Волфганг Андра е роден през 1976 г. в Берлин. Завършва университета във Ваймар, по време на следването си работи като асистент на един от доайените на DEFA Гюнтер Райш. През 2002 г. е асистент-режисьор на Андреас Дрезден при заснемането на "Willenbrock", отличен на „Берлинале”. Заедно със съпругата си Ивон Андра и Стефан Петерман създават арт сдружението "1meter60 Film", под чиято шапка са заснети "Next door", "The Other Europeans in: DER ZERBROCHENE KLANG" и "Pauls Schulweg", както и „Разпит по съседски”, чиято международна премиера е на Sofia MENAR.
Сигурно е много трудно да се разпространява филм в тези времена на пандемия. Как тече фестивалния живот тези дни?
За известно време кината в Германия бяха отворени с много ограничен капацитет, но от няколко месеца са затворени и всички фестивали се провеждат онлайн. За мен, като режисьор, ситуацията е много сложна. Смятам, че е важно след като съм заснел един филм, да мога да поговоря със зрителите след прожекцията му. Чувствам голяма празнота заради липсата на тези срещи с публиката. „Разпит по съседски” имаше много трудности с показа в немските кина. Киносалоните не искат да показват филми, които няма да им донесат големи приходи. Такъв е случаят с темата за бежанците, програматорите отказваха да вземат филма в техния репертоар. Имах надеждата филмът да се разпространява по културна програма из училищата в Германия, защото по един много оригинален начин засяга темата за приема на бежанците сред нас, но за съжаление пандемията провали и тези планове.
„Разпит по съседски” има изключително оригинален сценарий, откъде черпихте идеи за него?
В Германия има чиновници, които решават дали някой бежанец да бъде допуснат на територията на страната. Седят си в едни скучни кабинети, знаят някакви неща за страната, от която идва съответния бежанец, имат едно досие пред тях и въз основа на тези данни провеждат нещо между интервю и разпит с всеки бежанец. И така решават съдбата на тези хора. Исках зрителите да бъдат поставени в същата ситуация, да присъстват на такова интервю-разпит и накрая да направят своя извод от видяното. Надявам се всеки да открие себе си, да сравни своето отношение към бежанците, а и поведението си като цяло.
Филмът е чудесен пример за добре разказана история с малък бюджет. Какъв всъщност е бюджетът на филма?
Разполагахме с 30 000 евро. Целта ни беше всеки, който е част от екипа, да получи минимално заплащане, така че да може да живее от това в периода, в който се занимава с филма. Бяхме малък екип с ограничено оборудване.
Ако трябваше да изберете един от тримата бежанци, кой щеше да е той?
Трудно е за автора, който е измислил персонажите, да избере един конкретен. Всички те имат своите положителни и отрицателни черти. Живях с тях дълго време, докато пишех сценария. В главата ми на всеки един от тримата бях осигурил уютно място за живеене.
Кои са режисьорите и филмите, от които сте се учил през годините?
Много режисьори са ми повлияли, на ако трябва да избера две имена... Като дете харесвах много Стивън Спилбърг, майстора, който разказва истории по един невероятен визуален и докосващ начин, който забавлява зрителите. Като студент моят ръководител Гюнтер Райш ми показа, че киното не е само забавление, киното е мисия, начин да покажеш на хората твоето отношение към действителността. След като завърших работих като асистент-режисьор при Андреас Дрезден. При него се научих как да работя с актьорите и как да изграждам атмосферата, която ми е необходима по време на снимки, как да направя така, че всички да се чувстват комфортно на снимачната площадка и как да се уча от грешките, които всеки допуска.
Трудно е да говорим за бъдещи проекти в тази ситуация, но все пак работите ли по нов филм?
Заради пандемията вече цяла година работя поръчкови проекти, за да мога да изкарвам някакви пари. Надявам се тази година отново да се върна към изкуството и към това, което обичам да правя. Следващият ми филм е почти готов, той е музикален, надявам се да се появи след като отмине пандемията. Имам няколко сценария, с които бих се заел в бъдеще. Единственото, от което имам нужда са пари, за да ги заснема.
Домакин на Sofia MENAR тази година е Neterra TV+, където могат да бъдат гледани всички филми от селекцията. Зрителите имат възможността да изберат между три варианта за достъп: 3 филма за 10 лв., 10 филма за 20 лв. или абонамент от 30 лв., с който могат да се гледат всички филми от фестивала.
Абонаментите са налични на https://neterra.tv/festival/menarfest
Sofia MENAR Film Festival се организира от “Позор” и запознава българската публика с културата и традициите на ислямския свят. Програмата на Sofia MENAR Film Festival представя най-доброто от игралното, документалното и късометражното кино на Близкия изток, Централна Азия и Северна Африка, като традиционно включва и специално подбрани тематични събития, свързани с държавите от този регион, както и с обичаите на етническите групи, които обитават земите им. Фестивалът е основан през 2009 година.
Загубите на „Уорнър” от провала на „Лигата на справедливостта” могат да достигнат 100 милиона долара, според анализаторите на „Форбс”. Цифрата е на основание бюджета на филма, който надвишава 300 милиона долара и рекламната кампания, която според експерти се равнява на 150 милиона долара.Премиерният уикенд в Щатите не успя да надхвърли 100 милиона, въпреки прогнозите, че филмът ще реализира около 120 милиона долара, всъщност приходите останаха 94 милиона. На другия основен пазар – Китай, филмът също се представи под очакванията и приходите от първия уикенд са 51 милиона долара.От „Форбс” също така прогнозират, че слабите резултати на „Лигата на справедливостта” ще се отразят негативно и на следващите заглавия по комикси на DC като „Аквамен”, „Шазам” и „Жената-чудо 2”, като провалът цялостно ще промени отношението на инвеститорите към подобни проекти. ... още »
Анди Съркис („Властелинът на пръстените”, „Планетата на маймуните”) ще се присъедини към Сет Роугън и Чарлийз Терон в дългоочакваната комедия на Джонатан Левин „Фларски”, чийто сценарий на Дан Стерлинг беше определен като един от най-добрите непродуцирани сценарий в последните години.Филмът ще представи историята на неуспешния журналист Фред Фларски (Сет Роугън), който е обсебен от красавицата Шарлот Филд (Чарлийз Терон), правителствен секретар, която някога е била негова бавачка. Фред ще направи всичко възможно, за да спечели вниманието на Шарлот, понастоящем омъжена за щатски сенатор.Снимките ще текат в Монреал, а премиерната дата на този етап е 9 февруари 2019г.Сет Роугън е част от новия проект на Джеймс Франко „The Disaster Artist”, в който участват и Шарън Стоун, Зак Ефрон, Мелани Грифит и Кристен Бел. ... още »
Появи се нов кадър на Том Круз и Саймън Пег от снимачната площадка на „Мисията невъзможна 6”. Снимките на проекта бяха временно замразени, след като Том Круз счупи глезена си по време на каскада. Актьорът е сред малцината, които сами изпълняват голяма част от опасните сцени в своите филми. Въпреки това от „Парамаунт” успокоиха феновете, че премиерната дата на филма си остава 27 юли 2018г. Режисьор и сценарист на филма е Кристофър Макуори, който получи „Оскар” за сценария на „Обичайните заподозрени”. Макуори работи за трети път с Том Круз след „Джак Ричър” и „Мисията невъзможна: Престъпна нация”.Сред добре познатите имена в каста на „Мисия невъзможна 6” са Ребека Фъргюсън, Винг Реймс, Саймън Пег, Алек Болдуин и Шон Харис. Със съвсем нови персонажи на екрана ще се появят Хенри Кавил, Ванеса Кърби, Анджела Басет и Сиан Брук. ... още »
Появи се първи кадър и кратък тийзър към предстоящия сериал „Патрик Мелроуз”, в който Бенедикт Къмбърбач изпълнява главната роля.Сериалът е по произведения на Едуард Сейнт Обин, като всеки един от петте епизода на сериала ще бъде адаптация по отделно произведение на автора. Поредицата ще проследи живота на Мелроуз от ранно детство, когато е подложен на насилие от страна на баща си до израстването му като аристократичен плейбой и падението му в света на дрогата и опитите му да се измъкне оттам. Действието ще стартира през 60-те години и ще приключи в началото на 21-ви век.Сценарият е в ръцете на Дейвид Никълс („Винаги в същия ден”), а сред останалите имена в каста са Дженифър Джейсън Лий, Хюго Уийвинг, Алисън Уилямс и Блайт Данър. ... още »
След „Убийство в Ориент Експрес” от „Фокс” са решили да заложат отново на Агата Кристи и Еркюл Поаро и да екранизират друг класически роман на писателката – „Смърт край Нил”.Със сценария отново ще се заеме Майкъл Грийн, а всички очакват Кенет Брана да седне на режисьорския стол и да се превъплъти в Поаро. Романът на Кристи е публикуван за първи път през 1937г. и представя ваканцията на детектива в Египет, където се замесва в смъртоносен любовен триъгълник.През 1978г. Джон Гилърмин екранизира „Смърт край Нил” с изключителен звезден състав, включващ Питър Устинов, Бет Дейвис, Миа Фароу, Джейн Биркин, Анджела Лансбъри, Маги Смит и Джордж Кенеди.„Убийство в Ориент експрес”, чиито бюджет е 55 милиона долара вече успя да реализира над 150 милиона световен боксофис. ... още »
„Призови ме с твоето име” на Лука Гуаданино е с най-много номинации за наградите „Независим дух” – 6. Следват „Бягай” и „Добри времена” с по 5 номинации и “Lady Bird” и “The Rider” с по 4.Петте номинирани за най-добър филм са „Проектът Флорида”, „Призови ме с твоето име”, “Lady Bird”, „Бягай” и “The Rider”.Шест актриси са номинирани в категорията „най-добра актриса”: Салма Хайек за „Beatriz at Dinner”, Франсис Макдорманд за „Три билборда извън града”, Марго Роби за „Аз, Тоня”, Сърша Ронан за “Lady Bird”, Шинобу Тераджима за „О, Луси!” и Реджина Уилямс за “Life and nothing more”.Наградата за най-добър актьор ще бъде дадена на един от петимата: Тимъти Шаламей за „Призови ме с твоето име”, Харис Дикинсън за „Beach Rats”, Джеймс Франко за „The Disaster Artist”, Даниел Калуя за „Бягай” и Робърт Патинсън за „Добри времена”.Най-добра поддържаща актриса ще бъде избрана измежду Холи Хънтър за „Болест от любов”, Алисън Джани за „Аз, Тоня”, Лори Меткалф за “Lady Bird”, Лоис Смит за „Марджъри Прайм” и Талия Ленис Уебстър за „Добри времена”.Петимата актьори номинирани в категорията за „най-добър поддържащ актьор” са Намди Асомуга за „Crown Heights”, Арми Хамър за „Призови ме с твоето име”, Бари Киогън за „Убийството на свещения елен”, Сам Рокуел за „Три билборда извън града” и Бени Сафди за „Добри времена”.Наградите „Независим дух” ще бъдат раздадени на 3 март 2018г., а домакини за втора поредна година ще са Ник Крол и Джон Мълани. ... още »
Миналата седмица ВВС съобщи, че шестима чешки туристи за арестувани в столицата на Казахстан Астана, защото са се разхождали с бански, подобен на този носен от Саша Барън Коен във филма „Борат”. Заради непристойното облекло на всеки един от тях беше наложена глоба от 22500 тенге, което са приблизително 67 долара.Сега Саша Барън Коен сподели в социалните мрежи, че ще покрие разходите по глобите, като помоли чехите да му изпратят своите данни на специално създадения от него имейл: arrestedforwearingyourmankini@gmail.com.През 2006г. при бюджет от едва 18 милиона долара, приходите на „Борат” надхвърлиха 260 милиона. Филмът беше забранен в Казахстан, но през 2012г. министърът на външните работи на страната благодари на Саша Барън Коен за популяризирането на Казахстан. ... още »
Трейлърът на „Феноменалните 2”, който излезе в неделя се превърна в най-гледания трейлър на анимационен филм за всички времена, като до този момент е събрал рекордните 113 милиона гледания.Филмът ще бъде отново под режисурата на Брад Бърт, а сред актьорите, които предоставят гласовете си на анимационните герои са Холи Хънтър, Самюъл Л. Джаксън, Катрин Кийнър, Джон Раценбъргър и Крейг Т. Нелсън.През 2004г. „Феноменалните” спечели 2 награди „Оскар” – за най-добър анимационен филм и за монтаж на звукови ефекти. Анимацията, чиито бюджет беше 92 милиона долара, успя да реализира приходи в световен мащаб в размер на 631 милиона.Световната премиера на „Феноменалните 2” е насрочена за 15 юни, когато ще се появи и по българските екрани. ... още »