12 малки филмови грешки, които не може да не сте забелязали 06.10.2017, 11:51 | синефиш.бг
Няма такова нещо като съвършен филм или такъв, който да се хареса на всички. Ако се вгледаме внимателно, дори и в най-добрите и награждавани филми можем да открием неволни, но неприемливи грешки. Те в никакъв случай не правят филма лош, но ни карат да се загледаме по-внимателно в случващото се на екрана или да го изгледаме отново. В крайна сметка, от това никой нищо не губи.
Железният човек 2
В началото на втората част на тази филмова поредица от богатия каталог на Марвел, чиито филми натрапчиво фигурират в тази листа, виждаме Тони Старк да говори пред публика, облечен в смокинг, а под него е с бяла риза. Кадърът за момент се сменя и в следващия той внезапно носи черна риза и остава с нея до края на епизода.
Дедпул
Още няколко грешки, забележими в този филм на Марвел за противоречивия и арогантен супергерой. Ако погледнете внимателно скока на Дедпул в епизода на магистралата, ще забележите, че в един момент няма нищо зад гърба му. А в следващите няколко кадъра ясно се забелязват, дръжките на неговите мечове, които оставят на мястото си в остатъка от сцената.
Тук пък в една от сцените в бар, татуировката на врата на Ванеса се появява и изчезва в няколко последователни кадъра.
Форест Гъмп
Дори и в затрупания с награди и похвали от критиката Форест Гъмп може да се види една малка, но забележима грешка. В сцената, в която Форест се среща с Джени, можете да видите ютията зад нейния гръб, която мистериозно сменя положението си без никой да я докосва.
Хари Потър и Философският камък
Дори супер скъп и успешен филм за магьосници не може да избегне дребните грешки на скриптърите. Когато Петуния Дърсли поздравява Дъдли за неговия рожден ден и застава зад него, ясно можем да видим кабела на микрофона, който тайно се подава от облеклото й.
Когато пък Хари тръгва да сяда на масата на Грифиндор след като е разпределен от магичната шапка, той се настанява до Рон. В следващата сцена обаче ние виждаме, че той се е разположил между Пърси Уизли и Хърмаяни Грейнджър. Може би това е просто хогуортска магия, а не грешка.
Титаник
Вторият най-успешен филм на всички времена също не е лишен от нелепи грешки. Когато в известната сцена Роуз поглежда с изумление внушителния кораб, вглеждайки се, можем да видим бенка на нейната лява буза. Но в следваща сцена тя внезапно прескача на другата ѝ буза.
И още една. За да освободи Джак от белезниците, Роуз чупи стъклена кутия, в която има брадва. Всичките стъклени отломки се сгромолясват на пода. Но в следващия кадър, когато тя посяга да вземе брадвата, ясно се вижда, че стъклените парчета не са изчезнали напълно.
Криминале
Дори велик режисьор като Куентин Тарантино не е застрахован от глуповати грешки във филмите си. Преди да инжектира адреналина на Мия Винсент отбелязва точката с червен маркер на гърдите ѝ, за да уцели правилното място. Когато обаче тя е съживена след няколко минути, маркировката на тялото ѝ изчезва.
В друг момент, когато Мия и Винсент са в закусвалнята, тя си избира нещо от менюто пушейки. Само че когато в следващия кадър е променен ракурса, ръката, с която тя държи цигарата е променена от лява на дясна.
Петият елемент
Филмът е толкова шарен и изпълнен с хиляди ефекти, така че е възможно да сте пропуснали неволните грешки на създателите му. Преди нейния самоотвержен скок в бездната с летящи превозни средства, поглеждайки надолу Лийло се стряска от нещо като влак, което профучава покрай нея. В следващия кадър тя скача и ние виждаме как пейзажа под нея е напълно променен, дори сградите са различни.
Рапунцел и разбойникът
И последно – дори в анимациите могат да бъдат допускани неприемливи за високото ниво на професионализъм грешки. В сцената, в която Флин отива в кулата на Рапунцел, Майка Готел го намушква с камата си. Когато тя обаче я вади от тялото му, по нея няма никаква кръв. За този пропуск, обаче си има разумно обяснение. Тъй като филмът е детски, според американския стандарт в него не може по никакъв начин да се показва кръв.
Когато Флин умира има много емоционален момент между него и Рапунцел. Когато той докосва косата й, можем да видим как внезапно оковите му изчезват. Но, разбира се, те се появяват пак в следващия кадър, когато сцената е показана от различен ъгъл.
"Железният човек 2" е филмът с най-много гафове за тази година, съобщи в. "Торонто сън".
Блокбастърът с Робърт Дауни-мл.оглави класацията, съставена от сайта MovieMistakes.com, с 45 грешки, като несъответствия в последователността, декори, които сменят мястото си, обърквания в бойните сцени.
На второ място е "Злокобен остров" на Мартин Скорсезе с 34 грешки.
Колосалният блокбъстър "Железният човек 2" оглави класацията, но въпреки това не успя да подобри рекорда за най-касов дебютен уикенд.
Сама по себе си обаче сумата от 133, 6 милиона долара при 52,4 млн. само в първия ден е достатъчно впечатляваща, още повече, че първата част на фентъзи поредицата събра 98, 6 млн. за същия период. Тук е редно да отчетем факта, че до края на деня е възможно сумата да нарастне, но като цяло вероятността да надмине рекорда на "Черният рицар" от 152,4 млн. е твърде минимална.
При всички положения лентата на режисьора Джон Фавро се оформя като едно от най-касовите заглавия за годината, а по скромните ни прогнози ще се нареди и сред петте най-касови филми въобще в киното.
На второ място в класацията е лидерът от миналата седмица -"Koшмари на Елм Стрийт", макар че инкасираната от него сума от 9,1 млн. долара звучи леко несериозно на фона на постижението на "Железният човек 2". Все пак римейкът на хитовия хорър от 80-те вече може да се похвали с общи приходи от 48,5 млн. при 35 млн. бюджет, така че създателите му определено нямат причина да са недоволни.
Една позиция губи и анимационната комедия "Как да си дресираш дракон" която с печалба от 6,7 млн. завършва челната тройка. Това е седма поредна седмица сред най-гледаните заглавия за филма, който в това отношение сериозно се е запътил към постиженията на "Алиса в страната на чудесата" и "Аватар".
До момента 3D хитът е донесъл и приходи от 201 млн. долара от салоните в САЩ и Канада, без да броим още 207, 8 млн. от останалите страни, така че определено той се превръща в едно от най-печелившите предложения на Dream Works в последно време.
На четвърто място в подреждането е комедията "Луда нощ", регистрирала 5,3 млн. през уикенда, а първите пет заглавия завършва друго заглавие в комедийния жанр, но със значително повече романтика - "План Б". Филмът, в който след изкуствено оплождане бременната Дженифър Лопес, открива любовта, без въобще да я е търсила, събира 4,3 млн. в третия си уикенд на екран. Така общата спечелена от него сума възлиза на 29,4 млн. при 35 млн. бюджет.
С една позиция се свлича и "Операция "Четири лапи" (4 млн.), в който Брендър Фрейзър е строителен предприемач, погнат от редица горски създания, след като се опитва да превърне гората им в строителна площадка. Въпреки безспорно добрата идея обаче интересът на феновете спада неимоверно и като се има предвид, че общата печалба до момента е едва 11 млн. при 35 млн. бюджет, вероятно в скоро време ще можем да заклеймим комедията като един от провалите на годината.
Седмата позиция остава запазена за 3D блокбъстъра "Сблъсъкът на титаните" с 2, 3 млн. В шестата си седмица на екран той инкасира обща печалба от 157,8 млн. долара при 125 млн. бюджет - постижение съвсем не толкова слабо само по себе си, но при всички положения едва ли оправдаващо високите очаквания на продуцентите си. На осма и девета позиция са комедията "Смърт на погребение" с 2,1 млн. и високоадреналиновото предложение към почитателите на екшън жанра - "The Losers" с 1,8 млн.
Десетте най-гледани заглавия в САЩ и Канада се завършват от доста изненадващо предложение - нискобюджетният документален "Babies", насочил поглед към година от живота на различни бебета по света - от Монголия през Намбия до Сан Франциско и Токио. Лентата на режисьора Томас Балмс регистрира 1,5 млн. долара в дебютния си уикенд и честно казано, вероятно е изненадала не само нас, но и екипът си от неочаквания интерес на киноманите.
Обобщение:
Още преди появата си на голям екран, единствената въпросителна пред "Железният човек 2" бе не дали ще оглави боксофиса, а с каква сума ще го стори. Безспорното желание на продуцентите бе най-вече блокбъстърът да подобри рекорда на "Черният рицар" за най-касов уикенд на екран (стартът му през юли 2008 г. е със 158, 4 млн.).
Опциите за това бяха налице - първата част бе сред безспорните хитове на 2008 година, донесла обща печалба от 585 млн., а тогава в каста не присъстваха имена като Скарлет Йохансон и Мики Рурк, които по принцип са като магнит за широката публика.
Оригиналът потегли с 98,6 млн. в дебютния си уикенд, така че настоящото постижение от 133, 6 млн. долара определено е сериозен успех.
Тук само можем да добавим, че екранизацията по едноименния комикс на Marvel се появи едновременно (7 май) и в останалите страни по света, откъдето също регистрира 194 млн. печалба, така че общата му до момента е 327,6 млн. само от първия уикенд. Каквото и да говорим, това прави филма безспорна част от световната киноистория.
Прогноза за 14-16 май
Месец май определено е доста силен откъм атрактивни предложения. Тази седмица на екран в САЩ се очаква друго чакано с интерес заглавие - "Робин Худ" на Ридли Скот, в който той отново заформя тандем с Ръсел Кроу.
Това е петият съвместен филм на двамата след "Гладиатор", "Добра година", "Американски гангстер" и "Мрежа от лъжи" и определено надеждите са, че и този път ще оправдаят високите очаквания на киноманите. В поредната приказка за принца на разбойниците се изявяват още Кейт Бланшет, Матю Макфадън и др.
Другата по-любопитна продукция е "Писма до Джулиет", в която отново ще видим звездата от "С дъх на канела" Аманда Сейфрид.
Тя е в ролята на млада жена, която по време на ваканция във Верона открива поредица от любовни писма с анонимен автор. Вдъхновена от тях, героинята й се впуска във вълнуващо приключениев търсене на създателя им. В актьорският състав се открояват още Гаел Гарсия Бернал и Ванеса Редгрейв.
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 07 май - 09 май Заглавие / Уикенд / Общо 1 Iron Man 2 - $134M / $134M 2 A Nightmare on Elm Street - $9.17M / $48.5M 3 How to Train Your Dragon - $6.76M / $201M 4 Date Night - $5.3M / $80.9M 5 The Back-up Plan - $4.34M / $29.4M 6 Furry Vengeance - $4M / $11.6M 7 Clash of the Titans - $2.31M / $158M 8 Death at a Funeral - $2.1M / $38.3M 9 The Losers - $1.8M / $21.4M 10 Bébé(s) - $1.58M / $1.58M
Преди две години, „Железният човек“ се превърна в хит, грабвайки вниманието на публиката с вълнуваща история, интересни герои и оригинални екшън сцени. Продъжението вече е факт и предлага още от същото, но в хаоса от сюжетни линии губи чара на първата част.
Тъй като забелязах, че последните ми рецензии са основно негативни, реших този път да започна с позитивите на филма. Най-големият плюс на „Железният човек 2″ е актьорският му състав. Робърт Дауни Джуниър отново е перфектен в ролята на Тони Старк. Актьорът успява да запази всичко в героя, което го направи интересен и харизматичен и в същото време да му придаде нова дълбочина. Със смесицата си от високомерие, надменност, чар и харизматичност, той със сигурност е една от причините филмът да не е провал. Гуинет Полтроу също не изневерява на образа си на винаги сериозната и обективна половинка на Старк. Пепър Потс е по-решителна и студена от преди и по този начин се превръща в източник на интересни конфликти между нея и Старк. Новите попълнения към актьорския състав също се представят на високо ниво. Скарлет Йохансон перфектно балансира между образа на новата секретарка на Тони и този на таен агент. Мики Рурк не изневерява на таланта си и без проблеми се справя с ролята на злодея. За съжаление, не му е дадено много екранно време, за да ни покаже изцяло на какво е способен. На последно място е Сам Рокуел, който не мога да кажа, че не се справи добре, но всравнение с останалите, най-много бледнее. Героят му е забавен, но прекалено повърхностен и бързо започва да дразни. Почти забравих Дон Чийдал, но да си призная едва ли и вие ще си спомняте, че той е бил в този филм. Актьорът има изключително малко екранно време и ако не беше костюмът на Бойната Машина, щеше да е абсолютно забравим.
Актьорската игра със сигурност е нещото, което направиха филмът гледаем. Другото бяха специалните ефекти и екшъна. Industrial Light and Magic, фирмата на Джордж Лукас, която седи зад филми като Транформърс и Хари Потър, отново не изневери на репутацията си. Дизайнът на Железният човек и Бойната Машина е изключително детайлен и стилен. Всичко във филма изглежда реалистично и ненатрапчиво. Ефектите са на много високо ниво и се сливат перфектно с цялостната атмосфера. Екшънът, макар и не много, е добре режисиран и забавен. Сцените са интересни и държат публиката в напрежение. Може би само последният сблъсък между Железният човек и злодея е леко претупан и доста кратък. За сметка на това, първата им среща е повече от вълнуваща.
За съжаление, с това се изчерпаха плюсовете, които мога да кажа за филма. Критиката ми е основно към един аспект на филма, но може би най-важния, а именно – историята. Преди да гледам „Железният човек 2″ не знаех точно какъв ще е сюжетът. След като го гледах, все още не знам. Ако някой каже, че става въпрос за зъл руски физик, който иска отмъщение, няма да сгреши. Ако някой каже, че филмът изследва отговорността, която идва с това да си супергерой, също няма да сбърка. Ако някой каже, че историята е за борбата на Тони Старк със смъртта, също ще е прав. Филмът се лута между толкова много сюжетни линии, че човек не може да реши коя е основната. Крайният резултат е една смесица от сцени, които изглеждат като части от различни филми. „Железният човек 2″ прилича повече на епизод от сериал, отколкото на самостоятелен филм и това може да подразни доста. Фокусът на историята се сменя толкова често, че напомня на постоянно превключване на телевизионните канали. Също така, второто действие изключително много забавя темпото и това може да подразни ентусиастите, които са се надявали на нон-стоп екшън. Той е резервиран осново за последния половин час. Моментът, който най-много ме разочарова, е сцената с рождения ден на Тони Старк. Някои може и да я намерят за изключително забавна, но за мен тя въобще не се вписа в атмосферата на филма.
Също ще вметна, че филмът страда от проблема, който имаше и първата част – липсата на силен злодей. Мики Рурк има прекалено малко екранно време, за да създаде усещането, че е някаква потенциална заплаха за Железният човек. Последният сблъсък между двамата силно напомня на този от първата част и това може да разочарова тези, които искат да видят нещо различно от битка между два робота. Да се надяваме, че това няма да се повтори и в третата част.
Като цяло „Железният човек 2″ не е лош филм. Той е на нива над повечето филми за супергерои и със сигурност няма да сбъркате в избора си, ако ви се гледа филм по комикс. Въпреки всичко, проблемите му може да подразнят доста хора, които са очаквали нещо епично. Ако харесвате героите от предишната част, то тогава със сигурност няма да останете разочаровани, но за тези, които искат повече екшън и по-малко диалог, бих предложил да гледат нещо друго.
ПП: След края на надписите има допълнителна сцена, която силно препоръчвам на всички фенове на супергерои да изчакат. ... още »
Железният човек 2 08.05.2010, 01:38 | avtora.com
Филмите, направени по комикси имат едно изключително важно качество и то е, че ако не си фенбойче, трудно можеш да хванеш какъв им е проблемът или обратното – защо са толкова добри.
У нас комиксовата култура традиционно е слабичка, но пък има голяма маса хора, които оцениха усилията на Холивуд да пресъздаде на екран изключително добре редица култови за жанра образци (от последните години споменаваме както чудния последен Батман, така и якия Watchmen, които олимпийски надскочиха всички очаквания).
"Железният човек 2" e част от мега проекта на Marvel да пренесат максимално точно и зрелищно на голям екран целия си приказен свят.
И след титаничния успех на първия Iron Man и The Incredible Hulk, следват неща, за които си заслужава да си изтъркаме подметките, потропвайки от нетърпение – Iron Man 3, First Avenger: Captain America, Thor и мега проекта, очакван през 2012 - The Avengers (Отмъстителите), който ще събере в един филм целия отбор супергерои в най-голямата битка в живота им.
"Железният човек 2" е само част от големия план, която обаче не е лишена от задушаващата тежест на контейнер с големи очаквания.
Сплавта вътре бълбука с прогноза за огромни приходи, звезден каст, скъпи ефекти и нескрита амбиция, подобно на книжните комикси, ако първата, подготвителна за истинския екшън част има успех, втората да я помете по всички параграфи.
За съжаление, последното не се случва, въпреки че "Железният човек 2" най-вероятно ще удари тавана на боксофиса.
Защото продължението не надхвърля добре изчисления, магически, верен на оригинала и изпълнен с точните дози екшън, драма и комедия първи Iron Man.
В началото на "Железният човек 2" Тони Старк е на върха на славата си и след като по забавен начин се преборва с амбициите на правителството да сложи ръка върху железния му костюм (един от най-забавните моменти във филма), окончателно монополизира световния мир.
Егото и славата му се реят сред облаците, докато сериозен проблем не го сваля на земята, предизвиквайки сериозни натъртвания на самозабравилия му се задник.
Костюмът, на който светът се надява на спасение, бавно го съсипва и изглежда няма решение на проблема с токсичния паладий, който едновременно го поддържа жив и го убива.
Това е причината цялата първа част на филма да минава под знака на неговото шумно отчаяние и психологически драми, изразено по възможно най-инфантилния начин и често насочено към избранницата на сърцето му – Пепър (Гуинет Портлоу).
Появява на злодея го посвестява - физикът-гений Иван Ванко (татуиран и злобно мърморещ на развален руски Мики Рурк) идва да отмъсти за баща си – бивш партньор на създателя на Старк Индъстрис.
Въпреки че още във втората си сцена вече размахва наелектризираните камшици, до края на филма така и не е използван комикс прякорът му Whiplash (което важи и за Черната вдовица на Скарлет Йохансон).
Ситуацията се усложнява от влошаващото се физическо и емоционално състояние на Старк и кулминира в редица конфликти с приятели и врагове.
Странно е, че в сюжета на филма се случват адски много неща, които обаче не го правят напрегнат, а по-скоро ни поставят в очаквателна позиция за решаващата битка много кратко след началото.
За сметка на това краят е дори по-претрупан и за близо 40 минути Железният човек успява да се сбие с най-добрия си приятел, да разсърди жената, която обича, да срещне мистериозните S.H.I.E.L.D., да реши проблема с паладия и да ни даде дългоочакваната взривна битка, от която да подскачаме на седалката и да хвърляме пуканки наоколо от кеф.
Актьорският състав се справя перфектно със задачите си, забавни лафове и диалози не липсват, но въпреки това оценката е твърдо по-ниска от тази за предишната част.
Което обаче изобщо не означава, че филмът не става. Така че, ако те влече, ставай и ти, и беж към киното.
Автор: Елена Пенева, peneva at avtora.com ... още »
Световната премиера на филма "Железният човек 2" стана първата голяма холивудска "жертва" на изригването на вулкана Ейяфятлайокутл в Исландия.
Заради въздушния хаос в Европа, причинен от облака вулканична пепел, от студиото "Парамаунт пикчърс" решили лентата да бъде показана премиерно в Лос Анджелис на 26 април, вместо в Лондон, както беше планирано, предаде Ройтерс.
За да подсигурят звездното присъствие на премиерата обаче, "Парамаунт пикчърс" решили премиерата, както и другите прояви, свързани с представянето на филма, да се състоят в Лос Анджелис. По българските екрани ще го видим на 30 април.
Саундтракът към един от най-чаканите филми на 2010 година, "Железният човек 2", вече е на българския музикален пазар.
Както е известно, всички песни в албума са дело на австралийските рок легенди AC/DC, които ще видим и в София - на 14 май на Национален стадион "Васил Левски".
Рекламната кампания на филма и саундтрака стартира още през февруари с видеото Shoot To Thrill, което включва кадри от "Железният човек 2", както и лайв материал от шоуто на AC/DC в Буенос Айрес, Аржентина.
Парчето Shoot To Thrill е поместено и в последния студиен проект на бандата - Back In Black, който се продаде в над 50 милиона копия, превръщайки се в един от най-хитовите албуми за всички времена.
Режисьор на продължението е отново Джон Фавро. Той работеше и над оригинала, оказал се абсолютен касов хит със своите близо 600 милиона долара приходи при 140 млн. бюджет.
Допълнителен мотив за успех е и фактът, че над саундтрака работят австралийските рок легенди AC/DC, които вече представиха първото видео от проекта - към парчето Shoot to Thrill.
Дали екипът ще успее да задоволи високите очаквания на киноманите и най-вече нашите такива, ще разберем на 30 април, когато по предварителна информация филмът ще се завърти по родните екрани...