Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
Приключенското фентъзи “Дракула: Неразказан” продължава да трупа големи приходи в България. Лентата с Люк Евънс и Доминик Купър остави зад гърба си цели четири премиерни заглавия и за втора поредна седмица е на върха на родната бокс офис класация. За изминалия уикенд (17-19 октомври) “Дракула: Неразказан” е вкарал в касите на кината 191 209 лева, а от състоялата се преди десет дни премиера филма е спечелил общо 759 889 лева.Досегашното представяне на 70-милионната продукция е по-добро от това на скорошния “Херкулес” и до седмица и половина границата от един милион лева ще бъде надмината. “Дракула: Неразказан” съдържа в себе си почти всички елементи, които привличат вниманието на родните почитатели на комерсиалното екшън-кино и силното му представяне в България едва ли е изненада за някого. Следващата седмица ще стане ясно дали филма ще има шанса да надмине “Ной” (1.7 милиона лева) и да се превърне в най-успешното заглавие на годината. В световен мащаб лентата е спечелила близо 140 милиона долара. Важно е да се отбележи, че за разлика от повечето съвременни и скъпи екшън-ленти “Дракула: Неразказан” не се прожектира в по-скъпия триизмерен формат. Втората позиция в класацията е за анимацията “Пчеличката Мая: Филмът”, която се изкачва с една позиция нагоре спрямо класирането си от изминалата седмица. За един месец по киноекраните триизмерната лента е натрупала общо 220 005 лева – напълно задоволителна сума за непретенциозна и слабо дискутирана анимация, която не бе подкрепена от агресивна реклама в стила на Уолт Дисни. “Пчеличката Мая: Филмът” се представя по-добре от конкурентния “Легендата за Оз: Завръщането на Дороти” и преди да бъде свален от екраните детския филм ще надмине границата от 300 хиляди лева.“Лабиринтът: Невъзможно бягство” заема трето място, със спечелени за пет седмици по кината 551 411 лева. Младежката лента привлече по-голям брой български зрители от оригиналния “Игрите на глада” и остави в сянката си тазгодишния “Дивергенти”, който бе свален от екраните с приходи от около 260 хиляди лева. За оригинален нетриизмерен филм “Невъзможно бягство” се представя напълно прилично на родна почва и по всичко изглежда, че ще приключи кинопохода си с приходи от малко над 600 хиляди лева. Общо по света филма на Уес Бол е натрупал 252 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от около 50 милиона.Премиерната драма “Съдията” е на четвърта позиция в класацията. За първия си уикенд в България (17-19 октомври) филма на Дейвид Добкин е натрупал 24 924 лева – очаквано скромен старт за оригинална лента, която е насочена главно към по-възрастната публика. “Съдията” стартира с по-слаби приходи от тези на предишния оригинален нетриизмерен филм на Робърт Дауни-мл. “Път с предимство” (57 714 лева) и едва ли през следващите седмици ще се забележи значително увеличаване на посещаемостта.Подобно на “Не казвай сбогом” и “Преди да заспя” таргет-аудиторията на “Съдията” е ограничена и ясно изразена и лентата няма шанс да изпъкне на фона на далеч по-комерсиални заглавия като “Дракула: Неразказан”. Все пак в този случай достигането на границата от 100 хиляди не би било голям проблем.Петото място е за екшън-трилъра “Закрилникът”, който се върти по кината от един месец насам. За този период от време филма на Антоан Фукуа е натрупал 351 690 лева и с това свое постижение той оставя зад себе си предишните три екшън-заглавия на Дензъл Уошингтън “Неудържим”, “Секретна квартира” и “Два патлака”.Силната конкуренция и изминалото време от премиерата оказаха своето влияние на “Закрилникът” и по всичко изглежда, че лентата няма да приключи представянето си с приходи от над половин милион лева. Все пак за оригинално, нетриизмерно филмово предложение “Закрилникът” се представи достойно на българска почва. Общо по света, екшън-трилъра е натрупал 160 милиона долара при бюджет за снимки и реклама от около 70 милиона.“Мисия: Ноември” застава на шеста позиция, със спечелени за десет дни 83 573 лева. За разлика от “Закрилникът” лентата с Пиърс Броснън не успя да привлече вниманието на по-широк кръг от зрители и досегашното представяне е определено разочароващо. Разбира се, това не е изненадващо, тъй като става дума за заглавие с по-високо възрастово ограничение, което не разчита на по-скъпите триизмерни прожекции. “Мисия: Ноември” е привлякъл в кината най-запалените фенове на жанра, но като цяло българския му кинопоход няма да бъде запомнен с нещо изненадващо.На седмо място е романтичния “Най-доброто в мен”, който за първия си уикенд в България е натрупал 19 561 лева. Писателят Никълъс Спаркс се радва на голяма популярност сред женската аудитория, но поне що се отнася до България филмовите адаптации на книгите му никога не са трупали големи приходи. “Най-доброто в мен” няма да бъде изключение и подобно на “Убежище” и “С дъх на канела” лентата ще остане в сянката на конкуренцията. В най-добрия случай финалните приходи ще се равняват на около 100 хиляди лева.Осмата позиция е заета от крими-драмата “Не казвай сбогом”, която се прожектира в България от три седмици насам. За това време филма с Бен Афлек е вкарал в касите на кината 114 572 лева, което е скромно постижение на фона на големия брой дискусии и стабилната рекламна кампания в интернет и извън него. Мрачните криминални драми с високо възрастово ограничение често са игнорирани на родна почва и подобно на “Мъжете, които мразеха жените” новия филм на Дейвид Финчър не предизвика голямо раздвижване сред масовата публика. Похвално е, че до момента “Не казвай сбогом” е вкарал в кината близо 15 хиляди души, но като цяло бокс офис представянето му може да бъде окачествено като незадоволително.Заснетият в България “Живи машини” е на девето място в класацията, със спечелени за изминалия уикенд 15 340 лева – слаб, но не и изненадващ старт за оригинална европейска лента, която пристигна без много шум в България. Стартовите приходи на “Живи машини” са далеч по-слаби от тези на “Жива стомана” (74 869 лева) и тазгодишния “Робокоп” (89 669 лева). Въпреки големия брой телевизионни реклами през изминалата седмица “Живи машини” не успя да привлече вниманието на по-голям брой зрители и по всичко изглежда, че лентата ще отпадне бързо от родния киноафиш.На десета позиция е анимацията “Легендата за Оз: Завръщането на Дороти”. За шест седмици на българска почва лентата е натрупала 205 886 лева, което е задоволително постижение на фона на изненадващо слабото й представяне в останалата част от света. “Завръщането на Дороти” е на път да приключи своя кинопоход на българска почва и финалните приходи на лентата ще се равняват на около 220 хиляди лева. Общо по света триизмерната анимация е спечелила едва 18 милиона долара, при бюджет от близо 100 милиона долара. ... още »
Само преди един ден беше оповестена новината, че премиерата на очакваното продължение на хита “Заклинанието” ще се състои през втората половина на 2016-та година. Сюжетът на подготвяната лента ще се фокусира върху паранормалните разследвания на реално съществувалата съпружеска двойка Ед и Лорейн Уорън, а главните роли са отново поверени на Патрик Уилсън и Вера Фармига.Оригиналният “Заклинанието” донесе на студиото Ню Лайн Синема приходи в световен мащаб от над 300 милиона долара и очакванията са, че втората част ще се нареди сред най-големите хитове на 2016-та година. Имайки предвид постигнатия успех не е изненадващо, че от студиото правят всичко възможно за да съберат отново екипа създал оригиналната лента.В продължение на няколко месеца не се знаеше кой ще поеме режисурата на “Заклинанието 2”, на малко по-рано днес от Ню Лайн Синема разкриха, че снимачния процес отново ще бъде надзираван от 37-годишния Джеймс Уан.Освен с работата си по първия “Заклинанието” Уан е известен и като сценарист-режисьор на хитовите хоръри “Убийствен пъзел”, “Мъртвешка тишина” и “Коварен капан”.В момента Уан работи по монтажа на най-новия си филм “Бързи и яростни 7” и по думите му веднага след това той ще насочи вниманието си към “Заклинанието 2” :“Идеите ми за втория “Заклинанието” се родиха в монтажната на “Бързи и яростни 7”. Почивката, която си взех от хорър-жанра, ми позволи да презаредя батериите си. Нямам търпение да разкажа новата история на Ед и Лорейн и да разширя още повече света, който изградихме с първия филм.”Снимките на “Заклинанието 2” ще започнат през лятото на 2015-та година, а бюджета с който ще разполага Джеймс Уан няма да надвишава сумата от 30 милиона долара. Детайлна информация за сюжета все още не се разкрива и поне за момента Патрик Уилсън и Вера Фармига са единствените потвърдени за участие актьори. Има слухове, че от Ню Лайн Синема планират да направят няколко продължения на “Заклинанието”, но все още липсва официален коментар по въпроса.До няколко месеца се очаква да стане ясна и датата през 2016-та година на която ще се състои световната премиера на “Заклинанието 2”. ... още »
През летния сезон на 2015-та година по българските и световни киноекрани ще се завърти научнофантастичния екшън “Терминатор: Генезис”. Високобюджетната продукция с Арнолд Шварценегер е пета поредна част от стартиралата през 1984-та година поредица “Терминатор”, чиито създател е трикратния носител на “Оскар” Джеймс Камерън. Заснетият за едва 7 милиона долара оригинален филм от франчайза се превърна в изненадващ бокс офис успех за създателите си, а влиянието му върху представителите на научнофантастичния жанр продължава да се усеща и до днес.Седем години след дебюта на “Терминатор” Джеймс Камерън направи и директно продължение, в което отново участваха Арнолд Шварценегер и Линда Хамилтън. Заснет с далеч по-голям бюджет, “Терминатор 2: Денят на страшния съд” натрупа в световен мащаб над половин милиард долара и популярността му сред феновете на екшън-жанра продължава да бъде голяма.Влиянието на първите две части на “Терминатор” върху света на киното е все още силно и за да отбележат изминалите три десетилетия от премиерата на оригиналния филм от началството на фестивала American Cinematheque поканиха за разговор Джеймс Камерън и продуцентката Гейл Ан Хърд (която бе една от основните движещи сили зад оригиналната лента).Ето и някои любопитни цитати от разговора:Хърд: “Намирането на пари за първия “Терминатор” беше една тежка битка за нас. 99 души казаха “Не” на този филм. Стотният обаче каза “Да”. Джеймс искаше да работи с Арнолд Шварценегер, но от Orion Pictures (студиото зад лентата) искаха да поверят ролята на О’Джей Симпсън.”Камерън: “От студиото искаха О’Джей и аз буквално трябваше са падна на колене и да моля за Арнолд. След много срещи и уговорки те все пак се съгласиха, но си спомням как шефа на меркетинга ми каза, “Ти не правиш научна фантастика. Това е нискобюджетен филм-експлоатация, който ще бъде забравен една седмица след премиерата си”. От студиото бяха уплашени и отказваха да покажат филма на критиците.”Хърд: “Ако се опитвахме да направим “Терминатор” днес ситуацията щеше да бъде още по-сложна. Сега се поемат все по-малко рискове и е изключително трудно да задвижиш оригинален проект на студийно ниво. Особено проект с амбициозни и дръзки идеи. Ако материала не е вдъхновен от успешен комикс, книга или игра тогава е много трудно да намериш подкрепа.”Камерън: “Идеализмът вече го няма. Няма ги дните в които студията правеха филми само защото някои е казал, “Аз наистина вярвам в този филм. Хайде да го направим”. Стигнали сме до момент в който още преди да бъде завършен сценария от студиото знаят дали филма ти ще направи пари или не. Ако моята по-млада версия се опитваше да направи “Терминатор” през 2014-та година тогава този проект на практика щеше да бъде обречен. Защото това не е история, която е написана в книга и има лоялна публика. Ти тепърва трябва да печелиш публиката и в сегашния свят това никак не е лесно.”Снимките на петия “Терминатор” вече приключиха и от студиото Парамаунт Пикчърс обявиха, че световната премиера на лентата ще се състои на 3-ти юли, 2015-та година.Любопитно е да се отбележи, че за разлика от предишните две части Джеймс Камерън участваше в разработването на сценария и вече се знае, че “Терминатор: Генезис” ще съдържа множество препратки към първите две части от франчайза. ... още »
Що се отнася до скъпите анимационния филми за широката публика Уолт Дисни продължава да бъде едно от най-активните и печеливши студия в Холивуд. След около две седмици по кината в целия свят ще се завърти и най-новото анимирано предложение на Дисни, което носи името “Героичната шесторка”. Именно в навечерието на тази очаквана премиера от студиото разкриха и заглавието на един от следващите си амбициозни анимационни филми.В разпространено до интернет-медиите изявление от началството на Дисни обявиха, че в самия край на 2016-та година по кината ще тръгне анимацията “Моана” (“Moana”).Бъдещата лента бива описвана като “епично морско приключение с много хумор, вълнуваща история и интересни персонажи”. В центъра на сюжета ще бъде младата навигаторка и авантюристка Моана Уайалики, която започва да издирва мистериозен магически остров. По пътя си тя се съюзява с полу-бога Мауи и заедно с него се впуска в бурно приключение, изпълнено с невиждани морски същества, подводни светове и древни мистерии.За анимацията “Моана” ще бъдат похарчени над 100 милиона долара и подобно на повечето съвременни анимации лентата ще се прожектира в триизмерен формат. От Уолт Дисни са поверили режисурата на ветераните Рон Клементс и Джон Мъскър, които са познати на киноманите благодарение на работата си по хитовите анимации “Малката русалка” и “Аладин”.Рон Клементс: “С Джон сме участвали в направата на няколко филми на Дисни, но “Моана” определено е най-сериозното предизвикателство за нас. Разработването на този проект е една от най-големите тръпки в живота ми. Зрителите могат да очакват едно страхотно приключение, което е ситуирано в красивия свят на Океания.”Заедно с цитата на Рон Клементс от Уолт Дисни разпространиха и първата концептуална рисунка от “Моана”, на която се вижда главната героиня и нейния сал. За момента обаче все още не се разкриват имената на актьорите, които озвучават персонажите.Работата по “Моана” протича в момента и до няколко месеца ще бъде оповестена точната дата през 2016-та година на която ще се състои световната премиера. ... още »
Остават броени дни до петото издание на Фестивала на американското независимо кино Sofia Independent Film Festival в София от 24 октомври до 1 ноември 2014 г. Пълната програма на фестивала можете да намерите на: www.soindependentfilmfest.comАкценти в програмата на So Independent тази година са:Ловец на лисици / FoxcatcherКогато Марк Шулц, състезател по свободна борба и носител на златен олимпийски медал, е поканен от мултимилионера Джон Дюпон да се премести в неговото имение, за да помогне да се състави отбора за Олимпиадата в Сеул 1988 и да тренира в изключително модерния му тренировъчен комплекс, Шулц приема възможността веднага. Той се надява да се съсредоточи върху тренировките и най-после да излезе от сянката на брат си Дейв.Камшичен удар / WhiplashGood PeopleАндрю, обещаващ 19-годишен барабанист в манхатънска музикална школа със свирепа конкуренция, изобщо не иска да бъде просто музикант.Преследван от провалената писателска кариера на баща си и белязан от ужаса, че посредствеността може да е наследствена, Андрю непрестанно се стреми към съвършенство.Животът какъвто е / Life ItselfПрез 2013 почина Роджър Ебърт - безусловно най-известният и най-влиятелен американски филмов критик.Базиран на неговите мемоари със същото име “Животът какъвто е” разглежда впечатляващия и богат път на Ибърт - от политически ангажиран новинар до главен кинокритик на “Чикаго Сън Таймз” и носител на наградата Пулицър.Франсис Ха / Frances HaФрансис живее в Ню Йорк, но не притежава жилище. Франсис е асистентка в танцова компания, но всъщност не е танцьорка. Франсис има най-добра приятелка на име Софи, но те всъщност са престанали да си говорят. Франсис се впуска с главата надолу в мечтите си, въпреки че вероятността те да се реализират намалява.Принизяването / The HumblingСпециална прожекция представена от част от продуцентския екип на филма. Режисьор Бари Левинсън, в главната роля - Ал Пачино.Уморен от славата, театралната звезда Саймън Акслер се бори да открие отново желанието си за живот. Малко преди да се пречупи окончателно, той намира мотивация в младата и похотлива лезбийка Пегин Стейпълфорд. Връзката им започва да се развива, но Саймън намира за много трудно да следва ритъма на младата Пегин.Добряците / Good PeopleМладата американска двойка Том (Джеймс Франко) и Ана Рийд (Кейт Хъдзън) натрупва сериозен дълг, ремонтирайки семейното жилище на Ана в Лондон. Изправени пред опасността да изгубят мечтата си да създадат дом и семейство, те откриват, че наемателят от долния етаж е убит и е оставил $400 000 в кеш. Въпреки първоначалното си колебание, Том и Ана измислят прост план: единственото, което трябва да направят е тихичко да приберат парите и да използват само необходимото за да изплатят дълга си. Но когато започват да се увличат и да харчат парите без да могат да спрат, изведнъж попадат под прицела на смъртоносен противник - крадецът, който ги е откраднал първоначално. От там нататък всичко се обръща наопаки и лоши неща започват да се случват на добрите хора.Фестивалът е част от Календара на културните събития на Столична община за 2014 г.Нашите нови партньори:Бороспорт подкрепя So Independent и неговата селекция от филми за екстремни спортове. На прожекциите на филмите „199 Живота: Историята на Травис Пастрана“/199 Lives: The Travis Pastrana Story, „Серо Торе“/Cerro Torre, „Разбиването“/The Crash Reel и българският “Следи” зрителите ще имат възможност да се насладят на филмите и да спечелят награди от зимния курорт. За първи път наш партньор е и компанията Овъргас. Благодарение на тяхната подкрепа зрителите ще видят един от победителите в международната програма на Трайбека Филм Фестивал, руския филм „Няма да се върна“, както и серията от заглавия с награди от международния конкурс на Сънданс Филм Фестивал 2014 г.Нашите партньори от Ню Бояна подкрепиха Со Академия 2014. С тяхната подкрепа от САЩ ще пристигнат лекторите Владимир Тодоров (анимация, специални ефекти) и Джеймз Джерманок (продуцент, режисьор, кастинг агент и лектор). С подкрепата на независимата филмова компания ще бъдат показани и филмите на Милениум Пикчърс: Good People, The Humbling и Stonehearst Asylum.За първи път наш партньор са и сладкарници “Неделя” които подкрепят независимото кино и осигуряват безплатната прожекция на култовия филм на Годфри Реджо “Посетители”. Сладкарниците осигуряват за публиката на So Independent 2014 от прочутите си торти. ... още »
Въпреки че не регистрира очакваните големи финансови постъпления в Съединените щати и Европа, екшън-фантастиката на Гилермо дел Торо “Огненият пръстен” все пак ще се сдобие с продължение. Силното представяне на първия филм в Китай и добрите продажби на DVD и Blu-ray дискове бяха двете основни причини поради които от студиото Legendary Pictures дадоха съгласието си да финансират направата на втората част. Гилермо дел Торо се завръща отново на режисьорския стол, а плана на продуцентите е “Огненият пръстен 2” да тръгне по световните киноекрани през пролетта на 2017-та година.В ново интервю за сайта Collider Дел Торо разкри, че в момента се работи “активно” по сценария и ако всичко протече по план снимките на продължението ще стартират през месец декември, 2015-та година.По време на същото интервю 50-годишния режисьор сподели, че в най-добрия случай “Огненият пръстен” ще бъде превърнат в трилогия.Дел Торо: “Подходът ни към втората част е доста по-различен. Това, което мога да кажа е, че едни от любимите персонажи на зрителите ще се завърнат отново. Амбициите ни са по-големи и си казахме, “Нека да имаме три филма”. Така че някои герои ще се появят в края на втората част и надеждата ни е, че ще им отделим повече време в третия филм.”От Legendary Pictures все още не са потвърдили, че ще има две продължения и по всичко изглежда, че бъдещето на “Огненият пръстен 3” ще зависи единствено от бокс-офис представянето на втората част.По сценария на “Огненият пръстен 2” работи Зак Пен, който има значителен опит в екшън-жанра, най-вече благодарение на участието си в направата на филми като “Отмъстителите 3D” и “Последният екшън герой”.Все още няма подписани договори за участие, но все пак очакванията са, че актьорите от първата част Чарли Хънам и Ринко Кикуши ще се завърнат за втори път в главните роли на Ралей Бекет и Мако Мори.Също както оригиналния филм “Огненият пръстен 2” ще се разпространява в триизмерен и IMAX формат.Световната премиера на филма е насрочена за 7-ми април, 2017-та година. ... още »
В началото на 2014-та година беше оповестена новината, че режисьора на хита “Снежанка и ловецът” ще работи по дълга разработваната филмова версия на сериите комикси “Призрак в черупката” (“Ghost in the Shell”). Продуцент на екранизацията е Стивън Спилбърг, а от компанията DreamWorks Pictures заявиха преди няколко месеца, че намерението им е да направят “голям и амбициозен научнофантастичен филм, за чието създаване ще бъдат използвани най-новите триизмерни камери”.Първоначално се смяташе, че главната женска роля в “Призрак в черупката” ще бъде поверена на познатата от “Вълкът от Уолстрийт” Марго Роби, но по все още неясни причини не се стигна до подписване на договор за участие.Кастингите продължават в момента и според източник от DreamWorks предложение за участие в лентата е получила звездата от “Мач Пойнт” Скарлет Йохансон. Ако приеме офертата на студиото 30-годишната актриса ще поеме овакантената от Марго Роби роля на женския киборг Мотоко Кусунаги.Изборът на DreamWorks Pictures съвсем не е изненадващ, тъй като в момента Йохансон е не само една от най-известните актриси в Холивуд, но и има значителен опит в екшън-жанра (благодарение на работата си по филми като “Островът”, “Люси”, “Отмъстителите 3D” и “Завръщането на първия отмъстител”).В следващите няколко седмици ще стане ясно дали Йохансон ще подпише официалния договор за участие.По сценария на футуристичния “Призрак в черупката” работи Уилям Уийлър (“Измамата”) и в най-добрия случай режисьора Рупърт Сандърс ще даде старта на снимките през 2015-та година. Сюжетът на подготвяния филм ще разказва за действията на специалния екип “Public Security Section 9”, който е съставен от бивши офицери, войници и полицейски детективи. Целта на екипа е да се предотвратяват действията на терористи, корумпирани политици и кибер-престъпници.Бюджетът на “Призрак в черупката” ще надвишава сумата от 100 милиона долара, а очакванията са, че снимачния екип ще работи в САЩ и Япония.От DreamWorks Pictures все още не са определили точна премиерна дата. ... още »
ОФИЦИАЛНИ НАГРАДИна 32 Фестивал на българския игрален филм ЗЛАТНА РОЗА, Варна, 11-17 октомври 2014 г.присъдени от международно жури в състав:председател: Емил Христов (България) – оператор, режисьор на носителя на „Златна роза“ на 31-вото издание на фестивала “Цветът на хамелеона”и членове:Дуня Клеменц (Словения) - продуцент, носител на „Оскар“ за чуждоезичен филм за "Ничия земя" на Данис ТановичЖан-Франсоа Буржо (Франция) – кинокритик и журналист, директор на международния кинофестивал за Средиземноморски и Черноморски филми СинемедЮлек Кеджерски (Германия) - дистрибутор и продуцент, директор на професионалната платформа “Манхайм мийтинг плейс” на Международния филмов фестивал в МанхаймКристина Стоянова (България/Канада) – кинокритик и изследователГолямата награда ЗЛАТНА РОЗА за най-добър пълнометражен филмсе присъжда на „Арго Филм“ ЕООД, продуцент Стефан Командарев, сценаристи – Марин Дамянов, Емил Спахийски и Стефан Командарев, режисьор Стефан Командарев, оператор Красимир Андонов за филма “СЪДИЛИЩЕТО”.- За дълбокото хуманно отношение и за силата на представяне на психологическия и земен кръстопът Финансовото изражение на наградата е осигурено от Гражданско сдружение "Възход за Варна".Голямата награда ЗЛАТНА РОЗА за най-добър късометражен филм се присъжда на “Портокал” ООД, продуцент Ваня Райнова, сценаристи Павел Веснаков, Ваня Райнова, режисьор Павел Веснаков, оператор Орлин Руевски за филма „ЧЕСТ“.- За автентичното и художествено поднасяне на деликатна социално значима темаСпециалната награда на град Варна се присъжда на Кристина Грозева и Петър Вълчанов за филма “УРОК“;Наградата за най-добър режисьор се присъжда на Милко Лазаров за филма “ОТЧУЖДЕНИЕ”;Наградата за най-добър сценарий се присъжда на Ина Вълчанова и Костадин Бонев за филма “ПОТЪВАНЕТО НА СОЗОПОЛ”;Наградата за операторско майсторство се присъжда на Калоян Божилов за работата му във филма “ОТЧУЖДЕНИЕ”;Наградата за най-добра актриса се присъжда на Снежина Петрова за ролята й във филма “ПОТЪВАНЕТО НА СОЗОПОЛ”;Наградата за най-добър актьор се присъжда на Асен Блатечки за ролята му във филма “СЪДИЛИЩЕТО”;Наградата за пълнометражен дебют се присъжда на Константин Буров за филма “ОТРОВА ЗА МИШКИ”;Журито присъжда Диплом за индивидуално постижение на филма “ОМБРЕ” за цялостно актьорско изпълнениеНа 32 Фестивал на българския игрален филм ЗЛАТНА РОЗА бяха връчени и следните награди:Награда на Съюза на българските филмови дейци - на филма “БУФЕРНА ЗОНА”, режисьор Георги Дюлгеров;Награда на Гилдия Критика към СБФД - на пълнометражния филм “УРОК”, режисьори Кристина Грозева и Петър Вълчанов и на късометражния филм „ЧЕСТ“, режисьор Павел Веснаков;Наградата на публиката - на филма “ЖИВИ ЛЕГЕНДИ”, режисьор Ники Илиев;Наградата на акредитираните журналисти - на филма “УРОК”, режисьори Кристина Грозева и Петър Вълчановкакто и две специални награди за цялостно творчество на Цветана Манева, актриса и Христо Ганев, сценарист по повод техните годишнини. ... още »