Каква ще е съдбата на Терминатора? 23.03.2017, 09:30 | синефиш.бг
По непотвърдени данни „Парамаунт” не предвижда повече продължения на „Терминатор”. Първоначално студиото имаше намерение да заснеме още един филм преди правата за поредицата да преминат отново при Джеймс Камерън, което ще се случи през 2019г.
„Терминатор: Генисис” се представи доста под очакванията и при бюджет от 155 милиона успя да спечели едва 90 милиона бокс офис в Щатите.
В началото на тази година се заговори, че след като Камерън си върне правата върху култовата поредица, през 2019 ще се появи нов Терминатор като на режисьорския стол ще седне Тим Милър („Дедпул”).
През август тази година на определени територии по света ще бъде представена ремастерирана версия на „Терминатор 2: Денят на Страшния съд”.
Задава се нов "Терминатор" 23.01.2017, 09:00 | синефиш.бг Джеймс Камерън, Тим Милър (Дедпул) и Дейвид Елисън ще работят заедно по нов филм за "Терминатор". Камерън ще си върне правата върху сагата през 2019 год. Дейвид Елисън е насочил усилията си към привличане на едни от най-известните автори-фантасти, които да работят по новата продукция. Той все още притежава по-голямата част от правата за "Терминатор".
Припомняме, че Дейвид Камерън ги продаде за 1 долар на продуцента Гейл Ан Хърд, срещу споразумение, че ще му бъде позволено да участва в режисирането на бъдещите филми, в които има участие и Арнолд Шварценегер. Първият епизод от сагата спечели близо 80 млн. долара и доведе до очакваното продължение, което разби тогавашните касови рекорди.
Все още не се знае дали новата част ще бъде продължение, римейк или нов прочит, нито дали Шварценегер ще се завърне към емблематичната си роля. Към момента Дейвид Камерън е зает с работата по четирите предстоящи "Аватар"-а, а планът е Тим Милър да режисира новата история за Терминатора.
Кои актьори ще партнират на Арнолд Шварценегер в петата част на “Терминатор”? 11.11.2013, 12:30 | синефиш.бг
Две години след световната премиера на “Терминатор: Спасение” се появи новината, че Холивуд планира да заснеме нова част от популярния франчайз на Джеймс Камерън. Арнолд Шварценегер бе първия актьор, който потвърди намерението си да участва в подготвяната продукция, а от студиото Парамаунт Пикчърс оповестиха, че в най-добрия случай снимките ще стартират в началото на 2014-та година. След като представянето на “Терминатор: Спасение” в световния бокс офис не оправда предварителните очаквания продуцентите побързаха да обявят, че бъдещия “Терминатор 5” няма да бъде директно продължение, а ще “рестартира” поредицата с нов актьорски състав. Единствената актьорска връзка между лентата и предишните части ще бъде Арнолд Шварценегер за когото се знае, че отново ще се превъплъти в образа на пътуващ във времето терминатор.
Малко по-рано тази година се появи новината, че към Шварценегер може да се присъедини и Дуейн Джонсън – Скалата, но от Парамаунт Пикчърс все още не са потвърдили официално тази информация. За сметка на това от студиото разкриха имената на няколко млади актьори и актриси, които в момента се борят за роли в продукцията.
Култовата героиня от първите два части на франчайза Сара Конър със сигурност ще се появи в “Терминатор 5” и в момента основните кандидатки за тази роля са актрисите Брий Ларсън (“Скот Пилгрим с/у света”), Емилия Кларк (“Игра на тронове”) и Марго Роби (“Въпрос на време”).
Освен завръщането на Сара Конър от Парамаунт Пикчърс разкриха, че в лентата ще се появят нейния син Джон Конър и войника от човешката съпротива Кайл Рийс. В предишните части от поредицата в тези роли се превъплътиха Едуард Фърлонг, Крисчън Бейл и Майкъл Бийн.
Преди няколко месеца се появи слух, че в петата част ролята на Джон Конър ще бъде поверена на Пол Уокър, но от Парамаунт бързо опровергаха тази информация. През изминалите седмици всичко свързано с кастингите се пазеше в пълна тайна, но сега официален източник от студиото съобщи, че един от основните кандидати за ролята на Конър е актьора от “Черният рицар: Възраждане” Том Харди. Харди вече е провел разговори с продуцентите и му предстои среща с режисьора Алън Тейлър (“ТОР: Светът на мрака”), който от своя страна бе избран да надзирава снимките на филма преди малко повече от два месеца.
За ролята на Кайл Рийс се споменават имената на Гарет Хедлънд (“TRON: Заветът”) и Бойд Холбрук (“Скитница”), но тъй като кастингите все още не са приключили е напълно възможно продуцентите и режисьора да насочат вниманието си към други актьори.
Важно е да се отбележи, че с изключение на Арнолд Шварценегер никой от гореспоменатите актьори не е потвърден за участие от студиото. В най-добрия случай до края на годината ще стане ясно точно кои изпълнители ще делят екрана с Шварценегер.
Според първоначалната информация действието на “Терминатор 5” ще се развива преди събитията, които се случиха в оригиналната лента от 1984-та година, а сюжета ще разказва за опитите на самотен терминатор да опази живота на младата Сара Конър.
Бюджетът за направата на фантастичния екшън ще надвишава сумата от 100 милиона долара, а очакванията са, че по време на снимките режисьора Алън Тейлър ще използва триизмерни камери.
Световната премиера на “Терминатор 5” е насрочена за 1-ви юли, 2015-та година.
Или те просто ще ни заличат от Земята между другото, непреднамерено и без да ни мразят
Когато един научнофантастичен филм като "Терминатор: Спасение" се появи на големия екран, неизбежно възниква класическият въпрос - кое е измислица и кое не.
Холивуд често разпространява налудничави идеи, които обикновено нямат нищо общо с действителността. Но понякога успява да налучка правилната посока, в която науката и технологиите биха могли да се развият. Част от хората смятат, че целта на киноиндустрията е да ни забавлява - нищо повече.
Тя не предсказва бъдещето. Затова би било напълно погрешно да вземаме отделни елементи от сюжета и да ги третираме като реалистични изображения на онова, което ни очаква след години. Други обаче са на мнение, че подобни идеи, били те и представени под формата на холивудски екшън, имат ролята на своеобразно предупреждение, с което трябва да се съобразяваме.
Което реално може да се случи, ако не внимаваме. За какво ни предупреждава четвъртата серия от култовата поредица? Действието в "Терминатор: Спасение" се развива през 2018 г. в едно постапокалиптично бъдеще. Денят на Страшния съд е настъпил, дори отминал. Скайнет - централен изкуствен интелект, който добива форма на "съзнание", е изтребил значителна част от човечеството. Онези, които са успели да се спасят, са се разпръснали из различни точки на Земята и се опитват да сформират някаква форма на съпротива. Всички надежди лежат в ръцете на един човек - Джон Конър. За едни той е лъжлив пророк, но за други - единствената надежда за победа и спасение във войната с машините.
Въпреки безкрайните критики, които филмът отнесе по отношение на повърхностно разказаната история, липсата на ясно изразен главен герой и преобладаващите специални ефекти, той все пак успя да зададе няколко основни за съществуването ни въпроси, измежду които и каква е разликата между човек и машина.
Идеята дали хората могат да създадат робот, който да мисли като човек, не е толкова централна. Това рано или късно ще се случи. Може би не точно по същия начин, както в поредицата "Терминатор", но учените ни уверяват, че след 30, може би 40 години ще се превърне в реалност. Самият Стивън Хокинг, великият физик, ни предупреждава, че ако не внимаваме, ще изградим изкуствен интелект, който ще ни превъзхожда многократно. Дори ще "превземе света". Това е всеизвестен и не чак толкова любопитен елемент от историята на филма, експлоатиран до болка.
По-важният въпрос, на който трябва да си отговорим и който "Терминатор: Спасение" директно задава, е възможно ли е машините да създадат машина, която мисли като човек. Нещо повече - която се мисли за човек. Маркъс, една от централните и мистериозни фигури във филма, е именно такъв - киборг, изграден от Скайнет, за да проникне в редиците на съпротивата и да унищожи нейните две ключови фигури - Джон Конър и неговия баща - Кайл Рийс. Той обаче не осъзнава това и тук се крие неговото основно предимство. Маркъс не знае, че е машина. Напротив - убеден е с цялото си "същество", със сърцето си, вградено в метала, че е човек.
Нито един от терминаторите, които Скайнет е създавал до този момент, не може да се мери с него. Новите модели T-800 приличат на хора, но те знаят, че са машини, и съответно единственото, което могат да правят, е да се преструват на човешки същества, за да ни "излавят". Тази мимикрия, характерна за някои организми на Земята, е умело и адекватно пренесена във филма като способност на роботите, макар и техните събратя днес все още да не умеят подобни неща.
Ако една машина разбере кое е онова, което определя хората като такива... Ако успее да заучи определени наши черти и съответно ги имитира успешно, защо тогава да не може да създаде и машина, която да се слее с нашето общество по един перфектен начин? Едно от предсказанията на футуролога и изобретателя Рей Курцвейл е именно в тази насока - машините ще достигнат толкова високо равнище на интелект, че ще получат достъп до собствените си производствени схеми и ще могат да се самоподобряват многократно.
Концепцията за киборга не е от вчера. Тя е въведена още в началото на 60-те години на миналия век и включва в себе си представата за саморегулираща се система от човек и машина. Т.е. кибернетичен организъм. Днес науката ни все още не е напреднала до такава степен, че да създаде "същество" от този род, но вече прави първите си стъпки.
В началото на 2006 г. например Клаус-Петер Заунер от Университета в Саутхемптън успява да направи малък робот, който се контролира от живи клетки.
Филмът обаче борави с отношенията човек - машина твърде наивно. Според него основната различителна характеристика между нас и тях се крие в един-единствен орган. Маркъс е киборг, но за разлика от терминаторите убийци той има сърце. То го прави "добър", кара го да чувства. Но нима това не е просто орган, който изпомпва кръв? Нима онова, което ни прави такива, каквито сме, не е нашето съзнание, нашият интелект, нашият мозък? Тук филмът не само че се отклонява от реалността, но и навлиза в територията на приказките, заради което с право заслужава критиките в тази насока.
Друг централен въпрос в "Терминатор: Спасение", въобще в цялата поредица, е защо Скайнет решава да унищожи хората? Той обаче не получава задоволителен отговор. Обяснението е твърде тривиално - тъй като "изкуственият интелект" осъзнава, че хората са заплаха за него. Как обаче тази перцепция се е случила? Как машините са успели да се самоосъзнаят? В днешно време покрай стремглавото развитие на технологиите всички ние малко или много се опасяваме, че машините ще придобият собствено съзнание. Или най-малкото, че ще бъдат създадени машини, които ще наподобяват страховитите терминатори от филма.
Така например проф. Ноел Шарки от Университета в Шефийлд, който се занимава с роботика и изкуствен интелект, ни уверява, че има реален шанс до 10 години да се появят подобни автономни роботи, които ще могат да изпълняват сложни мисии. Включително с летален характер. Очевидно те няма да имат намерението да спазват трите основни закона на роботиката, изковани от Айзък Азимов, които изключват възможността робот да нарани човек по какъвто и да било начин.
Доколко е възможно обаче една машина да се "самоосъзнае", подобно на Скайнет? Дали не е по-правилно да приемем, че ако изкуственият интелект въобще достигне до ниво на развитие, превъзхождащо човешкото, той няма да изпитва никакви чувства към нас? Нито ще ни мрази, нито обича. В такъв случай, ако реши да ни нарани, едва ли ще е преднамерено. Когато изсичат гори, хората нямат за цел да навредят на съществата, които ги обитават.
Но въпреки това го правят. В същия ред на мисли - изкуственият интелект знае, че ние сме направени от атоми, които могат да му бъдат необходими за нещо друго, както казва теоретикът Елиезер Юдковски. Така излиза, че ако въобще някога възникне конфликт между хора и машини, последните едва ли ще се "самоосъзнаят" и разбунтуват срещу нас по начина, по който е представено в "Терминатор: Спасение".
Те просто ще ни заличат от Земята между другото.;
„Обекти” е най-новото списание за наука и техника, за Земята и Космоса, за загадките и мистериите в света около нас. За нещата и хората, които правят така, че големите прозрения да се случват. Ако сте човек с любопитен ум, завладян от стремежа да опознае света около себе си, търсите приключения и се вълнувате от научните открития, които придвижват света напред, си поръчайте списанието на abonamenti@obekti.bg
Все по-рядко зрителите успяват да запълнят местата в киносалоните. Явно финансовата криза сериозно се отразява върху киноразпространителите. Като изключим големите блокбастъри, все по-рядко по екраните ни се появяват независими нискобюджетни продукции. Рискът с тяхното разпространение е значително по-голям, отколкото при утвърдените холивудски хитове.
Ако вземем за пример бокс офис класацията за уикенда 12 – 14.06.2009 ще видим, че приходите от продадени билети дори на класирания на първо място „Терминатор: Спасение” не са особено впечатляващи. Лентата е прожектирана в 22 салона, като зрителите, които са видели точно този филм са 6473. Ако разделим тези цифри получаваме, че всеки салон е имал средно по 294 зрители за трите дни от уикенда. Ако продължим със сметките и разделим тези 294 зрители на 15 прожекции /приемаме, че „Терминатор: Спасение” се е прожектирал 5 пъти дневно/ получаваме цифрата 19,6. Тоест на всяка една прожекция е имало средно по двайсетина човека. Като съпоставим тези цифри с броя на местата в кинозалите, които рядко са под 100, ще видим, че всъщност дори големите холивудски хитове се прожектират пред почти празни салони.
Все по-рядко гледаме и европейски заглавия в големите мултиплекси. И това съвсем не е по вина на собствениците на мултиплексите. Ако видим приходите от европейските заглавия ще разберем защо те не са добре приети в големите салони.
Да вземем за пример същия този уикенд 12-14.06.2009г., когато единственият премиерен филм за седмицата е европейско заглавие – „Снимки в Палермо” на Вим Вендерс. Такъв шанс за премиера на филм от Европа се пада веднъж годишно. Въпреки липсата на силен холивудски хит, „Снимки в Палермо” дебютира на пето място в бокс офиса с 2268 зрители.
Тъй като това е премиерният уикенд за филма, то към броя на неговите зрители са прибавени и всички продадени билети от предпремиерните прожекции , а да не забравяме, че това беше филмът, който закри „София Филм Фест”. Следователно като извадим от тези 2268 зрители, тези които са гледали „Снимки в Палермо” в зала 1 на НДК, бройката на посетилите прожекциите в салоните по време на премиерния уикенд драстично намалява. Оттам идва и недоверието на програматорите към европейските заглавия.
Зрителите, които гледат европейско кино не са свикнали с обстановката в мултиплексите и предпочитат да гледат филмите в по-малките салони като „Дом на киното” и „Евро синема”.
Да, но и в тези салони през юни посещаемостта драстично е намаляла. Като пряк свидетел и организатор на фестивала „Късо съединение”, който се провежда в „Дом на киното” и „Евро синема” мога да твърдя, че публиката е намаляла в пъти в сравнение с миналогодишното издание на същия фестивал. Програмата тази година в никакъв случай не е по-слаба от тази през 2008-ма. Цените на билетите са същите както през миналата година. Следователно хората просто са затруднени финансово и не могат да си позволят да отделят средства за кино.
Ако продължим с бокс офиса и погледнем крайните места в класацията ще видим, че на 14-то място е класиран филмът „Мисия до Луната 3D”, който се прожектира на два екрана и за трите дни на уикенда има 76 зрители.
Следва „Четецът” с 66 зрители и 3 екрана. Тези цифри не се нуждаят от коментар. Изглежда финансовата криза кара все повече българи да предпочетат интернет торентите и не толкова доброто качество, пред удобните кресла в киносалоните и перфектната картина. Да се надяваме, че този период бързо ще отмине и отново кинохитовете ще се гледат на кино.
Заглавията на първите четири места в бокс офиса остават същите като тези в Топ 10 от миналия уикенд, цифрите обаче са доста по- различни.
На пето място успява да се вмъкне единствената премиера тази седмица - „Снимки в Палермо”. Новият филм на Вим Вендерс реализира скромната сума от 15 904 лв.
Общият приход на филмите от Топ 10 е 160 690 лв., което e спад с цели 33% (80 000 лв) спрямо миналия уикенд. Извода е, че липсата на холивудска премиера не е допринесло за това да се гледат други филми а е дало отражение на целия бокс офис.
Топ 10 1. Терминатор: Спасение - 48 784 лв 2. Ангели и демони - 34 541 лв 3. Отново на 17 - 16 826 лв 4. Нощ в музея 2 - 16 642 лв 5. Снимки в Палермо - 15 904 лв 6. Правилата на играта - 13 464 лв 7. Рок радио - 5 486 лв 8. Коралайн и тайната на огледалото 3D - 3 652 лв 9. Кървавият Свети Валентин 3D - 2 922 лв 10. Чудовища срещу извънземни - 2 469 лв
Съвсем очаквано „Терминатор: Спасение” оглави бокс офис класацията у нас със 129 130 лв. „Ангели и демони” продължава да се бори за челните позиции, определено успява, защото приходите му до момента са 661 880 лв.
Бившата холивудска звезда и настоящ губернатор на Калифорния Арнолд Шварценегер отново се яви в ролята на спасител - този път в поредното продължение на "Терминатор".
След като четвъртата част на култовата поредица стартира много слабо по световните екрани и е на път да се окаже едно от най-големите разочарования в бокс офиса тази година, oт Warner Bros прибегнаха до изпитан трик.
В новия рекламен спот на филма по американската телевизия, актьорът отново се появява в един от най-прочутите си персонажи, но създаден по компютърен път.
С този ход създателите се надяват да повишат интереса към "Терминатор: Спасение", който бе победен в премиерния си уикенд от непретенциозен конкурент като "Нощ в музея 2". За премиерния си уикенд филмът събра едва 43 милиона долара, постижение по-слабо от всичките предишни части на хитовата сага.
Според неофициална информация, до този момент пък явните финансови приходи са по-малко от 90 млн. долара и това изправя Warner Bros пред тежката участ въобще да не успеят да избият сериозния бюджет от 200 милиона.
Именно това налoжи и включването на дигиталния Арнолд в рекламния спот, въпреки че до последно самият Шварценегер не бе особено съгласен ликът му да бъде използван по какъвто и да е начин във филма.
Няма спасение за Терминатор. Или поне каквото и да се е опитвал да съхрани Макджи от митичното за киното произведение на Джеймс Камерън, не личи като да му се е отдало. А колкото до сценаристите, Майкъл Ферис и Джон Бранкато - те получиха своята критика още за "Т3: Бунтът на машините", и за голямо съжаление нещата при "Спасение" не претърпели развитие. Или поне не към добро.
Всъщност слабостите на новото заглавие са толкова много, а преимуществата - така незабележими - че не съм сигурен откъде да започна. Затова ще се опитам все пак да изтъкна двете може би най-осезаемо положителни неща, макар и при двете със забележки - основната идеята и ефектите.
"Спасение" намира мястото си в един момент от малко условната времева линия на цялата поредица, досега на практика тактично пропускан - периодът след Страшния съд и преди Съпротивата да придобие онзи партизански вид, в който така добре я познаваме. Т.е. все още има някаква организирана и професионална войска, опитваща се да обърне развоя на събитията, към която - малко изненадващо, може би - принадлежи и Джон Конър. Но това не е нещо чак толкова странно и неприемливо, дори до голяма степен логично, предвид че той ще се превърне в предводител на разпокъсаните остатъци от човечеството, би трябвало да има сериозни лидерски качества и стратегически познания, а както ни е добре известно - всъщност е и отлично подготвен за въоръжените сили от една съвсем невръстна възраст.
Но всъщност точно в последното е и единият проблем - както аз допускам, че ни е известно, изглежда същото са направили и сценаристите. И докато в моя случай това няма никакво особено значение, в развитието на филма отваря гигантска пропаст. Просто в този момент, Джон е офицер от йерархията - може би добър, може би високопоставен, но не и онази издигната на пиедестал личност, дирижираща всяко отделно действие на цялата Съпротива. И колкото и Крисчън Бейл да крещи "Аз съм Джон Конър", това абсолютно не оправдава повечето от нещата, които извършва на екрана. А в същото време, ако пък вече недай си боже не ни е известно кой, аджеба, трябва да е той, започва да изглежда дори глупаво.
Вторият проблем е, че - за благото на екшъна - този път СкайНет е по-видиотен от обикновено. Като отново се сблъскваме и с гореспоменатия проблем и онова, което ни е добре известно, и то в по-тежък вариант - в противен случай част от завръзката губи смисъл. Но така или иначе, почти през цялото време може би най-известният осъзнат изкуствен интелект в досегашната история на киното държи разрешението на основния си проблем в ръцете на механичните си продължения. И вместо да се възползва от това, крои невероятно грандиозни планове за отърваване от страничните препятствия.
На фона на всичко това, централното действие, всъщност фокусирано върху Майкъл Райт (Сам Уортингтън), е почти никакво - доколкото го има дори, тъй като изключая трите кратки епизода, даващи ни подробностите от предисторията му, останалото си е просто чист екшън, и то не чак толкова невиждан. В допълнение към безобразно безличната игра на Муун Блъдгууд, която би трябвало да му партнира през една доволно голяма част от лентата.
Оформлението. Някъде в течение на "Терминатор: Спасение" придобих пълната увереност, че поне една трета от бюджета му е отишъл за пиротехника. А още една - за скрап. Взети като цяло ефектите са доста пищни, но просто не става половината от тях да са експлозии. А дори не и това е забавното - наистина смешното на места, е че започваш да се колебаеш дали гледаш "Терминатор" или "Трансформърс". То не бяха чиниеподобни, гигантски безглави хуманоидни, най-разни летящи, всички от тях - бълващи по-малки, например моторовидни - неща с основната концепция на терминаторите. Сиреч, с червени очички и леко тръбовидна, хромирана конструкция. Безспорни любимци сред тези - трансфоминатори, може би, да ги наречем - обаче ми станаха змиеподобните и старите хуманоидни Т-та от преди модел 800. И нямаше как - едното прилича на миниатюрна кръстоска на терминатор с шай-хулуд, а другото - с мумия.
Това едно на ръка, но по-неприятното беше, че я няма онази мрачна, постапокалиптична обстановка, към която успяхме да надникнем за кратко в предишните ленти - и дори при отритнатия като мръсно куче сериал "Хрониките на Сара Конър". Наистина, моментът е малко по-ранен, но можеше да се свърши известна работа в тази насока и "Терминатор: Спасение" да прилича повече на "Терминатор", отколкото на "Рамбо" или филм за Виетнам. Нещо, за което пътищата вечни на Съединените щати, бензиностанциите насред пустошта, падащите хеликоптери и трансформинаторите никак не помагат.
Може би всичко написано досега е малко по-критично отколкото ми се искаше, защото не е пък филмът да не се гледа. Но можеше да е толкова много повече по всеки един параграф, че не би ми стигнала сигурно още една страница. И със съжаление трябва да завърша с това, че може би най-готините моменти в цялата нова лента всъщност бяха стари. Трите култови реплики в устите на други персонажи, оригиналната тема, която се чу тук и там - а Дани Елфман леко странно не бе допринесъл кой знае колко за музикалното оформление - и, естествено, кратката поява на Т-800, модел 101, ако ще и бате Арни да е само дигитално нанесен върху физиката на Роналд Кикинджър.
DJ Steven подгря галапремиерата като терминира лошото време с виртуозно техно парти на фона на уникално светлинно шоу пред кино Арена Младост.
Българската премиера на „Терминатор: Спасение" - четвъртата част от култовия филм беше отбелязана с виртуозно техно парти с DJ Steven на фона на уникално светлинно шоу пред кино Арена Младост. Лошото време и късният час не изплашиха терминатор маниаците и среднощната премиера се превърна в истински празник за всички тях.
Организаторите от Арена се бяха погрижили изживяването на терминатор маниаците да бъде пълно. На паркинга на кино Арена Младост беше построена огромна „терминатор” сцена, от която професионални танцьори от клуба на най-популярната брейк формация в България Electric Force забавляваха всички фенове на Терминатор.
"Досега не е правена подобна премиера в България! За нас най-важното е да създаваме добро настроение за зрителите и те да идват с удоволствие на кино, затова искаме да им предложим нещо наистина нестандартно!", казват от Арена.
Прожекциите на филма “Терминатор: Спасение” в кината Арена започват на 2 юни 2009 г. (вторник) от 21.45 часа.