В коварните и блатисти гори, които обхващат така наречената „зелена граница“ между Беларус и Полша, бежанците от Близкия Изток и Африка, опитващи се да достигнат до Европейския съюз, попадат в капана на геополитическата криза, цинично предизвикана от беларуския диктатор Александър Лукашенко. В опит да провокират Европа, бежанците са примамени към границата от пропаганда, обещаваща лесно преминаване към Европейския съюз. В тази невидима война, животът на Юлия, начинаеща активистка, отказала се от удобния живот, се преплита с този на Ян, млад граничар, и на едно сирийско семейство.
30 години след "Европа, Европа", новият филм на трикратно номинираната за Оскар Агнешка Холанд "Зелена граница" отваря очите ни, говори на сърцето ни и ни предизвикава да се замислим за моралните избори, пред които обикновените хора са изправени всеки ден.
Продуцентската компания Bad Robot Productions, основана от режисьора Джей Джей Ейбрамс, ще застане зад проекта “7 Minutes in Heaven”.Сюжетът на филма ще се завърти около познатата по цял свят едноименна тийнейджърска игра в която двама души, момче и момиче, биват избрани от останалите и трябва да прекарат седем минути заедно в малко затворено помещение или заключена стая.Първоначалната идея за “7 Minutes in Heaven” идва на Джак Бендър, дългогодишен партньор на Джей Джей Ейбрамс, който е най-вече известен като режисьорът на последния епизод на сериала “Изгубени”. Неговият договор за режисура е вече подписан и в момента се чака завършения сценарий.Въпреки че филмът ще бъде финансиран от Bad Robot Productions, намерението на продуцента Ейбрамс е да предаде правата за международно разпространение на Paramount Pictures.Историята на “7 Minutes in Heaven” разказва за двама тийнейджъри, които се впускат в играта и ca избрани да прекарат 7 минути затворени в тесен килер. Но след като излизат намират всичките си приятели мъртви.По-подробни детайли около сюжета не се разкриват и не е ясно кои актьори ще бъдат привлечени към проекта. В момента продуцентите и режисьора са в търсене на сценарист, който да развие на идеята на Бендър в пълнометражен филм.Очаква се филмът да бъде готов в края на 2011 или началото на 2012 година. ... още »
Преди ден бе разпространен документ разкриващ предстоящите филми, които ще бъдат финансирани от гиганта Paramount Pictures. Говорител на студиото потвърди, че повечето филми от списъка ще бъдат заснети, но също така разясни, че някои проекти могат да бъдат поети от друго студио или отложени за неопределен период от време.Ето и някои от по-интересните заглавия, и кратка информация свързана с тях:Triple FrontierСценарият на Марк Боал ( “В долината на Давид и Голиат” ) е вече одобрен, и режисьорката Катрин Бигълоу се надява да започне снимките през месец декември. Филмът ще разчита на голям актьорски състав, а между изявилите интерес са Шон Пен, Дензъл Уошингтън, Хавиер Бардем, Крисчън Бейл и Уил Смит. Продуцентите са имали срещи с всеки един от актьорите, но не се споменава дали някой от тях ще участва със сигурност.“Triple Frontier” ще бъде вторият проект, след “Войната е опиат”, който ще събере Катрин Бигълоу и сценарист-продуцента Марк Боал.Young adultОт Paramount потвърдиха че снимките на комедията ще започнат през октомври, или най-късно ноември тази година. На режисьорския стол ще седне Джейсън Райтман (“Високо в небето”), а вече готовият сценарий е дело на носителката на "Оскар" Диабло Коди (“Страстите на Дженифър”). Чарлийз Терон ще се превъплъти в главната роля на разведена писателка, която се завръща в родния си град с надеждата да се събере отново с бившия си приятел. Проблемът е че той женен и има дете. Очаква се главната мъжка роля да бъде поверена на Джош Бролин.World War ZБрад Пит ще участва в тази адаптация на едноименната зомби-новела на Макс Брукс, а режисьор ще бъде Марк Форстър (“Спектър на утехата”). Сценарист на филма е Матю Карнахан (“Правилата на играта”). “World War Z” ще тръгне по кината през 2012 година.My Mother's CurseСет Роугън и Барбара Стрейзънд ще изпълнят главните роли, под режисурата на Ан Флечър (“Предложението”). Сюжетът разказва за изобретател, който заедно с майка си обикаля Америка с надеждата да продаде най-новото си изобретение. Началото на снимките предстои, а премерата ще бъде през 2012.G.I Joe 2Стивън Сомърс ще се завърне като режисьор, а Чанинг Тейтъм ще се превъплъти отново в ролята на Капитан Дюк Хаузър. Рет Рийс и Пол Уерник ( “Zombieland” ) работят върху сценария на продължението. Продуцент отново ще бъде Лоренцо Ди Бонавентура, а премиерата е насрочена за 2012 година.The DictatorСценарият на Алек Бърк (“Котка с шапка”), Джеф Шафър (“Бруно”) и Дейвид Мандел (“Евротрип”) е почти готов, а комикът Саша Барън Коен ще изпълни двете главни роли: на козар и на свален от власт диктатор, който се загубва в Америка. За разлика от последните два филма на Коен, “Борат” и “Бруно”, “The Dictator” няма да бъде заснет в документален стил, а ще представлява традиционна комедия.От Paramount Pictures разкриха, че филмът ще наподобява класическите комедии с Еди Мърфи “Пристигане в Америка” и “Смяна на местата”. “The Dictator” ще тръгне по световните екрани през 2012.Mission: Impossible IVТом Круз ще се завърне в ролята на Итън Хънт, а снимките започват през есента. Винг Реймс и Саймън Пег ще се присъединят отново към актьорският състав. Режисьор на четвъртата част ще бъде Брад Бърд (“Феноменалните”), а световната премиера ще се състои на 16 декември 2011 година.Star Trek 2Сценарият на продължението все още се пише, но въпреки все още ранния стадий в който се намира продукцията, премиерната дата е вече определена: 29 юни 2012 година.Teenage Mutant Ninja TurtlesПървоначалният сценарий не бе одобрен от Paramount Pictures и продуцента Майкъл Бей, и за момента се търси нов сценарист, който да пренапише историята. Очаква се снимките да започнат през 2011 година.Zoolander 2Бен Стилър ще се завърне в ролята на Дерек Зулендър, а компания ще му правят Оуен Уилсън и Джона Хил. Джъстин Тероу все още пише сценария, и от студиото са уверени, че филмът ще бъде готов за премиерата си през 2012.Hansel and GretelНабирането на актьори за 3D продукцията ще започне в края на годината. Томи Уиркола ще поеме режисурата, а Майкъл Бей продуцира. Cнимките се очакват да започнат през следващата пролет в Германия.The AssociateВ момента се водят разговори с режисьора Тони Скот. Сценарият е на Уилям Монахан (“От другата страна”), а надеждата на студиото е, че Шая Лебьоф ще изпълни главната роля. Премиерата е насрочена за 2012 година.Jack Ryan / MoscowКрис Пайн ще бъде в главната роля, а режисурата е поверена на Джак Бендер (“Изгубени”). В момента се търси нов сценарист, след като първоначалната версия на сценария не бе одобрена. ... още »
Продуцентите на хитовия сериал "От местопрестъплението" помолиха поп сензацията Джъстин Бийбър да участва в още един епизод от новия сезон. Преди месец стана ясно, че 16 годишната звезда ще изиграе тинейджър, който трябва да вземе ужасно решение, отнасящо се за брат му още в премиерния епизод от новия (единадесети) сезон на поредицата.Шефовете на CBS са останали изключително доволни от представянето на Бийбър и са го помолили да участва в още един епизод.В изявление създателят на сериала Дон Макгил, сценаристи Карол Менделсон и продуцента Антъни Зюикър казват, че на всеки 20 години в света се появява феномен като Джъстин Бийбър. Казват също, че се надяват сериала да има същото влияние върху поп културата.Менделсон повдига завесата, като сподели, че феновете ще видят тъмната страна на идола си. И допълва, че участието му в сериала ще е истинско телевизионно събитие.Дебютът на Бийбър ще бъде на 23 септември по CBS, а второто му участие засега е планирано за 11 февруари 2011 година. ... още »
Създателят на филмите "Терминатор", "Титаник" и "Аватар" Джеймс Камерън смята океана за неизследвана област и строи батискаф, който да може да се спусне в Марианската падина. За това разказа той в интервю за в. "Российская газета", цитирано от ИТАР-ТАСС и БТА.По думите на Камерън "човечеството е завършило епохата на великите пътешествия". "На сушата е изследвано практически всичко, а в космоса изпращат хора да обикалят около Земята, а към другите планети изпращат непилотирани апарати. Аз не оспорвам рационалността на такъв подход, но за емоции, за радост от откриването на нещо неизвестно остава много малко" - отбеляза той и добави, че остава едно поле за дейност - океанът.Джеймс Камерън разкри, че строи в Австралия апарат, който ще надмине по възможности съществуващите батискафи. С него ще е възможно спускане дори в Марианската падина.Режисьорът е в Москва за премиерата на разширената версия на "Аватар". Добавени са девет минути, които показват нов вид пандорски хищници, както и допълнителни моменти от любовната сцена на главните герои и емоционални кадри с гибелта на вожда на народа нави в битка.Що се отнася до плановете му, режисьорът каза, че възнамерява да снима "Аватар 2", а след това е възможно да има и "Аватар 3". Вторият "Аватар" ще е за пандорския океан, за неговите загадки и прелести. БТА ... още »
Следващият филм на братята Коен „True Grit" ще се появи по кината в края на годината, но вече усилено се говори за него.За жалост няма кой знае колко информация относно сюжета на лентата, но наскоро се появиха няколко снимки от снимачния процес. На тях се вижда, че Джеф Бриджис ще се превъплъти в ролята на едноокия шериф Петела, а Хейли Стайнфелд ще играе 14-годишната Мати Рос."True Grit" има и версия от 1969 г., в която участва холивудската легенда Джон Уейн. Тя обаче няма много общо с оригиналния текст в книгата на Чарлз Портис, към който двамата братя смятат да се придържат при заснемането на своя филм."Мисля, че книгата е много по-забавна в сравнение с филма и създателите му са загубили много, като не са следвали нейния текст. Тя освен това е и много по-тежка и изпълнена с насилие, да не говорим, че завършва другояче. Въобще печатното произведение е много по-интересно от кинематографичното", сподели наблюденията си Итън Коен. ... още »
Здравейте, скъпи приятели,Участвайте в новата ни игра по повод премиерата на филма "Пълно за празно". Отговорете правилно на въпроса и може да сте сред късметлиите, които ще получат една от трите тематични рамки за снимки.Miramax Films и Mandate Pictures представят “Пълно за празно”, свежа комедия, която разказва историята на Каси (Дженифър Анистън) - умна, забавна и необвързана жена, която въпреки възраженията на най-добрия си приятел Уоли (Джейсън Бейтман) решава, че е време да забременее – дори това да означава да прибегне до помощта на чаровния донор на сперма (Патрик Уилсън). Плановете на Каси ще се объркат след неочаквана размяна, която ще бъде разкрита седем години по-късно, когато Уоли се запознава с предпазливия и леко невротичен син на Каси.Как се казва последния филм на Томас Робинсон, който играе Себастиан – синът на Каси (Дженифър Анистън)а) Шесто чувствоб) Сам вкъщи 3в) Това е първият му филмИграта е организирана с любезното съдействие на Форум Филм България. ... още »
Брайън Де Палма ще екранизира книгата на Гарднър Маккей „Toyer", която е пренасяна и на театрална сцена. Подобна информация се появи и през 2004 г., но след това не последва никакво развитие.Ето, че шест години по-късно отново се появяват слухове за адаптирането на творбата на Маккей на голям екран. С осъществяването на проекта са се заели продуцентите Тарак Бен Аммар и Скот Стайндорф ("Скрити белези"), твърди Vulture.Историята описва преследването на „Играча" - лунатик, който психологически издевателства над жертвите си (красиви жени), след което ги приспива в предизвикана с лекарства кома.Поради факта, че не могат да му бъдат повдигнати сериозни обвинения (най-значимото, от които е „тежка телесна повреда"), извергът се измъква с леко наказание. Скоро обаче невроложката, грижеща се за жертвите му, тръгва по следите на престъпника и получава подкрепа от редактор на вестник, който се занимава с отразяването на случая.Според оригиналния текст в книгата действието се развива в Лос Анджелис, но плановете са лентата да бъде заснета във Венеция и да представя сцени от местния карнавал, които ще спомогнат за по-голяма достоверност на сценария.Снимките обаче ще стартират по всяка вероятност в края на есента или началото на лятото, което означава, че няма да съвпаднат със самия карнавал (който се провежда в първата половина на февруари). ... още »
"The Expendables: Непобедимите" е як екшън трилър за група наемници, наети да се инфилтрират в южноамериканска държава и да свалят безмилостния й диктатор. След започването на мисията, мъжете осъзнават, че нещата не са точно такива каквито изглеждат и са хванати в опасна мрежа от измама и предателство. След като мисията е осуетена и животът на невинни е в опасност, мъжете се борят с още по-голямо предизвикателство, което заплашва да унищожи тази група братя по оръжие.Барни Рос (Силвестър Сталоун) е човек, който няма какво да губи. Безстрашен и без емоции, той е лидерът, мъдрецът и стратегът на тази тясно сплотена група мъже, които живеят на ръба. Привързан е единствено към своя пикап, хидроплана си и екипа си от лоялни съвременни воини. Той е истински циник, който описва това, което прави като „премахване на тези лекета, до които е трудно да се добереш”. Екипът му се състои от Лий Кристмас (Джейсън Стейтъм) бивш член на САС (английските специални части) и експерт с всичко, което има острие; Ин Янг (Джет Ли) – майстор в близкия бой; Хейл Сизър (Тери Крюз), който познава Барни от 10 години и е специалист по дългоцевните оръжия; Тол Роуд (Ранди Кутюр) – опитен експерт по експлозивите и считан за мозъка на групата; и Гунар Дженсън (Долф Лундгрен) – воин ветеран и отличен снайперист, който се бори със своите собствени демони.Когато тайнственият Чърч (Брус Уилис) предлага на Барни работа, която никой друг не би приел, Барни и екипът му непобедими воини тръгват на мисия, която изглежда рутинна: да се свали генерал Гарза (Дейвид Заяс) – жестокият диктатор на малката островна държава Вилена, и да се прекратят годините на смърт и унищожение за населението й. При разузнавателна мисия във Вилена, Барни и Кристмас се сращат с контакта си Сандра (Гизел Итие) – местен борец за свобода с мрачна тайна. Те също така откриват кой е и истинският им враг: корумпираният бивш оперативен служител на ЦРУ Джеймс Монро (Ерик Робъртс) и неговият главорез Пейн (Стийв Остин). Когато нещата много се объркват, Барни и Кристмас са принудени да изоставят Сандра, като на практика й подписват смъртната присъда. Преследван от мисълта за провала си, Барни убеждава екипа си да се върнат във Вилена за да спасят заложницата и да довършат работата, която са започнали. И навярно да спасят една душа – неговата ...Когато Силвестър Сталоун започва да пише сценария (той пише на ръка, като не ползва нито машинописна машина нито компютър), той си представя "The Expendables: Непобедимите" като изпълнен с напрежение екшън филм, който е едновременно и съвременен и остър; сюжет с тема, на която зрителите биха откликнали. "Исках отново да изпитам едно определено чувство, определен вид правене на филм, определен вид манталитет", обяснява Сталоун. "История за хора, които са извън синхрон със света, но са изживели живота си като са се придържали към определен код. Те нямат семейства, личният им живот е катастрофа - всичко, което имат, са един друг. Исках да дам на зрителите да погледнат в сърцата на тези мъже." За вдъхновение, Сталоун използва екшън филмите от старата школа като Мръсната дузина и Кучетата на войната. Филми, където мъжете са мъже, битката е лице в лице и историята е достоверна."Екшънът е вторичен за Слай," обяснява Кевин Кинг - дългогодишният продуцент и доверено лице на Сталоун. "За него сценарият трябва да има сърце и история. Това са двете основни неща, на които ме е научил. Ако нямаш сърце, нямаш история, което означава, че нямаш филм. За Слай въпросът не е само да се взриви нещо", допълва той. И докато екшънът във филм на Сталоун може да достигне критичната точка, в "The Expendables: Непобедимите" историята е над всичко. През следващите няколко месеца, докато Слай продължава да изглажда историята, той продължава да се връща към темата за изкуплението и необходимостта да се разкрие емоционалната сърцевина на всеки персонаж.Той иска да проучи патоса да се живее на ръба на пропастта като оголи техните страхове и слабости. Но Сталоун също така осъзнава, че като сценарист и режисьор той навлиза в непроучена територия с този сценарий. Той няма познат образ като персонажа на "Рамбо" или "Роки", за да се облегне на него, поради това митологията на "The Expendables: Непобедимите" е трябвало да се изгражда от точка нула. Той също така пише за сборен състав, който рядко е бил запечатван на филмова лента. На всичкото отгоре, ролята му на Барни Рос е истинско предизвикателство и физически и емоционално.Продуцентът Ави Лърнър вижда заснемането на "The Expendables: Непобедимите" като още едно страхотно предизвикателство в една кариера, определена от тях. "Слай поема рискове и той винаги е бил такъв", казва Лърнър. "Първият Роки бе риск за него. Така бе и с първия "Рамбо". А сега, за да създаде нов персонаж, за да влезе във физическото състояние, в което е, да режисира и да се занимава с този чудесен актьорски състав и трудни места за снимки: те всички са рискове. Кариерата му е пълна с поемане на рискове и това е, което го прави такава икона - той не се страхува."До момента, в който Сталоун има на разположение сценарий, по който може да се снима и от който той е доволен, той е написал над 100 проекта, напълно е преработил посоката на филма и или е махнал или драстично е преработил основни персонажи. През целия процес на писане, Сталоун има предвид Джет Ли и Джейсън Стейтъм за ролите на Янг и Кристмас. Той не е работил с никого от тях, но е фен на тяхната работа и знае какво могат те. За Слай, да се има иконата на бойните изкуства Джет Ли във филма не е изисквало напрегнато мислене. Без даже да се срещне със Сталоун лично, Ли подписва да играе Ин Янг в "The Expendables: Непобедимите" - американец от виетнамски произход, който се опитва да изживее изкривена версия на Американската мечта.Опитен боец в близкия бой, който би прелетял през въздуха в атака, преди опонентите му да се разбрали какво ги е ударило, Ли играе Янг с тиха напрегнатост. "Моят персонаж е много праволинеен, много прост", казва Ли. "Той постоянно мисли как да направи пари, за да може да има истински живот с истинско семейство. Той има мечта."У Стейтъм, самият той международна екшън звезда, Сталоун вижда необуздан потенциал. "Бе малко рисково да се наеме Стейтъм," признава Сталоун, "тъй като никога не се знае дали химията ще сработи. Той идва от напълно различна от моята култура и той определено е много по-млад. Между нас казано, аз видях една страна у него, която не е хваната на филм и аз исках да използвам това за да разширя неговия персонаж. Исках той да има чувство за оптимизъм." Даже въпреки, че Кристмас е съвършено владееща ножа машина за убийства, сърцето му е открито и се бори, когато връзката му с неговата приятелка Лейси, изиграна от Каризма Карпентър, изчезва бурно. "Наистина ми хареса концепцията за тези обикновени момчета, с всички тези несигурности и техни собствени проблеми." посочва Стейтъм, "и в същото време когато те са поставени в тези ситуации, те трябва да бъдат концентрирани и да сритват задници, както те казват."От този момент кастингът приема доста свободна форма, тъй като Сталоун търси интересни и уникални личности с уникални таланти.С носителите на "Оскар" Форест Уитакър и сър Бен Кингсли е било говорено за ключови роли, но с развитието на историята и персонажите, които вече са имали свой собствен живот, са направени промени. В един момент е обмислян рапърът Къртис „50 цента" Джаксън, докато Сталоун не се разтревожва, че може би отива прекалено далеч в грешната посока и отново сменя курса. В крайна сметка Ерик Робъртс и Тери Крюз печелят ролите.Крюз, известен най-вече с комедийните си роли в киното и телевизията, ясно си спомня деня, когато е получил обаждането, че Силвестър Сталоун иска да се срещне с него относно една роля. "Бях поразен и развълнуван", доверява Крюз. "За мен да работя със Сталоун е осъществяване на детската ми мечта. Бях поласкан."За Долф Лундгрен, спечелването на ролята на Гунар Дженсън е в известен смисъл завръщане. 25 години след като пробива на екран като руският боксьор Айвън Драго, в "Роки ІV", Лундгрен отново се озовава в един и същ филм със Сталоун. И докато той е имал дълга и разнообразна кариера, включително режисирайки и собствени филми, Лундгрен вижда ролята на Гунар като преоткриване на самия себе си. "Сталоун създаде моята кариера с персонажа на Айвън Драго", размишлява Лундгрен. "Сега ето ме, малко по-стар и още веднъж Слай е създал многолик персонаж, който е по-голям от живота и до известна степен икона. По-сложен персонаж, който да се надяваме ще даде на зрителите шанса да ме видят в различна светлина."Описвайки своя персонаж като "лудо копеле", Гунар е най-добрият приятел на Барни и член на Непобедимите, който не може да контролира импулсите си. Прекалено много боен стрес и прекомерно поведение, и малко наркотици - всичкото от което води до пропадането му. За Лундгрен, докосването до емоционалната му сърцевина не е било трудното ... а уцелването на хумористичните нотки, които Сталоун вкарва във всеки свой сценарий е причината за тревогата на Лундгрен. "Не ми пречи да убивам хора или да плача," смее се Лундгрен, "но в 4 часа сутринта, когато съм изцеден емоционално, не искайте от мен да бъда забавен."Търсейки атлет с бойни умения и присъствие на звезда е най-вече на ума на Сталоун, когато подбира актьор за ролята на Тол Роуд, мислителят на групата, който излъчва абсолютно брутална сила. Той открива всичко това и повече у шампиона по смесени бойни изкуства Ранди Кутюр. "Ранди осигурява лице и вид, които са указание за конфронтация, битка, дисциплина, болка," казва Сталоун. "Мъжествен, с чувствителност в очите." Кутюр, който има ‘ухо като карфиол’, причинено от над 20-те години кеч, трябваше да подложи чувствителността си на тест, когато Сталоун написва монолог за ухото. “Монологът в някои отношения бе лесен за мен," спомня си Кутюр, "тъй като казвах истината. Всеки кечист, когото познавам ще се смее, когато види сцената."Сталоун след това се обръща към стария си приятел Мики Рурк да изиграе малката, но централна роля на Тул, изморения бивш Непобедим, който сега ръководи бизнеса по договарянето на тайните мисии от ателието си за татуировки. Ателието служи също и за фактически щаб за момчетата, място където душите са оголени, истини се казват, и където преобладава чувството за другарство и принадлежност. Това е и мястото, където екипът започва да разгадава случая, след като Барни решава да поеме задача, която останалите считат за самоубийствена. На пръв поглед Тул изглежда, че държи живота си под контрол, но действителността в живота му е, че той е много разочарован. В сцена с Барни - „момент на истината“, именно Тул запалва искрата на човечността, която Барни е забравил, че има. „Адът ме гризе“, казва Сталоун. „Аз практически съм загубил човещината си.“Мики Рурк, който отново се представи пред света през 2008г. с мощното си представяне в Кечистът, и Сталоун се познават отдавна. „Аз съм малко по-стар от него, но ние като че ли израснахме в бизнеса заедно“, обяснява Сталоун. „Ние имахме нашите възходи и спадове, познаваме нещата от живота. Той е много чувствителен и уникален пич, и аз си помислих, че ако той би могъл да допринесе с тази уникалност към персонажа на Тул, това би било страхотно.“"The Expendables: Непобедимите" в крайна сметка се оформяше. Като актьор Сталоун знае, че той трябва да позволи на актьорите да допринесат своята индивидуалност във всяка роля. Като режисьор той разбира също така важността да се пригаждат идеите, така че да се максимизират уменията и талантите на всеки отделен актьор. „Всеки от тях е заслужил звездния си статут”, обяснява Сталоун, „и трябваше да се отнасяме към тях еднакво. Но“, продължава той, „трябва да кажа, че всеки от тях дойде и сложи егото си настрана. Всеки бе в проекта за да даде 100% на ролята. Това направи работата ми лесна.“Лундгрен аплодира Сталоун за желанието му да сътрудничи. „Когато получих сценария Гунар бе абсолютно различен човек“, спомня си Лундгрен. „Той не значеше толкова в сюжета. След като се срещнах със Слай няколко пъти, ние излязохме с други идеи. Лично аз съм срамежлив човек, аз оставам на заден план и оставям всички останали да тичат наоколо, така че Слай включи това в образа на персонажа.“Последното парче от пъзъла бе да се намери актриса за ролята на Сандра, жената, която Барни и Кристмас оставят в опасност във Вилена, когато тяхната разузнавателна мисия се проваля. Сандра, която без да знае се превръща в катализатор за промяната в решението на Барни, трябва да бъде твърда, интелигентна, красива и да може да отстоява позициите си във филм, доминиран от тестостерона. Бразилската актриса Гизел Итие, която е тренирала бокс и джиу джицу, но никога не е играла в екшън филм, печели ролята след световен кастинг. За изключително важните поддържащи роли, Сталоун се обажда на многостранния актьор Ерик Робъртс за корумпирания бивш агент на ЦРУ Монро, човек хванат в собствения си капан. Робъртс придава стоманена острота на студенината и бездушието на Монро. За ролята на главореза и помощник на Монро – Пейн, Сталоун кани бившия професионален кечист Стив „Ледения“ Остин. „Когато наблюдавах Слай да режисира Ерик Робъртс“, спомня си Остин, „той знае какво точно иска, знае точно какво иска неговите актьори да направят, как ги иска да го направят, и той им го казва. Той е много наясно с режисирането и визията“.Когато се снима филм от такъв ранг и мащаб, като "The Expendables: Непобедимите" задължително има някакви проблеми: тези проблеми могат да се умножат, когато се снима в чужда страна, особено такава, където няма инфраструктура, която би могла да се занимае с проблемите на филм от такъв мащаб. При "The Expendables: Непобедимите", продуцентите трябваше да се занимават с трудни места за снимки от гледна точка на логистиката, комуникациите и езиковите проблеми, асимилацията с местните членове на снимачния екип и адаптирането към местните култури и обичаи.Признавайки някои нарастващи проблеми при снимането в Бразилия, продуцентът Лес Уелдън подчертава, че Бразилия е осигурила страхотен фон и точно изгледа, от който са се нуждаели филммейкърите за да създадат измисления остров Вилена. „Снимането на филм в Бразилия е без съмнение предизвикателство на много нива.“, казва Уелдън, „но архитектурата, пейзажа с рибарските селца и джунглите, и уникалността на хората ни предоставиха изглед, който не можехме да намерим никъде другаде.“ И често непредсказуемостта на майката природа е тази, която е най-голямото предизвикателство за една продукция. В Бразилия не бе необичайно мусон като потоп да се излее без никакво предупреждение, причинявайки забавяне в производството. Горещината и влажността също бяха фактори, като температурите често надвишаваха 110 Фаренфайт, като влажността бе почти толкова висока. Тези условия са трудни за актьорите, екипа и даже оборудването. Всичко се изплати в нощта, когато Слай, Джет, Джейсън, Ранди и Тери, облечени в снаряжение на специалните части и тежко въоръжени излязоха на снимачната площадка да заснемат първата си сцена заедно. „Почувствах се като че ли съм поканен в Лигата на супер героите“, смее се Крюз. „Мисля, че всеки от екипа бе малко като ударен от звезда, включително и аз“, казва Лундгрен. „Когато ни видите на екран заедно, мисля че ще видите и малко допълнително електричество“.Бразилия също осигури и художника на продукцията Франко Карбоне, с фасада, която отговаряше на виждането на Сталоун за двореца на генерал Гарза. Карбоне проучва стотици места, търсейки величествена архитектура, преди да избере един дворец от 1920-те години в стил имение, който служи като централно място за Парк Лаге – обществен парк в подножието на Кореовадо, планината, където е разположена статуята на Христо. Този красив парк, с неговите градини в английски стил и малки езерца предостави перфектния декор за Гарза, злия диктатор, изигран от характерния актьор Дейвид Заяс.След месец снимки в Бразилия и две седмици дупка, компанията се мести в Ню Орлийнс, където снимките са подновени във филмовите студия на Луизиана в Харахан.„Ню Орлийнс“ е интересна локация“, обяснява продуцентът Ави Лърнър. „Той има култура, история и отлични кадри, които може да се използват. Това бе отлично попадение за нас.“Както и в Бразилия, повечето от снимките в Ню Орлийнс изискваха действителни места. Тук също времето бе фактор. Докато се снимаше във Форт Маккомб, поредица катакомби, изградени в началото на 1800-те и използвани от армията на Конфедерацията в началото на Гражданската война, преди да бъде превзет от армията на Съюза, тридневен проливен дъжда наводни мястото на снимките, което имаше за резултат загуба на дни за снимки. В крайна сметка Ню Орлийнс осигури това, което обещаваше: характер и цвят.След започването на снимките стана ясно, че всичко по-малко от пълно отдаване няма да бъде достатъчно. Всички остро осъзнаваха необходимостта да спазват указанията на режисьора, да поддържат темпото и да свършат работата. И те трябваше да бъдат гъвкави. „Слай има визия“, казва продуцента Джон Томпсън, „той не използва списък за снимките. Той решава какво иска да направи в деня, което прави процеса много гладък. Никога не съм виждал някой с такова равнище на детайлите..“ Докато Слай знае всяка сцена до най-малкия детайл, той е известен с това, че държи много неща в главата си докато всичко не стане готово.Актьорите и снимачният екип трябваше да бъдат готови за всичко. „В известен смисъл“, продължава Томпсън “стана малко като цирк, където ние постоянно жонглирахме за да осигурим, че всички са готови. Това бе огромно предизвикателство.“ За Ранди Кутюр един от най-интересните аспекти на изиграването на ролята на Тол Роуд е бил когато Слай е режисирал. „Това не е да правиш това, което казвам“, заявява Кутюр, „това е където си ти, това е как ти се чувстваш и това е всичко, което си ти.“ „В резултат,“, допълва той, „ това те прави по-добър актьор.“Сталоун, който често използва до пет подвижни камери плюс неподвижна камера за да обхване напълно екшън сцените, се осланя на оператора Джефри Кимбол, при определянето на цялостния стил и структура на кадъра. За да се направи хореографията на и да се осъществят сложни и често опасни каскади, Слай довежда наблюдаващия каскадите координатор Чад Стахелски. Те са работили заедно по Рамбо ІV и Стахелски разбира стила на работа на Слай и важността да се остави екшъна да покаже по-скоро естетиката на сцената, а не само насилието.С екшън сцени, които са различни и специфични, Стахелски трябва да наеме каскадьори от целите Съединени щати. След като е определен стила на екшъна, работата им е да дадат на режисьора различен избор. „Слай е много творчески в самия ден и много сътрудничи“, обяснява Стахелски, „така че ние се опитваме да му покажем какво е възможно, докато отчитаме и безопасността. Тогава той избира посоката, в която иска да тръгне.“ Но най-трудното на работата на Стахелски е да каже „не“ на някои от най-лошите момчета в бизнеса. Един от тези случаи е докато се заснема голямата битка в двора на двореца, където "The Expendables: Непобедимите" атакуват, Тери Крюз трябва да насочи огромна експлозия и огнено кълбо, Стахелски вижда това като излагане на актьор на риск без причина. „Сцената бе забележителна без възможност за нараняване“, казва Стахелски, „и след като му обяснихме това, той разбра. Ние не искахме да компрометираме сцената и ние не поставихме актьора в опасност“, допълва той. „Това бе печелившо във всяко отношение положение.“Когато Слай се среща с отдела по каскадите за да се разработят детайлите за сцената на бягството на Барни и Кристмас в хидроплана „Албатрос“ от 1950-те, той иска да проучи идеята да се създаде кинематографичен момент за екшън герой. „Аз предложих вместо само да се хвърли гориво, ние да сложим Джейсън в носа на самолета“, казва Сталоун, „и стаята стана тиха.“ Сталоун вярва, че идеята е осъществима, ако Джейсън се съгласи. Когато Сталоун му казва за идеята, Джейсън веднага я харесва. „Слай прави всичките си каскади и той наистина се докарва до безсъзнание и удря всеки наоколо по реалистичен, достоверен начин“, посочва Стейтъм „ и освен ако той не попадне на нещо по този начин, който той не иска да сложи във филма... и това бе музика за ушите ми.“ След консултации с известния въздушен координатор Фред Норт, който прави оценка на механичните и логистични възможности на самолета, и след като се обръща внимание на въпросите за безопасност, Сталоун ще получи своя кинематографичен момент.С включени няколко камери, Стейтъм е завързан здраво на носа на хидроплана, който прелетява няколкостотин метра в кълбящи се дим и пламък. „Той бе блестящ“, грее Сталоун, „зная, че той ще омаловажи това, което направи, но то бе и опасно и много много смело“.Сцената би могла да се заснеме и като се използва „филмовата магия“, но Слай настоя да се върнат към по-простите времена и призова актьорите да направят повечето от каскадите си, за да не станат прекалено зависими от технологиите. „Исках да заснема филма с ум и обикновена, не модерна технология“, обяснява Сталоун, известен с вниманието си към детайлите и антипатия към прекаленото засилване на дадена сцена с компютърно генерирани изображения. Той искаше Тhe Expendables Непобедимите да бъдат колкото е възможно по-реалистични, когато става дума за каскадите. „Той ненавижда компютърно генерираните изображения и използва много малко от тях“, казва Кинг с чувство. „Повечето от това, което виждате на екрана е истинско и компютърно генерираните изображения се използват за това, което трябва – да се засили.“Известен с пристрастеността си към адреналина, Сталоун успява да запази малко от екшъна за себе си. Когато Кристмас издига самолета във въздуха, Барни, преследван от армията на Гарза, няма избор освен да скочи от плаващия пристан към излитащия самолет. При скорост на самолета от 30-40 мили в час, Сталоун буквално е „издухан“ в хоризонтално положение. „Не го планирах да бъде чак толкова напрегнато“, признава Сталоун. „Това се превърна в доста опасна каскада“.Като не иска да изостава от момчетата, Гизел Итие настоява да направи плашещо реалистичната сцена с давенето. „Тя е перфекционист“, казва Сталоун. „Определено обича екшъна.“ В деня, когато е заснета сцената, Итие лежи в продължение на часове с гъба и пешкир над устата й, докато са изливали вода в гърлото й. „Ние създадохме истинска стая за мъчения“, казва Бкевин Кинг. „Бе много клаустрофобична снимачна площадка.“ За да се подготви за сцената в емоционален план, Итие си е направила домашното. „Аз проучих как се чувства един измъчван човек, тъй като исках да разбера чувството да се задушаваш и давиш. Исках да разбера емоциите в тази ситуация. Това бе много вълнуващо предизвикателство и нямах търпение да я заснемем.“, допълва тя с усмивка."The Expendables: Непобедимите" са всички експерти с различните видове въоръжение, така че да се има най-голямото и най-лошото бе от голяма грижа за режисьора. Сталоун открива това, което търси в пушката AA-12, наричана най-мощното оръжие в света от ентусиастите.Разработена от Максуел Атчисън през 1972г. специално за военните, AA-12 е автоматична щурмова пушка калибър 12, можеща да произведе 300 изстрела в минута. Има огромно разнообразие от гледна точка на амунициите: от FRAG-12 патрони с голям заряд до твърди куршуми с титаниева обвивка. Тя би трябвало да стане предпочитаното оръжие от Хейл Сизър, изигран от Тери Крюз, описан от Сталоун като „недокоснато богатство от талант, мускули и чувствителност“.Въпреки, че е боравил с оръжия преди това, Крюз признава, че е бил малко уплашен, когато е трябвало да борави с AA-12. “Най-голямото нещо за мен,” казва Крюз, бе да се науча как да уважавам оръжието. Трябва да бъдете много много много внимателни само като зареждате патроните. Това чудовище бе тотален убиец!“Сталоун прави ‘Арканзаската клечка за зъби’, балансиран и тежък кинжал, предпочитаното оръжие на Лий Кристмас. Разработен за хвърляне, с острие от 12 до 20 инча дължина, той се носи в ножница на гърба.Сталоун сумира всичко, когато казва “Тръгнах да правя един от тези филми, които стават много нарядко, като се вземе стара формула и се направи съвременна. Чувствам, че постигнахме това. Аз съм много, много доволен от филма“. ... още »