Зрителите предпочетоха Дженифър Анистън пред Брад Пит 06.01.2009, 10:05 | синефиш.бг
Зрителите тази седмица наваксаха с празничните филми, които не успяха да гледат по Коледа. Топ 7 заглавията не са променили позициите си в класацията и отново на първо място е четириногата комедия „Марли и аз” с вече над 100 милиона долара приходи. Повечето продукции в десетката отбелязаха малки спадове от 20-35%, за което допринася и липсата на дебюти. 2009-а започва с летящ старт и с 8% по-печеливш топ 20 в сравнение с миналата година по същото време.
През втората седмица, откакто се прожектира „Марли и аз”, публиката похарчи за него 24.1 милиона долара. Лентата с Оуен Уилсън и Дженифър Анистън спечели с 34% по-малко - събра $106.5 милиона за 11 дни и е на път да се превърне в 12-ия филм с над $150 милиона за 2008-а. През 2007 г. 13 заглавия прескочиха тази летва. Със сегашната си скорост, „Марли и аз” може да приключи с около $160 милиона, като задмине 1$54-те милиона на „Хортън” и стане и най-хитовата продукция на Fox за годината.
Адам Сандлър отново се настани на второ място със семейната комедия „Приказки за лека нощ”, която спечели $20.3 милиона (26% по-малко от миналата седмица). От дебюта си до днес филмът е събрал $85.4 милиона за 11 дни и се е запътил към $130 милиона – всичките за касичката на Disney.
Сагата на Paramount с Брад Пит „Странният случай с Бенджамин Бътън” се задържа на третото място с 32% по-малко продадени билети или $18.4 милиона през втория си уикенд. Такъв тип спад е обичаен по-скоро за обикновените заглавия по това време на годината, но не и за филм с толкова очаквания и награди. И все пак драмата вече има впечатляващите 79 милиона долара за 11 дни и безпроблемно ще премине $130 милиона. Ако спечели номинация за „Оскар” за най-добър филм, общите приходи сериозно ще набъбнат, а Пит ще има възможност да предизвика бившата си съпруга за титлата „най-успешен хит на празничния сезон”.
Дженифър Анистън отново на върха 30.12.2008, 09:50 | синефиш.бг
Хората бяха в настроение за филми през коледния уикенд, а киносалоните се оказаха претъпкани, благодарение на четири нови заглавия, всяко от които натрупа над 30 милиона долара приходи от четвъртък до неделя.
Кучешката драма с Оуен Уилсън и Дженифър Анистън „Marley & Me” надмина всички очаквания и дебютира на първа позиция. Новата семейна комедия на Адам Сандлър „Приказки за лека нощ” и драмата с Брад Пит „Странният случай с Бенджамин Бътън” събраха почти еднакви суми. Том Круз също се намеси успешно с военния си трилър „Валкирия”. Северноамериканските зрители нямаха никакъв проблем с парите – филмите в топ 20 събраха 200 милиона долара, което е вторият най-добър резултат за 2008 след 18-20 юли, когато излезе „Черният рицар”. Тазседмичният бокс офис е дори по-впечатляващ, като имаме предвид, че в топ 10 няма нито едно продължение. Вместо това, зрителите похарчиха парите си за филми пълни със звезди, в които всеки намира нещо за себе си.
„Marley & Me” дебютира директно на първо място доста пред конкурентите си, с невероятните 37 милиона долара за периода от петък до неделя и $51.7 милиона от четвъртък. След няколко месеца изпълнени с разочарования, Fox най-накрая пуснаха суперхит, който събра средно по 10,632 долара на салон (от 3,480 кина). Студиото започна 2008 с хитове като „27 сватби”, „Телепорт”, и „Хортън”, но след това се спъна с филми, които не предизвикаха особен интерес.
Написан по едноименния бестселър, „Marley & Me” привлече вече подготвена публика, но студиото го рекламираше и на любители на кучета и семейства. Така в четвъртък приходите бяха $14.7 милиона, което е нов рекорд за дебют по Коледа (побеждавайки $10-те милиона на “Али” от 2001). Тъй като децата са във ваканция и по-голямата част от възрастните също са в почивка, всеки ден от седмицата е като събота за бокс офиса. Очаква се „Marley & Me” да достигне $100-те милиона до следващия уикенд.
Комедийното приключение на Disney „Приказки за лека нощ” се задоволи с второто място - $28.1 милиона за три дни и $38.6 милиона за периода четвъртък-неделя. Семейният филм с Адам Сандлър отбелязва средно по 7,625 долара на салон през трите дни и се радва на широка публика. Проучванията на студиото сочат, че 51% от зрителите са жени, а 52% са над 25. „Приказки за лека нощ” е насочен към същата публика, която гледа „Нощ в музея” на Бен Стилър и плати $42.2 милиона през четирите почивни дни по Коледа преди две години. Рецензиите не са позитивни, но хората се интересуват повече от звездите и ефектите в семейното приключение.
„Странният случай с Бенджамин Бътън” получи $27 милиона през уикенда и 39 милиона долара през четирите дни. Paramount се зарадва на 9,036 долара средно от 2,988 кина с разказа за човек, който неочаквано започва да старее наобратно. Филмът е на Дейвид Финчър и е с продължителност 147 минути, което означава, че повечето зали са предлагали само по четири прожекции на ден. Критиците са благосклонни и заглавието вече има пет номинации за “Златен глобус”. Мнозина очакват да е сред номинираните за най-добър филм в нощта на Оскарите на 22 февруари.
През първия си ден на голям екран филмът спечели 12 милиона долара, което го прави вторият най-добър дебют на Коледа след „Marley & Me”. 70% от зрителите са над 25 години, а 60% са жени. „Странният случай с Бенджамин Бътън” струва 150 милиона долара и е копродуциран от Warner Bros., които разпространяват филма отвъд океана. Номинациите за “Златен глобус” и тези на Академията, които ще бъдат обявени през януари, сериозно ще подпомогнат продукцията и приходите ще задминат бюджета.
MGM направиха чудо тази Коледа. Студиото заложи на залязваща звезда и идея, която отдавна е смятана за сигурен провал, но я превърна в голям хит. Това е военната драма с Том Круз „Валкирия”, която дебютира на четвърто място и прибра $21.5 милиона през уикенда и впечатляващите $30 милиона от четвъртък до неделя. С прожекции в 2,711 кина, трилърът разказва за опит за покушение срещу Хитлер и отбеляза средно по 7,942 долара на салон. Дебютът на „Валкирия” е подобен на този на “Последният самурай” ($24.3 милиона) и „Съучастникът” ($24.7 милиона), въпреки че и двата не стартираха в празничния сезон. ... още »
Комедията на Кери „Навитакът” финишира първа, а драмата със Смит “Седем души” превзе второто място. Другото ново заглавие – анимационното приключение “Приказка за Десперо” – дебютира на трето място. Продажбата на билети беше възпрепятствана от снежни виелици и температури под нулата в североизточните щати. Към тях можем да прибавим и хаоса покрай последния шопинг уикенд преди Коледа. От това става ясно, че филмите не са приоритет тази седмица – 10-те топ заглавия са едва наполовина толкова успешни в сравнение с преди година. Студията се надяват да наваксат през следващите дни, когато много хора не са на работа и учениците почиват.
Warner Bros. се озоваха на първо място за трети път през последните четири седмици, този път с „Навитакът”, който прибра 18.2 милиона долара от 3,434 екрана (средно по 5,288 долара на кино). Завръщането на Кери към комедията не дебютира според очакванията, въпреки че е трудно да се каже дали затова са виновни лошото време и празничния сезон. Предишният филм на Кери също се спъна по Коледа. „Купон с Дик и Джейн” от 2005 г. дебютира в срядата преди празника и спечели $21.5 милиона за периода от петък до понеделник.
„Навитакът” отбеляза и най-слабата печалба за дебют на първа позиция за последните два месеца. Последните шест филма, които директно попаднаха на номер едно дебютираха с по 30 милиона долара всеки. Студиото все пак ще получи по-задоволителни резултати през идните дни, когато публиката е по-свободна. Освен това „Навитакът” е един от малкото смешни филми в момента по кината, които няма да разплачат зрителите преди края.
Поредицата от осем последователни дебюта на първо място на Уил Смит приключи с последния му филм “Седем души”, който попадна на втора позиция с $16 милиона от 2,758 кина (средно по 5,801 долара на салон). Продукцията на Sony събра най-голямата бокс офис звезда с режисьора Габриел Мучино, които събраха далеч по-добрите $26.5 милиона за „Преследване на щастието”, който също дебютира през декември. Този филм обаче имаше по-добри рецензии, номинация за “Златен глобус” за Смит, одобрението и препоръката на публиката – всичко това доведе до финалните 162.6 милиона долара. Последният им проект привлече публика, състояща се от 55% жени и 64% зрители над 25 години.
Universal се радват на успешното начало на детския “Приказка за Десперо”, който продаде билети за $10.5 милиона от 3,104 кина (среден резултат от 3,385 долара на кино). Обикновено това би бил слаб резултат, но тъй като децата излизат във ваканция и родителите им имат повече време, то всеки ден между Коледа и Нова година на практика ще е „събота” за бокс офиса. Студията често пускат семейни филми в средата на декември, които да се установят на пазара преди да започнат празниците. Преди две години „Паяжината на Шарлот” дебютира с $11.5 милиона по пътя към финалните 83 милиона долара. През 2000 анимацията „Омагьосаният император” спечели едва $9.8 милиона през първия си уикенд, но крайноият резултат бе $89.3 милиона. Година по-рано триизмерното мишле „Стюарт Литъл” се появи на големия екран с $15 милиона и приключи изявите си със $140 милиона. “Приказка за Десперо” спечели от липсата на сериозна конкуренция за основната си публика и се очаква да се справи добре до края на празниците.
Следвайки първото си място от миналата седмица, „Денят, в който Земята спря” се строполи със 67% до $10.2 милиона. За десет дни научната фантастика с Киану Рийвс събра само $48.6 милиона за Fox, което е поредното разочарование за студиото. ... още »