Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Чудната петорка” е за втора поредна седмица на лидерската позиция в родния бокс офис

“Чудната петорка” е за втора поредна седмица на лидерската позиция в родния бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
“Чудната петорка” е за втора поредна седмица на лидерската позиция в родния бокс офис

12.12.2012, 13:09  |   Видяна: 2000  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
Доказващ отново, че триизмерните анимации са едни от най-доходоносните продукции в България “Чудната петорка” на студиото Дриймуъркс е за втора поредна седмица на лидерската позиция в родния бокс офис. Преди малко повече от седем дни 3D-филма на режисьора Питър Рамзи стартира българското си представяне с приходи от над 200 хиляди лева и остави зад гърба си последната част от поредицата “Здрач” и премиерната комедия “Тежка категория”. Сега, две седмици след като тръгна по кината “Чудната петорка” може да се похвали със спечелени общо 401 790 лева, което е повече от задоволителен резултат за продукция, която не е част от вече изграден франчайз. Само за изминалия уикенд триизмерната анимация е натрупала 137 942 лева, което за пореден път потвърждава, че една основните притегателни сили за българската публика тези дни са именно 3D-анимациите, особено тези които са заснети с голям бюджет и имат стабилна рекламна кампания.

В Съединените щати “Чудната петорка” не оправда напълно очакванията на студиото Дриймуъркс, но в България лентата трупа значителни приходи и има шанса преди да бъде свалена от екран да достигне сумата от един милион лева. Но дори това да не се случи анимационния филм със сигурност ще се нареди сред най-добре представилите се заглавия на 2012-та година.

“Арго”
, на режисьора Бен Афлек, застава на втора позиция в класацията. За първия си уикенд в България широко дискутирания филм е спечелил общо 25 096 лева – скромен старт, който поради липсата на други премиерни заглавия бе достатъчен за да постави лентата на второто място в бокс офиса. Що се отнася до България е почти невъзможно подобен филм да се пребори с триизмерна анимация (в случая “Чудната петорка”) и да привлече значителен брой зрители в кината. “Арго” е насочен главно към по-възрастната публика и дори да разполагаше с широка рекламна кампания филма едва ли би могъл да привлече в кината младата публика, която е на практика движещата сила на родния кинобизнес.

Продукцията, която е третия режисьорски проект на Афлек, вече е един от основните претенденти за следващото раздаване на наградите “Оскар” и родните фенове на подобен род заглавия със сигурност ще посетят (или вече са посетили) киносалона. Но ще се отнася до по-голям брой български зрители “Арго” едва ли ще постигне успех и ще се нареди до тези дискутирани холивудски филми, които просто не биват предпочитани от масовата публика.

Третото място е за романтичната драма “Здрач: Зазоряване - част 2”, която за един месец по родните киноекрани е спечелила 503 278 лева. Последната част от успешния франчайз се задържа на лидерската позиция в продължение на две седмици, но както се очакваше (съдейки по представянето на предшествениците й) през третата седмица беше отбелязан значителен спад в посещаемостта. В България, филмите “Здрач” винаги са изпитвали трудности да запазят набраната през първите две седмици скорост и “Зазоряване - част 2”, независимо от факта, че слага край на поредицата и интереса бе по-голям, изглежда не е изключение.

Филмът ще подобри постижението на предшественика си, който миналата година завърши представянето си с приходи от около 550 хиляди, но няма да може да се нареди сред най-големите хитове на годината и дори до определена степен бе засенчен от изключително добре представящия се “007 координати: Скайфол”.

В световен мащаб “Зазоряване - част 2” вече е натрупал 751,091,029 долара.

Комедията с Кевин Джеймс “Тежка категория” застава на четвърта позиция в класацията. За изминалите две седмици от премиерата си филма е спечелил общо 56 748 лева, което имайки в предвид скромните очаквания е всъщност едно прилично постижение. “Тежка категория” пристигна в България без никакви претенции и въпреки конкуренцията ще успее до две седмици да надмине границата от сто хиляди лева, което за подобна продукция ще бъде задоволително представяне.

Комедийни заглавия от този тип по принцип остават в сянката на по-големите филми и се представят значително по-добре на DVD и Blu-ray пазара. Имайки в предвид това е похвално, че “Тежка категория” успя да се изкачи с една позиция в топ 10 и само до момента е вкарал в кината близо 7000 души.

“007 координати: Скайфол”
е на пето място, като за седем седмици по родните киноекрани е натрупал впечатляващите 1 127 687 лева. Както в България, така и в останалата част от света, “Скайфол” оправда напълно очакванията и вече се превърна в най-успешния филм от цялата Бонд-поредица. Като основни фактори за успеха могат да бъдат изтъкнати умелата и наситена рекламна кампания, популярността на марката “Бонд” и факта, че поредицата е насочена към представителите на двата пола от почти всички възрасти (за разлика от заглавия като “Здрач” и “Заразно зло”, чиято публика e ясно изразена и ограничена).

Важно е да се отбележи, че “Скайфол” достигна границата от един милион лева без да бъде подпомогнат от по-скъпите билети за триизмерни прожекции (филма е едно от малкото тазгодишни високобюджетни студийни заглавия, които не бяха конвертирани в триизмерен формат). До няколко дни екшън-трилъра ще може да се похвали със световни приходи от над един милиард долара.

Амбициозният епос с Том Ханкс “Облакът атлас” заема шеста позиция със спечелени за пет седмици 233 607 лева. Въпреки слабия си стартов уикенд продукцията с бюджет от над 100 милиона долара набра скорост през изминалите две седмици и сега отбелязва увеличение в посещаемостта от 15 процента. “Облакът атлас” беше един от най-рискованите филми на годината и въпреки, че представянето му в Съединените щати бе сметнато за разочароващо в България интереса бе малко по-голям и спечеленото до момента, макар и бледнеещо пред постиженията на другите големи филми от тази година, е задоволително. Лентата не може да се сравнява с блокбастъри като “Скайфол” и “Отмъстителите”, тъй като не е част от успешна поредица и не бе предшествана от силна реклама.

Ясно е, че “Облакът атлас” няма да се нареди сред най-големите хитове на годината в България, но и няма да бъде сметнат за финансов провал. За съжаление на създателите обаче, представянето на филма в целия свят е разочароващо – от премиерата си досега “Облакът атлас” е спечелил едва 59 милиона долара.

Триизмерната анимация “Хотел Трансилвания” е на седмо място в класацията, като за осем седмици в България е натрупала общо 730 130 лева. Предварителните очаквания не бяха кой знае колко големи, но както много други анимационни 3D-филми продукцията на Генди Тартаковски привлече още в първата си седмица голям брой зрители и сега може да се похвали с повече от задоволителни приходи. “Хотел Трансилвания” е оригинална лента, която не е обвързана с изградена през годините филмова поредица и имайки в предвид това успеха й е още по-впечатляващ.

Филмът няма да достигне границата от един милион лева, но това едва ли е от значение, тъй като спечеленото до момента го нарежда директно сред най-добре представящите се оригинални заглавия на 2012-та година.

Трилърът на Дейвид Кеп “Спешна пратка” заема осма позиция. Филмът тръгна по кината преди три седмици и до момента е натрупал общо 113 131 лева – приличен резултат на фона на изненадващо слабото представяне на лентата в останалите държави. Въпреки участието на известни млади актьори “Спешна пратка” разочарова в международния бокс офис и не успя да покрие разходите за снимки и реклама.

Филмът пристигна със значително закъснение в България, но все пак успя да привлече в кината над 15 хиляди души. “Спешна пратка” ще се нареди до тези филми, които не се превръщат във финансови провали в България, но и не биват запомнени с големите си постижения в бокс офиса.

“Любовна терапия” е на предпоследната девета позиция в класацията със спечелени за три седмици 75 940 лева. Драмедията с Мерил Стрийп е от този род филми, които са насочени към по-възрастната публика и които много трудно успяват да привлекат младите зрители в киносалоните.

Натрупаната сума от “Любовна терапия” в родния бокс офис е на пръв поглед скромна, но имайки в предвид ограничената публика и конкуренцията може да се каже, че досегашното представяне е достойно и по-добро от това на няколко други комедийни заглавия от тази година. Преди да бъде свален от екран филма ще успее да надмине границата от сто хиляди лева.

Последното десето място е за “Разбивачът Ралф”, който за шест седмици е спечелил общо 288 153 лева. Ако бъде сравнено с постиженията на други скъпи триизмерни анимации спечеленото от “Разбивачът Ралф” е без съмнение скромно, но не и разочароващо. Първоначалните очаквания не бяха големи и още в първата седмица след премиерата се знаеше, че лентата няма да се нареди до хитове от ранга на “Храбро сърце” и “Хотел Трансилвания”. Все пак, цялостното й представяне в никакъв случай не е трагично.

В световен мащаб, “Разбивачът Ралф” е донесъл на създателите си приходи от над 215 милиона долара.


Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg