Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
Подкрепян от стабилна реклама в България и от факта, че е най-скъпото и мащабно ново заглавие в киноафиша “Джак Райън: Теория на хаоса” успя да се пребори с конкуренцията и оглави българската бокс офис класация. Шпионският екшън-трилър на Кенет Брана остави зад гърба си две премиерни заглавия и за изминалия уикенд (31 януари-2 февруари) натрупа приходи от общо 78 438 лева. До момента над 12 хиляди зрители са изгледали филма на голям екран, а като към спечеленото от уикенда се прибавят и постъпленията от предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 118 541 лева.Популярността на филмовия персонаж Джак Райън сред масовата публика не е толкова голяма колкото на конкурентните екранни агенти Джейсън Борн (от поредицата “Борн”) и Итън Хънт (“Мисията невъзможна”) и затова първоначалните очаквания относно приходите на “Теория на хаоса” не бяха особено големи. Ясно е, че лентата с Крис Пайн няма да се нареди сред най-големите хитове на годината, но все пак стартовите й приходи са сравнително прилични за заглавие, което не разчита на по-скъпите триизмерни прожекции. При всички положения “Теория на хаоса” ще се представи по-добре от предишния филм за Джак Райън “Всички страхове”, който през 2002-ра година бе свален от българските киноекрани с приходи от малко над 200 хиляди лева. За изминалите близо три седмици от световната си премиера “Джак Райън: Теория на хаоса” е натрупал в световен мащаб малко над 100 милиона долара.Втори в класацията е анимационния “Крадци на ядки”, който за десет дни в България е спечелил общо 168 017 лева. След като дебютира на четвъртото място в класацията копродукцията между Южна Корея, Канада и Съединените щати се изкачва с две позиции нагоре и отбелязва повишение на зрителската посещаемост от малко над 20 процента. Това е ясен показател, че “Крадци на ядки” ще се представи по-добре на родна почва отколкото се очакваше преди една седмица. Разбира се, филма няма да се доближи до резултатите на конкурентния “Замръзналото кралство”, но имайки предвид ниските предварителни очаквания и факта, че става дума за оригинална продукция, похода по българските екрани ще бъде счетен за успешен. В най-добрия случай “Крадци на ядки” ще бъде свален от екран с приходи от около 400 хиляди лева.Третата позиция е за екшън-фантастиката “Аз, Франкенщайн”, която преди една седмица оглавяваше родния топ 10. Триизмерната продукция на Стюарт Бийти се прожектира в България от десет дни насам и за този период от време е натрупала общо 210 587 лева. За разлика от Съединените щати (където приходите бяха разочароващи) “Аз, Франкенщайн” се сдоби с прилична рекламна кампания на българска почва, която определено помогна на лентата в борбата й за зрителското внимание. Стилистичните прилики със заглавия като “Ван Хелсинг” и “Подземен свят” също имаха положителен ефект, а и е важно да се отбележи, че по принцип този тип филми винаги са се радвали на голяма популярност сред масовата публика в България. Въпреки фантастичните си елементи и факта, че се прожектира в триизмерен формат “Аз, Франкенщайн” няма шанс да се превърне в бокс офис хит от ранга на “Хобит”, и по всяка вероятност ще приключи похода си по киноекраните с приходи от около половин милион лева.Заснетият в България “Легендата за Херкулес” застава на четвърто място, със спечелени за близо три седмици 400 254 лева. Подобно на “Аз, Франкенщайн” филма с Келън Лъц беше на практика игнориран от американската публика и приходите му в световен мащаб изглежда няма да покрият значителния бюджет от над 70 милиона долара. Ситуацията в България е напълно различна и е само въпрос на време преди “Легендата за Херкулес” да надмине границата от половин милион лева. Само за изминалата една седмица филма на Рени Харлин е добавил към актива си допълнителни 100 хиляди лева, което е без съмнение добро постижение за заглавие без особени претенции по отношение на бокс офиса. До момента по света “Легендата за Херкулес” е спечелил разочароващите 19,713,404 долара.Петата позиция е за комедийната драма “Вълкът от Уолстрийт”, която за около един месец по кината е спечелила 777 382 лева. Още преди да се състои световната премиера лентата на Мартин Скорсезе привлече много погледи към себе си и спечеленото до момента на родна почва определено надмина предварителните очаквания. Поне що се отнася до България “Вълкът от Уолстрийт” е вече най-успешното заглавие на дуото Скорсезе/Леонардо Ди Каприо и въпреки че границата от един милион лева няма да бъде достигната филма бързо намери място в класацията за най-добре представящите се оригинални филми на 2014-та година. В най-добрия случай финалните приходи на 100-милионната продукция ще се равняват на малко над 900 хиляди лева.Премиерната комедийна драма “У дома през август” заема шесто място в класацията, със спечелени за първия уикенд 25 790 лева. В по-голямата част от света филма с Джулия Робъртс и Мерил Стрийп мина почти незабелязано по кината и затова не е изненадващо, че българските стартови приходи са също скромни. Въпреки известните имена пред и зад камерата “У дома през август” няма да предизвика съществено раздвижване сред публиката и подобно на повечето представители на този жанр ще остане в сянката на далеч по-комерсиалните и дискутирани заглавия от киноафиша. Общо по света лентата на Джон Уелс е натрупала малко над 40 милиона долара.Седмата позиция е за “Корпус за бързо реагиране 2: Ядрена заплаха“, чиито приходи за изминалите три седмици от премиерата се равняват на 172 006 лева. Предшественика на лентата мина по кината в началото на 2012-та година и въпреки че не се превърна в хит от ранга на “Операция Шменти-капели” успя да натрупа около 300 хиляди лева от кинопрожекциите си. Ако не бъде свалена преждевременно от екраните втората част ще повтори постижението на оригинала, но със сигурност няма да натрупа повече от 350 хиляди лева. Почитателите на първия филм без съмнение вече са изгледали “Ядрена заплаха“ на голям екран, но още в първите дни след премиерата беше ясно, че лентата ще бъде поредното българско заглавие, което вкарва в кината най-големите фенове на родното кино, но няма сили да привлече вниманието на по-голяма част от масовата публика. “Американска схема” застава на осмо място, като за десет дни по кината е натрупал общо 121 893 лева. Творбата на Дейвид Ръсел е един от фаворитите за тазгодишните Оскари и въпреки че наградите на кино индустрията рядко оказват влияние на масовата публика дискусиите в интернет след обявяването на номинациите увеличиха популярността на лентата сред зрителите. Българското представяне на “Американска схема” бледнее пред постиженията на заглавия като “Легендата за Херкулес”, но този факт едва ли е изненадващ за някого, тъй като филма с Крисчън Бейл не е екшън, не се прожектира в триизмерен формат и е насочен главно към по-възрастната публика. Очакванията са, че до края на тази седмица криминалната комедия ще достигне границата от 200 хиляди лева.Високобюджетният “47 ронини” е на девета позиция, със спечелени за шест седмици 1 509 257 лева. Екшънът с Киану Рийвс определено изненада със силното си българско представяне, което е в пълен контраст с постиженията на филма в повечето държави по света. Общите приходи в световен мащаб бяха окачествени като “крайно разочароващи” (имайки предвид огромния бюджет от над 200 милиона долара) и “47 ронини” е вече смятан за един от най-големите бокс офис провали от изминалите няколко години. Българската публика беше далеч по-благосклонна към филма и добрите финансови постъпления го превърнаха в един от изненадващите хитове на 2013-година.Последното десето място в класацията е за анимацията “Джъстин и рицарите на честта”, която за изминалия един месец от премиерата си е натрупала общо 207 603 лева. На фона на постигнатото от конкурентните анимации “Аз, проклетникът 2”, “Университет за таласъми” и “Рапунцел и разбойникът” приходите на “Джъстин и рицарите на честта” не правят особено впечатление, но все пак е важно да се отбележи, че става дума за слабо дискутирана оригинална лента, която пристигна в България без подкрепата на силна предварителна реклама. Не е за подценяване, че до момента триизмерната анимация на Мануел Сицилия е вкарала в киносалоните над 23 хиляди зрители, но като цяло българското й представяне няма да бъде запомнено с нещо изненадващо. Общо по света “Джъстин и рицарите на честта” е спечелил малко над 15 милиона долара. ... още »
Режисираната от Мартин Скорсезе комедийна драма “Вълкът от Уолстрийт” бързо се превърна в едно от най-дискутираните и провокативни заглавия на 2013-та година. Въпреки високото възрастово ограничение и времетраенето от близо три часа филма успя да привлече значителен брой зрители както в САЩ, така и България, а приходите му в световен мащаб надвишиха сумата от 220 милиона долара. Освен с приличните си финансови постъпления “Вълкът от Уолстрийт” може да се похвали и с общо пет номинации за тазгодишните награди “Оскар”, които ще бъдат раздадени в началото на месец март.Изпълненията на Леонардо Ди Каприо и Джона Хил не останаха незабелязани от Академията и двамата актьори ще се борят за златната статуетка в категориите “Най-добър актьор в главна роля” и “Най-добър актьор в поддържаща роля”.Докато рекламираха заедно “Вълкът от Уолстрийт” Ди Каприо и Хил нееднократно изтъкваха добрите професионални отношения помежду си и затова съвсем не е изненадващо, че двамата изпълнители планират да работят отново заедно. Само преди няколко часа от студиото 20th Century Fox съобщиха, че Ди Каприо и Хил ще изпълнят двете главни роли във все още неозаглавен игрален филм, чиито сюжет ще разказва за бомбения атентат по време на летните олимпийски игри в Атланта през 1996-та година. Продукцията все още не разполага с готов сценарий, но това което се знае е, че за основен източник на информация ще бъде използвана статията от списание Vanity Fair “Американски кошмар: Баладата за Ричард Джуъл”.В центъра на историята ще бъде охранителя Ричард Джуъл, който по време на олимпийските игри открива взривно устройство в публичен парк и успява да разпръсне хората преди детонацията. Първоначално обявен за герой Джуъл бързо се превръща в основния заподозрян за атентата и последвалите действия на медиите и властите оказват силно негативно влияние на неговия личен и професионален живот.В екранния образ на Ричард Джуъл ще се превъплъти Джона Хил, а Леонардо Ди Каприо ще изиграе ролята на неговия адвокат. Проектът все още няма режисьор и поне за момента не се споменават други актьорски имена.Освен изпълнител на една от главните роли Леонардо Ди Каприо ще бъде и продуцент на бъдещата лента, в партньорство с Дженифър Килоран (“Червената шапчица”) и Анди Бърман (“Мъглата”).В най-добрия случай до няколко седмици ще стане ясно кой сценарист ще работи по сюжета на продукцията. ... още »
Само след няколко дни ще се състои българската и световна премиера на струващата 60 милиона долара триизмерна екшън-комедия “LEGO: Филмът”. Зад направата на анимационната лента стоят създателите на хита “Облачно, с кюфтета”, а главните персонажи в историята са вдъхновени от световноизвестните конструкторни играчки LEGO.От филмовата компания Уорнър Брос отделиха значителен бюджет за рекламната кампания на 3D-продукцията и очакванията на бокс офис анализаторите са, че именно това ще бъде един от хитовете на 2014-та година.Добрите изгледи за финансовите постъпления са и в основата на оповестената малко по-рано днес новина за подготвяно директно продължение на лентата. Официален източник от Уорнър Брос разкри, че втората част на “LEGO: Филмът” вече разполага със сценарист в лицето на Джаред Стърн (“Пингвините на Мистър Попър”). От няколко дни насам Стърн разработва сценария, но официално от студиото все още не са дали зелена светлина на продължението, тъй като тепърва се очакват бокс офис резултатите от първия уикенд на оригиналната лента.За момента не се знае дали режисьорите на “LEGO: Филмът” Фил Лорд и Кристофър Милър ще се завърнат за планираната втора част и една от малкото потвърдени информации е, че продуцентския екип ще бъде предвождан отново от Дан Лин и Рой Лий (“Шерлок Холмс”). Очакванията са, че към Джаред Стърн ще се присъедини още един сценарист, но от Уорнър Брос не разкриват допълнителна информация по въпроса.Плановете на студиото са триизмерната компютърна анимация и подготвяното продължение да сложат началото на нов франчайз, който ще включва не само пълнометражни кино-продукции, но и видеоигри и играчки.По-конкретни детайли за втората част се очаква да бъдат разкрити в седмиците след световната премиера на “LEGO: Филмът”. В България 3D-лентата тръгва по кината от 7-ми февруари, тази година. ... още »
Веднага след първата си поява на книжния пазар през 2010-та година романа на писателя Патрик Лий “Пробивът” (“The Breach”) привлече вниманието на Холивуд. Въпреки изявения интерес от страна на гиганта Уорнър Брос правата за филмирането на книгата бяха закупени от конкурентното студио Lionsgate, което през изминалите няколко години постигна завидни успехи с адаптациите на младежките романи “Здрач” и “Игрите на глада”. Снимките на “Пробивът” най-вероятно ще стартират още в края на тази година, а на режисьорския стол ще седне сценариста на трилогията “Блейд” Дейвид Гойър. Бюджетът за филмовата адаптация няма да надвишава сумата от 50 милиона долара. По последната информация автора на книгата Патрик Лий ще бъде консултант по време на снимачния процес.Освен, че ще режисира лентата Дейвид Гойър ще бъде и продуцент в партньорство с ветерана Лоренцо ди Бонавентура, който е най-известен с работата си по всички досегашни филми от хитовата поредица “Трансформърс”. Кастингите за главни роли все още не започнали и поне за момента Дейвид Гойър и Лоренцо ди Бонавентура са единствените потвърдени членове на екипа.Сюжетът на “Пробивът” ще се фокусира върху бившия полицай Травис Чейс, който по случайност открива катастрофирал “Боинг 747” и мистериозен артефакт, който има силата да промени бъдещето на човечеството.Романът-първоизточник е само първата част от трилогия книги, които проследяват ежедневието на Травис Чейс и последствията от неговите открития. Ако предстоящата филмова адаптация се окаже успешна от Lionsgate са готови да пренесат на големия екран и останалите две книги от поредицата (които са озаглавени “Призрачна страна” и “Дълбоко небе”).Дейвид Гойър, чиито предишен режисьорски проект беше хоръра “Нероденият”, описва “Пробивът” като “филм-мистерия, който ще се различава от всичко по което съм работил до момента”.Смята се, че до края на тазгодишния летен сезон ще стане ясно кои актьори ще изпълнят главните роли в продукцията.“Пробивът” все още не разполага с премиерна дата, но очакванията са, че в най-добрия случай филма ще бъде напълно готов до края на 2015-та година. ... още »
Режисьорът на „300” отново се връща към древногръцката история като филмира животът на персийския цар Ксеркс, царувал в периода 485 – 465 пр.Хр. Той повежда персийската войска в битка с Гърция.Премиера в България: 07.03.2014 ... още »
Първото издание на фестивала за филми на зимна тематика и спорт Снежен Филм Фест www.ridersfilms.com - започва на 5-ти февруари в 20 ч. с три зимни филма в столичния киносалон „Дом на киното“. Следващите прожекции в София са на 7-ми и 8-ми февруари отново в 20 ч. на същото място.След това фестивалът поема на пътешествие до Банско, където ще могат да се гледат филмите в селекция на 13, 14 и 15-ти февруари и в Пампорово – на 20, 21 и 22-ри февруари. Филмовото пътешествие предстои да се разширавя и с още градове в страната.9-тте филма в програмата са изцяло български, правени между 2005 и 2013 г. и са ориентирани към тези, които вече обичат зимните спортове в планината, но и към онези, за които това може да се превърне в причина да открият тази любов.В програмата на Снежен Филм Фест са филмите:"3,2,1 Зима" - автор Иван Тодоров " Free spirit week" - автор Алеко Желязков " Изгубената Зима" - автор Стоил Димитров и Емануил Емануилов" Скрити " - автор Иван Тодоров " Promise Land " - автор Стоил Димитров " Снежна Линия" - автор Георги Гигов " Snow a days“- автор Стоил Димитров " Следи" - автор Алеко Желязков " Its all good" - Never Know Productions„За нас карането на сноуборд и ски е олицетворение на свободата и с тези филми искаме да запалим у вас същото преклонение и любов към природата, което ни кара да обичаме живота повече и повече с всеки нов ден.“, споделя Владо Трифинов, организатор на първото издание на Снежен Филм Фест.Във филмите ще видим как живеят любителите на екстремни зимни спортове, как тренират, каква концентрация и отдаденост е нужна, за да постигат невероятните си спускания и акробатични изпълнения. Филмите показват какво вдъхновява техните герои и коя е основната причина да рискуват здравето и живота си при всеки нов навалял сняг.Цената на билетите за София е 5 лв. за три филма с обща времетраене около 2 часа.Програма на Снежен Филм Фест„Дом на киното“:5-ти Февруари, сряда, 20 ч.:1. "3,2,1 Зима" - автор Иван Тодоров - 40 минути ( ски и сноуборд )2. "Free spirit week" - автор Алеко Желязков - 42 минути ( ски )3. "Изгубената Зима" - автор Стоил Димитров и Емануил Емануилов - 35 минути ( сноуборд )( общо времетраене - 1 час и 57 минути )7-ми Февруари, петък 20 ч.:1. "Скрити" - автор Иван Тодоров - 58 минути ( ски и сноуборд )2. "Promise Land" - автор Стоил Димитров - 25 минути ( сноуборд )3. "Снежна Линия" - автор Георги Гигов - 47 минути ( ски )( общо времетраере - 2 часа и 10 минути )8-ми Февруари, събота 20 ч.:1. "Snow a days" - автор Стоил Димитров - 16 минути ( сноуборд )2. "Следи" - автор Алеко Желязков - 71 минути ( ски )3. "Its all good" - Never Know Productions - 29 минути ( сноуборд )( общо времетраере – 116 мин, 1 час и 54 минути )Цена на билета за „Дом на киното“ – 5 лв. за ден.Датите и локациите в другите градове на Снежен Филм Фест:Банско - 13, 14 и 15-ти февруари; "Читалище Никола Въпцаров "; вход - 3 лвПампорово – 20, 21 и 22-ри февруари; хотел Перелик ... още »
Все още незаснетото продължение на високобюджетния “Човек от стомана” бързо се превърна в едно от най-дискутираните предстоящи комиксови заглавия. Интересът към лентата се увеличи значително след като през лятото на 2013-та година стана ясно, че освен познатия от първата част Супермен на екран ще се появи и другия световноизвестен персонаж на DC Comics - Батман. Неофициалното заглавие на подготвяното продължение е “Батман срещу Супермен”, а на режисьорския стол ще седне създателя на “Човек от стомана” Зак Снайдър. Англичанинът Хенри Кавил поема за втори път ролята на Супермен/Кларк Кент и според последната информация бюджетът за мащабната продукция ще надвишава сумата от 250 милиона долара.Продуцентът на “Човек от стомана” Кристофър Нолан няма да бъде част от екипа на продължението, но за сметка на това към вече потвърдения Хенри Кавил ще се присъединят отново Ейми Адамс, Лорънс Фишбърн и Даян Лейн. Намерението на Уорнър Брос е “Батман срещу Супермен” да сложи началото на нова серия от комиксови филми, сред които ще се откроява ансамбловия “Лигата на справедливостта” (чиито сюжет обединява всички най-известни герои на DC Comics).В предстоящия “Батман срещу Супермен” култовата роля на милиардера Брус Уейн и неговото алтер-его Батман ще бъде изпълнена от двукратния носител на “Оскар” Бен Афлек, който според информация от студиото е вече една от основните движещи сили зад проекта.Преди няколко седмици се появи слух, че към Афлек и Хенри Кавил най-вероятно ще се присъедини още един номиниран за “Оскар” актьор - Хоакин Финикс. Смяташе се, че Финикс ще изиграе популярния злодей Лекс Лутор, но от Уорнър Брос побързаха да опровергаят тази информация и в разпространено до медиите изявление разкриха, че тази роля е била поверена на младия актьор Джеси Айзенбърг. Айзенбърг привлече вниманието на зрителите с ролите си в “Социалната мрежа” и изненадващия хит от 2013-та година “Зрителна измама”.Режисьорът Зак Снайдър: “Лекс Лутор е един от най-впечатляващите и популярни отрицателни герои от вселената на Супермен. Това е статут, който е останал непроменен от 1940-та година. Това не е поредния клиширан злодей и с помощта на Джеси (Айзенбърг) ние ще изградим един сложен персонаж, който ще предложи много големи изненади.”Освен Джеси Айзенбърг в “Батман срещу Супермен” ще вземе участие и звездата от “Лолита” и “Умирай трудно 3” Джеръми Айрънс. 65-годишния английски актьор ще се превъплъти в образа на иконома Алфред Пениуърт, който е един от най-доверените хора на Брус Уейн/Батман. В предишните три филма за Човека-прилеп тази роля беше изиграна от Майкъл Кейн.През изминалите няколко месеца по сценария на “Батман срещу Супермен” работеше Дейвид Гойър (“Батман в началото”), но сега от Уорнър Брос съобщиха, че неговото място е било заето от Крис Терио, който доби популярност благодарение на работата си по трилъра на Бен Афлек “Арго”. Снимачният период на продължението ще протече в Торонто, Канада, и щатите Мичиган и Калифорния, а готовия филм ще се прожектира в триизмерен и IMAX формат.“Батман срещу Супермен” тръгва по кината в целия свят от 6-ти май, 2016-та година. ... още »