъжки роли в „Бунтът на кораба „Баунти” и „Свидетел на обвинението”). Една от последните му роли е в епоса на Стенли Кубрик – „Спартак” от 1960 година, където Чарлс изпълнява ролята на сенатор Гракх. През 1955 година излиза единствения филм, който Лотън режисира в живота си – „Нощна на ловеца”. „Нощта на ловеца” е американски трилър от 1955 година, базиран по едноименния роман на Дейвис Гръб от 1953 година. Историята разказва за свещеника Хари Пауъл (Робърт Мичъм), превърнал се в сериен убиец, който опитва с чара си да спечели вдовица с две деца, заради съкровище, скрито от мъртвия й мъж. Лирическият и експресионистичен стил на филма го отличава от другите жанрови американски черни филми от 40-те и 50-те. Първоначално, „Нощта на ловеца” е финансов провал, приет зле едновременно от публика и критика, което кара Лотън да се закълне, че никога повече не ще режисира филм. По-късно, стила на филма повлиява на режисьори като Терънс Малик, Мартин Скорсезе, Дейвид Линч, Джим Джармуш, братята Коен и Спайк Лий, а Робърт Мичъм – обикновено равнодушен по такива теми, споделя, че „Нощта на ловеца” е любимият му филм, в който е играл, а Чарлс Лотън - любимият му режисьор. Днес лентата присъства в Националният филмов регистър на САЩ, считан за „културно, исторически или естетически важен”, както и в редица други престижни класации, а Роджър Ебърт пише – „Това е един от най-страшните филми с един от най-незабравимите злодеи и всичко това важи дори 40 години по-късно”.2. Марлон Брандо – Еднооките валетаВ бурната си кариера, Марлон Брандо режисира един единствен филм, като зад камерата той замества не друг, а самия Стенли Кубрик. Докато Кубрик все още е режисьор на лентата, Брандо наема актьори без знанието му, но това не е единствения проблем. По време на работна среща в къщата на Брандо, Кубрик му заявява: „Не знам за какво става въпрос в този филм”, а Брандо му отговаря „Става въпрос за пари” или по-точно – парите, който вече е платил на един от наетите без съгласието на Кубрик актьори. В последствие, Брандо уволнява сценаристите Сам Пекинпа, Калдър Уилингам и Гай Троспър, което причинява каша, от която Кубрик с удоволствие се маха (след което заема мястото на Антъни Ман зад камерата на „Спартак”). Брандо пренаписва и сам режисира филма, а финалния му вариант е с времетраене от пет часа. Продуцентите взимат нещата в свои ръце и го съкращават на два часа и двадесет минути. Филмът за безсрамния флиртаджия и обирджия на банки – Рио (Брандо) получава смесени отзиви от публика и критика, която вижда много силни и много слаби черти в лентата.3. Джак Лемън – КочБазиран по едноименния роман на Джо Пакстън, „Коч” разказва за пенсионирания продавач Джоузеф Кочър (Уолтър Матау), който избягва от дома и семейството си, за да не бъде вкаран в дом за възрастни. По пътя си, Кочър завързва приятелство с бременно момиче. Продуцентът на филма, Ричард Картър първоначално иска Лемън за главната роля, но той предпочита да режисира филма, а приятеля му, Уолтър Матау да изиграе ролята. Това прави 11-тата им обща колаборация, като Лемън и Матау играят заедно в цели десет филма. Лемън намира режисьорските задължения за прекалено натоварващи в емоционален и физически план и споделя, че не се е чувствал некомфортно зад камерата, поради което не режисира повече филми в кариерата си. Въпреки това, „Коч” получава четири номинации за „Оскар“ и четири за “Златен глобус“ (като печели една).4. Сол Бас – Фаза IVНосител на „Оскар“ за късометражен документален филм и номиниран за два късометражни игрални филма, Сол Бас всъщност е много по-известен с друга своя креативна страна – тази на дизайнера, който създава едни от най-великите начални филмови сцени с надписи, постери, както и лога за компании като AT&T, Minolta, United Airlines и други. Работил е с режисьори като Стенли Кубрик, Мартин Скорсезе, Ридли Скот, Алфред Хичкок, Били Уайлдър, Ото Преминджър и много други. През 1974 година излиза единствения пълнометражен игрален филм в режисьорската кариера на Бас – „Фаза IV”. 84-минутният научно-фантастичен трилър на Бас е голям бокс офис провал, поради което Бас не режисира повече филми, но в последствие лентата придобива култов статут. Описвана е като „Тих, обладаващ, красив и много пренебрегнат научно-фантастичен шедьовър”.5. Стив Гордън – АртърНай-злощастната съдба от всички режисьори в списъка се пада на Стив Гордън – режисьорът на оригиналния „Артър” от 1981 година умира от инфаркт само една година след премиерата на много благополучния си филм – на 44 годишна възраст. Комедията с участието на Дъдли Мур, Лайза Минели и Джон Гилгуд се превръща в един от най-успешните филми за годината, спечелвайки два „Оскара“, четири „Златни глобуса“ и още повече от десет престижни награди и номинации, както и приходи от 95 милиона долара при бюджет от 7 милиона долара. Лентата разказва за Артър Бах (Дъдли Мур) – разглезен алкохолик от Ню Йорк, наследник на богатство от 750 милиона долара. Той неохотно се впуска в уговорен от семейството му брак със Сюзан Джонсън (Джил Ейънбери) от висшето общество, но е силно привлечен от сервитьорка от Куинс – Линда Марола (Лайза Минели), която също е и крадла. „Артър” е описван като блестящо забавление, което много успешно опитва да съживи занимателните ексцентричните комедии от 30-те, а според Роджър Ебърт, „само човек с каменно сърце не би се влюбил в алкохолик като Артър Бах.”6. Норман Мейлър – Коравите момчета не танцуват„Коравите момчета не танцуват” е криминална драма, написана и режисирана от изтъкнатия американски писател, публицист, драматург, сценарист и еднократен режисьор – Норман Мейлър – носител на две награди „Пулицър“. Базирана на едноименния роман на Мейлър, лентата е показана извън надпревара на фестивала в Кан, а по-късно носи на Мейлър „Златна малинка“ за най-слаб режисьор + още шест номинации за „малинки“. Във финансово отношение, „Коравите момчета” също се проваля с трясък, като възвръща само 858 хиляди долара от 5-милионния бюджет. Едно от паметните неща от филма е репликата на Райън О’Нийл, считана за най-лошо казаната реплика на всички времена. Дори О’Нийл е считал, че тази реплика може сериозно да увреди кариерата му, но въпреки това, Мейлър я е запазил. Може да я видите тук - http://www.youtube.com/watch?v=Y9KyBdPeKHg7. Робърт Енглунд – 976-злоСъс заглавие, базирано на неизползвана вече телефонна линия в САЩ, единственият филм режисиран от култовия Робърт Енглунд (Фреди Крюгер ) разказва за телефонен номер, който превръща хората, набрали го, в сатанински убийци. Ужасът е съсипан от критиците, които го описват като „един грешен номер, от начало до край”, с което началото на режисьорската кариера на Енглунд се явява неин край.8. Бил Мъри – Бърза смянаКогато първоначално-избраният режисьор Джонатан Дем вече не бил на разположение за заснемането на лентата, сценаристът Хауърд Франклин и продуцента Бил Мъри се обърнали към Рон Хауърд, но той отказал, защото според него липсва герой, за който да се хване. След като Франклин и Мъри не могли да се разберат помежду си кой според тях би бил добър режисьор за криминалната им комедия, те решили сами да режисират „Бърза смяна” – филм без особени успехи, но с много силна роля на Бил Мъри.Класация - EmpireТекст - Стефан Димов ... още »
ОТ СЪЗДАТЕЛИТЕ НА "ПОДЗЕМЕН СВЯТ" И "КАРИБСКИ ПИРАТИ"Режисьор: Стюарт БийтиВ ролите: Аден Йънг, Ивон Страховски, Бил Най, Арън Екхарт, Джей Кортни, Миранда Ото и др.Премиера в България: 24.01.2014Трейлъри и клипове от филма можете да видите ТУК ... още »