от Александър Райчев„Под прикритие” не е нито първият, нито последният български сериал, който огрява родния ефир. „Под прикритие” обаче е първият български сериал, който показва, че взима светъл пример от най-добрите в занаята, които както обикновено са северноамериканските радетели за качествен кино и телевизионен продукт.Защото каквото и да твърдят разни псевдоинтелектуалци (особено родни), то в днешно време игралните филми и поредици от малкия екран са преди всичко продукт, който се пласира на свободния пазар и при липса на интерес от страна на публиката угасва по-бързо, отколкото е отнело да се появи въобще.Сериалите в САЩ винаги са били на почит и са се радвали на огромна популярност. Само си спомнете за емблематични за няколко поколения образци в жанра на телевизионната драматургия като „Бар „Наздраве”” и „Приятели". През тях са минали актьори като Тед Дансън, Уди Харелсън, Кърсти Али, Келси Грамър, Дженифър Анистън, Къртни Кокс. „Спешно отделение” направи от Джордж Клуни глобална звезда, която успя да се възползва максимално от набраната инерция и днес се радва на изключителна кариера и уважението на цялата филмова гилдия.През последното десетилетие особено актуални станаха криминалните поредици, в които беше преоткрит таланта на актьори като Уилям Питърсън, Дейвид Карузо и Гари Синийз, чиито герои неуморно търсят улики „От местопрестъплението”, за да заловят лошите. Излъчваните и по българските канали „Криминални уравнения”, „Безследно изчезнали” и „Кости” са само малка част от поредиците, които обръщат поглед към работата на полицаите и техните заплетени случаи.Холивуд обаче винаги като че ли е проявявал повече интерес към живота на престъпниците – били те не толкова значителни фигури на криминалната сцена или част от големи мафиотски фамилии, които спорят помежду си за надмощие. Сред безспорните образци в жанра фаворити са „Кръстникът” на Копола заедно със своите две продължения, а също и шедьоврите на Скорсезе – „Добри момчета”, „Казино” и „От другата страна.” А на малкия екран успех пожъна показвания и в България „Семейство Сопрано” – носител на редица награди Еми и Златен Глобус.„От другата страна” може и да е римейк на хонконгски филм от 2002, но именно той донесе заветния "Оскар" за режисура на Скорсезе и събра на екрана Мат Деймън, Леонардо ди Каприо и Джак Никълсън плюс още поне половин дузина от най-известните актьори в Холивуд.След това леко отклонение за поглед върху ситуацията отвъд Океана нека отново се върнем на родна почва и конкретно по темата за „Под прикритие.” Зад неговата реализация освен капитала на БНТ 1 стои и името на един човек, който вече е емблематична фигура за развитието на развлекателната индустрия в нашата страна. Едва ли има човек, който да не е разбрал за съществуването на Димитър Митовски след небивалия за филм родно производство успех на политическата сатира „Мисия Лондон”.Комедията с Любо Нейков и Коцето Калки може да не е идеалния филм и въобще да не е по вкуса на т.нар кинаджии-интелектуалци, но тя нагледно показа, че родното кинопроизводство явно не е напълно умряло и не е нужно през цялото време да се реве, че пари няма, за да се изкара на пазара конвертируем продукт.Митовски не бърза със заснемането на неизбежното продължение на тоталния си хит, но междувременно се занимава с продуцирането и разпространението на други български заглавия като „HDSP: Лов на дребни хищници” и „TILT”, които продължиха тенденцията на раздвижване у киното с BG марка. Паралелно на малкия екран вече трети сезон продължава да върви продуцираната от неговата SIA поредица „Стъклен дом”, която успя да стане събитие в началото, но все повече заприличва на зле скалъпен турски сериал.Други продуценти също опитват да изкоренят доминацията на ориенталските сапунки, използвайки техните похвати. Космическите рейтинги, които агенциите отчитат за „Столичани в повече” са доказателство за правилната посока, в която вървят неговите създатели. Други по-бездарни и направо обидни опити за летене бяха реализирани чрез „Забранена любов”, който отново циклеше в семейните драми, но по особено ужасяващ за сетивата на нормалните хора начин.На фона на целия този турско-български тюрлю-гювеч от размисли и страсти, който доминира родния ефир, е като студена бира посред жарък летен ден появата на сериал в различен жанр. БНТ 1 трябва да бъдат поздравени за смелото решение да продуцират криминална поредица, която не си служи с евтини гегове, за да разсмива масите. Може би заради това и сериалът се излъчва в неделя вечер, за да хване зрителите в по-отпочинала кондиция и да не ги натоварва много с пресъздаването на родната престъпна реалия, която и без това шества редовно в новинарските емисии.Съвсем в реда на нещата е да хвърлим един сравнително обективен поглед върху проекта, като започнем от самото начало, а именно кому е хрумнала идеята за това смело и амбициозно начинание.„Под прикритие” смело заявява в началните си надписи, че е по идея на Димитър Митовски. Това може да го приемем за вярно, ако под идея се брои да се събудиш един ден и да си кажеш „а защо пък да не направим български римейк на „От другата страна”, който и без това е римейк. Ама като сериал.” Митовски може да не е Скорсезе за световното кино, но за родните мащаби е направо същински Спилбърг, така че речено-сторено и скоро идеята си проправя път към малкия екран.Естествено за успеха на всеки филм или сериал основно значение има подбора на актьорите, а в България това е още по-важно, защото много родни артисти са склонни да преиграват безумно и то най-вече, когато ги снимат, а не толкова, когато са на сцена примерно. Това е ярко доказателство за липсата на опит при поведение пред камера, който недостатък може да се коригира само с количественото натрупване на повече роли и проекти във филмографията на дадения актьор.Има разбира се и такива като Владо Пенев, които явно са имунизирани от родната среда и се справят с ролята си повече от добре. След като в пожъналия значителен успех „Дзифт” Пенев беше в ролята на гадното ченге, то тук като контраст влиза в образа на добрия представител на властта, който жертва личния си живот в името на професията.Още едно лице от основния каст на „Дзифт” се подвизава в „Под прикритие” като дясна ръка на престъпния бос Джаро. Това е Захари Бахаров, който бавно, но уверено гради кариера в киното и театъра, която го утвърждава като един от водещите български актьори от по-младото поколение.Ако се замислите колко много актьори са ви направили впечатление в американските филми чрез своето постоянно присъствие във второстепенния каст, ще си дадете сметка, че е важно да имаш солиден актьор във всяка една роля. И докато сред неизброимите холивудски продукции е по-трудно да запомните конкретно име, то тук Захари Бахаров със сигурност ще остави своя отпечатък с ролята на верния Иво.Вече трета година сред най-стойностните предложения в родния театрален афиш продължава да се нарежда постановката на Явор Гърдев „Козата или коя е Силвия?” И докато силната игра на Бойка Велкова едва ли е изненада за зрителите, то безспорната изключително приятна изненада от постановката е въздействащото и убедително присъствие на завърналия се след дълги години престой във Франция Михаил Билалов. Сега неговият талант получава шанс да бъде забелязан и оценен от по-широка аудитория пред малкия екран.Превъплащението му в безмилостен бос на престъпна групировка е перфектно изпипано и изчистено от каквото и да било преиграване или окарикатуряване на образа. Спокойно може да заявим, че Билалов успешно нахлузва обувките на големия Никълсън и едва ли има много други български актьори, които да се справят така добре със задачата. Хубавото в случая е, че публиката може да се докосне до един безспорен талант, който не е преекспониран в публичното пространство и не е изхабен от прекомерна употреба в културно-масови прояви от всякакво естество.Също сравнително непознато на широката публика е и лицето на Мариан Вълев, който направи силна роля в миналогодишния „HDSP: Лов на дребни хищници.” Изпълнението му на затъващ в блатото на мрачната действителност престъпник и наркоман обаче едва ли е било видяно от твърде много зрители поради слабия интерес към филма, така че „Под прикритие” му предлага нов шанс да си спечели признанието и симпатиите на публиката.Тук той е в ролята на Куката – верен до гроб член на бандата, който видно е преживял много в живота и който не изпитва удоволствие от безпричинните убийства, но е готов на всичко, за да предпази хората, които счита за свое семейство. Солидното присъствие на Вълев придава огромна доза автентичност на образа и без съмнение спада към козовете на сериала.Съзнателно оставям за финал двама от основните актьори в поредицата на БНТ, защото те имат най-малък професионален опит и тепърва имат да учат много от останалите си колеги в екипа. Става въпрос за изпълнителят на главната роля и любовницата на престъпния бос – респективно Ивайло Захариев и Ирена Милянкова. Видно е, че при тях ентусиазма от участието в първи по-голям проект е налице, което на моменти може и да води до преиграване, но то далеч не е в такива отчайващи размери за каквито вече стана дума. За завършилият наскоро НАТФИЗ Захариев „Под прикритие” е безценен шанс да натрупа самочувствие в течение на 12-те запланувани епизода. Милянкова продължава модната тенденция, манекенки да участват в родни филмови продукции и доказва, че не е нужно да си завършил специално образование, за да играеш по-добре от редица млади актриси, които имат претенциите да се занимават с това професионално.Допълнително колорит и тежест на каста на „Под прикритие” придават Деян Донков, Александър Сано (Среброто) и Кирил Ефремов.Единственият твърд минус в актьорския състав на продукцията е присъствието на певицата Миленита, която след централната роля в „Лора от сутрин до вечер” отново доказва, че няма никакви актьорски заложби и декламира репликите си досущ като в „Забранена любов”, надявайки се, че компенсира с това, че е вечното свежо лице на родната арт сцена. За щастие присъствието й като барманка в заведението на Джаро не е твърде голямо, така че мъките на зрителите са спестени.Откъм технически характеристики – операторска работа, сценография, музика – сериалът се представя дори на по-добро ниво от снимания пак от SIA „Стъклен дом” и по нищо не отстъпва на чуждестранните продукции, които се въртят в родния ефир.Сценаристите заслужават похвала за разчупеното действие и желанието да изведат различен герой на преден план в отделните епизоди, което е особено видно в 4-ия и последен засега епизод, в който в центъра на случващото се бе героят на Александър Сано, Косъма, който успя да се забърка в неприятности с почти фатални последици.Финалната сцена от същия 4-ти епизод е директна препратка към „От другата страна” макар и в леко видоизменен вариант, като в същото време оставя зрителите в очакване на продължението й в края на следващата седмица.Включването на имена като Христо Мутафчиев и Койна Русева в предстоящи епизоди предполага покачване на потенциала на сериите, ако разбира се и сценарият продължава да е на същото ниво.На всички не-ориенталски ориентирани зрители, като автора на настоящата статия, им остава надеждата, че след приключване на първоначално замисления цикъл от 12 епизода рейтингът на сериала ще оправдае продуцирането на втори сезон, защото в противен случай националната телевизия просто ще се върне към излъчването на до безкрай изтъркани стари градски хитове или опази Боже – на продуцирането на собствена сапунка.Защото, ако искаме да се наречем истински членове на ЕС и в това отношение, то трябва да предлагаме максимално жанрово разнообразие, а не да циклим в едни и същи теми. Всяка една страна с работещ пазар за телевизионни продукти има както своите „Перли”, така и своите „От местопрестъплението”. На телевизията-майка в нашата родина се пада задачата да защити българската чест и да удари едно рамо на различното в ефира. Да й пожелаем успех и да се надяваме други да последват примера й със същия, а дори и с по-голям идеен заряд, плам и професионализъм. ... още »
Номинираната за “Оскар”, Наоми Уотс, и актьора от “Съпротива“ и “Х-мен Началото: Върколак“, Лив Шрайбер, ще изпълнят главните роли в драмата по действителен случай, “The Bleeder”. Филмът ще разкаже истинската история на професионалния боксьор Чък Уепнър, който е известен като човека вдъхновил Силвестър Сталоун да напише сценария на хита си от 1976-та година, “Роки“.Независимото студио Hyde Park International закупи сценария на “The Bleeder” преди три месеца, и в момента продуцентите го представят на кинофестивала в Кан, с надеждата да намерят студио-партньор, което да поеме част от бюджета.На режисьорския стол на “The Bleeder” ще седне документалиста Джеф Фейързейг, за когото това ще бъде първа игрална продукция. По-рано тази година, самия Лив Шрайбер изяви интерес да изиграе Чък Уепнър на големия екран, и по всичко изглежда, че именно това ще бъде неговата следващата роля.Сюжетът на “The Bleeder” ще разказва за периода от живота на Уепнър, в който той се радва на най-голяма популярност. Освен, че е познат на почитателите на бокса най-вече с продължилата 15 рунда среща срещу легендарния Мохамед Али, Чък Уепнър е известен и с многобройните си извънбрачни връзки.Лив Шрайбер: “Роки нямаше да съществува без Чък Уепнър. Историята му е невероятна, и тя показва какво се случва с човек, който се сдобие с огромна слава за много кратко време. Сценарият на “The Bleeder” е много добър, и се надявам скоро да направим този филм.“Освен Наоми Уотс и Лив Шрайбер, във филма ще вземе участие и актрисата Кристина Хендрикс, която има роли в комедията “Такъв е животът“ и хитовия сериал “Mad Men“.За момента не се знае в какви героини ще се превъплътят Наоми Уотс и Кристина Хендрикс, но според първоначалните, и все още непотвърдени слухове, Уотс ще бъде в ролята на третата съпруга на Чък Уепнър, Линда, а Хендрикс, ще бъде една от любовниците му.Сценарият на “The Bleeder” е написан от режисьора Джеф Фейързейг и Джери Стал (“Лоши Момчета 2”), а Ашок Амритраж (“Уличен боец: Легендата за Чън-Ли”), Майк Толин (“Треньорът Картър”) и Мати Бекерман (“Експериментът”) ще бъдат продуценти. Режисьорът ще приключи с кастингите до края на месеца, а до една седмица, филма да се сдобие и с нужния бюджет.Снимките на “The Bleeder” се очакват да стартират до един месец, а световната му премиера е насрочена за началото на следващата година.variety.com ... още »
Хю Лори мисли, че сериалът "Д-р Хаус" ще приключи със следващия сезон, защото тогава изтича договорът му и той мисли да напусне, съобщи Фимейл фърст.Снимките на следващия сезон от сериала приключват през лятото. Най-вероятно сериалът ще свърши с него, защото Хю Лори изпълнява главната роля.Британският актьор, който е на 51 години, сега се е съсредоточил върху промоцията на първия си блус албум "Let Them Talk" в Европа. Той каза, че се чувства много по-добре като музикант.Хю Лори живее в Лос Анджелис заради снимките на "Д-р Хаус" от 2003 г. Той неотдавна каза, че е изненадан от успеха на сериала, но вече няма никакви илюзии за него. Чувства се също изморен от снимачния график и необходимостта да става в 4 ч. сутринта. БТАРедактор: Десислава Ушатова ... още »
Българо-немската копродукция вече получи финансиране и подкрепа от две ключови филмови сдружения.„Съдилището” е поредният проект на Стефан Командарев, над който той работи от 2009 г. насам. Подборът на локации започна, а кастингът за филма стартира през есента. Планирано е участие на голяма международна звезда, по примера на Мики Манойлович в „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде”. Най-добрите новини около новия проект са, че през изминалата седмица „Съдилището” получи одобрение на кандидатурата си за финансова подкрепа за развитие на проект от програмата МЕДИА - програма към Европейския съюз, която има за цел да подкрепи финансово европейски филмови проекти и да подобри конкурентоспособността на европейската аудиовизуална продукция.За първи път проектът „Съдилището” беше представен на София Мийтингс 2009 в рамките на 13-ия Международен София Филм Фест, където предизвика огромен интерес. Веднага след това бе подписан договор с един от най-големите и успешни немски продуценти – Александър Рис. Той от своя страна кандидатства и получи финансиране от ключовия немски регионалния фонд MDM. В „Съдилището”, чийто снимки са планирани за 2012г., се преплитат истории по истински случаи от региона на Ивайловград, набляга се на отношенията между баща и син, в които е замесено престъпление от миналото и се понася наказание за него в настоящето. Разтърсваща любовна история внася нотка романтизъм в този драматичен филм, които има за цел да държи зрителите си в напрежение от началото до края. „”Съдилището” е много сериозен и амбициозен проект. Най-взискателен съм към себе си – летвата е високо вдигната, след като до момента предишният ми филм получи 33 международни награди, като 9 от тях са награди на публиката и най-вече, след като бе сред полуфиналистите за Чуждоезичен Оскар”, разказва режисьорът. До момента са разработени 10 варианта на сценария на „Съдилището”, след като е взето участие в престижни европейски програми за писане и разработване на филмови сценарии. Допълнително е черпен опит от елитни консултанти от цял свят. Най-известната сред тях е Милена Йелинек, която има 25 годишна кариера в университета Колумбия в Ню Йорк, във факултета за сценаристи.Сред нейните възпитаници са едни от най-добрите сценаристи на Америка, доста от които са печелили или са били номинирани за "Оскар". Другият консултант на сценария на „Съдилището” е Том Абрамс – известен американски сценарист, получил "Оскар" за сценарии на късометражен филм. ... още »
Филмът с българско участие „И нямаше по-добър брат” е селектиран в състезателна програма на международния фестивал в Карлови Вари (1-9 юли, 2011). Лентата е копродукция между Русия, България и Азербайджан. Продуцент от българска страна е Мирамар филм, чийто филм LOVE.NET вече 6-та седмица върви успешно в кината у нас.С тази копродукция кинофамилията Ибрахимбекови стъпва и в България. Продуцент на филма е световноизвестният Рустам Ибрахимбеков (сценарист на блокбастерите на Никита Михалков „Изпепелени от слънцето” и „Сибирският бръснар”), а сценарият е базиран на едноименния роман на живия класик Максуд Ибрахимбеков. Режисьор на филма е Мурад Ибрахимбеков, носител на Сребърен лъв за късометражен филм от фестивала във Венеция през 2003 г., както и на много други отличия.Действето се развива през 70-те години в Баку и проследява взаимоотношенията на двама братя, влюбени в една и съща жена. Израсналият в Баку Мурад Ибрахимбеков създава романтичен и носталгичен образ на града, в който първична страст се сблъсква с вековни традици. В ролята на фаталната изкусителка е красивата грузинска актриса Нино Нинидзе. Главната мъжка роля се изпълнява от Сергей Пускепалис, носител на наградата за най-добра мъжка роля „Сребърна мечка” в Берлин миналата година. От българска страна „И нямаше по-добър брат” е субидиран от Националния филмов център. Някои от сцените във филма са заснети в студио в България. Голяма част от специалните ефекти на филма са дело на наши аниматори.След представянето на „И нямаше по-добър брат” на престижния фестивал в Карлови Вари, филмът ще участва и на други международни форуми. През есента на тази година предстои да бъде разпространен по кината и в България. ... още »
Точно както се прогнозираше, дългоочаквания екшън с Вин Дизел и Пол Уокър, “Бързи и яростни 5: Удар в Рио”, оглави българската бокс офис класация, и остави далеч след себе си всякаква конкуренция. За премиерния си уикенд по кината, петия филм от популярната поредица е натрупал 198 963 лева – сума, която превръща лентата в заглавието с втория най-успешен премиерен уикенд тази година, веднага след комиксовия “ТОР: Богът на гръмотевиците”.На пръв поглед, спечеленото до момента не е толкова впечатляващо, но като прибавим приходите и от предпремиерните прожекции, стартирали седмица преди официалната премиера, общите резултати на “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” се равняват на повече от задоволителните 379 391 лева.Съдейки по темпото с което трупа приходи, петия “Бързи и яростни” със сигурност ще се представи значително по-добре от четвъртата част, “Бърз и яростен”, която през 2009-а година спечели 535 906 лева. Освен това, лентата има шансове и да достигне границата от един милион лева, което ще си бъде истинско постижение за филм, който не разчита на по-скъпите билети за триизмерна прожекция. Kакто в останалата част от света, така и в България, “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” със сигурност ще се превърне в най-успешната част от цялата поредица.Триизмерният приключенски екшън ,“ТОР: Богът на гръмотевиците”, заема второто място в класацията със спечелени за близо две седмици, 550 162 лева. След като миналата седмица се превърна в най-печелившия филм на студиото Марвел в България, ,“ТОР” не показва признаци на забавяне, и продължава да привлича зрители в кината.По принцип, комиксовите продукции не са сред най-популярните филмови заглавия в България и освен това, Тор е един от малко известните герои на Марвел по принцип. Затова, досегашното представяне на филма е наистина изненадващо, но не и неочаквано – лентата разчиташе на агресивна рекламна кампания, която представяше филма не като комиксова адаптация насочена единствено към най-отдадените фенове, а като мащабна приключенска фантастика, комбинираща елементи от “Железният човек” и “Сблъсъкът на титаните”. Със сигурност може да се каже, че “ТОР: Богът на гръмотевиците” ще продължи да се представя успешно и в следващите седмици, независимо от конкуренцията, която това лято ще бъде изключително тежка.Анимацията “Рио” е на трета позиция. За петте седмици от премиерата си, триизмерната продукция е натрупала 849 767 лева. Изглежда, че новите заглавия не оказват сериозно влияние на приходите на лентата, и само за една седмица тя успя да спечели допълнителни близо 100 хиляди лева.“Рио” вече се превърна в най-печелившата анимация тази година, и освен това е на път да задмине границата от 1 милион лева – поредно доказателство, че триизмерните анимации са жанр от киното, който може да си съперничи и с най-мащабните и дългоочаквани игрални продукции.Четвърти е българския филм “LOVE.NET”, който за близо шест седмици е спечелил 1 148 649 лева. Въпреки многото нови и силно рекламирани премиерни заглавия, филма на Илиян Джевелеков продължава да удържа позицията си в Топ 5.“LOVE.NET” вече се превърна не само в един от най-успешните български филми, но и в едно от най-успешните филмови заглавия изобщо. Дори и за отпадне напълно от класацията, лентата се представи повече от впечатляващо, и е поредното доказателство за това, че българското кино умее да създава истински бокс офис хитове.Премиерната комедия “Ергени за седмица” застава на пето място. До момента, лентата с Оуен Уилсън и Кристина Апългейт е натрупала 45 723 лева.Комедиите от този вид рядко се превръщат в големи хитове, особено сега, когато триизмерните продукции и дългоочакваните продължения привличат изцяло вниманието на публиката. Затова и спечеленото от “Ергени за седмица” до момента не е изненадващо, и е всъщност напълно нормално за заглавие от този жанр.“Приключенията на Сами” e на шеста позиция, със спечелена сума за три седмици, равняваща се на 59 804 лева. Въпреки, че продължава да се задържа в класацията, триизмeрната анимация така и не успява да привлече вниманието на по-голям брой зрители.Изглежда, че не всяка 3D анимация е обречена на гарантиран успех - “Приключенията на Сами” е една от малкото подобни европейски продукции, които се сдобиха с киноразпространение в България, и е доказателство за това, че в този жанр, безапелационни лидери са все още високобюджетните холивудски продукции.Българо-италианската продукция “Сбогом, мамо!” е на седмо място. За първия си уикенд по българските кина, филма на Мишел Бонев е спечелил едва 11 880 лева. Въпреки медийния шум около скандалната продукция, тя не успя да привлече масовата публика в кината.Разбира се, никой не е очаквал филма да се превърне в хит от ранга на “LOVE.NET”, но лентата със сигурност имаше шансове за доста по-добър старт. Все пак, не се знае какво ще се случи през втората седмица – няма да бъде изненадващо ако “Сбогом, мамо!” се представи значително по-добре в следващите няколко дни.Трилърът “Високо напрежение” е на осма позиция със спечелени за седем седмици, 395 696 лева. Филмът с Брадли Купър и Робърт де Ниро, който продължава изненадващо доброто си представяне в България, е нагледен пример за това, че за да бъде хит, не всеки филм трябва да разчита на скъпа рекламна кампания, множество специални ефекти и на по-високите цени за 3D прожекция. “Високо напрежение” се представя добре не само в България – до момента в САЩ, лентата е спечелила над 77 милиона долара, а общите световни приходи се равняват на 135,649,725 долара.Най-новият филм с Матю Макконъхи, “Адвокатът с Линкълна”, заема деветото място в класацията. За близо три седмици, криминалния трилър е спечелил 75 306 лева.Подобно на представянето си в останалата част от света, и в България, “Адвокатът с Линкълна” е вкарал в киносалоните почитателите на този жанр, но не успя да привлече вниманието на по-младата, и значително по-голяма публика, от която в крайна сметка и зависи дали даден филм ще се превърне в бокс офис хит.Филмът “Жена назаем”, с участието на Адам Сандлър и Дженифър Анистън, е на десета позиция, като за седем седмици е спечелил 209 128 лева – напълно задоволителен резултат за комедия с участието на Сандлър. В последните няколко години, комедийния актьор доказа, че има голям брой почитатели и в България, които изглежда са повече от достатъчно за да превърнат филмите му в хитове.Имайки в предвид тежкото състояние в което се намира комедийния жанр, по отношение на бокс офиса, приходите на “Жена назаем”, макар и не толкова впечатляващи на фона някои от другите заглавия в класацията, са повече от прилични. ... още »
Носителят на “Оскар”, Ал Пачино, ще изпълни една от главните роли в предстоящата мащабна мафиотска драма “Gotti: Three Generations”, чиито режисьор ще бъде създателя на “Сфера” и “Да разлаем кучетата”, Бари Левинсън. Пачино вече е подписал договора за участие, а негови партньори във филма ще бъдат Джон Траволта, който ще изпълни главната роля на известния американски мафиот, Джон Готи, звездата от “Казино” и “Добри момчета”, Джо Пеши, Линдзи Лоън и Кели Престън.Първоначално, на режисьорския стол на “Gotti: Three Generations” трябваше да седне Ник Касаветес (“Алфа Дог”), но поради несъгласия с продуцентите относно графика за снимки и бюджета, той се оттегли от проекта, и две седмици по-късно мястото му бе заето от Бари Левинсън.Сюжетът на филма ще се фокусира върху живота на Джон Готи (Джон Траволта), който много бързо се превърна в един от най-известните американски мафиоти. Историята ще разказва не само за отношенията между Готи и неговия син, Джон Готи-младши, но и за сложните взаимоотношенията между останалите членове от могъщата мафиотска фамилия Гамбино, която през 50-те и 60-те години на миналия век контролира целия хазартен бизнес от Ню Йорк до Калифорния.Ал Пачино ще се превъплъти в ролята на Нийл Делакроче – главата на фамилията Гамбино, който освен това е ментор и сътрудник на Джон Готи. Това няма да бъде първия път, в който Пачино ще участва в мащабен мафиотски филм. Актьорът е може би най-известен с ролята си на Майкъл Корлеоне в класическата трилогия на Франсис Форд Копола, “Кръстникът”. Разбира се, не са за подценяване и изпълненията му в хитовете “Белязания” и “Пътят на Карлито”.Според непотвърдени източници, Пачино е приел да участва в “Gotti: Three Generations” най-вече заради възможността да работи отново с режисьора Бари Левинсън. Миналата година, двамата заснеха телевизионната продукция “Не познавате Джак”, която бе приета радушно от зрителите и донесе на Ал Пачино “Златен Глобус” в категорията “Най-добър актьор в телевизионен филм”.“Много се радваме, че легенда като Ал Пачино се присъедини към нашия страхотен екип. Той е един от най-добрите ни актьори, и със сигурност ще издигне целия проект на съвсем друго ниво”, заяви продуцента на филма, Марк Фиоре (“Бройкаджията”).Оригиналният сценарий на “Gotti: Three Generations” е написан от актьора Лео Роси (“Анализирай това”), но според Hollywood Reporter, режисьора и продуцентите са наели номинирания за “Оскар” Джеймс Тобак (“Черно и бяло” и “Бъгси”), който трябва да направи няколко последни промени в сюжета.Марк Фиоре ще продуцира мафиотската драма, заедно с Линда Фавила (“Неудържим”), Фей Девлин (“Диаболично”) и Чък Пачеко (предстоящия “Последният ергенски запой 2”), а независимото студио Fiore Films ще поеме световното киноразпространение.Снимките на “Gotti: Three Generations” стартират в края на тази година, а световната му премиера ще се състои през есента на 2012-та. ... още »
В края на месец март бе разпространена новината, че комедийната звезда Стив Карел и номинираната за “Оскар” актриса Кийра Найтли, ще изпълнят главните роли в апокалиптичната комедия, “Seeking a Friend for the End of the World”.Снимките на филма започват след по-малко от две седмици, а на режисьорския стол ще седне телевизионната сценаристка Лорен Скафария, за която това ще бъде дебют в пълнометражното кино.Веднага след като Кийра Найтли и Стив Карел подписаха договорите за участие, се появиха слухове, според които, техни партньори във филма ще бъдат звездата от “Кварталът на богатите”, Адам Броуди, и Роб Кордри, известен с ролите си в хитовете “Джакузи - машина на времето” и “Да си остане във Вегас”.Само преди ден, представител на Focus Features не само разкри че студиото е закупило правата за разпространение на филма, но и потвърди участието на Адам Броуди и Роб Кордри.Режисьорката Лорен Скафария заяви, че първоначалните планове са били филма да бъде заснет с вече събрания бюджет, и след това да се търси световен разпространител. Но след като стана ясно, че от Focus Features са закупили проекта още преди началото на снимките, бюджета на филма ще бъде увеличен значително, и в сценария ще бъдат включени нови сцени със специални ефекти.Действието на “Seeking a Friend for the End of the World” ще се развива в близкото бъдеще, когато към Земята се е насочил огромен астероид, който, според специалистите, ще унищожи всяко живо същество. Стив Карел ще бъде в ролята на обикновен мъж, чиято жена, изплашена панически напуска града. Останал сам, той решава да намери първата си голяма любов от гимназията, и да прекара дните до сблъсъка с нея. Към него се присъединява и съседката му (в ролята Кийра Найтли), която също е останала сама.Двамата тръгват заедно на дългото пътешествие и много скоро откриват, че имат много повече общи черти отколкото са очаквали.Режисьорката Лорен Скафария: “Стив и Кийра са едни от най-приятните и талантливи актьори, работещи днес. Просто е удоволствие да ги гледаш на големия екран. Скоро имахме репетиции, и трябва да кажа, че химията между тях беше невероятна.”Сценарият на “Seeking a Friend for the End of the World” е написан от Лорен Скафария и Пати Лонг (“Високо напрежение”), а Стив Карел, Джеф Самървил (“Историята на маркиз дьо Сад”), Марк Ройбал (“Няма място за старите кучета”) и Джой Горман (“Резервни убийци”) ще продуцират филма.Снимките на апокалиптичната комедия ще стартират в края на този месец в Лос Анджелес, а след това екипът ще се насочи към Ню Йорк.“Seeking a Friend for the End of the World” ще тръгне по световните киноекрани в началото на следващата година. ... още »