Филмът е втори режисьорски опит на Афлек след трилъра от 2007 година “Жертва на спасение”. Въпреки че бе приет радушно от критиката “Жертва на спасение” се превърна във финансов провал с общи световни приходи от само 34 милиона долара.
За радост на режисьора, “Градът” се представя много по-добре и успехът на филма в България не е случаен. Само до момента продукцията, чиято американска премиера бе на 17 септември, е успяла да покрие вложения бюджет и световните приходи се равняват на 130 милиона долара.
На второ място в родния бокс офис се нарежда триизмерната хорър-продукция “Убийствен пъзел VII” с общи приходи от 74 053 лева. В случая, българските приходи отразяват и световните. Въпреки изградената през годините лоялна публика и факта, че цените на 3D билетите са по-високи, представянето на “Убийствен пъзел VII” не оправда очакванията на създателите.
Смяташе се, че липсата на сериозна конкуренция ще циментира седмата част от известната поредица на първо място в световните кинокласации, но доброто представяне на филми като “Градът”, “Паранормална активност 2” и “Jackass 3-D” попречи това да се случи. Но въпреки всичко, “Убийствен пъзел VII” се представя прилично и вложеният бюджет от 20 милиона долара е вече покрит.
На трета позиция застава комедийния екшън с Брус Уилис и Морган Фрийман “БСП - Бесни Страшни Пенсии”, който регистрира напълно задоволителните приходи от 196 861 лева след две седмици престой в кината.
Съдейки по резултатите в България, а и в световен мащаб, изглежда че приключенията на “пенсиите” са допаднали на публиката, и според запознати този успех неминуемо ще доведе до продължение.
Една позиция по-надолу се нарежда анимационния филм на Universal Pictures “Аз, проклетникът” с общи приходи, пет седмици след премиерата, от 282 785 лева. Въпреки че не може да се сравнява с приходите на популярни поредици като “Шрек” и “Играта на играчките”, българското представяне на “Аз, проклетникът” е повече от прилично и като добавим към това и световните приходи, филмът се превръща в беспорен бокс офис хит.
Премиерното за България заглавие “Лесна, А?” е на пета позиция с общи приходи от 22 852 лева. Подобни романтични комедии, с изключение на поредици като “Сексът и градът”, никога не стават бокс офис хитове в България и по принцип се представят доста по-добре на DVD пазара. Затова и скромния премиерен уикенд на “Лесна, А?” не е изненада.
Продукцията на Люк Бесон “Артур и войната на двата свята” е на шесто място с общи приходи, три седмици след премиерата, от 92 056 лева.
Веднага след това се нарежда “Step Up 3-D”, третата част изключително популярната в България музикална поредица “Step Up”. Общите приходи от досегашния шестседмичен престой на филма се равняват на 318 391 лева, сума доказваща нестихващия интерес на младата публика към този франчайз.
“Социалната мрежа”, на режисьора Дейвид Финчър, застава на осма позиция с приходи от 156 104 лева. Актуалната тема за създаването на Фейсбук не превърна филма в по-голям хит в България, но въпреки това “Социалната мрежа” се представя по-добре по света и приходите само от американските кина се равняват на близо 80 милиона долара.
На предпоследно място се нарежда романтичния “Яж, моли се и обичай” с участието нa носителката на „Оскар” Джулия Робъртс. Въпреки че е оригинална продукция, а не част от вече изградена поредица, “Яж, моли се и обичай” се представя изключително добре в родните класации и пет седмици след премиерата си филмът регистрира стабилни приходи от 297 639 лева.
Десетата позиция остава за германската продукция “Храна за душата”. Приходите от 40 159 лева за две седмици, не могат да се сравняват с тези на “БСП - Бесни Страшни Пенсии” за същия период от време, но все пак доказват, че все още има публика и за по-малките независими филми. ... още »
Десет години след съвместния си "Оскар" с Мат Деймън за най-добър сценарий на „Добрият Уил Хънтинг“, Бен Афлек застава зад камерата и сътворява поразителния „Жертва на спасение“, криминална драма, която получава огромно признание от публика, критика и фестивали, а проникновения допир на дебютния режисьор е широко коментиран. „Много по-добър зад камерата, отколкото пред нея“, казват мнозина. Три години по-късно, по екраните излиза второто чедо на Бен Афлек, „Градът“, с който тотално ни убеждава, че „Жертва на спасение“ не е било еднократно събитие, а началото на една силна режисьорска кариера.
С близка тематика и действие, развиващо се в Бостън, двата филма влизат в така наречения криминален бостънски под-жанр (включващ още „Реката на тайните“ и „От другата страна“)
„Градът“ не е екшън, за обиране на банки, а по-скоро драма, за хората които го правят. Чарлстаун, Бостън е място, където обирането на банки е занаят, предаван от баща на син. Дъг Макрей (Бен Афлек) е начело на обирджийска банда от четирима приятели от детството – Джеймс (Джеръми Ренър), Албърт (Слейн) и Дезмънд (Оуен Бърк). След обир на банка в Кембридж, четиримата взимат със себе си и банковия мениджър, красивата Клеър Кийси (Ребека Хол), за да я наплашат. След като я освобождават, те откриват, че Клеър живее близо до тях и решават да проверят, дали случайно не подозира нещо. Дъг се запознава с нея, след което двамата започват връзка. Жегата в групата се увеличава, а безскрупулния специален агент на ФБР, Адам Фроули (Джон Хам) е твърдо решен да ги спре.
С голям замах, Бен Афлек изгражда своите достоверни и различни герои, изиграни от вече доказали се актьори – жадуващия за промяна към по-добър и чист живот Дъг, обезумелия Джем, който иска все по-бързо да направи следващия си удар, чувствителната Клеър, надъхания агент Фроули, криминалният бос на града – цветаря Фърги, който счита всички останали за негови подчинени и силното епизодично присъствие на Крис Купър като Стивън Макрей, легендарен престъпник и баща на Дъг, излежаващ дългата си присъда в затвор.
Добрият баланс между драма и екшън изгражда ритъм на филма, в който времетраенето от 125 минути не е нито много, нито малко – напълно достатъчно за дълбочина на действието, градация и кулминация. Невъзможно е да не се спомене приликата на „Градът“ с кино символа на криминална драма – „Жега“ – атмосферата, маските, престрелките и част от репликите. Със сигурност не може да става въпрос за копиране, а по-скоро за почит към класиката на Майкъл Ман (послужила за вдъхновение и на „Черният Рицар“).
С една от най-силните реплики (на който съм бил свидетел в последно време) в климакса на филма, „Градът“ успешно ни поднася всичко, което си поставя за цел – завладяваща криминална история със силен актьорски състав, емоция и динамичен екшън. Един от сигурните и заслужили претенденти за Оскарите догодина.
Лична оценка – 8,5/10 Оценка в imdb – 8.0/10 (15,078 гласа) ... още »
Три години след режисьорския си дебют „Жертва на спасение” Бен Афлек отново комбинира актьорската работа с режисьорската. Резултатът е „Градът”, който е премиерно по кината у нас от тази седмица.
Многократно актьорите решават да седнат на режисьорския стол. Понякога резултатите са впечатляващи /Клинт Истууд, Шон Пен, Мел Гибсън/, друг път са задоволителни /Силвестър Сталоун, Джордж Клуни/, но има и плачевни /Джак Никълсън, Джон Малкович/. Като оставим настрана класиците / Чарли Чаплин, Лорънс Оливие, Орсън Уелс/ ето 5 от най-впечатляващите холивудски актьори решили да бъдат и режисьори.
Печели „Оскар” за режисура през 1980г. за „Обикновени хора”. През 1994г. е номиниран в категорията „Най-добър режисьор” за „Телевизионно състезание”. Любопитното е, че и в двата филма Редфорд е само режисьор, в случаите, когато е и актьор успехите не са така бурно адмирирани /”Офицери и пешки”/. Само веднъж е попадал сред номинираните за актьорските си способности /1973г. – „Ужилването”/. Очакваме новия му режисьорски опит „The Conspirator”, в който рамо до рамо застават Джеймс Макавой, Робин Райт, Кевин Клайн, Джъстин Лонг, Норман Рийдъс и Ивън Рейчъл Ууд.
1 "Оскар" /”Ани Хол”/ и 5 номинации /”Интериори”, „Дани Роуз от Бродуей”, „Хана и нейните сестри”, „Престъпления и прегрешения”, „Куршуми над Бродуей”/ - това е равносметката от режисьорската кариера на Уди Алън. Има една номинация за най-добър актьор за ролята си в „Ани Хол”. За разлика от другите, той стартира едновременно като режисьор и актьор с филма “What’s New Pussycat?”. Но всички сме единодушни, че нямаме нищо против да си стои извън кадър и просто да си режисира. Към колекцията му с „Оскари” трябва да добавим 2 статуетки за оригинален сценарий /”Ани Хол”, „Хана е нейните сестри”/ и недостижимите 12 номинации. На „Киномания” ще видим “You Will Meet a Tall Dark Stranger”. Имаме Антъни Хопкинс, Джош Бролин, Фрида Пинто, Антонио Бандерас, Наоми Уотс и Юън Бремнър.
След върха, който достигна със „Смело сърце” актьорската кариера на Мел Гибсън започна леко да пропада надолу, за да се стигне до пълния крах „Острие на мрака”, който трябваше да изтърпим тази година. Дано скоро отново се върне към режисурата, защото там резултатите са впечатляващи: „Оскар” за „Смело сърце”, бокс офис от над 370 милиона за „Страстите Христови” и доста добри отзиви за „Апокалипто”.
С четири филма зад гърба си като режисьор и една късометражна новела, Шон Пен все още не се е преборил за номинация в режисьорската категория. Има си два „Оскара” за главна роля – през 2004г. за „Реката на тайните” и през 2009г. за „Милк”. Въпреки това режисьорските му опити са се превърнали в култови образци на независимото американско кино. От дебюта му през 1991-ва с „Индиански бегач”, през любимите Джак-Никълсън-е-убийствен „На кръстопът” и „Клетвата”, до последния „Сред дивата природа”, за който спечели наградата за най-добър режисьор от фестивала в Палм Спрингс.
Новият филм на Бен Афлек - "Градът", оглави американския бокс офис този уикенд.
Лентата, която е вторият режисьорски опит на звездата, разказва за банков крадец, влюбващ се в банковия си мениджър, докато се опитва да избяга от преследващите го агенти на ФБР. Романтичният трилър завърши уикенда с приходи от 23, 8 млн. долара - съвсем прилично постижение на фона на 37-те милиона, вложени за реализацията му. Освен режисьор, тук Афлек е и сценарист, и изпълнител на главната роля, партнират му Джон Хам, Ребека Хол, Крис Купър, Джереми Рене и звездата от сериала "Клюкарката" Блейк Лавли.
Две нови заглавия имаме и на позициите в топ 3. Малко изненадващо комедията "Лесна, А?" успя да се добере до второто място с печалба от 18,2 млн. Частично базиран на романа "Алената буква", филмът ни пренася в живота на примерната ученичка Олив Пендергаст, който се обръща наопаки след слух, че е изгубила отдавна девствеността си. В каста можем да отличим младата Ема Стоун, за която това всъщност е и първа главна роля в кариерата й, както и далеч по-познатите Стенли Тучи и Лиса Кудроу от сериала "Приятели".
И този път М. Найт Шаямалан не успя да оглави класацията, но поне новият му проект "Дявол" се изкачи в челото на подреждането. Лентата, в която индиецът е поверил режисурата на младото и обещаващо дуо Дрю и Джон Доудъл, разказва за петима непознати, заседнали заедно в асансьор. В кабината започват да се случват необясними неща и скоро става ясно, че някой от тях не е този, за когото се представя. В дебютния си уикенд на екран sci-fi хорърът припечелва 12,5 млн. долара.
С три позиции по-надолу е лидера от миналата седмица - "Заразно зло: Живот след смъртта". Фентъзи сагата отново залага на добре познатия тандем Мила Йовович - Пол Андерсън (главна роля - режисьор), които с типичния сюжет с куп кръвожадни зомбита, ефектната визия и компанията на Сиена Гилъри, Али Лартър и звездата от "Бягство от затвора" Уентуърт Милър, успяват да доведат печалбата на лентата до общо 43, 9 млн. (10,1 през уикенда).
Четвърто ново предложение имаме на петата позиция. Това е анимационната комедия "Алфа и Омега" (9,2 млн.), насочена предимно към детската аудитория, въпреки че ни занимава с… любовните взаимоотношения между два вълка от различни враждуващи племена.
Четири места спрямо предходното издание губи крими драмата "Обирджии", в която блестят имената на Пол Уокър, Хейдън Кристенсен, Зоуи Салдана, Мат Дилън и др. Лентата, разказваща за кървавата схватка между група банкови крадци и решен на всичко да ги спре полицейски детектив, събира приходи от 3 млн. С 300 хиляди по-малко се отчита новият филм на холивудския секссимвол Джордж Клуни – "Американецът", в който актьорът изпълнява ролята на оттеглил се наемен убиец, опитващ се да загърби мрачното си минало. Тук Клуни отново работи с режисьора Антон Корбин, с когото бяха в основата на "Контрол" от 2007 г.
Изненадващо, на осмата позиция се завръща първият съвместен проект на Леонардо ди Каприо и Кристофър Нолан - "Генезис", който в миналото издание бе на десетото място и едва ли някой очакваше през настоящото отново да е в топ 10 на най-гледаните филми в САЩ. С 2, 01 млн. долара приходи обаче, фентъзи блокбъстърът успя да се изкачи с две места и да увеличи общата си печалба зад Океана на 285, 1 млн. долара.
В световен мащаб лентата припечелва още 468, 2, за да увеличи общите приходи до 753, 3 млн. долара. Що се отнася до присъствието на "Генезис" в американския бокс офис, е редно да споменем, че това е десета негова поредна седмица сред най-гледаните филми в Америка.
С 2 млн. печалба на деветата позиция застава екшън комедията "Ченгета в резерв", в която нестандартният тандем Марк Уолбърг – Уил Фарел оборва всички скептици в ролята на ченгета неудачници, а десетте най-гледани заглавия завършва новият проект на Робърт Родригес - "Мачете".
В продукцията на FOX бруталният Дани Трейо раздава справедливост по тарантиновски, обграден от сексапилни дами в лицето на Линдзи Лоуън и Джесика Алба. Филмът вече може да се похвали с общи приходи в размер на 24, 3 млн. до момента (1,7 млн.), но като се има предвид, че след едва три седмици на екран е на път да изпадне от подреждането, като че ли за пореден път убеждава, че Родригес не е по вкуса на масовата американска публика.
Обобщение:
Освен новината, че новият филм на Бен Афлек успя да оглави бокс офиса, е редно да отчетем, че и първите три заглавия в челото са нови предложения. Иначе "Градът" е вторият режисьорски опит на холивудската звезда, но въпреки това очакванията към него определено бяха доста големи. Причината - при дебюта си в това амплоа, Афлек създаде мрачната криминална драма "Жертва на спасение", която дотолкова впечатли, че дори бе на път да отмъкне и един "Оскар".
Новото му предложение също бе прието топло от критиката и премина с впечатляващ успех на фестивала в Торонто, където бе неофициалната му премиера. Що се отнася до финансовата страна на ситуацията обаче, "Градът" е далеч по-комерсиален филм от "Жертва на спасение".
Последният завърши с обща печалба от 34, 6 млн. в цял свят, докато само до момента романтичният трилър е реализирал 23,8 млн. от домашна сцена, тепърва ще отчитаме и приходи от екраните по другите страни.
Що се отнася до другото заглавие, което следим с повишено внимание - "Заразно зло: Живот след смъртта", то Мила Йовович и компания са регистрирали до момента 86, 3 млн. в световен мащаб при бюджет от 60. Така, въпреки негативната реакция от страна на критиката, най-сериозният "съдник" на филма – публиката, е на път отново да даде предимство на сагата. Все още обаче продължението има да наваксва във финансово измерение спрямо предходните три части, само последната от които инкасира около 150 млн. печалба.
Очаквания за 24 - 26 септември
През тази седмица големите очаквания са насочени най-вече върху едно единствено заглавие - "Уолстрийт: Парите никога не спят". Сикуелът на финансовия трилър, донесъл "Оскар" на Майкъл Дъглас в края на 80-те, ни връща отново в света на машинациите и брокерските инвестиции, в които оцелява най-силният.
И този път, в основата на лентата са самият Дъглас и режисьора Оливър Стоун, но в каста имаме и други силни имена – младият Шая Лебьоф, Кери Мълиган, Сюзън Сарандън, Джеф Бролин и др.
Още отсега филмът тръгва със сериозни амбиции да остави трайна следа в киното, а вниманието е повишено и заради личната драма на Майкъл Дъглас, който се бори с рака, но въпреки това обеща да присъства на премиерата.
Иначе другото силно заглавие тази седмица е новия филм на Уди Алън - "You Will Meet a Tall Dark Stranger", впечатляващ традиционно със звезден каст и силна режисура.
Лентата, в която се изявяват Антъни Хопкинс, Наоми Уотс, Джош Бролин, Фрида Пинто, Антонио Бандерас и компания, проследява историите на няколко различни семейни двойки, които съдбата преплита по нестандартен начин.
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 17 септември - 19 септември 1 The Town - $23.8M / $23.8M 2 Еasy A - $17.7M / $17.7M 3 Devil - $12.3M / $12.3M 4 Resident Evil: Afterlife - $10M / $43.9M 5 Alpha and Omega - $9.11M / $9.11M 6 Takers - $3.03M / $52.4M 7 The American - $2.67M / $32.8M 8 The Other Guys - $1.97M / $115M 9 Inception - $1.97M / $285M 10 Machete - $1.76M / $24.4M