В коварните и блатисти гори, които обхващат така наречената „зелена граница“ между Беларус и Полша, бежанците от Близкия Изток и Африка, опитващи се да достигнат до Европейския съюз, попадат в капана на геополитическата криза, цинично предизвикана от беларуския диктатор Александър Лукашенко. В опит да провокират Европа, бежанците са примамени към границата от пропаганда, обещаваща лесно преминаване към Европейския съюз. В тази невидима война, животът на Юлия, начинаеща активистка, отказала се от удобния живот, се преплита с този на Ян, млад граничар, и на едно сирийско семейство.
30 години след "Европа, Европа", новият филм на трикратно номинираната за Оскар Агнешка Холанд "Зелена граница" отваря очите ни, говори на сърцето ни и ни предизвикава да се замислим за моралните избори, пред които обикновените хора са изправени всеки ден.
Индийското алтернативно на Боливуд кино отдавна намери своето място в престижните световни филмови фестивали. Боливудските хитове също се гледат все повече по света – от една страна, защото извън Индия живеят доста индийци, а от друга, защото през 21 век светът е голямо село, културите лесно прекрачват границите и екзотичното е на мода.Освен от прожекциите по фестивали, тези в обикновените киносалони извън Индия в момента донасят доста приходи в касичката на Боливуд. Освен инвестициите в Боливуд от страна на холивудските мейджъри, местни корпоративни телевизионни гиганти като Zee, UTV и Adlabs също започнаха да продуцират и разпространяват филми. Освен това в момента в Индия се строят повече мултиплекси отвсякога, което спомага за възвръщаемостта на вложените капитали. През 2003 г. само цели 30 нови продуцентски компании са листнати на индийската стокова борса.Киното в Индия си остава и до ден днешен най-масовото и достъпно забавление и въпреки че DVD-та и телевизиите вкарват Боливуд директно в дома на всеки, това правило не се е променило.Формулата на успехаВ края на 90-те години на миналия век и в началото на 21 век обикновеният зрител в Индия иска да гледа семейни драми и комедии. Филми като „Hum Aаpke hain Kaun” и „Dilwale Dulhaniya Le Jayenge” печелят баснословни суми от приходи. Въпреки че са твърде дълги – съдържат 12-13 песни и съответните танцови сцени към тях, те са с много прост сюжет, който очевидно се харесва на масовата публика. Историите в тях са реалистични и подправени със солидно количество емоции. Зрителите се смеят, плачат и като цяло си отдъхват с хепи една.„Dilwale Dulhaniya Le Jayenge”В момента пък на мода е римейкът, но не на чужди филми, а на стари боливудски хитове. Успешни римейки са „Devdas” с Айшвария Рай и Шарук Кхан, „Don” и „Umrao Jaan” със съпрузите Айшвария Рай и Абишек Бачан. В същото време зрителите продължават да развиват своя вкус и вече не е лесно да се предскаже кой филм ще се превърне в хит. Публиката иска все повече оригинални идеи и свежи хрумки, вплетени обаче в традиционните за Боливуд сюжети.„Devdas”Това отвори вратата пред много нови и по-различни боливудски режисьори - хора, които не се боят да експериментират. Те знаят, че колкото по-голям риск поемат, ако той се окаже успешен, толкова по-голяма ще е и печалбата им. Всеки един от тези режисьори е готов да разисква теми, които доскоро са били табу – какво всъщност се случва в брачната или дори неженената двойка, как понякога се стига до развод и т.н.ЦензураПрез 70-те и 80-те години сцените с целувки се смятат за евтин трик за привличане на публика. Днес обаче дори по улиците и парковете има двойки, разменящи си целувки, затова зрителите приемат за нещо нормално да видят същото и на екрана. В последните три години и този елемент е доразвит – най-горещи са сцените, в които влюбените си разменят френска целувка. Към нея обаче зрителите също имат нееднозначни реакции – тя е добре дошла, само ако е страстна и на място в сюжета.Цензурата в Индия и до ден днешен е много активна в стремежа си да озаптява кинодейците. Разбира се, всеки филм трябва да получи сертификат за показ от Централния борд за категоризиране на филми преди да излезе по кината. Има различни ограничения, които варират между буквите U/A (universal – без ограничения в показа; adult – за възрастни). Ако един филм е категоризиран с А, той може да бъде гледан само от 18-годишни и по-големи от тях. В общи линии Бордът следи във филмите да няма обиди, нападки, секс сцени, голота, насилие или въпроси, които могат да разпалят политическите страсти.През 2002 г. индийският режисьор и бивш директор на Борда Виджай Ананд предизвика остри реакции с предложението си да се легализира показа на порно филми в ограничен брой кина с думите: „Навсякъде в Индия се гледат порно филми, но тайно. Най-добрият начин да се противопоставим на тази мръсна индустрия е като легализираме забранения плод.” Разбира се, предложението му не е прието, а самият той подава оставка като директор на Борда само година след като е избран за такъв.БюджетиВ Боливуд се продуцират както високобюджетни, така и по-скромни продукции. Едни от най-скъпите филми в Боливуд на всички времена са „Dhoom 2: Отново в действие”, “Don” и “Devdas” начело с бюджет от 500 000 000 рупии (около 100 000 000 лв). Само че, забележете, от кинопоказа си в Индия той си възвръща половината бюджет; във Великобритания е показан на 54 екрана и печели 466 370 паунда, а в САЩ – 3 500 000 долара.„Dhoom 2: Отново в действие”2005 г. е лоша за Боливуд. Повечето филми от тази година се провалят в бокс офиса, защото твърде много напомнят на различни холивудски продукции или са римейк на местни стари заглавия. За сметка на това 2010 досега се очертава като година с богата филмова реколта. Амир Кхан отново е на линия с хита си „3 Idiots”, както и Хритик Рошан с „Kites”.Боливуд в цифриСлед 90 години в шоубизнеса Боливуд спокойно е заел първо място в света по производство на филми. Само до август 2008 г. игралните филми, които са излезли от неговите студия, са 27 000. Не броим документалните и късометражните. За изминалата година филмите, създадени на хинди, са 235. Общо на 24 езика са се появили заглавия през 2009 г., като на южноиндийските каннада, тамилски и телугу са съответно 177, 190 и 218. Има 9 на английски, както и по 1 от езици, които едва ли някога сте чували, като хариянви, раджбанши и др.Боливудските звезди се снимат в няколко филма годишно. Бипаша Басу има 3 филма зад гъбра си през 2009-та, а тази година до момента се е снимала в 4. Карина Капур е участвала в 3 филма през 2010 г., а предишната година е била особено активна с 6 заглавия. Приянка Чопра и Айшвария Рай имат по три заглавия във всяка една от последните две години. Най-големите звезди – Шарук Кхан и Амир Кхан имат съответно по 5 и 4 филма през 2009 и 2010. По-младите им конкуренти Хритик Рошан и Абишек Бачан са с по 3 и 4 филма за същия период. Но ако хвърлим поглед назад към кариерата на Амитаб Бачан, например, който все още активно се снима, ще преброим над 180 заглавия с негово участие и то само, ако обръщаме внимание на актьорските му изяви. За сравнение, Радж Капур е доста по-скромен със своите 67 филма. А. Р. Рахман, вероятно най-известният композитор в Боливуд в наши дни (фигура, също толкова важна за един филм, колкото тази на режисьора), въпреки „крехката” си възраст от 43 години, е написал музиката за 116 филма и има два „Оскар”- а (за „Беднякът милионер”).А. Р. РахманНаградиВсяка година на няколко церемонии се раздават престижни боливудски награди. Сред тях са Filmfare Awards (наградите Филмфеър), National Film Awards (Националните филмови награди), Zee Cine Awards (Филмовите награди на Zee), както и тези на International Indian Film Academy (Международната индийска кино академия) и др. Сред обичайните категории като най-добър филм или режисьор, има и такива като най-добър злодей, най-добър комик, най-сензационен актьор/актриса, най-добър текстописец, най-добър хореограф, най-добър диалог.Текст Лора Трайкова ... още »
Известният български журналист Николай Бареков ще бъде новият Директор на „Новините, актуалните предавания” и Дирекция "Продукция" на TV7.Телевизията има удоволствието да съобщи, че освен своите задължения като ръководител, г-н Бареков ще се завърне на национален екран с публицистичната рубрика "Барекадата" в рамките на сутрешния блок на телевизията. Договорът на Бареков с ТВ7 влиза в сила от петък, първи октомври.Телевизията разчита с опита и амбициите си Николай Бареков да утвърди новините като наша запазена марка и да ги превърне в едни от най-гледаните от българските зрители. Предстои създаването на нови публицистични предавания под неговото ръководство, включително и превръщането на сутрешния ни блок във влиятелна трибуна за политически и обществени дискусии. ... още »
Испанският режисьор Родриго Кортес провокира с новия си филм "Buried", който поставя главния герой затворен в ковчег само с мобилен телефон и запалка. При това за цели 90 минути!Последното нещо, което Кортес иска обаче, е публиката да реши, че това е поредният претенциозен арт проект.„Винаги, когато са ме питали дали това ще бъде мрачен, експериментаторски филм, отговорът ми е бил „Не, не и не! ", повече от категоричен е режисьора пред Reuters. „По-скоро ще бъде Индиана Джоунс в кутия".Райън Рейнълдс е в ролята на цивилен шофьор на камион в Ирак, който попада в клопката на дървен ковчег, след като неговият конвой е нападнат от атентатори. Интересна подробност е, че Кортес, който има само един друг филм в биографията си, успява да склони актьора да участва в продукцията след едва 40-минутна среща в Лос Анджелис.„И двамата знаехме, че това ще е доста добър проект и за двете страни и успяхме да се сработим перфектно", обясни 37-годишният испанец.След доста напрегнати 40 дена, прекарани на снимачната площадка, Рейнълдс е с изгорени пръсти, кървящ гръб и съсипана кожа. Въпреки това актьорът е „тотално ентусиазиран" при мисълта отново да работи с режисьора. От своя страна Кортес не пести хвалебствия, наричайки го „необикновен актьор".Кортес сподели, че сред основните фигури, повлияли на кариерата му, се откроява името на легендарния Алфред Хичкок - по-конкретно неговите произведения „Спасителна лодка" и „Въжето". Испанецът не скри, че при изграждането на образа на Пол Конрой (Рейнълдс) силно влияние са оказали и персонажите на Франц Кафка.„Според мен главният враг на Конрой в този трилър не е мракът, нито пясъкът, нито пък неочакваните гости, а бюрокрацията", категоричен е Кортес.В центъра на лентата, която е с бюджет от около 2 милиона долара, е героят на Рейнолдс, заключен в ковчег и неспособен да помръдне. „Той показва повече емоция в тези 94 минути отколкото някои хора изпитват и изразяват за цял един живот; това са екстремни, крайни чувства като най-основните са страх, надежда, радост, гняв, примирение", коментира режисьорът. След месеци, в които създава и рекламира филма, Кортес споделя, че се чувства доста изтощен, но и „спокоен и щастлив" едновременно.„Преживяваш всичко това, сякаш се случва на някого другиго. То е като странен сън, в който четеш за друг човек, но някак си съумяваш да го свържеш с твоя собствен опит", завършва Родриго. Засега не е ясно дали "Buried" ще бъде разпространяван в България. ... още »
Колкото и да си добър актьор, няма как да станеш звезда от световна величина, ако не те признаят в Холивуд. Проблемът е, че неговите врати са плътно затворени за чужденци, които не могат да се научат да говорят добре английски.Един испанец обаче доказа, че и когато не владееш толкова добре езика, можеш да се превърнеш във фаворит на американската публика и дори да спечелиш “Оскар”. Още с първите си филми Хавиер Бардем се превръща в суперзвезда в родината си. Тъй като е от известно артистично семейство, в началото това изглежда съвсем в реда на нещата. Всъщност изборът на роли е определящ за възхода на Хавиер.А този възход е неразривно свързан с възхода на испанското кино освободено от задушаващата цензура след падането на режима на генерал Франко. Това дава възможност на режисьори като Педро Алмодовар и Бигас Луна да създадат своите разкрепостени шедьоври, в които успешно се изявява и младият Бардем.Макар че още в началото му лепват етикета “секссимвол”, той старателно се опитва да избяга от него. Вярно че в много от филмите си актьорът не се свени да се покаже съвсем гол, дори преди години за кратко е работил като стриптийзьор, но казва, че колкото и да го превъзнасят, той така и не може да намери нищо секси в себе си.“Понякога ми се иска да имах тялото на Брад Пит, но това не ми е някаква фикс идея. Искам да имам възможност да изиграя на екрана и на сцената истински човешки същества, а човешките същества не са толкова красиви, колкото кинозвездите” – казва Хавиер. Факт е, че той се справя доста добре с пресъздаването на колоритни герои, и доказателство за това са многобройните му награди и уважението на критици и колеги. Сред почитателите на Бардем е и Джулия Робъртс, която лично го кани да й партнира в новия й филм, екранизация по бестселъра на Елизабет Гилбърт.Хавиер Ангел Енсинас Бардем твърди, че никога не е имал амбицията да стане актьор Вярно че за първи път застава пред камера едва на 6-годишна възраст, но дълги години гледа на изявите си в театъра и киното просто като на начин да се позабавлява. “Всъщност първата ми изява на сцена беше като едно от момчетата, помагащи на свещеника в църквата. Невероятен е този момент, когато пред олтара сте само ти и господ – смее се Хавиер. – Като дете ми беше много забавно на сцената, но винаги си мислех: „Какво правя тук?Май е по-добре да си играя навън с приятелите.” Все пак той няма как да стои далеч от светлините на прожекторите, след като е част от фамилията Бардем, от която произлизат най-уважаваните артисти и режисьори на Испания още от зората на киното. Майка му Пилар е известна актриса и благодарение на нея малкия Хавиер прави първите си стъпки в киното. Той се снима в няколко сериала, участва и в театрални постановки, но повече го влекат изобразителното изкуство и спортът. От дете Бардем е прекалено едър и това е от полза за изявите му като боксьор и особено като ръгбист.Ръгбито е голямата му страст и дори няколко години той е част от националния отбор в този спорт. След като завършва гимназия, най-изненадващо Хавиер се записва в най-известното училище по изобразително изкуство в Мадрид. Той изкарва тук само година, но признава, че и до днес винаги когато намери свободно време, обича тайничко да рисува. След като пробва да работи какво ли не – бияч в заведение, строителен работник, дори стриптийзьор, – една среща преобръща живота му. Бардем се запознава с режисьора Бигас Луна, който му предлага роля в своя филм “Възрастите на Лулу”. Бъдещата звезда е силно привлечена от творчеството на Луна, в което основно място заемат сексът и сюрреалистичните елементи заради което критиците го сравняват със Салвадор Дали.“Възрастите на Лулу” предизвиква истински бум в испанското кино през 1991 г. Някои го определят като еротичен шедьовър, а други – като долнокачествено порно, но всички възхваляват изявата на младия актьор като бисексуален изкусител с апетит за сексперверзии. На следващата година Бардем и Луна работят отново заедно по черната комедия “Шунка, шунка”. Този път той е в главната роля на мачо, съблазняващ скромно момиче и нейната майка. Филмът се превръща в култов хит, а в него се откроява и дебютантката Пенелопе Крус. Големият успех на “Шунка, шунка” е определящ за избора на младия актьор. Той усеща, че изявите му пред камера му се харесват все повече, и решава да сложи точка на спортната си кариера. Освен това на снимачната площадка Хавиер хлътва до уши по преводачката Кристина Пейлс.В началото тя не е много благосклонна към младия си ухажор, решила, че и в живота той се изявява като типичен испански мачо. Впоследствие двамата започват дълга връзка, която продължава цели 13 години. Благодарение на усилията на Кристина актьорът ще запълни една съществена празнина, заради която отклонява много покани за участия – да научи добре английски. Това е определящо за първия му голям успех извън пределите на Испания. Когато му предлагат ролята на кубинския писател Рейналдо Аренас, преследван заради своята хомосексуалност и либерални идеи от правителството на Кастро, Бардем я отказва с оправданието, че не знае добре английски. Освен това трябва да говори с различни акценти и да отслабне с близо 15 килограма. Когато все пак се решава да направи всичко това за филма “Преди да падне нощта”, резултатът е наистина потресаващ. Триумфът на Хавиер е наистина голям, затрупват го с награди и го номинират за “Оскар”. Така той става първият испанец, номиниран за престижната статуетка, а няколко години по-късно става неин притежател за ролята си на жесток убиец във филма на братя Коен “Няма място за старите кучета”. Паралелно с професионалните успехи, нещата се подреждат и в личен план. След дългогодишно приятелство с Пенелопе Крус и няколко съвместни филма, докато двамата се снимат под режисурата на Уди Алън във “Вики, Кристина, Барселона”, най-после разбират, че не могат да живеят един без друг.Медиите ги обявяват за испанската Бранджелина, а сватбата им бе през юли тази година на скромна церемония на Бахамите. Хавиер казва, че не си е представял да бъде някога толкова щастлив. Всъщност по-щастлив може да го направи... Ал Пачино, ако като Джулия Робъртс го покани да му партнира на екрана. “Една от мечтите ми се сбъдна, когато Ал Пачино ми се обади в три през нощта, за да ме поздрави за изпълнението ми в “Преди да падне мрак”. Казах му: „Вярвам само в двама души – в господ и в Ал Пачино”.БлицинтервюПриличате ли си по нещо с Филипе?Не бих казал, че много. Като за начало аз не съм шофьор, а той кара кола. (смее се.) Докато играех Филипе, открих у него нещо, което бих искал да притежавам и аз – способността му да прощава. Той се чувства добре, харесва се такъв, какъвто е. Някои биха го нарекли егоист, но аз не мисля, че е такъв. За да даваш на някого нещо, трябва да се научиш да прощаваш на самия себе си.А не си ли поне малко романтичен и емоционален като героя си?Не знам дали съм романтичен, но трябва да съм емоционален, иначе не бих могъл да съм актьор. Един актьор не бива да се страхува да изразява завладелите го емоции. Това не е толкова трудно, всички ние често се изявяваме като актьори в живота. Трудният момент е да се върнеш отново към своята същност, след като тези емоции са те завладели. Ето това се удава на истинските актьори. Марлон Брандо беше казал: “Да играеш, е много лесно, мнозина го правят непрекъснато, за да оцеляват.” Притесняваше ли се, че ще партнираш на Джулия Робъртс?Когато пристигнах за снимките в Индия, всички бяха уморени с изключение на Джулия. Тя беше едно кълбо от енергия и непрекъснато пришпорваше останалите от екипа. Приличаше ми на треньор по футбол, който подканя играчите си: “Хайде, давайте!” За мен това беше много полезно, защото като новак в отбора тя като нищо можеше да се опита да ме сплаши. Джулия обаче беше невероятно мила, с нея се работи с лекота. Това, което не виждате, когато гледате филма, е, че тя е актрисата, която зарежда с енергията си екип от 350 души. Мислиш ли, че всеки има нужда да избяга в един момент от работата или от семейството си?Разбира се, макар че според мен раят е там, където ти би искал да бъде. Искам да кажа, че ако оценяваш най-стойностните неща в живота си, можеш лесно да откриеш рая. Ето, аз съм заобиколен от хора, които обичам, приятели, които познавам от 12-годишен. Искам просто да съм с тях, да се забавляваме, да се надсмиваме над себе си и да се преструваме, че нищо друго няма значение. Ето това е раят за мен.Филипе ли е най-приятният герой, който си играл досега? Отдавна имах желание да играя бразилец. Бразилците не са толкова нервни като нас, испанците, те са тихи и спокойни хора. Това ми харесва в тях и за мен беше много позитивна емоцията да се снимам в този филм.Интервюто е предоставено от „Александра филмс”“Яж, моли се и обичай” представя пробуждането на една жена, която наглед си има всичко. Елизабет Гилбърт (Робъртс) все пак се чувства изгубена и объркана и решава сама да преобрази живота си. След болезнен развод тя поема на пътешествие, преоткривайки страстта си към пастата в Италия, силата на молитвите в Индия и ще срещне голямата любов в Бали в лицето на бразилеца Филипе (Бардем). Самият той е преживял любовно разочарование преди години, но сега е намерил покой и сърдечните му рани са заздравели.от Ивайло Тодоров ... още »
Вторият сезон на семейната крими драма на bTV "Стъклен дом", прeвърнала се в най-успешния БГ сериал през последните 20 години, ще се излъчва отново веднъж седмично, но всеки понеделник от 20:00 до 22:00 ч.Днес стартира интернет играта в сайта на сериала dom.btv.bg, където всички фенове и зрители могат да се включат и да спечелят много предметни награди. Единственото условие е да отгатнат как свършва сцена от предстоящия епизод. Книги, плакати с актьори, сувенири, картички с автографи, фланелки очакват феновете.И, разбира се, голямата награда – участие в сцена от сериала. Всяка седмица ще бъдат теглени петима печеливши, които са дали правилен отговор, а в края на месец ноември ще бъде избран и големят победител. Ето ТУК може да видите самата игра и още информация. ... още »
„Доказван на противното”, първият в България документален сериал за криминалното правосъдие, започва на 3 октомври по Нова ТВ и ще се излъчва 12 последователни недели от 23:40 ч.Поредицата, за първи път у нас, представя жанра на съдебно-криминалните телевизионни „документални възстановки”, познати най-вече от каналите Explorer или Discovery и правени за ITV или някоя от американските мрежи. За разлика от тях обаче „Доказване на противното” не разглежда само извършването и разкриването на престъплението, а проследява и целия съдебен процес след това. Както и самото му заглавие подсказва, основен фокус на документалния публицистичен сериал е процесът на доказване на вината на заподозрените – от първоначалното събиране на доказателства през повдигането на обвинения до влизането в сила на окончателната присъда.В „Доказване на противното” са избрани дела, които представляват интерес не само от „житейска”, но и от „правосъдна” гледна точка – всеки епизод разказва за случай, който е изправил българското правораздаване и правосъдие пред особено тежко изпитание.Сериалът е направен с реалните участници в съответното дело – престъпниците, полицаите, прокурорите, съдиите, реално участвали в процеса. Има съвсем малко „документални възстановки”, които илюстрират моменти от престъплението, но няма „романизация” – няма измислени актьорски реплики или нещо подобно. Пълното заглавие на сериала е „Доказване на противното – истински истории за българското правосъдие”.Известният журналист Петко Георгиев е автор и водещ на новото предаването, заснето с финансовата подкрепа на фондация „Америка за България”, като реализацията би била невъзможна без институционалната подкрепа и разбиране от страна на съда, прокуратурата и полицията.В първия епизод се разглежда случая на убийство, извършено в плевенския парк „Кайлъка”. Полицията почти случайно задържа извършителите веднага, но после ги пуска. Остава въпросът защо от престъпление до наказание в България могат да минат до 16 години и половина?За подготовката на поредицата „Доказване на противното” Петко Георгиев разказва: „Процесът е изключително сложен. От предварително подбраните над 65 дела след дълго проучване и многобройни срещи отпадаха едно след друго дело след дело, но на тяхно място се появяваха нови.Основната причина – екипът държеше на това да получи съгласието на всички основни реални участници във всяко едно дело, за да започне работа по неговото документално пресъздаване. В осъществените епизоди нито едно важно действащо лице не е „прескочено”. Някои от тях участват с лицата си, други – с изричното си съгласие или с предоставената информация. Реализацията на сериала стана възможна благодарение на разбирането и подкрепата на ключови институции – в това число на Главната прокуратура, на десетки съдилища и на полицията в много български градове, на десетките прокурори, съдии, полицаи, свидетели, пострадали и извършители, които се съгласиха да застанат пред камерата или да помогнат с документи, спомени, съвети и препоръки.” ... още »
Композиторът Рамин Джауади работи по задълбочена, емоционална музика за модерния шутър от първо лице Medal of Honor. Известен с работата си по филма „Железният човек”, телевизионния сериал “Бягство от затвора” и римейка на „Сблъсъкът на Титаните”, Рамин Джауади внася уникалния си стил в саундтрака на напрегнатата екшън шутър игра на EA.За първи път в 11-годишната си история "Medal of Honor" напуска бойните действия по време на Втората Световна Война и се пренася в наше време в раздирания от война Афганистан, представен през погледа на малка рота от измислени герои. Играчът ще се запознае и с оперативната единица Tier 1 – елитен боец и относително непознат инструмент на американската армия, който е на подчинение на Националното командване и поема мисии, с които никой друг не би могъл да се справи.Композиторът Рамин Джауади обяснява: “Фактът, че става въпрос за днешно време с няколко локации, изисква съвършено различен стилистичен и тематичен подход. Музиката е много разнообразна – от емоционални оркестрации до модерно, твърдо звучене. Използвани са западни и етно инструменти, за да се представят различните култури.”За ограничено време PC геймърите по целия свят ще могат да изпробват две различни карти и два напрегнати мултиплейър режима в отворена мултиплейър бета. Тестовете ще започнат на 4 октомври и ще продължат до 7 октомври. Можете да научите повече на www.medalofhonor.com/pcopenbeta."Medal of Honor" ще се появи в магазинната мрежа в Европа на 15 октомври за PlayStation 3, Xbox 360 и PC. В момента тече кампания за предварителна поръчка, която ви гарантира доставка на лимитираното издание на играта в деня на премиерата й и 10% отстъпка от цената. Повече информация можете да научите на www.pulsar.bg и в специализираната верига магазини “Pulsar Games”. ... още »
Продуциран от Гилермо дел Торо (“Хелбой”) и режисиран от Трой Никси (“Latchkey's Lament”), хорър-трилъра “Не се плаши от тъмното” разказва историята на Ким (Кейти Холмс), която заедно с новия си приятел Алекс (Гай Пиърс) и неговата дъщеря Сали (Бейли Мадисън), се пренася в старинно имение с надеждата всички заедно да заживеят под един покрив.Но новите обитатели бързо разбират че не са сами в огромната къща.В интервю за fangoria.com, режисьора на филма Трой Никси отговори на няколко въпроса свързани с предстоящия трилър.Филмът разказва за обладана къща и хора които се опитват да се спасят. Тъй като има доста подобни филми, по какъв начин Вие подходихте към този материал и с какво Вашият филм ще се различава от останалите?Още в самото начало си казахме, “ще третираме къщата като същество, като герой от филма”. Тя си има и своята история, която е ясно описана във филма – смятало се е че на мястото на което е построена са живели тези ужасни малки същества и това е принудило героят на Гари Макдоналд, Блекууд, да я построи с надеждата да ги прокуди. Разбира се, това не се случва и те продължават да живеят на това място.Начинът по който нашия филм се различава от другите подобни продукции като “Свърталище на духове” и “Ужасът в Амитивил” е в използването на най-дребните детайли. Не исках къщата да ce движи насам-натам или да се трансформира по някакъв впечатляващ начин – целта ми бе да й вдъхна живот чрез най-дребните детайли. Например, когато тримата главни герои пристигат те забелязват че камината изглежда доста странно, и като че ли е много по-стара от останалата част от къщата. Сякаш е била построена за друг по-скромен дом. Тези детайли заедно с цялостната история, според мен, ще изненадат приятно хората и ще им предложат нещо което няма да очакват от подобен филм.Снимали ли сте в истинско имение. Какво бе преживяването?Да, намерихме тази невероятна къща в покрайнините на Мелбърн, Австралия. Когато я видях за първи път веднага разбрах че това е правилното място. Искам да подчертая че не сме правили почти никакви драстични промени, и това което публиката ще види е истинската къща. Единственото което екипът построи е външната фасада – всичко в, и около постройката е реално съществуващо и ние не сме променяли нищо.Снимките там протекоха страхотно, защото имахме на разположение това огромно пространство – трудно ми бе да повярвам че това в крайна сметка е просто една голяма къща в която живеят хора. Когато снимахме вътре актьорите, особено Бейли Мадисън, изглеждаха като малки марионетки. По време на дневните снимки слънчевата светлина, която влизаше през прозорците, създаваше невероятна атмосфера и аз нямах търпение да хвана всичко това в кадър. А вечерта всичко беше напълно различно – масивните старинни мебели в комбинация с необичайно силната лунна светлина превръщаха цялата къща в едно доста страховито и зловещо място. А на нас точно това ни трябваше.Да поговорим за създанията – колко време Ви отне за да ги завършите?В интерес на истината всичко стана доста бързо. Работех заедно с нашия продуцент Гилермо дел Торо и специалистите по визуални ефекти. Цялата работа по създаването на създанията ни отне една седмица. Всички споделяхме идеите си и въпреки че понякога имаше разногласия, целта ни беше една – да няма никакъв компромис и чудовищата да изглеждат наистина ужасяващо. Искаме наистина да изплашим публиката, и единствения начин да постигнем това е ако успеем да представим тези създания като една страховита и напълно реална опасност за героите, а не като безцелни подскачащти гадинки които най-вероятно биха разсмели повечето зрители. Аз лично съм повече доволен от крайния резултат, и се надявам че след премиерата феновете на хорър-жанра ще кажат същото.Ще видим ли съществата в цял ръст или смятате, че колкото по-малко се показва толкова по-страшно е цялостното преживяване?Не, в нашия случай няма да спестяваме нищо. Показваме ги изцяло, но това разбира се няма да се случи в началото на филма. Първата част е конструирана така че да напласти нужното напрежение у зрителя и после точно когато си мислиш че краят наближава, всичко избухва с пълна сила и всички карти биват разкрити. Без компрмис.Как работихте с Гилермо дел Торо?Гилермо е страхотен сътрудник и страхотен приятел. Той е винаги готов да помогне, отговаряше на всеки въпрос който му задавах и е един наистина здраво стъпил на земята човек. Мисля че този филм спечели много от факта че именно той е един от продуцентите.С удоволствие бих работил с него отново.Това е необичаен филм за Кейти Холмс. Вие ли я привлякохте или тя изяви интерес?Кейти бе един от първите сигурни членове на екипа. Тя просто хареса сценария и изяви интерес много преди останалите актьори. А работата с нея си беше чисто блаженство – всеки ден идваше подготвена и винаги беше готова да направи и 100 дубъла ако се наложи. Имаше доста моменти в които тя импровизираше и повечето от тях са вече част от готовия филм. Изпълнението й като цяло е наистина впечатляващо, и аз като режисьор се гордея много с нея.За колко време заснехте филма?С екипа прекарахме 6 месеца в Австралия, но самият филм го заснехме за точно 48 дена. Времето ни беше достатъчно и мисля че свършихме добра работа.Българската премиера на “Не се плаши от тъмното” е насрочена за 21 януари 2011 година. ... още »