„Rampage: Унищожителите“, новият хит на Дуейн Джонсън, логично превзе върха в американския боксофис. Адаптацията по популярната видеоигра спечели 34,5 млн долара и още 114,1 млн по света.На второ място с много малка разлика остана шампионът от миналата седмица „Нито звук“. Стряскащият филм на Джон Кразински е с приходи 32,9 млн долара и вече има почти 100 млн за 10 дни на екран. Засега „Нито звук“ се представя по-добре от други хитове в жанра като „Бягай!“, „На парчета“ и „Заклинанието“. Благодарение на него „Парамаунт“ се надяват най-после да се похвалят с голям хит, след поредица провали през последната година и половина.Трети се нареди друг нов филм, който също е доста страховит – „Истина или предизвикателство“. Новият хит на Blumhouse стартира с 19 млн долара, което е малко по-слаб резултат от предишния хорър филм на студиото „Честита смърт“ (26 млн).На четвърто и пето място са новият филм на Спилбърг „Играч първи, приготви се“ и комедията „Секс на куково лято“ съответно с 11 млн и 10 млн долара.Другата голяма боксофис новина е големият успех на „Дисни“, надминал границата от 2 милиарда долара от началото на годината. Съвсем скоро приходите на студиото ще скочат още повече с премиерата на „Отмъстителите: Война без край“. ... още »
Виторио Тавиани, един от най-големите творци в италианското кино, почина на 88 години след продължително заболяване. Прочутият режисьор и неговия брат Паоло поставят началото на своя тандем още през 60-те години и правят заедно повече от 20 филма.Сред най-успешните продукции на братя Тавиани са „Баща господар“, отличен със „Златна палма“ в Кан през 1977 г., и документалната драма „Цезар трябва да умре“, спечелила „Златна мечка“ в Берлин през 2012 г.Братя Тавиани работят с най-големите звезди на италианското кино като Микеле Плачидо, Омеро Антонути и Марчело Мастрояни, който често ги нарича ПаолоВиторио. Тандемът се прочува с екранизации на класики по Луиджи Пирандело („Хаос“ и „Ти се смееш“), Лев Толстой („Нощно слънце“ и „Възкресение“) и Гьоте („Средства по избор“). Последният им филм „Чудният Бокачо“, отново екранизация, този път по „Декамерон“ на Джовани Бокачо, излиза през 2015 г. Виторио Тавиани е роден в Сан Миниато, Тоскана през 1929 г. В началото той работи като журналист, но впоследствие обединява сили със своя брат. Двамата снимат няколко документални филми, преди да се наложат в голямото кино. ... още »
Цензурата в Индонезия обяви шокираща новина. Един от най-очакваните филми за тази година ще бъде показан в съкратен вариант в месните кина. От „Отмъстителите: Война без край“ са изрязани цели седем минути.Крайният вариант на филма е 156 минути, но в Индонезия той ще бъде съкратен на 149 минути. Новината съобщи председателят на борда на цензурата Ахмад Йани Бзуки, който все пак заяви, че все още не е гледал готовия филм. Той разясни, че тъй като филмът е с рейтинг „подходящ за лица над 13 години“ са били цензурирани сцени с повече от допустимото насилие.Един от режисьорите на новия хит Джо Русо заяви, че не е предполагал възможността някои страни да решат да премахнат сцени от филма. „Не мога да си представя кои са тези седем минути, които властите в Индонезия са решили да отрежат. За първи път чуваме това и сме малко шокирани. Като творци не бихме искали никой да ни цензурира или да изрязва нещо от филма. Той наистина е подходящ за лица над 13 години, но съм шокиран, че се стига до там“, заяви Русо.Това не е първият случай на цензура на филм на Марвел. В Индия е цензурирана сцената на битката между Т‘Чала и М‘Баку в „Черната пантера“. Изрязано е само аудиото, в което М‘Баку извиква името на хиндуиското божество Хануман.„Отмъстителите: Война без край“ излиза по кината в Индонезия на 25 април. Премиерата му е 2 дни, преди тази в останалия свят. ... още »
Новите филми на Спайк Лий, Павел Павликовски, Дейвид Робърт Мичъл и Жан-Люк Годар са част от официалната селекция на предстоящия фестивал в Кан. В конкурса са включени още новия филм на Матео Гароне „Dogman“, както и филми на двама режисьори, които са под домашен арест в своите страни и едва ли ще пристигнат на Кроазет – иранецът Джафар Панахи и украинецът Кирил Серебренников.Филмите на Лий („BlacKKKlansman“) и Мичъл („Under the Silver Lake“) са единствените американски заглавия в официалния конкурс. По време на фестивала ще се състои и премиерата на дългоочаквания филм на Рон Хауърд „Соло: История от Междузвездни войни“, но той ще е извън конкурса.Легендата Годар ще се завърне в Кан след повече от пет десетилетия. Той представя тук своя шедьовър „Лудия Пиеро“ през 1965 г., кадър от който бе избран за официален плакат на фестивала. Годар ще се бори за „Златната палма“ с новия си филм „Le Livre d’Image“.Много любимци на фестивалната публика в Кан няма да дефилират тази година по булевард Кроазет. Няма да видим новите филми на Майк Лий, Тери Гилиъм, Оливие Асаяс, Паоло Сорентино, Жак Одриар, Нури Билге Джейлан и Ксавие Долан. Все пак има шанс Ларс фон Триер да покаже своя филм „The House That Jack Built“, ако успее да приключи с монтажа до началото на фестивала на 8 май. ... още »
„Приятелите са една душа в две тела.“ - АристотелКогато праисторическо влечуго, подобно на крокодил с размерите на три автобуса, гневно се разхожда по улиците на Чикаго и нехайно шета из небостъргачите като предпочита да минава през фасадите, а не през официалния вход, гражданството има законното основание да се разтревожи силно. Когато огромен, летящ при необходимост вълк, покрит с непробиваема за снаряди и куршуми броня, се присъедини към гореспоменото земноводно в бруталната промяна на градоустройствения план на американския мегаполис, гражданството е в правото си да прояви подчертани признаци на безпокойство. Но когато към тях се присъедини величав примат-албинос, който зрителят би приел като племенник на Кинг-Конг, и който подмята танковете на Пентагона като празни картонени кутии, същите тези жители могат да се поддадат на паника и да внесат допълнителна суматоха към претоварения уличен трафик. Побеснялото трио мутанти разрушава по пътя си всичко, което може да бъде разрушено. Ситуацията е критична и дори опитните офицери грижещи се за сигурността на страната, си дават сметка, че над планетата е надвиснала смъртна опасност. Солидарни с човечеството, холивудските кинематографисти са изправени пред дилемата и избора на двете крайни решения: да хвърлят Бомбата-унищожител, или ...да изпратят на помощ Дуейн „Скалата“ Джонсън. Всъщност, той сам се впуска в най-опасната авантюра, защото Джордж, племенникът на Кинг-Конг, е негов много добър приятел, а приятел в нужда се познава.Дуейн „Скалата“ Джонсън е не само мускулест здравеняк, потомствен професионален борец и актьор. Той е глобално явление, символ и икона в съвременната поп-култура, но е постигнал успехите си с цената на много труд. Експерти оценяват състоянието му на около 220 милиона долара, и пропорционално, бицепсите му изпълват триизмерния екран и всички размери фланелки, за радост на широкия сектор от вярна киноаудитория.С „Rampage: Унищожителите“ киното за пореден път поема рискованата задача да пресътвори на екрана историята и атмосферата на видеоигра. Изпълнителният продуцент Дуейн Джонсън е с доста опит в този специфичен отрязък от индустрията на забавлението. Той пази горчивия вкус от разочароващата равносметка на “Doom” (2005), но е и със сладките пресни спомени от „Джуманджи: Добре дошли в джунглата (2017), чийто касов приход надвиши 950 милиона долара. Изводът му очевидно е, че с повече хумор и известна доза самоирония, всяка екранизация се превръща в печелившо предприятие. Резултатът е забавна епопея на разрушението следваща каноните на жанра, към които лайтмотивът за приятелството е основен драматургичен лост, подкрепен с чар, намигвания и препратки. „Rampage: Унищожителите“ ни среща с отшелника-изследовател Дейвис Окойе (Дуейн Джонсън), който храни неприязън към човешката цивилизация, но е изцяло посветен на изследването и опазването на маймуните и тяхната естествена среда. Така той намира в джунглата Джордж, осиротяло бебе-горила албинос. Генетичен експеримент воден от користни бизнесмени довежда до неочаквани мутации и изключително интелигентният примат набъбва до неимоверни размери, а антена, излъчваща радиовълни с определена честота влияе на отрицателно върху благия му характер. Предавателят, инсталиран на върха на небостъргач в Чикаго оказва подобно въздействие върху другите две мутирали чудовища, които се насочват към дразнителя, за да го унищожат, а пътят им е осеян от катастрофални разрушения. Дейвис Окойе се намесва решително, когато сигналът-дразнител е елиминиран, и зверовете започват да се сражават за собствена територия. Епичният финал на „Rampage: Унищожителите“ ще достави удоволствие на всички зрители, а тези, които са запознати с приключенията на барон Мюнхаузен, ще се почувстват отново в детството си.Английската дума rampage би могла да се преведе като развилняване, отприщване, загуба на контрол и пълен хаос. Под режисурата на Брад Пейтън, филмът напълно оправдава заглавието си. Феновете познават предишния му хит „Сан Андреас (2015), отново с Дуейн, отново филм-катастрофа. Високобюджетната продукция (около 120 милиона долара) не оставя сянка на съмнение, че екипът е имал откровеното желание разкаже на публиката прехласваща визуално история с няколко нотки на нежност. И е налице успех, в който авторите не само запълват екрана с пиксели, но и задържат продължително вниманието на зрителя. А що се отнася до кмета на Чикаго, то може би той би трябвало да актуализира плановете си за евакуация на населението при бедствени ситуации. ... още »
Тимъти Шаламей се завръща в 80-те с първия трейлър на независимата драма „Hot Summer Nights“. Сценарист и режисьор на новия филм е дебютантът в голямото кино Илайджа Бинъм.Шаламей е сред най-коментираните млади звезди в момента. Той получи номинация за „Оскар“ за ролята си на гей тийнейджър, изживял романтични моменти на фона на едно горещо лято в Италия през 1983 г. в „Призови ме с твоето име“. Действието в новия филм се развива почти по същото време.Даниел, героят на Шаламей, за първи път пропушва марихуана и се превръща в наркодилър с помощта на своя отворен съсед (Алекс Рои, „Петата вълна“). Срамежливият младеж обаче се влюбва в загадъчната сестра на своя нов бизнес партньор (Майка Монро, „Денят на независимостта: Нова заплаха“). Напрежението ескалира на фона на разбиващи купони, докато залозите (и температурите) стават все по-високи.Във филма участват още Уилям Фихтнър, Томас Джейн, Емори Коен и Мая Митчъл, а премиерата му се очаква в разгара на лятото на 27 юли. ... още »
„Дисни“ обявиха, че две от най-големите китайски звезди ще участват в дългоочакваната игрална версия на анимацията „Мулан“. Джет Ли по всяка вероятност ще играе императора на Китай, който нарежда всяко семейство да изпрати по един мъж, за отбрана на страната срещу нашествениците хуни. Храбрата Мулан (Лу Юфей, „Забраненото кралство“) се дегизира като воин, за да заеме мястото на стария си баща в армията на императора. Роденият в Пекин Ли е сред най-големите азиатски звезди, благодарение на участията си в хитове като „Манастирът Шаолин“ и поредицата „Имало едно време в Китай“. Шампионът по бойни изкуства дебютира в Холивуд със „Смъртоносно оръжие 4“ през 1998, последван от „Ромео трябва да умре“ и поредицата „Непобедимите“.Гонг Ли пък ще играе основния злодей във филма – могъща вещица. Ролята ще бъде нещо различно от анимационния филм, в който злодей е безмилостния предводител на хуните генерал Шан Ю. Ли е муза на известния китайски режисьор Чжан Имоу. Дебютът й в киното е в неговия филм „Червено сорго“, участва и в „Проклятието на златното цвете“. Сред американските й филми са „Мемоарите на една гейша“, „Маями вайс“ и „Ханибал: Потеклото“.Сред оснаталите имена в актьорския състав са Ксана Танг, която ще играе друга нова героиня – сестрата на Мулан, както и Дони Йен в ролята на ментора на Мулан, командир Тунг.Ники Каро ще режисира филма, чийто снимки ще започнат през август в Китай и Нова Зеландия. Премиерара на игралния „Мулан“ се очаква на 27 март 2020 г. ... още »
Няма спор, че Чарлийз Терон ни изненада приятно с ролята си на шпионката Лорейн Броутън, която е истинска смъртоносна машина в „Атомна блондинка“. Експлозивният екшън, режисиран от един от създателите на „Джон Уик“ Дейвид Лийч, трябваше да постави началото на нова поредица за носителката на „Оскар“. Филмът обаче не успя да взриви боксофиса със спечелените малко над 95 милиона долара.Надеждите да видим нови филми с фурията Лорейн изглеждаха тотално погребани. До съвсем скоро. Самата Терон обяви, че вече се подготвя продължението на „Атомна блондинка“. Макар че не постигна мечтания успех, бюджетът на филма бе едва 30 милиона, така че той съвсем не беше провал. Подобна бе ситуацията и с първата част на „Джон Уик“. Тя инкасира приходи от 88 милиона долара при бюджет 20 милиона. Продължението обаче спечели над 171 милиона долара. Нищо чудно подобен сценарий да се повтори и с „Атомна блондинка 2“. Пък и популярността на Терон е далеч по-голяма от тази на позабравения до преди няколко години Киану Рийвс.Междувременно съвсем скоро ще гледаме Терон в коренно различна роля. В комедията „Tully” тя играе измъчена майка на три деца, която получава изненадваща подкрепа от всеотдайната нова бавачка. Световната премиера на филма предстои другата седмица. ... още »