Тази година Часа на Земята ще бъде ознаменуван с благотворителни кинопрожекции на Кунг-фу панда 4 в Синема Сити
Скадуш! През изминалия уикенд Воинът дракон направи страхотевично завръщане в кината с Кунг-фу панда 4, който със завидна лекота се превърна в най-гледаната премиера за годината у нас. Новото приключение на обичаната от милиони вездесъща панда По е гледано от над 32 хил. зрители, с което изпреварва резултатите на фантастичния хит Дюн: Част втора. Заедно с това Кунг-фу панда 4 отбеляза и най-големия дебют за филм от франчайза до момента и подобри рекорда на Как да си дресираш дракон: Тайнственият свят за най-успешен старт на анимация на DreamWorks.
Кунг-фу панда 4 продължава епичното пътешествие на По, който се изправя пред нови предизвикателства и противници, докато преоткрива истинското значение на приятелството, доверието и себепознанието. Но този път По има важна мисия и извън екрана – спасяването на истинските мечета Никола, Анета и Мишо, които зависят от нашата добрина.
Часът на Земята е все по-близо, а с него и кулминацията на специалната кампания на природозащитната организация WWF „Подари природа. За нашето бъдеще“. Нейният фокус е неразривната връзка между хората и околната среда, която хилядолетия наред поддържа развитието на човешките цивилизации. Според оценките на учените природните екосистеми гарантират живота на Земята, като ни осигуряват услуги на стойност 125 трилиона долара годишно.
За да имаме възможността да ползваме ресурсите на природата обаче, трябва на първо място да умеем да я опазваме и да се адаптираме към нейните специфики. Колкото по-близо живеем до природата, толкова по-осезаемо ни се налага да се приспособяваме към нейните особености. Това със сигурност се налага например на жителите на планинските селища у нас. За много хора в отдалечени райони на Родопите, Рила, Пирин и Централна Стара планина срещите с мечки са почти ежедневие.
Живот край кафявите мечки
През пролетта и началото на лятото е размножителният сезон на мечките. По това време едрите мъжки могат да прогонят младите животни, както и майките с малки мечета от централните части на местообитанията към периферията. Така те слизат от високите части на планините и навлизат в покрайнините на населените места. Вече доближили се до хората, животните биват привлечени от леснодостъпната храна в дворовете.
В края на лятото и есента мечките се хранят по-интензивно, за да натрупат мазнини, които да осигурят оцеляването им по време на хибернацията. В резултат от климатичните промени и все по-оскъдните хранителни ресурси в късната есен мечките започват да напускат традиционните си местообитания в търсене на плодове и мед в овощните градини и пчелините на местните хора.
„Една от приоритетните цели на WWF e да осигури превенция на потенциалния конфликт между хората и мечките в районите с най-голямо присъствие на мечки. Това е работата на нашия Спасителен отряд, който се отзовава на сигнали за мечки и посещава домове и стопанства, за да даде съвет за тяхното обезопасяване. Нашият екип от биолози и зоолози работи съвместно с кметове, ловци, горски служители, гранични полицаи и изследва внимателно всеки отделен случай“,разказва консервационният биолог Александър Дуцов, старши експерт в програма „Опазване на видове“ във WWF и член на Спасителния отряд.
Отрядът помага на хората да обезопасяват своите овощни градини, обори, пчелини. Един от доказано ефикасните методи е ограждането им с електропастири, които са безвредни за животните. WWF дава и няколко съвета, следването на които допринася за превенцията на конфликти. Важно е да не се допуска паша на домашен добитък без пастир и без обучени кучета за охрана на стадото. Не бива да се допуска също и нерегламентирано изхвърляне на храни, хранителни отпадъци и мърша, които могат да привлекат диви животни. Също така е хубаво да се събират окапалите плодове в населените места в местообитания на мечки, за да не ги привличат.
„Мечките са индикаторен вид, който стои на върха на хранителната верига. Състоянието на техните популации показва състоянието на цялата екосистема. Ако позволим да бъдат унищожени тези инженери на екосистемата, ще променим средата, в която живеем. Да не забравяме, че чрез хранителните си навици мечките разпространяват семена на растения и горски плодове, помагат за поддържането на популациите на елени и други видове животни. Затова кафявата мечка е включена като приоритетен вид в Червената книга на Република България, а незаконното ѝ убиване се третира като престъпление по Наказателния кодекс“, коментира Нада Тошева, ръководител програма „Опазване на видове“ във WWF.
Близо двадесет години WWF работи в България за опазване местообитанията на дивите животни, които съхраняват и безценните ресурси на природата.
Всеки от нас също може да бъде природозащитник
Голямата мисия на WWF е да изгради бъдеще, в което хората живеят в хармония с природата. В което те я опазват и полагат грижи за нея, а тя поддържа живота на Земята чрез своите екосистемни услуги. Всеки може да стане част от каузата на WWF, като подари час на природата на wwf.bg/earth-hour. В момента България е на четвърто място в света и първо в Европа, като българите сме подарили над 1000 часа на планетата. След Часа на Земята WWF ще изтегли на случаен принцип десет от участниците в природозащитните инициативи и те ще получат тематична награда.
WWF със специална изненада за любителите на природата
Тази година за първи път у нас ще отбележим празника на природата с две благотворителни кинопрожекции. WWF и Cinema City ви канят да се насладите на хитовата анимация Кунг-фу панда 4.
Прожекциите ще се състоят точно в навечерието на Часа на Земята, който тази година ще честваме на 23-и март: първата ще бъде в зала 3 на Cinema City Парадайс от 11:00 ч., а втората – в зала 7 на Cinema City Мол София от 13:30 ч. Приходите от прожекциите ще бъдат дарени на WWF в подкрепа на работата им по спасяване на още мечета-сираци и завръщането на добре познатите Никола, Анета и Мишо у дома.
А очарователният По ви очаква само в кината с Кунг-фу панда 4.
Коронавирусът може и да създава много проблеми по време на снимки на филмовите продукции оттук нататък, но Тимур Бекмамбетов намери решение на тези проблеми. Приложената от него технология Screenlife във филми като „Търсене“ и „Unfriended“ се радва на толкова голяма популярност, че доведе до подписването на договор за създаването на 5 филма за Universal.Screenlife е ефектна форма за разказване на истории в киното, която използва смартфони и компютърни екрани, за да представи развитието на действието. Форматът очевидно е много благоприятен при пандемия, тъй като нямате нужда от огромен екип, който да работи по тези филми, и актьорите (които обикновено са най-слабо защитените хора на снимачната площадка, все пак не могат да носят маски пред камерата) често са напълно изолирани.За разлика от други свои колеги, Бекмамбетов не спря да работи през месеците в изолация, наставлявайки актьорите си, намиращи се в Лондон и Сидни от своя дом в Лос Анджелис. „В тези луди времена ние живеем в режим Screenlife, който ни помага да произвеждаме филми. Така те могат да се правят, докато хората са на безопасно място вкъщи. Всички сме в различни градове и можем да заснемаме сцени, без да се срещаме. Това е естеството на формата Screenlife“, споделя прочутият режисьор.Освен всичко друго, така филмите са и прекалено евтини. „Unfriended“ е заснет с бюджет 1 милион долара, а приходите му са 66 милиона. Още по-голям е успеха на трилъра „Търсене“ – бюджет 900 000, приходи 75 милиона. Това обяснява желанието на Universal да работят с режисьора на „Неуловим“.Той подготвя няколко проекта, сред които модерна версия на „Ромео и Жулиета“, озаглавена „R#J“, и продължение на „Търсене“. Освен това може би ще видим и дългоочакваното продължение на култовия екшън „Неуловим“. ... още »
След месеците под карантина, различните бизнеси полагат опити да се завърнат към обичайната си дейност. Кино индустрията бе една от най-засегнатите от пандемията, причинена от коронавируса, а снимките на много големи продукции все още са замразени. Постепенно Холивуд започва да се отърсва от кризата, но снимачните екипи тепърва ще бъдат изправени пред редица трудности, включително заснемането на сцени с еротично съдържание.Асоциацията на кино монтажистите е създала документ от 22 страници, според който сексът на екрана вече няма да бъде това, с което сме свикнали. Този документ се появява след като властите в Калифорния позволиха да бъдат възобновени снимките на редица прекъснати продукции от 12 юни.Според документа „сцените с близки контакти“ ще трябва да бъдат „пренаписани или изцяло отказани“ или да бъдат... компютърно анимирани. В допълнение на това всички членове на снимачния екип трябва да носят маски и шлемове, а комедийните шоута ще се излъчват без публика в студиото.Сред останалите инструкции са задължително миене на ръцете от всички, дори и от големите звезди на снимачната площадка, възможността зрители да гледат телевизионно шоу, ако се намират зад плексигласови прегради, както и задължително присъствие на медицински персонал, който да следи дали всички се чувстват добре по време на снимките. Явно оттук нататък Холивуд ще трябва да се съобрази с правилата на „новата реалност“. ... още »
Вампирите са все така на мода в Холивуд. Разбира се, те си остават запазено присъствие за хорър жанра, но са главни герои и в екшъни, комедии и дори романтични саги като „Здрач“.Както е добре известно, липсата на оригинални идеи сред създателите на филми води до нови версии на познати класики. Ето че се задава римейк на един от култовите вампирски филми – „Гладът“, в който е една от малкото главни роли на Катрин Деньов в американски филм. Тя играе могъща вампирка, принудена да убива, за да съхрани младостта си. В ролята на нейна жертва и любовник е Дейвид Бауи, а любовният триъгълник се допълва от Сюзан Сарандън в ролята на изкусителна докторка.Тони Скот е режисьор на този филм, който не постига голям успех при премиерата си през 1983 г. Впоследствие обаче като много недооценени първоначално класики, „Гладът“ се сдобива с култов статут. Това обяснява и интересът към неговата нова версия.А интересът се засилва, след като според непотвърдена информация Дженифър Лоурънс е заявила интерес да играе една от двете женски роли. За нейна партньорка е спрягана звездата от новата екранизация на „Ема“ Аня Тейлър-Джой. За сценарист и режисьор на този проект фаворит на студиото е Дънкан Джоунс („Луна“), който е син на Бауи. ... още »
Blumhouse представиха трейлъра на новия си хорър „You Should Have Left“. Филмът събира отново Кевин Бейкън с режисьора Дейвид Коп. Двамата работиха заедно по страховития хит от 1999 г. „Гласове от мрака“. И новият психологически трилър ще е издържан в същия стряскащ стил.В трейлъра виждаме Тео Конрой (Бейкън), който в опит да изглади бурните отношения с по-младата си съпруга Сузана (Аманда Сейфрид) решава да си направят малка ваканция в отдалечена модерна къща в Уелс, заедно със своята 6-годишна дъщеря. Къщата изглежда перфектна, но, разбира се, има своите тайни и странности. Като това, че вътре тя е по-голяма отколкото отвън.Но това не е всичко. В трейлъра виждаме няколко страховити създания, които блуждаят из къщата. Скоро Тео започва да подозира, че тук съществува някаква зловеща сила, която знае повече отколкото той и Сузана са споделяли дори и помежду си.Базиран на бестселъра на известния немски писател Даниел Келман, „You Should Have Left“ ще отбележи голямото завръщане на Коп на режисьорския стол след екшън комедията с Джони Деп „Мордекай“ от 2015 г. Той е и автор на сценария, а продуценти са Джейсън Блум, Дийн О‘Тул и Бейкън. Филмът ще е достъпен в дигиталните платформи от 19 юни. ... още »
Филмите на Кристофър Нолън са известни с това, че предизвикват зрителите с безкрайно много въпроси дълго след като са ги изгледали. Но дори актьорите в тези филми често не разбират съвсем сюжета им. Пример за това е и легендата Кенет Брана, който отново работи с Нолън след успеха на „Дюнкерк“. В скорошно интервю Брана признава, че не е сигурен дали той ще е злодея в „Тенет“. „Много хора смятат, че Джон Дейвид Уошингтън играе главния герой и съответно аз съм неговия противник. Но с развитието на действието ще разберете, че това не е съвсем така“, казва прочутият актьор и режисьор. В появилите се до момента трейлъри виждаме героя на Брана да говори с руски акцент, да стреля по хора, да държи героинята на Елизабет Дебики против волята й и да отправя неясни заплахи към героя на Уошингтън. Съответно за мнозина е логично той да е злодея в дългоочаквания филм. Запознатите със стила на Нолън, режисирал шедьоври като „Генезис“ и „Интерстелар“, трябва да са наясно, че ролите на главния герой и неговия противник може да се разменят в един момент. Самият Брана сравнява заплетения сюжет със сложна кръстословица. „Прочетох този сценарий повече пъти, отколкото съм чел каквото и да било, по което съм работил досега. Моят герой се държи по различен начин в различни сцени и надскача очакванията. Сигурен съм, че зрителите ще бъдат изненадани“, допълва той. ... още »
Въпреки, че се превърна в касов хит, „Междузвездни войни: Възходът на Скайуокър“ не пожъна очаквания успех сред критици и фенове на най-популярната фантастична сага на всички времена. Най-много негативи предизвика решението на Джей Джей Ейбрамс да върне на екрана император Палпатин. Все пак за всички беше ясно, че той умря в шестия епизод „Завръщането на джедаите“ и съживянето му звучеше прекалено неубедително. Мнозина го определиха като липса на оригиналност. Наистина нищо не подсказваше, че Палпатин може да се завърне в сагата и да се окаже най-големия злодей в нея. Licasfilm обаче са доволни от това завръщане. Дори имат още планове за злия император. Все пак злодеите напоследък са много популярни в Холивуд след успеха на „Жокера“. Според изтекла информация студиото разработва проект за предисторията на Палпатин. Той ще бъде посветен на изкачването му по политическата стълбица и на манипулациите му да превърне Галактическата република в добре познатата ни Империя на злото. Проектът е още в съвсем начална фаза и тепърва ще научаваме повече за него. Но вече има претендент за главната роля – Никълъс Холт. Той не успя да изиграе злодея в подготвяните продължения на „Мисията невъзможна“, но може би сега ще има шанса да се превъплъти в младия Палпатин, изигран във всички филми досега от актьора Иън Макдайърмид. ... още »
„ФЕВРУАРИ“ на Камен Калев, представен в Works in Progress на 17-ия София Мийтингс онлайн, е в Официалната селекция на КАНСелекцията Works in Progress на София Мийтингс 2020 беше предоставена чрез партньорите ни Festival Scope пред 49 фестивални представители от 27 държави на пет континента и 16 дистрибуторски компании от ЕвропаФилми в развитие (Works in Progress) на 17-ия София Мийтингс представи откъси от филми и завършени филми от България и региона на Централна и Източна Европа в различен стадий на постпродукция. В самия край на месец май 49 програматори и селекционери от 39 фестивала, представители на 27 държави в Европа, Азия, Африка, Северна и Южна Америка имаха възможност да видят 22 игрални, 2 документални и 3 късометражни филма. Представители на дистрибуторски компании и VOD-платформи от 16 компании, базирани в 12 държави в Европа имаха на разположение четири дни, в които да видят творби на Камен Калев, Георги Овашвили, Андрей Паунов, Александър Хант, Тонислав Христов, Валентин Хотеа, Драго Шолев, Павел Веснаков, Ивайло Христов, Валери Йорданов, Светослав Драганов и др. Целта на изнасянето на инициативата онлайн е да превъзмогнем ограниченията, наложени от пандемията COVID-19, и да промотираме новите селектирани филми пред аудитория от фестивални програматори, сейлс компании и дистрибутори, за да могат да намерят своето място на световната фестивална сцена.Една изключителна новина – най-новият филм на Камен Калев „Февруари“, който беше включен в Works in Progress на 17-ия София Мийтингс, получи най-сериозното признание – участие в официалната селекция на Кан 2020. Решението на най-авторитетния филмов фестивал в света е да оповести кои са филмите, привлекли вниманието на опитните му селекционери, за да даде шанс на тези творби да тръгнат по света и да намерят своята фестивална съдба, както и възможност за разпространение. „Февруари“ е четвъртият пълнометражен филм на Камен Калев, един от най-талантливите български млади творци, получил признанието на десетки международни фестивали в света. Той е познат на публиката в Кан още от 2005 и 2007 година, когато представя в „Седмица на критиката“ късометражните си филми „Върнете заека“ и „Лошият заек“ (в съавторство с Димитър Митовски). Дебютният филм на Камен Калев „Източни пиеси“, както и неговият втори филм „Островът“, стартират като проекти от София Мийтингс - представяни са пред професионалисти от цял свят, за да се осигури фестивалната им кариера и световно разпространение. И двата филма участват в Петнайседневката на режисьорите в Кан съответно през 2009 и 2011 година. През 2014 година Калев отново е в Кан като режисьор на фрагмент от филма-омнибус „Мостовете на Сараево“. През 2020 година най-новата му творба „Февруари“ е включена в официалната селекция и отново привлича вниманието на световните киноспециалисти към България!„Февруари“ е копродукция между България и Франция (Waterfront Film & Koro Films), а историята проследява живота на един човек – когато е 8-годишно момче, младеж на 18 години и вече като 82-годишен възрастен мъж. Пътят изглежда предопределен и монотонен – в родното място и извън него, в жега и в студ, ала по всяко време сякаш една невидима сила присъства в битието… Тя е част от нас и по тайнствен начин ни кара да продължаваме напред, към смъртта… Главната роля във „Февруари“ е поверена на Иван Налбантов. Филмът е финансиран с подкрепата на НФЦ и Евроимаж. Световен разпространител е френската компания Мементо Филмс Интернешънъл (Memento Films International).София Мийтингс стартира през 2004 и досега в рамките на Works In Progress програмата са представени над 150 филма в завършен и незавършен вид. Почти всички успешни български филми за периода са участвали в тази програма. София Мийтингс е професионалната платформа на международния филмов фестивал София Филм Фест. 17-ото издание на СМ се подкрепя от Програма „Творческа Европа“ на Европейския съюз, Министерство на културата, ИА „Национален филмов център“, Столична община, партньори и приятели.Партньори на София Мийтингс са Producers Network/Cannes Market, EAVE, MFI, ACE, German Films, MDM, Crossroads.София Филм Фест е част от Календара на културните събитияна Столична община за 2020 г. ... още »
Манията по комиксите не разтърсва само Америка. Един руски комикс се радва на небивала популярност и сега ще бъде превърнат в кино хит. Снимките на „Майор Гръм: Лечителят на чумата“ приключиха точно преди началото на кризата от коронавируса, а вече е готов и първия му трейлър. Заснет в Санкт Петербург, филмът разказва историята на офицер от полицията, който се сблъсква с най-голямото предизвикателство в кариерата си. Майор Игор Гръм е известен с непримиримото си отношение към престъпността. Всичко обаче се променя с появата на един маскиран отмъстител. Нарекъл се Лечителят на чумата, защото мисията му е да излекува града от чумата на беззаконието, той убива всички, които са успели да избегнат правосъдието с помощта на подкупи и високото си положение в обществото. Полицията е безсилна, хората са изплашени, единствено от разследването на майор Гръм зависи съдбата на целия град. „Майор Гръм“ е най-популярният комикс в Русия. За осемте години от появата си от него се продават над 1 милион списания и книги, а феновете му постоянно нарастват. Това обяснява и интересът към филма, заснет с бюджет от 10 милиона долара. Режисьор е Олег Трофим, а в главните роли са Тихон Жизневски, Александър Сетейкин, Любов Аксенова и Алексей Маклаков. Премиерата се очаква едва през 2021 г. ... още »