Екранизацията на първия роман на Сали Руни обещава да повтори успеха на „Нормални хора“
Дългоочакваният нов сериал „Разговори с приятели“, адаптация на първия от трилогията бестселъри на Сали Руни, ще бъде достъпен в петък, 3 юни, в стрийминг платформата HBO Max.
Историята проследява Франсис (Алисън Оливър), 21-годишна студентка, докато се ориентира в поредица от връзки, които я принуждават да се изправи срещу собствената си уязвимост за първи път. Сериалът е от дванадесет епизода и всички ще бъдат налични за гледане на www.hbomax.com наведнъж.
Франсис (Алисън Оливър) е наблюдателна, умна и директна. Бившата й интимна приятелка и настояща най-добра приятелка, Боби (Саша Лейн) е самоуверена, откровена и завладяваща. Въпреки че са разделени от три години, Франсис и Боби са практически неразделни и участват заедно в поетични срещи в Дъблин. На едно от предствянията им срещат Мелиса (Джемима Кърк), по-зряла от тях писателка, която е очарована от двойката. Боби и Франсис започват да прекарват време с Мелиса и нейния красив съпруг Ник (Джо Алуин), който е актьор, но като човек е доста сдържан. Докато Мелиса и Боби флиртуват помежду си открито, Ник и Франсис се впускат в интензивна, тайна афера, която е изненадваща и за двамата. Скоро аферата започва да провокира връзката между Франсис и Боби, принуждавайки Франсис да преосмисли много неща за себе си и за приятелството, което смята за толкова съкровено.
Сериалът е дебют за Алисън Оливър, а в ролите виждаме и Саша Лейн (American Honey, The Miseducation Of Cameron Post), Джо Алвин (The Favourite, Billy Lynn’s Long Halftime Walk) и Джемима Кърк (Момичета на HBO, Секс образование).
„Разговори с приятели“ е режисиран от Лени Ейбрахамсън и Лийн Уелъм (Тъмните му материи на HBO), продуциран от Element Pictures (Нормални хора, Стая, Любимият) и адаптиран от дебютния роман на Сали Руни, който е достъпен у нас от издателство Elephant books. Изпълнителни продуценти на сериала са Ед Гини, Ема Нортън и Андрю Лоу за Element Pictures, Роуз Гарнет и Томи Бълфин за BBC и Лени Ейбрахамсън. Адаптацията на романа за сериал е дело на на Алис Бърч, Марк О’Халоран, Мидхб МакХю и Сюзън Сун Хе Стантън.
„Разговори с приятели“ е продукция на Element Pictures за BBC Three и Hulu. В България сериалът е наличен ексклузивно през Warnermedia Discovery в платформата HBO Max.
В стрийминг платформата HBO Max можете да гледате и екранизацията на втория роман на Сали Руни – „Нормални хора“.
Базиран на комикса за най-нестандартния антигерой на Marvel Comics, ДЕДПУЛ разказва историята за произхода на бившия агент на Специалните части, превърнал се в наемен убиец - Уейд Уилсън. Измамен военен експеримент го обезобразява, но му дава силата светкавично да се регенерира и той приема алтерегото Дедпул. Въоръжен с новите си способности и извратено чувство за хумор, Дедпул се впуска в преследване на човека, който почти е разрушил живота му.Режисьор на филма е Тим Милър, в главната роля и продуцент на ДЕДПУЛ е Райън Рейнолдс. Участват също Морена Бакарин, Ед Скрайн, ТиДжей Милър, Джона Карано, Бриана Хилдебранд и други. Сценарият е дело на Рет Рийз и Пол Уерник, Роб Лайфелд и Фабиан Найсеза. Продуценти са Саймън Кинберг и Лорън Шулър Донър, а легендата на Marvel Comics, Стан Лий, освен изпълнителен продуцент, се появява и в забавно камео във филма. Джон Дж. Кели, Джонатан Комак Мартин и Адитя Суд също са изпълнителни продуценти. Оператор на филма е Кен Сенг, монтажист Джулиан Кларк, художник е Шон Хауарт, а Ангъс Страти е дизайнер на костюмите. Музиката е на Том Холкенборг.Изпълнителният продуцент Стан Лий е категоричен: „Няма друг герой като Дедпул, а Райън Рейнолдс играе така, сякаш е роден за ролята, - казва Лий. - Точно както Робърт Дауни-младши е роден да бъде Железния човек. Просто не мога да си представя някой друг освен Райън в образа на Дедпул."Рейнолдс се потапя изцяло в безбройните (и често смахнати) аспекти на героя. „В света от комикса Дедпул е съвременен мъж, който получава възможност да постъпва правилно от гледна точка на поп културата, но в най-неподходящия момент, - остроумничи актьорът. - Това е, което го прави интересен образ за мен, а също така му придава известна доза безграничност."Рейнолдс има дългогодишна връзка с филмовите образи на култови комиксови герой. Дълбоката му отдаденост към разработването на филма продължава по време на продукцията, когато участва в брейнсторм среща с режисьора Тим Милър и сценаристите Рет Рийз и Пол Уерник („Зомбиленд").Тим Милър, за когото ДЕДПУЛ е режисьорски дебют на игрален филм, отбелязва: „Мисля, че личността и ДНК-то на Райън наистина се сливат с героя. Това сходство е стабилна основа за изграждане на персонажа и е причината Райън да е толкова привлечен от Дедпул."„Райън има невероятно чувство за хумор, много е пъргав и наистина се сливаше с образа, - казва Рийс. – По определен начин той се превърна в нашата Дедпул полиция. Всеки път, когато атмосферата ни бягаше или не уцелвахме някоя реплика, Райън казваше: „Не мисля, че това звучи като Дедпул." И ние знаехме, че той е най-добрият съдник, защото Райън познава и обича комиксите и придоби изказа и чувството за хумор на Дедпул."„Останахме верни на образа до колкото бе възможно, - добавя Рейнолдс. – Придържахме се към идеята, че Дедпул осъзнава, че е комиксов анти-герой. Това ни даде свободата да разкажем историята по напълно нетипичен начин. ДЕДПУЛ зае място, на което никой друг комикс филм не е стъпвал. И дори не се е доближавал."Дедпул е известен също като Устатия наемник, не без основание. „В много филми по комикси имате чувството, че дори да ги гледате без звук, пак ще разберете какво се случва, - отбелязва Рийз. – Тук искахме да се чува гласът на Дедпул и комичните му коментари, затова вложихме много в диалозите. Това не е един от онези филми, където героят мълчи в продължение на 15 минути. В ДЕДПУЛ другите герои не могат да се вредят да си кажат думата, защото той постоянно ръси блестящи лафове и безумни шеги."Дедпул е уникална фигура във Вселената на Marvel. Фабиан Найсиеза и Роб Лайфелд създават Дедпул, който притежава не особено типична за супер герой нагласа. Той язвително контрастира с идеализираните герои и злодеи, които населяват другите комикси на Marvel. Дедпул с поведението си и неприличен речник разчупва стандартните рамки.Лейфелд се присъединява към възхищението на Стан Лий от работата на създателите на филма по пренасянето на героя на големия екран. „Дедпул експлодира с екшън, - казва Лайфелд. - Райън, Тим Милър, Пол и Рет извличат най-доброто от комиксите през последните десетина години и предлагат филм, който комбинира всичко заедно. Убеден съм, че ДЕДПУЛ ще отнесе всичко по пътя си!"Режисьорът Милър представя на екрана накъсан разказ, който прелита назад и напред във времето. Филмът е всичко друго, но не и предсказуем, като същевременно е разбираем за онези, които никога досега не са срещнали Устатия наемник. Симпатията към героя се дължи отчасти на черното му чувство за хумор. „То наистина го прави привлекателен по особен начин, - отбелязва Рейнолдс. – Дедпул притежава светъл, оптимистичен възглед към живота, въпреки че досега биографията му е доста жалка. Имам предвид, че е ужасно обезобразен от експериментите, които са го дарили със супер силата му. И не може да намери любов. А и е луд за връзване!"Според Рейнолдс, режисьорът на филма споделя някои от чертите на Дедпул. „Тим носи в себе си малко от саркастично отношение на Уейд Уилсън, - казва Рейнолдс. - Той говори по подобен начин, движенията и позите му напомнят Дедпул. Мисля, че това помогна на Тим да се свърже с героя. Той наистина знае как да балансира дозите екшън и хумор с премерен патос, защото в някои отношения Уейд Уилсън е трагичен герой." ... още »
13 творби от три континента ще се състезават за Голямата награда „София – град на киното”, осигурена от Столична общинаЕто кои са тринайсетте филма в конкурсната програма на юбилейния 20-и София Филм Фест:* „Жажда”, България, 2015, пълнометражен дебют на Светла Цоцоркова. Филмът стартира като проект от София Мийтингс, световната му премиера бе в програмата „Нови режисьори” в Сан Себастиан, а след това филмът е представен на множество международни фестивали. * „Танцуващи сирени” (The Lure), Полша, 2015, режисьор Агнешка Смочинска* „Аз, Олга Хепнарова” (I, Olga Hepnarova) – Чехия-Полша-Словакия, режисьори Томаш Вейнреб, Петер Казда* „Сняг”, България, 2015, на режисьора Венцислав Василев е бил представен на кинофестивала в Скопие, където е удостоен с наградата „Golden Sun” за най-добър Балкански филм. Той участва и на още няколко форума - във Варшава, Котбус, пазара на продукции в Кан, както и на „Златна роза” във Варна.* „Ако и кога” (If and When), Израел, 2016, режисьор Еран Б.Ю. Прожекцията в София ще бъде световна премиера на филма.* „Бозайник” (Mammal), Ирландия, 2016, е втори филм за режисьорката Ребека Дали, представен в официалната селекция на фестивала Сънданс ’16.* „Жалейка” (Zhaleika), Германия, 2016, режисьор Елица Петкова* „Отворена врата” (The Open Door / La Puerta Abierta), Испания, 2016, на режисьорката Марина Сересески, според нейните думи, е „филм за семейството. Но не само за онова, в което сме се родили, а също така и за хората, които чувстваме близки и от които имаме нужда, с които сме израснали и с които ни и е срещнал хода на живота.”* „Онези отдолу” (The Ones Bellow), Великобритания, 2015, е ловък, изкусно конструиран съспенс-трилър. Режисьорът Дейвид Фар има опит като театрален драматург и като ветеран в Кралската шекспирова трупа. Премиерата на филма беше в програмата „City to City” на филмовия фестивал в Торонто, но ще го видим и на Берлинале 2016.* „Страстната седмица” (Semana Santa), Мексико, 2015, на режисьорката Алехандра Маркес Абела споделя с публиката историята на двама души, които се се опитват да се насладят на слънчева ваканция, но отношенията им са застрашени от промяна...* „Рауф” (Rauf), Турция, 2016, на режисьорите Сунер Канер и Барис Кая ще бъде представен в програмата „Generation” на предстоящия Берлинале. * „Райската стая” (The Paradise Suite), Холандия-Швеция-България, 2015, режисьор Жууст ван Хинкел* Представеният в програмата на МФФ Солун през ноември 2015 „Smac”, Гърция, на режисьора Елиас Деметриу разказва за неизбежния страх от смъртта и за опита той да бъде победен. Филмът участва едновременно в Международния и Балканския конкурс. Прожекциите му в София ще са международната премиера на филма.„Танцуващи сирени” на Агнешка Смочинска получи преди два дни специалната награда в международния игрален конкурс в Сънданс за уникална визия и дизайнОтличеният с Наградите от Гдиня ’15 за режисьорски дебют и грим „Танцуващи сирени” е съвременна полска приказка за русалки. Красивите морски обитателки с поетичните имена Златна и Сребърна, попадат на денс партитата от 80-те години в Полша, кипящи от музика, бляскави неонови светлини и искрящи пайети. Приказните момичета стават част от групата „Figs and Dates” и се превръщат в сензация на нощния живот в столицата. Потопени в любов и разцъфващи страсти, русалките бързо забравят своята истинска същност. Оказва се не за дълго...Агнешка Смочинска, сценарист и режисьор на филма, завършва история на изкуството в университета „Адам Мицкевич” в Познан през 2001 г., културология в университета във Вроцлав през 2002 г. и курс по документално кино в Майсторското училище по кинорежисура на Анджей Вайда. Дипломира се и в департамента по кино и ТВ режисура в Силезийския университет в Катовице през 2005 г. Преди „Танцуващи сирени” снима няколко късометражни филма.„Жалейка” на Елица Петкова* * * „Жалейка” на Елица Петкова е сред претендентите за „Стъклена мечка” в конкурсната програма „Generation” на Берлинале, избрана за участие между над 2000 пълнометражни филма от цял свят. Филмът е с български сюжет и български автор, сниман е в село Пирин (където Иглика Трифонова засне преди години „Писмо до Америка”) и разказва за 17-годишната Лора, чийто баща умира, но тя отказва да промени начина си на живот. Лора не е готова да поеме порядките на траура и да се превърне в тъжен полусирак. Обществото пък не иска да приеме това нейно решение.„Режисьорката разказва с кадри, които оказват силно въздействие върху зрителя”, според описанието на филма в сайта на „Берлинале”. В интервю за Дойче Веле, Мариане Редпат от екипа на фестивала добавя „Пътят, който изминава Лора, и несантименталният поглед, през който режисьорката представя обичаите и традициите, ни впечатлиха особено силно”. В „Жалейка” участват Снежина Петрова и Михаил Стоянов, а в главната роля е дебютантката в киното Анна Манолова, студентка в театрален колеж „Любен Гройс”.„Аз, Олга Хепнарова” на Томаш Вайнреб и Петр КаздаЕлица Петкова е родена във Велико Търново. През 2008 година завършва философия и японистика в Дюселдорф. Започва докторат по философия, като същевременно развива и интерес към киното, който впоследствие я кара да изостави научната работа. „Берлинале” не е първият международен фестивал, на който режисьорката представя свои творби. През 2015 година нейният късометражен филм „Липсващ” е избран за германски претендент в конкурсната програма за все още недипломирани режисьори в Кан. В момента Петкова учи режисура в берлинската Академия за кино и телевизия (DFFB), а „Жалейка” е студентски проект, финансиран от Немската филмова академия и Нов български университет.* * *Копродукцията на Холандия, Швеция и България „Райската стая” („The Paradise Suite”) на режисьора Жууст ван Хинкел, стартирала като проект от София Мийтингс, имаше своята световна премиера в Торонто, беше представен в конкурсната програма на Палм Спрингс, а в Талин през ноември миналата година получи наградата за най-добър актьор и приза на Екуменическото жури. В главната роля ще видим добре познатата и обичана Анжела Недялкова („Аве”).За красивата млада българка Женя пътуването до Амстердам не е точно това, което очаква. Налага се чаровният Яя да се бори за нейната свобода – опасна битка, в която той губи всичко, освен вярата си. Ветеранът от войната в Сърбия Ивица, който току-що е станал баща, се сблъсква с болезнения факт, че престъпленията не остават ненаказани...„Танцуващи сирени” на Агнешка СмочинскаЖууст ван Хинкел разчита на страхотен международен актьорски екип – Борис Исакович, Ясна Джуричич, Ерик Аделоу, Магнус Крепер, Исака Савадого. Освен Анжела, в епизодични роли ще видим още Силвия Петкова, Веселин Ранков, Петя Силянова. „Аз зная, че не мога да променя човечеството, но въпреки това се надявам филмът да пресъздаде комплексния и безмилостен образ на обществото, в което живеем. Историите и персонажите са вдъхновени от реални хора. „Райската стая” е наблюдение върху един определен период от време, но е и поетична интерпретация на реалността – филмът е едновременно сурова и поетична ода, посветена на човешката сила за оцеляване”, споделя режисьорът.„Райската стая” на Ван Хинкел„Райската стая” е вторият пълнометражен филм на Ван Хинкел – през 2008 година първата му късометражна творба „Sand” е селектирана за участие на фестивала във Венеция (2008). Вторият му филм „Kiss” е представен в Трайбека. Дебютната му пълнометражна творба „170HZ” печели наградата на публиката на Холандския филмов фестивал през 2011 година и участва в конкурсите на Пусан, Шанхай, Москва и др. „Райската стая” е дело на GötaFilm, KaBoAl Pictures и Film i Väst, с подкрепата на Холандския филмов фонд, Netherlands Production Incentive, Евроимаж, Шведския филмов институт и ИА Национален филмов център – България.* * * Копродукцията на Чехия, Полша и Словакия „Аз, Олга Хепнарова” е съвместен проект на Томаш Вайнреб и Петр Казда. Филмът, решен в черно-бяло, пресъздава история от 70-те години на XX век с акцент върху сблъсъка на отделната личност с нормите на обществото, което отказва да приеме различните по раса, пол или сексуална ориентация и неспособността им да се впишат в света, който ги заобикаля.Филмът е разказ за млада самотна лесбийка, която не получава подкрепа и разбиране от семейството си. Олга Хепнарова не успява да се впише в общоприетите морални норми. Параноичното й самоизучаване и невъзможността да се свързва с други хора я тласкат отвъд ръба на човечността, когато е едва на 22 години. Чрез писмата на Олга двамата режисьори успяват да представят на зрителите света на тяхната героиня, попаднала в плен на самотата и отчуждение, довели до унищожителните й действия.Томаш Вайнреб и Петр Казда завършват Независимия филмов колеж в Писек, както и Пражката филмова академия (FАМU) със специалност „Документална режисура” и „Драматургия”. Заедно работят по няколко студентски късометражни игрални и документални филма (Antero (2003), Eclipse (2006), Many man and many women (2009), I and Me (2009), Everything is Crap (2009), представени на различни международни фестивали - Con-Can – Япония ‘09, NEISSE – Германия ‘10 и други. ... още »
От Уолт Дисни пуснаха нова телевизионна реклама на „Алиса в Огледалния свят” („Alice Through the Looking Glass”), в който участва гласът на покойния Алън Рикман като синята гъсеница Абсолем. Филмът ще отбележи официално последната роля на английския актьор. Филмът на Джеймс Бобин ще ни срещне отново с Алиса Кингсли (Мия Уасиковска), която е прекарала последните няколко години по стъпките на баща си – плавайки. След завръщането си в Лондон, тя се натъква на магично огледало и през него попада отново във фантастичното кралство, където живеят нейните приятели Белият заек, Абсолем, Чеширският котарак и Лудият Шапкар. Но Шапкарят не е вече себе си и само Алиса може да му помогне като се втурне в надпревара с времето и стари (и нови) врагове. ... още »
Снимките на някои от най-очакваните филми за 2017-а ще стартират съвсем скоро. Този път студията излязоха с точни дати, за да успокоят феновете. „Върколак 3”, например, ще завърти камери с Хю Джакман в главната роля на 25 април в Ню Орлийнс, но ще се пренесе и в Мексико. „Аватар 2” може и да няма още премиерна дата, но Джеймс Камерън ще започне да го снима също през април, около 18-ти. Сам Уортингтън, Зоуи Салдана, Сигорни Уийвър и Стивън Ланг отново ще изиграят ролите си от първия филм. „Трансформърс 5” призовава екип и актьори на снимачната площадка през май, макар че точните локации още се пазят в тайна. Майкъл Бей ще режисира отново Марк Уолбърг по сценарий на Арт Маркъм, Мат Холоуей и Кен Нолан. ... още »
След като спечели Голямата награда на Международния филмов фестивал в Москва миналата година и приза на руските кинокритици и откри официално „Киномания 2015”, „Каръци” на сценариста и режисьор Ивайло Христов ще се появи и в родните киносалони. Премиерната му дата е насрочена за 1 април. По този повод е налице и официалният трейлър на лентата. Оператор на филма е Емил Христов, продуцент – Асен Владимиров, а главните роли са поверени на Елена Телбис, Деян Донков, Ованес Торосян, Георги Гоцин и Пламен Димов. „Каръци” разказва историята на гимназисти от малък провинциален град, които попадат в рамката на неудачниците, но пък са с хъс да успеят в живота. ... още »
Въпреки заглавието си „Пришълецът: Завет” („Alien: Covenant”), филмът е, както вече сме ви информирали, продължение на „Прометей”. Очаквахме той да започне от там, където приключи първият филм, но очевидно няма да стане така. Режисьорът Ридли Скот потвърди, че Нуми Рапас няма да се завърне в продължението в ролята на Елизабет Шоу, което означава, че само андроидът Дейвид на Майкъл Фасбендър ще ни напомня за първия филм. Скот потвърждава, че все още избира изпълнителите на централните персонажи, като засега само Фасбендър и новото попълнение Катрин Уотърстън са сигурни. Снимките на филма трябва да стартират през април т.г. ... още »
„Виктория” („Victoria”) – четвъртият игрален филм на немския сценарист и режисьор Себастиан Шипер, е заснет в един-единствен кадър в малките часове на деня в Берлин на 27 април 2014-а между 4,30 и 7.00 сутринта. Филмът проследява какво се случва със студентката в програма по студентски обмен Виктория (Лая Коста), когато тя без да иска много-много участва в банков обир. На първо място във финалните надписи на филма е поставено името на оператора Стурла Брандт Гровлен, което обяснява отношението на режисьора към важността на позицията му в подобен рискован проект. Филмът е заснет с три дубъла, като и трите били технически добри, но едва в последния се случила лудостта и магията на киното, които в крайна сметка му донесоха три награди от миналогодишния фестивал в Берлин, както и поканите на Торонто и Сънданс, въпреки че предварително са го били отхвърлили. ... още »
Националният дворец на културата стана продуцент на анимиран филм, направен от деца. Филмът е създаден по време на Детската анимационна работилница, част от Световният фестивал на анимационния филм, който за първи път гостува в Двореца. Творението на малчуганите беше показано в последния ден на фестивала в кино „Люмиер” и представлява смесица от много и различни истории, родени от детското въображение.На финала на фестивала бяха представени и три впечатляващи пълнометражни филма.Любителите на рисуваното кино можеха да видят "Магьосникът на равновесието" на руския режисьор Сергей Серегин, наградения с голямата награда от фестивала във Варна "Песента на морето" на Том Мур от Ирландия, както и испанския "Обсебен" на студио "Конфликтивос", които бяха представени в препълнената зала на кино „Люмиер“."Песента на морето" на Том Мур от ИрландияРъчно анимираният „Песента на морето“ получи номинации за "Оскар"и "Сезар" в категорията за най-добър анимационен филм, както и множество положителни коментари от публиката и критиците. С гласовете си в него участват: Брендън Глийсън ("В Брюж", "Голгота"), 15-годишният комедиен актьор Дейвид Роул и певицата Лиса Ханиган."Обсебен" на студио "Конфликтивос"Поради големия интерес, който предизвика в София, той ще има две извънредни прожекции в „Люмиер“ – на 6 февруари (събота) от 14:15 часа и на 7 февруари (неделя) от 14:00 часа. На 31 януари приключи и изложбата „Автори-художници“, събрала най-доброто от няколко поколения аниматори.Фестивалът се радваше на огромен интерес и посещаемост през цялото време. От НДК се надяват гостуването му да стане ежегодно. Целият анимиран филм, създаден от децата ... ... още »