„Живея, за да катеря. Катеря се, за да се чувствам жив“ – това е мотото на тридесетгодишния чешки алпинист Адам Ондра. Той е един от най-добрите съвременни катерачи – виртуоз, който е преодолял най-трудните скални маршрути в света. Емблематичният спортист започва своя път на тригодишна възраст, а днес всяко негово изкачване е мотивирано от стремежа към победа над всички трудности, които крият опасните маршрути. Документалният филм на Ян Шиманек и Петр Заруба „Адам Ондра: До краен предел“ проследява подготовката за дебюта на Ондра в скалното катерене на Олимпийските игри в Токио. В тази история прави впечатление комерсиалният натиск от страна на средствата за масова информация и от страна на публиката, която жадува зрелища, независимо от това дали във фокуса попадат личният живот или самият спорт.
* * * ЛЮМИЕР | 20:30
Не пропускайте носителя на „Златен лъв“ от фестивала във Венеция 2022 – „Цялата красота и кръвопролитие“!
Филмът на носителката на Оскар за „Citizenfour“ Лора Пойтрас е портрет на Нанси Голдин, световно известна фотографка и активист, която в края на миналото десетилетие започва кампания срещу фамилия Саклърс – собственици на фармацевтични компании, произвеждащи опиоиди, към които човешкият организъм развива наркотична зависимост. Голдин призовава световните центрове за изкуство – като Гугенхайм, Лувър, Националната портретна галерия в Лондон, музеите Тейт – да не приемат даренията на Саклърс в знак на протест срещу тяхната дейност, чиито резултат е опиоидната епидемия, започнала през 90-те години на ХХ век.
ДОМ НА КИНОТО | 18:30
Светла Цоцоркова и Светослав Овчаров за първи път се появяват не само като съсценаристи, но и като сърежисьори в най-новия си документален филм „Герой на нашето време“. Техният герой е строител. Той е честен и прям. Нравствената му система често влиза в противоречие с обществото. За някои той е луд, за други е извор на бездънни афоризми. Да живееш живота си достойно и без компромиси в наше време е геройство. Световната премиера на „Герой на нашето време“ бе в програмата на филмовия фестивал в Солун през 2022.
* * * ДОМ НА КИНОТО | 20:30
Не пропускайте “ПАПАЯ 69” / “PAPAYA 69” на режисьорите Рикардо Бернаскони и Франческа Ревердито!
За да представи филма, гост ще бъде актьорът Леарт Докле, познат на публиката от сериалите „Братя“, „Пътят на честта“ и „С река на сърцето“, както и с десетки други международни и български филмови продукции. Специално за фестивала тук ще бъдат и продуцентът Никола Джени и актрисите Розана Спарапано и Валентина Виоло!
Ева е 29-годишно момиче от Южна Америка, което бяга от насилствен бивш партньор. Израствайки твърде бързо, тя вече е изпитала най-лошите човешки извращения, още когато е само на 18. Рейнбоу е бивша телевизионна звезда, която е заплетена в образа на Папая, който изиграва, когато е на четиринайсет години и все още се подвизава в сайт за възрастни. Тяхната среща ще предефинира мястото им в света и ще даде на всяка неочаквана възможност да се помири със себе си и да отмъсти. Ева ще намери смелост да се свърже отново с дъщерята, която е изоставила десет години по-рано, докато Рейнбоу ще може да прогони Папая и да продължи напред.
* * * КИНО ОДЕОН | 18:00
Не пропускайте срещата с "Витлеемска светлина" - най-новият филм на Ян Сверак! Той запознава зрителите със света на един писател, в който упорито се намесват… оживели герои от неговите собствени истории! Те се появяват, за да му напомнят важните въпроси, с които всички се сблъскваме непрестанно. Дали въобще може да бъде решена дилемата – как да постигнем възможно най-много от реалността, която сами създаваме, без да унищожим всичко, което притежаваме?... Ян Сверак отново разчита на сътрудничество със своя баща и съавтор на сценария – Зденек Сверак, на когото е поверена главната роля във филма. „Витлеемска светлина“ е фентъзи-комедия, реализирана в най-добрите традиции на чешкото кино.
* * * КУЛТУРЕН ЦЕНТЪР "G8" | 20:30 | БИЛЕТИ на място
Филмът на режисьорите Никола Бошнаков и Джеки Стоев носи заглавието „Моят чичо Любен“. Главен герой в него е Рей ван Цешау - фронтмен на легендарната германска рокгрупа „Freunde der Italienischen oper“ (Приятели на италианската опера), чийто български чичо е художникът Любен Стоев, брат на баща му - режисьора Джеки Стоев. Рей пътува към София, за да продаде наследствения апартамент на чичо си след неговата смърт, но жилището на художника е препълнено с картини, инсталации, истории и видеоматериали. И Рей - парче по парче, като в пъзел или в криминален филм, подрежда и за себе, и за зрителя, образа на българския си чичо – като художник и личност…
* * * CINE GRAND PARK CENTER | 19:00 „Алкарас“ е наситен с реални събития, оживял портрет на едно селско семейство в днешна Каталуния, чиято реалност претърпява кардинални промени. Голямото семейство Соле живеят в едно малко село, чиито основен поминък е бране на праскови и подготовката им за износ. Познатата и обичана от всички рутина, която носи смисъл на ежедневието и хляб на масата, е застрашена от мащабна носеща конструкция за слънчеви батерии, заради която трябва да бъде разрушена тяхната градина. От тази простичка сюжетна линия, противопоставяща земеделската традиция и напредващия влак на съвременния прогрес, Карла Симон извайва един чудесно композиран филм, който се движи в неочакваните ритми и случайни извивки, родени от съчетанието между природата и семейния живот.
ЧЕШКИ ЦЕНТЪР | 19:00 | ВХОД - С В О Б О Д Е Н!
Продължава ретроспективата с филми на легедарната майсторка на чешкото кино Вера ХИТИЛОВА!
ЗА НЕЩО ДРУГО | Чехословакия, 1963, 81 мин, черно-бял
Ева е гимнастичка и се готви за важно състезания. Вера е домакиня и се грижи за четиригодишния си син и съпруг. Жените не се познават и въпреки това имат много общи неща.
* * * SOHO | 19:00 | ВХОД - С В О Б О Д Е Н!
Не пропускайте традицията за среща с важни документални филми, създадена от CINEMA POLITICA и София Филм Фест!
Откриваме с филма COEXTINCTION на Елена Жан, Глория Панкраци Канада / 2021 / 94 мин / английски с български и английски субтитри
След като косатка носи мъртвото си новородено в продължение на 17 дни, двете режисьорки решават да се хвърлят в действие и да се присъединят към лидерите на местното население и учените, които правят опит да спасят от изчезване последните 73 косатки от този вид. Филмът отвежда зрителите дълбоко в океаните и горите в северозападната част на Тихия океан, като прави връзка между срива на екосистемите, вековната несправедливост спрямо коренното население и фронтовата линия на най-неотложните екологични предизвикателства в света.
Началото на първия зимен семестър на инициативата вече бе поставен с визуалния шедьовър на носителя на „Оскар“ Люк Жаке – „ИМПЕРАТОРЪТ“. В продължение на селекцията „Човек и природа“ в Дома на киното, филмът задава важни въпроси във връзка с промените в климата на земното кълбо и тяхното влияние върху живите същества.На 5 февруари от 18:00 ще бъде представен „ФРАНЦ“ на Франсоа Озон – любовна история за идентичността и прошката, чието действие се развива непосредствено след Първата световна война. „Идентичността, в крайна сметка – казва Франсоа Озон – е конструкция, която се захранва с измислици. Любопитното е дали искаме да бъдем главни герои в тях, или ни е достатъчно просто да ги наблюдаваме като зрители... Лъжите се родеят с желанието, а желанието е нещо много реално.”Българското документално заглавие в програмата е филмът „ДА ЖИВЕЕ БЪЛГАРИЯ!“ на Адела Пеева. Филмът изследва границата между родолюбието и национализма. Самата режисьорка Адела Пеева ще се срещне с публиката от ученици и студенти на 12 февруари от 18:00, а разговорът с нея за специфичните особености на документалното кино е част от реализирането на „Кинофабрика“, посветена на различните професии във филмовото изкуство.Темата за националната идентичност и специалния акцент върху стойностни заглавия с фокус историческите перспективи към различни периоди от нашата история ще има своето продължение на 19 февруари от 17:30, когато ще бъде показан филмът „ВЪЗВИШЕНИЕ“ на режисьора Виктор Божинов. Филмът бе един от най-големите успехи на българското кино през 2017 година и събра близо 140 000 зрители. Прожекцията е в рамките на кинофабриката за режисура и сценарий, част от програмата на инициативата „Европейско кино за учащи“.В продължение на идеята за филми, които се представят пред аудитория в квартали, в които няма възможност за специални срещи с некомерсиални филми, на 9 февруари и 2 март сме предвидили прожекции в 77 основно училище в квартал Филиповци, като идеята е да стигнем до младата публика със спортни „изкушения“ – филми, посветени на легендарните Пеле и Христо Стоичков. В навечерието на фестивала на 5 март от 18:00 часа в Дома на киното е предвидена още една прожекция на „ПЕЛЕ: РАЖДАНЕТО НА ЕДНА ЛЕГЕНДА“. Филмът проследява живота на Пеле в юношеските му години, когато 9-годишното момче расте в бедния град Бауру и се сблъсква с унижението и лошото отношение на по-големи от него младежи, отгледани в по-богати семейства. С този футболен акцент ще напомним на всички киномани, че специалната тема на 22-рия София Филм Фест в годината на София – европейска столица на спорта са именно спортните филми – очаквайте изненади във фестивалната програма!Още един важен детайл в мозайката на филмовата история е фактът, че през 2018 година отбелязваме 50 години от събитията, разбунтували политическите и творчески духове на Европа през 1968 година. В програмата „Европейско кино за учащи“ сме планирали да представим два филма, които предлагат различен ракурс към годината на новите търсения и стремеж към свобода – на духа и художествената мисъл. Единият е емблематичната творба на Методи Андонов „БЯЛАТА СТАЯ“ с участието на легендата на българското кино – Апостол Карамитев, а другият филм е „СПОМЕН ЗА СТРАХА“ на Иван Павлов, който се фокусира върху „изгорена книга, провален живот“ и унижения, които няма как да бъдат простени и забравени. Интересно и важно за всички киномани е уточнението, че във филма са използвани епизоди от сценария на Константин Павлов, незасне¬ти във филма „Масово чудо” (1980). Прожекциите са предвидени на 1 и 6 март в Дома на киното. Двата филма ще бъдат представени от проф. Божидар Манов, а зрителите ще имат възможност да се срещнат и с автора на „Спомен за страха“ – режисьорът Иван Павлов.Основни лектори на инициативата, с която продължаваме традицията за образоване на младите кинофенове, са кинведът и директор на БНФ Антония Ковачева и изтъкнатият български режисьор и преподавател проф. Георги Дюлгеров. Освен ангажимент за представяне на филмите, те продължават да поддържат непосредствен контакт с аудиторията след прожекциите и ще предоставят отговори на въпроси на тези, за които киното е страст или бъдеща професионална реализация.Програма Дом на КИНОТО 29 януари (понеделник), 17:00 часа ИМПЕРАТОРЪТ, режисьор Люк Жаке5 февруари (понеделник), 18:00 часа ФРАНЦ, режисьор Франсоа Озон12 февруари (понеделник), 18:00 часа ДА ЖИВЕЕ БЪЛГАРИЯ!, режисьор Адела Пеева19 февруари (понеделник), 17:30 часа ВЪЗВИШЕНИЕ, режисьор Виктор Божинов1 март (четвъртък), 18:00 часа БЯЛАТА СТАЯ, режисьор Методи Андонов5 март (понеделник), 18:00 часа ПЕЛЕ: РАЖДАНЕТО НА ЕДНА ЛЕГЕНДА, режисьори Джеф и Майкъл Цимбалист6 март (вторник), 18:00 часа СПОМЕН ЗА СТРАХА, режисьор Иван ПавловСПЕЦИАЛНИ ПРОЖЕКЦИИ в 77 ОУ ,,СВ.СВ.КИРИЛ И МЕТОДИЙ”кв. ФИЛИПОВЦИ, ул. ТРЕТИ МАРТ №45 9 февруари (петък), 16:00 часа ПЕЛЕ: РАЖДАНЕТО НА ЕДНА ЛЕГЕНДА, режисьори Джеф и Майкъл Цимбалист2 март (петък), 16:00 часа СТОИЧКОВ, режисьор Борислав Колев ... още »
Харизматичният белгиец изпълни блестящо ролята на краля в „Белгийският крал“ - филма, с който бе открит 21-вия София Филм Фест! „Белгийският крал“ е една от най-успешните копродукции на България, реализирани с подкрепата на ИА „НФЦ“Петер Ван ден Бегин, един от най-уважаваните и ангажирани белгийски актьори, който може да бъде видян в множество постановки на сцена и във филми, реализирани в Белгия, изигра неподражаемо ролята на чаровния и склонен на авантюри крал на Белгия и обра овациите на публиката във Венеция - именно там през септември 2016 година „Белгийският крал“ бе показан за първи път пред света, като мащабна копродукция между Белгия, Холандия и България. Режисиран от Петер Бросенс и Джесика Удуърт, филмът бе представен на множество филмови форуми и бе продаден за разпространение в десетки държави в цял свят, а на юбилейните 30-ти награди на Европейската филмова академия получи номинация за най-добра комедия!Творците, които се занимават с аудиовизия в Белгия, взимат решение от 2011 да присъждат всяка година награди за постиженията на колегите им, по подобие на американските „Оскар“-и и френските „Сезар“-и. Отличията се връчват на базата на гласовете на членовете на „Académie Аndre Delvaux“ и са 22 на брой. Кинематографистите са удостоени с честта наградата за професионалните им постижения да носи името на един от най-големите белгийски художници в историята на изобразителното изкуство - Рене Магрит.Честито на Петер Ван ден Бегин и на целия екип на „Белгийският крал“! ... още »
В един от традиционно най-слабите уикенди през годината, когато всички погледи са насочени към Супер купата, „Джуманджи: Добре дошли в джунглата“ отново стана най-гледания филм в Америка. За първи път след „Титаник“ преди цели 20 години филм с премиера през декември, оглавява класацията и през февруари.За този уикенд екшън комедията с Дуейн Джонсън спечели нови 11 милиона долара, достигайки до момента 352,6 милиона долара в САЩ и общо 855,7 милиона от разпространението си по света. До броени часове „Джуманджи“ ще се превърне в най-касовия филм в кариерата на Скалата според приходите само от кината в Америка , изпреварен досега единствено от „Бързи и яростни 7“ и неговите 353 милиона.Второто място в класацията е за лидера от миналата седмица „Лабиринтът: Последният кандидат“. Третата част от поредицата спечели 10,2 милиона и приходите му достигната почти 40 милиона долара. На трето място дебютира единственото ново предложение за уикенда – свръхестественият трилър с Хелън Мирън „Winchester”. Макар че отзивите на критиците бяха плачевни, филмът успя да спечели 9,3 милиона долара. Четвърти и пети в класацията са съответно „Най-великият шоумен на света“, който явно ще се нареди сред най-успешните мюзикъли на всички времена, и новият филм на Спилбърг „Вестник на властта“.Голямата новина за „Дисни“ е великолепното представяне на „Тайната на Коко“. Освен че спечели наградата „Ани“ за най-добра анимация на 2017, продукцията на „Пиксар“ се нареди сред 100-те най-касови филми на всички времена с приходи над 700 милиона долара. ... още »
Фаворитите за „Оскар“ са отдавна ясни, но международното общество на синефилите, в което членуват над 100 критици, академици и кино специалисти от цели свят, тотално пренебрегна „Формата на водата“ и „Три билборда извън града“. Според тях най-добрият филм на 2017 е „Призови ме с твоето име“.Любовната драма на Лука Гуаданино спечели още три награди: за главна и поддържаща мъжка роля (съответно Тимъти Шаламед и Майкъл Стулбърг) и за адаптиран сценарий.Все пак с най-много награди триумфира новия филм на Пол Томас Андерсън „The Phantom Thread”, който изненадващо се нареди и сред големите фаворити за „Оскар“. Филмът, за който Даниел Дей Луис има шанс да спечели рекордната четвърта статуетка на Американската кино академия, отнесе призовете за главна и поддържаща женска роля (съответно Вики Крийпс и Лесли Манвил), за най-добра музика, а Андерсън получи призовете за режисура и оригинален сценарий.С по 2 награди бяха отличени два коренно различни филма. Покъртителната френска драма „120 удара в минута“ получи призовете за най-добър ансамбъл и най-добра чуждоезична продукция, а „Блейд Рънър 2049“ спечели награди за най-добър оператор и дизайн на продукция.По случай 15-годишнината на наградите специален приз за най-добър филм за изминалите години според Обществото на синефилите бе връчен на Лео Каракс за неговата култова драма от 2012 „Holy Motors“. ... още »
Проектът е одобрен от художествената комисия за финансиране на ИА „Национален филмов център“Най-новият проект на Душан Милич „Мрак“ („Darkling“), чийто български копродуцент е „РФФ Интернешънъл“ (Стефан Китанов и Мира Сталева), беше удостоен с „PRODUCERS NETWORK Prize“ на форума „When East Meets West“ – пазара за копродукции, който се проведе от 21 до 23 януари в рамките на филмовия фестивал в ТРИЕСТ. Наградата беше връчена на Сузана Пенев, мажоритарния продуцент на филма, Film Deluxe International, Сърбия. Тя гарантира продуцентска акредитация за филмовия пазар в Кан 2018 - Cannes Marche du Film Producer’s Network.В рамките на пазара бяха представени 21 проекта в развитие – 11 игрални и 10 пълнометражни документални филма, като те са били селектирани от кандидатствали 287 проекта от 43 държави. Пожелаваме успех на проекта и неговия екип! ... още »
Невъзможно е да си представим някои филмови герои, ако бяха изиграни от съвсем различни актьори. Понякога само един единствен момент по време на прослушването или взимането на финалното решение за това на кого ще бъде поверена дадена роля, може да промени изцяло визията на даден филм. Често въздействие в избора може да се окаже дори лошото настроение на режисьора или личното му отношение към някои от кандидатстващите актьори. Ето кого щяхме да аплодираме в едни от най-популярните филмови роли, ако създателите на филми и обстоятелствата не бяха се променили драстично. Дейвид Боуи - Елронд Самият легендарен изпълнител бил инициатор на идеята да изиграе лорда на елфите Елронд във „Властелинът на пръстените“. Но режисьорът на филма Питър Джаксън даже сметнал, че ролята на Гандалф много повече би му подхождала. За съжаление музикантът не могъл да се включи в продукцията на филма, защото в сложния му график с ангажименти нямало къде да го вмести. Дъстин Хофман-Рик Декард Дъстин Хофман бил много близо до това да изиграе главната роля във филмовата класика „Блейд Рънър“. Само че той започнал яростно да спори с филмовата компания, настоявайки неговите предложения за визията на образа му да бъдат взети под внимание. Той искал този герой да бъде много по-мрачен и ядосан. Кристофър Уокън- Хан Соло Почти е невъзможно да си представите някой друг да изиграе легендарния образ Хан Соло освен Харисън Форд. Любопитно е, че Джордж Лукас си представял съвсем други актьори за този превърнал се в култ образ. Почти сигурно било, че той ще избере Кристофър Уокън за тази актьорска задача. Никой не знае защо, но режисьорът променил решението си в последния възможен момент. Кристен Стюарт-Жената чудо Въпреки факта, че Стюарт е участвала в няколко филма с фантастични герои, тя отказала ролята на Жената чудо. Може би защото тя обича да носи косата си късо, а за този образ щяло да ѝ се наложи да сложи перука, което тя мразела . Но по време на снимките на „Здрач“ явно това не е било проблем. Райън Гослинг- Жокера Гослинг много искал да изиграе образа на Жокера във филма „Отряд самоубийци“, но се отказал в последния момент, защото това го обвързвало да се появява и в други възможни филми от поредицата. Изплашил се, че това може да го постави в типичното холивудско клише и да ограничи възможностите в кариерата му.Том Круз- Стив Джобс Създателите на филма били разделени на две групи. Някои от тях смятали, че Том Круз е един от най-добрите кандидати за ролята, но другите пък се притеснявали, че е твърде стар, за да се превъплъти в този образ. Ето защо Майкъл Фасбендър получил ролята и както всички вече сме убедени, той е по-добрият избор. Тоби Магуайър- Билбо Бегинс Един от претендентите за тази роля бил бившия човек-паяк Тоби Магуайър. Колкото и да настоявал актьорът, режисьорът Питър Джаксън имал в главата си само един възможен актьор за тази роля, а именно Мартин Фрийман. Така той отхвърлил заявките на всички останали наредили се на опашка таланти. Кейт Уинслет- Бриджит Джоунс Всъщност Кейт не могла да изиграе тази роля, защото тя била прекалено млада, за да се превъплъти в очарователната леко пълничка дама. Актрисата била само на 26, а Бриджит според сценария трябвало да бъде над 30. След много преговори, в крайна сметка, ролята получила Рене Зелуегър, а и всички останахме доволни от този избор. Линдзи Лоън-Алиса Ролята на младата Алис можеше да бъде изиграна от Аманда Сайфред, а дори и от Линдзи Лоън. Точно нея е трудно да си я представим в този образ, защото тя винаги е играла експлозивни и палави момичета. Въпреки голямото си желание и пуснатите връзки, актрисата нямала шанс да получи тази роля. Миа Вашиковска се сдобива с нея 4 месеца преди началото на снимки. Джоузеф Гордън-Левит- Джордан Белфърт Крис Евънс и Джоузеф Гордън-Левит били изключително мотивирани да получат тази роля на скандалния борсов брокер. Истината е, че според слуховете те хич не се представили добре на прослушването и ролята закономерно отишла при Леонардо ди Каприо. Той се запознал с истинския вълк от Уолстрийт - Джордан Белфърт по време на снимачния процес и знаел много подробности от личния му живот. ДАС ... още »
На фона на кампаниите #MeToo и #TimesUp, името на Роман Полански отново е във фокуса на прожекторите. Културните и правни дискусии около него и миналото му нарастват, но основният въпрос вече е : готова ли е публиката да види режисьора като герой в новия проект на Куентин Тарантино? Съгласно последна информация, той ще бъде „с водеща роля“ в новата продукция за убиеца Чарлз Менсън. Припомняме, наскоро стана ясно, че Леонардо ди Каприо е потвърдената звезда, която ще снима в лентата. Действието ще се развива през 1969 г., а фокусът ще падне върху залязла ТВ звезда, която някога е била на върха на славата, а сега се опитва да си върне популярността, като участва в т. нар. „спагети уестърни“, процъфтяващи като жанр в Италия. Неговият партньор и дубльор се надява на същото нещо (за ролята се спрягаха имената на Брат Пит и Том Круз, но Пит отказа, а преговорите с Круз все още не са приключили). Междувременно се случва ужасяващото убийство на бременната актриса Шарън Тейт (съпруга на Роман Полански) и четирима семейни приятели, в дома им. Убиец е Чарлз Менсън, който членува в секта, чийто фанатични проповядвания са промили мозъците на престъпниците, отговорни за кървавата трагедия. Очаква се Марго Роби да влезе в ролята на починалата актриса, Ал Пачино също ще има поява в лентата, но все още не се уточнява каква. Филмът не разказва точно за убиеца Менсън, а обстоятелствата са доста „олекотени“, заради ужасната трагедия, която Полански е преживял. Тейт е убита през август 1969 г. , трагедията става едно от събитията, маркиращи края на една цяла декада, наситена с ключови събития.rnrnrnrnrnSome QT-Manson updates: The role Pitt and Cruise have met on is for that of a stuntman not prosecutor, the Leo character is also Tate's neighbor in the pic and Polanski will play key role in film, QT going discovery route wants authentic polish thesprnrnrnrnrn— Justin Kroll (@krolljvar) February 1, 2018 ... още »
Джон Логан бе избран да адаптира биографията на Леонардо да Винчи по книгата на Уолтър Айзаксън. Ролята на великия художник и учен в бъдещия филм ще бъде изиграна от Леонардо Ди Каприо.Звездата от „Титаник“ е и сред продуцентите на филма. За него този проект е прекалено личен. Той носи името на художника, тъй като докато бременната му майка е разглеждала картини на Да Винчи в музей в Италия, бъдещата звезда за първи път я ритнала в корема.Логан е сред най-тачените сценаристи в Холивуд. Той е работил по последния „Пришълец“, както и по двата последни филма за Джеймс Бонд – „007 координати: Скайфол“ и „Спектър“. Освен това е отличен с 3 номинации за „Оскар“ – за „Гладиатор“, „Изобретението на Хюго“ и „Авиаторът“. Именно покрай последния филм двамата с Ди Каприо се сприятеляват и това обяснява поканата да адаптира книгата на Айзаксън. Тя се основава на хиляди страници от бележките на Да Винчи и се фокусира върху страстната му любознателност, старателното му наблюдение на всеки детайл и невероятното му въображение.Нищо чудно за тази роля Ди Каприо да спечели втори „Оскар“. Иначе преди това предстои да го видим във все още неозаглавения филм на Куентин Тарантино за убийствата на Чарлз Менсън. ... още »