Вижте началото, което трансформира нашия свят! На 20 септември, само в кината, се отправяме на пътешествие до Сайбертрон, за да видим неразказаната история на иконичните герои Оптимус Прайм и Мегатрон, които от неразделни приятели, свързани като братя, се превръщат в непримирими врагове. С Трансформърс: Първият емблематичният франчайз се завръща на големия екран в анимационна форма, по-впечатляващ и по-вълнуващ от всякога.
Трансформърс: Първият разказва историята на непокорните роботи Орион Пакс и D-16, които един ден целият свят ще познава като Оптимус Прайм и Мегатрон. Приятелите заемат най-ниското ниво в йерархията на Сайбертрон и се трудят като общи работници под повърхността на планетата, възхищавайки се на своя идол Сентинел Прайм и мечтаейки един ден да се издигнат и да спечелят правото да се трансформират. Когато след поредната им лудория Орион Пакс и D-16 са наказани, те се натъкват на тайна, която ще ги отведе на шеметно пътешествие, което завинаги ще промени както тяхната съдба, така и тази на Сайбертрон.
Новият трейлър на Трансформърс: Първият разкрива необуздания характер на Орион Пакс и D-16 и ни запознава с техните приятели, които ще ги съпътстват в приключението им и заедно с тях ще се превърнат в легенди. Видеото обещава главозамайващо, изключително забавно и изпълнено с много екшън приключение, което феновете на поредицата очакват отдавана – приключение, което наред с впечатляващата визия, ще предложи и ангажираща история с пълнокръвни герои, които ще развълнуват дори и тези, които за първи път се запознават с емблематичните трансформиращи роботи.
Режисьор на Трансформърс: Първият е Джош Кули (Играта на играчките 4), а сценарият е на Андрю Берър и Гейб Ферари. Освен Крис Хемсуърт и Брайън Тайрий Хенри, оригиналният актьорски състав включва още Скарлет Йохансон, Кийгън-Майкъл Кий, Стив Бушеми, Джон Хам и Лорънс Фишбърн. Продуценти са Лоренцо ди Бонавентура, Майкъл Бей, Том ДеСанто, Дон Мърфи, Арън Дем и Марк Варадиан, а сред изпълнителните продуценти е Стивън Спилбърг.
Разкриваме пълния си потенциал с Трансформърс: Първият от 20 септември само в кината на 3D.
Джейкъб Тиърни е изключително талантлив млад канадски режисьор и актьор.На „София филм фест" видяхме неговия последен филм „Самият Троцки" - остроумна романтична комедия, която спечели и наградата на публиката на фестивала.Защо точно Троцки? Защо не Че Гевара или дори Кастро?Започнах да се интересувам от Троцки, когато бях тийнейджър. Мисля, че отчасти интересът ми към него беше събуден точно от факта, че той не е Че Гевара, че нямаше тениски с лика на Троцки и т.н. Животът му ми се стори изключително интересен и започнах да чета по-задълбочено за него. Така че всъщност всичко тръгна оттам.А как изобщо попадна на името му?Мисля, че беше в книгата „Десет дни, които промениха света". Едва ли самият Троцки е изключително популярен в Канада...Не мисля, че е популярен където и да било. Още не съм попаднал на място, където Троцки да е особено известен. А кръщавайки филма „Самият Троцки", очакваш ли хората да имат някаква идея кой е той?Не. През цялото време исках да направя филм, който да може да се гледа без да трябва да знаеш каквото и да било за Троцки, защото иначе просто нямаше да има на кого да го представя... може само пред някакъв клуб, посветен на него...Може би в Русия?Мисля, че дори и там той е бил изтрит от историята толкова успешно, че новите поколения дори не са чували за него. По-популярни са Хрушчов и Брежнев... За това е и следващият ми филм - „Самият Брежнев".Наистина ли?Шегувам се. Това би бил първият и последният филм, който бих могъл да направя.Мислиш ли, че има нужда от някакъв вид младежки бунт, някаква нова революция?Не ни трябва точно бунт. Със сигурност имаме нужда от някакъв вид ангажиране, нещо, което да вдъхнови младите хора. Не мисля, че зависи само от тях - всички трябва да им помогнем да са по-активни. Те имат енергия, ентусиазъм и идеи - всичко това е чудесно, винаги е по-добре, ако можеш да ангажираш хората. И филмът ми е отчасти посветен на това. В него Леон не се интересува толкова много дали хората са съгласни с него. Той просто иска те да направят нещо. Иска те да са активни, да участват. И аз съм съгласен с това. Защото той не се опитва да убеди хората да станат войнстващи последователи на научния социализъм...Ти самият си бил доста социално ангажиран в младежките си години. Започна ли своя собствена революция?Да, някои дребни неща. Никога не съм бил толкова активен, колкото е Леон във филма. Но там, където съм израснал, средата беше изключително политическа. Моята провинция се опитваше да се отдели от останалата част на страната.Квебек?Да, Квебек. В Монреал всичко е политически ангажирано - езикът, който говориш... всичко е много сериозно.А как ти хрумна да пренесеш Троцки в Канада?Стана някак естествено, просто защото познавах биографията му изключително добре. Освен това във филма съм използвал действително нещата, които Троцки е правил в младежките си години - бунтувал се е срещу баща си, оженил се е за по-възрастна жена, бил е прогонен от Одеса и изпратен в Сибир. Така че докато четях биографията му, си мислех, че този или онзи епизод е много силен. Всичко, което той е направил преди да стане на 20 години, е изключително интересно и ми свърши чудесна работа за това, което исках да направя. Все пак филмът е фантастичен. Никога не съм опитвал да го направя много реалистичен, да му придам голяма дълбочина. Исках да бъде реалистичен на емоционално ниво, но иначе не мисля, че всичко това може да се случи в действителност.Сценарият е написан от теб. Много време ли ти отне?Написах първия му вариант преди много години, когато бях на 19. После го пренаписвах многократно. Захванах се отново с него преди година и половина, когато бях на 29.Чакал си десет години?Да. Разбира се, не съм работил само върху това през тези 10 години, но отвреме-навреме го изваждах, преработвах нещо...Значи това е филмът, който винаги си мечтал да направиш?Да, това е моето бебче. Все пак хората могат да имат повече от едно дете, но това е сценарий, който значи много за мен. Исках да изчакам подходящия момент, за да го направя както трябва. Трудно е да събереш пари за филм. Направих първия си филм с много малко средства, а за този бях сигурен, че искам да го направя с повече пари. Просто е по-мащабен. Имах усещането, че филмът няма да се получи, ако не разполагам с по-голям бюджет. Защото пресъздаването на въображаемия свят на Леон включва много хора, много места, доста скъпи неща.Във филма работиш с много добри актьори. Беше ли лесно да събереш този актьорски състав?Никога не е лесно, а пък и актьорският състав е огромен. Много от тези актьори, особено по-възрастните, са изключително известни в Канада. Те непрекъснато работят и се занимават и с други неща. Човекът, който играе директора - Колм Фиоре, работи изключително много. Ние правехме снимките в истинско училище, така че можехме да снимаме там само през уикендите. Така че той беше като бащата при разведените семейства - идваше за уикендите, изиграваше сцените и веднага след това си отиваше. Координационно беше трудно. Но чудесното в случая е, че снимах точно с хората, които исках. Не беше трудно да ги заинтригувам, но трябваше да се организират подробностите.Ако можеше да избираш, на кой филм би предпочел да си режисьор - „Войната е опиат" или „Аватар"?Наистина не съм гледал нито един от двата. Би било прекрасно да имам достъп до този вид технология. За първи път гледах триизмерен филм миналата година и веднага ми се прииска да заснема нормален филм в 3D. Има нещо удивително в това да можеш да движиш камерата по този начин. Мисля, че това е наистина страхотно. Но не смятам, че някога ще разполагам с такъв бюджет за арт-филм в 3D. Едва ли има голяма пазарна ниша за това.Питам те, защото имаме интересен контраст между филм с огромен бюджет и много специални ефекти и „Войната е опиат", който е с несравнимо по-малък...Чух, че „Войната е опиат" е изключително хубав филм. Познавам хора, които са наистина влюбени в него. А не се сещам за хора, които да обожават „Аватар" по същия начин. Като цяло съм склонен да правя по-малки филми. Не ми допада идеята да прекарам три часа в киното - направо я мразя. В един момент започвам да тропам с крака, задникът ми се схваща, искам да отида до тоалетна, а и огладнявам, освен това и пуша...все едно съм на самолет...Освен режисьор, ти си и актьор. Кое от двете предпочиташ?Да режисирам. Нямам никакво колебание за това. И сега понякога изигравам някоя роля, но не както го правех преди. Вече не изпитвам особена страст към това. Бях актьор като дете. Сега имам 25-годишен стаж и от определен момент загубих интерес. Не харесвам суетата, свързана с актьорската игра. А няма как да я спреш, защото си пред камера и трябва напълно да осъзнаваш как изглеждаш, какво правиш. Бих предпочел да си обръсна главата и просто да отида на работа. Не да се притеснявам дали съм гладко избръснат, дали ми е излязла пъпка... това е смехотворно.Играеш малка роля в „Троцки". Би ли искал да играеш главна роля във филм, режисиран от теб?Не мисля, че е писано да се случи. Всъщност не знам. Може би, ако изникне нещо, за което да си помисля „наистина трябва аз да направя това". Опитвам се да мисля по този начин - дали бих се наел да изиграя някоя роля, ако съм в екипа, подбиращ актьорите. Но режисирането е сериозна работа, същото е и с актьорската игра. Мисля, че би било изтощително да правя двете неща едновременно. Може би е различно, ако изпълняваш главната роля, защото можеш да режисираш, докато играеш. Но да правиш това, което направих в Троцки, а също и в следващия си филм (участвам в две сцени), е просто разсейване. Не мисля, че бих го направил отново. Притеснявам се какво се случва с камерите. Бюджетът ми е ограничен, така че не мога да гледам записите на място и трябва непрекъснато да се чудя дали сцената се е получила...Другият филм, на който си сценарист и режисьор - „Twist", е доста мрачен...Много мрачен. Изключително депресиращ.А „Троцки" е доста лек и приятен.Да, всъщност ги разглеждам като двете страни на една и съща монета. Написах и двата сценария, когато бях на 19 години, така че и двата са младежки по свой начин. В единия филм всичко, което може да се обърка, се обърква, а в другия всичко, което може да се получи, наистина се получава. Така че и двата са малко крайни в това отношение. А филмът, върху който работя сега и е почти готов, е в тона, в който мисля, че ще бъдат и следващите ми неща. Надали някога отново ще направя толкова весел филм като „Троцки". Едва ли ще направя и толкова депресиращ филм като „Twist". Ще се опитам да съм някъде по средата.Филмът, който довършваш, е "Notre Dame de Grace". Разкажи ни нещо за него.Става дума за филм-ноар. Черна комедия с мистерии и убийство. Историята се върти около трима съседи, които живеят на три поредни етажа в една сграда. Един от тях е убиец. Всичко е мистериозно, така че не мога да разкрия твърде много, но екипът е същият. Харесва ми да работя с едни и същи хора. Приятелите ми се шегуват, че ако искаш да участваш в мой филм, трябва първо да станем приятели. Харесва ми да пиша сценарии за конкретни актьори. Обикновено имам част от актьорския състав в главата си преди да започна да пиша. Иначе щеше да се наложи да променям части от сценария, които са написани точно за тези хора. Когато познавам актьорите лично, по-добре разбирам как мога да работя с тях, за да се получи филмът, който искам. Имаш ли идеи за нови сценарии? Да, в момента работя върху това. Мисля, че следващият филм, който ще режисирам, ще се казва „Добрият терорист". Историята е базирана на книга от Дорис Лесинг, която адаптирам в момента. Романът е за няколко британски момчета в началото на 80-те години на миналия век. Те искат да се присъединят към Ирландската републиканска армия (ИРА) и да станат терористи - да взривяват сгради, да се бунтуват срещу обществото. Но се справят много зле, така че от ИРА ги отхвърлят. Те се обръщат към КГБ, които също ги отхвърлят... Дорис Лесинг ми позволи да променя контекста на нейната история, така че в моя филм основата ще бъде т.нар. Октомврийска криза в Монреал. През 1970 г. в Монреал едно френскоезично терористично движение - Фронтът за освобождение на Квебек - започва отвличания на хора и взривява няколко бомби. Така че моят филм ще бъде за група англоезични хлапета, които се опитват да се присъединят към Фронта. Във всяко друго отношение това ще бъде доста коректна адаптация на книгата й. Продуцентът иска да започнем снимки догодина, така че теоретично това е следващият ми филм.от Иван Дионисиев ... още »
Актьорите Джон Малкович и Франсис Макдорманд ще участват в третата част на блокбъстъра „Трансформърс".Носителката на „Оскар" ще играе важна роля като директор на Държавното разузнаване, докато Малкович ще се превъплъти в образа на първия шеф на Шиа Лебьоф.Вероятно нито един от двамата не е гледал някоя от предишните серии на многомилионната боза. В противен случай би било трудно да си представим как иначе толкова сериозни актьори са се съгласили да участват в проекта на всеядния Майкъл Бей.Режисьорът потвърди на официалния си уебсайт, че и двамата артисти са се съгласили да станат част от грандиозната му вакханалия.Той сподели още, че снимките ще протекат в Лос Анджелис, Чикаго, Вашингтон, Тексас, като екипът ще отскочи и до други континенти като Африка и Азия. Началото на тази прогресивно затъпяваща лента ще бъде положено през следващия месец.Очаква се „Трансформърс 3" да бъде пуснат на пазара през юли 2011 г. ... още »
На хоризонта се задава един наистина убийствен тандем.След зашеметяващото видео към парчето с Бийонсе - Telephone, сега скандалната поп звезда се гласи да изиграе наемен убиец в продължението на култовата крими сага "Убий Бил", която и без това е пълна с доста разнородни и атрактивни персонажи.Героинята й ще носи доста нестандартния (но пък съвсем нормален по собствените й стандарти) прякор - Pussy Wagon и ако се доверим на досегашните изяви на Гага, най-вероятно ще се премени в не по-малко зашеметяващи и ексцентрични тоалети във филма.И тъй като държим да уточним, че това не е слух, а реалност, го потвърждаваме с думите на самия режисьор (от който всъщност и излезе новината) в интервю за MTV.Тарантино заяви, че е сред най-горещите почитатели на поп звездата и обожава не само музиката й, но й собствената й персоналност. Разбира се, някои не биха използвали думата "персоналност", тъй като Лейди Гага от мнозина е определяна като пълна откачалка, но пък ние сме точно от този тип нейни заклети фенове, за които всичко, което тя прави си е висша форма на изкуство.А представете си какво би се получило, когато нейното изкуство намери допирна точка с това, което прави Тарантино?! Вече ви го казахме - това наистина ще е нещо убийствено... ... още »
Бен Афлек създаде фондация "Инициатива за Източно Конго", за да набира средства и да огласява посегателствата срещу жени и деца в конфликта в Източно Конго, съобщи Асошиейтед прес, цитирана от БТА.Актьорът прекара пет дни миналата седмица в Конго, за да се срещне с жертви и извършители на сексуални посегателства с надеждата да разбере по-добре проблемите на страната.Новата инициатива е финансирана частично и от другия основател - Хауърд Г. Бъфет, който е син на Уорън Бъфет.Той се е включил в нея под въздействието на Бен Афлек. Бен Афлек пътува редовно до Източно Конго от 2007 г. БТА ... още »
Шотландският актьор Юън Макгрегър ще се превъплъти в образа на британския монарх Едуард VІІІ в новия филм "W.E." на Мадона, съобщи Контактмюзик, цитиран от БТА.Това е първият филмов проект на поп звездата след комедията й "Боклук и мъдрост" от 2008 г., която не бе посрещната ласкаво от критиката.В новата лента на Мадона Юън Макгрегър ще изпълни ролята на крал Едуард VІІІ, прочул се с това, че през 1936 г. абдикира, за да сключи брак с разведената американка Уолис Симпсън.В образа на Симпсън зрителите ще видят актрисата Вера Фармига. Междувременно изданието съобщи, че Мадона се е върнала във Великобритания и ще остане шест месеца в Лондон заради снимките на новия си филм.Певицата напусна страната и се премести в Ню Йорк след развода си с британския режисьор Гай Ричи, припомня Контактмюзик. БТА ... още »
Съвсем очаквано приказката на Тим Бъртън „Алиса в страната на чудесата (2010)” продължава да е начело на бокс офиса и тази седмица.„Бруклинските стражи” зае второто място, а зрителите предпочетоха Робърт Патинсън пред Робърт Де Ниро и така „Не ме забравяй” се класира на трето място, а „Всичко ни е наред” остана на четвърта позиция.Общият приход на филмите от Топ 10 е 260 282 лв.Топ 10 1. Алиса в страната на чудесата - 145 056 лв2. Бруклинските стражи - 49 441 лв3. Не ме забравяй - 15 792 лв4. Всичко ни е наред - 14 926 лв5. Аватар - 8 826 лв6. Легион - 7 325 лв7. Пърси Джаксън и Боговете на Олимп: Похитителят на мълнии - 6 164 лв8. Агора - 5 650 лв9. С дъх на канела - 4 179 лв10. Любовен рикошет - 2 923 лвпо-подробно вижте тук ... още »
Фестивалът ще се проведе между 25 и 28 март в кинозалата на НАТФИЗ, входът е свободен. Организатори на събитието са студентите от трети курс, специалност Кинознание.Целта на фестивала е да представи за първи път пред българската публика една завършена скица на авангардното кино от 20-те години на миналия век, чиито автори са сред най-значимите практици и теоретици в историята на световната кинематография (ДзигаВертов, Жермен Дюлак, Жан Епщайн).Ще бъдат показани също малко известните филми за българската публика на Ман Рей, Ханс Рихтер, Викинг Егелинг и Оскар Фишингер. Сюрреализмът ще бъде представен от Луис Бунюел с първите си два филма – „Андалуското куче” (направен съвместно със Салвадор Дали) и „Златният век”. Специално внимание е отделено и на френския филмов авангард и неговите представители Абел Ганс, Рене Клер, Марсел Дюшан, Жермен Дюлак.Последният ден е посветен на немския експресионизъм с автори като Фридрих Мурнау, Карл Фройнд, Карл Майер и Фриц Ланг. Прожекциите ще бъдат предшествани от представяне на режисьорите, филмите и особеностите, характерни за съответните авангардни течения. Откриването на фестивала ще се състои на 25 март, четвъртък, от 16:30 часа в кинозалата на НАТФИЗ. ... още »
Студиото, което ни поднесе "Шрек", "Мадагаскар" и "Кунг-фу панда", представя "Как да си дресираш дракон" – една приключенска комедия, чието действие се развива в митичния свят на грамаданските викинги и дивите дракони, създадена по романа на Кресида Коуел.Историята разказва за Хълцук Кръвожадни Херингски III (озвучен от Джей Барушел) – викингски тинейджър от остров Бърк, където битките с дракони са част от ежедневието. Доста прогресивните възгледи на тинейджъра и нестандартното му чувство за хумор са причина той да не се вписва в племето си. Това не се нрави особено на вожда Стоик Грамадански (Джерард Бътлър), който по стечение на обстоятелствата е... негов баща.Когато Хълцук е включен в тренировките за дресиране на дракони заедно с останалите млади викинги – Астрид (Америка Ферера), Сополак (Джона Хил), Рибоног (Кристофър Минц-Плас) и близнаците Вироглава (Кристен Уиг) и Въртоглав (Т. Дж. Милър), той вижда своя шанс да докаже способностите си на боец.Но когато се среща, и в последствие се сприятелява с един ранен дракон, светът му се обръща с главата на долу, а удобният случай да се докаже се превръща във възможност да постави началото на нов път за развитие пред бъдещето на цялото племе.Крейг Фъргюсън озвучава Храчко Оригвалски, ковачът на селото и инструктор по дресировка на дракони. Той вижда потенциал в изключителните умения на Хълцук, за които Стоик и цялото племе са слепи. Режисьори на „Как да си дресираш дракон” са Крис Сандерс и Дийн ДеБлойс, продуцент Бони Арнолд („Играта на играчките,” „Тарзан,” „През плета”), сценаристи са Уил Дейвис, Дийн ДеБлойс и Крис Сандерс („Лило и Стич,” „Мулан”), по книгата на Кресида Коуел, а изпълнителни продуценти са Кристин Белсън и Тим Джонсън.Викингите, които нападат …В екранната адаптация на „Как да си дресираш дракон” светът на викингите и светът на драконите имат свои отделни територии, но когато пътищата им се пресекат (а това често се случва), резултатът е експлозивен и унищожителен сблъсък. Дийн ДеБлойс разказва: „Искахме да разкрием митологията на остров Бърг, където се развива действието. Викингите се заселват там преди около 300 години и от мига, в който стъпват на сушата, са заобиколени от дракони. И както заселниците се справят с хищниците или овчарите с вълците, реакцията на новодомците е да се отбраняват. Викингите са нападнати от дракони, които искат да плячкосат храната им и да разрушат домовете им.Така се поставя началото на един продължил поколения наред конфликт в опитите им да живеят съвместно.”Тук се запознаваме с Хълцук, единственият син на вожда Стоик, който въпреки искрените си намерения и опити, просто не си пасва с останалите жители. Всъщност всеки път, когато Хълцук се опита да спечели одобрението на баща си и племето, резултатите са катастрофални и той е постоянен източник на подигравки.Надявайки се да парира следващите му планове за доказване с трагични последици, Стоик урежда синът му да стане чирак на Храчко Оригвалски – ковач и довереник на вожда. Въпреки любовта си към Хълцук, Стоик често се чувства засрамен, че единственият му наследник е напълно неподходящ (поне в неговите очи) да стане викинг, още по-малко, бъдещ вожд на племето. Всички подценяват интелекта на Хълцук, най-вече заради липсата му на мускули, което се приема за непреодолим дефект."Най-важното качество на един актьор в анимационните филми – коментира продуцентът Бони Арнолд, – е способността му да обрисува нещо само с гласа си. В Хълцук много ми харесва идеята, че неговите видими пасиви, – че е умен и притежава нестандартни възгледи – се превръщат в най-големите му предимства. Това качество до голяма степен се предава на героя и от Джей Барушел. Той е умен, забавен и има същото нестандартно чувство за хумор като персонажа си.”Крис Сандърс споделя: „Много е забавно да работиш с Джей, защото наистина внася живот в репликите, които сме написали. И дори повече – той всъщност кара сцените да оживеят. Когато му показвахме материала, сякаш бяхме застанали пред самия Хълцук, отначало Джей често правеше пауза и казваше: „Мисля, че той по-скоро би харесал това” и правеше сцената по малко по-различен начин. И разбира се, всеки път тя се получаваше по-добре. Понякога идеше реч само за една думичка, но тя променяше всичко. Имам усещането, че след записите с Джей ние научихме малко повече за образа на Хълцук.”„На остров Бърг, където се развива действието във филма, ритуалът на посвещението за всеки викинг е да отиде и да убие дракон – обяснява Барушел. – Викингите са подложени на произвола на летящите чудовища, откакто са стъпили на острова преди стотици години. Те са по същество вредители, както в днешни дни възприемаме скунксовете или енотите – и викингите трябва да се справят с тях. Само че, вместо да ровят градините и да обръщат кофите за смет, те крадат овце и унищожават цели селища. Затова разбирателството на Хълцук с дракона е един вид богохулство за останалите. Не е нещо, което синът на водача трябва да прави.”Хърбавите и забавни персонажи може да имат място в комедийните филми, но определено не пасват за образа на наследник на вожд с име Стоик Грамадански.Барушел продължава: „Бащата на Хълцук е военачалникът на викингите. И той е огромен, здрав воин – всеки от неговата армия е поне два пъти по-едър от Хълцук. Донякъде тяхните взаимоотношения не са по-различни от връзката ми с моя баща – той винаги е искал аз да тренирам хокей или поне баскетбол, но това така и не се случи.”И ако слабичкият Барушел озвучава Хълцук, то напълно логично е някой внушителен актьор да бъде избран за ролята на скандинавския предводител Стоик. Какво ще кажете за бившия цар на Спарта?Арнолд споделя: „Джери Бътлър стана известен с ролята си в „300”, и когато гледахме този филм си помислихме: "Боже мой, това е нашият Стоик". Той притежава страховит глас, който е в състояние да изпълни образа на огромен мъж като бащата на Хълцук. Поканихме Джери на среща и му показахме какво сме заснели, а той много се развълнува и заинтригува от проекта.”Когато Бътлър се присъединява към екипа, той вече разполага с богат опит в тази област: „Имах голям късмет, че съм играл викинг и преди. Пресъздавал съм няколко сходни образа: играл съм Атила, участвал съм във филми за средновековието, бил съм се с мечове, копия и щитове. Играл съм и Леонидас (в „300”), снимал съм филм в Исландия – там три месеца работихме върху „Беулф”, вероятно най-известната викингска история на всички времена, където героят също се изправя срещу чудовище. Затова имах чувството, че половината ми кариера е отдадена на този образ – да съм водач, да съм силен, да съм внушителен. А също да се бия за кауза, в която не съм съвсем убеден, да съм уплашен, но все пак да се бия.Също като при Барушел, физическите данни на Бътлър оказват въздействие върху Стоик: „Кристоф Серанд, който отговаря за анимацията на моя персонаж е човекът, който ме вдъхнови най-много. Всичко, което той ми показа от проекта, ме вдъхнови – от една страна, защото е страхотно като резултат, а от друга, защото имах възможността да видя и да чуя какво аз съм направил. През целия период на записите се чудех защо са сложили камери в звукозаписното студио, но после Кристоф редактира някои малки детайли, за да направи анимационна версия на самия мен – движенията на героя бяха почти същите, както аз се държах в студиото по време за записите.”ДеБлойс разказва: „Имаме голям късмет да разполагаме с изумителни актьори, които озвучават персонажите, начело с Джерард, който внесе толкова тежест и страст в образа си. Той е идеалният избор за предводител на викингите, под чиято груба външност се крие златно сърце. И е един от най-силните персонажи във филма, а ние бяхме два пъти по-щастливи заради невероятната му играта. С всяка своя реплика той допринесе много за развитието на образа.”Създателите на филма с радост приветстват талантливата актриса Америка Ферера, която Джефри Катценбърг от “DreamWorks Animation” кани за проекта, след феноменалния световен успех на телевизионния сериал с нейно участие „Грозната Бети”. А ролята на най-обещаващата девойка-викинг на острова – Астрид, е страхотна.„Образът на Астрид, който се озвучава от Америка Ферера, не съществува в оригиналната книга. Но по време на разговорите със създателите на филма, ние решихме, че е важно в историята да присъства силен женски персонаж, нещо което да вдъхнови младите зрителки”, разсъждава Бони Арнолд.И Астрид е именно такъв образ. Тя е най-добрата ученичка в класа и най-добрия боец с дракони сред връстниците си. „Съществува хубав контраст между Хълцук и нея, защото той не може да направи нищо както трябва. Най-страхотното нещо у Америка е че тя има силен глас, но с богата душевност. Затова макар да е груба с Хълцук в началото, Астрид излъчва особена топлота, която я прави симпатична. И когато започва да го опознава по-добре какъв е, тя става още по-мила, и според мен Америка пресъздава тази промяна по най-добрия възможен начин”, прибавя Арнолд.Дийн ДеБлойс продължава: „Астрид представлява идеалът за млад викинг. Тя въплъщава убежденията на предишните поколения – драконите са врагове и трябва да се отнасяш сериозно към тях и да работиш здраво. Когато започват тренировките съществува огромно противоречие с Хълцук, защото той сякаш изобщо не ги приема насериозно. Астрид е много съсредоточена, тя работи усилено и постоянно се упражнява. Не си позволява да се забавлява много – ние по-скоро я възприемаме като звездата спортист в гимназията. Винаги концентрирана, тя непрестанно тренира без да се разсейва и не разбира хората, които не са напълно отдадени на целите си като нея. И Хълцук определено не е от нейната порода."„Също като персонажа, който играе, Америка е много съсредоточена – коментира ДеБлойс. – Тя взима репликите и ги оцветява по свой начин, като им придава усещането за реален образ. Това, което най-много харесвам в подхода й към ролята е, че не само произнася думите както трябва, но и го прави с пълното разбиране към персонажа. Това е от голямо значение за крайния резултат.”Към двамата централни образи в тренировките се присъединяват и други герои с подходящи имена: Сополак, озвучен от Джона Хил; Рибоног, озвучен от Кристофър Минц-Плас и непримиримите воини близнаци Вироглава (Кристен Уиг) и Въртоглав (Т. Дж. Милър). „Те всички са тинейджъри, но са съвсем различни от Хълцук – споделя продуцентът Бони Арнолд. – Сополак, Рибоног и Въртоглав са съществуващи герои от книгата, но понеже смятахме, че има нужда от повече женски персонажи, към Въртоглав добавихме негова близначка – Вирголава. Въпреки че спорят през голяма част от времето, те толкова си приличат, че понякога е трудно да ги различиш. Мисля, че до голяма степен успехът на актьорския състав, озвучаващ филма, се дължи на факта, че те са работили заедно и преди и се познават много добре. Получиха се няколко страхотни спонтанни импровизации по време на записите.”Дийн ДеБлойс разказва: „Изборът на Кристофър за Рибиног и на Джона Хил за Сополак бе идеален.Откакто гледах „Суперяки” знаех, че тези две момчета са невероятно забавни и страхотна комбина. И двамата внесоха много импровизации на репликите, заради които на практика през цялото време съкращавахме написаните диалози и ги заменяхме с техните толкова свежи и изпълнени със страхотна енергия думи. Всяка импровизация, която излизаше от устата им, караше екипа и останалите актьори да избухват в смях.”Друг източник на смях и забавление е Крейг Фъргюсън, който е избран да озвучи Храчко – ковачът, натоварен със задачата първо да се грижи Хълцук да не пострада и да обучи него и останалите тинейджъри викинги да се бият с дракони. „Според мен той е нещо като майчина фигура за Хълцук – отбелязва шеговито Арнолд. – Храчко се държи грубо, но всъщност се грижи за него. Той играе ролята на посредник между момчето и баща му Стоик.”Дийн ДеБлойс размишлява: „Стоик вероятно си мисли „Ще пратя сина ми да работи заедно с най-добрия ми приятел в ковачницата, там може би той ще заякне, ще развие мускули като вдига желязо.” Но Храчко преди всичко е единственият истински приятел на Хълцук. Той е доста нетактичен, но е прям и откровен в съветите си към момчето Обикновено това не са някакви безцени мъдрости, но са думите, които Хъклцук има нужда да чуе… през повечето време.” … и драконите, които отвръщат на удараСпоред митовете във филма, викингите пристигат на остров Бърг седем поколения преди времето, в което се развива действието. С първата си стъпка на земята те са атакувани от драконите. Но непреклонните скандинавски воини отказват да напуснат своя нов дом и решават да останат и да се бият, и рано или късно да победят – независимо колко време ще отнеме това. Нападенията се случват предимно през нощта, заради това те си правят извода, че драконите отиват през деня на друго място. Ако успеят да открият гнездата им, хората биха имали шанс да премахнат завинаги заплахата от нощните атаки, на които са изложени вече повече от 300 години.Съответно „Как да си дресираш дракон” започва с нощно нападение на орда дракони от различни породи, които бомбардират Бърг, отнасят овце и разрушават къщи. Дийн ДеБлойс разяснява: „Беше от голямо значение за Крис и мен да започнем разказа с голямо зрелище, защото искахме веднага да въведем фантастичните екшън-приключенски елементи и да разкрием конфликта между викингите и драконите. Искахме да дадем на публиката спираща дъха битка, изпълнена с огън, гръм и трясък, преди да разкрием, че всъщност това ще бъде история, наситена с емоции.”Както и за дракони, за ужасно много дракони.„В книгата на Кресида Коуел драконите говорят. Те си имат свой език, но ние от самото начало избрахме драконите повече да приличат на животни, с невербална комуникация. Мисля, че част от причината за това решение бе да направим драконите подобни на зверове и така те са по-трудни за побеждаване – Хълцук и викингите ще имат по-голямо препятствие за преодоляване. Това решение също направи по-интересна работата на аниматорите, защото е наистина голямо предизвикателство за тях да вложат във всеки дракон индивидуалност, без да се осланят на гласа. И все пак, те се отличават по това как се движат, по изражението на лицето, по звуците, които издават, а това са неща с които анимацията и 3D се справят добре. Вярвам, че това са неща, които отличават нашия филм от всички останали филми за дракони”, коментира Арнолд.От различните породи дракони, включени в творбата на Коуел, създателите на филма избират да се фокусират върху шест отделни вида, много различни един от друг дракони. Всеки от тях е представен по време на атаката в началото, а в сцените с упражненията върху пленените дракони, по един екземпляр от всяка порода е изучен и подложен на поредица от тренировъчни уроци. Има и сцена, в която Хълцук прелиства Наръчника за дракони, където буквално страница след страница са описани безброй дракони. „Това бе нашият начин да покажем на публиката колко необятна е популацията на драконите, които заобикалят викингите, като видове и численост. Те могат да бъдат атакувани, когато излязат за риба или на лов; може да има дебнещ дракон във водата, да се е спотаил в скален процеп или в клоните на дърво. А това прави този свят да изглежда още по-сложен и опасен”, доабвя Крис Сандърс. След като Хълцук успява да простреля един от атакуващите дракони, което остава незабелязано от всички останали от селото, поради хаоса предизвикан от атаката, той вярва, че това е неговият шанс да се превърне в истински мъж и викинг, като убие един от смъртните врагове на племето си. Барушел споделя: „Той знае, че се очаква да убие това нещо, но вътрешния му глас казва, че не може. Викингът у него (по точно баща му) настоява да убие дракона, и според мен Хълцук полага големи усилия да стори каквото е редно в традициите на племето му. Той тръгва да го убие, но ръката му просто спира, особено пред гледката на безпомощния паднал дракон. Драконът поглежда Хълцук в очите и в този миг момчето осъзнава, че драконите са уплашени от викингите точно толкова, колкото хората от тях. Затова вместо да го убие, той го пуска на свобода. И малко по малко между тях се създава връзка, която отначало наистина е обтегната и несигурна, но с течение на времето става все по-силна и магическа.” Отговорникът на художествения екип Алесандро Карлони твърди: „От този момент нататък, през деня Хълцук се опитва да стане викинг, какъвто всички очакват от него, като тренира да се бие с драконите. Но през нощта той се сприятелява с Беззъб и се научава да го обича. Така цялата втора част на филма разкрива контраста между деня и нощта – между това да се обучаваш как да убиеш врага си и да се учиш как да го обичаш.”Този враг и едновременно с това приятел – Беззъб, прозихожда от една от най-загадъчните породи дракони, известна като Нощен бяс. Тези черни създания са вероятно най-страховитите за викингите, понеже началото на техните среднощни атаки е непредвидимо – с изключение на балистичния шум, който произвежда Нощен бяс за кратко, когато пикирането спре и преди да избълва точен и унищожителен огнен пламък.Най-странен от драконите е Гронкъл, който е всеобщият любимец поне на екипа на продукцията. Някои дори го третират като „кръстоска между крокодил и Харли Дейвидсън,” защото неговото тромаво, наподобяващо формата на хипопотам тяло, е украсено с относително малки, пърхащи криле, които може да размахва със страхотна скорост, даваща му възможност да лети назад и настрани. Гронкълът напада като овен с главата напред или разбива и размазва враговете си със своята удължаваща се опашка, завършваща с подобна на боздуган топка.Смъртоносният змей е най-големия биткаджия сред събратята си, наподобяващ на папагал, със своите ярки цветове. Интересното е, че по някакъв начин той е развил мисловен процес, защото за дракон е твърде подъл и съобразителен. Не се оставяйте да бъдете заблудени от красивата му окраска – Смъртоносният змей има агресивен и избухлив характер, който става още по-лош от изключителната му суетност. Те са и ужасно проклети и зли, и са готови да последно да преследват плячката си.Най-необичайният от драконите, Двуглавата заплаха лесно се забелязва (и лесно се разбира от къде идва името й): огледайте се за двете глави, всяка на отделен врат, които могат да се свързват в един. Освен, че е най-дългият от драконите, той също така има най-малките крила, както и къси и набити крака, така че нито е особено бърз във въздуха, нито е много ефективен на земятаЧихуахуа на драконите, Ужасяващ ужас е най-дребният на ръст и най-многочисленият. Въпреки че според слуховете има хиляди Ужаси, рядко може да бъде видян.Вероятно най-близък до представата за класически дракон е водачът на драконският вид, Чудовищен кошмар. Освен страховит външен вид, той разполага и със смъртоносно оръжие – огънят му, който възпроизвежда от керосинов гел.Викинги и дракони завинагиЧленовете на екипа и актьорите, които са взели участие в приключението на Хълцук и неговия дракон Беззъб, са повече от възторжени от преживяването по време на работата. Изпълнителният продуцент Тим Джонсън обобщава: „Това, което безспорно е интересно за драконите, е, че почти всяка една култура на планетата – от Далечния изток, Европа, навсякъде – всички имат легенди за дракони в своята митология. Историите за тези горди, свирепи, ужасяващи зверове са част от всяка една култура. Да преодолееш страха си от тези неща, от непознатото също е част от фолколорните истории.За нас да бъдем част от тази традиция през XXI век, като вземем толкова широко познато животно като драконите и да разкажем своята история по книгата на Кресида Коуел бе едно от най-големите почести и предизвикателства.”„Искам зрителите да се чувстват сякаш са на обиколка в някой увеселителен парк. Но по-важно от чистото забавление е, че филмът дава вдъхновение – има надежда, има смях, има забавни сцени, има затрогващи моменти заключава казва продуцентът Бони Арнолд. – В допълнение към това има и страхотно послание. Хълцук е герой с вяра. Той се сприятелява със смъртоносен враг на селото си и тази връзка, между Хълцук и Беззъб, всъщност променя света към по-добро.”„Специалните ефекти в този филм са невероятни – добавя сценаристът и режисьор Дийн ДеБлойс. – Анимацията, играта на актьорите, всичко е страхотно. Осветлението, постройката, дизайна, всеки един отделен елемент е на невероятно високо ниво, и аз не бих могъл да съм по-щастлив. Удивлявам се всеки ден какво успяхме да постигнем. Повече от горд съм с този филм и се надявам хората да оценят старанието, което сме положили, за да се получи крайният резултат.”Към това изявление се присъединява и сценаристът и режисьор Крис Сандърс: „Искахме „Как да си дресираш дракон” да бъде легендарно преживяване. Това е свят на викинги и дракони, на покрити с люспи крила и железни мечове. Зрителите политат над земята и се реят в кристалното скандинавско небе, на гърба на летящи чудовища. Ние ги повеждаме на пътешествие из изпълнен с опасности свят и им разказваме за невъзможната връзка на едно момче с тези древни създания, която досега е съществувала само на страниците на книга. Няма да забравите тези герои и това място...” ... още »