Тази година Часа на Земята ще бъде ознаменуван с благотворителни кинопрожекции на Кунг-фу панда 4 в Синема Сити
Скадуш! През изминалия уикенд Воинът дракон направи страхотевично завръщане в кината с Кунг-фу панда 4, който със завидна лекота се превърна в най-гледаната премиера за годината у нас. Новото приключение на обичаната от милиони вездесъща панда По е гледано от над 32 хил. зрители, с което изпреварва резултатите на фантастичния хит Дюн: Част втора. Заедно с това Кунг-фу панда 4 отбеляза и най-големия дебют за филм от франчайза до момента и подобри рекорда на Как да си дресираш дракон: Тайнственият свят за най-успешен старт на анимация на DreamWorks.
Кунг-фу панда 4 продължава епичното пътешествие на По, който се изправя пред нови предизвикателства и противници, докато преоткрива истинското значение на приятелството, доверието и себепознанието. Но този път По има важна мисия и извън екрана – спасяването на истинските мечета Никола, Анета и Мишо, които зависят от нашата добрина.
Часът на Земята е все по-близо, а с него и кулминацията на специалната кампания на природозащитната организация WWF „Подари природа. За нашето бъдеще“. Нейният фокус е неразривната връзка между хората и околната среда, която хилядолетия наред поддържа развитието на човешките цивилизации. Според оценките на учените природните екосистеми гарантират живота на Земята, като ни осигуряват услуги на стойност 125 трилиона долара годишно.
За да имаме възможността да ползваме ресурсите на природата обаче, трябва на първо място да умеем да я опазваме и да се адаптираме към нейните специфики. Колкото по-близо живеем до природата, толкова по-осезаемо ни се налага да се приспособяваме към нейните особености. Това със сигурност се налага например на жителите на планинските селища у нас. За много хора в отдалечени райони на Родопите, Рила, Пирин и Централна Стара планина срещите с мечки са почти ежедневие.
Живот край кафявите мечки
През пролетта и началото на лятото е размножителният сезон на мечките. По това време едрите мъжки могат да прогонят младите животни, както и майките с малки мечета от централните части на местообитанията към периферията. Така те слизат от високите части на планините и навлизат в покрайнините на населените места. Вече доближили се до хората, животните биват привлечени от леснодостъпната храна в дворовете.
В края на лятото и есента мечките се хранят по-интензивно, за да натрупат мазнини, които да осигурят оцеляването им по време на хибернацията. В резултат от климатичните промени и все по-оскъдните хранителни ресурси в късната есен мечките започват да напускат традиционните си местообитания в търсене на плодове и мед в овощните градини и пчелините на местните хора.
„Една от приоритетните цели на WWF e да осигури превенция на потенциалния конфликт между хората и мечките в районите с най-голямо присъствие на мечки. Това е работата на нашия Спасителен отряд, който се отзовава на сигнали за мечки и посещава домове и стопанства, за да даде съвет за тяхното обезопасяване. Нашият екип от биолози и зоолози работи съвместно с кметове, ловци, горски служители, гранични полицаи и изследва внимателно всеки отделен случай“,разказва консервационният биолог Александър Дуцов, старши експерт в програма „Опазване на видове“ във WWF и член на Спасителния отряд.
Отрядът помага на хората да обезопасяват своите овощни градини, обори, пчелини. Един от доказано ефикасните методи е ограждането им с електропастири, които са безвредни за животните. WWF дава и няколко съвета, следването на които допринася за превенцията на конфликти. Важно е да не се допуска паша на домашен добитък без пастир и без обучени кучета за охрана на стадото. Не бива да се допуска също и нерегламентирано изхвърляне на храни, хранителни отпадъци и мърша, които могат да привлекат диви животни. Също така е хубаво да се събират окапалите плодове в населените места в местообитания на мечки, за да не ги привличат.
„Мечките са индикаторен вид, който стои на върха на хранителната верига. Състоянието на техните популации показва състоянието на цялата екосистема. Ако позволим да бъдат унищожени тези инженери на екосистемата, ще променим средата, в която живеем. Да не забравяме, че чрез хранителните си навици мечките разпространяват семена на растения и горски плодове, помагат за поддържането на популациите на елени и други видове животни. Затова кафявата мечка е включена като приоритетен вид в Червената книга на Република България, а незаконното ѝ убиване се третира като престъпление по Наказателния кодекс“, коментира Нада Тошева, ръководител програма „Опазване на видове“ във WWF.
Близо двадесет години WWF работи в България за опазване местообитанията на дивите животни, които съхраняват и безценните ресурси на природата.
Всеки от нас също може да бъде природозащитник
Голямата мисия на WWF е да изгради бъдеще, в което хората живеят в хармония с природата. В което те я опазват и полагат грижи за нея, а тя поддържа живота на Земята чрез своите екосистемни услуги. Всеки може да стане част от каузата на WWF, като подари час на природата на wwf.bg/earth-hour. В момента България е на четвърто място в света и първо в Европа, като българите сме подарили над 1000 часа на планетата. След Часа на Земята WWF ще изтегли на случаен принцип десет от участниците в природозащитните инициативи и те ще получат тематична награда.
WWF със специална изненада за любителите на природата
Тази година за първи път у нас ще отбележим празника на природата с две благотворителни кинопрожекции. WWF и Cinema City ви канят да се насладите на хитовата анимация Кунг-фу панда 4.
Прожекциите ще се състоят точно в навечерието на Часа на Земята, който тази година ще честваме на 23-и март: първата ще бъде в зала 3 на Cinema City Парадайс от 11:00 ч., а втората – в зала 7 на Cinema City Мол София от 13:30 ч. Приходите от прожекциите ще бъдат дарени на WWF в подкрепа на работата им по спасяване на още мечета-сираци и завръщането на добре познатите Никола, Анета и Мишо у дома.
А очарователният По ви очаква само в кината с Кунг-фу панда 4.
След като миналата седмица бе разпространен първият кадър от третата част на „Анабел“, вече може да видим и първия трейлър на бъдещия хит. Знаехме, че ще е страховит и гарантираме, че всички фенове на поредицата за обсебената от духове кукла ще останат доволни. Трудно е да се изброят всички впечатляващи моменти от развихрянето на Анабел в трейлъра. Сега тя е затворена от Ед и Лорейн Уорън в стаята с други артефакти, събирани от тях. Тук я намира една от бавачките на тяхната 10-годишна дъщеря Джуди и без да иска отприщва нейните зли сили.Патрик Уилсън и Вера Фармига се завръщат в ролите на Ед и Лорейн, а като тяхната дъщеря ще видим МакКена Грейс. Младата актриса, която гледахме като младата Карол Денвърс в „Капитан Марвел“, наскоро бе избрана за главната роля в новата версия на „Ловци на духове“.Гари Доберман е режисьор на „Annabelle Comes Home“, след като се прочу като сценарист на най-успешните хорър филми за последните години, включително двете части на „Анабел“ и двете части на „То“ по романа на Стивън Кинг. Той е сценарист и на новия филм, по написания от него и Джеймс Уан сюжет. Очакваме Анабел да се завърне у дома на 28 юни. ... още »
Мартина Апостолова с наградата за най-добра актриса на 43-тия кинофестивал в Хонг Конг за ролята си в „Ирина“ на Надежда КосеваРежисьорският дебют на Надежда Косева „Ирина“ продължава своя тур по света и у нас. След успешни участия на „Златната роза“ във Варна и 7 международни фестивала през есента на 2018, увенчани с награди, и вълнуваща среща със зрителите на София Филм Фест в началото на март 2019, филмът стартира новия си международен сезон с отличие за младата актриса Мартина Апостолова – най-добра женска роля на 43-тия международен филмов фестивал в Хонг Конг. Това е поредната награда на Мартина за ролята й на Ирина в едноименния филм!„Ирина“ е продукция на Арт Фест в копродукция с Фронт Филм, Доли Медиа Студио и Райт Солюшънс, с подкрепата на ИА „Национален филмов център“, Програма „Творческа Европа“ МЕДИА на Европейския съюз и Югоизточната европейска филмова мрежа.ПОЗДРАВЛЕНИЯ за Мартина Апостолова и целия екип на „ИРИНА“! ... още »
Повече от 100 български семейства с деца се включиха в изследването Главната цел на инициативата е да разкрие как анимационните филми могат да бъдат използвани като полезен елемент за отглеждането на децата. В нея се включиха детски психолози и организации, свързани със стимулирането на въображението и детското развитие. Специализирано онлайн проучване събра мненията на произволна извадка от български семейства с деца от 5 до 15г. Според проучването, осъществено от Фондация Тротоара и Cartoon Network 65% от анкетираните деца казват, че главното което са научили от анимациите е колко е важно приятелството, а 21% от тях споделят, че са научили да са по-добри с хората, как да измислят нови игри, дори числата и буквите. За 82% от родителите е полезно да гледат анимационни филми с децата си, защото имат какво важно да им предадат чрез даден сюжет. 98% от децата пък споделят, че анимациите им помагат да си починат, след като са изпълнили редицата си задачи, свързани с училище.На специално събитие за децата, организирано с помощта на Фондация Тротоара в hOUR SPACE, опитни психолози проведоха кратък експеримент и откриха какво мислят най-малките, когато гледат анимации и как родителите им се вписват в това занимание. Въпросите им бяха задавани отделно, а след това данните бяха анализирани. Психологът Виниций Петров, който подготви и проведе анкетата на място, обобщи като извод от инициативата, че ,„Ако родителите гледат филмчетата с децата си, удоволствието и ползите от тях се удвояват – освен споделено забавление, анимациите са добър повод за разговор и предаване по достъпен начин на семейните ценности. Дискусията в семейството може да бъде по много въпроси, например, защо даден герой е постъпил по определен начин, какво би направило детето на негово място, как би искало историята да продължи или да се промени. Всички тези елементи могат да улеснят възпитанието на детето по начин, който е по-достъпен и незаплашителен.“Кампанията се провежда за първа година в България с идеята да стане дългогодишен проект. Партньори на инициативата са Фондация Тротоара, Общество за психология и психотерапия hOUR SPACE, психологът Виниций Петров, психологът Виолета Трифонова и влогърът MamaNinja. Cartoon Network EMEACartoon Network е обичан от всички канал, фокусиран основно върху момчешката, но харесван и от момичешката аудитория заради своите комедийни и приключенски предавания. Програмата и съдържанието третират теми, които са близки до децата – хумор, приятелство, въображение, екшън и приключения. Cartoon Network е насочен към момчета и момичета на възраст 6–-12 г. и чрез разнообразното си и световно успешно съдържание цели да ги предизвиква да бъдат самите себе си. В програмата на канала се открояват анимационни комедии като „Невероятният свят на Гъмбол“, „Време за приключения“, „Парк шоу“, „Кларънс“, „Стивън Вселенски“, „Чичо дядко“, както и превърналите се в класика екшън поредици „Бен 10: Омнивърс“ и „Малки титани: В готовност!“От старта си като паневропейски канал през 1993 г. до момента Cartoon Network е локализирал услугите си в Европа, Средния Изток и Африка, където „говори“ 19 езика и „влиза“ в повече от 142 милиона домове в над 70 държави. Cartoon Network предлага забавление и чрез своя отличаван с награди уебсайт, както и чрез игри, видео при поискване, мобилни приложения и огромно разнообразие от лицензи и рекламни артикули. Cartoon Network е марка, собственост на Turner – една компания на Warner Media. ... още »
Мислите си, че филмите за супергерои са запазени само за мъже с убийствена физика? Е, някои жени също са готови да се пробват в този жанр. Мелиса Маккарти и Октавия Спенсър ще участват в новия филм на Netflix „Thunder Force“.Всъщност това ще е дебютът на стримиг гиганта в печелившия жанр. Съпругът на Маккарти, Бен Фалконе е автор на сценария и ще бъде режисьор на филма. Детайли за сюжета засега се пазят в строга тайна, но се смята, че двете актриси ще играят жени, които случайно се сдобиват със суперсили. Сега въпросът е какво ще им се случи оттук нататък в тази нестандартна комедия.Това ще бъде поредният общ проект на Маккарти и Фалконе. Двамата се запознаха по време на снимките на „Шаферки“, донесъл първа номинация за „Оскар“ на актрисата. Впоследствие тя се снима във филмите на Фалконе „Тами“, „Голямата работа“ и „Life of the Party“, а в края на годината очакваме премиерата и на „Superintelligence“.Предстои ни да видим Спенсър в коренно различна от обичайните й роля. Тя участва в трилъра „Мамчето“, чиято премиера е на 31 май.И двете актриси имаха своите звездни мигове покрай наградите „Оскар“ тази година. Маккарти бе номинирана за отличието на Американската киноакадемия за най-добра актриса в „Can You Ever Forgive Me?“. Спенсър пък бе изпълнителен продуцент на най-добрия филм на годината – „Зелената книга“. ... още »
Ето че най-после излезе първата игрална версия по любима анимация на „Дисни“ за тази година. Напълно според прогнозите „Дъмбо“ превзе върха в боксофиса. Очакванията бяха доста големи и според някои коментари резултатът му от 45 милиона долара е разочароващ.Наистина на фона на всички останали игрални версии за последните години, новият филм на Тим Бъртън се нарежда след всички тях. Все пак изпреварва резултатите на два други хита на прочутия режисьор за последните години – „Домът на Мис Перигрин за чудати деца“ (28,8 милиона) и „Тъмни сенки“ (29,6 милиона). В останалата част от света историята за малкото слонче с големи уши стартира с 71 милиона долара. Най-успешен е стартът на филма в Китай (10,7 милиона), следван от Великобритания (7,4 милиона) и Мексико (7,2 милиона). Вече на второ място е „Us“, новият страховит шедьовър на Джордан Пийл. За този уикенд той спечели 33,6 милиона и само за 10 дни на екран е достигнал 128 милиона долара – повече от финалния резултат на „Стъкления“, друг от хитовете на Blumhouse. Почти сигурно вторият режисьорски опит на Пийл ще надмине резултатите на неговия знаменит дебют „Бягай!“ (179,5 милиона).Трети се нареди „Капитан Марвел“. Филмът с Бри Ларсън спечели 20,5 милиона и вече има в сметката си над 353 милиона в САЩ и още над 636 милиона в останалия свят. С общи приходи 990,6 милиона долара той се нареди сред осемте най-успешни Марвел хита в Америка и ще стане скоро седмият филм на студиото с печалба 1 милиард долара. ... още »
Филмовият плакат в много отношения е доста млада и преходна форма на изкуството в сравнение с другите изразни средства. Това се дължи главно на дилемата какво точно е плакатът: маркетинг продукт или изкуство?Днес изглежда, че плакатът на филма като изразно средство е загубил много от творческата и артистична част от своето предназначение. Отчасти защото повечето от плакатите сякаш следват един и същ шаблон, включващ преекспонирана картина на лицето на актьора и прости, но натрапливи цветове на заден план.Долуизброените плакати са не само арт творби, но на всичкото отгоре отдават почит на класически произведения на изкуството и най-вече на техните създатели. Те също така показват как комбинацията от реклама и артистизъм може да обслужи по перфектен начин качествата на филма.За цветнокожи момичета - Пийт МондрианФилмът е посветен на цветнокожите жени и затова изглежда подходящо плакатът да се позовава на картина, която празнува цветовете. В крайна сметка, той се справя отлично в задачата си да е маркетингов продукт, като в същото време запазва артистична и творческа атмосфера на художественото произведение.Райски дни - Едуард ХопърПредполага се, че картината на Хопър също е била вдъхновение и за други филми, като един от тях е класиката на Алфред Хичкок „Психо“. „Къщата при железниците“ наистина прилича на къщата на Норман Бейтс, както прилича и на къщата на плаката от шедьовъра на Малик „Райски дни“.Семейното събиране на Мадеа - Анди УорхолПо отношение на впечатленията, които оставят в нас принтовете на Мерилин, трябва да е ясно, че тяхната стилистика се вписва доста добре в тази колоритна комедия, която не се взима прекалено сериозно. Така че макар и да са имали най-изтънчени мисли за употребата на творбите на Уорхол, създателите на филма са приложили референцията към известните произведения като успешен маркетингов трик. Писък– Едвард МункКартината е икона на съвременното изобразително изкуство, затова не е чудно, че хората създали филма „Писък“ използват изображението от картината и го превръщат във фокус на плаката. Ясно е, че тази препратка работи и дори добавя модерен смисъл на важното и експресивно послание на великия Мунк. Падането – Салвадор ДалиСюрреалистичната вселена, в която се намирате, докато гледате „Падането“, дава много асоциации за това, което се случва, когато се наслаждаваме на творбите на легендарния Салвадор Дали. Плакатът по никакъв начин не е изключение от цялостното преживяване.Заклинателят - Рене МагритВиждайки плаката за първи път и не знаейки за какво става дума във филма, позиционирането на високия, тъмен и анонимен човек под мъждивата светлина на уличната лампа е изключително провокиращо. Той изглежда мистичен и опасен, но ние все още искаме да разберем повече. С този доста оригинален маркетингов подход, се комбинира загадъчността на картината и неясния статус на героя от плаката на филма, като така сме зарибени да го гледаме, за да разберем повече за историята… Полунощ в Париж – Винсент ван ГогСюжетът на филма следва известни художници през различни епохи в историята и затова е много уместно да се използва в плаката директното позоваване на някое от големите произведения на изкуството. Освен това, главният герой е доста объркан и тотално зашеметен парижката красота, а и от собственото си въображение, което прави плаката още по-адекватен на фабулата.Да не забравяме, че Винсент ван Гог не е един от образите във филма, което прави референцията към картината му в плаката интересна, макар и в същото време да е нелогична. Мълчанието на агнетата - Филип Халсман и Салвадор ДалиЗаглавието на картината е “In Voluptas Mors”, което може да се преведе буквално като: „В удоволствието има смърт“. По този начин се подчертава символиката на връзката между смъртта и секса и това е пряка препратка към тематиката и психопатичните алегории в този легендарен трилър-хорър филм. Извънземното - Микеланджело БуонаротиИма няколко неща, които правят този плакат така успешен. Едно от тях е интензивното използване на модерните за 80-те тъмно сини цветове, които привличат окото. Има и обикновен едноцветен фон, и прост, но интригуващ мотив - сплотеност, дължаща се на срещата на ръцете. И накрая, разбира се, много разпознаваема препратка към велико произведение от историята на изкуството… ДАС ... още »
Когато събереш в един филм носители на общо 8 награди „Оскар“, той няма как да не предизвика огромен интерес. И така, Джоел и Итън Коен са избрали следващия си проект. Те ще ни представят своя версия на класиката „Макбет“, в която главните роли ще изпълняват Дензъл Уошингтън и Франсис Макдорманд.Джоел ще е режисьор и се е заел да адаптира трагедията на Шекспир. Все още не знаем дали той ще се придържа изцяло към класическия сюжет или ще го осъвремени. Продуценти ще са брат му Итън и Скот Ръдин, а A24 ще разпространява бъдещия хит.Шекспировата класика е превърната във филм за първи път от Орсън Уелс през 1948 г. Следват безброй други екранизации на историята за шотландския лорд, който подтикван от три вещици, решава да стане крал на Шотландия. С помощта на амбициозната си съпруга, Макбет се качва на трона, минавайки през много трупове. Последната екранизация на трагедията е дело на Джъстин Курзел, а в главните роли са Майкъл Фасбендер и Марион Котиар. Големи бяха очакванията към този филм, но той не пожъна успеха, който му предричаха.Все пак убедени сме, че братя Коен с помощта на двукратните носители на „Оскар“ Уошингтън и Макдорманд ще направят нещо много по-добро. Очаквайте скоро още горещи новини за този интригуващ проект. ... още »
Знаехме, че този филм няма да има лесна съдба в Китай. Новината, че „Бохемска рапсодия“ все пак ще бъде излъчен в тази стана, звучеше обнадеждаващо, поне докато не разбрахме какво е решила да направи с него местната строга цензура. Вече можем да сме сигурни, че излъченият с големи очаквания филм не е това, което добре познаваме. Всички гей моменти и реплики са били отрязани от филма. Всяка сцена, в която Фреди Меркюри е определян като гей или бисексуален, е премахната и така много сюжетни линии в изключително успешната музикална биография на легендарната група и нейния лидер остават неясни за публиката.Жертва на китайската ножица стават всички сцени, в които има целувки между двама мъже, както и сцената, в която Фреди се среща със своя партньор Джим Хътън. Признанието на изпълнителя, че е болен от СПИН пък така и не стига до публиката. Липсват повече от две минути от официалната версия на филма. Според някои коментари въобще не е имало нужда той да бъде разпространяван в този вид.Китайските власти цензурират и култовото видео към хита „I Want to Break Free“. Обяснението е, че в него Меркюри и останалите от групата са облечени като травестити. „Бохемска рапсодия“ е от 22 март в избрани кина в Китай, но в този вид едва ли ще постигне някакъв успех сред зрителите.Беше ясно, че китайските цензури ще поокастрят филма, но никой не предполагаше, че ще стигнат толкова далеч. Известно е, че доста филми, в които се засягат гей теми, са изцяло забранени в страната. Сега очакваме как ще реагират на цензурата Рами Малек и останалите от екипа. ... още »