Волфганг Андра е роден през 1976 г. в Берлин. Завършва университета във Ваймар, по време на следването си работи като асистент на един от доайените на DEFA Гюнтер Райш. През 2002 г. е асистент-режисьор на Андреас Дрезден при заснемането на "Willenbrock", отличен на „Берлинале”. Заедно със съпругата си Ивон Андра и Стефан Петерман създават арт сдружението "1meter60 Film", под чиято шапка са заснети "Next door", "The Other Europeans in: DER ZERBROCHENE KLANG" и "Pauls Schulweg", както и „Разпит по съседски”, чиято международна премиера е на Sofia MENAR.
Сигурно е много трудно да се разпространява филм в тези времена на пандемия. Как тече фестивалния живот тези дни?
За известно време кината в Германия бяха отворени с много ограничен капацитет, но от няколко месеца са затворени и всички фестивали се провеждат онлайн. За мен, като режисьор, ситуацията е много сложна. Смятам, че е важно след като съм заснел един филм, да мога да поговоря със зрителите след прожекцията му. Чувствам голяма празнота заради липсата на тези срещи с публиката. „Разпит по съседски” имаше много трудности с показа в немските кина. Киносалоните не искат да показват филми, които няма да им донесат големи приходи. Такъв е случаят с темата за бежанците, програматорите отказваха да вземат филма в техния репертоар. Имах надеждата филмът да се разпространява по културна програма из училищата в Германия, защото по един много оригинален начин засяга темата за приема на бежанците сред нас, но за съжаление пандемията провали и тези планове.
„Разпит по съседски” има изключително оригинален сценарий, откъде черпихте идеи за него?
В Германия има чиновници, които решават дали някой бежанец да бъде допуснат на територията на страната. Седят си в едни скучни кабинети, знаят някакви неща за страната, от която идва съответния бежанец, имат едно досие пред тях и въз основа на тези данни провеждат нещо между интервю и разпит с всеки бежанец. И така решават съдбата на тези хора. Исках зрителите да бъдат поставени в същата ситуация, да присъстват на такова интервю-разпит и накрая да направят своя извод от видяното. Надявам се всеки да открие себе си, да сравни своето отношение към бежанците, а и поведението си като цяло.
Филмът е чудесен пример за добре разказана история с малък бюджет. Какъв всъщност е бюджетът на филма?
Разполагахме с 30 000 евро. Целта ни беше всеки, който е част от екипа, да получи минимално заплащане, така че да може да живее от това в периода, в който се занимава с филма. Бяхме малък екип с ограничено оборудване.
Ако трябваше да изберете един от тримата бежанци, кой щеше да е той?
Трудно е за автора, който е измислил персонажите, да избере един конкретен. Всички те имат своите положителни и отрицателни черти. Живях с тях дълго време, докато пишех сценария. В главата ми на всеки един от тримата бях осигурил уютно място за живеене.
Кои са режисьорите и филмите, от които сте се учил през годините?
Много режисьори са ми повлияли, на ако трябва да избера две имена... Като дете харесвах много Стивън Спилбърг, майстора, който разказва истории по един невероятен визуален и докосващ начин, който забавлява зрителите. Като студент моят ръководител Гюнтер Райш ми показа, че киното не е само забавление, киното е мисия, начин да покажеш на хората твоето отношение към действителността. След като завърших работих като асистент-режисьор при Андреас Дрезден. При него се научих как да работя с актьорите и как да изграждам атмосферата, която ми е необходима по време на снимки, как да направя така, че всички да се чувстват комфортно на снимачната площадка и как да се уча от грешките, които всеки допуска.
Трудно е да говорим за бъдещи проекти в тази ситуация, но все пак работите ли по нов филм?
Заради пандемията вече цяла година работя поръчкови проекти, за да мога да изкарвам някакви пари. Надявам се тази година отново да се върна към изкуството и към това, което обичам да правя. Следващият ми филм е почти готов, той е музикален, надявам се да се появи след като отмине пандемията. Имам няколко сценария, с които бих се заел в бъдеще. Единственото, от което имам нужда са пари, за да ги заснема.
Домакин на Sofia MENAR тази година е Neterra TV+, където могат да бъдат гледани всички филми от селекцията. Зрителите имат възможността да изберат между три варианта за достъп: 3 филма за 10 лв., 10 филма за 20 лв. или абонамент от 30 лв., с който могат да се гледат всички филми от фестивала.
Абонаментите са налични на https://neterra.tv/festival/menarfest
Sofia MENAR Film Festival се организира от “Позор” и запознава българската публика с културата и традициите на ислямския свят. Програмата на Sofia MENAR Film Festival представя най-доброто от игралното, документалното и късометражното кино на Близкия изток, Централна Азия и Северна Африка, като традиционно включва и специално подбрани тематични събития, свързани с държавите от този регион, както и с обичаите на етническите групи, които обитават земите им. Фестивалът е основан през 2009 година.
Официалното откриване на София Индипендънт Филм Фестивал бе в кино „Люмиер Лидл“ с култовия филм „Лъки“ - последният филм на култовия актьор Хари Дийн Стантън. Филмът, създаден от режисьора Джон Каръл Линч бе показан в присъствие на Международното жури.От днес започват прожекциите на филмите във виртуалния ни кинохъб, който за втора година ще събере най-верните почитатели на виртуалната кинореалност в Дома на киното. Лорен Хамъндс от програмния екип на Трайбека Филм Фестивал, който е председател на журито, Габриеле Каполино от IFP, Севда Шишманова, Мартичка Божилова, проф. Божидар Манов и Евтим Милошев поздравиха гостите и зрителите в залата и пожелаха успех на фестивала. Седмият член на журито – продуцентът Шрути Гангули ще пристигне в София след ден – на 28-и Октомври, събота. Тази година, осмото издание на фестивала София Индипендънт е с изявен конкурсен харакатер, за разлика от предишните седем издания. В програмта са включени и много български независими филми, европейско независимо кино; филми, създадени почти без пари и с никакви пари – за премиерните им прожекции пристигат независими кинотворци от цял свят, на собствени разноски, за да се срещнат с българската си публика. София Индипендънт Филм Фестивал е винаги в крак с технологиите в киното и затова предлага на своите зрители уникална селекция от 11 VR филма. Сред заглавията от VR киното е филмът на швейцарския хореограф Жил Жобен – WOMB, изживяване, каквото никога преди не е виждано в света на танца. Това е късометражен триизмерен филм, който събира стереоскопични образи, танц, визуално изкуство и музика. И който представя възможностите на човешкото движение като подложени под въпроси, в парабулата на житейския цикъл. Ако познавате и обичате творчеството на Алехандро Ходоровски и Пина Бауш няма как да не откриете нещо за себе си в тази 30 минутна експериментална пиеса. Сред предложенията за VR кино е ПРИСТЪПИ ДО ЛИНИЯТА на режисьора Рикардо Лаганаро , който ви среща очи в очи с най-строго охраняваните затворници в щата Калифорния, разговарящи доста лично за човешките неща. „Феноменалност“ на режисьор Лукас Жатоба предлага глътка въздух, която струи от думите на разказвача - Ричърд Фреър, един от първите сърфисти дръзнали да влязат във водите на Криббар, и задържал се на вълната повече от 40 години. Виртуалният кинохъб на Осмия София Индипендънт Филм Фестивал, който е в партньорство със Samsung Gear VR е отворен за срещи със зрителите от днес, 27.10.2017 – 17:00 часа, през уикенда ще бъде на разполжение за зрителите от 16:00 до 21:00 и в понеделник от 17:00 до 21:00 часа. Входът за VR киното е свободен. Информация за филмите от програмата може да намерите тук » http://soindependentfilmfest.com/2017/vr/Очакваме ви в кината: Люмиер Лидл, Дом накиното, Одеон, Г8, Евросинема, Влайкова и Дада Културен Бар. Со Индипендънт Филм Фестивал е продукция на United Production и е част от: Календара на културните събития на Столична община за 2017г. ; София Европейска столица на спорта 2018; Independent Filmmaker Project; През 2017 година основни партньори са: Ню Бояна Филм, Овъргаз, НДК, Боровец Ризорт, Samsung Gear VR, Тръстена Малиново вино, Four Roses, Taxi Me. Медийни партньори: БНТ, Нова Телевизия, Капитал, Дневник, Bulgaria On Air, Програмата, www.actualno.com, www.soialive.bg, Дарик радио, www.cinefish.bg www.chronicle.bg, www.operationkino.net, www.proZekcia.com, www.azcheta.bg, www.jenatadnes.com,ww.popcornmovies.bg,Цялата програма на Со Индипендънт Филм Фестивал 2017, можете да следите на сайта ни: http://soindependentfilmfest.com/films/ ... още »
Всяка професия има своите тайни. Понякога ни се струва, че актьорската работа хич не е трудна, но истината е, че, както всяка професионално поприще, и актьорството има своите скрити практични похвати, които могат да са от голяма полза, когато изпълнителят в главната роля е затруднен в изпълнението си. Понякога поведението на звездите на екрана ни се струва съвсем натурално и автентично, но всъщност цялото това съвършенство отнема доста репетиции и няколко практически тайни…Приспособяване към друга реалност Много е важно даден актьор да може да превключва от едно емоционално състояние в друго. Холивудските актьори използват метода на Лий Страсбърг, за да може акуратно да представят своите герои. Например, когато сте в метрото, опитайте се да си припомните сутрешното си кафе детайлно – неговата топлина, цвят, вкус, миризма. Така може да се върнете назад и да изпитате чувството, което ви е споходило в друго време и друго място, с две думи – друга реалност. Известни актьори, които използват тази техника са Ал Пачино, Анджелина Джоли, Скарлет Йохансон…Ментови кристали, за да се плаче по всяко време Когато някои актьор е силно посветен на образа си, той лесно може да пресъздаде всякакви емоции – щастие, гняв, тъга. Не толкова лесно обаче потичат сълзите, ако това се наложи. Някои актьори се опитват да си спомнят своите тъжни житейски моменти, за да извикат сълзите, други не мигат за известно време, а трети просто доближават кристалчета мента близо до очите си, за да тръгнат крокодилските сълзи. Усъвършенстване на израженията на лицето За да се изрази всяка една емоция лесно, лицевите мускули трябва да бъдат изцяло релаксирани. Преди за заснемат дадена сцена, актьорите обикновено загряват мускулите на лицето си, за да бъдат готови за всеки детайл в изпълнението си. Същото правило важи и за загряването на гласните струни. Медитацията успокоява съзнанието За да може изпълнителят да бъде в най-добрата си възможна форма за снимки, той трябва да е отпуснат и спокоен. Бенедикт Къмбърбач без да се срамува разкрива, че използва медитация, за да се успокои и да се фокусира, преди да излезе от трейлъра си на снимачната площадка. Техниката на емоционалната памет Актьорите често се оглеждат в собствените си емоционални моменти, за да изкарат някое от необходимите за ролята чувства на повърхността. Станиславски е постулирал тази техника в няколко свои книги. Важна част от неговия метод е да използваш всички свои спомени и да ги визуализираш така, че публиката да повярва, че емоциите и чувствата на героя са истински. За да се подготви за филма „Пианистът“, Ейдриън Броуди продал апартамента си, скъсал с приятелката си и се усамотил за известно време, за да има емпиричен материал, който да използва във филма. Да се идентифицираш с живота на героя си Някои роли могат да бъдат перфектно изиграни, само ако актьорът напълно се идентифицира с начина на живот на персонажа си. Джаред Лето много усърдно се опитвал да разбере Жокера в „Отряд самоубийци“. Той изпратил на Марго Роби жив плъх, прекарвал време с психопати и непрестанно плашел екипа на филма. Лето споделя, че искал напълно да се слее с образа, затова се държал толкова неуместно. Техники за целуване Понякога актьорите може хич да не искат да целуват екранните си половинки, но често това се налага. От друга страна, камерата може да бъде поставена така, че да създаде илюзията, че двама човека се целуват. Да поставиш нежно дланта си върху бузата на партньора добавя повече страст и емоции в сцената. Но ръцете пречат и да се видят устните на героите, които доста често са затворени. Никаква магия, просто техника. Другите филми са вдъхновение Актьорите също така гледат филми, в които не участват, за да се вдъхновяват. Режисьорът на „La La Land“ Деймиън Шазел пожелал целия екип на филма му да изгледа няколко пъти класическата лента „Аз пея под дъжда“, за да може всички да са на една вълна по време на снимките. Комфорт преди всичко Комфортът е много важно условие при снимки, защото заснемането на дадена сцена може да отнеме доста дубли и часове. Всеки актьор и актриса имат своето разбиране и условия за това какво точно е комфорт. Това може да са храна, апартаменти или просто график на работа. Том Круз например изисква специален вид бельо, особено когато изпълнява каскади. Той твърди, че така си осигурява необходимия комфорт и флексабилност, за да се случат както трябва екшън сцените. Тайните на голите сцени Дори когато си мислите, че те са напълно голи, актьорите обикновено носят бельо с цвят на кожа или специално пригодени реквизити, които да прикриват гениталиите им. Друг трик е правеното на лицеви опори точно преди режисьорът да каже „екшън“, така се напомпва тялото. Понякога пък се използват малки възглавници, които се поставят между голите тела на актьорите. Снимането на голи сцени хич не е романтично преживяване, особено когато наоколо е пълно с хора, които ти казват как да се движиш и къде да целуваш. ДАС ... още »
Мадс Микелсен ще участва в екшън-трилъра „Polar“, чието действие ще е свързано с мръсния подземен свят на политическите убийства. Шведският режисьор Йонас Акерлунд ще оглави лентата. Сценарият е дело на Джейсън Ротуел, който е адаптирал уеб комикса на Дарк Хорс, създаден от Виктор Сантос – „Polar: Came With the Cold”. Микелсен би трябвало да се превъплъти в топ-убиеца Дънкан Визла, Черният Кайзер, който се оттегля в пенсия. Скоро той се озовава преследван от армия млади, бързи, безжалостни убийци, които няма да се спрат пред нищо, за да го накарат да замълчи веднъж завинаги. Оставен без избор, той се завръща към мрачния живот, който си е смятал, че е изоставил, а сега е принуден да използва целия си арсенал от бойни умения, за да се пребори със своите изключително опасни врагове и да защити една невинна жена. Все още няма обявена дата за премиерата. ... още »
Том Ханкс ще участва във фантастичната лента „Bios“, който ще бъде режисиран от Мигел Сапочник (Игра на тронове). Създадена от Крейг Лък и Айвър Пауъл, историята разказва за робот, който живее в един пост-апокалиптичен свят. Конструиран, за да пази живота на любимото куче на своя създател, той се учи на любов, приятелство и за значението на човешкия живот. Ханкс ще влезе в ролята на създателя. Продуценти ще бъдат Робърт Земекис и Кевин Мишър. Очаква се снимките да започнат през първата четвърт на 2018 г., веднага щом графикът на Том Ханкс се разтовари от ангажименти. Самият него очакваме да видим в предстоящия филм на Стивън Спилбърг „The Post“, където играе бившия редактор на Вашингтон поуст Бен Брадлий. Филмът се очаква по световните екрани през декември и е един от фаворитите за предстоящия сезон на наградите. Сапочник е най-известен с работата си над епизода от „Игра на тронове“ – „Битката на копелетата“ (Battle of the Bastards) , който му донесе награда Еми за най-добър режисьор. ... още »
Мат Дилън се появи на първи кадър от новия филм на Ларс фон Триер „Къщата, която Джак построи“ (The House That Jack Built). В актьорският състав влизат още имена като Ума Търман, Бруно Ганц, Райли Кио и др. Действието на сюжета се развива във Вашингтон и е посветено на 12 години от живота на серийния убиец Джак (Мат Дилън), който разказва историята от първо лице. В този период той започва да се трансформира от обикновен човек в безжалостен килър. Историята на лентата се развива в пет части, които се опитват да проследят какво се случва в мисловния свят на убиеца. На кадъра Дилън изглежда лишен от всякаква емоция и зловещ, като се подава зад някакво полиетиленово покривало. Ларс фон Триер е освен режисьор на филма и сценарист. Все още няма официално обявена дата за премиерата, но се очаква това да се случи през 2018 г. ... още »
Warner Bros. побързаха да започнат усилена работа по снимките на „Отряд самоубийци“ 2, като от компанията обявиха, че ще бъдат готови да стартират снимачния процес още през март догодина. Режисьор на проекта официално е Гавин О'Конър.Към своите роли ще се завърнат Марго Роби, Уил Смит, Джаред Лето, Джоел Кинаман и др. от любимите на публиката участници в актьорския състав на оригиналната лента. Припомняме, че „Отряд самоубийци“ спечели рекорден боксофис, който надвиши сумата от 740 млн. долара. Това накара продуцентите веднага да замислят евентуалното продължение на лентата. Още тогава Дейвид Айър обяви, че няма да оглави проекта за втори път. За негови заместници се спрягаха имената на Мел Гибсън и Жауме Колет-Сера. Дата за премиерата на втората част все още не е обявена. ... още »
SyFy публикуваха свеж плакат от сериала "Happy!" (Щастие)с Кристофър Мелони в ролята на убиеца Ник Сакс. Сюжетът на шоуто е основан на едноименните комикси на Грант Морисън и Дарик Робъртсън. В центъра на действието се намира Ник Сакс – бивш корумпиран полицай, преквалифицирал се в наемен убиец, животът на когото, се състои от безкрайни запои, случайни убийства, безстрастен секс и предателства. Той е преследван от ченгета, гангстери и чудовищен убиец на деца в костюм на Дядо Коледа. Сега целият мир на Сакс ще се измени. Той трябва да спаси малко момиченце, като се обедини с цял отряд въображаеми герои, сред които и малкият, крайно позитивен еднорог Хепи. Изпълнителни продуценти и сценаристи са Грант Морисън и Браян Тейлър. В актьорския състав ще видим още Патрик Фишлър, Патън Осуалд, Карли Съливан и др. Световната премиера на сериала е насрочена за 6 декември 2017 г. ... още »
Шарън Стоун ще се завърне към своето амплоа от „Казино“, след като прие да участва в черната комедия на норвежката режисьорка Ева Сортхауг „Съни“ (Sunny). Тя ще изпълни ролята на едноименната кралица на красотата, дрогата, любовница на мафиоти и отдадена самотна майка Съни. Това ще е англоезичният дебют на Ева Сортхауг. Сценарият представя героинята на Стоун, преминаваща през шоково – адреналинови случки, 24 часа след като се опитва да прикрие следите си и да се махне от града, след като местния бос на мафията открива опустошителната ѝ семейна тайна. Сюжетът е по идея на Сортхауг, а адаптацията е на Уилям Дей Франк. Шарън Стоун остава най-известна с емблематичната си роля във филма на Пол Верховен от 1992 г. „Първичен инстинкт“. Тя обира овациите на критиката, с ролята си в лентата на Мартин Скорсезе „Казино“. Представянето ѝ донася Златен Глобус за най-добра актриса и номинация за Оскар. В актьорския състав ще видим още Джеймс Франко, Зоуи Дойч и Алисън Бри. ... още »