🎬 Тази седмица (24.03-30.03) с премиерите на големия екран, влизаме в битка с митични същества, магьосници, серийни убийци и супергерои. 🏹🤠
ИНТЕРЕСНО:🧐 1. „Dungeons & Dragons: Разбойническа чест“ е американски фантастичен екшън комедиен филм, базиран на добре познатата ни настолната ролева игра Dungeons & Dragons. 🔥 2. Фокусът на филма „Джон Уик 4“ ще бъде върху нов термин (непознат до момента за зрителя) - „Hagakure“. Какво значи той? Отговора разберете сами. 🤓 3. Феята Виолета в анимацията „Моята непослушна Фея“ е на цели 337 години и по природа е нахална и любопитна фея. Въпреки възрастта си, тя е една от най-младите в света на феите. 👶 4. Интересът към филма „Чалга“ е изключително голям и на трета седмица от излизането му на голям екран, той стана най-гледаният филм за целия уикенд.
Очакваме ви, за една поредна вълнуваща седмица в света на киното! 🎬 💖
🎫 Можете да закупите билети от касите на киното или онлайн от тук -> bit.ly/3ZyZxYO
Цени на билети: Събота и неделя 2D - (11 / 9* лв.), 3D (13/*11 лв.) Понеделник-петък 2D - (11/ 9*лв.), 3D (13/*11лв.) Предпремиера 2D - 12 лв. Предпремиера 3D - 14 лв. ПРОМО ДНИ (понеделник и сряда) - 2D - 8 лв/ 3D - 9 лв. * Намалението важи за ученици, студенти, пенисионери и хора с увреждания.
Малко преди премиерата на четвъртия сезон на „Шерлок“, която е на 1 януари по БиБиСи, се появи и смразяващият първи трейлър на сериала. Заглавието на първия епизод е „Шестимата Тачър“ (“The Six Thatchers”). Той се появява почти две години след края на третия сезон. Доколкото можем да преценим от трейлъра, облаците над главата на Шерлок са се сгъстили. Злодеят на Тоби Джоунс казва: „Кое е най-лошото, което можеш да причиниш на твоите приятели? Разкажи им най-дълбоко пазената си тайна.“ И освен това разбираме, че вече нещата не са просто игра, а много сериозна и опасна интрига. Има още едно утежняващо обстоятелствата нещо – Уотсън е млад татко. ... още »
„Скръбта е учител на мъдрите“ - Лорд БайронБегъл поглед върху фестивалните каталози за последните няколко години, върху номирираните и наградените заглавия утвърждава впечатлението, че мелодрамата се радва на чудесно здраве в световен мащаб. Подобно на всичко останало, този жанр претърпява последствията от модерностите и се бори успешно с каноните, а това допринася за поддържането на неговия прелъстителен чар и привлекателност, изразяващи се в забележителни боксофисни цифри. Вероятно виталността на мелодрамата се крие в това, че тя с лекота навлиза в съседни територии, като остава насочена към душевния мир на масовия зрител. А той винаги се радва на възможността да се отдели от примитивния биологичен свят на инстинктите и рефлексите, за да се почувства извисен...поне за известно време."Косвена красота" е пример на съчетаване на качествен мелодраматичен сценарий с качествен подбор на актьорския състав. Филмът набляга върху тънките сълзотворни струни предназначени да засегнат дълбоко и емоционално най-широка публика. Целта му е удар в сърдечната област, душевно размекване и стимулиране на философските прозрения за важното в живота и за скръбта. Историята ни представя Хауърд (Уил Смит), творец и виртуоз на рекламата, блестящ оратор, майстор в комуникацията и гръбнак на проспериращата си фирма, базирана в Ню Йорк. Две години след трагичната смърт на неизличимо болната си шестгодишна дъщеря, той е в депресия, а това се отразява пагубно върху бизнеса и духа на групата професионалисти около него. Най-близките му съратници (Майкъл Пеня, Кейт Уинслет и Едуард Нортън) решават да вземат мерки, за да му помогнат да преодолее кризата. Те ангажират професионални театрални актьори (Кира Найтли, Хелън Мирен и Джейкъб Латимор), на които възлагат задачата да превъплътят трите основни понятия, движещи живота на Хауърд - любов, време и смърт. Целта им е да провокират ответна психична реакция у техния приятел и началник, за да го върнат към ежедневието. Странната поръчка, която е добронамерена манипулация, е повод за откровения с разсъждения за човешката природа и за абстрактни философско-етични понятия. Динамиката на взаимоотношенията на основните персонажи и многоизмерността на емоциите им е провокация към публиката и благодатна почва за изява на актьорските умения на букета звездни екранни имена. Зрителят едва ли ще устои на изкушението да влезе в мислен спор с изложените становища, да се съгласи или отхвърли някои гледни точки. Сътрудничеството на шестимата в името на приятелството се превръща в особена терапия за всеки от тях, така че успехът на задачата се оказва двупосочен. В контекста на реални ситуации от ежедневието, в които е нужно да се реагира и вземе решение, разказът за терзанията на Хауърд може да се разглежда като притча за скръбта, приятелството и изкуплението. В името на удоволствието от интелектуалното усилие, зрителят може да остави на заден план тъжните, пълни със сълзи, очи на Уил Смит, носталгично напомнящ звездите на нямото кино, но за скръбта очевидно няма мода. Мелодрамата е жанр, който нееднократно е изпадал в немилост, компрометиран от халтураджии търсещи сигурен успех, неумело жонглиращи с клишета. "Косвена красота" връща благородната осанка на жанра и в разгара на еуфорията по новогодишните празници е чудесен повод за равносметка, анализ и оглеждане на околната среда. А едва ли е нужно да убеждавам дълго читателите, че подобно поемане на дъха е полезно и препоръчително. ... още »
Ексклузивната премиера на новия драматичен сериал на AMC „Хап и Ленърд“ (“Hap and Leonard”) ще се състои на 2-ри януари в 23.00 ч. Мрачният комичен трилър, който включва шест едночасови епизода, е създаден на базата на популярните романи на Джо Р. Лансдейл. „Хап и Ленърд“ е история в жанра ‘swamp noir’ за двама близки приятели, една фатална жена, група овехтели революционери, двойка жестоки психоубийци, изчезнала плячка и полицаи. Хап Колинс е бивш активист от 60-те години, който е прекарал времето си в затвора, след като е отказал да бъде мобилизиран да се бие във Виетнам. Четиридесетгодишният неудачник Хап лесно се подлъгва да помогне на бившата си съпруга Труди, към която продължава да изпитва специални чувства, когато тя се появява отново с със своите мечти и обещания за намиране на изгубено съкровище. Лиънард Пайн е неприкрит чернокож гей, ветеран от войната във Виетнам с много лош нрав. Избягал от семейството си в ранна възраст, в момента останал без работа, Лиънард се присъединява с радост към най-добрия си приятел Хап в търсенето на плячката, която ще промени живота им.Развиващото се в края на 80-те години действие на разказа, построено върху безкрайно познатата схема за внезапното забогатяване, скоро набира скорост, за да се превърне в кървава вакханалия, когато, след освобождаването си от затвора, последният от бившите съпрузи на Труди тръгва на свой ред да търси съкровището. Наситеният с ексцентрични образи “Хап и Ленърд” е вълнуващо пътешествие с уникален привкус на кънтри от Юга. Драмата е заснета с участието на Джеймс Пюрфой (“Рим“/“Rome”, “Последователите“/“The Followers”) в ролята на Хап, Майкъл Кенет Уилямс (“Подслушването“/“The Wire”, “Престъпна империя“/“Boardwalk Empire”) в ролята на Лиънард и Кристина Хендрикс (“Момчетата от Медисън авеню“/“Mad Men”) в ролята на Труди. Продуциран от AMC Studios, сериалът е дело на режисьора/сценариста Джим Микъл („Студено през юли“/“Cold in July“, „Ние сме това, което сме“/“We Are What We Are“ и „Земята на коловете“/“Stakeland“) и на сценариста Ник Дамичи („Студено през юли“/“Cold in July“, „Ние сме това, което сме“/“We Are What We Are“ и „Земята на коловете“/“Stakeland“). Изпълнителни продуценти на проекта са Джим Микъл, Ник Дамичи, Джереми Плат и Ник Шумейкър, заедно с ко-изпълнителните продуценти Джо Лансдейл, Линда Моран и Лоуел Нортроп. Проектът е втората сериозна продукция – плод на сътрудничеството на Микъл и Дамичи с Лансдейл, след филмовата адаптация на романа на Лансдейл „Студено през юли“/“Cold in July“, която беше избрана да се излъчи за първи път на Филмовия фестивал в Сънданс през 2014 година. Сред другите членове на актьорския състав на филма“Хап и Ленърд” са Джими Симпсън (“Къща от карти“/“House of Cards”), Бил Сейдж („Американски психар“/“American Psycho“), Полиана Макинтош, Нийл Сандиландс и Джеф Поуп.Авторът Джо Р. Лансдейл публикува първата си книга от серия романи, изобразяващи героите Хап и Ленърд, през 1990 година. Често мрачни, понякога иронични, романите проследяват живота на скандалната и остроумна двойка, която се замесва в серия от неочаквани и понякога рисковани приключения през 80-те години в Източен Тексас. Поредицата започва със Savage Season (1990), последван от Mucho Mojo (1994), The Two-Bear Mambo (1995), Bad Chili (1997), Rumble Tumble (1998), Captains Outrageous (2001), Vanilla Ride (2009), Devil Red (2011) и Honky Tonk Samurai (2016). В момента Лансдейл пише десетия роман от поредицата. ... още »
Най-големият християнски празник наближава, а Дядо Коледа вече почти чука на вратата ни. А какво е Рождеството без някое друго повторение на най-великия коледен филм за всички времена. Това не е просто кино хит, това е филм-легенда, филм-настроение... По повод наближаващите празници нека да си спомним за неостаряващата лента и да видим някои факти, които може би не знаете за „Сам вкъщи“ и ще ви изненадат…Джон Хюс, който е автор на филма, написал целия сценарий за девет дни, след като получил пристъп на паника по време на едно пътешествие в Европа. Всичко започнало като във филма, споделя сина му. „Цялото семейство потегли в паника и стрес и през цялото време баща ми се чуди дали не сме забравили нещо“. Режисьорът Крис Кълъмбъс прослушал над двеста деца преди да даде ролята на Маколи Кълкин. По време на снимките филмът нямал композитор. На великия Джон Уилямс бил изпратен работен вариант без музика, той се влюбил в историята и създал незабравимия си саундтрак. Къщата на семейство Макалистър е реална, тя се намира в Уинтека, Илинойс, предградие на около двайсет и една мили от Чикаго. Семейството, което живеело там, останало в къщата дори през по-голямата част от снимките и много се забавлявали. Майката често правела топъл шоколад за екипа. През 2011 г. къщата била продадена за 1.8 милиона долара. Много от интериорните кадри, както и други сцени, са заснети в одекорено училище в покрайнините на Чикаго. На Робърт де Ниро и Джон Ловиц била предложена ролята на Хари Лайм, но те отказали. Ролята отишла при Джо Пеши, който не бил свикнал да се снима в семейни филми и често му била правена забележка, че псува на снимачната площадка. Джон Канди заснел ролята си за едни дълъг, двайсет и три часов ден, тъй като трябвало да се снима в друг филм по същото време. Той импровизирал почти всичките си реплики. Старецът Марли въобще не бил плануван да се появява в сценария. Името му било инспирирано от романите на Чарлз Дикенс Зловещата пещ в мазето била създадена от двама човека, посредством фенери, вързани за конци. Режисьорът искал това да бъде направено със специални ефекти, но сравнително малкият бюджет на филма от осемнайсет милиона долара не позволявал това. Коледните играчки, по които стъпва Даниъл Стърн, който играе Марв Мърчантс, били направени от захарно стъкло и актьорът настоявал да ходи върху тях бос. Въпреки това, когато вървял по снега носил незабележими гумени подметки… Когато репетирали сцена, в която Хари трябвало да се опита да сплаши Кевин с отхапване на пръст, Джо Пеши наистина захапал пръста на младия Кълкин и даже му оставил временен белег. Репликата на Марв: „Защо си се облякъл като пиле?“ е напълно импровизирана. Също и тази на Кевин :“Момчета, предавате ли се или сте жадни за още?“ Паякът върху лицето на Марв е напълно истински. Тази сцена била заснета само в един дубъл, но Стърн имитирал писъкът с мимика, за да не изплаши паяка и той да го ухапе. Във финансово отношение „Сам вкъщи“ е изключително успешен филм. Приходите му надхвърлят 476 милиона долара. Той бил номер едно по приходи в Щатите цели дванайсет седмици. Филмът е ненормално полулярен в Полша. Всяка година поне четири милиона души гледат повторението му по телевизията. Това бил един от първите западни филми, които били прежектирани в страната след падането на комунизма. Заглавието му на полски е: „Kevin Sam w Domu“. Крис Кълъмбъс искал да снима другите две части на филма веднага след успеха на първия, за да е възможно Кълкин да изглежда на същата възраст в продълженията, но от студиото не му позволили. Снимката с приятелката на Бъз, на която Кевин реагира с изненада, всъщност е на момче, дегизирано като момиче. Режисьорът не искал никое момиче да се почувства зле, заради външния си вид или по някакъв начин наранено от подигравателната физиономия на Кълкин. ДАС ... още »
Първият трейлър на „Стената“ (“The Wall”) – новият филм на Дъг Лаймън, се появи, представен в профила в Туитър на Джон Сена. Заедно с Арън Тейлър-Джонсън той играе една от главните роли в този военен психологически трилър. Сценарият събира двама войници, които са на прицела на иракски снайперист. Единственото, което ги пази от него, е една разпадаща се стена насред пустинята. Сценарист на трилъра е дебютантът Дуейн Уорел, а продуценти са Амазон Студиос, Биг Инди Пикчърс и Пикроу. В САЩ премиерната дата на филма е предвидена за март догодина. ... още »
След като разбрахме, че новата Лара Крофт ще е Алисия Викандер, беше редно да дойде новина и за злодея във филма. Режисьорът Роар Ютог е избрал Уолтън Годжинс за тази роля. Както знаем, сценарият ще ни запознае с едни от първите приключения на героинята, станала известна благодарение на изпълнението на Анджелина Джоли. Какви обаче ще са те се пази в тайна и сред малкото посветени засега е сценаристката Дженива Робъртсън-Дуорет. Това, което се знае, е, че Лара ще трябва да се постарае да изчисти името на баща си. Уолтър Годжинс познаваме от „Джанго без окови“ и „Омразната осморка“. Снимките стартират в началото на следващата година. ... още »
На фестивала в Маракеш Изабел Юпер представи филмите си „Тя“ на Пол Верховен и „Каквото и да носи бъдещето“ („Things to Come”) на Мия Хансен-Льов. Тя споделя, че и в двете й героини има нещо, което ги прави раними и именно то я е привлякло към тях. „Героинята ми в „Каквото и да носи бъдещето“ преживява нещо, което се случва на много жени, но вместо на се превърне в класическата жертва, тя превръща събитията в нещо много интересно и нюансирано. Тя не отрича болката или страданието, но понеже е учителка по философия, успява да превърне преживяването на загубата на любим човек в израстване. Освен, че си приличат по ранимостта на героинята, двата филма имат котка, луда майка и неясен, отворен финал.“ ... още »
Завръщането на Мел Гибсън в режисурата бе посрещнато топло в родната му Австралия, тъй като „Възражение по съвест“ спечели девет награди на Австралийската академия по кино- и телевизионни изкуства. На второ място се нареди „Дъщерята“ (“The Daughter”) с едва три награди. Антивоенната драма на Гибсън донесе награди в категориите за най-добър филм, режисьор, оригинален сценарий, актьор и поддържащ актьор, както и четири отличия в техническите категории. Миранда Ото, пък, триумфира като най-добра актриса в „Дъщерята“, а партньорката й във филма – Одеса Йънг – е най-добра поддържаща актриса. Пол Хоуган бе удостоен с почетната награда на името на Лонгфорд Лиел, а Айла Фишър – с наградата Пионер. ... още »