Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис За втора седмица, “Здрач: Зазоряване - част 2” е на върха на родния бокс офис

За втора седмица, “Здрач: Зазоряване - част 2” е на върха на родния бокс офис
За втора седмица, “Здрач: Зазоряване - част 2” е на върха на родния бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
За втора седмица, “Здрач: Зазоряване - част 2” е на върха на родния бокс офис

28.11.2012, 14:06  |   Видяна: 2356  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Романтичната драма “Здрач: Зазоряване - част 2” успя да се пребори с три премиерни студийни продукции и за втора поредна седмица е на лидерската позиция в родната бокс офис класация. За изминалия уикенд финалната част от поредицата с Кристен Стюарт и Робърт Патинсън е натрупала 85 616 лева, а общите й приходи от премиерата досега се равняват на задоволителните 378 158 лева. Приличното представяне на “Зазоряване - част 2” е напълно очаквано и въпреки, че не разчита на по-скъпите 3D-прожекции филма ще успее след около една седмица да надмине границата от половин милион лева.

Здрач: Зазоряване - част 2Някои от предишните части от франчайза регистрираха сериозни спадове в посещаемостта през третите си седмици по родните екрани, но това едва ли ще се случи със “Зазоряване - част 2”, който продължава да привлича стабилен брой зрители най-вече защото е последния филм от франчайза. Лентата най-вероятно няма да се присъедини към клуба на “милионниците”, но въпреки това ще се смята за напълно задоволителен хит и ще успее да подобри постижението на предишната част от поредицата, която миналата година завърши българското си представяне с приходи от малко над 500 хиляди лева. Общо по света, “Здрач: Зазоряване - част 2” вече е натрупал близо 600 милиона долара, при бюджет от 120 милиона.

007 координати: СкайфолВтората позиция в класацията е отново за “007 координати: Скайфол”, който за изминалите пет седмици от премиерата си в България е спечелил общо 1 050 389 лева.

Преди лентата да тръгне по кината се знаеше, че ще бъдат регистрирани добри резултати, но едва ли някой е очаквал че границата от един милион лева ще бъда достигната само за един месец. Прожектиращият се в IMAX-формат “Скайфол” не само се нареди сред най-големите хитове на годината в България, но и се превърна в най-печелившата част от цялата поредица за Джеймс Бонд. Масивната рекламна кампания в комбинация със силния предварителен интерес на публиката определено допринесе за бързото натрупване на приходи от родните киносалони. “Скайфол” се представя добре и в останалата част от света – досегашните му приходи се равняват на 794,300,577 долара.

Хотел ТрансилванияАнимацията “Хотел Трансилвания” застава на трето място със спечелени за шест седмици 675 831 лева. Триизмерната продукция се изкачи с една позиция нагоре и за една седмица увеличи приходите си с допълнителни близо 50 хиляди лева. Определено, лентата се е харесала на голям брой зрители, някои от които със сигурност са посетили киносалона повече от един път. Въпреки изминалото време от премиерата “Хотел Трансилвания” продължава да привлича хора в кината и вече се нареди сред най-добре представящите се оригинални заглавия на годината. Филмът се представя достойно и в останалата част от света, а от студиото Сони Пикчърс вече разработват продължение.

Премиерният “Спешна пратка” е на четвърто място в бокс офиса, като за първия си уикенд по кината е спечелил 39 837 лева. Екшън-трилърът на Дейвид Кеп пристигна в България няколко месеца след американската си премиера и не е изненадващо, че стартовите му приходи са скромни. Подобни непретенциозни (по отношение на бокс офиса) продукции рядко изненадват с добро представяне в България и в повечето случаи минават сравнително незабелязано по кината.

Друг фактор, който влияе негативно на представянето на “Спешна пратка” е факта, че вниманието на публиката е насочено главно към по-големите филми “Здрач: Зазоряване - част 2”, “007 координати: Скайфол” и “Хотел Трансилвания”, които напълно логично заемат и най-добрите позиции в бокс офиса. Все пак е похвално че “Спешна пратка” дебютира на четвърто място и като всяко премиерно заглавие филма с Джоузеф Гордън-Левит има шанс (макар и не толкова голям) да набере малко повече скорост в следващите две седмици.

Петата позиция е за триизмерната анимация “Разбивачът Ралф”, която за един месец по родните киноекрани е натрупала 258 433 лева – не толкова впечатляващ резултат, особено на фона на постигнатото от “Хотел Трансилвания”, но все пак е сравнително прилично постижение за заглавие, което не беше предшествано от силна реклама. Спадът в посещаемостта се усеща ясно и “Разбивачът Ралф” няма да се нареди сред най-успешните анимации на годината в България. За сметка на това, филма се представя добре в по света е вече е натрупал 200 милиона долара.

Високобюджетната продукция с Том Ханкс и Хали Бери “Облакът атлас” заема шесто място в класацията. За изминалите три седмици от премиерата си филма е спечелил 164 951 лева, което за толкова мащабно и амбициозно заглавие е слабо постижение, но като се вземат в предвид всички заобикалящи филма фактори този резултат съвсем не е изненадващ. Въпреки бюджета си от над 100 милиона долара “Облакът атлас” е независим оригинален проект, който не можеше да разчита на силна международна рекламна кампания. Лентата остана незабелязана от голяма част от масовата публика не само в България и това, разбира се, оказа влияние на приходите. Зрителите, които са искали да видят “Облакът атлас” най-вероятно вече са го направили и в най-добрия случай филма ще завърши представянето си с приходи от около 300 хиляди лева.

Любовна терапия”, с участието на Мерил Стрийп и Стив Карел, застава на седма позиция със спечелени за първия уикенд 20 766 лева. Заедно със спечеленото от няколкото предпремиерни прожекции сумата се увеличава на 26 802 лева, което е слаб, но не и изненадващ старт.

Любовна терапия” е рамантично-комедийна драма за по-възрастната част от публиката и това, в комбинация със силната конкуренция, е основната причина за скромния старт. Родните киносалони (а и не само те) биват посещавани най-често от тийнейджъри и хора на възраст от 20 до 35 години и “Любовна терапия” просто не е от типа филми, които биха могли да привлекат зрители от тези възрастови категории. Филмът няма да бъде запомнен със силното си представяне, но поне е похвално, че успя да намери място в топ 10.

Премиерният “Седемте психопата” е на осмо място в класацията, като за първия си уикенд по кината е спечелил 16 934 лева. За разлика от “Любовна терапия”, филма с Колин Феръл и Уди Харелсън би могъл да привлече младата публика в кината, но липсата на интерес и дискусии и слабото му представяне в САЩ оказаха своето влияние и в България.

Ясно, е че няма да става дума за хитово заглавие и по всичко изглежда, че представянето на лентата ще бъде подобно на скорошния “Гепи и бегай” (също ексцентрична екшън-комедия), който мина по кината без много шум. До момента по света, “Седемте психопата” е спечелил едва 14 милиона долара.

Криминалният екшън “Детектив Алекс Крос” застава на предпоследната девета позиция със спечелени за три седмици 88 170 лева. Лентата на Роб Коен остана в сянката на “007 координати: Скайфол”, а и интереса на публиката беше малък. Въпреки популярността на филмите за Алекс Крос с участието на Морган Фрийман очакванията относно представянето на “Детектив Алекс Крос” бяха малки - най-вече заради участието на сравнително непознатия у нас Тайлър Пери и слабата световна реклама. Преди да бъде свален от екран филма ще надмине границата от 100 хиляди лева, но това от години не е знак за силно представяне, дори и за непретенциозни продукции.

СтоичковПоследната десета позиция е за “Стоичков”, който за близо един месец е натрупал 86 728 лева. Много рядко се случва документална лента (особено българска) да се сдобие с киноразпространение и затова досегашното представяне на “Стоичков”, макар и на пръв поглед слабо, не може да бъде наречено разочароващо. Разбира се, продукцията нямаше шанс да привлече огромен брой зрители и нейната основна публика бяха почитателите на известния футболист и треньор. До една седмица “Стоичков” ще достигне границата от 100 хиляди лева.

Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg