В Русия, една от първите държави, в които дебютира „Облакът атлас”, филмът се излъчи на 1,438 екрана и генерира забележителни приходи от 9.1 милиона долара, включващи и предпремиерите от предходния уикенд.
„Облакът атлас” е първият филм, разпространяван от A COMPANY Русия и през изминалия уикенд приходите на филма превъзхождаха тези както на ветераните на пазара, така и на премиерните заглавия, включително „Арго”. Кумулативният бокс офис след премиерния уикенд е сравним с тези на тазгодишните блокбъстъри „Черният рицар: Възраждане” и „007 координати: Скайфол”, и двата с 8.3 милиона долара бокс офис от премиерния уикенд в Русия.
Със съдействието на местния офис на 20th Century FOX в Русия, „Облакът Атлас” просперира до определена степен и заради огромното медийно отразяване на визитата на Холи Бери, Хюго Уивинг, Дууна Бай и режисьорите Лана Уашовски , Том Тиквер и Анди Уашовски на европейската премиера на филма в Москва на 1-и ноември.
В Украйна „Облакът Атлас” също дебютира на първо място, като бе излъчен на 120 екрана и генерира впечатляващите 633 хиляди долара бокс офис, надминавайки приходите на блокбъстър като „Черният рицар: Възраждане”, който е генерирал 390 хиляди долара в премиерния си уикенд.
Има вечери, когато телевизионната програма, предлага няколко добри филма, които искаме да гледаме на всяка цена и само чакаме рекламните паузи, за да сменим канала.
Повече или по-малко успяваме да следим развитието на интригата на два-три филма едновременно. Е, не може да не се отчетат известни загуби, но пък сме доволни, че сме надхитрили системата и сме щастливи от резултата.
Подобна е структурата на “Облакът атлас”. На екрана текат едновременно шест новели, и зрителят следи развитието им без да натиска копчета, удобно разположен в креслото си и без рискове да пропусне важни моменти от развитието на фабулата.
За разлика от множеството филми, представящи взаимно преплитащи се истории, спазващи единството на време и място (класически примери остават получил три награди "Оскар" "Сблъсъци" (2004) или "Криминале" (1994), “Облакът атлас”, не се свени да прескача в различни епохи с характерната за киноекрана лекота, без да дава обяснения.
През 19 век, на борда на кораб, който пресича пресича Тихия океан, американски адвокат завързва приятелство с нелегален пасажер – избягал от робство чернокож. През трийсетте години на миналото столетие, в Англия, млад гей става сътрудник на самовлюбен, капризен и безскрупулен композитор. През 1973 година, журналистка от Сан Франциско се сдобива с компрометираща информация отнасяща се до местната ядрена електроцентрала. В наши дни, британски издател търси спасение от претендиращите за дял в печалбата му гангстери. В Нео-Сеул, през 2114 очарователна сервитьорка-клонинг възглавява революционното движение срещу антихуманната обществена система.
През 24-ти век, извънземна експедиция посещава нашата планета и се натъква на враждуващи кланове. Историите на пръв поглед нямат допирни точки. Това, което ги обединява са ситуациите, проблематиката, предизвикателствата пред персонажите и изпитанията на моралните им ценности.
Философските кинопослания по отношение на понятия като свобода, истина, саможертва, лоялност, етика, смърт и вяра обикновено се превръщат в досадно преживяване, пропито с наставнически и нравоучителен патос, гарантиращ досада. В почти тричасовия “Облакът атлас” тя липсва. С изключително сполучливи и недразнещи монтажни преходи, повествованието (не винаги линейно) се хлъзга от една история в друга, поддържайки смисловата връзка.
С нескрито удоволствие наблюдавах как авторите преплитат комедия с драма и съспенс, как елегантно подчертават водещите идеи, за да предложат на кинофеновете полуфабрикат, който те сами да довършат според вкуса си. “Облакът атлас” изисква повишено внимание и концентрация от съвременния зрител, свикнал да консумира движещите се картинки с известна разсеяност. Началото на филма би могло да предизвика известно стъписване чрез необичайната си и накъсана форма. Постепенно нещата се наместват и настъпва момента на насладата от положеното интелектуално усилие.
Личната ми изненада дойде и от концепцията да се използват едни и същи актьори, за да се разкажат различни истории, вдъхновени от едни и същи идеи. И, ако шестте превъплъщения на Том Ханкс, Хали Бери и Хю Грант могат да предизвикат овации, то би следвало да се отдаде и заслуженото на виртуозността на гримьорите, които преобразяват до неузнаваемост познатите лица.
Преди половин година беше съобщено, че са приключили снимките на режисирания от Том Тиквер, Анди и Лана Уашовски научнофантастичен филм “Небесен Атлас”. Продукцията с бюджет от над 140 милиона долара беше заснета в пълна тайнственост и все още не се разкриват по-подробни детайли относно сюжета и персонажите, но тези които са успели да видят някои от монтираните кадри я описват като един от най-амбициозните фантастични проекти на всички времена.
Сценарият на “Небесен Атлас” е базиран на публикувания през 2004-та година едноименен научно-фантастичен роман на писателя Дейвид Мичъл, а за изпълнители на главните роли бяха избрани звездите Том Ханкс, Сюзан Сарандън, Хю Грант и Холи Бери.
Въпреки че става дума за високобюджетен филм насочен главно към масовата публика, от студиото Уорнър Брос все още не са дали старт на рекламната кампания и единствените официални кадри от филма са всъщност няколко концептуални рисунки изобразяващи град Сеул през 2144-та година и една снимка на героинята на южнокорейската актриса Бае Дона, Сонми-451.
Все още не се знае кога “Небесен Атлас” ще се сдобие с официален трейлър, но за сметка на това от Уорнър Брос разкриха малко по-рано днес, че филма ще тръгне по кината извън САЩ в началото на следващата година. Първоначално се смяташе, че премиерата на филма в целия свят ще се състои на 26-ти октомври, тази година, но в публикувано малко по-рано днес изявление от студиото заявиха, че това е всъщност датата на американската премиера и, че лентата ще тръгне по кината в другите държави (включително и в България) в началото на 2013-та. Точната дата на премиерата извън САЩ все още не се разкрива.
Дан Фелман, президент на отдел “Разпространение” в Уорнър Брос: “Зрителите, които успяха да видят тестовите прожекции на “Небесен Атлас” бяха напълно запленени както от вълнуващата и вдъхновяваща история, така и от визуалната страна на филма, която просто спира дъха. За нас е огромна чест да работим с режисьорите на “Небесен Атлас” и с нетърпение очакваме да представим този уникален проект на зрителите по целия свят.”
Според изявлението от Уорнър Брос, продукцията на Уашовски и Том Тиквер ще бъде “фантастичен филм с много екшън, мистерия и романтика”.
Сюжетът ще разказва за това как действията на група хора променят по неочакван начин настоящето, миналото и бъдещето. Едно добро деяние на убиец, превърнал се в герой, оказва огромно влияние през вековете и дори успява да разпали революция в далечното бъдеще.
Любопитно е да се отбележи, че почти всички главни актьори във филма се превъплъщават в няколко отделни персонажи, живеещи в различни епохи. Сред тях са пътешественик, прекосяващ Тихия океан, композитор, живеещ в следвоенна Белгия и суетен издател, който се крие от мафиотска организация.
Освен режисьори на “Небесен Атлас”, Том Тиквер, Анди Уашовски и Лана Уашовски са и сценаристи и продуценти. Има слухове, че филма ще бъде конвертиран в триизмерен формат, но за момента няма официално потвърждение от студиото Уорнър Брос.
Още това лято се очаква да бъде обявена официалната премиерна дата.
Въпреки, че снимките на мащабната научна фантастика “Небесен Атлас” протекоха почти незабелязано, и факта, че лентата все още не може да се похвали със стабилна рекламна кампания, от студиото Warner Bros без съмнение имат големи очаквания по отношение на приходите на филма, който ще тръгне по кината в края на следващата година.
Още преди да бъде завършен сценария, се появиха слухове, че продукцията може да се превърне в един от най-амбициозните и скъпи научнофантастични филмови проекти. Информацията е подкрепена от факта, че интерес към сценария изявиха едни от най-известните и успешни холивудски режисьори, сред които и Стивън Спилбърг.
В крайна сметка, режисурата на “Небесен Атлас” бе поверена на създателите на трилогията “Матрицата”, Анди и Лана Уашовски, и германеца Том Тиквер, известен с хита си от 1998-а година, “Бягай, Лола!”, а за изпълнители на главните роли бяха привлечени Холи Бери, Том Ханкс, Сюзан Сарандън и Хю Грант.
Разполагайки с бюджет от над 140 милиона долара, тримата режисьори заснеха филма в Европа и САЩ по-рано тази година, а сега от студиото Warner Bros, надявайки се да привлекат вниманието на по-широк кръг киномани, разпространиха в интернет две концептуални рисунки от “Небесен Атлас”, на които е изобразен град Сеул през 2144-та година, и нова официална снимка на един от персонажите във филма – генетично модифицирания клонинг Сонми-451, в чиято роля се превъплъщава южнокорейската актриса Бае Дона.
Концептуалните рисунки потвърждават ранната информация, според която някои от футуристичните елементи в “Небесен Атлас” ще бъдат вдъхновени от хитовия филм на Ридли Скот, “Блейд Рънър”. Снимките на високобюджетната лента протекоха в Испания, Шотландия, и щата Калифорния, а освен вече споменатите актьори в нея ще видим още Джим Броадбент, Хюго Уийвинг, Кийт Дейвид и Джим Стърджис.
Действието на “Небесен Атлас” обхваща няколко различни епохи, а сюжета проследява преживяванията на герои, които на пръв поглед нямат нищо общо помежду си - пътешественик, прекосяващ с неохота Тихия океан през 1850-та година; лишен от наследство отчаян композитор, живеещ в разкъсваната от война Белгия; калифорнийски журналист с възвишени виждания; криещ се от престъпните среди суетен издател; осъден на смърт генетично модифициран прислужник, и младя Закри, който става свидетел на разпадането на науката и цивилизацията.
В основата на сценария на “Небесен Атлас” е публикувания през 2004-та година едноименен научно-фантастичен роман на писателя Дейвид Мичъл. Има слухове, според които режисьорите ще конвертират филма в триизмерен формат, но за момента това не е потвърдено от студиото Warner Bros.
Освен режисьори, Том Тиквер, Анди Уашовски и Лана Уашовски са и сценаристи на мащабната лента, а продуцентските задължения са поети от Филип Лий (“Вертикална граница”) и Грант Хил (“Прозрачно минало”).
Очакванията са, че в първите месеци на новата година ще бъде разкрит и официалния трейлър на фантастичния филм.
“Небесен Атлас” ще тръгне по световните киноекрани от 26-ти октомври, следващата година.
Преди повече от три месеца бе даден старта на снимките на високобюджетния “Небесен Атлас”, който бива описван като един от най-амбициозните научнофантастични проекти на всички времена. Сценарият на филма е изцяло базиран на публикувания преди близо седем години едноименен роман на писателя Дейвид Мичъл, а за режисьори бяха привлечени създателя на “Интернешънъл”, Том Тиквер, и Анди и Лана Уашовски, познати най-вече с работата си по хитовата поредица “Матрицата”.
Въпреки известните режисьорски имена и актьорски екип, съставен от звезди като Холи Бери, Том Ханкс и Сюзан Сарандън, снимките на “Небесен Атлас” протекоха почти незабелязано, и като цяло не се вдигаше много шум около филма.
Но като се има в предвид, че става дума за лента с бюджет от над 140 милиона долара, чиято премиера е насрочена за следващата година, може да се каже, че в най-скоро време от студиото Warner Bros ще дадат старт на официалната рекламна кампания.
Снимките на “Небесен Атлас” протекоха в Испания, град Глазгоу, Шотландия, и Лос Анджелес, Калифорния, а освен вече споменатите актьори във филма участват още Хю Грант, Джим Броудбент, Хюго Уийвинг и Кийт Дейвид. Работата по фантастичната продукция продължи малко повече от три месеца, и в изявление публикувано в интернет, от Warner Bros обявиха официално, че снимките са приключили преди броени дни, а режисьорите вече работят по финалния монтаж и сцените с визуални ефекти.
Отново според информация от Warner Bros, почти всеки един от актьорите в “Небесен Атлас” ще се превъплъти в няколко персонажа, живеещи в различни епохи. Основните действащи лица в лентата ще бъдат пътешественик, прекосяващ Тихия океан през 1850-та година, лишен от наследство меланхоличен композитор, живеещ в следвоенна Белгия, високомерен калифорнийски журналист, криещ се от мафията суетен издател, осъден на смърт престъпник, и млад мъж, чиито живот протича на красив тихоокеански остров. По непредвидим начин, преживяванията на всички тези хора се преплитат и променят радикално животите им.
Веднага след публикуването на романа-първоизточник през 2004-та година, интерес към филмовата адаптация изявиха режисьори като Майкъл Бей, Стивън Спилбърг и Мими Ледър, но поради причини свързани със сценария, продукцията многократно сменяше собствениците си и едва в началото на тази година бе закупена от Warner Bros, откъдето наеха режисьорите Том Тиквер, Анди Уашовски и Лана Уашовски, а малко по-късно дадоха и зелена светлина за снимки. Все още не е потвърдено, но се смята, че “Небесен Атлас” ще се разпространява по кината и в триизмерен формат.
Освен, че поеха режисурата на амбициозната продукция, Том Тиквер, Анди Уашовски и Лана Уашовски са отговорни и за нейния адаптиран сценарий.
Грант Хил (“Титаник”), Филип Лий (“Черният рицар”) и Роберто Малерба (“Катерачът”) продуцират лентата, а според първоначалните слухове, времетраенето на завършения филм ще надвишава два часа и половина.
Световната премиера на мащабния “Небесен Атлас” ще се състои на 26-ти октомври, следващата година.