Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
Още преди да започнат снимките беше ясно, че вдъхновената от истински събития драма “Вълкът от Уолстрийт” ще бъде сигурен кандидат за филмовите награди “Оскар”. Филмът отбелязва петото общо сътрудничество между Леонардо Ди Каприо и режисьора Мартин Скорсезе, а сценария му е базиран на превърналата се в бестселър едноименна автобиографична книга на бившия стоков брокер Джордън Белфорт.За амбициозната продукция от студиото Парамаунт Пикчърс отпуснаха бюджет от 85 милиона долара и снимките протекоха предимно в Ню Йорк Сити през есента на 2012-та година. Леонардо Ди Каприо се превъплъщава в главната роля на брокера Джордън Белфорт, който през 90-те години бе замесен в мащабно разследване свързано с тежки финансови измами и разхищение на големи суми пари.Плановете на Парамаунт Пикчърс бяха “Вълкът от Уолстрийт” да се завърти по кината в целия свят през месец ноември, тази година, тъй като това ще позволи на продукцията да се бори за оскарови номинации. В продължение на повече от половин година се смяташе, че световната премиера на драмата ще се състои на 15-ти ноември, но малко по-рано днес стана ясно, че Мартин Скорсезе все още не е готов с монтажа на лентата и от студиото смятат да отложат премиерата за 2014-та година. Друга причина за планираното преместване на премиерната дата е желанието на продуцентите времетраенето на филма да бъде по-кратко от 180 минути.Официално от Парамаунт не коментират появилата се новина, но за сметка на това няколко неназовани източника от студиото потвърдиха, че при всички положения “Вълкът от Уолстрийт” няма да бъде готов до средата на ноември. Според същите източници продуцентите ще се опитат да осигурят премиерна дата през месец декември, тази година, тъй като по този начин филма ще може остане в надпреварата за наградите “Оскар”. Но ако това не стане премиерата със сигурност ще бъде отложена за пролетта на 2014-та година.Важно е да се отбележи, че “Вълкът от Уолстрийт” не е първия филм на Мартин Скорсезе, който има проблеми с определянето на премиерна дата. Историческият “Бандите на Ню Йорк” трябваше да тръгне по кината през месец декември 2001-ва година, но продуцентите отложиха премиерата за края на 2002-ра.Подобна бе и ситуацията с психологическия трилър “Злокобен остров”, който първоначално трябваше да се завърти по кината през 2009-та година, но впоследствие се сдоби с премиерна дата през месец февруари, 2010-та година.Според последната информация в следващите две седмици ще стане ясно дали премиерата на “Вълкът от Уолстрийт” ще се състои в самия край на тази година или от Парамаунт Пикчърс ще пуснат филма по кината през 2014-та.Освен вече споменатия Леонардо Ди Каприо в лентата ще видим още Матю Макконъхи, Жан Дюжарден, Джона Хил, Джон Бърнтал, Кайл Чандлър и Джон Фавро.“Вълкът от Уолстрийт” е заснет изцяло с дигитални камери, а по думите на Мартин Скорсезе филма разказва “една страхотна история”, която се различава от сюжетите на всички останали ленти за брокерите и бизнесмените от Уолстрийт. ... още »
Приключенският филм от 2012-та година “Игрите на глада” бе крайъгълен камък за кариерите на режисьора Гари Рос и актрисата Дженифър Лоурънс. Благодарение на популярността на лентата сред младата публика Лоурънс се нареди сред най-известните и дискутирани изгряващи таланти на Холивуд, а натрупаните близо 700 милиона долара от световните кинопрожекции превърнаха Рос в един от най-търсените режисьори.Втората част от поредицата, “Игрите на глада: Възпламеняване”, тръгва по кината малко по-късно тази година и в нея отново ще видим Дженифър Лоурънс в главната роля на Катнис Евърдийн.Гари Рос отказа да поеме режисурата на продължението, но по всичко изглежда, че той отново ще има възможност да работи с Лоурънс и част от екипа на първия “Игрите на глада”.Малко по-рано днес от компанията Юнивърсъл Пикчърс оповестиха, че ще финансират и разпространяват по света нова филмова адаптация на публикувания през 1952-ра година роман “На изток от Рая” (дело на писателя Джон Стайнбек). Предстоящата лента ще бъде режисирана от Гари Рос, а Дженифър Лоурънс ще се превъплъти в главната женска роля. Очакванията са, че част от снимачния екип на “Игрите на глада” също ще участва в направата на филмовата адаптация.Бъдещият филм ще отбележи втория път в който романа “На изток от Рая” е пренесен на големия екран от холивудско студио. През 1955-та година по кината се завъртя първата филмова адаптация на книгата в която главните роли бяха изпълнени от Джули Харис и Джеймс Дийн. Сюжетът на предстоящия нов филм ще се придържа стриктно към книгата на Джон Стайнбек и ще преразкаже по осъвременен начин трагичната библейска история за братята Каин и Авел. Действието на подготвяната лента ще бъде ситуирано в щата Калифорния, а Дженифър Лоурънс ще изиграе главната женска роля на младата майка Кати Еймс. Сценарият на “На изток от Рая” вече се пише и очакванията са, че режисьора Гари Рос ще даде старта на снимките веднага след като Дженифър Лоурънс приключи с работата си по последните две чaсти на “Игрите на глада” (които ще бъдат заснети едновременно). За момента Рос и Лоурънс са единствените потвърдени членове на екипа.Намерението на компанията Юнивърсъл Пикчърс е новата филмова адаптация на “На изток от Рая” да бъде готова до края на 2015-та година. ... още »
Австралийската актриса Кейт Бланшет подписа договор за своя режисьорски дебют.Носителката на „Оскар" ще се захване с адаптация на книгата "The Dinner" на холандския писател Херман Кох. На този етап не е ясно дали тя ще се появи във филма. Романът е психол-трилър, който се съсредоточава върху среща в ресторант на две двойки, чиито синове по всяка вероятност са извържили ужасно престъпление.„Историята е за това какво бихте направили, за да защитите децата си", обяснява в интервюта Кох.Въпреки че "The Dinner" ще бъде нейният филмов режисьорски дебют, актрисата вече е режисирала няколко постановки по време на 5-годишната й служба (която приключва в края на годината) като артистичен директор на Sydney Theatre Company.Междувременно се очаква Бланшет да е една от претендентките за „Оскар" за изпълнението й в последния филм на Уди Алън "Blue Jasmine". ... още »
Тази вечер, точно в 20:00 по Нова ТВ в Къщата на VIP Brother ще се развихрят бурни емоции. Съквартирантите отново ще трябва не само да номинират някой от останалите участници, но и да обосноват логично своето решение.В днешното лайв издание на VIP Brother 2013 предстои да бъде разкрита една от големите тайни на сезона. В стилистиката на новото издание Big Brother ще изненада с нещо неочаквано и Съквартирантите и зрителите на Нова ТВ.Новата Мисия на участниците, наречена „Мъже срещу жени“, ще изправи представителите на двата пола едни срещу други във физически и психологически битки. Ще покажат ли те неподозирани скрити таланти и ще им помогнат ли те в предстоящите изпитания? Гости в студиото на лайв изданието на VIP Brother 2013 тази вечер ще бъдат спортният коментатор Крум Савов, известната плеймейтка и бивш участник във VIP Brother – Златка Димитрова, Юлиян Константинов и обсъжданата журналистка Соня Колтуклиева, които също живееха в Къщата през изминалия сезон формата. Каква ще бъде оценката, която ще получат Съквартирантите от коментаторите в студиото и ще обсъдят ли те любовното трио на Тервел, Лияна и Мариан? Каква е голямата тайна, която Big Brother ще разкрие пред Съквартирантите? - зрителите ще разберат тази вечер, точно в 20:00 по Нова ТВ. ... още »
Един от най-дългогодишните и емблематични репортери на bTV Новините - Миролюба Бенатова - се разделя с телевизията, за да поеме по нов професионален път, извън всекидневния поток на новините. "Напускам bTV, но не и журналистиката. Решението ми да си тръгна от телевизията не е плод на моментни обстоятелства, а на дълго обмисляне от каква промяна имам нужда, за да продължа личния си професионален път. След 13 години в bTV чувствам, че нямам какво повече да дам, така че да съм полезна за развитието на телевизията. На този етап искам да се отдалеча от всекидневния информационен поток и да опитам предизвикателството - работа с по-малък екип, в проект, извън новините. bTV ми даде всичко необходимо, за да се развия и утвърдя успешно като телевизионен журналист. Благодаря на Люба Ризова и целия мениджърски екип за подкрепата в моменти на изпитание за професионализма и волята ни. Вярвам, че по-доброто за всички ни предстои.", коментира Миролюба Бенатова.Миролюба Бенатова е част от екипа на bTV още от създаването на медията и за 13 години се превърна в емблема за българската журналистика. Тя е един от най-награждаваните разследващи репортери в bTV, носител е на наградата "Репортер на десетилетието на bTV", а през последния ТВ сезон успешно се справи с предизвикателството и на водеща.Ръководството на bTV благодари на Миролюба за изключителния й професионализъм и отдаденост в работата, както и за огромната й журналистическа смелост, неведнъж послужила за вдъхновение на много колеги в професията. Вратата на bTV остава отворена за Миролюба, която може да разчита на подкрепата на телевизията и занапред. ... още »
Златната петорка Стенли, Петя Буюклиева, Етиен Леви, Коцето Калки и Кичка Бодурова взривиха публиката на първия си концерт на живо в шоуто МУЗИКАЛНА АКАДЕМИЯ по TV7. Всеки от тях изпълни по един собствен хит и по един кавър на любимо парче. Двете дами заеха двете крайни позиции в класирането според вота на публиката.С най-висок вот от 46,2% публиката подкрепи изпълненията на Кичка Бодурова, която спечели овациите и на журито. ”Г-жо Бодурова не ви познавам, но вие ме размазахте, поклон”, коментира вечно лошия Фънки.Фатална жена Петя Буюклиева отиде на елиминации, в резултат на ниския вот на зрителите. Това предизвика бурното недоволство на журито, които я определиха като глас-вселена. Най-емоционално реагира Георги Христов, който заяви, че дори е готов да напусне шоуто, заради непрофесионалния зрителски вот. Люси Дяковска допълни, че това е рядко драстистично разминаване между мнението на журито и мнението на зрителите, но това е шоуто.Eтиен Леви показа двете страни на една и съща монета. При първото си изпълнение типично в негов стил покри цялата сцена с пластичен танц, второто парче бе убийството прочувствен кавър на ”It’s my life” на Джон Бон Джоуви, което провокира Здраво от Ритон да възкликне: ”Професоре, ставам ви на крака”.Изпълнението на Коцето Калки предизвика спор в журито “за” и “против”. Фънки критикува маршовата му стъпка, а в отговор Калки я повтори при изпълнението на кавър “Yellow submarine” на легендарните Бийтълс. Люси Дяковска го подкрепи с мнението си, че повече театър на сцената винаги е добре. Вероятно такава е и преценката на публиката, която му отреди 3-то място.Стенли не измени на себе си и представи две български парчета - авторското “Обсебен” и “Шоколад” на група Остава. Той определи себе си като асоциален, а мнението на журито бе алтернативен, единствен и неповторим. Секси темпераментно въртене на велоаргуметри като част от сценичната хореография определено внесе допълнителна енергия в неговото представяне.Тази вечер предстои влизането в академията на 5-те актуални звезди - Поли Генова, Кристо, Сантра, Лора Караджова и Дичо. Кой от тях ще спечели първи симпатиите на зрителите и кой от тях ще отиде на първи елиминации, предстои да видим в ефира на TV7 от 19.30 часа. ... още »
Липсата на по-сериозна конкуренция позволи на криминалната екшън-комедия ”Коза Ностра” да окупира без особени проблеми лидерското място в българския бокс офис. Лентата на Люк Бесон тръгна по кината преди дванадесет дни, но благодарение на по-силната зрителска подкрепа през изминалия уикенд (20-22 септември) тя се пребори с премиерния хорър “Заклинанието” и триизмерната анимация “Самолети”, която оглавяваше класацията в продължение на две седмици.Приходите на ”Коза Ностра” за уикенда се равняват на 56 711 лева, а от премиерата си досега филма с Робърт Де Ниро и Мишел Пфайфър е натрупал общо 161 619 лева – не особено впечатляващ резултат на общия фон, но все пак е важно да се помни, че става дума за оригинална продукция за по-възрастната аудитория, която не бе сред най-дискутираните и рекламирани филмови заглавия на 2013-та година. Ясно е, че няма да става дума за голям бокс офис хит, но имайки предвид предварителните очаквания (които не бяха големи) ”Коза Ностра” се представя сравнително прилично. Филмът едва ли ще надмине границата от половин милион лева, но все пак ще натрупа задоволителни за подобно заглавие приходи, които ще го наредят до тъй наречените “скромни бокс офис хитове”. До момента по света продуцираната от Мартин Скорсезе лента е натрупала 30 милиона долара.Втората позиция в класацията е за анимацията на Уолт Дисни “Самолети”, която се прожектира в България от близо три седмици и за този период от време е натрупала 349 214 лева. Триизмерната продукция няма да се нареди до големите скорошни анимирани хитове на Дисни (като “Университет за таласъми” и “Рапунцел и разбойникът”), но все пак представянето й е сравнително прилично за анимация, която не е част от изграден франчайз и чиито създатели първоначално планираха да я пуснат директно на DVD и Blu-ray. Преди да бъде свален от екран “Самолети” ще успее да надмине границата от половин милион лева. Общо по света лентата е натрупала 155 милиона долара при бюджет от 50 милиона.Екшънът ”Два патлака” застава на трето място със спечелени за близо две седмици 152 774 лева. Въпреки участието на двама от най-известните актьори в момента лентата на Балтазар Кормакур няма претенции за големи приходи и досегашното й представяне отговаря напълно на предварителните очаквания. ”Два патлака” без съмнение е привлякъл вниманието на най-запалените почитатели на жанра, но за разлика от летните заглавия като “Бързи и яростни 6” публиката на филма с Марк Уолбърг и Дензъл Уошингтън (който подобно на ”Коза Ностра” е насочен към по-възрастната аудитория) е в пъти по-малобройна. В най-добрия случай ”Два патлака” ще завърши българското си представяне с приходи от малко над 300 хиляди лева.Четвъртата позиция е за “Смърфовете 2”, който за шест седмици в България е натрупал общо 706 559 лева. Въпреки че бе на лидерската позиция в продължение на три седмици триизмерната лента се представя по-слабо от своя предшественик, който през 2011-та година бе свален от екран с приходи от над един милион лева. “Смърфовете 2” няма да подобри това постижение, но все пак представянето му е прилично за триизмерно семейно заглавие и съдейки по спечеленото до момента филма ще бъде свален от екран с приходи от около 850 хиляди лева. До момента по света заснетата с бюджет от 105 милиона долара продукция е натрупала приходи от 307 милиона долара.Фантастичният екшън “Ридик” застава на пето място в класацията. Филмът с Вин Дизел и Карл Ърбън се прожектира по родните киноекрани от три седмици насам и до момента е натрупал общо 269 214 лева. Дълго подготвяната трета част от поредицата за Ричард Ридик тръгна по кината само няколко месеца след премиерата на “Бързи и яростни 6” – също така продължение от франчайз с участието на Вин Дизел. Разбира се двете ленти не могат да бъдат сравнявани тъй като публиката на “Бързи и яростни” е далеч по-голяма и по принцип научнофантастичните заглавия като “Ридик” рядко регистрират огромни финансови постъпления в България. Имайки предвид това “Ридик” няма да бъде сметнат за финансово разочарование, но и няма да се нареди сред най-големите бокс офис успехи на лятно-есенния сезон. Ако няма по-сериозен спад в посещаемостта филма ще завърши представянето си с приходи от около 400 хиляди лева.Премиерният хорър на Джеймс Уан “Заклинанието” е на шеста позиция като за първия си уикенд по родните киноекрани е спечелил 25 061 лева. В Съединените щати филма предизвика истински фурор сред публиката и се нареди сред най-големите хитове на 2013-та година. Съдбата на лентата в България няма да бъде същата тъй като по принцип филмите на ужасите много рядко привличат голяма публика в кината. Именно поради тази причина голям брой от скорошните заглавия от този жанр (сред които “Чистката”, последните две части на “Паранормална активност” и втората част на “Коварен”) не се сдобиха с киноразпространение в България въпреки доброто си представяне в Щатите. Скромният старт на “Заклинанието” потвърждава за пореден път, че когато стане дума за пътуване да мултиплекса хорър-филмите не са сред най-предпочитаните от зрителите заглавия. Лентата с Роуз Бърн едва ли ще набере повече скорост в следващите седмици и по всяка вероятност ще отпадне бързо от киноафиша. До момента по света “Заклинанието” е спечелил 285 милиона долара при бюджет за снимки от 20 милиона.“Пърси Джаксън и Боговете на Олимп: Морето на чудовищата” заема седма позиция в класацията със спечелени за четири седмици 277 713 лева – сравнително скромен резултат за скъпо продължение насочено към тийнейджърската публика. Първият филм за полубога Пърси Джаксън завърши българското си представяне през 2010-та година с приходи от около 350 хиляди лева (без да разчита на по-високите цени за триизмерни прожекции). Въпреки че втората част се прожектира в 3D-формат и бе предшествана от по-добра реклама тя все още не е успяла да подобри постижението на оригинала. Очевидно е, че зрителския интерес към “Морето на чудовищата” не е голям и доказателство за това са не само българските приходи, но и приходите от останалите държави по света. До момента световните приходи на високобюджетната лента се равняват на разочароващите 174 милиона долара – сума, която според бокс офис анализаторите ще бъде и основаната причина поради която планирания трети филм от поредицата няма да бъде направен.Комедията “Дърти хлапета 2” е на осмо място в класацията. Лентата с Адам Сандлър и Крис Рок се прожектира в България от три седмици насам и до момента е натрупала 166 752 лева. “Дърти хлапета 2” подобри постижението на предшественика си от 2010-та година (общи приходи от 150 хиляди лева) и по всичко изглежда, че ще бъде свален от екран с приходи от около 300 хиляди лева. По света комедийната лента се представя още по-добре и в момента може да се похвали с приходи от над 220 милиона долара.“Сем. Милър” застава на предпоследната девета позиция със спечелени за шест седмици 351 730 лева. Имайки предвид, че става дума за комедийна лента, която бе принудена да се конкурира с триизмерни анимации и екшъни, “Сем. Милър” се представя достойно в българския бокс офис. Рядко се случва комедиен филм без мащабна реклама и без множество дискусии в интернет да се превърне в зрителски хит в България, но “Сем. Милър” е без съмнение едно от малкото изключения. Филмът няма да достигне сумата от половин милион лева, но ще намери място сред най-успешните оригинални филми на годината.Десетото място е за научнофантастичния “Елизиум”, който за седем седмици е натрупал 373 904 лева в България. Подобно на “Ридик” режисирания от Нийл Бломкамп филм може да разчита на ограничен брой зрители и още преди премиерата беше ясно, че няма шанс да се нареди сред големите хитове на годината (въпреки че на пръв поглед притежава всичко от което се нуждае съвременен високобюджетен екшън за масовата публика). Все пак за оригинално заглавие, което не разчита на триизмерни прожекции, “Елизиум” се представя сравнително прилично в България. Общо по света филма с Мат Деймън е натрупал 250 милиона долара при бюджет от 120 милиона. ... още »