Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
Поредица от завладяващи истории ще представи през ноември Viasat History на своите зрители.На 3 ноември от 21 часа е премиерата на единствения по рода си документален филм “Смъртта на Сталин – краят на една епоха”. Безспорно това е събитието, което представлява уникална историческа повратна точка в средата на 20-ти век. Йосиф Сталин умира на 5 март 1953 г. Веднага след като новината се появява във вестниците, повече от 1,5 милиона опечалени от цялата страна се събират по улиците на Москва, за да отдадат последна почит. Смъртта му обаче, незабавно предизвиква и започването на жестока борба за власт в Кремъл. За изненада на мнозина този, който в крайна сметка се оказва победител в борбата и заема мястото на Сталин, е Никита Хрушчов. В този филм двойникът на Сталин, служители на тайните служби, синът на Хрушчов и други за първи път разказват невероятната история на последните дни на Сталин.На 6 ноември от 22 часа стартира завладяващата премиерна поредица „Дългата сянка“, представена от известния историк Дейвид Рейнолдс. В нея той изследва отрицателното въздействие, което е оказала Първата световна война върху поколението, живяло по време на войната и се опитва да докаже, че конфликтът е предизвикал последици, с които ние все още се борим. В рамките на три епизода Рейнолдс разглежда внимателно трайното въздействие от конфликта и сянката, която той хвърля над цяла Европа през следващите 100 години. Запознайте се с въздействието на конфликта върху политиката, идентичността и националната памет – въздействие, което гарантира, че Голямата война никога няма да бъде забравена. Дейвид Рейнолдс представя факти за личности като Бенито Мусолини, Еймън де Валера, Филип Петен, Джеймс Рамзи Макдоналд и Томаш Масарик като изследва въпроса как тези мъже са оформили облика на постигнатия след войната мир – често по най-непредсказуеми начини.„Търсачи на библията“ е другият премиерен минисериал, който зрителите на Viasat History ще могат да гледат на 27 ноември от 21 часа и на 29 ноември от 22 часа. През 1908 г. търсачите на Библията Чарлз Фриър, Честър Бийти и финансистът Джей Пи Морган, се отправят на изследователска мисия в Близкия изток в търсене на първите писмени документи на християнството. Те откриват редица ранни библейски текстове, изгубени в продължение на векове, погребани под пясъците на пустинята и скрити в библиотеките на древните манастири. Те откриват и сериозни доказателства от най-ранните векове на християнството – когато все още е било възможно да се чуе отзвукът на гласа на Иисус. Но след като текстовете са били сглобени и преведени, те са трансформирали разбирането за произхода и еволюцията на Новия завет и християнството. "Търсачите на Библията" са се отправили на своята мисия, за да търсят документални доказателства, които да затвърдят тяхната вяра, а са открили една много по-различна истина, която заплашва да разклати основите на християнството.Последната премиера през ноември по Viasat History е на документалния филм „Пътят към войната: Краят на една империя“, който ще се излъчи на 27 ноември от 22 часа. Използвайки сложни възстановки, завладяващи компютърни изображения и непоказвани архивни кадри, тази продукция търси отговор на въпроса как е произтекло убийството на херцхерцога на Австрия Франц Фердинанд в Сараево през 1914 г. и как Австро-Унгария е използвала това събитие, за да започне война срещу Сърбия. Филмът проучва въпроса как този регионален конфликт предизвиква Първата световна война, в която са убити над 17 милиона войници и цивилни и са ранени повече от 20 милиона души.Още за продукциите на Viasat History можете да откриете на http://viasathistory.bg/ , както и на Facebook страницата на канала. ... още »
„Ние не възнамеряваме да спасяваме планетата. Ние планираме да я напуснем.”Д-р Бранд от NASAСлед дълго очакване (3 отложени премиерни дати) и тягостни преговори, най-накрая “Интерстелар“ е в киносалоните. Някои ще открият интересен маркетингов подход, но той е по-скоро резултат от една интересна инициатива на група кинематографисти ръководена от хитовия режисьор Кристофър Нолън. В средата на лятото тази година, той принуди холивудските мейджъри да се ангажират с договори за квота при употребата на филмовата лента като снимачен материал. Задушена от цифровите технологии, компанията “Кодак“, (най-крупният производител на филмов материал) почти фалира след неколкогодишна агония, заплашвайки да затвори фабрики и лаборатории. Дългият спор “за“ и “против“ пикселите не е приключил. “Старата естетска школа“, защитава текстурата и другите достойнства на негативно-позитивното изображение, но предимствата на работата с цифровите технологии са безспорни. Кристофър Нолън изнерви киноиндустрията с изискването си “Интерстелар“ да се представи в киносалони обзаведени с традиционната лентова прожекционна техника една седмица преди разпространението му по цифров път. След като киносалоните инвестираха крупни средства в обзавеждането с цифрови прожектори, малкият каприз на британския режисьсор даде предимство на тези, които все още си пазят традиционните лентови прожектори. Ужилени финансово, киноразпространителските мрежи нададоха вой, придружен със заплахи за бойкот и така се стигна до отлагането на премиерните дати и известното изнервяне на кинобизнеса.Още от зората на киното, Космосът упражнява притегателната си сила със своята необятност и неразгадани тайни. Филмите на звездна тематика могат да се разделят на две големи групи. Първата е тази, която представя визуален спектакъл с последните технологични новости в киноизображението и дизайна. Другата е ориентирана към човешката драма и вечни дилеми пренесени в безвъздушното пространство.“Интерстелар“ принадлежи към втората категория. Историята ни пренася в неприветливото, постапокалиптично прашно бъдеще, в което земните ресурси са на изчерпване, пустинята навлиза бавно в градовете и гладът хлопа на вратата. След закриването на проектите за изследване на космическото пространство, Купър, пилот на космически ракети и совалки, се е превърнал в земеделец и образцов баща. Вдовец, той се опитва да запълни мястото на съпругата си и се грижи с нежност за двамата си тийнейджъри - дъщеря си Мърфи и сина си Том. Д-р Бранд, философ и математик от агенцията NASA, му предлага да участва в дългосрочен секретен космически проект. Купър се оказва пред класическата трагична родителска дилема между дълга си да остане близо до децата си и отговорността към тяхното бъдеще (и това на по-сетнешните поколения). И двете взаимноизключващи се решения биха се оказали правилни, но желанието отново да полети в космоса надделява и Купър, представител на едно загубено поколение, заменя царевичната си плантация с пулта на уникален интерпланетарен кораб.“Интерстелар“ обединява с лекота разнообразни идеи, амбиции, теории, мелодрама, технологии, достойно количество синтетично изображение и много емоции. Кинофеновете ще открият своеобразен отговор на любимите класици – „Космическа одисея 2001”, „Близки срещи от трети вид” и „Междузвездни войни”. Със своите 167 минути подкрепени от 165 милионен доларов бюджет, филмът е нещо повече от драматично правдоподобен разказ за евентуалните възможности. Нолън задържа вниманието на зрителя с интелигентна спекулация с научните факти. Не за пръв път Холивуд се заема с вулгаризирането на комплекс от физико-математични идеи. Негов консултант е 74-годишният професор от Калифорния Кип Торн, световен експерт в областта на теоретичната физика. Сценарият преплита пространството в пет измерения, гравитацията, квантовата механика и теорията на относителността. Поднесена от Нолън, тази странна научно-философска материя е съвсем разбираема. Подобно на криминален съспенс, обясненията на идеите по отношение на лабиринтите на пространствено-времевия континуум идват в добрия момент, представени в лесносмилаема форма. Така, зрителят може да приеме като реална възможността 23 години от човешкия живот да преминат за няколко секунди. Филмът устоява на изкушението да се хлъзне по технологично-дизайнерските решения и да хвърля пиксели в очите на зрителя. И ако научната информация представена във филма е безспорно забавна и образователна, то скелетът на разказа се крепи на плещите на Матю Макконъхи. Прясно отличен с „Оскар”, 44-годишният актьор защити признанието си това лято в хитовия телевизионен сериал „Истински детективи”. Нолън старателно изследва лицето на актьора, който в не един крупен план виртуозно съчетава радост, съжаление и скръб. Неговият Купър е „несъвършен герой”, раздиран от емоции и способен на грешки. С нюансираната си игра, той подчертава тези си слабости и добавя парфюма на интимност, подсилващ с дълбок психологически реализъм историята на един загрижен за децата си баща. “Интерстелар“ се появява година след хипнотичната визуалност на „Гравитация” и очевидно ще заеме място в много повече номинации. Деветият филм на Кристофър Нолън се очертава като дързък и рисков разказ, който като булдозер е на път да заеме мястото си сред претендентите за престижни награди и да укрепи позицията на режисьора като топ-разказвач на поколението си. ... още »
Фестивалът Камеримаж в Полша ще връчи своята престижна „Златна жаба” на един от 15 филма в официалната селекция, сред които са „Бърдмен” на Иняриту, „Омар” на Хани Абу-Асад, „Левиатан” на Андрей Звягинцев, „Завръщане у дома” на Джан Имоу, „Измет” на Стивън Долдри и „Чуждо тяло” на Кшищоф Зануси. Специалните награди на фестивала ще бъдат връчени на режисьора и сценарист Филип Кауфман /”Историята на маркиз дьо Сад”/ и на оператора Калеб Дешанел /”Страстите Христови”/. Камеримаж е сред най-престижните фестивали за операторско майсторство и ще се проведе за 22-ри път от 15-ти до 22-ри ноември в град Бидгошч, Полша. ... още »
Предстои заснемането на сериала „Агент Х”. Шарън Стоун ще влезе в ролята на вдовица на щатски сенатор, която след смъртта на съпруга й успява да изгради успешна политическа кариера и да заеме поста на вицепрезидент на страната. Режисьор на пилотния епизод ще е Питър О’Фалън, подписал се под успешни телевизионни продукции като „Д-р Хаус” и „Бягство от затвора”. Сценарият е на Уилям Блейк Херън, познат от „Самоличността на Борн”, а на Шарън Стоун ще партнират Джеймс Ърл Джоунс, Джералд Макрейни и Джейми Шеридън. Очаква се сериалът да стартира през втората половина на 2015 в мрежата на TNT. ... още »
37-то издание на фестивала в Денвър ще представи над 250 заглавия от 12-ти до 23-ти ноември. Фестивалът ще бъде открит с филма на Виктор Левин „От 5 до 7”. Левин е номиниран 4 пъти за „Еми” като продуцент на „Момчетата от Медисън авеню”. Специален фокус ще бъде направен върху киното на Бразилия, а в една от най-интересните секции на фестивала „Жените и киното” ще бъде представен и българският „Виктория” на Майя Виткова.Сред гала прожекциите са „Ловец на лисици” на Бенет Милър, „Wild” на Жан-Марк Вале, както и реставрирано копие на бразилската класика „Черният Орфей”. ... още »
Сет Роугън ще влезе в ролята на деловия партньор на Стив Джобс – Стив Возняк, в предстоящия биографичен филм за основателя на “Apple”. Самият Возняк се е съгласил да бъде консултант по време на снимките. Както вече е ясно, Крисчън Бейл ще се превъплъти в Стив Джобс, а на режисьорския стол ще бъде Дани Бойл. Първоначално режисьор трябваше да е Дейвид Финчър, който пък искаше в главната роля да бъде Леонардо ди Каприо, но от студиото не се съгласиха с исканата от Финчър сума от 10 милиона долара, и така екипът на продукцията беше сменен.Очаква се „Джобс” да се появи по екраните през 2016 г. ... още »
Катрин Зита-Джоунс ще се превъплъти в легендарната кокаинова баронеса Гризелда Бланко, която през 70-те години е един от водещите фактори сред колумбийските наркокартели. През 1986г. „Кръстницата” е арестувана в Калифорния и осъдена на 18 години затвор. През 2004-та е освободена, а 8 години по-късно е убита в Меделин. На режисьорския стол сяда норвежката Ева Сьорхауг, а сред останалите имена в каста са колумбийката Каталина Сандино-Морено /номинация за „Оскар” за „Мария изпълнена с благодат”/ и испанецът Оскар Хаенада /”Границите на контрола”/. Очаква се филмът да се появи в края на 2015 г. ... още »