„Разсъмване” не е просто сцена, а герой”, твърди продуцентът Марк Джонсън. „До известна степен е като Аслан.” Дизайнера на продукцията Бари Робинсън започва работа по филма през пролетта на 2008 – проектът отнема две години. Робинсън черпи вдъхновение от копието на кораба на капитан Кук – Индевър, закотвен в пристанището на Сидни, Австралия. „Използвахме Индевър като образец за мащаба на кораба.”
Изграждането на кораба започва със скиците на Робинсън, последвани от направата на глинени модели. Изграждането на самия кораб започва през март 2009 и отнема 21 седмици до завършването му. Преди да започне построяването му, което струва 2.7 милиона долара, се дискутира въпроса, дали корабът да може да плава или не. По различни причини, тази идея е отхвърлена още преди строителният екип (който наброява 400 души) да започне работа. Материалите, използвани за направата на кораба са основно стомана, дърво, полистирол и фибростъкло. Също така има и месингови елементи и въжета. „Всичко е 100 % специална изработка, защото няма магазин „Нарния”, шегува се Робинсън. Използваните материали са:
Дървен материал 2000 линейни метра дъски 3 км дъски 90х45 за скелета 320 листа с дебелина 18 мм за шпангоут 500 листа 9мм 300 литра структурно лепило 40 квадратни метра лак
Покритие 3 тона фибростъкло и смола 1500 кг силиконови отливки 10 рула тапицерия 150 кг отливки 200 кг латекс
Украса (Бои) 250 литра лак 25 000 листа златни листа 500 туби черна фугираща смес 400 литра боя 35 кг пчелен восък
Скулптури 100 кубически метра полистирол 2500 кг твърдо анодно покритие 1500 кг глина 30 кубични метра уретанова пяна 30 тона стомана 35 ролки заваръчна тел 30 литра охладител
Такелаж 4 км въжета 13.7 метра главна мачта, 10 метра горна мачта 120 сплитки
Декорът е построен в 8-ма сценична площадка в Уорнър Роудшоу Студио, на шестдесет отделни части с различен размер и тегло. „След като пъзелът беше завършен, трябваше да се разглоби и премести в полуострова Кливланд Пойнт, на около 50 км от студиото, което направихме с 35 полуремаркета. Когато свършихме със снимките там, трябваше да повторим упражнението.”, разказва Грейси. За разлика от други филмови кораби, „Разсъмване” никога не е пускан на вода. Движението му, наподобяващо плаване в открито море се извършва с помощта на карданов механизъм, разработен от екипа по специалните ефекти.
ДЕСТИНАЦИИТЕ
„Нарния е магичен свят.”, заявява Робинсън. „Декорите, които построихме за този филм, са най-добрите, които сме правили някога.”, добавя Дъглас Грешам. За „Магическата градина”, дом на маниакалните градинари дъфълпъди, Робинсън използва опита си от театъра. „В нова Зеландия открихме красив хълмист плаж, който напомняше на закръглените черти на дъфълпъдите.” Създаването на неповторимия външен вид на еднокраките джуджета се пада на Хауърд Бергер. „При положение, че дъфълпъдите ходят на един крак, актьорите, изпълняващи техните роли, бяха костюми за син екран от кръста надолу за да могат художниците, заети с компютърно генерираните образи да добавят единствения крак в завършения филм.”, обяснява Бергер. След като Кориакин обяснява истинската цел на пътешествието, „Разсъмване” отплава към острова Златна вода, където Каспиян намира останките на двама от изгубените господари – единия във вира на пещерата, в която всичко докоснато от водата се превръща в злато; другият - в каменната долина, обсипана със скъпоценности. „Малко променихме острова Златна вода.”, споделя Робинсън. „В книгата те стигат до езеро на повърхността. Идеята бе на продуцента Филип Стюър, да го разположим в подземна пещера.” Следващата спирка на „Разсъмване” е островът на Раманду, колосален декор, издигнат в студиото. Действието, което протича на островите изисква много снимки под и над вода. За сцената с картината, която наводнява спалнята на Юстъс, екипът по специалните ефекти прави копие на „сухия” декор върху подвижна платформа, която след това е потопена в по-малкия от двата външни водни резервоара на студиото. Джорджи, Скандар и Уил изплуват от спалнята на повърхността, което добавено към заснетия материал в по-големия резервоар, го прави да изглежда сякаш изплуват в океана. Декорът на сухата сцена е направен от дърво, пластмаса и материали, които бихте открили във всяка спалня. За декора на „мократа” сцена са използвани фибростъкло и други композитни материали. Водата играе важна роля и в две сцени, пресъздаващи силната буря, която подмята кораба в открито море и нападението му от морската змия-чудовище. Действието и в двете се развива на борда на „Разсъмване” и е заснето на син екран в студиото, в което първоначално е сглобен кораба, преди да бъде транспортиран в Кливлънд Пойнт. Само върху образа на Рийпичийп, Юстъс в драконовския си вид и сцената с водната змия работят 380 художници. Големият брой компютърно генерирани снимки и герои (включително и Рийпичийп) са създадени в 3D формат още от самото начало и прехвърлени директно в двойките ляво/дясно око на филма. В работата върху „Разсъмване” и останалата среда във филма са направени над 10 000 уникални фотографии и компютърно генерирани образи.
|