Вечният пример за това е „Изкуплението Шоушенк“. Колкото и да звучи невероятно днес, в началото интересът към един от най-харесваните филми на всички времена е меко казано слаб, а критиците не са особено възторжени.
След седемте номинации на Американската кино академия, включително за най-добър филм, нещата коренно се променят. Популярността на филма лавинообразно нараства и от години той е с най-висок рейтинг в сайта imdb.com, като продължава да печели нови поколения фенове.
Днес се навършват 30 години от премиерата на шедьовъра на Франк Дарабонт, напомнящ, че никога не трябва да губиш надежда. Дом на киното
Уесли Снайпс и Терънс Хауърд оглавяват звездния актьорски състав на криминалната драма „Cut Throat City“. Във филма, чийто режисьор ще бъде хип хоп легендата RZA, ще участват още Ейза Гонзалес („Зад волана“), Ти Ай („Ант-мен“), Кат Греъм („Дневниците на вампира“) и Дензъл Уитакър („Черната пантера“).Историята е за четирима прители от деца, които се завръщат в родния си квартал в Ню Орлиънс след преминаването на опустошителния ураган Катрина. Оказва се, че домовете им са разрушени, а на всичкото отгоре те не могат да си намерят работа, нито да разчитат на помощи от държавата.Приятелите са принудени да потърсят работа при местния гангстер и така се оказват замесени в дързък обир в центъра на града. Те трябва да устоят на атаките на две непреклонни ченгета, както и на квартален убиец, а междувременно решават да оберат казиното, което постоянно прибира парите на всички бедняци в града.RZA е и сред продуцентите на филма, чийто снимки ще започнат в края на лятото. Премиерата се очаква през 2019 г. ... още »
Ръсел Кроу ще дебютира за първи път в американски сериал като популярния основател на Fox News Роджър Ейлс. Макар че е едно от най-влиятелните имена в телевизията и дори гради политическа кариера, Ейлс е обвит в скандална слава, след като е обвинен в сексуална злоупотреба от много жени, включително водещи от известния канал. Все още неозаглавеният сериал ще бъде от осем епизода и ще е базиран на бестселъра „The Loudest Voice in the Room“ на Габриел Шерман, както и на негови статии, описващи обвиненията срещу Ейлс. В резултат на тях той се оттегля от Fox News през 2016 г., а година по-късно умира. Шерман ще бъде съсценарист на пилотния епизод, заедно с отличения с „Оскар“ за „Големият залог“ Чарлс Рандолф. От екипа на бъдещия сериал споделят, че историята на скандалния телевизионен бос, който минава за дясната ръка на Рупърт Мърдок, ще хвърли повече светлина върху събитията, довели до издигането на Доналд Тръмп. Самият Ейлс е един от лидерите на Републиканската партия и в сюжета ще бъдат проследени контактите му с различни политици, както и защо се стига до неговото отстраняване от телевизията, като всичко това ще бъде представено през няколко гледни точки. Кроу изглежда перфектния избор за тази роля. Предстои да го видим в друга драма по истински събития – „Boy Erased“ на Джоел Едгертън, в която участват още Лукас Хеджис, Никол Кидмън и Ксавие Долан. ... още »
Джеймс Гън вече е готов със сценария на третата част на „Пазители на Галактиката“. Новината съобщи шефът на „Марвел“ Кевин Фейдж. Той допълни, че студиото ще започне съвсем скоро подготовка за снимките, които са планирани за началото на следващата година. „До две седмици трябва да приключат снимките на „Капитан Марвел“. След това започваме да снимаме новия „Спайдър-мен“, а след него е ред на „Пазители на Галактиката 3“, разясни Фейдж.Гън се похвали, че работи по новия сценарий още преди премиерата на втората част. Разбира се, със сигурност ще има промени по сценария, но важното е, че той е завършен. Очакваме скоро да научим кои нови герои ще се присъединят към Крис Прат и компания. Все още не е потвърдено и дали Зои Салдана ще се завърне в ролята на Гамора след събитията в „Отмъстителите: Война без край“.Според самият Гън третата част на „Пазители на Галактиката“ ще е своеобразен финал на поредицата, така че още повече засили интереса ни. „Марвел“ все още не са обявили дата за премиерата, но може би тя ще се състои на 1 май 2020 г. ... още »
Много филми са ни впечатлявали с пищните си и понякога чак грандомански декори. Както вече ви споделихме, в първата част на този списък, създаването и строенето на декори за високо бюджетни филми все повече отстъпва на компютърните технологии, които с все по-голяма сила навлизат във филмопроизводството. Така или иначе, за нас зрителите няма реално значение какъв подход е използван, за да бъдем трогнати. Важното е да сме отнесени в далечни и различни от нашия светове, за да чувстваме, преживяваме и да търсим отговори…Завръщане в бъдещето 3Година: 1990Бюджет: $40,000,000Всеки любител на киното не може да не е влюбен в "Завръщането в бъдещето" на Робърт Земекис. Филмът е оценен високо и от публиката, и от критиката. По-голямата част от неговата популярност се дължи на неговата висока продукционна стойност, в която има дизайни от четири различни времеви периода в хода на цялата трилогия - 80-те, 50-те, футуристичните първи години на новия 21-ви век, както и момент от 1885 г. Бягство от Ню ЙоркГодина: 1981Бюджет: $6,000,000Бягство от Ню Йорк е пост-апокалиптичен научнофантастичен филм, който се смята за един от най-добрите в своя жанр. Действието във филма се развива в изгорелия, разрушен Ню Йорк, където луксозният и шеметен остров Манхатън се е превърнал в затвор с максимална сигурност. Снимките се случват в Източен Сейнт Луис, който е почти пък е разрушен след големия пожар от 1976 г. За да изглежда обаче като Ню Йорк, за филма са създадени много миниатюри и макети на действителни сгради от Голямата ябълка. ЧелюстиГодина: 1975Бюджет: $7,000,000Най-ужасяващият филм на своето поколение, „Челюсти“ на Стивън Спилбърг, осъществи своя огромен успех поради много фактори. Един от тях беше впечатляващата гигантска механична акула, която бе създадена специално за филма. Тази акула става толкова скъпа за екипа на филма, че дори ѝ е дадено име - Брус, кръстена е на адвоката на Спилбърг. Акулата Брус и до днес е много популярна, тя дори има своя фейсбук страница! Изгубени в космосаГодина: 1998Бюджет: $80,000,000Тази година Нетфликс рестартира оригиналния телевизионен сериал 1968 г., „Изгубени с космоса“. Преди това обаче, през 1998 г., New Line Cinema пусна филм по кината, базиран сюжетно на същия този сериал. Въпреки че кино версията на историята получава отрицателни отзиви от критиците, тя несъмнено е търговски успех за компанията, главно поради многото ефекти във филма и зашеметяващите за онова време декори. Карибски пирати: Отмъщението на СалазарГодина: 2017Бюджет: $230,000,000Още от създаването на поредицата, Карибските пирати винаги ни изненадват с използването на най-новите технологии във визуалните ефекти, безупречната работа със Си Джи Ай и доста сложните за реализиране филмови дизайни на снимачната площадка. И най-новият филм от франчайза, „Отмъщението на Салазар“, не е изключение. Просто погледнете този невероятния живописен кораб "Черната перла", създаден за филма в реални размери! Годзила Година: 1998Бюджет: $130,000,000Филмът „Годзила“ от 1998 г. е отличен пример за това, което се случва, когато се комбинират компютърни специални ефекти с по-традиционни практически такива. Около двайсет реплики на различни нюйоркски небостъргачи са били построени за филма - някои от тях са били по над шест метра високи! Блейд Рънър 2049Година: 2017Бюджет: $150,000,000Блейд Рънър 2049 на Дени Вилньов е прилично продължение на оригиналната незабравима класика Блейд Рънър на Ридли Скот. Не само, че актьорите се представят невероятно във филма, а и специалните ефекти са зашеметяващи. Голяма част от тях, свързани с визията на футуристичния Лос Анджелис са постигнати не чрез използването на Си Джи Ай, а с помощта на много и невероятно сложни механизми за създаване на миниатюри на сгради. За да се създаде адекватен на историята вид на града, екипът за ефекти създал 37 сгради в мащаб 1:48. ДАС ... още »
Новият филм на режисьорите Петер Бросенс и Джесика Удуърт ще започне снимки през есента. Редом до познатите ни „кралски“ актьори Петер ван ден Бегин, Брюно Жорис, Люси Дебе и Титус де Воогт, във филма ще участват още звездите Джералдин Чаплин, Удо Киер и Ханелоре Елснер!„Босият император“ е продължение на „Белгийският крал”, чиято премиера беше в официалната програма „Хоризонти“ на Венецианския кинофестивал и беше продаден в над 65 територии, селектиран на над 80 кинофестивала от целия свят и получил 12 престижни награди, включително номинация на Европейската филмова академия за най-добра комедия.Филмът, както и „Белгийският крал“, е драматична комедия. Историята започва там, където свършват перипетиите на Краля в първия филм. След злощастен инцидент в Сараево, Кралят се събужда в санаториум на Бриюни - любимия остров на Тито в Хърватия, заобиколен от верния си антураж. Но времената са се променили. Разпадът на Белгийското кралство е довел до разклащане на цяла Европа и политически лидери от сърцето на стария континент виждат в Краля възможния Император на нова Европа... Идеята за Нова Европа, която е централна по отношение на новия сценарий, е вдъхновена от реални политики и съществуващи тенденции, които избуяват плашещо по много начини в целия континент. „Босият император“ е една абсурдна, но правдоподобна история, в която интелигентният, многопластов хумор се използва като ефективно оръжие срещу екстремизма. В момента, когато България председателства ЕС, европейската тема е свръхактуална, както са актуални и темите за заемащия все по-застрашителни размери национализъм, миграция, ксенофобия, които са основни за проекта.Режисьорският дует Джесика Удуърт и Петер Бросенс доскоро беше признат в киносредите с игралните и документалните си творби („Хадак/Khadak” – Венеция 2006, „Златен лъв на бъдещето”; „Алтиплано/Altiplano” – Кан 2009, Седмица на критиката; „Петият сезон/The Fifth Season” – Венеция 2012, Международен конкурс, наградите Green Drop и Young Cinema Award, документалните „City of the Steppes” 1994, „State of Dogs” 1998, „Poets of Mongolia” 1999, „Urga Song” 1999, „The Virgin Diaries” 2002). Двамата творци създават поетично, съзерцателно и емоционално кино. Но в един момент се появява „Белгийският крал” – и тандемът решава да се изправи пред предизвикателството на комедийния жанр. Двамата успяха да доставят удоволствие на публиката от цял свят, затова и продължават сюжета с желанието да разкажат още интересни детайли от започнатата история, което ще се случи в новия им филм „Босият император”.Продуценти на филма са Bo Films (Белгия-Фландрия), Wajnbrosse Prod. (Белгия-Валония), Topkapi Films (Холандия), Propeler Film (Хърватия), Арт Фест (България) – Мира Сталева и Стефан Китанов.Сред участниците в българския екип са още Сабина Христова (художник) и асистенти, Петя Симеонова (грим), Боно Илков (втори асистент-режисьор) и Неделчо Хазърбасанов (фотограф и мейкинг).„Босият император” е копродукция между Белгия, Холандия, Хърватия и България, подкрепена от Flemish Audiovisual Fund (VAF), French Community of Belgium (CCA/FWB), Belgian Tax Shelter & Lum.Invest, Nethys/VOO, Telenet, Dutch Film Fund (NFF), Croatian Audiovisual Centre (HAVC), ИА „Национален Филмов Център” – България (НФЦ) и EURIMAGES. ... още »
Готови ли сте да научите заглавието на следващия филм за супергероя на „Марвел“? Макар че до премиерата му има повече от година, звездата Том Холанд случайно се изпусна как ще се казва продължението на „Спайдър-мен: Завръщане у дома“. Според него то ще бъде „Spider-Man: Far From Home“.Холанд публикува видео в Инстаграм, в което разкрива голямата новина. Той споделя и че сценария на бъдещия хит е готов, а освен това режисьорът Джон Уотс отново ще е на борда и се подготвя за снимки, които предстоят по-късно през годината.В продължението ще видим и Джейк Джиленхол като злодея Мистерио, а Майкъл Кийтън отново ще е на линия в ролята на Ейдриън Томес. Както сподели шефа на „Марвел“ Кевин Фейдж, в новия филм приключенията на Спайдър-мен ще преминат извън границите на Америка.Премиерата на „Spider-Man: Far From Home“ е обявена за 5 юли 2019 г. ... още »
След като стартира ударно преди две седмици по света, „Джурасик свят: Рухналото кралство“ превзе и американския боксофис. Никой не очакваше филмът да счупи рекордите, както се случи преди три години с първия „Джурасик свят“, но резултатите му са впечатляващи.Новият хит дебютира с 150 милиона долара, което е само 28 % по-малко от оригинала. Това е втори резултат в историята на „Юнивърсал“, след рекордите от 2015 г. Така филмът с Крис Прат успя да изпревари един от най-големите хитове на студиото „Бързи и яростни 7“ (147,1 милиона).Новият „Джурасик свят“ продължава да се радва на огромен интерес в останалата част от света. До момента той е спечелил 561,5 милиона, като най-голяма част от тях са от Китай (202,6 милиона).Бившият шампион „Феноменалните 2“ остана на второ място с 80,9 милиона долара. Само за 10 дни на екран новият хит на „Пиксар“ е спечелил 350,2 милиона и така се нарежда на четвърто място сред касовите шампиони на студиото, изпреварвайки „Търсенето на Немо“ (339,7 милиона). Преди него за момента са единствено „Търсенето на Дори“ (486,2 милиона), „Играта на играчките 3“ (415 милиона) и „Отвътре навън“ (356,4 милиона). ... още »
Преди технологията Си Джи Ай да бъде центъра на всички модерни визуални ефекти в съвременното кинопроизводство, в миналото техническите средства за заснемане на сложни сцени са били далеч по-конвенционални и аналогови. Дизайнерите на продукциите са работили с екипи от професионални миниатюристи, които успешно можели да създават невероятно подробни хиперреалистични мини декори. Дори и днес, в ерата на модерната цифрова технология, някои режисьори все още предпочитат да работят по този начин. Въпреки че това често може да се окаже по-скъпо решение, често изглежда, че резултатът е по-реалистичен на големия екран.Междузвездни войни: Епизод V - Империята отвръща на удараГодина: 1980Бюджет: $18,000,000Една от причините, поради които оригиналната трилогия "Междузвездни войни" все още се смята за един най-добрите и популярни филмови франчайзи от мнозинството фенове е, че филмите са заснети в реални, помпозно построени декори, а не посредством типичния напоследък зелен или син екран. Филмопроизводството е станало е в Elstree Studios, Лондон, където са били построени над 60 мини декора. ТитаникГодина: 1997Бюджет: $200,000,000Легендарният филм „Титаник“ е известен като един от най-скъпите филми, правен някога. По-голямата част от неговия бюджет е изразходвана за производствен дизайн - например известният кораб е бил възстановен в почти същата големина като оригинала. Матрицата: ПрезарежданеГодина: 2003Бюджет: $150,000,000Спомняте ли си сцената на преследване във втория филм на Матрицата? Това е може би една от най-пищните сцени в историята на кинематографията. За да се заснеме тя, студиото построило цяла фалшива магистрала в Аламеда, Калифорния, дълга миля и половина. Веднага след снимките магистралата била разрушена. Властелинът на пръстените: Двете кулиГодина: 2002Бюджет: $94,000,000Трилогията "Властелинът на пръстените" се смята за един от най-добрите филми/защото това реално е един дълъг филм/ в своя жанр. Необходими били повече от 1000 дни на екипа, който работил по мини декорите, за да изгради всички всевъзможни дизайни. Като цяло компанията Weta Workshop, която отговаря за продукцията на трилогията, построила 72 големи и малки миниатюри, включително 1: 4 мащаб на известната от книгата долина Шлемово усое. Хобит: Неочаквано пътешествиеГодина: 2012Бюджет: $180,000,000За предисторията на "Властелинът на пръстените", "Хобит", било построено производствено съоръжение от 8 декара с повече от 100 комплекта декори за различните сцени, заснети в Нова Зеландия. 2001: Космическа одисеяГодина: 1968Бюджет: $12,000,000Шедьовърът на Стенли Кубрик излиза по екраните през 1968 г., много преди ерата на цифровите ефекти. Това е трудно да се повярва, когато гледате филма - визуалните постижения на космическата одисея все още са много впечатляващи. За да направи това възможно, Кубрик и неговият екип разработили специални техники за заснемане, като например slit-scan кадри. За известните сцени с центрофуги, те създали масивно въртящо се съоръжение и използвали въртящи се камери, за да създадат илюзията за нулева гравитация. Резултатът е наистина невероятен! Ловци на духове Година: 1984Бюджет: $30,000,000Оригиналната версия на "Ловци на духове" е една от първите комедии, в която се използват визуални ефекти. Джон Де Кюр, който отговаря за дизайна на продукцията на целия филм, е бил номиниран за Оскар 11 пъти. Той проектирал моделите на няколко сгради в Ню Йорк, както и живия огромен Marshmallow Man. Денят на независимосттаГодина: 1996Бюджет: $75,000,000Филмът „Денят на независимостта“ е заснет в началото на дигиталната революция. 95% от него са снимани с помощта на камери за контрол на движението и специално изградени мини декори. За сцената, в която е разрушен Белия дом, била построена негова малка версия с височина от метър и половина.ДАС ... още »