Международният конкурс на София Филм Фест за първи и втори игрални филми включва 12 заглавия от цял свят, които ще бъдат оценявани от жури с председател номинираният за Оскар режисьор Милчо Манчевски. Освен вече обявените филми „Добрият шофьор“ на Тонислав Христов (Финландия-България) и „Изкуството да падаш“ на Орлин Милчев, представяме още 6 интригуващи творби.
„Скитница“ на полския режисьор Михал Хмиелевски е дебютна копродукция между Полша и САЩ, създадена с подкрепата на Вим Вендерс, който е в ролята на изпълнителен продуцент. Хмиелевски е полски режисьор, сценарист и фотограф, автор на музикални видеоклипове, късометражни и експериментални филми, които са представяни и награждавани на много фестивали по света. Историята на неговия пълнометражен дебют е вдъхновена от мистериозното безследно изчезване на певицата Кони Конвърс през 1974 година. Филмът е своеобразен роуд муви в духа на „Париж, щата Тексас“ на Вендерс, който проследява главната героиня Сара в нейното безцелно лутане, случайни срещи и мимолетни връзки, които я провокират да търси своето място в света…
* * * Във фокуса на копродукцията между Германия, Иран и Турция „Без край“ на иранския режисьор Надер Сайвар са човешките взаимоотношения и пречупването на реалността през лъжата. Животът на Аяз се превръща в ад, след като се поддава на провокациите на тайната поливция и се превръща в доносник. „Без край“ е втори филм за сценариста и режисьор Сайвар, спечелил заедно с Джафар Панахи, който е консултант на филма, наградата за най-добър сценарий на фестивала в Кан за „Три лица“.
* * * В дебюта на германския режисьор Йоахим Неф „Нощен пазач“ младеж е в период на пробация след присъда за непредумишлено убийство. Когато го освобождават от затвора предсрочно, Пол започва работа като нощен пазач в университет, докато си намери постоянно място за обучение. Останал без цел и измъчван от спомени, той се опитва да се впише в обществото, но демоните от миналото не го оставят на мира. Йоахим Неф работи по комерсиални и независими филмови проекти като режисьор и монтажист; името му стои върху реклами за BMW, McDonalds, Barbour, Williams F1 Racing. Дебютният му филм е продуциран от неговата компания „Blue Hour Films“.
* * * Впечатляващият дебют на Маян Рип „Другата вдовица“ е „елегантен и емпатичен портрет на най-охулвания женски персонаж – „другата жена“, съчетаващ ярки, детайлни черти на характера с подходящо театрално разточителство, за да постигне завладяващ ефект“, пише „Screen Daily“. Костюмният дизайнер Ела дръзко решава да присъства на седемдневния траур Шива в дома на починалия драматург Асаф, с когото са били дългогодишни любовници. Скръбта сближава Ела с вдовицата и брата на режисьора до мига, в който излизането наяве на истината за тайната връзка, е в състояние да взриви ритуала и да застраши премиерата на новата пиеса, по която са работили Асаф и Ела.
* * * Действието в „Щипка карамфил“ на Бекир Бюлбюл се развива в Югоизточен Анадол. Главният герой Муса пренася трупа на починалата си съпруга заедно с внучката си. Липсата на средства го принуждава да търси случаен превоз по пътя. Ситуацията се усложнява, тъй като родното им село е на границата, където се води война. Режисьорът учи театър в университета в Истанбул, след което преподава кино и театър и участва в създаването на няколко късометражни филма преди да дебютира с „Моите малки думи“ през 2018 година. „Щипка карамфил“ е негов втори филм.
* * * Копродукцията на Мексико и Италия „Червените обувки“ е пълнометражният дебют на Карлос Айхелман Кайзер. Той е роден в Мексико, учи режисура и продуцентство в Мадрид. Между 2006 и 2010 година работи като изпълнителен продуцент на телевизионни сериали, а през 2011 основава „Wabi Productions“, която продуцира документалния филм на Триша Зиф „Човекът, който видя твърде много“ (2016). През 2018 година по време на литературна работилница, ръководена от Майкъл Роу. „Червените обувки“ разказва за възрастен селянин, живеещ в мексиканските планини, който е принуден да замине за столицата, за да погребе дъщеря си, загинала при трагични обстоятелства. По пътя той се сблъсква с брутален и непознат свят, но намира и ново приятелство.
Останалите участници в Международния конкурс на 27-ия София Филм Фест ще бъдат представени допълнително.
„Те живеят в нощта“ е „любовно писмо към страхотните гангстерски филми на Уорнър Брос от 30-те и 40-те години – обяснява Бен Афлек. – Говоря за „Бяла жега“, „Ангели с мръсни лица“. Мога да спомена и „Кръстникът“ и „Китайски квартал“, които пък са техните еквиваленти през 60-те и 70-те години. Имаме богата традиция на гангстерски филми, която аз харесвам много. На тях посветих своя филм.“ В историята Афлек си е възложил не само трудната задача на режисьор, но и на актьор. „Щеше да ми е много по-лесно, ако само режисирах – размишлява той. – Но актьорството винаги ме е изкушавало, а и тази роля беше страхотна.“ Но това предизвикателство не е за първи път пред Афлек. Той се справи по същия начин с „Арго“, а му предстои и да заснеме новия „Батман“, където ще изиграе ролята на Човека прилеп. ... още »
„Вид убийство“ (“A Kind of Murder”) е мелодраматичен ноар, който е заснет по романа на Патриша Хайсмит “The Blunderer”. През 60-те години на 20 век архитектът от Ню Йорк Уолтър Стакхаус (Патрик Уилсън) е отегчен от семейния живот с депресивната си съпруга Клара (Джесика Бийл) и когато се запознава с красивата Ели (Хейли Бенет), той си задава неизбежния въпрос: „Каква е разликата между това да си мечтаеш някой да умре и наистина да го убиеш?“ Режисьор на историята, в която желанието на Уолтър твърде бързо се сбъдва и превръща живота му в объркан ад, вместо в романтичен рай, е Анди Годард. Сценаристка е дебютантката Сюзън Бойд. „Вид убийство“ дебютира на фестивала Трайбека. ... още »
За да се справи с първата си секссцена – в „Пасажери“, Дженифър Лоурънс призна, че наблегнала да алкохола. Партньорът й в нея – Крис Прат, пък, сподели как се опитал да помогне на колежката си: „Не искам да права обобщения по отношение на пола ни, но смятам, че е задължение на мъжката половина да накара женската да се почувства колкото се може по-удобно. Бил съм в тази ситуация няколко пъти. За да е малко по-поносимо трябва да гледате да няма никой друг на снимачната площадка, освен вас, да е затворено отвсякъде, да проверявате някой да не влезе и да се грижите за партньорката си. Заради цялото напрежение около една подобна секссцена осъзнавате, че в нея няма нищо възбуждащо. Напротив, много е странно. Но това е част от работата.“ ... още »
В третия сезон на „Моцарт в джунглата“ героят на Малкълм Макдауъл ще изживее романтична афера заедно с героинята на Бернадет Питърс - Глория. Но тя няма да протече без проблеми и кавги. „След известно време на нея ще й писне от ексцентричностите на героя ми – споделя Макдауъл. – Ако ще вържете живота си с творец, маестро, тогава внимавайте в картинката. Само това ще ви кажа. Моят диригент си пада донжуан. По време на цялата му кариера около него са се въртели подлизурковци, така че той е чудовище. И какъв да е иначе?!“ За разлика от героя му, Макдауъл се разбира чудесно с колежката си Питърс: „Обожавам Бернадет. Беше ни много забавно по време на снимките. ... още »
Напрегнатият трилър „Незабравимо“ (“Unforgettable”) отбелязва режисьорския дебют на Дениз Ди Нови. В него Катрин Хeйгъл е в ролята на Теса Коноувър, която не може да прежали бившия си съпруг Дейвид (Джеф Стълтс). А когато той се сгодява за Джулия (Росарио Доусън) и заживява в семейната къща с дъщеря им Лили, ревността на Теса ескалира в патологични размери. Тя иска да направи всичко възможно да превърне живота на Дейвид и Джулия в ад. Хeйгъл работи за втори път с Ди Нови след „Такъв е животът“. Филмът е заснет около и в Лос Анджелис и ще си появи на американските екрани на 21 април 2017. ... още »
Марго Роби ще изиграе отново ролята си на Харли Куин в нов филм за злодеите на ДиСи, в който героините ще са само дами. Заглавието е „Сирените от Готъм сити“ (“Gotham City Sirens”) и негов режисьор ще е Дейвъд Айър, който работи с Роби и в „Отряд самоубийци“. Сценарист на проекта е Дженива Робъртсън-Дуорет. Филмът ще е вдъхновен от скорошен комикс за жени с убийствени наклонности от миналото на Батман. Засега Харли Куин е единствената потвърдена героиня. Може би сред останалите ще видим Жената котка и Отровната Айви. „Въобще не съм свършила с това да изиграя тази героиня – потвърди по-рано тази година актрисата. Има още милиони сюжетни посоки, в които тя може да завие. Можем да направим още много във вселената на ДиСи и то ще бъде много готино.“ ... още »
Лени Ейбрахамсън, който беше номиниран за „Оскар“ за работата си по „Стая“, е притеснен от излизането на Великобритания от Европейския съюз и усилено търси нови проекти, с които да се справи с надвисналата криза. „В момента работя по проект, който ни връща назад в американската история – споделя той. – Започва в средата на 18 век и проследява живота на цветнокожите в САЩ. Изумен съм, че има толкова американци, които не познават собствената си история. Аз съм външен човек спрямо нея и смятам да обидя дълбоко всички, които са от тази страна на политическия спектър. Друг проект, който имам предвид, разказва за Емил Грифит. Той пристига в САЩ от Вирджинските острови като тийнейджър. Цветнокож е и е хомосексуален. Превръща се в боксьор и става световен шампион. Действието се развие през 60-те години в САЩ, но историята е с много съвременно звучене, защото разказва за това как сме принудени от обществото да водим двойнствен живот. Заглавието е „Мъжки свят“ (“A Man’s World”). Последният ми проект е по романа на Леърд Хънт “Никога у дома“ за американската гражданска война.“ ... още »
Режисьорът на „Бен-Хур“ – Тимур Бекмамбетов, твърди, че филмът му се е провалил в американския боксофис, защото носи послание за отказ от отмъщение. „Много е необичайно един холивудски филм да носи послание да простиш на врага си – казва той. – Както се оказва, в наши дни малко хора могат да разберат и приемат това послание. Идеята за отмъщението е много по-популярна по света. Представянето на филма в боксофиса до голяма степен се дължи на това.“ Римейкът е с размер от около 100 млн. долара, но в САЩ донесе само 26,4 милиона. В Русия е спечелил 4,6 млн. долара. ... още »