След невероятния успех на Клети създания зашеметяващата Ема Стоун и несравнимият Йоргос Лантимос отново обединяват сили в новата триптих басня Благи деяния от 6 септември само в кината. Впечатляващата продукция изследва коварните и интригуващи теми за властта, контрола, свободната воля и динамиката на човешките взаимоотношения, представени по типичния за скандалния режисьор начин. През изминалата събота Благи деяния предизвика абсолютен фурор по време на представянето си на фестивала в Кан и затвърди позицията си на творба с дръзка оригиналност, порочен хумор и необикновена ексцентричност, а Джеси Племънс грабна наградата за най-добър актьор за ролята си във филма.
Антологията Благи деяния разглежда три самостоятелни истории, в които едни и същи актьори, сред които Джеси Племънс, Уилем Дефо, Маргарет Куали, Хонг Чау, Хънтър Шейфър, Джо Алуин, Мамуту Ати и Стоун, играят различен персонаж. Запознаваме се с мъж без право на избор, който се опитва да поеме контрола над собствения си живот; с полицай, който е разтревожен, че изчезналата му в морето съпруга се е завърнала и изглежда като друг човек; с жена, решена да открие конкретен човек със специални способности, на когото е предопределено да се превърне в изумителен духовен водач.
„Мисля, че е интересно да наблюдаваме как човек може да си мисли, че има контрол над нещата или че е свободен да решава, а когато му се даде абсолютната свобода, му е трудно да се справи с нея и да се ориентира. Това е микрокосмос на реалния живот и как хора, които изглежда сякаш нямат никаква власт, контролират хора, които може да изглеждат много по-силни.“ споделя Лантимос.
Първият трейлър ни връща към стила на Йоргос, изпълнен с груба студенина, с която той се прочу. Видеото успява да събуди интереса и само да загатне за това, което ни предстои.
;
Режисьор е Йоргос Лантимос (Клети създания, Фаворитката, Омарът, Кучешки зъб) и написан от Ефтимис Филипу (Омарът, Убийството на свещения елен, Кучешки зъб) и Лантимос. Продуценти са Ед Гийни и Андрю Лоу, Кася Малипан и Лантимос. Актьорският състав включва двукратната носителка на „Оскар“ Ема Стоун (Клети създания, Ла Ла Ленд), Джеси Племънс (Силата на кучето), Уилем Дефо (Клети създания, Проектът „Флорида“), Маргарет Куали (Клети създания, Maid), Хонг Чау (Китът, Менюто), Мамуту Ати (Black Box), Джо Алуин (Фаворитката) и Хънтър Шейфър (Еуфория) и др.
Преди малко повече от половин година, от компаниите MGM и Screen Gems обявиха, че планират да направят римейк на режисирания от Брайън Де Палма свръхестествен трилър “Кери”, чиято премиера се състоя през 1976-та година. Филмът на Де Палма, базиран на едноименния роман на писателя Стивън Кинг, се превърна в един от най-големите хитове на режисьора, а ролята на актрисата Сиси Спейсик остава и до ден-днешен една от най-известните в кариерата й. От MGM и Screen Gems заявиха, че предстоящата нова версия на “Кери” ще се придържа стриктно към романа-първоизточник на Стивън Кинг, а за неин сценарист бе избран Роберто Агуире-Сакаса, най-известен с работата си по телевизионния сериал “Клуб "Веселие”.Продуцентите на бъдещия римейк, а и самия Стивън Кинг, искаха да поверят главната роля на срамежливата и притежаваща телекинетични сили Кери Уайт на Линдзи Лоън, но проблемите на актрисата със закона й попречиха да приеме офертата за участие.Въпреки това, работата по новия “Кери” продължи без други спънки, и малко по-рано днес бе оповестено официално, че продукцията вече се е сдобила с режисьор. Според източници, близки до сайта deadline.com, от студията MGM и Screen Gems са поверили режисурата на създателката на независимия хит “Момчетата не плачат”, Кимбърли Пиърс.Именно работата на Пиърс по “Момчетата не плачат”, който също проследява тежките преживявания на младо момиче, е причината поради която тя бе привлечена за режисьор на “Кери”. Кастингите за главни роли във филма вече са започнали, но за момента не се разкриват никакви имена.“Фен съм на “Кери” и смятам, че е дошло време тази история да бъде представена отново на голям екран. Много от по-младите зрители не са запознати с “Кери” и ние искаме да променим това – искаме да запазим есенцията на тази история, и разбира се, искаме да предложим на съвременната публиката един напрегнат и увлекателен психологически трилър”, заяви продуцента на подготвяния римейк, Бо Маркс (“Анаконда”).Роберто Агуире-Сакаса все още работи по сценария на продукцията, а освен, че ще режисира, Кимбърли Пиърс, ще бъде и продуцент. От студията MGM и Screen Gems заявиха, че снимките на новия “Кери” ще протекат изцяло в щата Калифорния, а бюджета няма да надвишава сумата от 30 милиона долара.Според продуцента Бо Маркс, въпреки свръхестествените елементи в историята, лентата ще е “възможно най-реалистична” и намесата на специалистите по компютърни ефекти ще бъде минимална. Ако всичко протече по план, снимките на “Кери” ще започнат още в края на тази година. ... още »
от Александър РайчевОще една година отмина, а с нея и поредната порция високобюджетни безвкусици от Холивуд заляха световните и българските киноекрани. И докато в САЩ все пак огромният пазар позволява да видиш на голям екран дори по арт проекти, които разказват смислени човешки истории, докато на заден фон нищо не се взривява, то в България става все по-трудно за мислещата публика да им се наслади в мрака на киносалона, защото нито приходите от тези ленти оправдават разхода по вноса им, нито някой в тази държава има желание тепърва да култивира вкус у публиката.И все пак от време на време поради една или друга причина някои по-малки заглавия успяват тихомълком да се промъкнат в седмичната програма на родните мултиплекси и ни позволяват да се срещнем с номинирани за престижни награди филми, както и да запознаят публиката с актьори, които на Запад са вече добре известни и уважавани имена. По Коледа явно наистина стават чудеса, защото малко след светлия празник зрителите ще могат да гледат „50/50“ и „Кешбол“, които почти сигурно трудно ще прескочат границата от 100 хиляди лева бокс офис, но за сметка на това безспорно се нареждат сред най-стойностните отвъдокеански заглавия за 2011 година.„50/50“ е историята на 27-годишния Адам, който разбира, че е болен от особено тежка форма на рак, въпреки че по собствените му думи не пуши, не пие и дори рециклира. Сериозната тематика на филма предполага особено тягостно преживяване за зрителя, но на помощ се притича непоправимият Сет Роугън, чийто умопомрачителен речник и поведение успяват да разсмеят дори на фона на тежките дни, през които преминава главния герой на историята.Важно е да се отбележи, че Роугън всъщност почти играе себе си, защото филмът е вдъхновен отчасти от личната борба с рака на сценариста Уил Райзър, чийто най-добър приятел е именно Роугън. В крайна сметка ще разберете, че дори фасадата на един човек да е видимо отблъскваща, то трябва да надникнете в по-скритите кътчета на душата му и ще разберете колко любов и грижа за близките и приятелите му се крие там. В ролята на Адам влиза 30-годишният Джоузеф Гордън-Левит, който българската публика вероятно познава най-вече от участието му преди години в култовият ситком „На гости на третата планета“. Оттогава обаче измина дълго време, през което Левит се утвърждава все повече като един от най-добрите млади актьори с редица роли в силни независими продукции, сред които „(500) мига от любовта“, „Пакетът“ (Brick), „Пазачът“ и „Хешър“.Големите студия също забелязаха таланта му и го включиха в безмозъчни забавления като “G.I. Joe: Изгревът на кобра“, но и в един от безспорно най-стойностните блокбастъри за последните десетина години – „Генезис“. Неслучайно Крис Нолан взе Левит и за роля в дългоочакваната трета част от сагата за Черния рицар, която очакваме през лятото на 2012 година. Адам, в изпълнение на Левит, ни показва как коварната болест постепенно взема връх над физическите сили на тялото, но въпреки това до последно духът се опитва да остане несломим. Колкото и уязвим да е Адам, то той продължава да мисли повече за близките си и как не иска да им бъде в тежест, но и продължава да отстоява житейските си привички, вместо да ги загърби пред потенциално приближаващата смърт. Истински се тревожи единствено, че може да си отиде от този свят, без от сърце да е казал на жена, че я обича. Ако трябва зрителят да вземе зрънце от посланието на този прекрасен малък филм, то е именно в това – да не губим време в дреболии, а да споделяме любовта си с хората, на които истински държим, защото не знаем колко време ни е отредено да бъдем на този свят.Освен чудесното изпълнение на Гордън-Левит, който вече заслужи награда за пробив на годината от филмовия фестивал в Холивуд, внимание си струва да отделим и на голямата Анджелика Хюстън, която за съжаление вече не виждаме толкова често на голям екран. Макар и в сравнително малко екранно време, носителката на "Оскар" успява да демонстрира магнетичното си присъствие и актьорско въздействие с всеки един жест, мимика и реплика.В другата актуална премиера също намираме един голям актьор, който все още незаслужено продължава да бъде пренебрегван от Академията и остава без заветната статуетка "Оскар", въпреки че всяка негова по-сериозна роля е напълно достойна за подобна награда. Става въпрос за Брад Пит, който в „Кешбол“ влиза в ролята на бейзболния треньор Били Бийн – човекът, опитал се да промени конвенциалните разбирания за начина, по който функционира не само бейзболът, но и спортът като цяло. И нека присъствието на бейзбол като център на повествованието не плаши българските зрители, защото в същността си това е филм за човешките взаимоотношения и отстояването на личностните принципи, които ни формират и определят пред всички останали.В крайна сметка само трябва да си припомним, че един незаслужено позабравен актьор като Кевин Костнър има цели три чудесни филма, които са свързани именно с бейзбола, който обаче чрез изкуството надскача границите просто на една игра и се превръща в тълуване на живота, който водим независимо дали сме американци или българи. „Поле на мечтите“, „От любов към играта“ и „Укротяване на гнева“ – три заглавия, които си заслужават вниманието на всеки, който ги е пропуснал преди години.Сега обаче Брад Пит достойно поема щафетата от Костнър и влиза в образа на човек, който добре си дава сметка, че животът е несправедлив, но именно това му дава стимул да опита нещо коренно различно, дори когато всички околни го смятат за луд и са готови да се отрекат от него, само защото не иска да спазва вековното статукво. А и да демонстрира, че не винаги по-голямата сума пари определя и по-доброто качество на отбора или това на собствения ти живот. Както и, че никога не можеш да знаеш от коя посока ще дойде неочаквана помощ, поради което е добре винаги да гледаш на света с широко отворени очи, за да не пропуснеш златната възможност.Били Бийн за мнозина навярно е изглеждал като полудял опортюнист, който е изгубил разсъдъка си заедно със загубата на трима основни играчи, които са примамени от несметните купища пари на Ню Йорк Янкис – клуб, който понастоящем е оценяван на 1,7 милиарда долара и отстъпва само на Манчестър Юнайтед и Далас Каубойс.Несъмнено Бийн е бил разочарован да загуби на терена и на трансферния тепих, виждайки как в реалността всички усилия и планиране отиват напразно, когато се сблъскат с лавината от пари на един съвременен Голиат, който отдавна е погубил романтиката на спорта и го е превърнал в поредната корпорация, движена от жаждата за повече продадени тениски и прочие артикули. Но Бийн е далеч по-притеснен, че може да загуби работата си като треньор на Оукланд, защото това вероятно ще го отведе в друг щат и ще го отдалечи от дъщеря му. Това го кара да рискува и революционизира играта с помощта на наскоро дипломирал се икономист, като двамата решават да се осланят на статистиката, а не на нюха на вехтите специалисти от бейзболния щаб на всеки клуб, които изглеждат досущ пасмина излязла от епизод на „Семейство Сопрано“.Останалото е история, която всеки може да прочете в интернет, но за българите е плюс, че не живеем в Америка и не сме били изложени на новини по случая, което ни предоставя шанса да гледаме филма и да го съпреживяваме с главните герои, без да сме сигурни как ще свърши всичко.По-важното, е че по време на вече като ли вечно продължаващата финансова криза този филм ни показва, че има една-единствена противоотрова на влиянието на богатите, които винаги ще стават по-богати и ще поръчват музиката – да вярваш в себе си и в това, което правиш, като винаги поставяш любимите си хора на първо място, защото само те могат винаги да те вдигнат от земята и да те направят истински щастлив.Мнозина навярно биха отбелязали, че нито „50/50“, нито „Кешбол“ си заслужава да бъдат гледани на голям екран, защото не бъкат от специални ефекти и не са в модерното 3D. Но и двата филма са именно за хората, които наистина ценят киното като изкуство и чакат редките моменти в програмата на кината, когато могат да се видят точно такива заглавия, които се прожектират по-скоро за престиж, отколкото за реално забогатяване. Остава само да благодарим на разпространителите и да им пожелаем спорна 2012 година, през която да ни радват както с големите холивудски хитове, така и с подобни лични проекти, които ще спечелят сърцата на всеки, които рискуват да се докосне до тяхната филмова магия. ... още »
Седем холивудски продукции, начело с "Трансформърс 3", и три китайско езични ленти, сред които еротичният блокбъстър "3-D Sex and Zen: Extreme Ecstasy", съставляват топ 10 на най-касовите филми в хонконгския бокс офис за 2011 година.Третият филм от sci-fi екшън поредицата на Майкъл Бей, който покори и американския, и интернационалния бокс офис след рилийза си в началото на миналото лято, е инкасирал 84.7 млн. хонконгски долара ($10.9 млн.) по време на тримесечния си тур в кино театрите в Хонконг, реализирайки близо двойно по-големи печалби спрямо своя предшественик - "Трансформърс: Отмъщението" (2009), посочва се в доклада на Hong Kong Motion Pictures Industry Association."Хари Потър и даровете на смъртта: Част 2" е второто най-доходоносно заглавие в кино афиша на Хонконг за 2011 г. с приходи в размер на HK$76.8 млн., следван от тайванския хит "You Are the Apple of My Eye" с HK$61.29 млн. – рекордна сума за китайско езична продукция в цялата история на хонконгската индустрия.В продължение на седем години до самия край на 2011 г. този рекорд бе във владение на събралия HK$61.28 млн. "Kung Fu Hustle", като при това "You Are the Apple of My Eye" – дебютен филм на режисьора Giddens Ko, все още не е приключил обиколката си из хонконгските кинотеатри."3D Sex and Zen: Extreme Ecstasy" е поставен на пето място в годишната бокс офис класация на специалния административен райно на Китай, в който английският е официален език, наред с китайския, след като бе No.1 по приходи през първата половина на миналата година. Четвъртата позиция е заета от "Карибски пирати: В непознати води", а китайският новогодишен хит "Love Hong Kong" на Братя Шоу е No. 8.Останалите заглавия от Топ 10 са "Кунг-Фу Панда 2", издаденият в средата на декември "Мисията невъзможна: Режим Фантом", "Х-Мен: Първа Вълна" и "Джони Инглиш се завръща". ... още »
Диалогът в изборната нощ между ПР-а на семейство Лютови – Калина (Ярослава Павлова) и сервитьорката в кръчмата на Пламен Цеков (Христо Гърбов) от „Столичани в повече” се оказа най-харесван в интернет играта на bTV за любима реплика от втория сезон на хитовия сериал. Поръчката на Калина „Едно уиски, 12-годишно” и отговорът на сервитьорката „Как 12-годишно?! Та тя, кръчмата, работи от 3 години” събраха най-много от гласовете на близо 40 хиляди потребители, които се включиха в забавната анкета.Второто място зае изказването на Славея Лютова (Силвия Лулчева): „Господин Жан-Пиер, Жеко! Това, което сме ви поръчали, е изключително сериозно. Ти ташизъм си правиш с нас”. На трето позиция остава лафът на Рангел Чеканов (Любомир Нейков): „Гълъбино, дай да ям, че цяла нощ не съм ял”.На четвърто място потребителите наредиха диалога между Йовка Лютова (Ева Тепавичарова) и Спас Лютов(Руслан Мъйнов). Йовка: „И аз те предупреждавам. И на мен ще ми кипне канчето. Ти какво си мислиш, че само ти имаш канче, така ли? Ако ти сега излезеш оттук, аз ще избягам!”. Спас: „Къде ще бягаш, ма?!? На твоето село ли? Забрави ли как с*реше по двора и кокошките ти кълвяха задника?” Веднага след него се нарежда разговорът между Андрей Лютов (Иван Юруков) и работодател, при когото кандидатства за работа. Работодател: „Само че досега вие сте снимали животни, а пък сега ще трябва да снимате политици, ВИП персони…”. Андрей: „Каква е разликата?”. На шеста позиция е въпросът на пътник в маршрутката на Радко Чеканов (Васил Драганов): „Това линейка ли е или маршрутка?” и отговорът на Спас Лютов: „Комбинирано е заради кризата”. Седмото място е отредено за изказването на Гълъбина Чеканова (Албена Павлова): „Ех, Миме, Миме, ще си направите едно хубаво бебенце, ама дали аз ще съм жива някой ден да отида и да неговата сватба” и включването на баба Марийка Чеканова (Стоянка Мутафова): „Е, ти ако щеш де, ама аз непременно ще ида”.Репликата, която участниците в играта на bTV наредиха на осмо място, е на Славея Лютова: „Предпочитам десерта по банков път”. Предпоследната позиция е за разговора между баба Марийка и Гълъбина. Баба Марийка: „Ами заекът цял ден тича, а живее само 10 години. А костенурката едва крета, 300 години живее.” Гълъбина: „Значи ти, майко, ще живееш 500. От стола – на креслото, от креслото – на дивана”. Последното място в челната десятка зрителите отредиха на изказването на Мишо пияницата, след като намира статуята в бъчвата с виното: „А, ти какво правиш тука, бе? Ти ли изпи виното?!?”Каква е наградата за победителя в играта на “Столичани в повече” можете да разберете тук ... още »
Утре от 21:00 часа в „Домашен арест” по bTV стар приятел на Коцето ще върне съпрузите в хубавите волни спомени от първите им срещи. Лъчо и Зара ще подложат училищната психоложка на сериозно изпитание на твърдостта на характера, а родителите им ще „блеснат” в съвсем неподозирана светлина.Какви комични ситуации възникват в къщата на тъщата при срещата с педагожката и как ще повлияе семейство Коцеви върху професионалната й увереност, ще стане ясно утре вечер от 21:00 часа в „Домашен арест” по bTV.В дванадесетия епизод на авторския ситком групата за взаимопомощ на Коцето ще обясни защо жените си падат по чужденци и каква е пропорционалната зависимост между дължината на името и мъжкото достойнство. Мама Еми ще приеме екзотичен гост, който ще плени нежния пол в семейството и ще предизвика неконтролируема ревност в Коцето. В опит да завоюва възхищението на Анастасия, той е готов на истински подвизи - дори да влезе в ролята на латино мачо. Но към кого всъщност е насочено влечението на госта, зрителите ще видят в четвъртък от 21:00 часа в „Домашен арест” по bTV. ... още »
Дон Чийдъл разкри, че планираният от него филм за Майлс Дейвис ще бъде по-скоро гангстерски отколкото класическа биография.Актьорът и продуцент обмисля проекта от много години и въпреки че все още не е особено близо до неговото реализиране, разкри някои подробности.„Това не е история от люлката до гроба... Не е биография със сигурност. Това е ганстерски филм - такъв, в какъвто Майлс Дейвис би искал да участва", заяви Чийдъл пред Wall Street Journal.„Без да загърбваме неговата история, се опитваме да я завъртим и да я направим по-близка до кубизма. По-голямата част от действието се развива през 1979 г. - период, в който Майлс изобщо не е свирил".Холивудската звезда коментира и плановете на Джорд Тилман младши да направи филм за джазмена. „Ако светът е готов за два филма за Майлс Дейвис - чудесно. Освен това не мисля, че някой би направил филм, който е подобен на нашия". Той добави, че двете ленти ще покриват различни периоди от живота на музиканта и съответно ще се налага да лицензират различни песни. ... още »
Актьорът от култовия сериал на bTV „Стъклен дом” – Красимир Ранков, ще бъде първият гост за новата година в токшоуто „Търси се…”, тази неделя, 8 януари, от 11:00 часа. Той ще разкаже за срещата с късната любов, истинските приятели и тежките загуби в живота си. Първата среща за актьора, станал любимец на телевизионната аудитория с ролята си на охранителя Антон Ставрев, ще бъде с колегата му от „Стъклен дом” Калин Врачански. Двамата имат една специална песен, която пеят през почивките по време на снимките на сериала, а Красимир ще я изпълни в студиото на „Търси се…”.За първи път зрителите ще видят жената, която е спечелила сърцето на Красимир Ранков – Елена. Тя ще разкрие, че двамата се познават още от деца, но откриват любовта един към друг едва преди 6 години. Водещите Меги и Нели ще пренесат актьора и на родното му място Балчик, при най-близките му хора. Той ще се срещне със своята майка, която ще го опише като „най-грижовният и отдаден син”. Емоционална ще бъде срещата и с брата на Красимир – Веселин Ранков. Двамата ще се върнат към спомена за техния баща, който е починал миналата година, а Красимир ще изпее любимата му песен. От актьорските срещи Меги и Нели ще го срещнат с близките му приятели Мария Каварджикова и преподавателката му от НАТФИЗ – проф. Надежда Сейкова. Зрителите ще видят Красимир Ранков и в необичайна светлина – да танцува любимия си танц сиртаки и ръченица, както го е учил баща му. ... още »
Продукцията на студиото DreamWorks Animation, “Котаракът в чизми”, е на път да се превърне в една от най-успешните анимации, сдобили се с киноразпространение в България. Триизмерният филм на режисьора Крис Милър не само остана на заетата преди една седмица лидерска позиция в бокс офиса, но и за по-малко от 15 дни успя да натрупа впечатляващите приходи от 706 589 лева. Титулярният герой от лентата с бюджет от 130 милиона долара привлече за първи път вниманието на зрителите през 2004-та година, когато бе представен в продължението на хитовата анимация “Шрек”. Окуражени от позитивната реакция на голяма част от публиката по отношение на "Котаракът в чизми", от DreamWorks Animation започнаха да подготвят пълнометражен анимационен филм, който е изцяло фокусиран върху приключенията на озвучения от Антонио Бандерас герой. Сега, съдейки по общите приходи на “Котаракът в чизми”, може да се каже, че главния персонаж е достатъчно популярен сред зрителите не само в България, но и останалата част от света. Добре рекламираните високобюджетни анимации в 3D-формат по принцип се представят успешно по родните киноекрани и по всичко изглежда, че “Котаракът в чизми” няма да бъде изключение. В най-добрия случай, до две седмици триизмерната анимация ще може да сe похвали с приходи от над един милион лева. До момента по света, “Котаракът в чизми” е спечелил малко над 420 милиона долара.На второ място застава “Шерлок Холмс: Игра на сенки”, който за по-малко от две седмици в България е натрупал 489 273 лева. Въпреки, че не успя да се пребори с “Котаракът в чизми” за лидерската позиция, филма на Гай Ричи продължава да се представя достойно, и до няколко дни ще надмине границата от половин милион лева. По света, продължението на едноименния хит от 2009-та година не оправдава напълно очакванията на анализаторите (до момента приходите се равняват на 178 милиона долара), но това разбира се не оказва влияние върху тукашната публика, и поне що се отнася до българското му представяне, “Шерлок Холмс: Игра на сенки” без съмнение ще бъде считан за напълно задоволителен бокс офис успех. Важно е да се отбележи, че за разлика от конкурентния “Котаракът в чизми”, “Игра на сенки” не се разпространява в триизмерен формат.Екшънът с Том Круз, “Мисията невъзможна: Режим Фантом”, е на трета позиция в класацията, със спечелени за три седмици, 604 247 лева. Разчитаща на една от най-силните рекламни кампании за изминалите два месеца, четвъртата част от популярната шпионска поредица оправда напълно очакванията по отношение на бокс офиса. Доброто представяне на филма в целия свят бе и основната причина поради която от студиото Парамаунт Пикчърс обявиха преди една седмица, че вече се обсъждат идеи за пети филм от поредицата, в който отново ще видим звездата Том Круз. “Мисията невъзможна: Режим Фантом” може и да не успее да достигне границата от един милион лева, но за продължение, което не разчита на по-високите цени за триизмерни прожекции, филма се представя повече от задоволително. Общите международни приходи на екшъна до момента се равняват на 274,139,000 долара.Романтичната ансамблова комедия на Гари Маршъл, “Новогодишна нощ”, заема четвърто място. За близо един месец по кината, филма е спечелил 241 419 лева, което е задоволително постижение за продукция от “романтично-комедийния” жанр. Със сигурност може да се каже, че еклектичния актьорски състав на “Новогодишна нощ”, включващ Мишел Пфайфър, Робърт Де Ниро и Аштън Къчър, е една от основните причина за приличното представяне на филма в България. В най-добрия случай, и ако бъде задържана достатъчно дълго на екран, комедийната лента ще има шанс да се доближи до границата от половин милион лена.“Тайните служби на Дядо Коледа”, една от общо трите 3D-анимации в топ 10, е на пета позиция, със спечелени за шест седмици 377 428 лева. Триизмерната лента се нареди сред тези филмови заглавия, които не впечатляват със силен премиерен уикенд, но постепенно набират скорост въпреки конкуренцията, и в крайна сметка натрупват стабилни приходи. Представянето на “Тайните служби на Дядо Коледа” в България е подобно на представянето на филма и в останалата част от света – до момента, международните приходи на анимацията се равняват на не толкова впечатляващите, но задоволителни 135,993,000 долара.Режисираният от Джордж Милър, “Весели крачета 2”, е на шесто място, като за пет седмици по българските киноекрани е натрупал 215 311 лева. Въпреки, че първата част, която мина по кината през 2006-та година, е достатъчно популярна като филмово заглавие, нейното продължение не успя да оправдае очакванията на продуцентите. Досегашните приходи в България не могат да се нарекат разочароващи, но със сигурност триизмерната лента можеше да се похвали със значително по-добри резултати. По света, “Весели крачета 2” също се представя под очакванията, и до момента е спечелил едва 116,417,000 долара, при бюджет от над 135 милиона долара – резултат, който постави филма сред големите бокс офис разочарования на изминалата 2011-та година.Седми е премиерния “Винаги в същия ден”, който за първия си уикенд в България е спечелил 11 611 лева. Драмата с Ан Хатауей и Джим Стърджис пристигна по родните екрани без да бъде предшествана от силна рекламна кампания и затова съвсем не е изненадващо, че приходите й до момента са толкова скромни. Филмът е базиран на известната едноименна новела от 2009-та година, дело на писателя Дейвид Никълс, но това изглежда не му е помогнало в борбата за зрители в България. Все пак, представянето на “Винаги в същия ден” едва ли е изненада за някого, тъй като продукции от този род почти никога не могат да привлекат голям брой хора в киносалоните. Общо по света, филма на Лоун Шерфиг натрупа 55 милиона долара, което покрива многократно вложените в направата му 13 милиона долара.“Операция - Шменти капели” е на осма позиция, със спечелени за тринадесет седмици, 1 128 874 лева. От премиерата си досега, филма с Влади Въргала не отстъпва от топ 10 и продължава да трупа приходи, въпреки тежката конкуренция в лицето на триизмерни анимации и високобюджетни продължения от хитови франчайзи. “Операция - Шменти капели” циментира репутацията си на един от най-посещаваните български филми, и по всичко изглежда, че ще остане на екран за възможно най-дълъг период от време.Комедията с Адам Сандлър и Кейти Холмс, “Джак и Джил”, застава на девето място в класацията. За изминалите пет седмици от премиерата, лентата е натрупала 143 080 лева – сравнително скромен, но не и разочароващ резултат. Филмите с Адам Сандлър могат да привличат българските зрители в кината и въпреки, че никога не се превръщат в големи успехи, те завършват представянията си с прилични резултати. В най-добрия случай, “Джак и Джил” ще подобри постигнатото от “Жена назаем” (другия филм със Сандлър, чиято премиера се състоя през миналата година), който спечели в България малко над 200 хиляди лева.Десети е “Здрач: Зазоряване - част 1”, който за седем седмици по кината е натрупал общо 549 429 лева. През изминалите две седмици, четвъртата част от популярната вампирска сага регистрира по-сериозен от очакваното спад в приходите, но въпреки това спечеленото до момента е напълно задоволително за продукция от този род, която не се прожектира в 3D-формат. “Здрач: Зазоряване - част 1” се представя достойно и в останалата част от света – общите световни приходи на романтичната драма се равняват на 666,844,901 долара. ... още »