Как се сбогува човек със спомен? Като освободиш скритата му сила, оставяйки камерата да записва. Шотландската режисьорка Шарлът Уелс намира отговорите в дълбокия емоционален свят на „Под слънцето“, който освен, че получи десетки награди и номинация за „Оскар“, е едва първият ѝ пълнометражен филм. Седмицата се разтяга във вечност, когато Калъм и 11-годишната му дъщеря Софи пристигат в Турция за ежегодната си споделена почивка в края на лятото. Нито един от тях не подозира, че това ще е последният път, в който нещата ще се случват по този начин, преди животът да ги раздели. За щастие, са си донесли и видеокамера. На фона на яркосиньото небе и с позлатена от слънцето кожа, баща и дъщеря създават своя филм, за да можем и ние да преживеем превръщането на споделено настояще в минало.
Савина Петкова за „Little White Lies“
Има още фестивални прожекции на тоталния киномански хит – следващата е на 29 март, сряда, от 19:00 часа в Cine Grand Park Center. После може да бъде видян на 1 април, събота, от 20:30 часа в Кино „Одеон“ и на 7 април, петък, от 18:15 часа в Дома на киното. Не го пропускайте!
FOX, международният дом на „Живите мъртви“ и глобален лидер в представянето на игрално съдържание на зрителите в цял свят, обяви, че сериалът е подновен за нов девети сезон с премиера в края на 2018 г. „Живите мъртви“ запазва статуса си на сериал номер едно по телевизията за пета поредна година. Изпълнителни продуценти са Скот М. Гимпъл, Робърт Къркман, Гейл Ан Хърд, Дейвид Алпърт и Том Люс. FOX си партнира с AMC за сценария на сериала и пуска първата едновременна световна премиера през 2010. Сега „Живите мъртви“ се завръща по FOX на 26 февруари за над 200 милиона международни зрители в над 125 държави, с премиерата на втора част на сезон осем, само часове след излъчването ѝ в Щатите. В световен мащаб „Живите мъртви“ се излъчва в над 125 пазара с канали FOX в рамките на 24 часа след премиерата в САЩ. Това е част от стратегията на Fox Networks Group да излъчва сериала в един и същ ден в почти целия свят. ... още »
Салма Хайек се изправя срещу оплешивелия измамник Александър Скарсгард в новия трилър „The Hummingbird Project“. Появи се първа снимка от бъдещия хит на режисьора Ким Хгуен, номиниран за „Оскар“ за чуждоезичен филм („War Witch”).В новия филм участва и номинирания за „Оскар“ Джеси Ейсенберг, а първи кадри от него ще бъдат показани на стартиралия вчера фестивал в Берлин.В „The Hummingbird Project“ Скарсгард и Ейсенберг играя братовчеди, които се подвизават в света на големите залози при търговията с високи технологии. Двамата скрояват план за бързо забогатяване, но ако той се провали, последствията за тях ще са катастрофални.Хайек е в ролята на техния вечен враг, гениалната, но безмилостна бивша шефка на двамата измамници. Сблъсъкът помежду им ще е наистина убийствен.Новият филм бе представен за първи път на фестивала в Кан през миналата година. В екипа от продуценти са популярни имена, работили по хитове като номинираната за няколко награди „Оскар“ драма „Бруклин“ и носителя на 6 „Оскар“-а „La La Land”. ... още »
Част от програмата ще бъде и новият му филм „Хибула“ След като представи втория си филм „Царевичен остров“/„Corn Island” (с „Кристален глобус” в Карлови Вари 2014 и в „шортлиста” на 9-те кандидата за номинация за чуждоезичен филм в Оскаровата надпревара, стартирал като проект на София Мийтингс 2010) на 19-ия София Филм Фест, а преди това - през 2010 година - и игралния си дебют „Другият бряг“ (представен премиерно в Берлин и с над 50 филмови награди), Георгий Овашвили идва у нас, като член от журито на Международния конкурс, което ще връчи Голямата награда „София – Град на киното“ на Столичната община.Той е роден през 1963 година в Тбилиси. През 1996 година се дипломира в Държавния институт за кино и театър в Грузия, а десет години по-късно завършва и Нюйоркската киноакадемия към Юнивърсъл студио, Холивуд. Автор е на редица късометражни филми, сред които „Eye Level“, отличен със Стипендиантска награда на Нюйоркската киноакадемия на Берлинале ’05 и Специалната награда на журито в Одензе, както и „Wagonnet“, който получава Специалната награда на журито на фестивала Молодист в Киев. През 2016 година създава и собствена продуцентска компания - „Wagonnet“.Премиерата на най-новия му филм „Хибула“ („Khibula“), представен като проект на София Мийтингс 2015, беше на кинофестивала в Карлови Вари през 2017. Той разказва за последните дни на първия демократично избран президент на Грузия Звиад Гамсахурдия. Оценката за неговото управлението е противоречива, но няма съмнение, че дейността му е вдъхновена от огромното желание Грузия да стане напълно независима от Русия държава. Националистическите залитания на Звиад Гамсахурдия обаче разпалват въоръжени конфликти в региона. Премиерът на Грузия и независими външни политици обявяват, че управлението на Гамсахурдия наподобява диктатура. Смята се, че той е основният идеолог и създател на военизираните отряди Мхедриони, които по-късно спомагат да бъде свален от власт.Прави впечатление, че за ролята на Звиад Гамсахурдия във филма Георгий Овашвили избира иранския актьор Хосейн Махджуб („Цветът на рая“), а не грузинец. Това вероятно е свързано с идеята „грузинската публика да може да погледне на образа на собствения си президент реалистично, като на външен човек, въпреки че той изглежда почитан или поне уважаван всеки път, когато се слива с нищо неподозиращите местни жители, докато се движи през планините, надявайки да не бъде заловен“. (The Hollywood Reporter) ... още »
„Добър родител е този, който е подготвил децата си за своята кончина.“ - Заветни думи на крал Т’Чака, баща на принц Т’Чала, суверен на УакандаЗа средношколците от моето поколение ключовите думи „престол“, „крал“, „чичо-цареубиец“ и „принц търсещ възмездие“ биха били достатъчни, за да предизвикат реакция свързана с датския принц Хамлет. Съвременният читател би могъл да добави с лекота и „Черната пантера“, тъй като водещата сюжетна линия в новия холивудски блокбастър частично е вдъхновена от произведението на Уилям Шекспир.Нека читателите не търсят на картата Уаканда. Неголямата монархия е скрита някъде в Африка, вдън гори (в случая - джунгли) тилилейски. Мястото е райско и изглежда превъзходно като перспектива за пенсионери и рентиери, които ценят приятния климат, красивите пейзажи и добрата храна. Още повече, че благодарение на природните си богатства (предимно уникалният метал „вибраниум“, отсъстващ от менделеевата таблица), изолирана от останалия свят, страната е успяла да постигне невиждан технически прогрес и нейните технологии са значително по-напреднали от тези, които приемаме за авангардни. Начело на Уаканда стои бившият принц и понастоящем крал Т’Чала (Чадуик Боузман). Сред редицата качества, които го правят изключителен е и неговата способност да се превръща в черна пантера. Благодарение на костюм с леко виолетов нюанс, плътно следващ мускулатурата му, изваяна с часове труд в някой фитнес-център, той е неуязвим за куршуми, или острите предмети, с които си служат противниците му. Литературната версия на Т’Чала е сътворена през лятото на 1966г. и той е първият чернокож персонаж от поредицата на Marvel comics. Интересно е да се отбележи, че движението за граждански права на афроамериканците, носещо това име е създадено в късната есен на същата година, така, че определено може да се говори за социално-политически контекст на фиктивен персонаж, отстояващ справедливостта.Филмът е логична стъпка в проспериращата индустрия на супергероите и представя обаятелен, колебаещ се в себе си чернокож властелин, заобиколен от жени (сестра, майка, гвардия от очарователни телохранителки с бръснати глави), с които поддържа нормални човешки взаимоотношения. С аристократичната си осанка, той вдъхва страхопочитание, без да е принуден да демострира силата на суперспособностите си, като остава скромен и дистанциран. Режисьорът Райън Куглър избира обикновеността и опростява задачата си като разбива схемите, превърнали се в шаблон по отношение на супергероите. Той предлага повече от 130-минутно триизмерно зрелище, в което зрителят се потапя в занимателна история, напомняща африканска приказка. Тя, историята, е многопланова и се развива предимно в Уаканда, където, подобно на документален филм на Националното географски дружество (National Geographic Society), зрителят открива широк спектър от африкански фолклор, шеметни пейзажи, цветове, костюми и хилядолетни нрави и обичаи. Кратки разходки в миналото, в Южна Корея и в Лондон създават разказ ясен за проследяване. Филмът остава настрани от агресивността на пикселите и използва пестеливо и разумно специалните ефекти. Зрителят би следвало да оцени отсъствието на сцени показващи разрушаването на градове. Ефектът от това естетическо решение позволява насочването на усилията към задълбочен психологически анализ на персонажите. А те са много, и се отличават с многопластовост, вътрешни терзания и логични амбиции. Сред тях бих откроил забавната Шури (Летисия Райт), сестрата на вожда Т’Чала, която с фризурата си напомняща първата принцеса Леа от „Звездни войни“, е непряка наследница на джеймсбондовия Q. В своята лаборатория тя разработва специално оборудване за мисиите на брат си, тъй като зад крехкото й тяло се крие могъщ ум и научни познания, поне колкото една академия на науките. Филмът е красива легенда от африканския контитент, разказана с майсторство и любов, озвучена от Кендрик Ламар. За разлика от масовата продукция с чернокожи персонажи (известна на експертите като Blaxploitation), „Черната пантера“ не е продукция адресирана предимно за чернокожа публика. С посланията си по отношение на моралните задължения на богатите държави, логично се вписва в съвременния социално-политически контекст в глобален мащаб в търсене на признание и интерес от глобална публика. ... още »
Звездата от „Най-дългото пътуване“ и „Отряд самоубийци“ Скот Истууд ще се присъедини към Морган Фрийман за снимките на филма „The Manuscript“. Ник Касаветис („Тетрадката“) ще режисира този трилър в стил „котка и мишка“, заменяйки работещия досега по проекта Джон Мур. Касаветис ще преработи и сценария.Сред продуцентите на бъдещия хит са Майк Витерил („Джон Уик“) и Марк Уилямс („Счетоводителят“). Те ще представят проекта пред дистрибутори на европейския филмов пазар в Берлин. „The Manuscript“ представя историята на намиращ се в затвора гений (Фрийман), който пише и изпраща глави от мистериозен роман на амбициозен млад писател (Истууд). Така писателят се озовава в плен на опасна игра с високи залози, в която трябва да открие 100 милиона долара от откраднати диаманти. Снимките ще стартират в края на април в Ню Орлиънс. Предстои да видим Истууд в продължението „Огненият пръстен: Революция“, заедно със звездата от последните два епизода на „Междузвездни войни“ Джон Бойега. ... още »
Звездата от „Тюдорите“ и „Викингите“ Джонатан Рис Майърс бе обявен за изпълнител на главната роля в трилъра „Wake Up“, режисьорски дебют на известния руски оператор Федор Лиас, вече наложил се и в Холивуд. Той ще е режисьор, заедно със своя сънародник Александър Черняев. Лиас ще е и оператор на филма, а Черняев ще е и изпълнителен продуцент.„Wake Up“, чийто снимки започват през март, представя премеждията на Джон Доу (Майърс), който се събужда в болнично легло, без да си спомня кой е. Скоро той ще открие, че е търсен от полицията за поредица брутални убийства. С помощта на медицинската сестра, която се грижи за него и вярва, че е невинен, Джон избяга от болницата. Двамата заедно се впускат в шеметен екшън по търсене на следи, които ще ги отведат до истинския убиец.„С нарастващия интерес към мистериозните серийни убийства от страна на зрителите, ние нямаме търпение да представим този филм пред дистрибутори на фестивала в Берлин. Убедени сме, че Джонатан Рис Майърс ще бъде фантастичен в тази роля“, заяви продуцентът на филма Андре Релис, в чиято биография изобилстват екшъни с Уесли Снайпс и Никълъс Кейдж. ... още »
В един снимачен процес са смесени много хора – режисьори, продуценти, актьори, асистенти и, разбира се, доста голям брой технически персонал. А народът е казал – „много баби- хилаво бебе“. Именно затова не е изненада, че в крайния продукт едно набито око може да забележи дребни и големи гафове. Тези грешки често не са забелязани от публиката, която едва ли обръща внимание на това, че героят преди секунди не е носил жилетка например. Има обаче специалисти в откриването на грешки, пропуски или всевъзможните там фактически недоразумения, появявали се в толкова много обичани от нас филми. Нека видим някои от тях. Баровки (1995) Когато Шер е в колата на своя доведен брат Джош, придружен от приятелката си, в страничното огледало на превозното средство винаги се отразяват героите в различни местоположение, макар че сцената се развива в реално време. Не сте го забелязали, защото перушинестият аксесоар около врата на Шер и забавният диалог отклоняват вниманието от всичко останало. Хрониките на Нарния: Лъвът, Вещицата и Дрешникът (2005) След като се сражава безстрашно, Питър е ранен в ръката в една от най-важните бойни сцени във филма. Е, май не е точно така. Ако се загледате по-внимателно, ще видите как мечът е забит в земята точно над рамото му и въобще не засяга плътта му. Ще трябва да натиснете пауза, за да видите ясно този момент. Шаферки (2011) Ани и Хелън се борят за вниманието на бъдещата булка Лилиан, редувайки се една през друга като на състезание да споделят пред публиката патетични истории за тяхното приятелство. Само че Ани непрекъснато държи микрофона и чашата с шампанско с различна ръка във всеки следващ кадър. Едва ли ще забележите това несъответствие, защото ще сте твърде заети да се смеете на нелепата ситуация, която двете актриси сътворяват. Добрият, лошият и злият (1966) Блонди е възседнал коня си, когато говори с Туко, около чиито врат е поставено въже. Моментът е напрегнат, но примката мистериозно сменя позицията си, така че възелът е или на гърдите на Туко, или на раменете му. Харизмата на Истууд вероятно ще ви попречи да видите този нелеп гаф във филма. Властелинът на пръстените: Завръщането на краля (2003) По време на третото си приключение в средната земя, Фродо получава незабравим боен белег върху лицето си. Да де, само дето в различни кадри от филма този въпросен белег мести драстично местоположението си, докато накрая дори започва да прескача от ляво на дясно и обратно. Всички вероятно ще са изморени от визуалното пиршество на филма и от дългото приключение на героите, за да забележат това недоразумение. Обичайните заподозрени (1995) Преди сцената, в която е ограбена полицейска кола, можем да се насладим на прекрасен кадър на Боинг 747, който се приземява. Само че след секунди, когато се връщаме на този кадър, самолетът е съвсем друг модел, а на всичкото отгоре дори за неспециалист е ясно, че той излита. Загледайте се, първият има четири двигателя, а вторият само два. Този пропуск е труден за забелязване, освен ако не си професионално свързан с летателната индустрия. Убий Бил (2003) Когато Булката посещава Хатори Ханзо, той изписва името „Бил“ върху запотения прозорец. Но в този момент ясно може да се забележи, че прозорецът е изчистен преди това, вероятно от предишния дубъл. Иначе бихме си обяснили ситуацията с някакъв нездрав навик на героя за пише по запотени стъкла. Ако сте професионалист стъклар, без чужда помощ бихте забелязали тази кино грешка. Дяволчетата (1985) Когато Бранд кара Трой да се повозят с колелата, взимайки превозно средство на малкото момиче, звънецът на дясната ръкохватка ту се появява, ту изчезва. Едва ли зрителите обръщат внимание на този дребен детайл, защото са твърде заети да следят дали Брат ще бъде отнесен от връхлитащия го автомобилен трафик. Глутница кучета (1992) Мартин Наш лежи на земята, а неговите ръце са оковани в белезници зад гърба му. В момента, в който Господин Рус го грабва и го хвърля на стола, неговите ръце се оказват отпред. Ако сте гледали филма поне няколко пъти, както би направил един истински кино фен, със сигурност сте забелязали това несъответствие. ДАС ... още »
Носителят на „Оскар“ Кристофър Уокън и изгряващата звезда Елизабет Дебики („Мъжът от U.N.K.L.E.“) ще участват в новия трилър „The Burnt Orange Heresy“. Той ще е екранизация по култовия роман на Чарлс Уайлфорд. Друг негов роман „Маями Блус“ е екранизиран успешно през 1990 г. с участието на Алек Болдуин и Дженифър Джейсън Лий.С действие, развиващо се в Италия през 1970 г., новият филм разказва историята на харизматичния арт критик Джеймс Фигерас (все още се търси изпълнител на ролята), който започва връзка с американската туристка Беренис Холис (Дебики). Джеймс умело прикрива истинските си планове, докато Беренис се наслаждава на свободата да бъде себе си. Двамата пристигат в екстравагантно имение край езерото Комо, чиято собственичка е адвокатката Касиди, колекционер и ценител на изкуството. Тя разкрива, че е покровител на легендарния Джером Дебни (Уокън), който има славата на истински Селинджър в арт средите. Касиди възлага мисия на Джеймс: да се запознае с художника и да открадне новия му шедьовър.Оказва се, че критикът е готов на всичко, дори и на убийство, за да изпълни поръчката.Сред продуцентите на „The Burnt Orange Heresy“ са Уилям Хорбърг, работил заедно с Антъни Мингела, и Дейвид Ланкастър („Камшичен удар“, „Лешояда“). Сценарият е дело на номинирания за „Оскар“ Скот Б. Смит („Прост план“), а режисьор ще бъде Джузепе Капотонди. Снимките са планирани да стартират през лятото в Италия. ... още »