Диалогът между отец Григорий (Ненчо Илчев) и детето, чието колело иска да вземе, за да стигне по-бързо при Радко (Васил Драганов) и статуята, се оказа най-харесван в интернет играта на bTV за любима реплика от третия сезон на хитовия сериал „Столичани в повече”.След като малчуганът отказва да даде на попа велосипеда си, защото баба му го чака, отчето отговаря: „Баба ти аз я чакам”. Този разговор събра най-много от гласовете на близо 55 хиляди потребители, които участваха в забавната анкета.На второ място е коментарът на Рангел (Любо Нейков) към Пацо (Христо Гърбов): „Пацо, тая ракия много остра, бе! Нали имаше една по-мека?” и последвалият отговор на кръчмаря: „Що ти е мека, ще сядаш ли на нея?”. Третата позиция е за констатацията на бившия кмет за интелекта на сина му: „Радко, Радко. Ти не си толкова глупав, колкото те мислят всички. Ти си много по-глупав.”На четвърто място потребителите класираха изказването на Радко към Йовка (Ева Тепавичарова): „Отвличам те…..бейби!”. Веднага след това се нарежда разговорът в дома на семейство Лютови - Славея (Силвия Лулчева) към Йовка: „И тоя път няма да си играем на бременна съм, не съм бременна”. Спас (Руслан Мъйнов): „Що? Може да забременее. Работим по въпроса”. Славея: „И тия работели по въпроса”. Йордан (Кръстю Лафазанов): „Всички работят”. Яна (Мина Маркова): „Аз не работя, аз уча”.Шестото място в забавната игра е за забележката на Рангел към Гълъбина: „Не ми умней! Като искам да чуя нещо умно, говоря аз!”. На седма позиция потребителите са поставили притесненията на Славея след фалшивия бомбен сигнал в семейния хотел: „Сега хората, като чуят „Лютова&кО”, само за бомбата ще се сещат” и неуместното включване на Йовка: „Супер! Всички ще казват: „Хотелът е бомба!”.Репликата на Славея: „Гълъбина, да ми дадеш рецептата за тая мусака, да я научи Йордан да я прави” е класирана на осмо място. Деветата позиция е за начина, по който Йовка описва Спас по време на гостуването им в телевизионното предаване: „Харесвам го такъв какъвто е – пухкав и отпуснат.” Последното място в челната десятка зрителите отредиха на изказванията на Спас и Йовка, когато залагат в казиното. Спас: „Хайде, четно, нечетно, бързо!”, Йовка: „Ами….четно – 33”.Каква е наградата за победителя в играта на “Столичани в повече” можете да разберете ТУК. ... още »
След почти двугодишна раздяла Дейвид Аркет най-сетне събра смелост да сложи официален край на отношенията си с актрисата, съобщиха американските медии. Съпругът на звездата Кортни Кокс, по-позната като Моника от сериала „Приятели” официално подаде молба за развод. Актьорът, който е популярен с ролята си във филма "Писък", подал молба за развод миналия петък, позовавайки се на любимите на звездите „непреодолими различия”.Дейвид е пожелал съвместно юридическо и физическо попечителство над дъщеричката им Коко, която днес навършва осем години.На 12 юни звездната двойка можеше да отпразнува своята 13-та годишнина от сватбата. Любовта между Кортни и Дейвид пламва на снимачната площадка на „Писък” през 1995 година, а сватбата идва 4 години по-късно през 1999-та. Въпреки че не са официално разведени, Дейвид и Кортни са разделени от октомври 2010 г.Редактор: Десислава Симова ... още »
Триизмерната анимационна продукция “Мадагаскар 3” е новия лидер в българската бокс офис класация. Както в САЩ, така и в България създадения с бюджет от 145 милиона долара филм се пребори с първенеца от миналата седмица “Прометей” и остави зад себе си всички останали премиерни заглавия. За първия си уикенд по българските екрани, третата част от стартиралата през 2005-та година поредица “Мадагаскар” е спечелила 92 722 лева, а като към този резултат добавим и спечеленото от предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 201 743 лева. Като цяло стабилен старт за режисираната от Ерик Дарнел анимация, който дава сериозна заявка за напълно задоволителни крайни приходи.Високобюджетните холивудски анимации с добра рекламна кампания и които се прожектират в триизмерен формат почти винаги привличат значителен брой зрители в България и по всичко изглежда, че “Мадагаскар 3” няма да бъде изключение. Друго предимство на анимираната лента е, че тя е част от вече изграден и успешен франчайз, който в световен мащаб е спечелил над един милиард долара. “Мадагаскар 3” може и да не достигне границата от един милион лева, но със сигурност ще продължи да привлича зрители в киносалоните и ще завърши българското си представяне с добри финансови постъпления. До момента по света, 3D-анимацията вече е натрупала над 140 милиона долара.Втори в класацията е дебютния филм на режисьора Рупърт Сандърс “Снежанка и ловецът”, който за премиерния си уикенд в България е спечелил общо 72 082 лева - не толкова впечатляващ, но все пак приличен старт за лента, която не разчита на по-скъпите триизмерни прожекции. Може да се каже, че с избора на Кристен Стюарт за главната роля продуцентите са се надявали да привлекат в кината и огромния брой фенове на хитовата поредица “Здрач”. Тези очаквания едва ли ще се сбъднат в България, но въпреки това “Снежанка и ловецът” има шанса да се представи напълно достойно, тъй като тукашната публика по принцип подкрепя мащабни приключенски филми с много екшън, визуални ефекти и фантастични същества. При всички положения, лентата ще се представи по-добре от другата тазгодишна продукция за Снежанка, “Огледалце, огледалце”, която въпреки участието на Джулия Робъртс и приличната реклама не се превърна в очаквания бокс офис успех.Лидерът от миналата седмица, “Прометей”, е на трета позиция, като за близо две седмици по кината е натрупал 308 281 лева. Въпреки че изгуби две позиции филма на режисьора Ридли Скот добави допълнителни около 150 хиляди лева само за изминалата една седмица и със сигурност може да се каже, че границата от половин милион лева ще бъде надмината. Преди да тръгне по кината триизмерния “Прометей” бе постоянно свързван с първата част от поредицата “Пришълецът” и дори се носеха слухове, че става дума за индиректно продължение. Всичко това допринесе за големия интерес към лентата и последвалото й добро представяне по кината. Ако няма сериозен спад в посещаемостта, до две седмици фантастичния екшън-трилър ще достигне границата от половин милион лева.Четвърти в класацията е “Мъже в черно 3”, който за изминалите три седмици от премиерата си е спечелил общо 504 940 лева. Триизмерният филм с Уил Смит и Джош Бролин оправдава напълно очакванията и освен това доказва, че въпреки изминалите десет години от премиерата на втората част, поредицата “Мъже в черно” продължава да бъде актуална сред масовата публика. Третият филм от франчайза отбеляза и по достоен начин завръщането на Уил Смит, който отсъстваше от киноекрана в продължение на четири години. В световен мащаб, “Мъже в черно 3” вече е натрупал 489,641,298 долара.Ексцентричната комедия “Диктаторът” застава на пето място със спечелени за един месец 645 002 лева. Със сигурност може да се каже, че лентата със Саша Барън Коен и Ана Фарис е една от малкото оригинални продукции от последната една година които определено надминаха предварителните очаквания по отношение на бокс офиса. Предвижданията бяха, че благодарение на добрата рекламна кампания (и разбира се участието на винаги скандалния Саша Барън Коен) “Диктаторът” ще вкара в кината приличен брой зрители, но едва ли някой е предполагал, че филма ще привлече вниманието на над 85 хиляди души. Комедийната лента продължава да се радва на популярност сред публиката и по всичко изглежда, че ще завърши представянето си с приходи от около един милион лева.“Очаквай неочакваното”, с участието на Камерън Диас и Крис Рок, е на шеста позиция, като за две седмици в България е спечелил 71 717 лева. Независимо от известния актьорски състав, очакванията към лентата по отношение на финансовите й постъпления не бяха големи, най-вече защото става дума за заглавие от романтично-комедийния жанр, което е вдъхновено от женска книга за бременни. Подобни филми рядко регистрират големи приходи от прожекциите си в България и в повечето случаи завършват представянето си с не толкова впечатляващи, но за сметка на това прилични за този жанр приходи. “Очаквай неочакваното” ще надмине границата от 100 хиляди лева и няма да бъде счетен за финансово разочарование, но на общия фон представянето на филма ще бледнее пред постиженията на другите летни заглавия. Триизмерният комиксов екшън “Отмъстителите 3D” е седми в класацията. За шест седмици по родните киноекрани филма с Робърт Дауни мл и Крис Хемсуърт е натрупал 1 134 434 лева и е привлякъл в кината над 100 хиляди души, някои от които със сигурност са го гледали повече от веднъж. Както в България, така и в останалата част от света, продукцията на Марвел оправда напълно очакванията и вече заема място сред най-успешните филмови заглавия на всички времена.Осмото място е за “Пиратите! Банда неудачници”, който за десет седмици е спечелил 303 754 лева. Въпреки, че не става дума за огромни резултати триизмерната анимация показа завидна издръжливост през изминалия един месец и се задържа в топ 10 по-дълго и от няколко доста по-известни и рекламирани заглавия. “Банда неудачници” няма де се нареди сред най-хитовите триизмерни анимационни продукции, но все пак се представи достойно и ще се смята за приличен бокс офис успех.Деветата позиция е заета от друга триизмерна анимация - “Рио”. Лентата мина по кината преди повече от една година, но повторните й прожекции в някои киносалони и зрителския интерес (увеличил се с цели 699 процента) й помогнаха да натрупа допълнителни 4 157 лева за изминалия уикенд. Така общите приходи на “Рио” за изминалите 62 седмици от премиерата се увеличават на 1 006 400 лева.“Тъмни сенки” е на десето място, като за пет седмици в България е спечелил общо 163 937 лева. Въпреки участието на Джони Деп, който се радва на огромна популярност в България, режисирания от Тим Бъртън филм не успя да привлече вниманието на по-голям брой зрители. Със сигурност може да се каже, че “Тъмни сенки” остана засенчен от “Отмъстителите 3D” и това оказа сериозно влияние на неговите приходи. Филмът няма да бъде счетен за финансов провал, но спечеленото до момента без съмнение е разочароващо за високобюджетно заглавие в което участва може би най-голямата филмова звезда в момента. ... още »
След малко повече от пет месеца ще се състои световната премиера на дългоочакваната романтична драма на режисьора Бил Кондън, “Здрач: Зазоряване - част 2”, която ще сложи край на стартиралата през 2008-ма година филмова поредица “Здрач”. Кристен Стюарт и Робърт Патинсън се завръщат за пети път в главните роли на Бела Суон и Едуард Кълън, а сценария на лентата е базиран на едноименния роман на писателката Стефани Майър.Един от най-важните персонажи в предстоящия “Здрач: Зазоряване - част 2” ще бъде малката дъщеря на Бела и Едуард, Ренесме, която е на практика един от основните катализатори на случващото се на екрана. Тази важна за сюжета роля беше поверена на младата актриса Макензи Фой (гост актьор в една серия от сериала “Хавай 5-0”), за която това е първо участие във високобюджетен студиен проект. От студиото Съмит Ентъртейнмънт пазеха повечето детайли за детето на Бела и Едуард в тайна, но малко по-рано днес в интернет беше разпространена първата официална снимка от “Зазоряване - част 2”, на която се вижда преобразената в ролята на Ренесме Макензи Фой.Разбира се, тъй като е част от умелата рекламна кампания на филма снимката не разкрива напълно визията на младата героиня, а я показва застанала между своите предпазващи я от опасностите родители-вампири. “Здрач: Зазоряване - част 2” включва в себе си всички познати от предишната част персонажи, сред които героя на Тeйлър Лаутнър, Джейкъб Блек, и бащата на Бела, Чарли Суон, в чиято роля се превъплъщава Били Бърк. По подобие на конкурентната поредица “Хари Потър”, “Зазоряване - част 2” и предишната част, която мина по кината през миналата година, бяха заснети едновременно с общ бюджет от около 260 милиона долара. “Зазоряване - част 1” донесе на студиото Съмит Ентъртейнмънт приходи в световен мащаб от над 700 милиона долара, и имайки в предвид, че предстоящата пета част е последната от поредицата, очакванията са че тя ще успее да регистрира още по-добри резултати.Режисьорът Бил Кондън: “Много харесвам света на “Здрач” и ще ми бъде трудно да го напусна след “Зазоряване”. С актьорите и всички от екипа се зарекохме да направим един достоен за тази поредица финален филм, който се надяваме, че ще се превърне в едно незабравимо преживяване за феновете.”Адаптираният сценарий на “Здрач: Зазоряване - част 2” е дело на Мелиса Розенбърг (“Кварталът на богатите”), а освен Кристен Стюарт, Робърт Патинсън, Тeйлър Лаутнър и Били Бърк, във филма участват още Келън Лъц, Ашли Грийн, Питър Фасинели и Ники Рийд.Българската премиера на романтичната драма ще се състои на 16-ти ноември, тази година. ... още »
В първата част на разговора ни с Борислав Чучков и Виктор Чучков-син разговаряхме за пътя на „TILT” от проект до българско предложение за „Оскар” за най-добър чуждоезичен филм и за плановете им за новия им проект „18% сиво”. Киното обаче е скъпо и колективно изкуство, а за реализирането на един филм са необходими много хора с различни професии.Длъжници ли са последните правителства на днешното поколение родни кинодейци, ръждясали ли са съществуващите държавни механизми за подкрепа на киното, защо Виктор Чучков-син използва шест пъти „отчаян” в отговорите си и как братя Чучкови ще се занимават и с дистрибуция от есента, прочете отдолу.Голяма част от българските кинотворци са недоволни от настоящия закон за кино, от разпределянето на субсидиите от НФЦ, като цяло от държавната политика по отношение на българското кино. Преди година вие също се включихте в протестите на кинодейците. Има ли положителна промяна след тях?Виктор Чучков-син: Да, мисля, че има някаква положителна промяна. Направиха се работни групи и макар в изминалите 6 месеца, заради липса на координация, почти нищо да не се случи, мисля, че последните месеци са били по-ползотворни. Доколкото разбирам, държавата е започнала да изпълнява ангажимента си към киното. Но тази година, в която реално бяха спрени всякакви субсидии, ще се отразява много сериозно в бъдеще, тъй като проектите, които бяха спечелили конкурси преди спирането, едва сега започват да си взимат средствата за снимане. Мисля, че кинообщността трябва да бъде много по-активна в действията си и че трябва да се говори още повече за ситуацията, с помощта и на медиите, но съм малко отчаян към отношението към културата по принцип.фотограф: Жоро МарковЗапочвам да осъзнавам, че макар и преди 10 ноември 1989 г. да са се правили и много филми по идеологически причини, и е имало цензура, в същото време виждаме редица филми, в които хората са изразявали свободно мнението си по някакви проблеми. Имаше голямо производство на филми (20-30 филма годишно) и то беше стимулирано да съществува, сега вече не можем да говорим за индустрия, смешно е да използваме тази дума, при положение, че в първите 16-17 години от прехода са излизали средно по 2-3 филма годишно. Отчаян съм от масовото отношение и злобата на хората, които по форумите пишат: „Няма да ви гледам българските филми, няма да ви плащам пари за тях.” Сякаш ние прибираме в джоба си парите, с които трябва да снимаме филмите си. Не само, че не ги прибираме, а и даваме, осигуряваме работа на много хора, фирми и услуги. Привличаме чуждестранни инвестиций в България. За създаването на един филм са необходими от 2 до 5 години а в някой случай и повече. Това е един дълъг процес в който са въвлечени много хора и техния труд. А след като е готов, ако е успешен, животът на едон филм може да 5-10-30 или повече години.Всяко правителство до момента е направило малко, много или нищо за културата. Няма целенасочена политика, която да бъде продължвана и развивана. Няма стратегии в областта на киното. По времето на проф. Димо Димов през 1991(тогава министър на културата) се направи реформирането и се създаде Националният филмов център към министерство на Културата по подобие на другите държави. А едва при Стефан Данаилов се задвижиха нещата за киното в по нормален вариант и резултатите виждаме като бума на БГ филми през 2010-2011г. Отчаян съм, защото вчера видях по новините на ВВС репортаж за британското кино и за отношението към него. Британците смятат, че киното е важно за здравето на една нация, за културата й, за възпитанието, за нейното самочувствие и продължават да му обръщат изключително много внимание. Преди година и половина заради кризата, затвориха своя филмов фонд, основното място за финансиране на филми, но от тази година всичко започва наново с нов фонд. Британската лотария отделя специален процент за киното и се планират 350 млн. евро за следващите 5 години за правене филми. Да не говорим за частните инвестиции, други спомагателни фондове и подкрепата на телевизийте.Британското кино е във възход през последните години, но въпреки това правителството продължава да измисля начини да го подкрепя, да се качи на гребена на вълната. Преди британските филми в кината са били 5-6% от общия брой прожектирани заглавия, а през последните няколко години са вече 13-14 %. Искат да въведат изучаването на британско кино в училищата и да запознават децата с историята му от малки. От друга страна разглеждат киноиндустрията и като бизнес, в който могат да бъдат заети страшно много хора, да бъдат привлечени и много чуждестранни инвестиции. Говори се за необходимостта от развиване и на нови обучителни програми, за създаване на нови киносалони и субсидиране на вече съществуващите, за субсидиране на независимо кино. Защото не може киното да се издържа само от приходи това е възможно само в големите пазари, като Щатите или Индия. Ето ние сме малък пазар и не е възможно да правим филми без субсидии. От друга страна смятам, че трябва да има разнообразие, да се субсидират и артистични филми които ти остават в главата за дълго време и ще останат в историята на Бг киното, ще спечелят много нгради по фестивалите по света, ще бъдат лицето на България и от друга страна филми за по голяма публика, но без да отиваме и в тази крайност.И в тази връзка искам да кажа нещо и за филмите, които се разпространяват в българските киносалони. И затова също съм отчаян, защото за трета седмица влизам да видя програмата и да си избера филм, който да гледам и там има само, грубо казано, „Мухата 6”, „Челюсти 8”, 3d животно, което става на човек. Добре, гледаш един-два такива филми, но лично на мен не ми харесват. Разбира се има и изключения, но процента е малък. Единствените салони, в които аз мога да гледам нещо смислено, са ЕБКЦ, Люмиер”, разбира се Дома на киното. Но все залитаме в крайности. Сега сме на етап – дайте да видим всичко комерсиално, безсмислено, да ходим да ядем пуканки. Лошото е, че по този начин се възпитават поколения, които само това гледат, свикват с него, разпознават го като готино, а другото въобще не го познават. Нищо повече, говоря, баланса е много нарушен.А във Великобритания въпросът за киноиндустрията се разглежда от всички страни. И затова съм отчаян, защото ние поставяме културата на последно място по ценност и на първо, когато трябва да отнемем някакви средства и да ги пренасочим другаде. Правителството не осъзнава колко е важно мястото на културата за духовното и психическо здраве на нацията и за това тя да се изкачва на едно друго ниво. Най-вероятно бюджетът за култура трябва да е двоен.Борислав Чучков: Само искам да добавя, че се съмнявам правителството и в частност министър Рашидов и Бойко Борисов да стават сутрин с мисълта: „Дай да видим как да съсипем културата.” Призовавам ги и вярвам, че те по някакъв начин го мислят, но става дума за малко повече смелост – трябват усилия и смелост, защото си давам сметка, че ако подкрепят културата, стават политически уязвими и много хора ще реагират с: „Какво ги храниме тия кинаджиите?” Но трябва да осъзнаят, както каза и Виктор, че става дума за изграждането на една нация и че ако днес те понесат удара на обществото защо харчат пари за култура, след 5 или 10 години това ще бъде оценено и ще бъде от положителните неща, които са направили. Трябва да оправдаят пред обществото, че там трябва да налеят едни средства, които не връщат средства – нещо, което правят във всички европейски държави.Виктор Чучков-син:…Дори във всички бивши страни от соц. Лагера, от години вече има фондове, които акумулират пари, процент от продадените билети в киносалоните, от проценти от рекламите по телевизийте, лотарии за кино, спонсори и данъчни облекчения и много други начини. А не единствено средства от държавния бюджет. В Италия ако постигнеш добър боксофис, получаваш бонус-субсидия за това. Само у нас няма такъв фонд, макар цялата кинообщност да се бори за това от години. Да не говорим за авторски права за които само БНТ изплаща на филм аутор и всички други телевизии се измъкват и нарушават всякакви световно приети норми в тази област.Борислав Чучков: Аз не мисля, че е работа на кинообщността да се бори за това. Мисля, че има министерство на културата и Национален филмов център, които трябва да се борят – те са създадени с тази цел и това е тяхно задължение. Разбира се и с наши практически съвети и подкрапа. От друга страна, служителите в НФЦ би трябвало да бъдат много повече. Трябва да прилагат у нас добрите чужди практики, а не само ние да им казваме какво трябва да се направи.на кинофестивала в Палм СпрингсПо отношение на държавната политика и страдащата от нея култура, си мисля, че за съжаление нещата са доста по-дълбоки и ако нямаме самочувствие като нация и положително отношение сами към себе си, как бихме могли да имаме нужда от собствена култура и от собствено каквото и да е. Доста дълго време не обръщаме внимание на носещото етикет българско като на нещо положително.Борислав Чучков: Готов съм да поспоря за това.Аз говоря за масовото отношение.Борислав Чучков: Според мен този проблем се преекспонира и повече хора се интересуват, отколкото ние си мислим. Въпросът е, че когато нещо не е достъпно, защото в града им няма киносалон, например, когато не е промотирано, когато няма достатъчно производство, за да ти създаде навика – ще изглежда така. Ако това се развива и подкрепя целенасочено от държавата, съм убеден, че ще си намери пазара, защото мисля, че има достатъчно хората, които имат нужда от това. Ако го развиваме, след 5 години можем да си говорим друго, мисленето може да се промени.Дано.Виктор Чучков-син: Ами аз не мисля съвсем така. Като говорим за киноподкрепа от държавата, нямам предвид винаги финансова подкрепа, а и законова. Много неща трябва да се заложат там, за да може целият този механизъм да диша, да работи и да си намира останалото финансиране. Защото за всеки български филм държавата дава между 40 и 60 процента в подкрепа за бюджета му. Всички останали средства трябва сам да си осигуриш.ПЪТУВАЩО КИНОСлед инициативи като София Филм Фест на път и Пристигащо кино на Андрей Слабаков, братя Чучкови решиха също да подпомогнат киноразпространението в растящия брой български градове, в които вече няма функциониращи кина.Спечелихме конкурс на Оперативна програма „Развитие на конкурентоспособността на българската икономика 2007-2013 г." за пътуващо кино и се надяваме от септември да го стартираме, споделя Борислав Чучков. Подобен проект може да бъде успешен бизнесмодел, но съществуването му е и въпрос на културна стратегия на една държава.Скоро ще имаме всичко необходимо в техническо отношение – DCP машина, 3D приставка, надуваеми екрани, долби диджитал звук. Ще обикаляме населените места, в които няма киносалони, а те въобще не са малко. Проектът ще върви целогодишно, ще стоим по 1-2 седмици в населено място и ще предлагаме не само кинозабавление, но и алтернативна програма от български и европейски филми.Освен това планираме да се връщаме след няколко месеца отново в населеното място, за да създадем традиция. Идеята ни се породи от липсата на адекватна дистрибуция – ние стигнахме до извода, че не можем да стоим пасивно и да критикуваме, че я няма, а трябва нещо да направим. През топлата част на годината ще се организираме на открито, включително имаме амбиция да възродим автокиното като изживяване. През останалото време ще се разполагаме в местните бивши партийни домове, или нефункциониращи театри, спортни зали. Разчитаме и на финансовата подкрепа на големи компании, с каквито сега преговаряме, защото за да успее в дългосрочен план едно такова начинание, не може да разчита само на приходи от билети.от Лора Трайкова ... още »
Лятото е сезонът, през който най-често планираме да опознаем нови дестинации и да се отправим на вълнуващи пътешествия. „Позор” и „Евро синема” канят всички пътешественици да попътуват в рамките на проекта „Градска среда”, който ще пренесе зрителите на четири континента и ще ги разведе из широките булеварди на магаполиси като Сао Пауло, Берлин и Истанбул, по красивите крайбрежни променади на Ница и Александрия, из руините на древния персийски град Персеполис и из отрупаните с цветни сергии улички на Карс и Керала.В рамките на „Градска среда” ще бъде прожектиран и филмът за София „Булеварден роман”, който ще ви покаже едно различно лице на столицата.От 15 юни, всяка вечер в 19.00ч., в салоните на „Евро синема” можете да изберете желаната от вас дестинация и да се пренесете там, благодарение на филмовите заглавия включени в проекта „Градска среда”.Булеварден роман Street ProseБългария, 2011, 68 мин.Режисьори - Благослав Николов и Галина ГеоргиеваСценарий - Благослав Николов и Галина ГеоргиеваОператори - Румен Василев и Благослав НиколовМузика - Гологан, Блуба луС участието на - Евгения Христова, Илиян РужинПродуцент - Тодора РадеваВижте един различен филм за София. Евгения Христова обича да слуша радио, да плува и най-вече да снима. Илиян Ружин води радиопредаване, пътува често и също снима. И двамата имат какво да разкажат за града, за неговото минало, за това как живеят днес и какъв го искат в бъдеще.Истории от БейолуTales of BeyogluТурция, 2010, 81 мин.Режисьор: Аманда БърелВпечатляващ портрет на Бейолу – сърцето на Истанбул. Една любопитна разходка, която ще ви разведе както из скритите места на колоритния квартал, така и по най-оживената улица в Истанбул „Истиклял”. Ще ви срещне с интересни обитатели на квартала, които ще ви разкажат за най-известните културни средища в града, ще се запознаете с нощните птици в местните клубовете, които за първи път решават да свалят маските и да разкрият истинската си самоличност.Кафе „Керала” Kerala CafеИндия, 2009, 139 мин.Режисьори: Ранджит, Лал Хосе, Шаджи Кайлас, Анджали Менон, М. Падмакумар, Шанкар Рамакришнан, Анвар Рашид, Ревати, Шиамапрасад, Удай Анантан, Б. УникришнанВ ролите: Навия Наир, Суреш Гопи, Мира Нандан, Салим Кумар, Бинду ПаникерКафе „Керала” е като всяко кафе, в което познатите идват, за да споделят своите истории с приятелите си, а случайните минувачи се спират за чаша кафе и любопитно подслушват историите на местните. Една непрестанна върволица от хора, които разказват ли разказват… И чрез тези приказки десет от най-известните режисьори в региона представят културата и езика на местните. Всички истории във филма са разказани на малаялам, традиционният език в Керала.Добре дошли в Сао ПаулоWelcome to Sao PauloБразилия, 2004, 96 мин.Режисьори: Мика Каурисмаки, Волфганг Бекер, Амос Гитай, Филип Нойс, Рената де Алмейда, Джим Макбрайд, Хана Елиас, Мария де Медейрос, Цай Мин-лян, Каетано Велосо, Йошида ЙошишигеБразилският мегаполис Сао Пауло през погледа на няколко известни режисьори, всеки от които представя своята история, случваща се по улиците на града. Сред имената са режисьорът на култовия немски филм „Сбогом, Ленин!” Волфганг Бекер, отличеният на фестивалите в Кан и Венеция Амос Гитай /”Обетована земя”, „Кедма”/, единият от братята Каурисмаки – Мика, който показа любовта си към Бразилия с музикалния експеримент „Бразилейриньо”, холивудската звезда Филип Нойс /”Патриотични игри”, „Колекционерът”/, двукратният носител на „Сребърна мечка” от „Берлинале” Цай Мин-лян /”Капризният облак”, „Лице”/, испанската актриса Мария де Медейрос с пореден режисьорски проект и бразилският музикант Каетано Велосо, озвучил шедьовъра на Алмодовар „Говори с нея”.Истории от КарсTales from KarsТурция, 2010, 81 мин.Режисьори: Йозджан Алпер, Зехра Дерия Коч, Юлкю Октай, Емре Акай, Аху ЙозтюркВ ролите: Айда Аксел, Бену Йълдъръмлар, Мерал Четин Кая, Искендер БааджъларИскате ли да се пренесете в приказното градче Карс, познато от романа на Орхан Памук „Сняг”? Петима турски режисьори ще ви разкажат 5 истории, които се случват в малкия град, близо до границата с Армения. Ще видите първите любовни трепети на две симпатични хлапета, перипетиите на младо момиче, което е връхлетяно от първия си месечен цикъл и ще разберете за живота на местните преди години, чрез разказа на човек от града, който си спомня за своя дядо Джелял Спортиста.Сюита за НицаÀ propos de Nice, la suiteФранция, 1995, 99 мин.Режисьори: Аббас Киаростами, Катрин Брейа, Клер Дени, Коста-Гаврас, Парвиз Кимиави, Павел Лунгин, Раул Руис, Реймон ДепардонВ ролите: Ариел Домбал, Грегоар Колин, Лаура дел Сол, Парвиз Кимиави, Марко ГрилоВдъхновени от класическия филм на Жан Виго „По повод на Ница”, осем режисьори решават да изразят любовта си към перлата на Лазурния бряг – Ница. Сред тях са носителят на „Златна палма” Аббас Киаростами /”Вкусът на черешата”/, награденият с „Оскар” Коста-Гаврас /”Музикална кутия”/, отличеният със „Сребърна мечка” Раул Руис /”Климт”/, носителят на наградата за режисура от фестивала в Кан Павел Лунгин /”Такси блус, „Островът”/, френската икона Клер Дени /”Добра работа”/ и скандалната Катрин Брейа /”Романс”/.МикрофонътMicrophoneЕгипет, 2010, 120 мин.Режисьор: Ахмад АбдалаВ ролите: Халед Абул Нага, Мена Шалаби, Юсра Ал Лузи, Хани Адел, Ахмад МагдиЕдин различен поглед върху ъндърграунд културата на Египет!Халед се завръща в родната Александрия, след дълги години прекарани зад граница. Градът много се е променил за времето, през което го е нямало. Халед се прибира, за да се помири с баща си, както и за да възобнови отношенията с бившата си любима. Но приятелката му също като него не иска да живее в Александрия, а връзката с баща му, явно завинаги е прекъсната. Докато се мотае из улиците на града, Халед попада на група младежи, които пеят хип-хоп по тротоарите, драскат графити по стените, веселят се по покривите на сградите и придават един различен облик на обществото. Време е и Халед да види Александрия през колоритния поглед на музиката и изкуството.Истанбул на пълна скоростOverdrive: Istanbul in the New MillenniumТурция, 2011, 70 мин.Режисьор: Аслъхан ЮналдъС участието на Сибел Бюлай, Едем Елдем, Йомер Мадра, Нихат СърдарКолко точно обитатели има Истанбул и колко време отнема на хората живеещи в крайните квартали на азиатската част, за да стигнат до централните булеварди на града? Как се справят чужденците с тази почти непосилна за тях задача и как гледат местните на непрекъснатия поток от туристи по улиците на Истанбул? Един вътрешен поглед върху живота в Истанбул, който туристите няма как да усетят.Преоткриването на ПерсеполисPersepolis Recreated Иран-САЩ, 2005, 50 мин.реж. Фарзин РизаеянДокументален поглед върху една от столиците на Персийската империя – древния град Парса, известен като Персеполис. Според археолози най-старите останки в областта датират от 515г. пр. Хр. През 330г.пр.Хр. Персеполис е опожарен от Александър Македонски. С помощта на компютърни възстановки и археологически проучвания, филмът представя историята на един от най-забележителните древни градове.Пънк от Пекин Beijing PunkСАЩ-Китай-Австралия-Великобритания, 2010реж. Шон Джефърд, 83’С участието на Лиу Бао, Невин Домер, Мис Пей, Брайън ХардгруувПредставяте ли си какво е да си пънкар в Китай? Един таен дневник на пънк и рок сцената в страната. Автентични кадри от концерти на местни и гостуващи групи, разговори с ъндърграунд иконите на Пекин, посещение на места, за които обикновените китайци, дори не подозират, че съществуват. Австралиецът Шон Джефърд представя пекинския ъндърграунд така, както никой местен не би посмял - бръснати глави, татуировки, тонове алкохол и шумна музика.Различният БерлинFucking Different BerlinГермания, 2005, 88 мин.Режисьори: Мартина Минет Драйер, Йорг Андреас, Кристиан Петерсен, Натали Персилие, Холиендголи, Михаел Бринтруп, Волтрод Вейланд, Юрген Брюнинг, Изабела Гресер, Ева Брьокерхоф, Хуана Дубиел, Удине Фрьоминг, Адес Забел, Михаел Сток, Маркус Лудвиг, Петер ОелВ ролите: Бридж Маркланд, Марсел Стегер, Биргит Улман, Полин Марто, Джулия ХотелИнтересен експеримент на продуцента Кристиан Петерсен, който кани група от 15 режисьора с различна сексуална ориентация, и им възлага задачата да заснемат истории за гей обществото в Берлин, като главните герои във филмите на режисьорите-лесбийки трябва да са хомосексуални мъже и обратното, при гей режисьорите водеща роля трябва да имат лесбийки. Не се препоръчва на лица до 18г. ... още »
Актьорът Робърт Патинсън, който стана популярен с ролята си във вампирската сага „Здрач”, твърди, че повечето холивудски сценарии са пълни бълвочи, пише американски таблоид.Звездата от "Здрач", който играе главната роля в новия проект на Дейвид Кронънбърг, сподели, че пресява много старателно получените предложения, съобщи БГНЕС. Той освен това разкри, че приел да се снима в "Cosmopolis", тъй като сценарият му бил добре написан."(В "Cosmopolis") имаше много специфичен глас още от самото начало. Действително бе написан много добре", настоя британецът в интервю. "Повечето сценарии (в Холивуд) са пълни ла*на и човек постоянно се чуди как да ги направи по-добри. Но този... всичко, което трябваше да се прави, бе да произнеса репликите. Дори наистина ла*нян актьор щеше да може да седне пред камерата, да каже думите и въпреки всичко да звучи добре", допълни секс символът.Редактор: Десислава Симова ... още »
От продуцента Тим Бъртън и режисьора на "Неуловим" Тимур Бекмамбетов."Ейбрахам Линкълн: Ловецът на вампири" е свободна екранизация на изключително популярния едноименен роман на писателя Сет Греъм-Смит, който в случая е и отговорен за сценария на филмовата версия.Премиера в България: 03.08.2012Трейлъри и клипове на филма можете да видите ТУК ... още »