Звездата от сериала „Свръхестествено“ Джаред Падалеки избра следвашия си телевизионен проект. Той ще изпълнява главната роля в новата версия на „Уокър, тексаският рейнджър“. Сериалът на CBS е популярен заради изпълнението на екшън легендата Чък Норис.Заглавието на новия сериал ще е просто „Уокър“ и той ще е осъвременена версия на предишния хит, излъчван между 1993 и 2001 г. Анна Фрике, създателка на популярни сериали като „Кръгът на Доусън“ и „Being Human“, подготвя новия сценарий и ще бъде сред изпълнителните продуценти, заедно с Падалеки.Актьорът ще е в ролята на Кордел Уокър, който се опитва да възстанови връзките със своето семейство, докато служи в най-елитния отдел за борба с престъпността в Тексас. Вдовец и баща на две деца, Уокър се завръща в своя дом в Остин, след като работи под прикритие по важен случай през изминалите две години. Той ще открие, че у дома го очакват доста проблеми.Точно както в оригиналния сериал, Уокър ще има за партньор жена, която е една от малкото представителки на нежния пол, работещи в екипа на тексаските рейнджъри.Сериалът „Уокър, тексаският рейнджър“ е сред най-големите успехи на CBS. Всичките му осем сезона се радват на висок рейтинг, а Чък Норис е в стихията си в главната роля. Предстои ни да видим дали Падалеки, който е роден в Тексас, ще се окаже негов достоен заместник. ... още »
След безкрайно много спекулации и коментари вече е в ход работата по подбор на актьорите в новия „Батман“, подготвян от Мат Рийвс. Първите две имена са на Джефри Райт, който е харесан за ролята на комисар Гордън в дългоочакваната адаптация по комиксите на DC, и на Джона Хил, чиято роля за момента не е официално обявена.Засега разбираме, че и двамата актьори са в преговори с „Уорнър“, така че все още нищо не е окончателно потвърдено. Но все пак те са първите варианти за партньори на Робърт Патинсън, който отдавна е ясно, че ще играе новия закрилник на Готъм сити.Вече съобщихме, че Махершала Али е сред споменаваните имена за ролята на Гордън. Все пак двукратният носител на „Оскар“ е ангажиран да играе следващия Блейд и явно това е насочило интереса към Райт. Поне е ясно, че този път прочутият полицай ще бъде чернокож.За Хил е ясно, че преговаря за роля на един от злодеите, които ще създават проблеми на Батман. Както съобщихме преди време, упорито се говори, че той ще играе Пингвина, но все още това не е потвърдено официално. Знаем, че този път злодеите ще са няколко, но нито едно име от дългия списък с варианти не е обявено.Райт наскоро гледахме в екранизацията по бестселъра „Щиглецът“. Ще го видим отново в следващия епос за Джеймс Бонд „No Time to Die“, както и в новия мюзикъл на Уес Андерсън „The French Dispatch“. Хил пък бе възнаграден с хвалебствени отзиви за драматичната си роля в сериала на Netflix „Maniac“. ... още »
Носителят на „Оскар“ Никълъс Кейдж и младата звезда от „Джуманджи: Добре дошли в джунглата“ Алекс Уолф ще играят главните роли във филма „Pig“. Режисьор е Майкъл Сарноски, а снимките вече започнаха в Орегон.Историята разказва за търсач на трюфели (героят на Кейдж), който живее сам в пустинята в Орегон. Спокойствието му е нарушено, след като някой отвлича любимата му свиня, която явно му помага в откриването на трюфели. Той трябва да пътува до Портланд и да си припомни моменти от своето отдавна забравено минало, за да успее да я открие.Явно историята много е допаднала на Кейдж, който ще е и сред продуцентите на бъдещия хит. Сарноски е автор на сценария, заедно с Ванеса Блок, която също е продуцент на филма. Наскоро Кейдж представи новия си филм – фантастичния трилър „Color Out of Space“ на кино фестивала в Торонто. Предстои ни да го видим в хоръра „Prisoners of the Ghostland“, в който му партнира Имоджен Путс.Уолф участваше в три филма на феста в Торонто – „Bad Education“, римейка на италианския филм „Човешки капитал“ и „Castle in the Ground“, в който също участва Имоджен Путс. Предстои ни да го видим в дългоочакваното продължение „Джуманджи: Следващото ниво“. ... още »
rnrnrnrnrnrn6 November 2020The Eternals are coming.. pic.twitter.com/E6URRtqNxcrnrnrnrnrnrn— Marvel Universe (@77MCU) September 20, 2019 Вече започнаха снимките на един от най-големите бъдещи Марвел хитове „Eternals“. Разполагаме и с първите доказателства за това – кадри от снимачната площадка в Англия, на които е звездата Анджелина Джоли. Тя е в ролята на Тена, едно от големите имена в отбора на новите супер герои – Eternals. Знаем, че те са представители на свръхчовешка раса, създадена преди милиони години от Celestials. Джоли е неузнаваема с русата перука и бялата си роба. На кадрите я виждаме как разпръсва нечия прах в езеро. За момента не знаем чия е тази прах и в коя вселена се развива това действие. В комикса на Джак Кирби Тена е представяна като един от най-могъщите членове на Eternals и притежава възможността да манипулира космическа енергия. Тя използва това, за да бъде неуязвима и безсмъртна, макар че това не може да бъде за вечни времена. Тази роля ще е поредното предизвикателство пред Джоли. Тя споделя, че е тренирала усилено, за да влезе във форма и няма търпение да се присъедини към семейството на Eternals и да стане част от супер героите на Марвел. Освен това уверява феновете на комиксите, че заедно с останалите имена от актьорския състав, в който са още Салма Хайек, Кумал Нанджиани и звездите от „Игра на тронове“ Кит Харингтън и Ричард Мадън, да очакват нещо голямо.На част от снимките виждаме Клои Жао, която дава нужните наставления на Джоли. Жао е едва втората жена, избрана за режисьор на Марвел хит. Преди нея Кейт Шортланд бе обявена за режисьор на „Черната вдовица“, като и двата филм ще имат своите премиери през 2020 г. rnrnrnrnrnrnAngelina Jolie pictured on set of Marvel’s Eternals (2/2) pic.twitter.com/rN9Nmo51FCrnrnrnrnrnrn— Let’s Talk Eternals! (@eternalsupdates) September 20, 2019 ... още »
Три премиери имаше през изминалия уикенд в САЩ. Оказа се, че тази, на която никой не залагаше, успя да надделее над хитове с Брад Пит и Силвестър Сталоун. „Имението Даунтън“ поднесе една от най-големите изненади за последните няколко години.Филмът по популярния сериал стартира с 31 милиона долара и то при положение, че беше разпространяван на най-малко екрани от трите премиери. Резултатът е рекорден за разпространителите Focus Features. Втори се нареди фантастичният епос с Брад Пит „Към звездите“. Филмът на Джеймс Грей стартира с 19,2 милиона долара в САЩ и с 26 милиона в останалия свят. На трето място е голямото завръщане на Силвестър Сталон в „Рамбо: Последна кръв“. Очакванията бяха това да бъде лидерът за уикенда, но новият филм спечели едва 19 милиона долара. Все пак резултатът му е по-добър от този на „Рамбо“, стартирал с 18,2 милиона през 2008 г.Шампионът за последните две седмици „То: Част втора“ е вече четвърти с приходи от 17,2 милиона долара. Така до момента филмът на Анди Мускети е спечелил 179,1 милиона в САЩ и общо 385 милиона по целия свят.На пето място е „Да свалиш Уолстрийт“ с нови 17 милиона долара. Филмът с Дженифър Лопес, който може да й донесе първа номинация за „Оскар“, се очертава като един от най-големите й успехи и за момента е спечелил 62 милиона само в САЩ. ... още »
За успеха на един филм съвсем не са от значение касовите му рекорди и високия рейтинг сред критиците. Примерите за това не са малко, но един филм е категоричното доказателство, че дори първоначалната реакция към него да не е била толкова положителна, впоследствие отношението от всички страни коренно се променя.Сега може и да звучи невероятно, но именно така стоят нещата в началото за „Изкуплението Шоушенк“, филмът на Франк Дарабонт с Тим Робинс и Морган Фрийман, който от години е с най-висок рейтинг в сайта imdb.com и който не спира да печели нови и нови поколения фенове.Навършиха се 25 години от премиерата на този безспорен шедьовър, който си остава един от най-харесваните филми на всички времена. А в началото никой не вярва в успеха му. Самият Дарабонт признава, че интересът на зрителите е бил малък, защото е било трудно да ги убедят, че няма да гледат мрачна затворническа драма, която ще ги обремени психически.Все пак на тестовите прожекции рейтингът на „Изкуплението Шоушенк“ е много висок, което обнадеждава всички от екипа. Но радостта им е прекалено кратка. Когато филмът е пуснат по кината, успява да спечели едва 18 милиона долара – сума, която дори не покрива бюджета му. За неговата популярност обаче допринася Американската кино академия, която го удостоява с цели седем номинации за „Оскар“, включително за най-добър филм.Покрай номинациите и отзвука в медиите, филмът спечелва нови 10 милиона долара, но това съвсем не го превръща във финансово успешен. Все пак все повече хора научават за него. В резултат той се радва на засилен интерес при издаването си на видеокасети и се превръща в най-търсеното заглавие за домашно кино през 1995 г. Впоследствие феновете му стават все повече и така до върха в класацията на imdb.МАЛКО ИСТОРИЯПървият реализиран сценарий на Франк Дарабонт е по разказа на Стивън Кинг „Жената в стаята“. Той е превърнат в късометражния филм през 1984 г. и поставя начало на приятелството между кралят на хоръра и бъдещия режисьор. Впоследствие Дарабонт пише сценариите на много популярни филми на ужасите от 80-те като „Кошмар на Елм стрийт 3“ и „Мухата 2“. Той обаче иска да опита нещо различно и така попада на друг разказ на Кинг, озаглавен „Рита Хейуърт и изкуплението Шоушенк“.Дарабонт пише сценария за осем седмици. Впоследствие той започва да го предлага за реализация в Холивуд, като интересът е доста голям. Най-много го харесва режисьорът Роб Райнър, който предлага на Дарабонт 2,5 милиона долара, за да заснеме филм по него. Сумата е доста изкушаваща за младия сценарист, но именно това го амбицира за нещо голямо.Колкото и да звучи невероятно, „Изкуплението Шоушенк“ е дебютът на Дарабонт като режисьор. Той се вдъхновява от шедьовъра на Мартин Скорсезе „Добри момчета“, който гледа многократно преди да започне снимки. Именно покрай него му хрумва идеята за гласа зад кадър, който разказва тази история за това, че никога не трябва да губиш надежда. („Надежда“ е и последната изречена дума във филма). Гласът е на Морган Фрийман, който записва репликите си предварително и впоследствие те звучат по време на снимките за ориентир на актьорите и екипа.Дарабонт постига истинско съвършенство в работата със своите две звезди. Актьорите имат различен подход при подготовката за ролите си. По-лесен за работа е Фрийман, който лесно е убеждаван да направи всичко само след кратък разговор с режисьора. С Робинс обаче ролята е многократно обсъждана от всеки ъгъл. За да е по-убедителен, той прекарва известно време в истински затвор. Самият Робинс предлага много интересни идеи. Една от тях, когато героят му пуска плочата с арията от операта „Сватбата на Фигаро“, е изцяло измислена от него и не фигурира в разказа на Кинг. В интерес на истината много са кандидатите да застанат на мястото на Робинс и Фрийман. За ролята на Анди Дюфрен са спрягани Джеф Бриджис, Том Круз, Матю Бродерик, Никълъс Кейдж и Джони Деп. Том Ханкс първоначално я приема, но се отказва, заради работата си по „Форест Гъмп“. Кевин Костнър също има желание да участва, но проточилите се безкрайно много снимки на „Воден свят“ променят плановете му.Сред възможните изпълнители на ролята на Ред, героят на Фрийман, са споменавани Клинт Истууд, Харисън Форд, Пол Нюмън и Робърт Редфорф. Сидни Поатие я отказва, защото смята, че няма да даде добър пример като играе затворник. Чарли Шийн пък харесва ролята безкрайно много. Той преговаря със студиото и е готов да получи минимален хонорар, само и само да я изпълни във филма. Дори заснема 30-минутно видео с реплики на Ред, за да покаже, че ролята е идеална за него. Не знаем колко е бил убедителен Шийн, но не можем да си представим друг в тази роля, освен Фрийман. Тя му носи и номинация за „Оскар“.СЪДБОВНИТЕ НОМИНАЦИИ ЗА „ОСКАР“Критиците не са особено възторжени при премиерата на „Изкуплението Шоушенк“. Работата на Дарабонт е описвана като доста неравна, а филмът е определян като труден за гледане и прекалено дълъг със своите 142 минути. Всичко се променя след като излизат номинациите за „Оскар“.През 1994 г. безспорният фаворит е „Форест Гъмп“, който печели всички големи награди, включително за филм, режисура (Робърт Земекис ) и актьор (Том Ханкс). Все пак това е и годината на Куентин Тарантино и неговото „Криминале“, Робърт Редфорд прави един от най-добрите си филми като режисьор („Телевизионно състезание“), а британците изненадват всички в Холивуд с неустоимата романтична комедия „Четири сватби и едно погребение“.Всички тези заглавия са номинирани за най-добър филм. Фактът, че сред тях е и „Изкуплението Шоушенк“, засилват интересът към филма. И макар че не печели нито една от своите номинации, той генерира лавина от суперлативи. Изведнъж всички се оказват влюбени в този филм.Самият Кинг признава, че това е един от любимите му филми по негови произведения. Той така и не осребрява получения от Дарабонт чек от 1000 долара за правата върху разказа си. Няколко години по-късно Кинг му го връща с кратка бележка: „В случай, че някога се нуждаеш от пари. С обич, Стив“.Самият Дарабонт решава да премахне от заглавието името на Рита Хейуърт. Опасенията му са, че мнозина ще помислят, че това е биографичен филм за легендата на Холивуд. Куриозното е, че наистина много актриси и супермодели се свързват с него, за да ги покани за... главната роля в своя филм. Само две жени имат реплики във филма: клиентката в магазина, която се оплаква от Брукс, и касиерката в банката, която помага на Анди. Още един куриозен факт. През 2007 г. двама затворници успяват да избягат от затвор в САЩ, използвайки техниката на Анди Дюфрен. Когато разбира как точно са избягали, техният наздирател Рудолф Цюрик се самоубива.25 ГОДИНИ ПО-КЪСНОСпоред данните на сайта boxofficemojo.com „Изкуплението Шоушенк“ е спечелил малко над 28,3 милиона долара. За потребителите на imdb той си остава най-любим филм с рейтинг 9,3 от гласували над 2,1 милиона зрители. Дарабонт не е от режисьорите, които не изгарят от желание да гледат своите филми, след като приключи работа по монтажа. Той дори всеки път си припомня „Изкуплението Шоушенк“, особено покрай годишнините от премиерата. „Не мога да повярвам, че изминаха 25 години от тогава“, казва той и добавя, че наскоро е посетил Менсфийлд, Охайо, където е заснет филма, за чествания и раздаване на автографи.Действието във филма се развива в Мейн, но снимките са в Охайо. Дарабонт допълва, че местните жители са много горди, че „Изкуплението Шоушенк“ е заснет тук. Благодарение от това те посрещат всяка година много фенове на филма от целия свят и могат да се похвалят с туристическа индустрия, която до преди това не е съществувала.По случай годишнината от премиерата филмът излиза отново в подбрани кина в САЩ. За разлика от други подобни юбилеи в „Изкуплението Шоушенк“ няма да има добавени сцени. Просто той е абсолютно съвършен и няма нужда от никакви подобрения. ... още »
“...За да предпазим цевта от корозия и да запазим нашето оръжие в кондиция, трябва да почистваме цевта след всяка стрелба.”Из книгата: ЗА ЛОВНОТО ОРЪЖИЕ ОТ „А” ДО „Я”(Издателство Наслука), любимо четиво на Джон РамбоДжон Рамбо, отличникът по бойната и политическа подготовка от 82-ра въздушнопреносима дивизия (Форт Браг) отново е в киносалоните с нова, пета глава от епопеята, която го направи идол на определен многомилионен сектор от кинофенове от цял свят, търсещи чистото зрелище просмукано от кърваво насилие. Този път под неговия прицел са безскрупулните мексикански братя Хуго и Виктор Мартинес. Тяхната стандартна криминална дейност в Сиудад Хуарес включва, между другото, превръщането на отвлечени млади момичета в проститутки. Братята допускат сериозна грешка, когато насочват вниманието си към осиротялата Габриел (Ивет Монреал), племенница на Рамбо.73-годишният Силвестър Сталоун, или както галено го наричат феновете “Слай”, поднася шеметно зрелище в каноните на франчайза за ветерана от виетнамската война страдащ от посттравматичен стрес (“Рамбо: Първа кръв” - 1982). Последвалите издания на военните мисии на Джон Рамбо донесоха на авторите над 720 милиона долара, като създадоха нарицателно име, икона в поп-културата на планетата и безбройни клонинги. От остра социална критика и политическа алегория гледаща към вината на Америка, поредицата постепенно се превърна в патриотичен отдушник на комплексите на нация, получила няколко мащабни ритника в задника. “Рамбо: Последна кръв” следва каноните, които сам е изградил в особен вид военно-гладиаторски фикционален поджанр, който мнозина се опитаха да възпроизведат, с по-голям или по-малък успех. Опростеният сценарий се намира между трилогията “Твърде лично” и поредицата “Сам вкъщи”. Според очакванията, акцентът му е поставен върху действието (брутално и безкомпромисно), като психологическия аспект на основните персонажи е поставен на втори план. Недосегаемият от вражески куршуми Джон Рамбо отново обявява едрокалибрена война без подбор на средствата от своя каталог: автоматични огнестрелни оръжия, противопехотни мини, взривни устройства, експлозиви, ножове, трапове с островърхи шишове от арматурно желязо, лъкове и стрели. С ясното съзнание, че е най-силен у дома си, някъде в Аризона, той поставя смъртоносен капан на бандитите. Читателите се досещат за резултата от непредпазливите действия на непохватните мексикански мутри, преминали наперено американската граница, попаднали в близост до арсенала на ветерана. Насилието във филма, често карикатурно и абсурдно преувеличено, отговаря на нивото на предишните издания на поредицата и може да се окачестви като “спектакъл - геноцид”. Изпаднал във военно-унищожителен транс, Рамбо се отприщва в отмъстителна касапница, такава, каквато която очакват зрителите, и в която “лошите” получават това, което са заслужили. Следвайки логиката на повествованието, “Рамбо: Последна кръв” би трябвало да бъде финален венец на историята на ветерана, но Слай не изключва идеята да погледне в предвоенната младост на персонажа, като потърси корените на килъра. ... още »
“...Най-трудно е да познаеш себе си.”Труднооспоримо мнение на античен философНеобятното галактическо пространство отдавна вълнува творците, които според способностите си и вдъхновението си, могат да се развихрят и покрият със слава, или да се провалят безвъзвратно с неуспешна реколта. Още повече, че никой не може да твърди със сигурност какво има Там, но със сигурност става дума за предизвикателство към земните стандарти на етика, мислене и морал.Рой МакБрайд (Брад Пит) е блестящ пилот с отлично досие, доказани качества и неопетнена професионална биография, който не спира да удивлява авиационната военна йерархия. Той е потомствен астронавт, син на Клифърд МакБрайд (Томи Лий Джоунс), изчезнал преди 16 години по време на изследователската мисия “Лима”, в търсене на извънземна цивилизация в пространството около планетата Нептун. След злополука, при която Рой оцелява без драскотина, благодарение на хладнокръвното си поведение, командването му възлага секретна мисия - да се яви в отдалечена от Земята база, за да отправи лично радиопослание към баща си, който, както по всичко изглежда, не е загинал, а се е отклонил от Правия път. Изненадата на Рой е огромна, и той се запътва, объркан, любопитен и развълнуван, към другия край на галактиката, където не се знае какво го очаква. Задачата е жизнено важна за бъдещето на планетата, тъй като силни електромагнитни вълни с източник от същия район заплашват човечеството. Така, че мисията му няма право на провал.“Към звездите” може да се окачестви като “космически роуд муви”. Междузвездното пространство е само повод, който успешно замества асфалтираните пътища на Аризона или Невада, към които зрителят е привикнал. Пътуването е дълго, и според каноните на жанра, е съпроводено от срещи и премеждия, но преди всичко е възможност за Рой да направи бавна и обстоятелствена монологична равносметка на постигнатото в живота си, на взаимоотношенията със съпругата си Ив (Лив Тайлър - със символично и обидно кратко екранно време) и с баща си - един великолепен, леко откачил и фанатизиран Томи Лий Джоунс, чиито мироглед е замъглен от самота и многопосочни философски разсъждения. Филмът носи откровени психоаналитични откровения и универсални наблюдения, с които средностатистическия зрител може да се съгласи и сподели, без да е нужно да е слага скафандър или да пилотира космически кораб.Брад Пит носи на раменете си целия филм, сюжетно близък до “Апокалипсис Сега” и до известна степен на “Соларис”. Той се лансира дръзко и се справя блестящо с много интересно актьорско предизвикателство, подкрепен от режисьора Джеймс Грей. Зад непоклатимия железен офицер и елитен пилот се оказва уязвим, чувствителен и крехък персонаж. Попаднал в плен на спомени и свързаните с тях емоции, които се блъскат хаотично в главата му и го подтикват към отчаяни действия, в които залага репутацията си и бъдещето, както своето, така и на родната планета. Разкъсван между офицерски дълг и синовни си чувства, той е изправен пред тежка дилема позната от класическия театър, от която не може да се измъкне и да избяга, нещо което много би искал да направи...както обикновено досега. “Към Звездите” може да се разглежда като филм за самотата, за смазващата рутина, за нуждата от изненади и емоции. Историята, безупречно заснета от Хойте Ван Хойтема, надминава космическите приключения, в които персонажите отварят (и затварят) люковете на отделенията на космически кораб, плувайки в безтегловност. Филмът е покана към зрителя да се присъедини към главният персонаж и да се включи в монолога му, в търсене и откриване на много общи допирни точки.С участието си в “Към звездите” Брад Пит дава недвусмислена заявка за записване в листата на талантливите актьори, които не са само захаросана муцунка. Филмът му дава потенциална възможност да се надява на академична номинация, но тепърва големият екран ще изведе имена и ще нарисува новата версия на оскаровия пейзаж. ... още »