Остава месец до началото на Sofia MENAR Film Festival,от 16 до 31 януари в рамките на фестивала пътешествениците ще могат да посетят нови дестинации благодарение на секцията „Керван сарай”, в която са включени филми на авантюристи, отдали се на околосветските пътувания.В „Джанапар” 23-годишният британец Том Алън изоставя подредения си живот на Острова и предприема тригодишно пътешествие с велосипед, по време на което преминава над 20 000 километра на три континента – Европа, Азия и Африка. Сред вълнуващите срещи го очаква и една, която ще промени завинаги живота му, в Ереван той среща бъдещата си съпруга.„Джанапар” „Глобален дом” представя интернет платформата couchsurfing, благодарение на която членовете пътуват по света като отсядат в домовете на други каучсърфъри. Авторката на филма Ева Стоц посещава интересни хора по целия свят, които открива чрез онлайн мрежата за домакини, които безвъзмездно й предлагат не само домовете си, но споделят с нея и начина си на живот. Едно междукултурно пътешествие, което представя музикален туарег от Мали, любител на дивата природа в Токио, еколог от Западния бряг, танцов маниак в Турция и мечтател в САЩ.През април 2009 г., Брайс Лемън и сестра му Алиса продават цялото си имуществото и заминават на околосветско пътешествие, надявайки се за тях това да бъде едно духовно пътуване по целия свят. От Щатите, през Южна Америка, Европа и Африка, заснет в 27 държави в продължение на година, „Вземи красивото с теб” носи посланието, че най-важното нещо за всички нас, е да намерим вътрешната красотата.„Вземи красивото с теб”„Дневник от Сахара” проследява една невероятна група пътешественици, които пътуват до Сахара. Филмът изследва сблъсъка на културите, разкрит в светлината на Арабската пролет. Сниман на фона на невероятните пейзажи от Мароко, Тунис, Алжир и Либия, този документален филм показва Сахара по начин, рядко изобразяван на голям екран.„Дневник от Сахара”Sofia MENAR Film Festival ще се проведе от 16 до 31 януари в салоните на Люмиер, Euro Cinema, Червената къща и Dada Cultural Bar в София, както и във Варна, Бургас и Пловдив.Sofia MENAR Film Festival се организира от „Позор” със съдействието на Посолството на ИР Иран, Посолството на Палестина, Посолството на АР Египет, Посолството на Кралство Мароко и Френски институт – София.С медийното партньорство на новинарска агенция Eastok, Cinefish.bg, Stand.bg, Operation Kino, Sofia Live, Time Art, Festivals.bg, Другото кино, mymir.bg ... още »
Доказващ отново, че триизмерните анимации са едни от най-доходоносните продукции в България “Чудната петорка” на студиото Дриймуъркс е за втора поредна седмица на лидерската позиция в родния бокс офис. Преди малко повече от седем дни 3D-филма на режисьора Питър Рамзи стартира българското си представяне с приходи от над 200 хиляди лева и остави зад гърба си последната част от поредицата “Здрач” и премиерната комедия “Тежка категория”. Сега, две седмици след като тръгна по кината “Чудната петорка” може да се похвали със спечелени общо 401 790 лева, което е повече от задоволителен резултат за продукция, която не е част от вече изграден франчайз. Само за изминалия уикенд триизмерната анимация е натрупала 137 942 лева, което за пореден път потвърждава, че една основните притегателни сили за българската публика тези дни са именно 3D-анимациите, особено тези които са заснети с голям бюджет и имат стабилна рекламна кампания. В Съединените щати “Чудната петорка” не оправда напълно очакванията на студиото Дриймуъркс, но в България лентата трупа значителни приходи и има шанса преди да бъде свалена от екран да достигне сумата от един милион лева. Но дори това да не се случи анимационния филм със сигурност ще се нареди сред най-добре представилите се заглавия на 2012-та година.“Арго”, на режисьора Бен Афлек, застава на втора позиция в класацията. За първия си уикенд в България широко дискутирания филм е спечелил общо 25 096 лева – скромен старт, който поради липсата на други премиерни заглавия бе достатъчен за да постави лентата на второто място в бокс офиса. Що се отнася до България е почти невъзможно подобен филм да се пребори с триизмерна анимация (в случая “Чудната петорка”) и да привлече значителен брой зрители в кината. “Арго” е насочен главно към по-възрастната публика и дори да разполагаше с широка рекламна кампания филма едва ли би могъл да привлече в кината младата публика, която е на практика движещата сила на родния кинобизнес. Продукцията, която е третия режисьорски проект на Афлек, вече е един от основните претенденти за следващото раздаване на наградите “Оскар” и родните фенове на подобен род заглавия със сигурност ще посетят (или вече са посетили) киносалона. Но ще се отнася до по-голям брой български зрители “Арго” едва ли ще постигне успех и ще се нареди до тези дискутирани холивудски филми, които просто не биват предпочитани от масовата публика.Третото място е за романтичната драма “Здрач: Зазоряване - част 2”, която за един месец по родните киноекрани е спечелила 503 278 лева. Последната част от успешния франчайз се задържа на лидерската позиция в продължение на две седмици, но както се очакваше (съдейки по представянето на предшествениците й) през третата седмица беше отбелязан значителен спад в посещаемостта. В България, филмите “Здрач” винаги са изпитвали трудности да запазят набраната през първите две седмици скорост и “Зазоряване - част 2”, независимо от факта, че слага край на поредицата и интереса бе по-голям, изглежда не е изключение. Филмът ще подобри постижението на предшественика си, който миналата година завърши представянето си с приходи от около 550 хиляди, но няма да може да се нареди сред най-големите хитове на годината и дори до определена степен бе засенчен от изключително добре представящия се “007 координати: Скайфол”.В световен мащаб “Зазоряване - част 2” вече е натрупал 751,091,029 долара.Комедията с Кевин Джеймс “Тежка категория” застава на четвърта позиция в класацията. За изминалите две седмици от премиерата си филма е спечелил общо 56 748 лева, което имайки в предвид скромните очаквания е всъщност едно прилично постижение. “Тежка категория” пристигна в България без никакви претенции и въпреки конкуренцията ще успее до две седмици да надмине границата от сто хиляди лева, което за подобна продукция ще бъде задоволително представяне. Комедийни заглавия от този тип по принцип остават в сянката на по-големите филми и се представят значително по-добре на DVD и Blu-ray пазара. Имайки в предвид това е похвално, че “Тежка категория” успя да се изкачи с една позиция в топ 10 и само до момента е вкарал в кината близо 7000 души.“007 координати: Скайфол” е на пето място, като за седем седмици по родните киноекрани е натрупал впечатляващите 1 127 687 лева. Както в България, така и в останалата част от света, “Скайфол” оправда напълно очакванията и вече се превърна в най-успешния филм от цялата Бонд-поредица. Като основни фактори за успеха могат да бъдат изтъкнати умелата и наситена рекламна кампания, популярността на марката “Бонд” и факта, че поредицата е насочена към представителите на двата пола от почти всички възрасти (за разлика от заглавия като “Здрач” и “Заразно зло”, чиято публика e ясно изразена и ограничена). Важно е да се отбележи, че “Скайфол” достигна границата от един милион лева без да бъде подпомогнат от по-скъпите билети за триизмерни прожекции (филма е едно от малкото тазгодишни високобюджетни студийни заглавия, които не бяха конвертирани в триизмерен формат). До няколко дни екшън-трилъра ще може да се похвали със световни приходи от над един милиард долара. Амбициозният епос с Том Ханкс “Облакът атлас” заема шеста позиция със спечелени за пет седмици 233 607 лева. Въпреки слабия си стартов уикенд продукцията с бюджет от над 100 милиона долара набра скорост през изминалите две седмици и сега отбелязва увеличение в посещаемостта от 15 процента. “Облакът атлас” беше един от най-рискованите филми на годината и въпреки, че представянето му в Съединените щати бе сметнато за разочароващо в България интереса бе малко по-голям и спечеленото до момента, макар и бледнеещо пред постиженията на другите големи филми от тази година, е задоволително. Лентата не може да се сравнява с блокбастъри като “Скайфол” и “Отмъстителите”, тъй като не е част от успешна поредица и не бе предшествана от силна реклама.Ясно е, че “Облакът атлас” няма да се нареди сред най-големите хитове на годината в България, но и няма да бъде сметнат за финансов провал. За съжаление на създателите обаче, представянето на филма в целия свят е разочароващо – от премиерата си досега “Облакът атлас” е спечелил едва 59 милиона долара.Триизмерната анимация “Хотел Трансилвания” е на седмо място в класацията, като за осем седмици в България е натрупала общо 730 130 лева. Предварителните очаквания не бяха кой знае колко големи, но както много други анимационни 3D-филми продукцията на Генди Тартаковски привлече още в първата си седмица голям брой зрители и сега може да се похвали с повече от задоволителни приходи. “Хотел Трансилвания” е оригинална лента, която не е обвързана с изградена през годините филмова поредица и имайки в предвид това успеха й е още по-впечатляващ. Филмът няма да достигне границата от един милион лева, но това едва ли е от значение, тъй като спечеленото до момента го нарежда директно сред най-добре представящите се оригинални заглавия на 2012-та година.Трилърът на Дейвид Кеп “Спешна пратка” заема осма позиция. Филмът тръгна по кината преди три седмици и до момента е натрупал общо 113 131 лева – приличен резултат на фона на изненадващо слабото представяне на лентата в останалите държави. Въпреки участието на известни млади актьори “Спешна пратка” разочарова в международния бокс офис и не успя да покрие разходите за снимки и реклама. Филмът пристигна със значително закъснение в България, но все пак успя да привлече в кината над 15 хиляди души. “Спешна пратка” ще се нареди до тези филми, които не се превръщат във финансови провали в България, но и не биват запомнени с големите си постижения в бокс офиса.“Любовна терапия” е на предпоследната девета позиция в класацията със спечелени за три седмици 75 940 лева. Драмедията с Мерил Стрийп е от този род филми, които са насочени към по-възрастната публика и които много трудно успяват да привлекат младите зрители в киносалоните. Натрупаната сума от “Любовна терапия” в родния бокс офис е на пръв поглед скромна, но имайки в предвид ограничената публика и конкуренцията може да се каже, че досегашното представяне е достойно и по-добро от това на няколко други комедийни заглавия от тази година. Преди да бъде свален от екран филма ще успее да надмине границата от сто хиляди лева.Последното десето място е за “Разбивачът Ралф”, който за шест седмици е спечелил общо 288 153 лева. Ако бъде сравнено с постиженията на други скъпи триизмерни анимации спечеленото от “Разбивачът Ралф” е без съмнение скромно, но не и разочароващо. Първоначалните очаквания не бяха големи и още в първата седмица след премиерата се знаеше, че лентата няма да се нареди до хитове от ранга на “Храбро сърце” и “Хотел Трансилвания”. Все пак, цялостното й представяне в никакъв случай не е трагично.В световен мащаб, “Разбивачът Ралф” е донесъл на създателите си приходи от над 215 милиона долара. ... още »
Преди две години беше съобщено, че изключително популярната игра за мобилни устройства “Angry Birds” (“Ядосани птици”) най-вероятно ще бъде превърната от Холивуд в пълнометражен анимационен филм. Компанията-създател на играта, Rovio Mobile, започна да води преговори с няколко филмови студия и надеждата беше да се направи високобюджетна триизмерна анимация за големия екран в която освен познатите “ядосани птици” ще бъдат представени и нови персонажи, които не са част от игровата вселена. От Rovio бяха оптимистично настроени относно проекта, но през изминалите две години не се разкриваше нова информация за неговия статут и дори се появиха слухове, че от компанията са се отказали от намерението си да адаптират “Angry Birds”.Опровергавайки напълно тези слухове от Rovio публикуваха преди няколко часа изявление в интернет в което се разкрива, че подготвителната работа по триизмерната лента продължава и че за неин продуцент е бил избран Джон Коен, който вече е надзиравал направата на успешен анимационен филм – в случая хита от 2010-та година, “Аз, проклетникът”. “Angry Birds” все още няма режисьор, но въпреки това от компанията оповестиха, че готовия филм ще тръгне по кината в целия свят през летния сезон на 2016-та година. Проекта не е закупен от холивудско студио и това е причината поради която от филмовото крило на Rovio, Rovio Entertainment, ще отпуснат бюджет за направата му и ще го разпространяват по света. Смята се, че в крайна сметка киноразпространението ще бъде поето отчасти и от голяма филмова компания, но за момента все още няма официална информация от Rovio Mobile.Както може да се очаква, детайли относно сюжета на “Angry Birds” не се разкриват и единственото, което се знае е, че познатите птици отново ще унищожават избрани мишени и към тях ще се присъединят няколко съвсем нови персонажа. Освен вече споменатия Джон Коен подготвяната лента ще бъде надзиравана и от Дейвид Мейзъл, който е най-известен като продуцент на поредицата “Железният човек” и като бивш началник на компанията Марвел. “Джон и Дейвид за истински професионалисти и разполагат с таланта и уменията да направят един страхотен филм. И двамата са фенове на “Angry Birds” и знаят какво е нужно за да се направи един забавен анимационен филм, който да привлече в кината хората от всички възрасти”, заяви президента на Rovio Entertainment, Микаел Хед.В следващите седмици ще стане ясно и името на човека, който ще режисира “Angry Birds”. За компанията Rovio Entertainment това ще бъде първи филмов проект, а според източници близки до продуцентите бюджета за направата на филма ще се равнява на около 150 милиона долара. Надеждата на продуцентите е лентата да даде старт на нов анимационен франчайз.До няколко месеца се очаква да бъде оповестена и точната дата на която през 2016-та година ще се състои световната премиера на триизмерния “Angry Birds”. ... още »
Новата година за мнозина означава ново начало. Присъединете се към нас, за да отпразнуваме заедно старта на 2013 г. със селекция от най-добрите предавания за трансформации.ПРЕМИЕРИОтслабване в домашниусловияОт 7 януари, понеделникЛовци на къщиОт 7 януари, понеделникМаминото убежищеОт 14 януари, понеделникАко стените можеха да говорятОт 14 януари, понеделникПРЕМИЕРА: Отслабване в домашни условия (Drop 5lbs with Good Housekeeping)От 7 януари, всеки делничен ден, 9:30 и14:15 Ако решението ви за новата година е да влезете във форма след богатите угощения по време на празниците, започнете това с „Отслабване в домашни условия.“Предлагайки помощ през целия процес, Мелиса д‘Арабиан е водеща на поредицата от 10 епизода, в която ще й асистира диетолога, фитнес експерт и кулинарен кореспондент АартиСекейра, за да осигури здравословен и реалистичен съветник за сваляне на килограми със стабилно и постоянно темпо.Ще откриете как е правилно и как неправилно да се храните, как да готвите бързо и лесно, съвети за пазаруване, упражнения за горене на мазнините и дузина вкусни рецепти за извайване на фигурата, които можете да опитате вкъщи.Гледайте предаването, което обещава сериозни резултати само по Fine Living!ПРЕМИЕРА: Ловци на къщи – 44 сезон(House Hunters (Series 44)От 7 януари, всеки делничен ден, 16:25и21:10Дом, свиден дом! Да се преместиш в друго жилище е един от най-стресиращите моменти в живота, но независимо дали купувате първата си къща, семейно жилище или имение за уединение, „Ловци на къщи“ ще бъде до вас да ви напътства.Надникнете през ключалката! В 44-ти сезон се присъединяваме към нетърпеливи потенциални купувачи, които търсят перфектния за тях дом заедно с опитни посредници. Изискванията са високи, изборът – мъчителен, а резултатите – често изненадващи.ПРЕМИЕРА: Маминото убежище– 1 сезон(Mom Caves (Series 1)От 14 януари, всеки делничен ден, 16:00 и 20:45 Всяка майка мечтае за убежище – спокойно местенце, за да си вземе почивка от забързаното и натоварено ежедневие на семейния живот. Татко се крие в неговия гараж, децата правят бели и неразбории в стаята за игра, дори кучето си има собствена уютна колибка. Сега е ред на мама, и тя се нуждае от свое усамотено кътче!БетСтърн е водеща на новата поредица, която отдава уважение на жените в живота ни по най-добрия възможен начин, като преобразява старите и празни помещения с нов и впечатляващ дизайн. Ще изпълним изненадващо живота на няколко майки-късметлийки със забавление и блясък, и ще ги оставим да се възхищават на новите си убежища, включително екзотична мароканска стая за почивка, изпълнен с положителна енергия попарт оазис и вдъхновена от Мауи главна спалня.Вдъхновявайте се всеки ден с Fine Living.ПРЕМИЕРА: Ако стените можеха да говорят – 17 сезон(If Walls Could Talk (Series 17)От 14 януари, всеки делничен ден, 16:55Дали вашият дом крие интересна история, която очаква да бъде открита? Този въпрос вероятно ще си зададете, когато гледате новия сезон на „Ако стените можеха да говорят“.Няма да остане непреобърнат камък и непретърсено ъгълче, докато безброй следи, включително надгробни плочи, тайни стаи, човешки кости, скрити съкровища и кървави петна са разследвани във всеки епизод, за да разкрием отдавна забравени истории.Любопитни собственици се сблъскват с шокиращи открития, когато домовете им разбулват скандално минало, неочаквани печалби и дори връзки с прочути пирати!Гледайте, за да научите какво се случва зад затворените врати!Честита Нова година от екипа на Fine Living!!! ... още »
Малко по-рано тази година по световните киноекрани се завъртя екшън-трилъра “Наследството на Борн”, който беше първия филм от известната поредица “Борн” чиито актьорски състав не бе предвождан от носителя на “Оскар” Мат Деймън. За заместник на Деймън продуцентите привлякоха актьора от “Отмъстителите 3D” Джеръми Ренър, който в лентата се превъплъти в образа на преследвания агент Арън Крос. Въпреки смяната на актьорите още преди премиерата на “Наследството на Борн” се появи информация за потенциалното завръщане на Мат Деймън в ролята на Джейсън Борн. Продуцентите на поредицата дори изявиха желание да бъде направен филм, който ще събере заедно героите на Деймън и Ренър. Самият Мат Деймън отказваше да коментира възможността за потенциалното си завръщане към успешния франчайз, а продуцентите от студиото Юнивърсъл Пикчърс побързаха да заявят, че ако всичко протече по план ще бъде направен пети филм в който отново ще участва Джеръми Ренър. Представянето на “Наследството на Борн” в световния бокс офис не бе впечатляващо (275 милиона долара приходи при бюджет и разходи за реклама от над 150 милиона) и това породи слуховете, че от Юнивърсъл може да променят решението си и да се насочат отново към Мат Деймън, благодарение на който първите три филма от поредицата се превърнаха в големи международни хитове. В седмиците след премиерата на лентата с Джеръми Ренър не се разкриваше нова информация за бъдещето на поредицата, но малко по-рано днес самия Мат Деймън поговори накратко за героя си Джейсън Борн и възможността за завръщането му на големия екран. Актьорът заяви, че би направил още един филм от поредицата, но само ако режисьора Пол Грийнграс също се съгласи да се завърне (Грийнграс режисира втората и третата част от франчайза).Ето какво заяви Деймън в разговор със сайта Deadline:“Пол Грийнграс трябва да иска да направи филма. Всичко зависи от Пол и от това дали ще разполагаме с интересна история. В момента нямаме идеи за сюжет, но никой от нас не е против филма. Аз с удоволствие ще направя още един, защото обичам този герой. За мен, единствената причина да правим това е да радваме публиката. С Пол сме говорили на тази тема много пъти.Не приемаме нищо за даденост и сме много радостни, че с тези филми сме изградили голяма публика. Това е истинска привилегия. Но това не значи, че просто така можем да направим още една част. Искаме да се получи нещо много добро, което да спазва традициите, които изградихме с първите три филма. Ако не знаем как да направим това тогава няма смисъл да правим филма.”Деймън също така разкри, че е имал среща с ко-сценариста на “Черният рицар” Джонатан Нолан, на която са били обсъждани идеи за бъдещето на Джейсън Борн:“Срещнах се тайно с Джонатан Нолан, защото той и брат му свършиха добра работа с Батман и с цялата митология на този герой. Попитах го дали може да измисли нещо и за Борн, защото аз не се сещах за нищо. Пробвахме да задвижим нещата, но просто не се получи. Нямам представа за какво може да се разказва в следващия филм, но с Пол провеждаме разговори и искаме да видим Борн отново на екран.”В момента всичко е в ръцете на студиото Юнивърсъл Пикчърс и продуцентите ще трябва да решат дали да продължат поредицата с Джеръми Ренър или да се обърнат отново към тандема Мат Деймън/ Пол Грийнграс.Очакванията са, че в началото на 2013-та ще бъде оповестена по-конкретна информация за бъдещето на успешната поредица. ... още »
С приходите си от над 480 милиона долара “Възходът на планетата на маймуните” се превърна в един от най-печелившите филми на 2011-та година, които не се прожектираха в триизмерен формат. Благодарение на този успех от компанията 20th Century Fox обявиха, че ще бъде направено продължение в което актьора Анди Съркис и специалистите по визуални ефекти отново ще вдъхнат живот на шимпанзето Цезар. Подготвяната лента получи заглавието “Зората на планетата на маймуните”, а създателя на оригинала Рупърт Уайът даде съгласието си да седне отново на режисьорския стол. Но точно когато работата по сценария на продължението беше започнала се появи изненадващата новина, че Уайът е напуснал проекта след като е имал разногласия с продуцентите относно сюжета и премиерната дата на продукцията. Отказът на Уайът не оказа влияние на разработването на проекта и продуцентите бързо успяха да намерят заместник.Името на новия режисьор е Мат Рийвс, който е най-известен с работата си по продуцирания от Джей Джей Ейбръмс, “Чудовищно”. Рийвс вече e подписал договора за режисура, а сега стана ясно и кога той ще даде старта на снимачния процес. По време на интервю след премиерата на “Хобит: Неочаквано пътешествие” Анди Съркис (който за момента е единствения актьор чието име се свърза със “Зората на планетата на маймуните”) разкри, че снимките на продължението ще започнат в средата на следващата година.Съркис: “Нямам търпение отново да изиграя Цезар. Работата с Мат Рийвс ще бъде страхотна и ще бъде интересно да видим как Цезар се справя в света. Започваме да снимаме филма в средата на следващата година и с Мат вече проведохме много разговори относно това как искаме да подходим към Цезар и към заобикалящата го среда. Това е от тези филмови проекти по които се работи с огромно удоволствие и знаеш, че всички около теб споделят ентусиазма ти.”За момента единственото което се знае за сюжета на “Зората на планетата на маймуните” е че маймуните ще завладеят цялата Земя и по всяка вероятност ще могат да говорят. Първоначално, по сценария на продукцията работеха съпрузите Рик Джафа и Аманда Силвър (които оформиха сюжета и на оригинала), но от 20th Century Fox не одобриха версията им и те бяха заменени. За пренаписването на сценария бяха наети Скот Бърнс (“Информаторът”) и Марк Бомбак (тазгодишния “Зов за завръщане”), които работеха в близко сътрудничества с режисьора Мат Рийвс в продължение на няколко месеца.Кастингите за главни роли вече започнаха, а според последната информация филма ще бъде заснет в триизмерен формат. Бюджетът с който ще разполага Мат Рийвс и екипа му надвишава сумата от 120 милиона долара.Световната премиера на “Зората на планетата на маймуните” ще се състои на 23-ти май, 2014-та година. ... още »
Реплика на статист: - Искам да видя служебната ти карта!Джак Ричър: - А дали не искаш да видиш вътрешността на някоя линейка?Представителен диалог от филмаБързото приключване на едно полицейско разследване на тежко криминално престъпление може основателно да породи известни съмнения и подозрения у средностатистическия зрител. Още повече, когато това става в началото на киноповествованието. При подобни обстоятелства, на филмовите автори не остава голям избор и помощта на Джак Ричър е повече от наложителна.Джак Ричър е самотник. След суровата школа на следовател в специално подразделение към Военната полиция (Military Police) на американската армия, (където всеки заподозрян е натрениран убиец) той потъва в неизвестност, превръща се в легенда и, подобно на Батман, се появява тогава, когато от него има нужда. А такава нужда възниква, когато Джеймс Бар, бивш снайперист от специалните части и ветеран от Ирак, е обвинен в убийството на петима пешеходци от площада пред кметството на Питсбърг. Историята е относително банална, тъй като лудите стрелци не са изключение в днешно време. Сред неизброимите предимства на Джак Ричър (Том Круз) е, фактът, че той познава засекретеното и дори ненаписаното досие на обвиняемия. С явни предпочитания към автобусния транспорт, поовехтяла военна куртка, (подобно на Джон Рамбо), без багаж и с единствената любима фланелка, той се заема да осигури тържеството на Правдата.Вдъхновени от успеха на класическия дует Холмс-Уатсън, авторите осигуряват компания на военния детектив в оставка. Русокосата джеймсбонд-гърла Хелън (Розамунд Пайк) е предана на закона служебна адвокатка благодарение на която, дори и разсеяният зрител може да следи развоя на следствието. Същият този зрител може би ще остане леко разочарован от отсъствието на традиционната еротична сцена, логично присъстваща в подобни разкази. Дуетът се допълва взаимно и хармонично, тъй като Джак Ричър не се спира пред никакви юридически бариери в името на Истината. А тя се появява бавно, за да заблести в един дъждовен нощен финал и апотеоз на мускулестото правораздаване, подкрепено с известна огнева мощ и стрелба по движещи се мишени.Във филмовия кинопейзаж Джак Ричър се чувства комфортно в компанията на заглавия като Смъртоносно оръжие, Умирай трудно, Светецът, Мисията Невъзможна (естествено) и Транспортер. Пестеливите реплики на протагониста разкриват поразителна, почти роднинска, прилика с клинт-истудовия персонаж на Стрелеца без име от поредицата на Серджо Леоне. С добре премерена методичност, на около всеки 15-18 минути, авторите на филма поднасят на зрителя изпипани екшън-сцени, граничещи с подвизите на 3-те Дж.Б.-та – Джеймс Бонд, Джейсън Борн и Джак Бауър. Дозировката съвпада с кривата на разсейването на вниманието на телевизионния зрител и осигурява поддържането на интереса му към действието, дори и в киносалона.В този смисъл би следвало да се отдаде заслуженото на режисьора на филма Кристофър МакКуери, ползващ се с репутацията на лечител и спасител на не особено сполучливи филми и притежател на редица престижни признания за сценария на Обичайни заподозрени. И наистина, без да напрягат обонянието си, феновете на оскаризирания филм ще усетят парфюма на Кайзер Созе в някои от сцените.Джак Ричър е качествен модерно направен съспенс, който предлага приятна смесица от жанрови клишета и дава своя конкретен отговор на философския въпрос за творчеството, щампите и индивидуалността в съвременното кино и изкуство. Вдъхновен от приключенията на литературен герой на няколко бестселъра, той се очертава нов и успешен франчайз, който очевидно ще се развива под егидата на продуцента Том Круз, за който тази мисия е напълно възможна.dalt ... още »
Пълнометражният документален филм на режисьора Стилиян Иванов “ДЕРВИШИТЕ – мистиците на изтока”Според древна притча разказвана в Изтока, на Господ му омръзнало да прави всичко, за да угоди на хората, а все да не намира благодарност. Решил да се скрие. Дълго мислил къде. Да потъне вдън земя не ставало - хората били упорити и щели да го открият. Да се скрие в океанските дълбини също - хората били изобретателни и щели да намерят средство да достигнат до него. Същото било и ако остане на небето - щели да полетят и да го намерят. Дълго мъдрувал всевишният какво да направи и накрая решил - ще се скрие в душата на всеки един, там където никой не поглеждал.Тази легенда днес с най-често разказват дервишите, подсказвайки, че е важна душата, а не материалното. С тази притча започва и най-новия документалени филм на режисьора Стилиян Иванов.Това е филм за Любовта и Прераждането. Документален разказ за живота и поезията на персийския поет Руми, живял през 13-ти век и създал философия, която и до днес разнася славата на източната езотерична традиция по целия свят.Филмът представя уникални кадри на въртящи се дервиши, тайни сбирки и ексклузивни изповеди на съвременни суфи-учители. Включва сцени с актьори, анимация и рисунки с пясък, в духа на източните традиции. Сниман е в Турция, Индия, Египет, Великобритания, Русия и България.Представянето му у нас е под патронажажа на ЮНЕСКО за Югоизточна Европа. Създаден е със съдействието на Министерството на културата и туризма на Република Турция.Автор и режисьор Стилиян Иванов, оператор Мирослав Евдосиев, композитор Георги Стрезов, художник Андриан Генчовски, продуцент Деян Ив. Неделчев.“Дервишите, наречени още мистици на Изтока, са мюсулмани, които вярват в прераждането на душата, свързвайки се по този начин с хилядолетни духовни практики разпространени от Индия до Америка. Има много общо между суфизма на дервишите и философията на орфизма, питагорейците, богомилството и дори вярата на Бялото братство в наши дни...”Това е една малка част от информацията, която разкрива най-новия филм на продуцентска къща Dodofilm. Далеч от академизма на библиотеките, съмнителното интерент-пространството и наглите хорските измислици, в технологичния и модерен XXI век в него се разкрива свят изпълнен с Любов и Вяра.Освен за Руми и дервишите филмът разказва и за епоса за Гилгамеш, както и за сензационните научни разкопки край Шанлъурфа. Тези археологически разкрития на германски и турски специалисти са на път да променят из основи представата ни за човечеството: скитащите праисторически хората започват да водят уседнал начин на живот т.е. стават цивилизовани в стремежа си да почитат боговете и предците си, а не в стремежа си да отглеждат растения и животни т.е. Духът, а не материята направляват нашата еволюция.А какво е общото между мистиците на Изтока, месопотамския епос за Гилгамеш и най-старата човешка цивилизация ще видите във филма – на DVD и по кината на 17 декември в СИНЕМА СИТИ София, Пловдив, Стара Загора, Бургас и Русе; ФЕСТИВАЛЕН ЦЕНТЪР Варна; СИНЕМАКС Благоевград. ... още »