Започнете съботния ден с перфектното филмово изживяване. От удобни места за сядане до уникални пуканки - нека направим този уикенд незабравим. Независимо дали сте в настроение за разтърсващ трилър или за приятна комедия, Cine Grand е мястото, където се случва вашата филмова магия. 🍿🎥
"Гномео и Жулиета" ти пожелава ВЕСЕЛ СВЕТИ ВАЛЕНТИН!Можете да намерите пълната серия картички на "Гномео и Жулиета" за Свети Валентин само на касите в кината. Режисиран от създателя на „Шрек 2“, Кели Осбъри, изпълнен с класическата оригинална музика на Елтън Джон. ... още »
"Гномео и Жулиета" ти пожелава ВЕСЕЛ СВЕТИ ВАЛЕНТИН!Можете да намерите пълната серия картички на "Гномео и Жулиета" за Свети Валентин само на касите в кината. Режисиран от създателя на „Шрек 2“, Кели Осбъри, изпълнен с класическата оригинална музика на Елтън Джон. ... още »
"Гномео и Жулиета" ти пожелава ВЕСЕЛ СВЕТИ ВАЛЕНТИН!Можете да намерите пълната серия картички на "Гномео и Жулиета" за Свети Валентин само на касите в кината. Режисиран от създателя на „Шрек 2“, Кели Осбъри, изпълнен с класическата оригинална музика на Елтън Джон. ... още »
След месеци на спекулация за евентуалното му завръщане в киното, Арнолд Шварценегер промени прочутата си фраза "Ще се върна" на "Връщам се", предадоха световните информационни агенции и БТА.На страницата си в Туитър бившият губернатор на Калифорния е написал: "Вълнуваща новина. Моите приятели от агенцията за актьори "Криейтив артист ейджънси" от седем години ме питат дали бих разгледал сериозно постъпващи предложения. Дадох им зелена светлина".След изтичането на двата мандата на 63-годишния Арнолд Шварценегер като губернатор на щата Калифорния през януари, се породиха много спекулации за завръщането му на големия екран.Актьорската кариера на Шварценегер бе пред залез през 2003 г., когато той изненадващо обяви кандидатурата си за губернатор на Калифорния. Филми с негово участие като "Краят на дните" /1999/, "Шестият ден" /2000/ и "Косвени жертви" /2002/ не успяха да преминат границата от 100 милиона долара в бокс-офиса на Северна Америка, припомня агенцията.Арнолд Шварценегер не съобщава дали е обсъждал конкретни филмови проекти за завръщането си в киното. През януари в свое интервю за австрийската преса той сподели: "Екстремните битки и стрелби вече не са за мен. В бъдеще ще трябва да подбирам роли според възрастта си, подобно на Клинт Истууд. Ще се наложи отново да бъда окуражаван като актьор, за да се справя с предизвикателствата". ... още »
от Александър Райчев„Как да разбера” е филм, който поставя много въпроси и то не само от артистично-художествен характер.Най-новото предложение от режисьора, носител на 3 награди „Оскар”, Джеймс Л. Брукс („Колкото толкова”) би могло спокойно да стане тема за обширен материал в специализирани икономически издания. Как иначе да се даде обяснение защо романтична комедия, която официално струва на създателите си 120 милиона долара, досега е възвърнала едва ¼ от вложените средства и няма особени изгледи да възвърне повече? И то при положение, че актьорския състав на „Как да разбера” включва двама носители на „Оскар” за главна роля (Джак Никълсън и Рийз Уидърспун), а общите приходи от филмите на четиримата централни изпълнители наближават цифрата от 6 милиарда долара.Точно преди 13 години „Колкото толкова” струваше на Сони едва 50 милиона, а успя не само да донесе над 300 милиона бокс офис, но и да спечели признанието на публика и критика, като Джак Никълсън и Хелън Хънт заслужено отнесоха вкъщи наградите „Оскар” за главна мъжка и главна женска роля.Несъмнено успехът на „Как да разбера” е основна причина Джеймс Л. Брукс да получи нов шанс от Сони, за да реализира на големия екран последния си сценарий, продължаващ да изследва най-обикновени и в същото време изключително важни моменти от живота на хора, с които всеки от нас би могъл да се идентифицира.Къде тогава се крие причината за провала на филма? За финансовия провал на филма отговорност може да се потърси в променената културно-социална обстановка в глобален мащаб. Публиката в днешно време е склонна да гласува доверие с билета си по-скоро за комедии като „Запознай се с нашите” и многобройните му продължения. Защото е много по-лесно да се разсееш с дебелашки шеги, пуканки и кола от проблемите на все по-тягостното ежедневие, отколкото дори и в мрака на киносалона да се затормозяваш с душевните терзания и неволи на героите, които могат да те накарат да се замислиш за своя собствен живот и начина, по който го живееш.В допълнение „Как да разбера” страда от липсата на достатъчно динамично развитие на действието. Двата часа екранно време дават добра възможност за постепенно запознаване с героите и разгръщане на техните образи, но в същото време тези два часа са прекалено дълги за кинопоказ на конкретната история и биха били прекарани значително по-удобно в домашна обстановка. Неслучайно има редица заглавия, чиято съдба на видео и впоследствие по телевизията е значително по-успешна от тази, сполетяла ги в киносалоните. Друг въпрос е какъв бюджет и очаквания има да опрадава всяко едно заглавие и спрямо тези величини се прави и крайната равносметка за неговото представяне.От друга страна „Как да разбера” далеч не е пълен провал и тези зрители, които подходят непредубедено към филма могат да останат доволни от видяното.Филмът си поставя за цел да отговори на 2 въпроса, поставени от появяващия се съвсем за кратко като психиатър Тони Шалуб, който в последните десетина години се позагуби от големия екран, за да жъне успехи в телевизията с добре познатия на българската публика сериал „Монк”.Как да разбереш какво искаш и впоследствие как да го постигнеш?Но тук не става въпрос за това дали да си поръчаш бира или вино, дали да отидеш на театър или на кино, дали да останеш в леглото още половин час или да станеш и да се захващаш за работа.Въпросът е да откриеш кое е истински важното в живота ти и да не позволяваш на трудностите, независимо колко големи, да ти попречат да се бориш именно за него.Брукс отново сблъсква герои, които произхождат от различна среда и на пръв поглед нямат много общо помежду си. Свързва ги само факта, че изживяват най-лошия период в живота си и не знаят дали по-нататък в тунела ги чака светлина или мракът ще продължи да се сгъстява.Лиса (Рийз Уидърспун) е дългогодишен атлет, лидер на отбора на САЩ по софтбол и пример за подражание на съотборничките си. На 31 години обаче тя се оказва прекалено стара, за да бъде повикана за новия шампионат и е принудена да започне да гради живота си наново, учейки се да разчита единствено на собствената си преценка, която до този момент е градена в контролираната среда на спортното ежедневие и тепърва трябва да се адаптира към реалността на обикновените хора.Джордж (Пол Ръд) е отгледан от пресметливия си и манипулативен баща (Джак Никълсън), който го използва за прикритие на извършваните от компанията му противозаконни дейности. Когато Джордж е подведен под федерална отговорност, той трябва да преосмисли и реорганизира живота си. В момент на пълно отчаяние той среща Лиса и скоро открива в нейно лице причина да продължи да живее.Почти 35-годишната Уидърспун е в страхотна физическа форма за ролята на активна спортистка, като в същото време изразява с неподправено очарование съмненията, обзели героинята й през този преходен момент от живота й. От своя страна Ръд е абсолютно убедителен в ролята на свестния неудачник, който никога може би не си е поставял твърде високи цели и само едно грубо разтърсване на подредения му живот ще го насочи към коренна промяна.В крайна сметка Брукс слага точка на историята в стила на „Колкото толкова”, показвайки ни, че разстоянието от отчаянието до щастието е съвсем кратко и просто е нужно да откриеш човекът, който е готов да отвърне на твоята обич и да направиш всичко по силите си, за да спечелиш сърцето му. С наближаването на Свети Валентин киносалоните традиционно ще предложат редица тематични заглавия и може би точно „Как да разбера” е вашата частица филмова любов, която да споделите с любим човек. Истината е, че без да сте опитали никога няма да разберете дали не сте пропуснали нещо, което да остане за цял живот с вас. ... още »
"Гномео и Жулиета" ти пожелава ВЕСЕЛ СВЕТИ ВАЛЕНТИН!Можете да намерите пълната серия картички на "Гномео и Жулиета" за Свети Валентин само на касите в кината. Режисиран от създателя на „Шрек 2“, Кели Осбъри, изпълнен с класическата оригинална музика на Елтън Джон. ... още »
от Александър РайчевБорбата е безмилостно жестока.Борбата както казват, е епична.Аз паднах. Друг ще ме смени и...толкоз.Какво тук значи някаква си личност?!Тези стихове на именития български поет Никола Вапцаров са извоювали завинаги своето място в съзнанието на българския народ, защото безкомпромисно и сбито успяват да обобщят живота на всеки един човек, независимо от това какво е постигнал в жизнения си път или какъв обществен статус е притежавал.Всички ние в един момент падаме в неравната битка с отлитащите години и на наше място идват следващите редици, които проблясват за миг и също угасват.И въпреки това се раждат и изграждат индивиди, чиито дух ги тласка да се борят в желанието си да оставят следа за идните поколения; пример за подражание, който да вдъхновява милиони и милиарди, и да поддържа пламъка на надеждата, че всеки е способен да надскочи себе си и да постигне повече, отколкото някога си е представял.Великите спортни истории от дълги години служат и за вдъхновение на сценаристите в Холивуд, а боксът специално заема централно място в някои от най-знаменитите и награждавани филми за всички времена. Достатъчно е да споменем следните няколко световноизвестни заглавия:• „Роки” – награди ” Оскар” за най-добър филм и режисура• „Разяреният бик” – награда „Оскар” за най-добра роля на Робърт де Ниро• „Момиче за милиони” – награди „Оскар” за най-добър филм, режисура, най-добра роля на Хилари Суонк и най-добра поддържаща роля на Морган ФриймънВъв всички тези истории обаче спортът остава на второ място, за да изведе на преден план драматичните човешки истории, които съпътстват победите и загубите на ринга.През 2010 режисьорът Дейвид О. Ръсел се заема да пренесе на големия екран поредната значима история свързана със света на бокса. Основната заслуга обаче за филмовата адаптация по живота на Мики Уорд „Ирландеца” е на Марк Уолбърг, който също произхожда от работническа среда и от години желае да разкаже точно тази история. Така той се заема не само със задачата да се превъплати физически и психически в истинския Мики Уорд, но и да работи като продуцент, за да може филмът да бъде реализиран на практика.„Боецът” е преди всичко история за вътрешната борба на всеки един от нас; борба, която трябва да спечелиш, преди да можеш да се отдадеш напълно на всякакви други предизвикателства.В случая на конкретната история Мики Уорд (Марк Уолбърг) е човек, свикнал да следва безпрекословно напътствията на майка си и брат си, като реално осъзнава, че те може би не са най-доброто за него, но в същото време не е способен да се откъсне от кръга на семейството си.Мики е боксьор с голямо сърце, живеещ в сянката на брат си Дики (Крисчън Бейл), победил преди много години великия Шугър Рей Ленърд. Самият Дики се е превърнал в пропаднал наркоман, който не си дава реална представа за случващото се около него и за последствията от действията му.Властната им майка контролира кариерата на синовете си, опитвайки се да изкара пари най-вече на гърба на Мики, който понася тежки удари в неравностойни мачове. Всичко това обаче се променя с появата на Шарлийн (Ейми Адамс), чиято желязна воля и огнен език са способни да се окажат спасителния пояс, от който Мики се нуждае, за да изплува от блатото на семейните проблеми.Всеки, който държи да знае как завършва филма, може лесно да го направи с помощта на съвременните технологии, но по отношение на американските биографични спортни драми ние българите сме облагодетелствани, защото в повечето случаи не сме запознати с развоя на събитията и за нас ефектът от една толкова силна емоционална история е още по-голям, особено когато е добре разказана и изиграна.А в случая актьорите са основния коз на „Боецът” и не случайно вече завоюваха няколко награди за Най-добро ансамблово изпълнение. При ограничен бюджет и снимачен период от само 33 дни, е ясно, че е било от първостепенно значение да се подберат такива актьори, които са наясно с ролята си и са й отдадени напълно.Парадоксално или не, но основната движеща сила зад проекта и изпълнител на главната роля Марк Уолбърг бе пренебрегнат при номинациите за „Оскар” в категорията "най-добра мъжка роля".Тъй като в България повечето останали кандидати все още не са показвани на голям екран е трудно да преценим адекватността на този пропуск, но при всички случаи едва ли е нужно вече някой да бъде убеждаван, че Уолбърг е добър актьор. От времето на музикалната му кариера изминаха много години, през които той се снима в редица филми и дори получи номинация за „Оскар” за „От другата страна” на Мартин Скорсезе. В случая обаче Уолбърг наистина е засенчен от изпълнителите в поддържащите роли, които се водят такива само по силата на академичините правила, но в действителност спокойно могат да бъдат определени като централни за филма.Спечелилият вече няколко награди, включително и „Златен глобус”, Крисчън Бейл се е устремил към своя първи „Оскар” за ролята си на Дики Еклунд и по всичко изглежда, че няма какво да го спре да добави и отличието на Академията към своята колекция. Бейл е добре известен с екстремните си актьорски методи и пълна отдаденост на всяка роля, което тук отново се проявява в пълна сила. Актьорът е свалил 10 килограма и е заприличал на жив скелет в сравнение с визията си като Батман, а превъплащението му в образа на изпаднал наркоман е един от най-убедителните аргументи срещу употребата на нелегални субстанции, показван в игрален филм.Мелиса Лео в образа на властната майка също е почти сигурен носител на наградата „Оскар” за Най-добра поддържаща роля и отличието би било напълно заслужено. Героинята й се опитва да се държи като Дон Кинг от гетото, убеждавайки Мики, че винаги му мисли най-доброто, но всъщност си затваря очите пред проблемите на другия си син и единствено желае да изкара повече пари без оглед на здравето на собствените си деца.Ако не беше именно Лео, Ейми Адамс може би най-сетне щеше да спечели „Оскар”, но явно и този път ще трябва да се задоволи само с номинация за образа на Шарлийн, приятелката на Мики. Адамс продължава да затвърждава позициите си на една от най-стабилно представящите се актриси в Холивуд, изигравайки наперената барманка, която води собствена борба с трудностите на живота, но в същото време е готова на всичко за успеха на Мики, дори това да означава директна конфронтация с многолюдната женска част от семейството му.За автентичността на „Боецът” допринася участието на истински лица от историята на Мики Уорд. Уолбърг успява да убеди полицая и треньор Мики О’Кийф да изиграе самия себе си и аматьорът във филмовия бизнес се справя повече от добре, имайки предвид краткия снимачен процес и сигурната липса на достатъчно време за многократни дубли.С право „Боецът” може да бъде определен като изцяло актьорски филм наситен с брилянтни изпълнения, чийто умел диригент е Дейвид О. Ръсел.Важно е да се подчертае, че филмът по никакъв начин не може да бъде разглеждан просто като копие на „Роки”. Историята и персонажите в „Боецът” носят собствен уникален заряд, който заслужено печели адмирации и от публиката, и от критиката по целия свят, а 7-те номинации за „Оскар” са признание за един много качествен филмов продукт, който българската публика ще има удоволствието да гледа от този петък във всички големи киносалони. ... още »
Отрупани с награди музикални филми на Фернандо Соланас показва кино "Одеон" за 75-годишнината на именития аржентински режисьор."Юг" може видите на 12 февруари, а "Изгнанието на Гардел" - на 13 и 16 февруари, предава БТА.Мари Лафоре, Филип Леотар, Марина Влади са сред актьорите в "Изгнанието на Гардел" /1985/ - с голямата специална награда на журито, наградата "Пазинети" и наградата на УНИЦЕФ във Венеция, "Големият корал" на Фестивала на новото латиноамериканско кино в Хавана, специалната награда на журито на фестивала на иберийските и латиноамерикански филми в Биариц."Филмът вълнува както с разказа за болката от изгнанието, така и със сблъсъка на две култури - сблъсък труден, но плодоносен и обнадеждаващ", пише критиката за "Изгнанието на Гардел" - кинотворба, в която си дават среща хореографията и поезията, за да съпреживеят зрителите съдбата на артистична трупа от изгнаници аржентинци във Франция.Музиката на Астор Пиацола звучи в "Юг" /1988/ - с наградата за режисура в Кан и с участието на Сусу Пекорадо, Мигел Анхел Сола, Филип Леотар.По думите на Фернандо Соланас "филмът е едно дълго пътуване през живота и смъртта, желанието и страха, омразата и любовта. С една дума - Юг". Както в "Изгнанието на Гардел", така и тук музиката е душата и двигателят на филма. В техническо отношение филмът е поразяващ, е оценката на специалистите. ... още »