В навечерието сме на 25-тия международен филмов фестивал София Филм Фест. 25 години след началото, след огромен натрупан опит и постижения, след срещи със стотици майстори на световното кино и представители на европейската и световната филмова индустрия, след авторитетни признания, сред които акредитация от FIAPF и включване в списъка на сп. „Варайъти“ с 50-те най-значими световни фестивала в света…
Готови сме за началото. Адаптирани спрямо пандемичната ситуация. При стриктно спазване на противоепидемичните мерки. С изключителна по своето качество програма. И участници, всеки от които е желан гост на целия фестивален свят.
25-ият София Филм Фест ще се състои от две части: същинска и специална. Същинският фестивал е от 11 до 31 март с хибридно издание. Над 70 филма ще бъдат налични на водещата в света на фестивалите онлайн платформа на Фестивал Скоуп/Шифт 72.Над 129 филма ще бъдат прожектирани в софийските киносалони. Акцентът през март са конкурсните програми, българските игрални и документални премиери, избрани филми от световната фестивална сцена, юбилейни програми, включващи шедьоври от световното кино на гостували в София режисьори. Традиционните фестивали в Бургас, Пловдив и Варна ще бъдат във втората половина на март.
Специалното издание на 25-ия СФФ е предвидено за средата на септември 2021. Тогава планираме да покажем компактна програма от световни филми, представени от техните автори. Всички режисьори на предвидените за септември филми са потвърдили участието си. Да се надяваме да можем да навлезем тогава в нормалността и да отпразнуваме 25-ия Купон на годината подобаващо.
Фестивалът се организира от Арт Фест под патронажа на Столична община, с подкрепата Министерство на културата, ИА „Национален филмов център“ и програма „Творческа Европа“ MEDIA на Европейския съюз, в партньорство с Националния дворец на културата, културни институти, спонсори, партньори и приятели.
Официалното откриване на 25-ия София Филм Фест е на 11 март в Зала 1 на НДК с премиерата на най-новия филм на режисьора Камен Калев - „ФЕВРУАРИ”. Той бе представен в Works in Progress програмата на 17-ия София Мийтингс 2020 и получи заслужено признание – участие в официалната селекция на Кан 2020.
* * * На церемонията по откриване на 25-ия София Филм Фест ще бъде връчена Наградата на София на Столичната община на изключителния музикант, филмов и театрален композитор Теодосий Спасов за неговия принос към изкуството на киното и музиката. Големият ирански режисьор Джафар Панахи също ще получи Наградата на София в годината на софийския юбилей – тя ще отпътува за родината му.
* * * За 19-и път авторитетно жури - Теодор Ушев, мултимедиен артист, режисьор и графичен дизайнер (Канада-България), Иля Хржановски, режисьор (Русия), Светла Цоцоркова, режисьор (България), Саболч Хайду, режисьор (Унгария) и Наташа Петрович, актриса (Северна Македония), ще определи Голямата награда в Международния конкурс за първи или втори игрален филм „София – град на киното”, съдържаща парична премия от 7000 евро, осигурена от Столична община.
* * * Балканският конкурс включва топ-заглавия от региона, които ще се състезават за наградата, връчвана по традиция от нашите приятели „Домейн Бойар“ и оценявана от международно жури в състав: Дорон Еран, режисьор и продуцент (Израел), Джон-Пол Дейвидсън, режисьор (Великобритания) и Лили Хорват, режисьор (Унгария). Ето кои са те:
* * * 2020 е предизвикателна година, но и богата на важни заглавия в света на документалното кино – специална селекция от тях е включена в Документалния конкурс на фестивала. Начело на журито тази година е първият гост на София Филм Фест – режисьорът Лех Ковалски, а заедно с него ще работят датският режисьор-документалист Туе Стийн Мюлер и продуцента Наташа Дак Оджуму.
* * * В продължение на шест години в програмата на София Филм Фест имаме удоволствието и привилегията да бъде връчвана специалната Награда ФИПРЕССИ 90 Платиниум, която се присъжда от Международната федерация на филмовите критици. В пред-пандемичните години тя бе представяна лично от Клаус Едер, генерален секретар на организацията, и нейни носители в София са Бела Тар, Горан Паскалевич, Илдико Енеди, Биле Аугуст, Агнешка Холанд. През 2021 година световните творци на киното, които ще получат този приз, са режисьорите Кристи Пую и Тери Гилиъм.
* * * Новите български игрални филми ще са основен акцент в мартенската програма на СФФ. Сред премиерните заглавия за София, освен участващите в конкурсите, са „Житие“ на Войчех Тодоров и Георги Стоянов по сценарий на Красимир Крумов-Грец, „Блаженият“ на Станимир Трифонов, „Рая на Данте“ на Димитър Радев, „Сбогом, Джони“ на Константин Буров, както и вече разпространеният в киносалоните „Ятаган“ на Андрей Андонов. Три игрални филма ще бъдат в програмата на Киномания, с което двата водещи български кинофестивала обединяват усилията си в стремежа за популяризиране на българското кино – „Страх“ на Ивайло Христов (откриващ Киномания), „Сцени от живота на една актриса“ на Иван Владимиров и „Късата клечка“ на Димитър Петков.
* * * Фестивалът ще представи по традиция и премиерни български документални филми. Сред тях са носителят на наградата „Златен ритон“ – „Преди края“ на Елдора Трайкова, „Тихо наследство“ на Петя Накова и „Парцалев“ на Валя Коларова.
* * * 19-ият Конкурс за български късометражен филм ще представи 12 филма, селектирани от жури в състав: Ваня Райнова, сценарист и продуцент, и режисьорите Борис Десподов и носителя на наградата през 2020 – Христо Симеонов. За втора поредна година наградата се осигурява от Доли медия студио. Ето и селекцията:
* Дишай / Breathe, режисьор Бисер Джонев * Еди-кой си / Whoever, режисьор Милко Йовчев * Заклинание / Spell, режисьор Виктория Караколева * Карантина / Quarantine, режисьор Димитър Димитров * Лека нощ, Лили / Good Night, Lily, режисьор Петър Вълчев * Любов по време на туризъм / Love in Time of Tourism, режисьор Весела Данчева * Оттук дотук / From Here to Here, режисьор Георги Мартев * Под един покрив / Under the Same Roof, режисьор Симеон Цончев * Танда / Tanda, режисьор Теодора-Косара Попова * Черупки / Eggshells, режисьор Слава Дойчева * AIVA, режисьор Венета Андрова * Santiago, режисьор Андрей Кулев
* * * Основният фокус на юбилейния 25-и София Филм Фест е самият фестивал. Едно от най-големите му достижения е гостуването в България на световни филмови творци. Част от тях бяха удостоени с Наградата на София на Столична община за техния принос в развитието на изкуството на киното. Питър Грийнауей получи първата Награда на София през 2005. Оттогава през изминалите 25 години 56 изключителни личности на световното и българското кино са получили лично в София отличието. В програмата представяме извънредната юбилейна рубрика „СФФ 25“ в която са включени филми на 25 носители на Наградата на София. Сред тях освен Грийнауей са Биле Аугуст, Кшищоф Зануси, Никита Михалков, Данис Танович, Агнешка Холанд и Павел Павликовски. Техните творби ще бъдат показани в Дома на киното в предварителната програма на фестивала, която стартира от 1 март. По-голямата част от тях ще отправят лични послания към публиката на СФФ и ще представят филмите си, на което може да бъде свидетел единствено публиката в киносалона. Кои са другите членове на Клуб „25“ ще разберете съвсем скоро. Тук ще споменем и една легенда на българското кино – акад. Людмил Стайков. Неговият филм „Ханът и империята“, част от „СФФ 25“ и Киномания, ще има специална прожекция в Зала 1 на 31 март 2021, организирана от Националния дворец на културата.
* * * Предварителната програма, загряваща 25-ия София Филм Фест ще запознае киноманите и ценителите на постиженията на Чехословашката нова вълна с творчеството на един от нейните най-ярки представители – сценаристът и режисьор Павел Юрачек. В Чешкия център в периода от 1 до 10 март ще бъде представена негова ретроспектива, в която той се проявява както като режисьор и сценарист на свои филми, така и като сценарист на емблематични филми на свои колеги от чудото на 60-те. Програмата ще бъде представена от експерта Ян Трънка от Чешкия национален филмов архив.
* * * БИЛЕТ И през 2021 голяма част от филмите ще са достъпни чрез една от най-известните консерви в света на киното – БИЛЕТ В КЕН на София Филм Фест. Ценителите ще имат възможност да попълнят своята колекция от кенове, а повече информация ще откриете на siff.bg/bilet и може да бъде получена на безплатен номер 080018110.
* * * 18-ото издание на София Мийтингс ще събере онлайн европейския елит във филмовата индустрия – това ще се случи между 17 и 21 март 2021. Пандемичната обстановка в целия свят е условие, с което всички фестивали и филмови пазари се съобразяват, но всеобщата онлайн свързаност дава възможност на киноспециалистите да присъстват на много повече форуми в цял свят.
* * * Следете подробностите за акценти на сайта ни www.siff.bg, както и в социалните мрежи (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube) на фестивала.
Благодарим на компаниите България Еър - основен превозвач на фестивала, Grand Hotel Sofia, Domaine Boyar, Moto Pfohe Rent a Car, hobo, Nescafe Dolce Gusto.
Креативният и комуникационен партньор на София Филм Фест е DDB!
София Филм Фест се осъществява с подкрепата на Столична община.
„Тук се изисква много смелост, риск и застраховка, защото това са техните пари – ние им даваме 100 хиляди, а те трябва да ги задържат”, коментира известният водещ.Отново наградата е 100 хиляди, отново има участници, които се борят за нея, отново има въпроси и отговори... и отново водещ ще бъде едно от най-емблематичните и успешни лица на Нова ТВ – Ники Кънчев. В най-новата телевизионна игра „Да ти паднат 100 хиляди” именно той ще напътства участниците, които играят по двойки, и ще им помага да се доближат колкото се може повече да заветните 100 хиляди.„За мен е чест, че ще бъда водещ на „Да ти паднат 100 хиляди” и много се радвам, че отново Нова ТВ поставя стандарт в този тип формат”, споделя известният водещ. „Това е изключително модерно шоу, напълно ново като телевизионна архитектура, като тръпка и усещане”, допълва още той. „Предаването е много емоционално и драматично, а напрежението е голямо, защото участниците получават 100 хиляди в началото на играта. Това са техните пари – ние им ги даваме, а те трябва да ги задържат. Техният успех зависи не само от знанията и общата им култура, но в много силна степен и от техните чувства и настроение по време на играта”, обобщава той. На въпроса какво трябва да притежават двойките, за да спечелят голямата награда, Ники Кънчев отговаря: „Трябва да имат много добра стратегия – единият да предполага верния отговор, другият да контрира и да пита „А ти сигурен ли си?”. И много важно – да не забравят да разпределят парите”. Водещият обаче не смее да прави прогнози дали голямата награда ще падне лесно. „В тази игра се изисква смелост, риск и застраховка. Тук не може да кажеш „Аз съм дотук” и да се откажеш. Сега трябва да играеш докрай – няма отказване”.„Да ти паднат 100 хиляди” се радва на много голям успех – форматът е реализиран в близо 30 държави в цял свят, а в момента “The Money Drop”, по чийто формат е направена играта, е гейм шоу № 1 в света. „Екипът, с който работим, е много добър. Консултант на предаването е холандският продуцент от Endemol Мариеке Франк, която има 25 годишен опит в правенето на подобен формат телевизионни игри. Вярвам, че шоуто ще има успех в България и българските зрители ще го харесат”, коментира обичаният водещ.Още с първото обявяване, предаването предизвика силен интерес – към момента близо 20 000 двойки са се записали за участие в шоуто. Сред тях вече са избрани най-интересните и атрактивни, които ще получат възможността да се борят за 100-те хиляди. Освен участието си в играта обаче, избраните участници имат шанса да изживеят и вълнуващи моменти в столицата на Естония – Талин, защото именно там се провеждат снимките на предаването. Сред най-колоритните са скорошни годеници, двойка с близо 25 години брак зад гърба си, близки приятели, майки с дъщерите си, бащи и синове, над 60-годишно възрастно семейство, българин, върнал се от Лондон, за да участва в шоуто с добър свой приятел, а така също и атрактивни млади блондинки, които се явили на кастинга заедно със своите кучета чихуаху, но напълно разбили мита, че блондинките са глупави... „Да ти паднат 100 хиляди” ще се завърти в ефира на Нова ТВ през месец март. ... още »
Британецът Дейвид Макензи, българинът Драгомир Шолев, рускинята Олга Диховичная, словенецът Ян Цвиткович и французинът Марк Баше са членовете на престижното жури, което ще има задачата да разпредели наградите в Международния конкурс за първи и втори игрални филми и в Конкурса за Наградата Jameson на СФФ 2012.Дейвид Макензи е роден през 1966 година. Публиката на София Филм Фест добре го познава още от дебютния му филм „Последната велика пустош“ (2002), включен в конкурсната програма на фестивала през 2003 г. Година по-късно Дейвид Макензи ни плени с екзистенциалната си драма „Младият Адам“, донесла му световна популярност. Екранизация по романа на шотландския бийт поет Александър Троки, кинотворбата спечели наградата „Майкъл Пауъл” за най-добър британски филм на фестивала в Единбург. Следващите два филма на Макензи - „Пагубна страст“ (2005) и „Халъм Фоу“ (2007) са номинирани за „Златна мечка” на фестивала в Берлин. „Халъм Фоу“ е отличен и със „Златен Хичкок” за най-добър филм, както и с наградата на “Kodak” за операторско майсторство на кинофестивала в Динар (Франция).С „Професия жиголо“(2009) Макензи се пренася за кратко в Холивуд, за да се върне отново към мрачните тонове на британското ежедневие с „Перфектно чувство” (2011). Най-новият филм на режисьора е жизнеутвърждаващ поглед към смисъла на любовта и на това да бъдеш обичан в днешните смутни времена. Главните роли са поверени на Юън Макгрегър и Ева Грийн, чиито герои се влюбват, точно когато неизвестен вирус атакува последователно човешките възприятия, а всеобщата паника създава анархия и неизвестност в глобален мащаб. Сред актьорите в поддържащи роли ще видим Юън Бремнър, Стивън Дилейн, Кони Нилсън и др.Българският режисьор Драгомир Шолев е роден на 21 юли 1977 г. в Русе. Завършва НАТФИЗ (специалност анимация и филмова и телевизионна режисура), работи като асистент режисьор в редица игрални филми, и е автор на над 150 реклами и музикални видеоклипове. Специалистите го определят като обещаващ режисьор и сценарист след успеха на късометражните му филми „Семейство”, „Хабанера”, „Преди живота, след смъртта” и „Посредникът”, селектирани за участие в не един фестивал и удостоени с множество награди в България и по света. През 2005 година черно-белият „Преди живота, след смъртта” получава наградата JAMESON за най-добър български късометражен филм.През 2011 г. създава игралния си дебют „Подслон”, по съвместен сценарий с Разван Радулеску и Мелиса де Рааф, описан от фестивалния селекционер Матьо Дарас като „свирепа черна комедия за български пънкари и за невъзможното общуване между родители и деца”. Триумфалното фестивално шествие на филма започна от Сан Себастиан , на 15-ия София Филм Фест, където бе удостоен с Голямата награда за най-добър филм в Международния конкурс, наградата „КОДАК” за Най-добър български игрален филм и с Наградата на публиката. В момента Драго Шолев пише сценария за втория си игрален филм. Единствената дама в състава на международното жури на СФФ 2012 ще бъде Олга Диховичная, актриса и режисьор, особено нашумяла в последните години с участието си във филма „Портрет по здрач”, представен с голям успех на кинофестивала във Венеция’11 и спечелил голямата награда в Солун. Родената през 1980 година в Минск актриса учи във факултета по изкуствата на Белурския държавен университет, а през 2001 година завършва майсторски режисьорски курс в Москва, в класа на Алексей Герман. През 2005 г. Диховичная се дипломира по специалността психология в Московския държавен университет, а в момента продължава обучението си в Московския Гещалт институт. В продължение на 10 години Олга трупа опит в телевизията като журналист и водещ, а за периода 1999-2009 година създава 9 документални филма като режисьор, сценарист и ко-продуцент. Правят впечатление актьорските й превъплъщения в „Копейка” (2002), сериала „Пари” (2002), „Дишай издишай” (2006), „Два дни” (2011) и в „Портрет по здрач” (2011) на Ангелина Никонова – за ролята на жена, която се влюбва в насилника си, Диховничная е удостоена с Награда за най-добра женска роля на фестивалите в Онфльор (Франция) и Оренбург (Русия). Днес Олга Диховничная е художествен директор на модерния московски кинофестивала „Утре” (Завтра), основан от съпруга й Иван Диховнични преди 5 години.Словенският режисьор и сценарист Ян Цвиткович е роден през 1966 г. Дипломира се като археолог. От 1998 г. пише сценарии за късометражни и игрални филми, и ТВ сериали. През 2001 г. дебютира като режисьор с „Хляб и мляко“, отличен като най-добър дебют на фестивала във Венеция. Вторият му филм „От гроб до гроб“ (2005) получи наградата за Най-добър балкански филм на 10-ото издание на СФФ през 2006 г, а също и наградата за Най-добър режисьор от кинофестивала в Сан Себастиян. В Котбус творбата бе удостоена с Гран при и Наградата на екуменическото жури. На кинофестивала в Торино „От гроб до гроб“ донесе на Ян Цвиткович наградите за най-добър филм и най-добър сценарий.В компанията на четиримата режисьори от журито ще се озове френският продуцент Марк Баше, който също дебютира в киното зад камерата. От 1982 до 1988 г. той е оператор на 8 късометражни филма. През 1994 г. е копродуцент на „Преди дъжда” (реж. Милчо Манчевски), а през 1997 г. е продуцент на „Доберман” (реж. Ян Кунен).Името му е свързано с продукцията „Влакът на живота” (1998) на Раду Михалеану и интересът му към източноевропейското кино достига кулминацията си в дългогодишното партньорство на Баше с босненския режисьор Данис Танович. Френският продуцент гостува за пръв път на София Филм Фест през 2002 г. и връчи първата награда на фестивала - "NO MAN'S LAND" за Най-добър балкански филм. Може би сте го забелязали като любопитен турист във филма „Цирк Колумбия” на Данис Танович, ако не, то със сигурност ще го видите на сцената по време на финалната церемония на СФФ 2012. ... още »
След малко повече от един месец ще започнат снимките на дълго подготвяния римейк на популярния хорър от 1981-ва година, “Злите мъртви”. Действието на предстоящата лента ще се развива в наши дни, а сюжета отново ще разказва за отседнали в отдалечена хижа младежи, които попадат на смъртоносната “Книга на мъртвите”.Създателят на оригиналния филм, Сам Рейми, отказа да режисира новата версия (но въпреки това ще я надзирава в ролята си на изпълнителен продуцент), и от студиото Sony Pictures се насочиха към уругваеца Феде Алварез, за когото това ще бъде дебют в холивудското кино.В римейка на “Злите мъртви”, главния герой няма да бъде мъж, а млада жена, която се опитва да превъзмогне зависимостта си към наркотиците и алкохола. В тази роля ще се превъплъти 23-годишната актриса Джейн Леви, която доби популярност в Щатите благодарение на участието си в телевизионния сериал “Suburgatory”. В кратък разговор с The Insider, младата актриса поговори за това какво могат да очакват феновете от римейка на “Злите мъртви” и какъв ще бъде цялостния тон на филма.Леви: “Нашата версия няма да съдържа комедийни елементи. Мисля, че хуморът в оригинала идваше най-вече от специалните ефекти и грима. Не знам дали са искали филма да бъде и смешен или просто това се е получило от ефектите по онова време. При нас няма да има подобни моменти. Нашият филм ще бъде доста мрачен и определено ще се различава от първия “Злите мъртви”.Има направени промени, но мога да кажа, че феновете отново ще получат филм, който ще предостави много страшни моменти и натуралистично насилие. Нищо няма да бъде спестено и можете да очаквате един наистина страшен филм на ужасите. Героят на Брус Кембъл, Аш, няма да се появи на екран, но “Книгата на мъртвите” отново ще измъчва група приятели по доста неприятен начин. Сценарият е много добре конструиран и според мен съдържа точно тези елементи, което които превърнаха оригиналния филм в успех.”Джейн Леви замени в последния момент оттеглилата се Лили Колинс (“Отвлечен”), а освен нея в предстоящия трилър ще вземат участие и актьорите Шайло Фернандес (“Червената шапчица”) и Лу Тайлър Пучи (“Конниците”).Сценарият на новия “Злите мъртви” е написан от носителката на “Оскар”, Диабло Коди (“Страстите на Дженифър”) и Родо Мендес (“Нищо за губене”), а бюджетът с който ще разполага режисьора Феде Алварез няма да надвишава сумата от 14 милиона долара. Снимките на римейка ще протекат в Нова Зеландия и град Детройт, щата Мичиган.Новата версия на “Злите мъртви” ще тръгне по световните киноекрани от 12-ти април, 2013-та година. ... още »
Двукратно номинирания за “Оскар” Джимон Хонсу и звездата от “Троя” и трилогията “Властелинът на пръстените”, Орландо Блум, ще изпълнят ролите на разследващи полицаи в криминалния екшън-трилър “Зулу” (“Zulu”). Сценарият на продукцията е вдъхновен от публикувания през 2010-та година роман със същото име, дело на писателя Керил Фери, а старта на снимките ще бъде даден в началото на предстоящото лято.Първоначално, интерес към “Зулу” изяви режисьора на “Синята бездна” Рени Харлин, но трудностите при намирането на студио, което да отпусне бюджет за снимки, бяха основната причина поради която той се оттегли от проекта.В крайна сметка, продукцията получи подкрепата на независимата френска компания Pathé, откъдето в самото начало на тази година обявиха, че на режисьорския стол ще седне познатия с работата си по “Ларго Уинч”, Жером Сал. Според информация от източници близки до проекта, Сал е водил преговори с Орландо Блум и Джимон Хонсу в продължение на близо един месец и половина, но едва преди няколко дни двамата актьори са потвърдили официално намерението си да участват.В лентата, Хонсу и Блум ще се превъплътят в ролите на двама полицейски служители от град Кейптаун, Южна Африка, които са привикани от началниците си да разследват убийството на 18-годишната дъщеря на един от най-известните играчи на ръгби в страната.Режисьорът Жером Сал: “Зулу” ще бъде най-амбициозния ми филм до момента и с нетърпение очаквам да работя с тези невероятни актьори. Всички от екипа ми се съгласиха да работят за по-малко пари, защото са наясно с качеството на сценария и знаят, че ще бъдат част от нещо, което ще си заслужава да бъде гледано. Страхотно е да работиш с хора, които са на снимачната площадка не заради парите, а просто защото вярват в проекта.”Кастингите за останалите роли в “Зулу” вече стартираха, но за момента единствените актьори, които са потвърдени за участие са Орландо Блум и Джимон Хонсу.Режисьорът Жером Сал прави последни промени в сценария, заедно с партньора си Жюлиен Рапеню (“Ларго Уинч 2: Заговорът Бирма”), а според представител на студиото Pathé, снимките на лентата ще започнат в началото на месец юли в Южна Африка.Бюджетът за направата на “Зулу” се равнява на 23 милиона долара и очакванията са че снимачния период ще продължи около два месеца и половина.Световната премиера на криминалния трилър е насрочена за пролетта на следващата година. Точната дата все още не е определена. ... още »
Саймън Пег и Ник Фрост отново обединяват сили на екрана, този път в ролите на заклети фенове на научната фантастика. Двамата приятели се отправят на пътешествие към често посещавана от НЛО област в Съединените щати.Там те се запознават с нахакания извънземен Пол (озвучен от Сет Роугън), който ги повежда на едно щуро приключение.Докато двамата се опитват да помогнат на Пол да се върне вкъщи, малкото зелено човече е на път да ги превърне от обикновени неудачници в междузвездни герои.Под режисурата на Грег Мотола (Суперяки) и с участието на съзвездие от актьори в поддържащите роли, сред които Джейсън Бейтман, Кристен Уиг, Бил Хейдър, Джо Ло Трулио и Сигорни Уивър, "ПОЛ" е комедийна авантюра, която не трябва да се пропуска!Допълнителни материали:• Еволюцията на Пол• Кой, по дяволите, е• Адам Шедоучайлд?• Смешните физиономии на Саймън• Гафове• ГалерииЗвук: Английски, Чешки, ПолскиСубтитри: Английски, Български, Чешки, Гръцки, ПолскиПредставен в оригиналния си формат 2.35:1 / 16х9"ПОЛ" е с DVD премиера на 20 февруари 2012г.МОЖЕ ДА ЗАКУПИТЕ НАШИТЕ DVD И BD ПРЕМИЕРИ ОТ СЛЕДНИТЕ МАГАЗИНИ:• Пъблик• Metro• Marsel Toys• Ciela• Technopolis• Пикадили• Техномаркет• Фантастико• Orange Center• CBA - Верига супермаркетиили да поръчате на тел.: 02 985 4141Трейлъри и клипове от филма можете да видите тук ... още »
от Стефан ДимовЧаст 2Кошмари на Елм Стрийт (2010) http://www.youtube.com/watch?v=2SulpWn6GlkПерфектен и много наелектризиращ трейлър! След като по каръшко стечение на обстоятелствата, Джаки Ърл Хейли губи роля в първия „Кошмари на Елм Стрийт” (за сметка на приятеля си Джони Деп), щастието му се усмихва 26 години по-късно, когато той получава възможността да се въплъщава в легендарния зъл Фреди.Продуцентската компания на Майкъл Бей – Platinum Dunes, която прави римейкове на култови филми на ужасите, решава да вдъхне нов живот на хоръра за Фреди Кругър. С времето, ефектите на лентата от 84-та все и все повече губят тогавашния си чар и предизвикват обратни усещания на търсените, а създателите на римейка искат да издигнат антигероя в очите и на новите поколения (и естествено да направят куп пари). Със задачата се заема филмовия дебютант и опитен режисьор на видеоклипове – Самюъл Байер (Металика, Ролинг Стоунс, Нирвана, Грийн Дей). Несъмнено изпълнен с глуповато-ненужни клишета, новият филм все пак надхвърля мнозинството подобни съвременни хоръри най-малко с красивата си мрачно-цветна визия и заслужаващите похвала преходи между реалност и сън.Спящата Красавица (2011)http://www.youtube.com/watch?v=5sIGo9z2JDUЗадкадров глас, съпътстващ сменящите се образи може да бъде доста провокативно оръжие във филмовите реклами, особено като внася допълнителна мистерия към кадрите и музиката.В съчетание със заглавието и смелите натрапчиви надписи, трейлъра на „Спящата Красавица” възбужда интереса за една странна и минорна съвременна еротична приказка.Филмът е хвален заради хладнокръвния стил на Джулия Лий (дебют като сценарист и режисьор) и пасивното изпълнение на 23 годишната австралийка – Емили Браунинг („Sucker Punch”). За да се подготви за ролята си, Лий настоятелно кара Браунинг да гледа „Антихрист” на Ларс Фон Триер и да изучава играта на Шарлот Грейнсбург. „Спящата Красавица” не получава широко разпространение, но си извоюва номинация за "Златна Палма" в Кан, по-скоро не с отговорите, а с въпросите, които поставя.Дървото на живота (2011)http://www.youtube.com/watch?v=NpX5JweMMF4Номинираният за 5 "Оскара" оператор, Емануел Любезки („Новият свят”, „Децата на хората”), обяснява подхода на Терънс Малик към „Дървото на живота”: „Кинематографията не е използвана, за да илюстрира диалог или изпълнение, а да улови емоция, така че филмът се отнася към преживяното. Той е предназначен да възбужда тонове спомени, подобно на даден аромат или парфюм.”Произхода на филма датира още от края на 70-те, след като Терънс завършва „Райски дни”.Той работи по проект, който ще изследва началото на живота на Земята. Проектът е прекратен, но няколко десетилетия по-късно оживява. За да предизвикат максимално естествени усещания у зрителите, Малик и Любезки използват нетипични техники за киното, приближаващи образите максимално до идеята за една съвършенна истинност, сякаш показана не от човек, а от Бог. Разочарован от изгледа на модерните компютърно-генерирани визуални ефекти, Малик се обръща към Дъглас Тръмбъл – отговорник за визуалните ефекти на „2001: Една Одисея в Космоса”, за да създадат жадуваната с години визия от Терънс с помощта на оптически и физически методи, използвани в миналото. Тръмбъл, който последно е работил в тази сфера по „Блейд Рънър” преди 29 години, казва: „Работихме с химикали, оцветители, флуоресцентни бои, течности, мляко, пушек, въглероден диоксид, пламъци, светлина и високо скоростна фотография, за да видим колко ефектно може да бъде.”Enter The Void (2009)http://www.youtube.com/watch?v=JJkPLYmUyzg„Няма нищо радикално ново. Взех някои техники и повествователни методи, които са използвани във филмите, но ги използвах по маниакален начин.” – казва Гаспар Ное – създател, толкова дързък и краен, че реакциите спрямо него няма как да не бъдат с противоположни полюси. Някои го обявяват за една голяма гротеска - гавра с изкуството и живота, а други го възвеличават като неповторим илюстратор на гениални идеи, чийто качества и заслуги не могат да бъдат достойно признати в съвремието, в което твори.Под влиянието на халюциногенни гъби и ноар-ът в първо лице по Реймънд Чандлър – „Дамата от езерото” (1947), Гаспар Ное започва да обмисля направата на филм, който да изобразява живот след смъртта. Любимият му филм, „2001: Една одисея в космоса”, различно експериментално кино, опита му с халюциногенни вещества и видеото към „Smack My Bitch Up” на Продиджи оформят представата му за визуализирането на подобна лента, която минава през 15 години шлифоване, много различни фази и неуспехи, за да бъде фактически разработвана в продължение на 3 години. Въпреки че е показан в Кан през 2009 и номиниран за "Златна Палма", „Enter The Void” не е завършен – работата по аудио-визуалната обвивка на филма продължава почти още 1 година, за да крайната му версия бъде показана чак в началото на 2010 на фестивала в Сънданс. ... още »
Дженифър Анистън е удостоена със звезда на Алеята на славата в Холивуд, която ще бъде поставена в сряда.Джен стана любимка на публиката в средата на 90-те години заради ролята си на Рейчъл Грийн в телевизионния сериал "Приятели".Снима се във всичките серии, а за ролята получи редица престижни награди, включително "Еми" (2001) и "Златният глобус" (2003).Последното й изпълнение е главната роля в комедията "Страст към пътешествия". Филмът ще се появи по екраните в САЩ в края на февруари. ... още »
Италианският драматичен пълнометражен документално игрален филм "Цезар трябва да умре" ("Cesare deve morire") на режисьорския тандем Паоло и Виторио Тавиани спечели голямата награда на официалното жури на 62-рия годишен филмов фестивал в Берлин, председателствано от Майк Лей.Заснета изцяло в римския затвор със строг режим "Ребибиа", лентата проследява репетициите за поставянето на "Юлий Цезар" от Уилям Шекспир на трупа, съставена от неговите обитатели, осъдени на лишаване от свобода за най-различни престъпления.Въпреки че по замисъл е игрален филм, "Цезар трябва да умре" бива категоризиран и като документален, тъй като актьорският състав всъщност не е съставен от актьорите, а главните действащи лица не са художествени образи – всеки от затворниците играе самият себе си, разказвайки собствената си история, без да крие истинското си име."Казахме им, че могат да подменят истинските детайли от биографиите си, както пожелаят, но нито един от тях не го направи. Те осъзнаваха, че този филм ще бъде прожектиран в кино театрите и може би ще бъде видян от техни приятели, от хора, които са забравили за тях. Това бе техният начин да нададат вопъл, казвайки: Тук сме! Живи сме!", споделя 81-годишният Паоло Тавиани – по-младият от двамата братя, които не за първи път печелят награди от фестивала в Берлин (през 72-ра за "San Michele aveva un gallo" и 77-ма за "Padre padrone"), но за първи са удостоени със "Златна мечка".Унгарската продукция "Just The Wind" на Бенс Флигаф триумфира с "Гран при" на журито, в чийто състав бяха още Джейк Джиленхал и Шарлот Генсбург, немският филммейкър Кристиян Пецолд спечели "Сребърна мечка" за режисура, а актьорските статуетки отидоха при Рейчъл Муанза ("War Witch", Африка) и Микел Бо Фолсгаард ("A Royal Affair", Дания, който донесе "Сребърна мечка" и на Арсел и Расмус Хейстерберг най-добър сценарий).С награди от тазгодишното издание на фестивала, което се проведе между 9 и 19 януари, си тръгнаха още Миге Гомес за филма "Tabu" (Алфред Бру Прайз), Урсула Мейер – за "Sister", Сърджан Драгович – за "Parada" ("Panorama Section Audience Award" за игрално кино), Матю Акерс – за "Marina Abramovic: The Artist is Present" ("Panorama Section Audience Award" за документалистика) и други награди "Teddy" спечелиха "Keep The Lights On" (реж. Ира Сачс), "Call Me Kuchu" (реж. Малика Зухал-Уорал и Катрин Феарфакс Райт), "Jaures" (реж. Винсент Дуетре) и Марио Монтез. ... още »