Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис 3D-анимацията “Аз, проклетникът 2” е отново на върха на българския бокс офис

3D-анимацията “Аз, проклетникът 2” е отново на върха на българския бокс офис
3D-анимацията “Аз, проклетникът 2” е отново на върха на българския бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
3D-анимацията “Аз, проклетникът 2” е отново на върха на българския бокс офис

17.07.2013, 11:27  |   Видяна: 2392  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Триизмерният “Аз, проклетникът 2” остави зад гърба си премиерния фантастичен екшън “Огненият пръстен” и за втора поредна седмица е на върха на българската бокс офис класация. Анимационната лента на режисьора Пиер Кофин натрупа само през изминалата седмица допълнителни над 200 хиляди лева и вече се нареди сред хитовите заглавия на летния сезон.

Аз, проклетникът 2От състоялата се преди десет дни премиера “Аз, проклетникът 2” е спечелил общо 447 371 лева – резултат, който оправдава напълно предварителните очаквания и който е поредното доказателство за това, че студийните триизмерни анимации с прилична реклама са едни от най- предпочитаните заглавия от родната публика. “Аз, проклетникът 2” се представя значително по-добре от своя предшественик (който спечели малко над 300 хиляди лева през 2010-та година) и до няколко дни ще надмине границата от половин милион лева.

Фактът, че през изминалите десет дни триизмерната анимация се пребори с два премиерни мащабни филма (“Огненият пръстен”  и “Самотният рейнджър”) съвсем не е за подценяване и независимо какъв ще бъде спада в посещаемостта в следващите седмици лентата ще се счита за един от стабилните бокс офис успехи на лятото. Доброто представяне на “Аз, проклетникът 2” в България съвсем не е случайно и само до момента световните приходи на анимирания филм се равняват на 477 милиона долара при бюджет от 77 милиона.

Огненият пръстенНа второ място в класацията е триизмерния екшън “Огненият пръстен”, който за изминалия уикенд (12-14 юли) е натрупал от прожекциите си в България общо 69 156 лева. Филмът, който е първия режисьорски проект на мексиканеца Гилермо дел Торо от пет години насам, бе предшестван от сравнително прилична реклама и дори може да се каже, че поне що се отнася до интернет бе едно от най-дискутираните летни заглавия. Но това изглежда не е било достатъчно за да накара голяма част от публиката да посети киносалоните. Както в САЩ, така и в България, “Огненият пръстен” не предизвика особено раздвижване сред масовата публика и стартовите му приходи на родна почва са по-ниски от тези на конкурентните летни филми “Самотният рейнджър” (117 512 лева) и “Z-та световна война” (192 544 лева).

Очевидно е, че въпреки по-скъпите триизмерни прожекции (и сравненията с популярни марки като “Трансформърс” и “Годзила”) “Огненият пръстен” няма да може да се нареди сред най-големите летни хитове в България. Екшънът с Чарли Хънам определено ще привлече вниманието на най-запалените почитатели на жанра, но разнообразието от филмови заглавия в кината, доминацията на “Аз, проклетникът 2” и тазседмичната премиера на 3D-анимацията “Турбо” са без съмнение фактори, които ще окажат своето негативно влияние върху цялостното представяне на филма. До момента по света “Огненият пръстен” е спечелил общо 94,342,433 долара.

Самотният рейнджърУестърнът с Джони Деп и Уилям Фихтнър “Самотният рейнджър” застава на трета позиция със спечелени за две седмици 282 240 лева. На пръв поглед не става дума за впечатляващо постижение, но имайки предвид конкуренцията и факта, че все пак става дума уестърн, който се прожектира единствено в традиционния 2D формат, спечелената до момента сума може да бъде сметната за сравнително прилична. “Самотният рейнджър” се провали в американския бокс офис и според анализаторите разочароващото му представяне ще коства на студиото Уолт Дисни около 190 милиона долара. Българската публика бе далеч по-благосклонна към лентата и до момента тя е била гледана от над 36 хиляди зрители. Ясно е, че няма да става дума за огромен хит, но имайки предвид обстоятелствата “Самотният рейнджър” се представя достойно и в най-добрия случай ще успее да достигне границата от половин милион лева.

Z-та световна войнаЧетвъртото място е за трилъра “Z-та световна война”, който за три седмици в България е натрупал общо 620 400 лева. Триизмерният филм с Брад Пит определено изненада със силното си представяне на родна почва и дори успя да остави зад гърба си комиксовия екшън “Човек от стомана”, за който се предполагаше, че ще бъде един от големите хитове на сезона. “Z-та световна война” едва ли ще натрупа един милион лева приходи, но при всички положения ще бъде счетен за един от най-добре представилите се филми на лятото. Общо по света режисирания от Марк Форстър филм е спечелил общо 424,189,259 долара при бюджет за снимки от 200 милиона.

Нежна полицияПремиерната екшън-комедия на Пол Фейг “Нежна полиция” заема пета позиция в класацията със спечелени за изминалия уикенд 29 966 лева – скромен, но не и изненадващ стартов резултат за комедийно заглавие, което не е част от вече изградена поредица. Със сигурност може да се каже, че “Нежна полиция” остана в сянката на по-големите и рекламирани филми (“Аз, проклетникът 2”, “Z-та световна война” и “Самотният рейнджър”), които могат да се похвалят и с повече прожекции на ден. Лентата със Сандра Бълок и Мелиса Маккарти се превърна в хит сред американската публика с приходи от над 100 милиона долара, но съдейки по слабия старт и силната конкуренция българското й представяне изглежда няма да бъде особено успешно.

Университет за таласъмиУниверситет за таласъми” е на шесто място като за един месец по кината е спечелил 633 398 лева. Конкурентната триизмерна анимация “Аз, проклетникът 2” бързо привлече вниманието към себе си, но продължението на “Таласъми ООД” все пак успя да натрупа задоволителни приходи, които ще му отредят място в класацията на успешните заглавия на лятото. Общите световни приходи на триизмерната анимация се равняват на 475 милиона долара – сума, която превръща лентата в осмото най-успешно заглавие на студиото Пиксар.

Зрителна измамаТрилърът на Луис Летерие “Зрителна измама” застава на седма позиция. За изминалите пет седмици от премиерата си филма е натрупал 548 981 лева, което автоматично го нарежда сред изненадващите хитове на годината. “Зрителна измама” пристигна в България без особени претенции и бе принуден да се бори срещу гарантирания хит “Бързи и яростни 6” и комедията “Стажанти”. Въпреки тази конкуренция филма с Айла Фишър намери своята публика и за по-малко от един месец достигна границата от половин милион лева (изненадващо добро постижение за оригинален филм, прожектиран единствено в двуизмерен формат). “Зрителна измама” се представя добре и в останалата част от света. Общите приходи до момента се равняват на 185 милиона долара.

Човек от стоманаОсмото място е за продуцирания от Кристофър Нолан “Човек от стомана”, който за един месец в България е натрупал 322 139 лева. Дългоочаквания и силно рекламиран фантастичен екшън за Супермен не предизвика очаквания фурор сред родната публика и досегашното му представяне е под очакванията за мащабно триизмерно заглавие, което бе предшествано от стабилна реклама и множество дискусии в интернет. “Човек от стомана” не е финансов провал, но предварителните очаквания, че филма ще намери място сред големите хитове на 2013-та година със сигурност няма да се сбъднат.

СтажантиСтажанти” е на предпоследната девета позиция със спечелени за пет седмици 145 439 лева. Комедията на Шон Леви остана в сянката на големите блокбастъри и спечеленото до момента е в рамките на очакваното. Оригиналните комедийни ленти често биват игнорирани от родната публика и “Стажанти” също ще бъде причислен към типа заглавия, които не предлагат особени изненади по отношение на бокс офис представянето си. В световен мащаб комедията с Винс Вон и Оуен Уилсън е спечелила 68 милиона долара при бюджет за снимки от 58 милиона.

Бързи и яростни 6Десетото място в класацията е за екшъна на Джъстин Лин “Бързи и яростни 6”, който за осем седмици е натрупал 1 761 659 лева. Филмът с Вин Дизел оправда напълно предварителните очаквания и в момента е най-успешното заглавие на годината. Границата от два милиона лева няма да бъде достигната, но това едва ли е вече от значение тъй като филма вече надмина постигнатото от всички свои предшественици и потвърди за пореден път, че “Бързи и яростни” е без съмнение една от най-популярните съвременни поредици в България. Световните приходи на шестата част от франчайза се равняват на 704,299,810 долара.



Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg