„Градът“ успешно ни поднася всичко, което си поставя за цел – завладяваща криминална история със силен актьорски състав, емоция и динамичен екшън. Един от сигурните и заслужили претенденти за Оскарите догодина.
Десет години след съвместния си "Оскар" с Мат Деймън за най-добър сценарий на „Добрият Уил Хънтинг“, Бен Афлек застава зад камерата и сътворява поразителния „Жертва на спасение“, криминална драма, която получава огромно признание от публика, критика и фестивали, а проникновения допир на дебютния режисьор е широко коментиран. „Много по-добър зад камерата, отколкото пред нея“, казват мнозина. Три години по-късно, по екраните излиза второто чедо на Бен Афлек, „Градът“, с който тотално ни убеждава, че „Жертва на спасение“ не е било еднократно събитие, а началото на една силна режисьорска кариера.
С близка тематика и действие, развиващо се в Бостън, двата филма влизат в така наречения криминален бостънски под-жанр (включващ още „Реката на тайните“ и „От другата страна“)
„Градът“ не е екшън, за обиране на банки, а по-скоро драма, за хората които го правят. Чарлстаун, Бостън е място, където обирането на банки е занаят, предаван от баща на син. Дъг Макрей (Бен Афлек) е начело на обирджийска банда от четирима приятели от детството – Джеймс (Джеръми Ренър), Албърт (Слейн) и Дезмънд (Оуен Бърк). След обир на банка в Кембридж, четиримата взимат със себе си и банковия мениджър, красивата Клеър Кийси (Ребека Хол), за да я наплашат. След като я освобождават, те откриват, че Клеър живее близо до тях и решават да проверят, дали случайно не подозира нещо. Дъг се запознава с нея, след което двамата започват връзка. Жегата в групата се увеличава, а безскрупулния специален агент на ФБР, Адам Фроули (Джон Хам) е твърдо решен да ги спре.
С голям замах, Бен Афлек изгражда своите достоверни и различни герои, изиграни от вече доказали се актьори – жадуващия за промяна към по-добър и чист живот Дъг, обезумелия Джем, който иска все по-бързо да направи следващия си удар, чувствителната Клеър, надъхания агент Фроули, криминалният бос на града – цветаря Фърги, който счита всички останали за негови подчинени и силното епизодично присъствие на Крис Купър като Стивън Макрей, легендарен престъпник и баща на Дъг, излежаващ дългата си присъда в затвор.
Добрият баланс между драма и екшън изгражда ритъм на филма, в който времетраенето от 125 минути не е нито много, нито малко – напълно достатъчно за дълбочина на действието, градация и кулминация. Невъзможно е да не се спомене приликата на „Градът“ с кино символа на криминална драма – „Жега“ – атмосферата, маските, престрелките и част от репликите. Със сигурност не може да става въпрос за копиране, а по-скоро за почит към класиката на Майкъл Ман (послужила за вдъхновение и на „Черният Рицар“).
С една от най-силните реплики (на който съм бил свидетел в последно време) в климакса на филма, „Градът“ успешно ни поднася всичко, което си поставя за цел – завладяваща криминална история със силен актьорски състав, емоция и динамичен екшън. Един от сигурните и заслужили претенденти за Оскарите догодина.
1 гласа
филмчето си го бива. наистина е добро. гледах го преди неколко дена и лично на мен много ми хареса. няма да сгрешите ако го гледате