Вижте началото, което трансформира нашия свят! На 20 септември, само в кината, се отправяме на пътешествие до Сайбертрон, за да видим неразказаната история на иконичните герои Оптимус Прайм и Мегатрон, които от неразделни приятели, свързани като братя, се превръщат в непримирими врагове. С Трансформърс: Първият емблематичният франчайз се завръща на големия екран в анимационна форма, по-впечатляващ и по-вълнуващ от всякога.
Трансформърс: Първият разказва историята на непокорните роботи Орион Пакс и D-16, които един ден целият свят ще познава като Оптимус Прайм и Мегатрон. Приятелите заемат най-ниското ниво в йерархията на Сайбертрон и се трудят като общи работници под повърхността на планетата, възхищавайки се на своя идол Сентинел Прайм и мечтаейки един ден да се издигнат и да спечелят правото да се трансформират. Когато след поредната им лудория Орион Пакс и D-16 са наказани, те се натъкват на тайна, която ще ги отведе на шеметно пътешествие, което завинаги ще промени както тяхната съдба, така и тази на Сайбертрон.
Новият трейлър на Трансформърс: Първият разкрива необуздания характер на Орион Пакс и D-16 и ни запознава с техните приятели, които ще ги съпътстват в приключението им и заедно с тях ще се превърнат в легенди. Видеото обещава главозамайващо, изключително забавно и изпълнено с много екшън приключение, което феновете на поредицата очакват отдавана – приключение, което наред с впечатляващата визия, ще предложи и ангажираща история с пълнокръвни герои, които ще развълнуват дори и тези, които за първи път се запознават с емблематичните трансформиращи роботи.
Режисьор на Трансформърс: Първият е Джош Кули (Играта на играчките 4), а сценарият е на Андрю Берър и Гейб Ферари. Освен Крис Хемсуърт и Брайън Тайрий Хенри, оригиналният актьорски състав включва още Скарлет Йохансон, Кийгън-Майкъл Кий, Стив Бушеми, Джон Хам и Лорънс Фишбърн. Продуценти са Лоренцо ди Бонавентура, Майкъл Бей, Том ДеСанто, Дон Мърфи, Арън Дем и Марк Варадиан, а сред изпълнителните продуценти е Стивън Спилбърг.
Разкриваме пълния си потенциал с Трансформърс: Първият от 20 септември само в кината на 3D.
Представител на студиото Columbia Pictures потвърди, че Дейвид Ръсел (“Трима крале”) ще напише сценария и ще поеме режисурата на предстоящата филмова адаптация на видеоиграта “Uncharted: Drake's Fortune”, която бива описвана като смесица между Индиана Джоунс и Томб Рейдър.Продукцията ще се придържа към мащабната визия на играта, а сюжетът ще разказва историята на търсача на съкровища Нейтън Дрейк.Повече подробности свързани със сюжета не се разкриват, но президента на Sony Pictures Entertainment Ейми Паскал заяви, че надеждата е да се даде старт на нова потенциална поредица, която ще комбинира най-доброто от приключенското кино.Ейми Паскал: “Дейвид (Ръсел) е най-добрият избор за този филм. Той е режисьор, който може да пресъздаде на големия екран всички елементи които превърнаха играта в наистина впечатляващ успех. Първата част от тази игра бе продадена в над 2.6 милиона копия, и като цяло “Uncharted: Drake's Fortune” е една от най-успешните видеоигри за Плейстейшън 3. Този успех не е случаен, и ние се надяваме че феновете ще откликнат по същия начин и към филма. Най-важното за нас като филмови творци е да уловим магията на играта – интересните герои, комедията и страхотния екшън. Напълно уверени сме, че Дейвид ще се справи с материала и също така ще внесе и своя отличителен визуален стил.”При писането на сценария, Ръсел ще бъде подпомогнат от Томас Дийн Донъли (“Скок във времето”) и Джошуа Опенхеймър (“Сахара”), чиито първоначален сценарий за “Uncharted: Drake's Fortune” бе отхвърлен от студиото. Продуценти на филма ще бъдат Ави Арад (“Железният човек”), Алекс Гартнър (“Неприлично предложение”) и Чарлс Роувън (“Град на ангели”).В момента, Дейвид Ръсел завършва монтажа на драмата “The Fighter” с участието на Марк Уолбърг и Крисчън Бейл, a след това ще седне на режисьорския стол на филма с Винс Вон и Клои Морец “Old St. Louis”.Очаква се след края на снимките на “Old St. Louis” Ръсел да започне подготовката за “Uncharted: Drake's Fortune”, чиято световна премиера е насрочена за 2013 година.digitalspy.co.uk ... още »
Международният филмов фестивал (7-15 октомври) в южнокорейския град Бусан повдигна някои интересни въпроси около популяризирането на индийското в частност и азиатското кино като цяло.Фактите говорят, че индийската филмова индустрия е най-продуктивната в световен мащаб с над хиляда нови заглавия, които пуска на пазара всяка година.Звездата на Боливуд Айшвария Рай бе една от най-търсените за интервюта личности на събитието. Тя промотира на феста двете последни продукции с нейно участие - екшън блокбастърите „Raavan" и "Raavanan" на режисьора Мани Ратнам.Ратнам, който по време на 27-годишната си кариера е създал 22 филма - някои от които най-големите хитове на местно ниво, сподели, че според него е назрял моментът тяхното кино да придобие интернационална популярност."Индийското кино не е напълно Холивуд-изирано. Налице е една прекрасна възможност да се запази абстрактното в изкуството, да се наблегне на емоционалната страна на нещата и всичко това да не пречи на логическата постройка на творбата. Имаш възможност да експериментираш, вместо да се ограничаваш в една много статична драматична форма", каза режисьорът.Последната негова лента, в която главната героиня се влюбва в похитителя си, ще бъде разпространена в световен мащаб.В Бюсан бе и Джон Купър - директор на фестивала в Сънданс - в ролята на селекционер на азиатски филми, които да бъдат показани в Щатите.Той оглавява журито, връчващо наградата „Flash Forward", която се присъжда на режисьори, които не са от най-многолюдния континент. Купър вярва, че глобалният успех на всяка филмова индустрия идва тогава, когато нейните продукти спрат да бъдат кичени с етикета „екзотичен"."Мисля, че когато става въпрос за привличане на по-голям брой зрители, всичко се свежда до общочовешки теми. Пример за това е индийският филмов фестивал в Сан Франциско, чиято посещаемост скочи двойно след излизането на „Беднякът милионер". Хората просто се запалиха по Индия и искат на научат нещо повече за страната и народа, а най-лесно това може да стане чрез киното", смята американецът.Интересно е да се отбележи, и че на тазгодишното издание на феста бе представена и първата индийско-бразилска копродукция - "Bollywood Dreams", дело на режисьорката Беатриз Зайгнер. Това може би ще е началото на едно дълготрайно сътрудничество между двете държави, чиито филмови индустрии подписаха договор за съвместна работа.Зайгнер определи като уникален опита, който е натрупала по време на работата по филма (който разказва за трудностите на три бразилки, стараещи се да пробият в Боливуд). Тя сподели, че в родината й все повече хора искат да гледат индийски филми и да научат нещо повече за кино индустрията там."В Бразилия е трудно да спечелиш пари с правене на филми. Но смятам, че нашият проект е нещо коренно различно и той също спомага за повишения интерес към техните ленти", откровеничи Беатриз.Някои обаче поставят под съмнение нуждата филмите, произвеждани във втората по многолюдност страна в света, да бъдат разпространявани особено напористо извън нейните предели."Като се замислиш, че всеки шести човек на планетата е индиец, ти става ясно, че сме достатъчно глобализирани. Но не считам, че главният въпрос е в световната доминация. Основната идея е по-скоро да покажеш труда си на колкото се може повече хора, които да го намерят за нещо, заслужаващо си гледането", изрази мнението си индийския актьор Абишек Бачан. ... още »
Протест подтикна Емир Кустурица да напусне журито на международния филмов фестивал в Анталия.Група пробосненско настроени граждани обвиниха родения в Сараево режисьор, че е фашист, защото не е заел позиция срещу зверствата, извършени от сърбите по време на войните в бивша Югославия. Министътрът на културата на Турция дори осъди избора Кустурица да участва в журито на феста.Наскоро местният режисьор Семих Капланоглу оттегли своя филм от участие във фестивалната програма, тъй като получи множество упреци, че лентата му е силно икономически повлияна. Мнозина виждат в ситуацията и намесата на дългата ръка на управляващата проислямистка АКП (Партия на справедливостта и развитието).Кметът на Анталия Мустафа Акайдън поднесе извиненията си на гостите заради поведението на управляващите и част от населението на Турция.На импровизирана пресконференция Кустурица разясни, че решението му да напусне журито е породено от факта, че не е искал да пречи на работата на колегите си. Нещо, което е било неизбежно с оглед на засилената охрана, с която се е движел. ... още »
На фокус: „Пазачът на мъртвите”2010 е Година на българското кино. Обещанието, което Международният София Филм Фест и Националният филмов център дадоха на киноманите и професионалистите в началото на годината, беше за срещи с повечето от най-стойностните български филми, създадени през последното десетилетие.Представяме на вашето внимание „Пазачът на мъртвите” на Илиян Симеонов. Програмата „Десетилетие на българското кино” е включена в извънредния „семестър” на инициативата „София Филм Фест за учащи” и представя 34 български игрални филма, произведени в периода 2000 – 2009. СФФУ е програма, която се радва на изключителен интерес от младите хора. Студентите и учениците имат право на безплатен вход. Филмите от „Десетилетието” са всяка сряда от 18.30 часа в Дома на киното и ще бъдат представени от техните автори. „Пазачът на мъртвите” - филмътНа гробището в голям български град живее и работи сериозен 13-годишен сирак - Малкия. За него това е целият свят. Израснал сред мъртвите, той разбира по свой начин живота и лесно разпознава смъртта. На него разчитат и приятелите му - нещастен Старец, бивш политически затворник, който иска вече да умре, и гримьорът на покойниците в гробището - пропаднал Художник, който все още мечтае да нарисува своя шедьовър. Малкия решава да им помогне – след като човек цял живот е живял като куче, заслужава поне да умре щастлив. След няколко неуспешни опита за самоубийство Стареца се успокоява - момчето предсказва датата на неговата смърт. Осигурява му и прекрасен подарък - централен парцел за гроб. За Художника, Малкия открива съвършената жена и модел - на едно от погребенията е срещнал красивата Мария. Най-после Малкия е доволен, но тогава идва и засечката - оказва се, че Мария е дъщеря на Стареца. Момчето прави всичко възможно двамата да не се срещнат - ако Стареца разбере, че е имал дъщеря, ще умре нещастен. В крайна сметка смъртта се оказва непредвидима.В предречения ден в гроба ляга не Стареца, а Художника. Все пак мисията на момчето е изпълнена – нещастният творец е нарисувал мечтаната си картина и е бил щастлив с Мария в последната си любовна нощ. Стареца и дъщеря му най-после са заедно. На Малкия му остава единствено да се съгласи с Мария, че той също е обикновено момче, което може да обича, да има приятели и да се радва на живота, а не на смъртта.Сценарист и режисьор на филма е Илиян Симеонов, оператор е Димитър Гочев, музиката е на Теодоси Спасов, продуценти са Димитър Гочев и Захари Паунов. Филмът е копродукция на Камера/Адком съвместно с Българската Национална Телевизия и със съдействието на Националния филмов център.Във филма участват Владимир Георгиев, Самуел Финци, Ицхак Финци, Диана Добрева, Николай Урумов, Валентин Танев, Пламен Сираков.Режисьорът за филма"Темата е доста трудна. Знам, че се движим на ръба на бръснача. Знам колко е трудно да се говори на зрителя за смъртта, и то с любов. Най-хубавият спомен, който имам е от моментите, в които с Кольо Карамфилов правихме един ангел. Взехме отнякъде един манекен, отгоре го направихме с гипс и драперии. Беше страхотно, защото знаехме, че правим нашия ангел-хранител."„Дарик”, ноември 2007Критиката за филма… „Дълбоко вярвам, че бебетата идват от онова място, където отива всеки от нас, след като умре.” Това са думи на режисьора звезда на европейското кино Фатих Акин. Тези думи могат да служат за мото на „Пазачът на мъртвите”. Романтичната черна комедия се превърна в лебедова песен на своя режисьор - любимеца на филмовата общност, човека, който нямаше нито един враг в нея - Илиян Симеонов. Илиян създаваше всеки свой филм повече със сърцето, отколкото с хладния разум на талантлив занаятчия. Сигурно заради това неговите ленти предизвикваха неочаквани реакции. „Граница” стана фаворит на публиката и възмути дървените глави сред българския генералитет през 1993. „Пазачът на мъртвите” спечели единодушното одобрение на киногилдията, но остана малко недовидян от своите зрители… Илиян признаваше, че сюжетът на „Пазачът на мъртвите” го вдъхновява, защото разказва за топли и търсещи щастие хора, живеещи на мрачния фон на едно гробище. Харесваше му предизвикателството да разруши баналната ни представа за гробището като зловещо място, да разкаже за Смъртта като приятелка, а не враг на живота, като негово своеобразно начало, а не край. Точно онова, за което Фатих Акин засне своя „На прага на рая” почти по същото време. Изведнъж се сещам какво ме човърка, докато метрото ме носи в тъмните си тунели. Знам, че някой гледа моята сянка и тези на хората до мен. И се грижи за нас. И ни мисли. Пазачът на живите. Големият. Илиян...Антония Ковачева, в. „Труд”, май 2010И до днес „Граница” се смята за най-добрия български филм от 90-те години. След него Илиян Симеонов прави документалния „Имам една идея” (1996 г.) Две години по-късно впечатлява всички с друга екранизация по Емил Тонев – „Сомбреро блус”. През 2001 г. Илиян Симеонов е готов и с полицейския трилър „Ярост”. След това, в продължение на пет години, режисьорът търси средства, за да създаде последния си филм – „Пазачът на мъртвите” (2006 г.)… Той нееднократно е признавал, че във всичките му филми се прокрадва темата за отговорността - както към себе си и другите, така и спрямо това, което ще оставиш след себе си. Илиян Симеонов изпълни своята мисия. Остави ни много, макар че си отиде твърде рано. Деяна Ангелова, в. „Монитор”, март 2008Фестивални участия и награди2006Награда за режисура, Награда за женска роля на Диана Добрева, Награда на Кодак за операторско майсторство (поделена) – „Златна Роза” Варна2007Награда за мъжка роля на Владимир Георгиев, Награда за музика на Теодоси Спасов – Годишни филмови награди на ИА „Национален Филмов Център” Наградата на СБФД – най-добър игрален филм за 2006 и 2007 година2008Официално предложение на България за номинации в категорията „Най-добър чуждоезичен филм”, награди Оскар 2008 ... още »
В нов проект на HBO Ал Пачино ще се превъплъти в тикнатия зад решетките продуцент Фил Спектър. Филмът ще бъде заснет от спечелилия „Пулицър" Дейвид Мамет („Да разлаем кучетата"), който освен това ще е автор и на сценария, съобщава The New York Times.Това не е първият случай, в който Пачино и Мамет работят заедно. През 1983 г. актьорът участва в постановката на режисьора „Американски бизон", поставяна на Бродуей.Спектър се сдобива със слава заради работата си в края на 50-те и през следващото десетилетие на миналия век, която се отличава със своята внушителна „стена от звук". Той стои зад знакови за времето си албуми като „River Deep, Mountain High" на Айк и Тина Търнър, „You've Lost That Loving Feeling" на Тhe Righteous Brothers и „Da Doo Ron Ron" на The Crystals.Фил продуцира и последния албум на The Beatles - „Let It Be", който се явява и негово своеобразно кръщение в света на рок музиката. В последствие той работи и с банди като The Ramones и Blondie.На 13 април 2009 г. Спектър е признат за виновен в извършването на убийство от 2-ра степен на актрисата Лана Кларксън, за което е осъден на 19 години затвор.Кларксън е открита застреляна в дома му на 3 февруари 2003 г. Продуцентът пледира, че загиналата се е самоубила, но през 2009 г. е признат за виновен в причиняване на убийството й с огнестрелно оръжие. ... още »
"Социалната мрежа" на Дейвид Финчър запази водещата си позиция в американския бокс офис за втора поредна седмица.Лентата, разкриваща историята на най-популярната социална мрежа Facebook регистрира 15,5 млн. долара през уикенда, с което достигна приходи в САЩ и Канада от 46 млн. при бюджет от 50 млн. При това филмът все още не е направил премиерата си в страните извън Америка, така че тепърва ще можем да оценим дали ще се окаже поредният успешен ход на Финчър. Впечатление в каста прави единствено името на поп звездата Джъстин Тимбърлейк, но с интерес можем да следим и изявите на Андрю Гарфилд, избран да замести Тоби Магуайър като новия Човека-паяк.Две изцяло нови предложения имаме на втората и третата позиция. За пореден път се потвърждава традицията жанрът „романтична комедия” да е първи избор за киноманите - "Такъв е животът" (14,6) разказва за двама непознати, принудени да съжителстват заедно като настойници на малко момиченце, чиито родители загиват при катастрофа.Първоначалната антипатия обаче постепенно се превръща в чувства от съвсем други измерения. Главните роли са поверени на Катрин Хейгъл и Джош Дюамел, познати най-вече от незабравимите си персонажи в „Анатомията на Грей” и „Лас Вегас”.Челната тройка завършва „Секретариат – конят легенда” с 12,6 млн. Драмата е посветена на историята на прочутия състезателен кон, Секретариат, а екранизацията е дело на Рандъл Уолъс, познат от работата си над „Мъжът с желязната маска” и „Бяхме войници”.Две места губи анимационната комедия "Легенда за пазителите". Предложението на Warner Bros остава със 7 млн. през уикенда и общо 39, 4 от екраните зад Океана, при бюджет от 80 млн.Непознато заглавие имаме и на петата позиция - това е новият проект на гуруто на хорър жанра Уес Крейвън "My Soul to Take" с 6, 9 млн. Лентата представя ужасяващата битка между седем деца и брутален сериен убиец, току що излязъл от затвора с мисълта за отмъщение, а въпреки че в каста не можем да отличим нито едно познато име, то факта, че режисурата е дело на Крейвън (автор на поредицата „Писък”) говори сам по себе си.Четвърта седмица в топ 10 кара и вторият режисьорски опит на звездата Бен Афлек - “Градът” (6,3 млн.). След като при първия си такъв, популярният холивудски актьор спечели критиците, но не и масовата публика ("Жертва на спасение"), то новият му проект вече е с печалба от 86,78 млн., при условие, че с дебюта си реализира само 34.Колкото и изненадващо да е, но “Уолстрийт 2: Парите никога не спят” продължава да губи позиции със солидни темпове. Драмата, разкриваща финансовите машинации на световната борса вече е на седма позиция (4,6) с общи приходи от 43, 6 млн. при бюджет от 70. В световен мащаб сумата нараства до 66,7, но въпреки това като че ли очакванията към тандема "Стоун - Дъглас” са традиционно далеч по-високи от постигнатото до момента.Комедия имаме и на осмото място - със сигурност вече можем да обявим "Лесна, А?” за една от приятните изненади в света на киното тази есен (4,2 млн.). При буквално смешния на фона на останалите заглавия в класацията бюджет от 8 млн., лентата е спечелила 48,1 само в САЩ и Канада. При това не разполага нито с внушителни имена в актьорския състав, нито с особено познато име на режисьорския стол (едва втори проект за Уил Глик).Крими трилърът "Case 39" заема предпоследната позиция с 2,6 млн. Сюжетът разказва за социален работник, борещ се да спаси дете от малтретиращите го родители, но скоро разбира, че ситуацията е много по-опасна, отколкото някога е очаквал. В каста можем да отличим Рене Зелуегър и Брадли Купър, които са далеч по-познати в романтично амплоа. Топ 10 тази седмица завършва комедията “Пак ли ти”, изобилстващо от атрактивни имена – Сигорни Уивър, Кристен Бел, Джейми Лий Къртис и др. Филмът завършва уикенда с 2,4 млн. долара в третата си седмица на екран.ОбобщениеМакар и с малко, "Социалната мрежа" успя да задържи лидерската позиция в класацията и тази седмица. Драмата на Дейвид Финчър успя да се пребори с конкуренцията на цели три нови заглавия, въпреки че спечели битката с по-малко от милион над традиционно силния жанр "романтична комедия” в лицето на "Такъв е животът".Все пак сума от 46,1 млн. за период от 10 дни, като че ли е малко под очакванията, макар че голяма заслуга за това има и самият режисьор - със „Странният случай на Бенджамин Бътън” той успя да вдигне лентата твърде високо, припечелвайки „скромната” сума от 127,5 млн. само в САЩ и Канада и 334 млн. в цял свят.Що се отнася до любовните трепети между Джош Дюамел и Катрин Хейгл, то създателите на филма добре са си направили сметката и логично са насочили усилията към покоряване на активната за подобен род филми аудитория – женската. От Warner Bros разкриха, че 70% от зрителите са представители на нежния пол и също 70% са на възраст над 25 години.ОчакванияТази седмица на екран в САЩ излизат четири нови заглавия, от които можем да насочим внимание към две. Като фаворит се очертава "БСП - Бесни Страшни Пенсии", в който главната роля е поверена на звездата Брус Уилис. Това е поредният филм по екранизация на комикс, в който актьорът решава да поеме предизвикателството, като лентата разказва за бившият агент на ЦРУ Франк Моузес, който живее тихо и спокойно до момента, в който го погва друг бивш агент.В опит да спаси себе си и семейството си, героят му събира стария си екип, за да ликвидира опасността. В каста участват още Морган Фрийман, Джон Малкович и Хелън Мирън."Conviction" пък разказва за студентка по право, която за завършването си се съсредоточава върху случая на собствения си брат, осъден за убийство. Тук безспорната звезда е Хилари Суонк, умело подпомагана от Сам Рокуел, а режисурата е дело на Тони Голдуин, далеч по-познат в амплоато си на актьор.Бокс офис класация на Северна Америка за периода08 октомври - 10 октомври1 The Social Network - $15.5M/$46.1M2 Life as We Know It - $14.6M/$14.6M3 Secretariat - $12.6M/$12.6M4 Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole - $7.01M/$39.4M5 My Soul to Take - $6.92M/$6.92M6 The Town - $6.35M/$73.8M7 Wall Street: Money Never Sleeps - $4.62M/$43.7M8 Easy A - $4.2M/$48.1M9 Case 39 - $2.63M/$9.6M10 You Again - $2.47M/$20.7M ... още »
В понеделник вечерта в четвъртия епизод на „Стъклен дом” много истини от миналото на Чарли ще излязат наяве. Зрителите ще видят жената от неговото минало, с която Чарли е бил емоционално свързан, както и сблъсъците и ненавистта с брат му и майка му.Междувременно, бившият затворник става все по-близък с младата Александра, покрай склонността й да се забърква в големи неприятности, с които сама не успява да се справи.В крайна сметка, Елена и Христо Атанасови ще предприемат крайни мерки за възпитанието на дъщеря си.Междувременно, Димитър Касабов продължава да плете бизнес машинациите си и да предприема нелоялни ходове спрямо вече бившите си партньори – Христо и Камен.Боряна Касабова, от своя страна, решена да върне семейния уют, подкрепя съпруга си и се опитва да спечели обратно доверието му.Колебанията и спомените относно Камен обаче непрекъснато я преследват.Дали ще приеме отново да види младия Касабов, или ще предпочете привидното семейно щастие, ще стане ясно в понеделник вечер в „Стъклен дом”. ... още »
И тази година ФИЛМИНИ ще връчи голямата си награда на най-добрия филм, избран сред всички състезателни програми. Филми от Европа, Азия, Аржентина, Бразилия, Израел, Скандинавските страни, Балканските страни и България ще се състезават за паричната премия от 1 200 Евро, статуетка и грамота за своя режисьор.6 са българските филма, които ще се състезават за голямата награда на ФИЛМИНИ заедно с всички останали късометражни заглавия в селекция.Селектираните български филми, създадени през 2009 – 2010 г. и с не по-дълго времетраене от 20 мин. са:“Voice wanted” на режисьора Мария Стоянова “Топъл ноември”, режисьор Валентин Гошев “Един ден на земята”, режисьор Петър Панайотов“Чужди стъпки” на режисьора Неда Морфова“Аз, ти, никой друг”, режисьор и продуцент Милена Калева “Станка се прибира вкъщи” с режисьор Мая ВитковаVoice wantedФилми за мечти, за музика, за щастие, за откриването на пътя в живота и за един добър кон...Отделно от възможноста да отнесат най-големия приз, българските късометражни филми от ФИЛМИНИ имат и втора възможност за отличие. Те се конкурират помежду си за наградата за Най-добрия български филм на ФИЛМИНИ, която се състои в предоставяне на камера, филмова лента и лабораторни услуги от Kodak Cinelabs България. Те трябва да бъдат използвани за създаването на следващия късометражен филм на наградения режисьор, а наградата, усвоена в рамките на една година за филм с премиера на ФИЛМИНИ 2011.Международно жури ще отсъжда победителите в категориите. Тази година ФИЛМИНИ въвежда два състава жури, които спрямо своята професионална насоченост ще дискутират върху различни жанрове на филма.Първото жури, дебатиращо върху игралните филми е в състав Симоне Фенойл от Италия, редактор в университетския канал в Торино и настоящ директор на младежката кино мрежа НИСИ МАСА; Фабиен Горжер, режисьор, неговият филм „France 2 Pair of shorts Film Hook” е наградаден във фестивала в Кан през 2007 г.; българският оператор Антон Бакарски; фестивалният координатор Ивон Иримеску и Миляна Ленак от Македония.Журито, което ще отсъжда анимационните филми е в състав Шпела Чадеж, аниматор мултимедия от Любляна, Маркус Косонен и Моника Котецка. Анимационната програма на ФИЛМИНИ включва филми от целия свят – късометражни анимации за любовта, за раздялата, за сътворението, за саморазрушението и за...други неща.Тези и много други късометражни филми можете да гледате в рамките на 4-тото издание на международния фестивал за късометражно кино ФИЛМИНИ от 13-ти октомври в кината Одеон, Дом на киното и Червената къща, а повече информация за фестивала можете да намерите тук www.filmini.org. ... още »