След невероятния успех на Клети създания зашеметяващата Ема Стоун и несравнимият Йоргос Лантимос отново обединяват сили в новата триптих басня Благи деяния от 6 септември само в кината. Впечатляващата продукция изследва коварните и интригуващи теми за властта, контрола, свободната воля и динамиката на човешките взаимоотношения, представени по типичния за скандалния режисьор начин. През изминалата събота Благи деяния предизвика абсолютен фурор по време на представянето си на фестивала в Кан и затвърди позицията си на творба с дръзка оригиналност, порочен хумор и необикновена ексцентричност, а Джеси Племънс грабна наградата за най-добър актьор за ролята си във филма.
Антологията Благи деяния разглежда три самостоятелни истории, в които едни и същи актьори, сред които Джеси Племънс, Уилем Дефо, Маргарет Куали, Хонг Чау, Хънтър Шейфър, Джо Алуин, Мамуту Ати и Стоун, играят различен персонаж. Запознаваме се с мъж без право на избор, който се опитва да поеме контрола над собствения си живот; с полицай, който е разтревожен, че изчезналата му в морето съпруга се е завърнала и изглежда като друг човек; с жена, решена да открие конкретен човек със специални способности, на когото е предопределено да се превърне в изумителен духовен водач.
„Мисля, че е интересно да наблюдаваме как човек може да си мисли, че има контрол над нещата или че е свободен да решава, а когато му се даде абсолютната свобода, му е трудно да се справи с нея и да се ориентира. Това е микрокосмос на реалния живот и как хора, които изглежда сякаш нямат никаква власт, контролират хора, които може да изглеждат много по-силни.“ споделя Лантимос.
Първият трейлър ни връща към стила на Йоргос, изпълнен с груба студенина, с която той се прочу. Видеото успява да събуди интереса и само да загатне за това, което ни предстои.
;
Режисьор е Йоргос Лантимос (Клети създания, Фаворитката, Омарът, Кучешки зъб) и написан от Ефтимис Филипу (Омарът, Убийството на свещения елен, Кучешки зъб) и Лантимос. Продуценти са Ед Гийни и Андрю Лоу, Кася Малипан и Лантимос. Актьорският състав включва двукратната носителка на „Оскар“ Ема Стоун (Клети създания, Ла Ла Ленд), Джеси Племънс (Силата на кучето), Уилем Дефо (Клети създания, Проектът „Флорида“), Маргарет Куали (Клети създания, Maid), Хонг Чау (Китът, Менюто), Мамуту Ати (Black Box), Джо Алуин (Фаворитката) и Хънтър Шейфър (Еуфория) и др.
„Винаги ме е плашела възможността някой актьор да почине по време на снимки.“Франсоа Трюфо „Американска нощ“Не е нужно читателят да търси дълго класически примери от литературата и киното, в които богатството и скъперничеството, негов неразделен събрат, са повод за трагедии или комедии.Филмовата драма „Всичките пари на света“ е особен случай, тъй като не е продукт на авторска фикция, а е вдъхновена от документирани факти. Историята, граничеща с трилър, разказана от Ридли Скот за около 130 минути е съвсем проста: през 1973, най-богатият човек на планетата Джон-Пол Гети (Кристофър Плъмър), отказва да заплати сумата от 17 милиона долара на похитителите на своя внук.Филмът се крепи на плещите на Гейл Харис (Мишел Уилямс), която превъплъщава майката на отвлечения юноша. Тя се сражава отчаяно с лицемерието, безразличието и подлото скъперничество на свекъра си, тъй като, противно на очакванията, тя едва свързва двата края и води скромно съществуване. Подобно на герой от пропаганден филм от сталинско време, нейният драматургичен опонент, петролният император Гети, е персонаж, който прави всичко, за да предизвика у зрителя ненавист, отвращение и омраза. Камерата поглежда в интериора на богаташкото ежедневие в хотела, където зрителят открива въженце за сушене на прането, което най-богатият човек на планетата пере сам, за да не плаща на хотелската камериерка, и в дома му, където той любезно предоставя на гостите си кабина с телефон работещ с монети. Ридли Скот проследява сблъсъкът между отчаяната снаха и нейния свекър, патологично привързан към парите си, гърчещ се в отчаян опит да отклони обвиненията за скъперничество и безсърдечност.„Всичките пари на света“ привлече вниманието на кинообществеността с невероятната си съдба преди да бъде показан пред широката публика. Ридли Скот се оказа в положението на Франсоа Трюфо, цитиран в началото на този текст. Новината за секс-скандалът, който опръска изпълнителя на главната мъжка роля, Кевин Спейси, завари филма във финалната му постпродукционна фаза, а актуалната социално-културна обстановка реално заплаши касовия му успех. За десет дни (да се разбира за 240 часа), екипът засне повторно сцените (над 30 процента от целия филм), в които бившият секс-символ Кристофър Плъмър замести безнадеждно компрометирания си колега. Цената на мълниеносната кино-операция възлезе на десетина милиона долара. Някои прецениха, че филмът ще спечели, тъй като възрастово (88), той е по-близък до своя персонаж Гети (83), отколкото предшественика си (58). Други пуснаха закачката, че Плъмър е готов да замести Спейси в хитовия политически сериал „Къща от карти“ (House of Сards). Подобен кинематографичен подвиг не е по силите на всекиго и тук е мястото да се отдаде заслуженото на ветерана Плъмър, на Ридли Скот и на неговата шеф-монтажистка Клеър Симпсън, които спасяват продукцията и я превръщат в монолитно, компактно произведение с изключително силен заряд и послание с общочовешко значение. От цялото доснимане и преснимане най-печеливш се оказа Марк Уолбърг, който изпълнява второстепенна роля, тази на Флечър Чейс, довереният човек на Гети, бивш оперативен агент на ЦРУ. Той заработи над милион и половина долара, но побърза да ги предостави на благотворителни организации, за да не позволи на развилнялите се феминистки да го упрекват в каквото им е удобно.„Всичките пари на света“ изследва в дълбочина заболяването наречено „скъперничество“ и го представя в почти документално измерение, близко до лабораторно-клиничен анализ. Свързано с най-примитивен човешки импулс и универсална амбиция - жаждата за забогатяване и притежаване, филмът е далеч от нравоучителното „парите не са всичко“ и навежда логично на мисълта, че Джон Пол Гети, най-богатият човек на света, е заложник и жертва, почти толкова, колкото и неговия внук. ... още »
Не всички от нас са срещали любовта. А и не е задължително, тя не винаги се случва в съдбите на хората. Но ако някъде в житейския си път разберем за вълнуващи романтични истории, често си казваме: „Абе, това се случва само на кино!“. Реалността е доста по-обикновена от това, което може да случи на екрана. Истината е обаче, че някои от най-романтичните филми са базирани на реални истории, изживени от обикновени или не толкова обикновени хора. Сватбен обет Този филм е основан на историята за току-що женените Ким и Крикит Карпентър. Младата двойка преживява инцидент, в резултат на който Крикит получава амнезия. Девойката губи спомените си за последните 18 месеца – точно периодът, в който двамата се срещат, влюбват се един в друг и се женят. Паметта ѝ не се възстановява, но Ким не се отказва. Той остава с нея и се бори за любовта ѝ, докато тя го заобичва по същия начин, както преди. Кралицата на пустинята Този филм е базиран на биографичната история за британската писателка и пътешественик Гертруд Бел. Въпреки че е дъщеря на заможни родители, тя не се интересува от социалния живот на лондонските аристократи. Непокорната дама поема пътуване на Изток, където се влюбва безумно в Хенри Гадоган, който работи в едно от британските посолства от тази част на света. Ана и кралят Този филм е създаден по мемоарите на една учителка, пътешественичка и публична фигура на име Ана Леноуенс. Тя преподавала английски език и култура на 39-те жени и 82-те деца на крал Монгкут за период от 5 години, около 1860 г. Ана, чийто образ е изигран от Джоди Фостър, придобила репутация на мъдра и напредничава жена, която често страстно защитавала гледната си точка и светогледа си. Извън Африка Тук става дума за екранизация по автобиографичната книга на датската писателка Карен Бликсен. Премествайки се в Африка, за да развива собствен бизнес там, тя среща Денис Финч Хътън – ловец и пътешественик. Въпреки че интересите им тотално се разминавали, както и вкусовете им, те се забъркали в страстен любовен романс. Достатъчно впечатляващ, че да се превърне във филм и то с участието не на кой друг, а на Мерил Стрийп.Съдба на куртизанка Този филм разказва истинската история на една от най-известните и красиви венециански куртизанки през 16-ти век Вероника Франко. Младата жена се влюбва във високопоставен и благороден млад мъж, който обаче не може да стена неин легален съпруг. Следвайки съвета на майка си, тя става куртизанка и благодарение на нейния ум и красота, оплита в мрежите си много достолепни мъже…Невидимата жена Филмът разказва за любовната история между Чарлз Дикенс, изигран от Ралф Файнс и млада жена на име Елън Тернан, в ролята – Фелисити Джоунс. Те се срещат през 1857 г., когато тя е само на 18. Обсебващият романс продължава 13 години до смъртта на известния писател. На ръба на любовта Писателите и поетите са обречени да преживеят изпепеляващи любовни истории. Такъв е случаят и с този филм, който разказва историята на великия поет Дилън Томас, който бидейки женен мъж, среща отново първата си любов, красавицата Вера Филипс и се влюбва безумно в нея пак. Кийра Найтли и Матю Рийз пресъздават на екран тази бурна и незабравима любов. Новият свят Това е филм, чиято основа е книгата на британския капитан Джон Смит. Той я написал след като се прибрал от пътешествие до Америка, където бил на експедиция за завладяване на индианци и на териториите, които те населявали. На фона на дива и величествена природа, можем да наблюдаваме началото на невъзможната любов между британския моряк Джон и млада индианска принцеса на име Покахонтас. Твърди се, че самият автор е преживял тази любов. Colonia Филмът разказва историята на млада германска двойка. Младоженците се оказват заклещени в Чили по време на военния преврат там през 1973 г. Младият мъж е арестуван и изпратен в известната колония Дигнидад, а любимата му, изиграна от Ема Уотсън, заминава доброволно там, за да се опита да го спаси.ДАС ... още »
От „Парамаунт“ обявиха, че замразяват работата по новия филм „The Rhythm Section“. Причината – тежка контузия на звездата Блейк Лайвли по време на снимките на една от екшън сцените. Първоначално бе обявено, че Лайвли е наранила китката си и и снимачния процес бе временно прекратен. Явно обаче контузията на актрисата е прекалено голяма и от студиото приканиха екипа да си потърси друга работа. Това означава, че със сигурност паузата ще продължи поне няколко месеца.Рийд Морано („Историята на прислужницата“) е режисьор на филма, който се базира на поредица шпионски романи от Марк Бърнел за жена, която се опитва да преодолее загубата на семейството си, загинало при странна самолетна катастрофа. Той би трябвало да постави начало на поредица, чийто продуценти са създателите на Джеймс Бонд. Във филма участва и Джуд Лоу.Премиерата на „The Rhythm Section“ бе предвидена за 22 февруари 2019 г. Явно обаче тази дата няма да бъде спазена, но поне се надяваме звездата от „Опасни води“ да се възстанови и да успее да завърши филма. ... още »
Том Ханкс ще участва в „You Are My Friend”, биографичен филм за живота на известния телевизионен водещ Фред Роджърс. Роджърс е истинска легенда в телевизията, а воденото от него популярно детско шоу „Mister Rogers Neighborhood“ се излъчва повече от 30 години.Режисьор на филма ще бъде Мариел Хелър, чийто дебют в киното „Дневникът на една тийнейджърка“ пожъна успех сред критиците преди три години. Историята е за един циничен журналист, който неохотно се съгласява да напише материал за Роджърс, но животът му се преобразява след тази съдбовна среща. В основа на сюжета е истинското приятелство между телевизионния водещ и журналиста Том Джуно.„Много съм развълнувана от възможността да работя по филма „You Are My Friend”, сподели Хелър. „Сценарият ме прикова със своето послание за доброта и с начина, по който изследва човешкия дух. Като майка аз съм вдъхновена от уроците на Фред Роджърс, а като човек благоговея пред всичко, което е направил през живота си.“Ханкс, който тази година не получи номинация за „Оскар“ за участието си във „Вестник на властта“, може би ще има възможност за реванш с този филм. Предстои му да озвучи за четвърти път каубоя Уди в „Играта на играчките 4“, а ще го видим и във фантастиката „BIOS“ на режисьора на „Игра на тронове“ Мигел Сапочник. ... още »
Дълго ли ще чакаме още за нов филм на Сам Рейми? Последното заглавие на уважавания режисьор е от преди цели пет години – „Оз: Великият и могъщият“. Оттогава всички очакват да научат с какво ще се захване създателят на оригиналната трилогия „Спайдър-мен“ и май чакането е към края си.Рейми е започнал преговори с „Лайънсгейт“ за екранизация на фентъзи романите на Пат Ротфус „The Kingkiller Chronicles“. Сюжетът на романите е фокусиран върху младежа Квоте, който след трагично детство се превръща в истинска легенда в магьосничеството. Сценарият е дело на Линдзи Биър, работил по „Трансформърс: Последният рицар“ и е базиран на първата книга от поредицата – „Името на вятъра“.В момента Рейми работи по няколко проекта, включително филм за Бермудския триъгълник, но по всичко изглежда, че „The Kingkiller Chronicles“ ще е следващия му филм. Режисьорът на „Злите мъртви“ напоследък се зае да продуцира различни филми и сериали, но вярваме, че с това фентъзи ще се завърне подобаващо към това, което може най-добре. ... още »
Известният кино журналист Стаси Кара отваря изцяло нова страница в живота и работата си. Червенокоската представи новия си проект – пътуващ филмов влог с името Cinema Confidential или иначе казано “Поверително от света на киното” пред приятели и журналисти. През 2018 г., всеки четвъртък ще можем да гледаме нов епизод от поредицата й, която освен че включва обичани имена от света на киното, ще ни среща с тях от градове, използвани за филмови локации. През януари и февруари Стаси ще ни разкаже за няколко европейски актьори, добили световна слава и успешно прескочили в света на голямото кино. Списъкът включва две от иконите на френското кино, секс символ от 80-те години, испанска актриса, изиграла злодей в холивудски блокбъстър, италиански актьор, разбил не едно и две женски сърца, както и български творец, добил световно признание. Освен среща с герой звезда, всяка седмица ще се пренасяме и в европейски град, участвал в многобройни кино продукции. Сред локациите, които Стаси подготвя в проекта, са Берлин, Лондон, Барселона, Рим и Неапол. В първи епизод гостите на Стаси и Драго Симеонов, който влезе в ролята на ководещ, буквално бяха пренесени в кафе “Айнщайн” в Берлин, където режисьорът Куентин Тарантино снима една от сцените си във филма “Гадни копилета”. Но това далеч не е всичко. Те попаднаха и на червения килим на европейските филмови награди и се запознаха отблизо с обичания шведски актьор Стелан Скарсгард. Познаваме го като учител по математика от “Добрият Уил Хънтинг”, един от потенциалните бащи на героинята на Аманда Сейфрийд в “Мама мия”, както и като Бил Търнър по прякор каиша от поредицата “Карибски пирати”. Той си поговори със Стаси за прехода към Холивуд, за добрите и лошите хора в днешно време и как се чувства като баща на двама от младите секс символи в киното – Александър и Бил Скарсгард. Филмовите разходки и срещи от Европа ще се случват веднъж седмично в Cinema Confidential до месец март, когато журналистката ще замине отвъд Океана в сърцето на киното – Холивуд, подобно на героите от поредицата си. От там, точно навреме за най-големите филмови отличия - наградите “Оскар”, тя ще продължи да ни запознава с големи звезди, любопитни истории от света на киното, съдби на хора, стигнали до успеха, като едновременно с това ще ни разкрива всичко онова, което остава зад кадър – студиата, локациите и най-вече процесите, които предхождат всяка успешна продукция. Влогът на Стаси Кара е замислен като изцяло международен, двуезичен проект – с опция за прочит на английски и български език.И за да бъде новото начало истинско, журналистката сменя и името си. В новото приключение Стаси се превръща в Станислава Айви (Ivy), за да обиколи света на киното в ново амплоа. Освен в търсене на интервюта и герои, Стаси ще търси реализация и на собствените си филмови идеи и проекти. Тя завърши курс по режисура в престижната школа New York Film Academy през лятото на 2017 г., има завършен сценарии за пилотен епизод за сериал по книгата й “Повикът на щастливата случайност”, както и за още няколко късометражни проекта. Всичко най-интересно тепърва предстои и във втори епизод журналистката ще ни заведе на още няколко популярни дестинации в Берлин, използвани като снимачни площадки през годините във филми като "Бягай, Лола", "Мостът на шпионите" или "Криле на желанието". Ще се пренесем и в музея на киното, заобиколени от автентична филмова история и костюми. Не с една, а с две дами ще се срещнем отблизо - обичаната френска актриса Жулиет Бинош и секс символа на 80-те години и муза на много европейски режисьори - Настася Кински. Двете ще споделят пред Стаси тайни от пътя си към голямото кино. Приключенията на Стаси Айви (Ivy) и проекта Cinema Confidential следете на:www.cinema-confidential.comhttps://www.youtube.com/stanislavaivycinemaconfidential https://www.facebook.com/cinemaconfidential/ https://www.instagram.com/cinemaconfidential/ ... още »
Пенелопе Крус ще бъде почетена за своя принос към кино индустрията на церемонията по раздаване наградите на Френската академия по изкуствата и кино технологиите. Известни повече с името „Сезар“ или френския еквивалент на „Оскар“, те ще бъдат раздадени на 2 март.„Талантът на Пенелопе Крус блести в международни продукции, както и в по-малки филми, независимо дали тя работи с Ридли Скот, Роб Маршал, Кенет Брана, Серджо Кастелито, Фернандо Труеба или Асгар Фахради, с когото тя наскоро завърши филма „Everybody Knows“, който ще има премиера през май“, заяви Ален Терзиан, президент на Френската кино академия.В изявление по повод избора на Крус да получи почетен „Сезар“, Терзиан спомена сътрудничеството на актрисата с Алесандро Аенабар и най-вече Педро Алмодовар, с когото тя снима няколко филма, между които „Жива плът“, „Всичко за майка ми“, „Прекършени прегръдки“ и „Завръщане“, за който е номинирана за „Оскар“. Испанската звезда печели наградата на Американската кино академия за участието си във филма на Уди Алън „Вики, Кристина, Барселона“.Сред последните носители на почетен „Сезар“ преди Крус, са американски звезди Джордж Клуни, Майкъл Дъглас, Мерил Стрийп и Шон Пен. Останалите номинации за наградите „Сезар“ ще станат ясни на 31 януари. ... още »
„Балканският конкурс“ на София Филм Фест по традиция включва едни от най-успешните филми, произведени в региона през последната година. И тази година имаме удоволствието да споделим с публиката балканско кино от класа, представено от неговите автори. Представяме първите 6 потвърдени филма от програмата.„Синът на София“ („Son of Sofia“, 2017) на Елина Псику е сред големите победители от „Трайбека“ 2017, където печели наградата за най-добър чуждестранен филм. Сюжетът на копродукцията на Гърция, България („Чучков брадърс“) и Франция пренася зрителя в навечерието на летните Олимпийските игри в Атина през 2004-а, където 11-годишният Миша пристига от Русия, закопнял за прегръдката на майка си София, но е посрещнат и от нов баща.„Балкан ноар“ („A Balkan Noir“, 2017, Швеция-Черна гора) на родения в Босна, но живеещ в Швеция Дражен Кулянин е едновременно впечатляваща семейна драма, и силен и динамичен трилър. Това е вторият филм на режисьора, след дебюта му „How to Stop a Wedding“, който през 2014 г. получава Голямата награда на кинофестивала във Варшава. Световната премиера на „Балкан ноар“ също е там, а „ScreenAnarchy“ коментира, че Дражен Кулянин предлага „филм, който може да бъде описан като балканска версия на „Град на греха“ на Франк Милър“. Сюжетът пресъздава силно драматична история - докато са на почивка в Черна гора, дъщерята на Нина и Оскар изчезва. Пет години по-късно майката продължава да търси улики, за да стигне до похитителя и той да получи заслуженото наказание. Вече разделени, Нина и Оскар пишат книга за преживяното. Тя отправя упреци към него, че е погребал дъщеря им без тялото й, докато Оскар просто се опитва да продължи живота си.Словенският режисьор Янец Бургер не за първи път участва в Балканския конкурс на София Филм Фест. След „Соната без думи“ (с осем приза от Националния фестивал на словенското кино - 2010) през 2011 година, сега той се включва в програмата с „Иван“ („Ivan”, 2017), този път с девет награди от Словенския филмов фестивал, сред които за най-добър филм, сценарий и най-добра женска роля на Маруша Майер. Критиката сравнява играта на актрисата с ролята на Емили Уотсън в „Порейки вълните“ на Ларс фон Триер. В „Иван“ Маруша Майер влиза в образа на самотна майка, принудена да направи невъзможен избор между мъжа, когото обича, и нейния новороден син. Дефиниран жанрово като драма с елементи на трилър, филмът поставя много и сложни социално-етични въпроси, без да предлага еднозначен отговор. „Каталина“ („Catalina“, 2017) на Дениал Хасанович е копродукция на Полша, Босна и Херцеговина и Хърватия. Филмът е разказ за колумбийка, студентка по право във Франция, която пристига в Сараево, за да напише проучване за Трибунала за военни престъпления. Неочаквано обаче тя се озовава в центъра на интимната трагедия на новата си приятелка - местна жена.Седем години след завършването на трилогията „Яйце – Мляко – Мед“, посветена на героя Юсуф с „Мед“ (отличен със „Златна мечка” и наградата на екуменическото жури в Берлин ’10), турският режисьор Семих Капланоглу се завръща още по-амбициозно в киното. Заснет изцяло на английски, с международно актьорско участие на три континента, новият му филм „Зърно“ („Grain / Bugday“, 2017, Турция-Германия-Франция-Швеция-Катар) е антиутопичен научно-фантастичен епос, вдъхновен от 29 стиха от Корана. Постапокалиптичната история е се случва в свят, в който оцелелите са разделени между останките от градовете и селскостопанските райони. И двете групи се управляват от корпорации, а населението е елитарно. В териториите, наречени „Мъртви земи“, генетично несъвместимите имигранти страдат от суша и епидемии. Филмът духовно и естетически се родее със „Сталкер“ на Тарковски.В „Основи на убийството“ („The Basics of Killing“, 2017) словенският режисьор Ян Цвиткович фокусира вниманието върху разпада на идиличната връзка между родителите в едно семейство. Причината е загубата на работа и последвалите финансови проблеми. С течение на времето товарът, който родителите не могат дълго да носят, пада все повече върху раменете на децата. Това е история, която се случва всеки ден в Словения, но може да се случи и навсякъде другаде. За онези, които познават феномена, разказът изглежда болезнено. За другите – историята е предупреждение...ОЧАКВАЙТЕ още изненади в програмата на 22-рия София Филм Фест – МАРТ е месецът на КИНОТО! ... още »