За трета поредна седмица, “Рио” е на върха на българския бокс офис 27.04.2011, 11:11 | синефиш.бг
Триизмерната анимация “Рио” успя да удържи лидерската си позиция в българския бокс офис за трета поредна седмица. От премиерата си, която се състоя на 8-ми април, до момента, продукцията на 20th Century Fox е спечелила 645 921 лева – сума, която поставя “Рио” не само в класацията на най-успешните филми на годината, но и сред най-печелившите анимационни ленти в България.
Имайки в предвид рекламната кампания и факта, че по принцип триизмерните анимирани продукции се радват на голям успех сред българската публика, очакванията бяха, че “Рио” ще се представи напълно прилично. Но със сигурност може да се каже, че филма на Карлос Салдана успя да надмине очакванията.
Съдейки по темповете с които приходите на “Рио” се увеличават, до две седмици филма ще успее да достигне границата от 1 милион лева. Лентата вече се превърна в най-успешната анимация на годината – постижение, което в месеците до декември, надали ще бъде повторено от друга подобна продукция.
Българският “LOVE.NET” отново застава на втора позиция. Въпреки че не успява, в продължение на няколко седмици, да се пребори с “Рио”, режисирания от Илиян Джевелеков филм трупа стабилни приходи – за близо един месец, “LOVE.NET” е успял да спечели впечатляващите 964 242 лева.
Малко вероятно е до края на годината друга българска продукция да повтори този успех, и въпреки че е все още рано, може да се каже че “LOVE.NET” е на път да се превърне в най-печелившия български филм на 2011-та година, и в едно от най-печелившите заглавия като цяло.
Трети в класацията е “Високо напрежение”, в който главните роли се изпълняват от Брадли Купър и Робърт де Ниро.Филмът продължава изненадващо доброто си представяне в България, и за петте седмици след премиерата е натрупал 344 505 лева.
За трилър, чиято потенциална аудитория е далеч по-малка от тази на филмите заемащи горните две позиции, този резултат е повече от задоволителен. В най-добрия случай, “Високо напрежение” ще приключи българското си представяне с приходи от около половин милион лева.
Премиерният криминален трилър, “Адвокатът с Линкълна”, застава на четвърто място, като за първия си уикенд по родните киноекрани е спечелил 21 858 лева. Дебютът на новия филм с Матю Макконъхи е подобен на този в САЩ – лентата не привлече огромна публика, но това не се и очакваше, като се има в предвид, че става дума за независима продукция с ограничена рекламна кампанията.
Все пак, “Адвокатът с Линкълна” успя да заеме четвъртата позиция в класацията и въпреки че няма да се превърне в голям хит, ще успее да събере една, ако не голяма, то прилична за подобен род филми сума.
За близо три седмици след премиерата, лентата е натрупала сумата от 106 140 лева. Въпреки слабия си старт, трилъра на режисьора Дънкан Джоунс успя да набере скорост, и само за една седмица увеличи приходите си с повече от 30 хиляди лева.
Белгийско-английската триизмерна анимация, “Приключенията на Сами”, е на шеста позиция, със спечелени за премиерния уикенд 14 725 лева.
За съжаление, европейските анимационни продукции все още не могат да се конкурират с американските си събратя, и слабия премиерен уикенд на “Приключенията на Сами” е поредното доказателство за това. По всичко изглежда, че филма ще се присъедини към групата от триизмерни анимации с по-малък бюджет, които остават в сянката на значително по-скъпите и лъскави студийни продукции. Все пак, “Приключенията на Сами” има шанс за по-добро представяне през втората си седмица в България.
Комедията с Адам Сандлър и Дженифър Анистън, “Жена назаем”, заема седмо място. За пет седмици в кината, режисирания от Денис Дуган филм е натрупал 184 887 лева. Въпреки изминалото време от премиерата, лентата продължава да привлича публика.
До седмица и половина, “Жена назаем” ще може да се похвали с приходи от над 200 хиляди лева – резултат, който ще утвърди репутацията на Адам Сандлър като един от малкото комици работещи днес, чиито филми винаги се радват на успехи не само в САЩ, но и в България.
Трилърът “Ритуалът” е на осма позиция. За близо три седмици след премиерата, филма с Антъни Хопкинс, е спечелил 112 975 лева. Подобно на “Първичен код”, и “Ритуалът” успя да привлече по-голяма публика през изминалата седмица и увеличи значително приходите си.
Психо-трилъри за по-възрастната аудитория не могат да се сравняват по приходи с насочените към по-младите зрители филми от същия жанр, но “Ритуалът” доказва, че и тези ленти могат да се представят прилично в класацията, въпреки тежката конкуренция.
Хорърът “Писък 4” заема предпоследната девета позиция, със спечелени за близо две седмици, 38 984 лева. Въпреки че е част от една от най-популярните филмови поредици в киното, четвъртия “Писък” се представя разочароващо в българския бокс офис - изненадващ факт, особено като се има в предвид добрата рекламна кампания и участието на едни от най-популярните млади актриси в момента.
За съжаление на създателите, подобно е представянето на филма и в САЩ. По всичко изглежда, че “Писък 4” ще бъде едно от тазгодишните заглавия, които не оправдаха големите очаквания.
На десето място е анимацията на Гор Вербински, “Ранго”.
За седем седмици, лентата е натрупала 281 874 лева – напълно прилична сума за анимационна продукция, която не разчита на по-високите цени за триизмерна прожекция.
“Ранго” се радва на успех и в останалата част от света и доказва, че дори и когато озвучава анимиран герой, Джони Деп продължава да привлича зрители в кината. ... още »
Анимацията “Рио” е отново на върха на американския бокс офис 26.04.2011, 10:40 | синефиш.бг
Анимационната триизмерна лента на 20th Century Fox, “Рио”, доказа че досегашния й успех не е бил случаен. Миналата седмица, филма не само оглави американския бокс офис, но и се превърна в продукцията с най-успешен премиерен уикенд за 2011-та година.
Седмица по-късно, “Рио” е отново на лидерската позиция с общи приходи до момента от 81,261,000 долара. Очакванията към режисирания от Карлос Салдана филм бяха големи, и вече може да се каже със сигурност, че те бяха напълно оправдани. След по-малко от една седмица, “Рио” ще може да се похвали с приходи от над 100 милиона долара, само в САЩ.
По света, лентата се представя повече от впечатляващо, и само до момента е натрупала над 200 милиона долара – резултат, който според източници от студиото, е успял да изненада дори и създателите на филма. Без съмнение, в края на годината “Рио” ще бъде причислен към един от най-големите хитове, не само в САЩ, но и в останалата част от света.
Втората позиция в класацията е заета от премиерния “Madea's Big Happy Family”. За първия си уикенд, комедията на режисьора Тайлър Пери е спечелила 25,750,000 долара. Филмите на Пери почти винаги се сдобиват с ограничено разпространение по света, но в САЩ, те се радват на голяма популярност сред публиката.
Въпреки че спечеленото от “Madea's Big Happy Family” е по-малко от приходите за същия период на някои от предишните филми на Тайлър Пери ( за справка, “Мадеа отива в затвора” от 2009-а година, дебютира с приходи от 41,030,947 долара ), комедията се представя напълно прилично и утвърждава репутацията на Пери като един от най-успешните независими режисьори в Холивуд.
Драмата “Вода за слонове”, с участието на Робърт Патинсън и Рийз Уидърспун, е на трето място. За уикенда, премиерния филм е спечелил 17,500,000.
“Вода за слонове” е от този тип заглавия, които трудно привличат масовата публика в кината, но благодарение на участието на звездата от “Здрач” и факта, че е базиран на популярна и успешна новела, филма се превърна в очаквано от феновете събитие. Някои наблюдатели дори смятаха, че лентата има шанс да повтори успеха на “Здрач”. Но изглежда, че това няма да се случи. Очакванията на студиото 20th Century Fox бяха за приходи от премиерния уикенд в рамките на 20-25 милиона долара, които обаче не бяха достигнати. Все още е рано да се правят заключения и очакванията на специалистите са, че “Вода за слонове” ще се представи по-добре през втората си седмица. Новият филм на Робърт Патинсън няма да се превърне във втори “Здрач”, но със сигурност ще успее да покрие вложения бюджет от 38 милиона долара.
Анимационният “Скок-подскок” застава на четвърта позиция, със спечелени за четири седмици 100,500,000 долара.
Благодарение на “великденския си сюжет”, филма увеличи приходите си с 16% и изненадващо надмина границата от 100 милиона долара. Това превърна “Скок-подскок” в третия филм за 2011-та година, след “Ранго” и “Жена назаем”, който регистрира приходи от над 100 милиона.
Пети е хорърът “Писък 4”, който за близо две седмици е натрупал 31,158,000 долара.
Както се очакваше, филма на Уес Крейвън се представи значително по-добре през втората си седмица, и макар не толкова впечатляващи, приходите до момента са прилични за четвърти филм, чиято предишна част се въртя по кината преди 11 години. “Писък 4” безпроблемно ще успее да възвърне вложения бюджет от 40 милиона долара.
Премиерния документален филм, “Африкански котки”, е на шесто място. За изминалия уикенд, озвучената от Самюел Л. Джаксън продукция е спечелила 6,400,000 долара.
Премиерата се състоя на 22 април, деня на Земята, и позицията в класацията показва, че филма е успял да привлече публика. Разбира се, приходите на “Африкански котки” в никакъв случай не могат да се сравняват с тези на игралните филми, и имайки в предвид това, може да се каже, че документалната лента се представя задоволително.
На седма позиция е филма по действителен случай, “Soul Surfer”, който за три седмици е натрупал 28,664,000 долара.
Въпреки конкуренцията, независимата продукция успя да се задържи в класацията в продължение на три седмици и покри бюджета си от 18 милиона долара. Очакванията са, че филма ще приключи представянето си с приходи от близа 40 милиона долара, само в САЩ.
Психо-трилъра “Insidious” е осми в класацията. За 24 дни, режисирания от Джеймс Уан филм е натрупал 44,178,000 долара – впечатляващ резултат за продукция с бюджет от едва 1.5 милиона долара.
Един от все още малкото тъй наречени “микробюджетни” хорър-филми, “Insidious” разчиташе на рекламна кампания подобна на тази, която помогна на “Паранормална активност” да натрупа приходи от над 100 милиона долара. Лентата няма да повтори изненадващия успех на “Паранормална активност”, но въпреки това се представя напълно достойно, и създателите потвърдиха намерението си да направят продължение.
Приключенският “Хана” е на девета позиция с приходи, три седмици след премиерата, от 31,718,000 долара. Подобно на “Soul Surfer”, и “Хана”, който е също независима продукция, се представя напълно прилично и приходите вече покриха бюджета от 29 милиона долара.
Лентата с Кейт Бланшет и Ерик Бана е един от редките случаи в които независим филм не бива напълно засенчен от по-скъпите студийни продукции. В най-добрия случай, “Хана” ще завърши представянето си с приходи от около 50 милиона долара.
Десети е трилъра с Джейк Гиленхал и Мишел Монаган, “Първичен код”, който за близо един месец е натрупал 44,664,000 долара.
Изненадващо за много бокс офис анализатори, които предрекоха провал, режисирания от Дънкан Джоунс филм продължава с доброто си представяне, и въпреки десетата позиция, спечеленото до момента е повече от достатъчно за да бъде покрит бюджета от 30 милиона долара.
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 22 април - 24 април 1 Rio - $26.3M / $80.8M 2 Madea's Big Happy Family - $25.1M / $25.1M 3 Water for Elephants - $16.8M / $16.8M 4 Hop - $12.2M / $100M 5 Scream 4 - $7.03M / $31M 6 African Cats - $6M / $6M 7 Soul Surfer - $5.44M / $28.5M 8 Hanna - $5.3M / $31.7M 9 Insidious - $5.21M / $44M 10 Source Code - $5.09M / $44.7M ... още »
Анимацията “Рио” запази лидерската си позиция в българската бокс офис класация 20.04.2011, 11:37 | синефиш.бг
Анимационният филм “Рио” продължава успешното си представяне в България и успя да запази заетата преди една седмица лидерска позиция в бокс офис класацията. За по-малко от две седмици, триизмерната продукция на 20th Century Fox е натрупала впечатляващата сума от 451 350 лева.
Съдейки по бързите темпове с които “Рио” увеличава приходите си, няма да бъде изненадващо, ако преди да бъде свалена от екран, лентата достигне границата от 1 милион лева. Не само в България, но и в останалата част от света, анимационните филми като “Рио” доминират в бокс офиса, и дори успяват да се преборят с дългоочаквани продължения на хитови игрални филми. Важно е да се отбележи, че по-високите цени за триизмерна прожекция също оказват влияние върху приходите на тези продукции, и “Рио” не е изключение.
Разбира се, публиката към която е насочен филма съвсем не е малка, и като добавим към това успешната рекламна кампания и факта, че продукцията е дело на същия екип, дал старта на изключително популярната в България поредица “Ледена епоха”, няма да бъде изненадващо, ако в края на годината “Рио” заема една от лидерските позиции в бокс офиса.
Филмът на Илиян Джевелеков, “LOVE.NET”, застава на второ място, като за три седмици е спечелил 799 567 лева. Въпреки, че през втората си седмица, българската лента не успя да се пребори с “Рио”, приходите й продължават да се покачват, и то значително.
Без съмнение, продукцията, в която интернет-технологиите са важна част от сюжета, успя да привлече вниманието на по-младата публика и въпреки конкуренцията, филма отново се намира на втората позиция. Като се има в предвид спечеленото до момента, спокойно може да се каже, че “LOVE.NET” е на път да се превърне в най-печелившия български филм на годината.
Трилърът “Високо напрежение”, с участието на Робърт де Ниро и Брадли Купър, е на трета позиция със спечелени 300 354 лева. Изненадващо, и то в четвъртата си седмица по кината, режисирания от Нийл Бъргър филм успя да се изкачи две позиции нагоре.
Така увеличи приходите си с допълнителни 50 хиляди лева – рядко срещана ситуация, особено за филми от този жанр, в която публиката дава неочакван тласък и превръща определени продукции с не толкова големи претенции, в напълно прилични бокс офис хитове.
Фантастичният “Първичен код” застава на четвърто място. За близо две седмици в България, филма с Джейк Гиленхал е спечелил едва 74 843 лева. Въпреки сравнително добрата позиция в класацията, режисирания от Дънкан Джоунс трилър остана в сянката на конкуренцията, и по всичко изглежда, че продукцията няма да се запомни с доброто си представяне в българския бокс офис.
Съдейки по досегашните резултати, “Първичен код” се представя значително по-добре в САЩ, и в другите европейски страни.
Пети е филма с Антъни Хопкинс, “Ритуалът”, който за две седмици е натрупал 89 067 лева. На пръв поглед, не толкова впечатляващ резултат, но трябва да се има в предвид, че “Ритуалът” е насочен главно към по-възрастната публика, която не посещава киносалоните толкова често, колкото тийнейджърите.
Все пак, до момента филма е успял да привлече над 10 000 зрители, и без съмнение ще успее да надмине границата от сто хиляди лева.
Комедията “Жена назаем” е на шеста позиция. За близо един месец по кината, лентата е спечелила 159 243 лева – напълно приличен резултат за филм от този жанр. По всичко изглежда, че Адам Сандлър привлича винаги не само американската, но и българската публика в кината.
Като добавим към това и участието на звездата от хитовия сериал “Приятели”, Дженифър Анистън, задоволителните приходи на “Жена назаем” съвсем не са изненадващи. В най-добрия случай, филма на Денис Дуган ще завърши българското си представяне с приходи от малко над 200 хиляди лева.
Премиерният хорър “Писък 4” заема седмото място в класацията. За първия си уикенд в България, филма е спечелил 14 179 лева. Имайки в предвид рекламната кампания, ефектните трейлъри и факта, че главните актьори от първите три части се завръщат отново, приходите на четвъртия филм са без съмнение разочароващи. За съжаление на създателите, подобно е представянето на филма и в Америка, където въпреки популярността на поредицата, приходите не оправдаха очакванията.
В България, поредицата “Писък” е достатъчно популярна, но изглежда, че по-новите хорър-франчайзи като “Убийствен пъзел” се радват на значително по-голям успех сред феновете на този жанр. Все пак, има шанс, макар и малък, “Писък 4” да привлече повече зрители през втората си седмица по кината.
Анимираният “Ранго” е на осма позиция със спечелени 272 200 лева, за шест седмици. За разлика от повечето съвременни анимации, “Ранго” не се разпространяваше в триизмерен формат, но въпреки това успя да намери своята публика и събра една напълно стабилна сума.
По света, режисирания от Гор Вербински филм също се радва на успех, и до момента е натрупал над 230 милиона долара.
Премиерният “Адел и проклятието на пирамидите” е на предпоследното девето място. За изминалия уикенд, филма на Люк Бесон е спечелил скромните 7 881 лева. Европейските независими продукции почти никога не привличат вниманието на масовата българска публика, и затова слабите резултати на “Адел и проклятието на пирамидите” в никакъв случай не са изненадващи. Все пак, филма на Бесон успя да намери място в Топ 10, което за независима френска продукция, пристигнала в България без почти никаква реклама, си е истинско постижение.
Десетото място в българската бокс офис класация е заето от фантастичния екшън “Sucker Punch: Измислен свят”, който за близо един месец е натрупал 99 108 лева. Подобно на представянето си в САЩ, режисирания от Зак Снайдър филм, не оправда очакванията и в България.
Дълго рекламираната продукция стартира с изключително слаб премиерен уикенд, и въпреки че ще надмине границата от сто хиляди лева, тя няма да бъде запомнена като хитово заглавие. По света, “Sucker Punch: Измислен свят” също изпитва трудности, и до момента е спечелил едва 78 милиона долара, при бюджет от 85 милиона. ... още »
Надминавайки очакванията на бокс офис анализаторите, премиерната анимационна продукция на 20th Century Fox, “Рио”, оглави американския бокс офис с впечатляващите 40,000,000 долара – сума, която превърна триизмерната анимация в заглавието с най-голям премиерен уикенд за 2011-та година.
Очакванията на студиото бяха за приходи в рамките на 30-35 милиона долара, но за радост на създателите си, “Рио” се представи значително по-добре и за пореден път доказа, че в момента триизмерните анимационни ленти се радват на огромен интерес от страна на публиката.
Според изчисления на студиото, 53% от зрителите са били жени, а 50% от посетилите киносалоните са под 25-годишна възраст. Успехът на лентата в американския бокс офис съвсем не е случаен – само до момента, “Рио”, който миналата седмица оглави и българския бокс офис, е натрупал над 100 милиона долара от киноразпространението си по света. По всичко изглежда, че режисирания от Карлос Салдана филм ще бъде едно от най-печелившите анимационни заглавия на годината.
Премиерният хорър-трилър “Писък 4” е на втора позиция със спечелени 19,279,000 долара. Четвъртият филм от успешната поредица можеше да се похвали със стабилна рекламна кампания, която обаче не помогна на филма да оправдае напълно очакванията.
Съдейки по резултатите на предишните три филма, бокс офис анализаторите предрекоха, че “Писък 4” ще дебютира с приходи от около 25 милиона долара – сума, която обаче не бе достигната. Въпреки не толкова успешния старт, поредицата “Писък” има изградена през годините публика в целия свят, която със сигурност ще помогне на четвъртия филм да покрие вложения бюджет от 40 милиона долара. Имайки в предвид липсата на сериозна конкуренция от други представители на жанра, очакванията са че през втората си седмица в кината, “Писък 4” ще се представи значително по-добре.
На трето място е анимацията “Скок-подскок”, която оглавяваше класацията в продължение на две седмици. За близо три седмици в американските кина, озвучената от Ръсел Бранд лента е спечелила напълно приличните 82,609,000 долара.
Продукцията се представя напълно според очакванията и бюджета от 63 милиона долара е вече покрит. До момента по света, “Скок-подскок” е натрупал над 110 милиона долара.
Драмата по действителен случай, “Soul Surfer”, заема четвърта позиция със спечелени за две седмици 19,997,000 долара.
Сумата не е толкова впечатляваща, като се има в предвид, че “Soul Surfer” е нискобюджетна независима продукция с ограничено разпространение, досегашното представяне е съвсем прилично, и филма дори успя до остане на позицията, която заемаше миналата седмица. Драмата с Хелън Хънт и Ана-София Роб е заснетa с бюджет от 14 милиона долара. Очакванията са, че “Soul Surfer” ще успее да привлече публика и извън границите на Северна Америка.
Пети е приключенския филм “Хана”. За две седмици, екшън-трилъра с Кейт Бланшет и Ерик Бана е натрупал 23,327,000 долара.
След приличния премиерен уикенд, лентата продължава с доброто си представяне и също както “Soul Surfer”, доказва, че и нискобюджетните филми, извън холивудската студийна система, могат да привличат публика и да се представят достойно в бокс офис класациите.
Комедията с Ръсел Бранд и Хелън Мирън, “Артър”, е на шесто място, като за две седмици е спечелила 22,348,000 долара. Имайки в предвид маркетинговата кампания и участието на популярния в момента Бранд, досегашното представяне на филма е, без съмнение, разочароващо.
Според анализатори, “Артър” вече трябваше да е натрупал близо 35 милиона долара – сума, която най-вероятно ще бъде достигната, но не в периода в който се очакваше. Благодарение на общите световни приходи, “Артър” ще покрие бюджета си от 40 милиона долара, но за съжаление няма да се превърне в очаквания голям комедиен хит.
Седми в класацията е трилъра “Insidious”, който за три седмици е натрупал 35,983,000 долара. Заснетият с бюджет от едва 1.5 милиона долара филм надмина всички очаквания, и съдейки по вложените средства, лентата вече е безспорен бокс офис успех.
“Insidious”, точно както “Паранормална активност” и “Проклятието Блеър”, вече се счита за един от най-печелившите нискобюджетни хорър-филми на всички времена.
“Първичен код”, с участието на Джейк Гиленхал и Мишел Монаган, е на осмо място с приходи, три седмици след премиерата, от 36,990,000 долара. Напрежението между режисьора и студиото и многократно отлаганата премиера изглежда не са повлияли по негативен начин на представянето на фантастичния трилър. “Първичен код” няма да се превърне в голям бокс офис хит, но въпреки това, приходите му до момента са напълно прилични за филм от този жанр. Бюджетът от 30 милиона долара е вече покрит и се смята, че лентата ще се представи също толкова добре и в Европа и Австралия.
Режисираният от Робърт Редфорд, “The Conspirator”, заема девета позиция. Филмът, чиято премиера първоначално бе насрочена за 2010-та година, е спечелил скромните 3,924,000 долара.
Въпреки сравнително големия бюджет за независима продукция (25 милиона долара), “The Conspirator” не разчиташе на по-агресивна рекламна кампания, и в крайна сметка се сдоби с ограничено разпространение - това обяснява и скромните резултати от премиерния уикенд. Въпреки звездния си актьорски състав, “The Conspirator” със сигурност ще срещне трудности при възвръщането на вложените средства.
На десето място е комедията с Натали Портман и Джеймс Франко, “Ваше височество”. За две седмици по кината, лентата е спечелила разочароващите 15,952,000 долара. Преди премиерата, много анализатори предрекоха, че “Ваше височество” ще се превърне в едно от хитовите комедийни заглавия на годината.
Но съдейки по разочароващите резултати до момента, и въпреки участието на едни от най-популярните млади актьори в момента, режисирания от Дейвид Гордън Грийн (“Ананас експрес”) филм, най-вероятно ще бъде причислен към изненадващите провали на годината. Бюджетът от 50 милиона долара може да бъде покрит само, ако “Ваше височество” успее да привлече по-голяма публика извън САЩ.
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 15 април - 17 април 1 Rio - $40M / $40M 2 Scream 4 - $19.3M / $19.3M 3 Hop - $11.2M / $82.6M 4 Soul Surfer - $7.4M / $20M 5 Hanna - $7.33M / $23.3M 6 Arthur - $6.94M / $22.3M 7 Insidious - $6.86M / $36M 8 Source Code - $6.3M / $37M 9 The Conspirator - $3.92M / $3.92M 10 Your Highness - $3.89M / $16M
С развитието на човечеството се появяват и различни средства за превоз от една точка до друга – кораб, влак, кола, самолет. Всяко едно по отделно може да ни отведе до желаната дестинация, но продължителността на пътуването ще е различна. Едновременно с това транспортните средства са своеобразни машини на времето – тръгвайки от даден момент в настоящето се озоваваме на друго място в определен момент от бъдещето.
Има обаче едно средство, което може незабавно да ни транспортира до всяка точка от границите на човешкото познание и въображение, а също и да ни пренесе където и да е необходимо във времето, за да разберем какви са последствията от постъпките ни.
Това средство е повече от удобно и не причинява умора от часова разлика. За съжаление телепортация все още не е измислена, така че в случая става въпрос за магията на Седмото изкуство. А тази седмица Холивуд предлага нови приключения във времето и пространството, които ще зарадват малки и големи.
„Първичен код” е умело конструиран и стегнат трилър, който определено ще ви докара усещане за дежа ву не само защото неколкократно повтаря 8 минути от живота на героите, но и защото определено има много общо с хитовия „Deja vu” от 2006 с участието на Дензъл Уошингтън. И в двата главните герои са по петите на безмилостни терористи, преследвайки ги с помощта на революционни технологии, позволяващи игрички с хода на времето и прескачане из паралелни вселени.
Тук Джейк Джиленхол („Принцът на Персия: Пясъците на времето”) влиза в главната роля на капитан Колтър Стивънс, за да докаже за пореден път, че се утвърждава като един от най-разностранните и талантливи млади актьори в Холивуд.
Комбинацията от влак и терористи може да извика в главата на някои зрители спомени за безмислени екшън тупалки с Жан-Клод Ван Дам, снимани сред декорите на БДЖ, но за щастие тук Джиленхол се заема с една далеч по-сериозна история, която не цели само да ви отвее главата с безброй експлозии, но и да поразмърда сивото ви вещество в търсене на злодея и в търсене на отговор трябва ли да се случи неизбежното, за да търсим начин да върнем времето назад и да постъпим правилно.
„Първичен код” не е летен блокбастър от ранга на „Карибски пирати” или „Трансформърс”, така че едва ли по-голямата част от зрителите са запознати с филма и тръпнат в очакване да го гледат на голям екран.
През месец април обаче премиерните заглавия по родните екрани далеч не са толкова много, така че всеки, който желае да прекара 90 бързи минути в мрака на киносалона и да не съжалява за входната такса може спокойно да заложи на тази фантастична екшън-драма, която разчита основно на Джиленхол във всеки един смисъл - героят му да спаси света (както сам отбелязва с реплика), а актьорът да оправдае вложените средства от продуценти и в частност родни разпространители, които са поели риск с дистрибуция на нещо по-различно от поредното продължение на касова поредица.
Във втората част от тазседмичното ни пътуване из полето на въображението на холивудските творци билетът е с крайна дестинация Рио. Създателите на култовата поредица „Ледена епоха” за пореден път решават да разнообразят серийките за любимите ни праисторически животни с лъскава 3D анимация, кръстена на най-популярния бразилски град.
Предишните 2 опита на студио Blue Sky да излезат от рамките на дойната си крава – „Роботи” и „Хортън” – определено не уцелиха десетката от комерсиална гледна точка, независимо от художествените си стойности.
Този път обаче мозъците в Blue Sky са решили да играят на сигурно и предлагат шарена и щура топка от енергия, чиято основна таргет аудитория са малчуганите, а не техните родители. Време беше някое студио да зареже историите за възрастни, замаскирани като продукт за деца и наистина да зарадва хлапетата с нещо, създадено специално с мисъл за тях.
Съдейки по реакцията на стотиците отрочета на премиерата, състояла се по-рано тази седмица в столичното кино Арена Младост, спокойно мога да заключа, че филмът е напипал верния тон и без съмнение ще се радва на солидна посещаемост и постъпления.
Иначе „Рио” далеч не е лишен от своите по-сериозни послания, които могат да подтикнат децата да се отнасят с по-голямо внимание към животните и природата. В частност тук е осветен проблемът с трафик на екзотични птици, които биват откъснати от естествената си среда и като резултат дадени видове са заплашени от изчезване.
Папагалът Блу е откраднат още като бебе от родната Бразилия и прекарва следващите 20-на години в провинциална и далеч по-студена Минесота под грижите на Линда. Блу свиква с уюта и рутината на заседналия домашен живот. И когато събитията го отвеждат отново в Рио магията на любовта постепенно започва да му разкрива всичко, което е пропускал досега – ритъма на танца, неповторимата свобода на полета и усещането за принадлежност към място, което те кара да се чувстваш пълноценно.
Всичко това в компанията на шарена банда колоритни пилета от всякакъв вид и оперение, както и обилно лигавещ се булдог, който може да няма криле, но направо лети с помощта на щурото си въображение.
Малка изненада е копирането на типично Дисни прийом с вкарването на редица музикални изпълнения на героите, което в не-Дисни филм седи леко странно поне за по-възрастните зрители, сред които и авторът на настоящата статия. От друга страна анимацията винаги е най-удобна за прилагане на 3D шлифовка, която е напълно излишна, но пък поне няма опасност да ви причини каквото и да е главоболие, а само по-дълбоко изтъняване на родителските джобове.
За послушните, а може би и за не толкова послушните деца, „Рио” е чудесен подарък, който идва в лъскава опаковка, която още от днес може да бъде разкъсана, за да донесе на тях и техните родители весело настроение и положителни емоции.
Удобен факт е леко по-дългото времетраене на „Рио” спрямо „Първичен код”. Така докато децата пътешестват из слънчево Рио, родителите им могат да разплетат загадката на Първичния код в компанията на Джейк Джиленхол.
Без значение от избора дестинациите в тазседмичната кино програма са достатъчно привлекателни и със сигурност ще намерят своите пътници. А вие не се двоумете излишно, а скачайте в седалките и дайте газ към забавлението. ... още »
Изненадващо създателите на „Ледена епоха” този път ни пренасят в слънчевия и шарен Рио де Жанейро, където Блу и Джуъл, последните от своя вид синьо макау папагали, се опитват да се измъкнат от клетките на котрабандисти. В основната на сюжета е залегнал световният проблем с контрабандата на редки животински видове.
Самият Блу е все още невръстно пиле, когато е заловен и изпратен на другия край на света, в Америка. Там попада на добродушната Линда, която го приютява и се грижи за него години наред. Докато един ден в книжарничката й не се появява бразилският орнитолог Тулио и обявява, че Блу е последният мъжки екземпляр от своя вид и трябва да бъде събран с последната женска от своя вид, която го чака в Рио.
Оказва се, че тя, Джуъл, не може да бъде лесно впечатлена, още повече, че Блу, който чете книги, вари кафе и влиза в ролята на будилник сутрин, не се е научил на най-присъщото за всяка птица – да лети. И когато двамата са заловени от поредните контрабандисти, бягството им става изключително трудно, защото са приковани един за друг с верига.
Режисьорът Карлос Салдана е родом от Бразилия и още докато работи по двете продължения на „Ледена епоха” – „Ледена епоха: Разтопяване” и „Ледена епоха: Зората на динозаврите”, му хрумва идеята за „Рио”. Той я разработва в забавен анимационен филм в 3D, който макар и да не е белязан от новаторството на „Ледена епоха”, е изпълнен с цветове, живот, хумор, животински чешити и богата подборка от песни, придружени от оригинални танцови номера.
Макар и предназначен за цялото семейство, „Рио” засяга теми като свободата и любовта, които са актуални за всяка възраст. Случайно или не, това е и филм, който много добре отразява женската еманципация – не само двукраките дами в лицето на Линда, но и животинските им посестрими начело с Джуъл, са силни, независими и водещи пред своите мъжки „половинки”. Но тук не става дума за противопоставяне, а за много симпатично и премерено допълване между половете.
„Рио” е заснет на 3D. Екипът за стереоскопично заснемане на Блу Скай – компанията, създала филма, залага 3D-процедурите и запазва пластовете на всеки кадър още в ранните етапи на анимацията, до степен, че триизмерният ефект е част от самата история, както твърди Джейми Уилкинсън. „Разработихме инструменти, които ни позволиха да уловим всеки кадър с мултистерео камера. 3D-кадърът в „Рио” представя единен детайлен и дълбок свят, а не сбор от два или три различни.”
В резултат се е получил зрелищен и пищен филм, който изпраща своите герои ту сред пъстрата джунгла, ту на крайбрежния рай на Рио, ту на карнавала, в който всички костюми са на пернати.
Както обикновено се случва с анимационните филми у нас и този е дублиран на български. Сред актьорите са Христо Димитров и Ася Рачева в ролите на Блу и Джуъл, Малин Кръстев като злодея Найджъл с особено характерен тембър, Георги Николов, Георги Тодоров, Румънеца и Енчев, които и тук са естествен дует, Ралица Ковачева, Александър Воронов и др.
Повечето песни също са изпълнени на български, така че малките зрители няма да имат проблем да разберат какво се случва и сигурно лесно ще разберат защо е по-добре за животните да бъдат оставяни да летят на воля в естествената за тях среда. ... още »
„РИО” е зрелищна анимация, в която главни герои са два папагала от изключително редкия вид – хиацинтов ара, които трафиканти се опитват да продадат. Действието се развива в магнетичния град Рио де Жанейро и в пищната джунгла на Бразилия.
С голямо нетърпение, но сред занимания с интерактивни игри, балони и подаръци в залата, гостите дочакаха първите кадри на филма. Прожекцията премина сред смях и ръкопляскания.
На финала режисьорът на дублажа, Даниела Горанова представи акьорите, озвучили филма Христо Димитров, Ася Рачева, Румънеца и Енчев, Георги Тодоров – когото сме чували и в „Ледена епоха”, имитираха героите си от филма сред бурни аплодисменти.
„Това е най-забавният филм, който съм гледала през последните години”, каза възторжено ДесиСлава, която пее в две от песните в „РИО”.
На излизане от залата щастливите деца получиха уникални балони във вид на героите от филма. Всички зрители могат да гледат „РИО“ на 3D от 8-ми април в кината.
Световен дистрибутор на филма е Туентиът Сенчъри Фокс. Разпространител за България е Александра филмс. ... още »