🎬 Следващата филмова седмица (09.06 - 15.06) ще бъде зверска! 🦾 В киното като астероид ще се разбият едни от най-добрите филми за месеца - „Трансформърс: Възходът на зверовете“ и българският филм „Анна“ 😎
⚡ ОЧАКВАТ ВИ: 👉 2 ПРЕМИЕРИ. 👉 4 филма на 3D формат. 😎 👉 Дългоочакваната премиера на филма с Радина Кърджилова - „Анна“.
🎫 Билети, можете да вземете от тук -> bit.ly/3X6YXzD
Последвайте и профила ни в Instagram -> https://www.instagram.com/cineland.pernik/
Цени на билети: Събота и неделя 2D - (11 / 9* лв, VIP зала - 13/*11 лв.), 3D (13/*11 лв., VIP зала - 15/ *13 лв.) Понеделник-петък 2D - (11/ 9*лв., VIP зала - 13/ *11 лв.), 3D (13/*11лв., VIP зала - 15/*13 лв.) Предпремиера 2D - 12 лв. Предпремиера 2D VIP зала - 14 лв. Предпремиера 3D - 15 лв. Предпремиера 3D VIP зала - 16 лв. ПРОМО ДНИ (понеделник и сряда *не важи за официални празници*) - 2D - 8 лв/ 3D - 9 лв. * Намалението важи за ученици, студенти, пенисионери и хора с увреждания.
🟢 Часовете, които са отбелязани в зелено, ще бъдат излъчвани във VIP залата ни.
Почти сигурно той ще стане носител на „Оскар“ за ролята си на Уинстън Чърчил в „Най-мрачният час“, но ще продължи на тази вълна. Гари Олдмън се е заел да адаптира разказ на Чърчил и покрай това може отново да се завърне на театрална сцена.Последната му роля в театъра е от преди повече от две десетилетия. Олдмън спечелва популярност покрай изявите си в много пиеси, преди да дебютира в киното с биографичната драма „Сид и Нанси“ през 1986 г.Разказът „The Dream“ е написан от великия английски премиер през 1947 г. и в него се разказва за духа на баща му Рандолф, който посещава Уинстън в неговия дом. „Става въпрос само за двама души, така че няма да е много скъпа постановка. Копнея да се завърна в театъра и ще се постарая да направя тази постановка. Макар че е малко страшно, все пак от последната ми изява на сцена са минали 20 години“, споделя звездата от „Леон“.Той допълва, че има идея за продължение на „Най-мрачният час“. В него ще бъде представена прочутата конференция в Ялта през 1945 г., в която участват Чърчил, Сталин и Рузвелт. ... още »
Не сме очаквали, че Майкъл Бей ще започне да продуцира детски филми, но ето че и това се случва. Все пак той вече продуцира „Костенурките нинджа“ за „Парамаунт“ и сега му предстои да се заеме с игрална версия на прочутия анимационен сериал „Дора изследователката“.Известният сценарист на детски филми Ник Столър („Мъпетите“, „Щъркели“) вече е готов със сценария, а режисьор ще бъде Джеймс Бобин („Мъпетите“, „Алиса в огледалния свят“). Историята ще се развива няколко години след събитията, популярни от сериала на Nickelodeon, и ще ни представи порасналата Дора, вече тийнейджър, която се мести в големия град, за да живее заедно с братовчед си Диего.От „Парамаунт“ обявиха, че премиерната дата на новия филм ще е 2 август 2019 г. Така това ще стане четвъртият хит за студиото през следващото лято. Останалите три заглавия, които се очакват с интерес, са „Трансформърс 7“ на 28 юни, римейка на „Топ Гън“ на 12 юли и „Терминатор 6“ на 28 юли. Очакваме в скоро време да научим и имената на актьорите в „Дора изследователката“. ... още »
Филмът е на режисьора-визионер Брет Моргън, с оригинална музика от световноизвестния композитор Филип Глас и включва пленителни непоказвани кадри от революционното изследване на шимпанзетата, извършено от легендата природозащитничка Джейн Гудол!„ДЖЕЙН ме върна в най-добрите дни от живота ми.“ Джейн ГудолВъзхваляван от критиците като „хипнотизиращ“, „забележителен“, „спиращ дъха“ и „най-добрия документален филм за 2017 година“, „Джейн“ ще бъде излъчен за ПЪРВИ ПЪТ пред българската публика на специалната премиера в програмата на 22-рия София Филм Фест, организирана съвместно с екипа на National Geographic / FOX в България. Събитието е на 9 март, от 18,30 часа в кино „Люмиер Лидл“. Входът е СВОБОДЕН!Филмът на награждавания режисьор Брет Моргън („Kurt Cobain: Montage of Heck“, „The Kid Stays in the Picture“) е съставен от подбрани материали от над 100 часа непоказвани кадри, заснети в Националния парк „Гомбе“ в Танзания през 60-те години на 20-и век, и разказва историята на Джейн Гудол – млада жена без специална подготовка, чиято изследователска работа с шимпанзетата поставя под въпрос доминирания от мъже научен консенсус на нейното време и прави революция в разбирането ни за естествения свят. Филмът започва с кадри от „Гомбе“ от 1960 г., когато 26-годишната британка, подтиквана единствено от любовта си към животните, се отправя на първата си изследователска експедиция, за да изучава шимпанзетата. Тя търпеливо печели доверието на животните и скоро влиза в световните новини с откритието, че шимпанзетата са високоинтелигентни и социални животни, които използват оръдия на труда, за да събират храна. За работата на Джейн Гудол се знае много от различни книги и филми, но за самата жена е известно много по-малко. Сега, докато Джейн изучава шимпанзетата, ние ще изучаваме Джейн и ще видим отблизо как се влюбва и се бори да постигне баланс между брака и майчинството си и мечтата на живота си. „Когато гледах филма за първи път, ме обзе силна носталгия. В него имаше нещо много неподправено, реално и непринудено“, казва д-р Джейн Гудол, носител на Ордена на Британската империя, основателка на института „Джейн Гудол“ и Посланик на мира на Обединените нации. „Филмът „Джейн“ показва нещата такива, каквито бяха и хвърля светлина върху човешките характери, по много съкровен начин особено върху моя и този на Хюго. Той ме върна в най-хубавите дни от живота ми така, както никой от другите документални филми не го е правил“.Режисьорът Брет Моргън споделя: „Това, което ме интересуваше най-силно, бе да покажа историята на една силна жена, особено в ерата, в която е работила Джейн. Филмът до голяма степен представлява любовна история, само че любовта не е между мъж и жена. Любовта е между една жена и нейната работа“. Професионално заснетите от оператора Хюго ван Лавик кадри са открити в архивите на National Geographic и, макар да са с отлично качество, работата с тях не минава без трудности. Многобройните ролки с 16-милиметрова лента не са подредени и към тях няма бележки или звукови писти, което изправя Моргън и екипа му пред тежката задача да организират големия архив, да идентифицират 160 шимпанзета и да пресъздадат звуците на гората в „Гомбе“. Резултатът е истински подвиг в областта на монтажа, който връща към живот забравените кадри и предлага безпрецедентен поглед към живота на пионерката, която става едно от най-големите имена в областта на опазването на природата напук на малките си шансове. „Правени са много страхотни документални филми за изследванията на Джейн Гудол и за живота й, но тези нови кадри показват Джейн в светлина, в която не я бях виждал,” казва продуцентът Брайън Бърк. „Като представят първите ѝ пътувания до Африка и първоначалните ѝ реакции при срещата с шимпанзетата, както и чрез поглед към личния ѝ живот, тези кадри разкриват една бъдеща легенда в началото на нейното пътуване.” „Джейн“ прави своя дебют на Международния филмов фестивал в Торонто, където получава отлични ревюта и е показан на повече от 25 филмови фестивала по света, сред които на Лондонския филмов фестивал BFI, на Нюйоркския филмов фестивал, на Международния фестивал за документални филми в Амстердам, на филмовия фестивал „Савана” и на DOC NYC. През октомври 2017 г. филмът е прожектиран пред пълна зала в „Холивуд Боул“ под съпровода на оркестър, което го превръща в първия документален филм, показван в тази легендарна зала в Лос Анджелис.Телевизионната премиера на „Джейн“ по National Geographic в България е на 18 март в 21:55 часа, и ще бъде излъчен в 172 страни в света на 43 езика. Номинираният за БАФТА филм, определен за най-добър документален филм за 2017 година от 18 национални американски групи за критика, от Гилдията на американските продуценти, от Асоциацията на американските киномонтажисти, от Асоциацията на критиците на телевизионни филми и от Националния борд за ревюта на САЩ, е най-възхвалявания документален филм за годината и е смятан за „триумф във филмовото изкуство“.Брет Моргън е автор на някои от най-новаторските и аплодирани документални филми за последните 15 години, сред които “On the Ropes” (1999), “The Kid Stays in the Picture” (2002), “Crossfire Hurricane” (2012) и “Kurt Cobain: Montage of Heck” (2015). Моргън е възпитаник на „Хемпшир Колидж” и Нюйоркския университет, където учи кино, а негови филми са номинирани за награди „Оскар” и „Еми” и са печелили няколко награди „IDA” и една награда „DGA”. National Geographic Partners LLC, съвместно дружество между National Geographic Society и 21st Century Fox, има за мисия да доставя на световната публика първокласно научно, приключенско и изследователско съдържание посредством несравнимо портфолио от медийни канали. NGP обединява глобалната мрежа от телевизионни канали на National Geographic (National Geographic Channel, Nat Geo WILD, Nat Geo MUNDO, Nat Geo PEOPLE) с медиите на National Geographic и ориентираните към потребителя платформи, включително списанията National Geographic, National Geographic studios, свързаните с тях дигитални и социални мрежи, книги, карти, медии за деца и други активности като пътувания, глобални преживявания и събития, продажби на архив, лицензионен и електронен бизнес. Разширяването на знанията и разбирането ни за света е основна цел на National Geographic вече 129 години. NGP връща 27 процента от прихода си към фондацията с нестопанска цел National Geographic Society, за да финансира тяхната работа в сфери като наука, изследвания, архивиране, съхранение и образование. Джейн Гудол е родена на 3 април, 1934 г в Лондон, Англия. Още на 26 години тя решава да последва своята любов към животните и Африка, която я отвежда в Африка и в Гомбе, Танзания, където тя започва забележителното си изследване на дивите шимпанзета, като се потапя в естествената им среда по-скоро като съсед, отколкото като страничен наблюдател. С откритието си от 1960 г. че шимпанзетата правят и използват инструменти, тя разтърсва научния свят и дефинира наново връзката между хора и животни. През 1977 г. създава института „Джейн Гудол”, за да може работата й да продължи по целия свят и с поколения напред. Институтът продължава изследователската работа в „Гомбе” и доразвива новаторския подход на д-р Гудол към опазването на природата, който признава централната роля на хората в опазването на животните и околната среда. През 1991 г. тя създава „Корени и разклонения” – глобална програма, която свързва млади хора в близо 100 страни и ги учи да опазват природата в ежедневния си живот. Днес д-р Гудол пътува по света, говори за заплахата, пред която са изправени шимпанзетата, за глобалната криза с околната среда и за нещата, които й дават надежда. В своите книги и речи тя набляга на взаимната връзка между всички живи същества и на колективната сила на индивидуалните действия. Д-р Гудол е Посланик на мира на Обединените Нации. ОЧАКВАЙТЕ още изненади в програмата на 22-рия София Филм Фест – МАРТ е месецът на КИНОТО! ... още »
„Много теории, никакви доказателства. Никой не се е завърнал оттам.“Така д-р Вантрес (Дженифър Джейсън Лий), експерт по психология, обобщава информацията за Зоната, територия, която предстои да бъде изследвана от втората експедиция организирана от Пентагона, след трагичния провал на първата. Тя допуска съзнателно една неточност – единственият завърнал се от мистериозната местност, която тревожно набъбва бавно и сигурно, е сержант Кейн (Оскар Айзък), съпруг на Лина (Натали Портман), университетска преподавателка по молекулярна биология. Година след изчезването му, по загадъчен начин той се появява вкъщи, но здравословното му състояние (психично и физическо) не е блестящо – той страда от частична амнезия и е неспособен да даде приемливо обяснение за отсъствието си. Лина решава да разбере какво се е случило и се включва като доброволец в групата натоварена с продължението на проучванията. „Изтребление“ силно напомня „Първи контакт“ (2016), франчайза „Пришълецът“ и безспорно е почит към христоматийния „Сталкер“ (1980). Режисьорът Алекс Гарланд дава майсторски клас в няколко творчески области. Като сценарист и постановчик, той избира ефикасна форма на разказ с разчупена структура, способен дълготрайно да задържи вниманието на зрителя. Той решава брилянтно естетическата задача да превърне сравнително конвенционален научно-фантастичен разказ в интересен, визуално атрактивен философски материал. Гарланд избягва сръчно капана на интелектуалщината и самоцелното търсене на авторски ексхибиционизъм и нарцисизъм, като оставя пространство за интелигентността и съучастието на зрителя. Филмът е далеч от опростенческия подход на масовата продукция в жанра „сай-фи екшън“, напомняща до голяма степен детско блокче за оцветяване. „Изтребление“ потапя аудиторията във визуално сюреалистичен свят, полуреален, зловещ, ужасяващ и спокойно примамлив. Гарланд създава хипнотична тайнственост и напрежение с всички възможности на съвременния киноезик: монтаж, употребата на цифрово изображение, звукова илюстрация и развинтена фантазия на художник-дизайнери. Тук е мястото да се отдаде заслуженото на Натали Портман. Филмът е особен вид ретроспекция на нейните приключения, разказани с болка, свян и тъга. Безупречната й актьорска работа е основен и стабилен елемент, върху който се изгражда филмът. Нюансите на психическото състояние на Лина са представени в много широка гама, и според драматичния градус на ситуацията, по най-ненатрапчив начин извеждат на преден план адекватната палитра емоции. Нейният персонаж е пълноценна личност, в която се борят за надмощие жената, съпругата, научният експерт и отмъстителят. Поставена дълготрайно в нестандартна ситуация, в която стрелката на компаса се върти отчаяно, а всяка стъпка в Зоната я среща със зловещи мутации на животински и растителни видове, тя е дълбоко емоционално разтърсена от видяното и преживяното, като убедително споделя състоянието си със зрителя. „Изтребление“ е интересна творба и поради силното присъствие на женски персонажи – петчленната група от научни експерти, е съставена само от жени с висока степен на научни познания, готови за първа среща с извънземна цивилизация или смърт, а може би и за двете. Силата на филма е, че позволява личен прочит и почти интимна връзка със зрителя. От необяснимите явления в Зоната, където почти огледална реакция на материята създава нови видове флора и фауна, логично изпъква въпросът за възможността на човешкия род за загуби доминиращата си позиция в класацията на еволюционните процеси. А това е сериозен повод за размисъл и дискусии - качество, което откроява „Изтребление“ от сивия поток на масовата кинопродукция. ... още »
Много е трудно да се сътвори оригинална концепция за филм, особено след като всички истории вече са отдавна разказани. Има идеи, които от време на време се повтарят в киното, с надеждата да ахнем. Такава е тази, в която героят мистериозно или съвсем комедийно преживява един и същи ден отново и отново. Този фабулен трик е вдъхновил много режисьори да експериментират с вариации на тази сюжетна линия. Нека си припомним някои от тях. Първичен код (2011) Джейк Джилънхол се събужда в чуждо тяло осем минути преди терористична атака да е причината за взривяването на влака, в който той се намира. Неговата мисия е за това кратко време да намери терориста и да спре от неизбежна смърт себе си и останалите пасажери. Първите осем минути от филма са най-добрите, защото именно тогава героят разбира, че изживява живота на друг човек. Режисьорът използва сюжета като метафора за това как човек може да бъде използван от една система, без да разполага със свободната си воля. На ръба на утрешния ден (2014) Това е една от най-подценените роли на Том Круз. Ние наблюдаваме как той умира отново и отново, опитвайки се да спечели войната с извънземните, като всеки негов „нов“ живот сякаш в като ниво на видео игра, в която той добива опит се приближава все повече до победата. Цялата тази апокалиптична драма е освежена от чувството за хумор на героя и от връзката му с героинята на Емили Блънт. Тя го убива повече пъти по време на тренировка, отколкото извънземните. 50 първи срещи (2004) Сюжетът, в който един и същи ден се повтаря отново и отново, може да бъде употребен и от комедиите, и в този случай тя е с участието на Адам Сандлър. Тук Дрю Баримор е в ситуация, в която се повтаря един и същи ден, само защото тя е в специфично състояние, в което не може да си спомни дори предишния ден. А героят на Сандлър трябва с всеки нов изгрев да я среща уж за първи път и все да се опитва да спечели сърцето ѝ. Детонатор (2004) Това е един оригинален и нискобюджетен филм за пътуване във времето. Той е много нагъчкана научно-фантастична история за предприемчиви изобретатели, които случайно изработват устройство, която им позволява да пътуват във времето, но само няколко часа назад. Зрителят разбира какво точно е тяхното изобретение чак по средата на филма. Филмът ни държи под напрежение през цялото време и накрая се превръща в задълбочено изследване на двама характери, които се опитват да измамят един друг.Гол (2017) Главният герой в тази комедия се събужда гол в унизителни обстоятелства часове преди сватбения си ден. Налага му се да повтаря това упражнение отново и отново, докато нещата се получат както трябва. Тази история всъщност е римейк на шведски филм от 2000 г. Предни да падна/ Честита смърт (2017) Героинята в първия филм е тийнейджърка от Сан Франциско с перфектен семеен живот, но един ден тя е убита в нелеп автомобилен инцидент. Преживявайки отново деня на своята смърт, тя прави ревизия на взаимоотношенията си със заобикалящите я хора и разкрива мистерията около собствената си смърт. Другият филм е почти със същия сюжет, но са въведени доста повече хорър елементи. Бягай, Лола (1998) Класиката на Том Тиквер използва сюжета за непрекъснато повтарящото се време, като го превръща във вълнуващо кинематографично изживяване, случващо се в реално време. Главната героиня Лола се върти непрекъснато в едни и същи 20 минути, като всеки път нещо много дребно се променя в историята, намеквайки ни за съществуването на паралелни реалности, обвързани в моралните избори, които правим.12:01 (1993) Този филм е базиран на кратък разказ, публикуван през 70-те . Историята е за един мъж, който е заклещен да преживява нонстоп най-лошия ден в живота си, в който неговата съпруга е застреляна. Точно в полунощ той е сполетян от електрически шок, връща се в предишния ден, където нещата постоянно се объркват. ДАС ... още »
Филмът е част от Балканския конкурс на София Филм Фести ще има своята премиера на 14 март в кино „Одеон“Берлинале 2018 приключи – на официалната церемония в събота, 24 февруари, бяха раздадени едни от най-желаните и уважавани отличия във фестивалния филмов свят – Мечките. С гордост споделяме с всички киномани у нас, че носителят на „Златна Мечка“ за 2018 година е „Не ме докосвай“ („Touch Me Not“) на режисьорката Адина Пинтилие и ще може да бъде видян през март в програмата на Балканския конкурс на 22-рия София Филм Фест. „Не ме докосвай“ е копродукция между Румъния, България (Agitprop с подкрепата на ИА „Национален филмов център“), Чехия, Франция и Германия, а неговата режисьорка е гостувала у нас преди години като член на журито в документалния конкурс на 13-ия София Филм Фест.Сред наградените филми е и „Довлатов“ – творбата на Алексей Герман мл., която е включена в програмата „Киното днес – големите майстори“ на 22-рия София Филм Фест и която получи „Сребърна Мечка“ за изключителен артистичен принос на неговата художничка и дизайнер на костюмите Елена Окопная.ОЧАКВАЙТЕ още изненади през МАРТ – месецът на КИНОТО в София! ... още »
Ако си на възраст до 26 години и обичаш киното, ето как може да кандидатстваш:1. Избери си филм от програмите на София Филм Фест през годините2. Запиши видео до 3 минути, в което:- да ни разкажеш за себе си и защо обичаш киното;- да препоръчаш избрания от теб филм на приятелите сиУсловия:Видеата трябва да бъдат изпращани на мейл press@siff.bg.Получените видеа ще бъдат преглеждани от екипа на София Филм Фес и ще бъдат качени на фейсбук страницата на "София Филм Фест за учащи".Срок: 2 март 2018 (имате 7 дни!)Награда:Акредитация за целия фестивал за 5-мата избраници заедно с възможност да оценяват филмитеот Международния конкурс наред с авторитетното жури на фестивала и да връчат специалната награда на МЛАДЕЖКОТО ЖУРИ на 22-рия София Филм Фест. Ангажиментът е всяка вечер от 10 до 17 март.ОЧАКВАМЕ ВИ! ... още »
Най-обсъжданият режисьор в момента ще присъства на откриването на кино, което ще носи неговото име. Събитието ще се случи по време на фестивала в Гуадалахара, родният град на Гийермо дел Торо, и ще се състои на 10 март.„Надявам се дотогава той да притежава няколко „Оскар“-а“, заяви Иван Трухило, директор на мексиканския кино фестивал. Филмът на Дел Торо „Формата на водата“ е големият фаворит на наградите на Американската кино академия, след като получи 13 номинации, от които три са за самия му създател – като продуцент, режисьор и сценарист. Новото кино ще е едно от няколкото нови киносалона, построени в града, за да се подобри нивото на популярния фестивал. Поне петима нови мексикански режисьори от общо 11 претенденти ще се борят ще се борят за голямата награда на фестивала и премията от 500 000 песо (27 000 долара), както и за наградата на публиката от 100 000 песо (5000 долара).Сред очакваните с интерес заглавия е „Time Share“ на Себастиан Хофман, отличен с наградата за сценарий на фестивала в Сънданс. 33-ят международен фестивал в Гуадалахара ще се проведе от 9 до 16 март. ... още »