Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис "Лудия Макс: Пътят на яростта" оглави българския бокс офис

Лудия Макс: Пътят на яростта оглави българския бокс офис
"Лудия Макс: Пътят на яростта" оглави българския бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
"Лудия Макс: Пътят на яростта" оглави българския бокс офис

20.05.2015, 09:57  |   Видяна: 1954  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
След три седмици на върха на родната бокс офис класация "Отмъстителите: Ерата на Ултрон" отстъпи лидерската позиция на силно рекламирания и дискутиран "Лудия Макс: Пътят на яростта". 200-милионното триизмерно зрелище на ветерана Джордж Милър остави зад гърба си три премиерни ленти и стартира българското си представяне с едни напълно прилични за подобен род заглавие приходи.

Лудия Макс: Пътят на яростта (2015)За първия си уикенд на родна почва (15-17май) "Пътят на яростта" е привлякъл вниманието на 13 751 зрители, а финансовите постъпления в касите на кината се равняват на 150 026 лева. Въпреки че бледнее пред стартовите постижения на "Ерата на Ултрон" и “Бързи и яростни 7”, дебюта на "Пътят на яростта" може да бъде сметнат за напълно задоволителен, особено като се има предвид по-високото възрастово ограничение и факта, че предишния филм носещ името "Лудия Макс" се появи преди цели 30 години.

Що се отнася до скорошните представители на постапокалиптичния жанр "Лудия Макс" стартира по-добре от “Зората на планетата на маймуните” (67 984 лева) и първата част на "Игрите на глада" (69 152 лева), но от друга страна изостава леко от "Забвение" (151 864 лева). Лентата с Том Харди се представя и далеч по-добре от предходния филм на актьора "Дете 44" (който се прeвърна в един от най-сериозните провали на тази година).

Още тази седмица "Лудия Макс: Пътят на яростта" ще премине границата от 200 хиляди лева и със сигурност ще приключи кинопохода си с приходи от над половин милион лева. До момента по света 3D-зрелището е натрупало 110 428 128 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 260 милиона долара.

Седмото джудже (2014)Втори в класацията е анимационният "Седмото джудже". За изминалите десет дни от премиерата си германската 3D-продукция е спечелила 140 301 лева (15 888 зрители) - едно достойно постижение за европейско заглавие, което не е част от вече изградена поредица, не бе предшествано от агресивна реклама в стил Уолт Дисни и чиято премиера се състоя в разгара на зрителския интерес към "Отмъстителите: Ерата на Ултрон".

"Седмото джудже" оставя зад гърба си анимирани ленти от по-висок калибър като "Лоракс" (83 652 лева за десет дни) и "Кумба 3D" (117 326 лева за десет дни) и в най-добрия случай ще приключи българското си представяне с приходи от около 350 хиляди лева.

Отмъстителите: Ерата на Ултрон (2015)"Отмъстителите: Ерата на Ултрон" застава на трето място, със спечелени за близо един месец по кината 1 074 513 лева (105 061 зрители). Без да предлага особени изненади по отношение на приходите, "Ерата на Ултрон" се представя напълно според очакванията за насочен към най-широката публика летен блокбастър. Още от самото начало беше ясно, че творбата на Джос Уедън няма да подобри впечатляващото постижение на “Бързи и яростни 7” (над два милиона лева само за един месец), но за сметка на това лентата със сигурност ще приключи кинопохода си с по-добри постъпления от тези на първия "Отмъстителите" (който спечели общо 1 157 089 лева). В световен мащаб "Ерата на Ултрон" също се представя добре и само до момента е натрупал 1 142 530 708 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 420 милиона долара.

Гореща гонка (2015)Екшън-комедията "Гореща гонка" е на четвърта позиция в класацията. Филмът на Ан Флечър се върти по кината от десет дни насам и до момента е спечелил 94 416 лева (11 664 зрители) - скромен, но не и изненадващ резултат за оригинална нетриизмерна комедийна продукция, която тръгна по кината точно когато вниманието на повечето зрители бе насочено към големите екшън-блокбастъри.

Похвално е, че "Гореща гонка" е вкарал в кината близо 12 хиляди зрители, но като цяло представянето на филма не прави особено впечатление на общия фон. Все пак е важно да се отбележи, че лентата с Рийз Уидърспун се представя доста по-добре от скорошния "Ченгето на мола 2", който въпреки че е филм-продължение отпадна изненадващо бързо от родния топ 10. До момента по света "Гореща гонка" е натрупал 24 846 781 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 90 милиона долара.

Камбанка и легендата за приказния звяр (2014)Пети в класацията е "Камбанка и легендата за приказния звяр". За три седмици в България анимацията е натрупала 201 440 лева (22 917 зрители), което имайки предвид не особено големите предварителни очаквания е едно напълно задоволително постижение.

"Камбанка и легендата за приказния звяр" се представя малко по-слабо от своите предшественици "Камбанка и феята пират" и "Камбанка и тайната на крилете", които от своя страна преминаха границата от 200 хиляди лева за две седмици и половина. "Камбанка и легендата за приказния звяр" няма да се превърне в анимиран хит от ранга на "Спонджбоб" и "Пингвините от Мадагаскар", но все пак ще завърши представянето си с едни приличини за непретенциозно заглавие финансови постъпления (в най-добрия случай от около 350 хиляди лева).

Вечната Аделайн (2015)"Вечната Аделайн" застава на шесто място, със спечелени за три седмици по кината 183 946 лева (21 678 зрители). Пристигнал в България като алтернатива на превзелите повечето киносалони блокбастъри, филма с Харисън Форд всъщност се представя задоволително в бокс офиса, особено като се има предвид конкуренцията и предпочитанията на българската публика.

"Вечната Аделайн" регистрира по-добри финансови постъпления от тези на скорошния “Най-дългото пътуване” (който за три седмици по кината спечели едва 56 508 лева) и като цяло представянето на драмата ще бъде счетено за успешно. Още тази седмица лентата на Лий Толанд Кригер ще премине границата от 200 хиляди лева.

Бързи и яростни 7 (2015)Рекордьорът “Бързи и яростни 7” е на седма позиция в класацията. Екшънът с Вин Дизел се върти по кината от седем седмици насам и за този период от време е натрупал впечатляващите 2 738 009 лева (337 412 зрители).

Що се отнася до бокс офиса седмия “Бързи и яростни” надмина предварителните очаквания и не само остави далеч зад себе си всички останали части от поредицата, но и се превърна в най-касовото нетриизмерно заглавие в историята на родното киноразпространение. Общите световни приходи на лентата се равняват на 1 489 094 705 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 320 милиона.

Голямата плячка (2014)Осмото място е заето от "Голямата плячка", който за десет дни по кината е спечелил 36 894 лева (4502 зрители) - скромен резултат, който съвсем не е изненадващ, имайки предвид, че става дума за оригинална нетриизмерна финландска продукция, която пристигна в България без много шум.

"Голямата плячка" изостава значитилно от заглавия като "Код: Олимп" и "Белият дом: Под заплаха" и имайки предвид слабия зрителски интерес лентата най-вероятно ще отпадне бързо от родния киноафиш. В световен мащаб "Голямата плячка" е натрупал малко над 2 милиона долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 10 милиона евро.

У домаАнимацията ”У дома” заема девета позиция. За осем седмици в България триизмерната лента е спечелила 788 980 лева (89 120 зрители), което е достойно постижение за оригинална анимационна продукция.

У дома” подобри постижението на "Героичната шесторка" (крайни приходи от малко над 600 хиляди лева) и до седмица и половина ще премине границата от 800 хиляди лева. Общо по света филма е е натрупал 350 милиона долара, при бюджет от малко над 200 милиона долара.

Пандиз експерт (2015)Десети в класацията е комедийният “Пандиз експерт”. За изминалите шест седмици от премиерата си филма с Уил Феръл е спечелил 183 523 лева (22 341 зрители), което, имайки предвид конкуренцията и по-високото възрастово ограничение, е един ако не впечатляващ, то сравнително приличен резултат.

По отношение на родния бокс офис “Пандиз експерт” се представя по-добре от предишния комедиен филм на Уил Феръл, който се сдоби с широко киноразпрoстранение в България - "Ченгета в резерв" (142 158 лева за шест седмици). В световен мащаб “Пандиз експерт” е спечелил 104 579 113 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от близо 100 милиона долара.





Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg